Armata Regală va trimite 200 de militari, dintre care 100 de șoferi calificați, începând de luni, pentru asigurarea aprovizionării stațiilor de benzină. Guvernul a mai anunțat că va acorda imediat drept temporar de muncă, pe o perioadă de șase luni, pentru 300 de șoferi străini atestați pentru conducerea de cisterne.

Decizia a venit după o săptămână de ezitare, în care miniștrii au dat asigurări că există suficient carburant în UK și că nu s-ar forma cozi dacă britanicii ar cumpăra cantitatea de benzină și motorină pe care o folosesc de obicei, evitând să-și facă rezerve. Totuși, în acest weekend, în regiunea Londrei, în estul și sud-estul Angliei s-au format la benzinării cozi lungi, care nu au dispărut nici noaptea.

Potrivit The Guardian, acestea au afectat inclusiv personal NHS (angajați din Sănătate) sau lucrători esențiali, care s-au învoit de la serviciu pentru a putea să-și facă plinul, în condițiile în care jumătate dintre cele 8.300 de benzinări din UK au rămas în acest weekend fără carburanți.

Patronatele petroliștilor au avertizat guvernul că detașarea militarilor pe cisternele de aprovizionare nu va rezolva situația și că prețurile benzinei și motorinei vor crește semnificativ în perioada următoare.

Situația este generată în special de Brexit, iar criza aprovizionării cu combustibil este doar un sindrom al lipsei acute de șoferi de tir. După ieșirea Marii Britanii din UE, aproximativ 100 de mii de astfel de lucrători europeni au pierdut dreptul de muncă și au plecat în țările lor. Cei mai mulți sunt din Europa de Est.

Criza de forță de muncă se manifestă și în alte sectoare, numeroși fermieri fiind nevoiți să abandoneze recoltele pe câmp, iar abatoarele înregistrează și ele dsfuncționalități. Vineri, Asociația Națională a Crescătorilor de Porci a avertizat că Marea Britanie se confruntă cu “un dezastru acut al bunăstării”, fermierii fiind obligați să omoare 120.000 de porci din cauza imposbilității de a-i abatoriza.

Opoziția parlamentară cere guvernului să aprobe de urgență câteva mii de vize de muncă, dar pentru Guvernul Boris Johnson, cel care a promovat și a realizat Brexitul, asta ar însemna o recunoaștere a modului precar în care a pregătit ieșirea UK din UE, dacă nu chiar a faptului că Brexitul în sine a fost o greșeală pentru Regat.

Kwasi Kwarteng, ministrul pentru mediul de afaceri, a declarat că “după ce am respins modelul bazat pe salarii mici și imigrație ridicată, acum încercăm să trecem la altceva. Ceea ce vedem acum face parte din această tranziți”. Aceste observații au fost imediat contestate de asociațiile oamenilor de afaceri, care au arătat că majoritatea salariilor au crescut deja, că există deficit de oameni și în industriile cu salarii mai mari, pentru că pur și simplu nu există un număr suficient de lucrători disponibili în Marea Britanie.

Sursă alternativă: BBC

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday