SUA. O companie suedeză testează camioane electrice teleghidate autonome, ca parte a infrastructurii unor porturi. Va angaja 2.000 de șoferi care să le supravegheze de la distanță, câte unul la zece camioane, ceea ce va transforma meseria de șofer de tir într-o muncă de birou.


Einride a semnat la la începutul acestei săptămâni contracte cu mai mulți clienți mari pentru transport de marfă, dar vehiculele sale electrice (POD) vor opera deocamdată doar în interiorul unor porturi private, ca parte a infrastructurii portuare.

Camioanele Einride au un aspect futurist și nu au cabină pentru șofer. Sunt operate complet autonom, de un computer, dar un operator uman (un șofer) poate prelua oricând controlul, teleghidat, de la distanță. Compania intenționează să mute treptat vehiculele pe drumurile publice și pe autostrăzi. Știe însă că procesul de autorizarea va mai dura câțiva ani, dar crede că SUA este o țară suficient de inovatovă încât să devină prima din lume care va reglementa acest tip de tehnologie.

“Spiritul inovator al SUA este standardul după care toate celelalte sunt măsurate, iar piața americană de transport este cea mai mare din lume. Avem tehnologia și soluția pentru a aduce cea mai mare schimbare în industria transportului de mărfuri de la adoptarea camionului diesel în urmă cu 100 de ani”, se arată într-un comunicat al companiei suedeze.

Einride și-a adaptat sistemele de operare pentru drumurile, reglementările și condițiile meteorologice din SUA și va angaja “primul șofer de camion la distanță” din lume. Compania a declarat că intenționează să aducă 2.000 de angajați, inclusiv astfel de șoferi, în următorii cinci ani. Camioanele vor funcționa autonom, dar supravegheate de “șoferul de la distanță”, care monitorizează vehiculul și poate interveni atunci când este necesar, în situații de urgență sau dacă vehiculul se confruntă cu o situație neobișnuită.

Companie spune că un astfel de șofer va ajunge să opereze 10 Pod-uri în același timp. Potrivit Busness Insider, camioanele Einride cu conducere autonomă ar putea deveni un avantaj pentru piața din SUA, deoarece printre problemele cu care se confruntă transportatorii se numără și deficitul de șoferi de camioane.

Einride este doar una dintre numeroasele companii de transport de marfă care lucrează la astfel de vehicule. Walmart a anunțat luni că a început să folosească camioane complet autonome pentru livrări de alimente pe distanțe scurte.

Sursa: Business Insider

Folosim cookies