Intenția companiei de a cere autorităților americane aprobarea pentru administrarea dozei a III-a persoanelor vaccinate cu primele două a fost confirmată pentru Reuters de Mikael Dolsten, șeful diviziei de cercetare a Pfizer. Acesta spune că a luat în calcul răspândirea variantei Delta, foarte contagioasă, dar și datele care arată că imunitatea conferită de vaccin scade după șase luni de la inoculare.
Dolsten a declarat că scăderea raportată recent în eficacitatea vaccinului în Israel este înregistrată în principal la persoanele care au fost vaccinate în ianuarie și februarie. Ministerul Sănătății din țară a declarat că eficacitatea vaccinului atât în prevenirea infectării, cât și a dezvoltării simptomelor mai ușoare și medii ale bolii Covid a scăzut la 64%, în iunie, de la peste 95%, după primirea schemei complete.
“Vaccinul Pfizer rămâne extrem de eficient împotriva variantei Delta, dar, după șase luni, există probabil riscul reinfectării pe măsură ce anticorpii, așa cum s-a prezis, scad”, a spus Dolsten, care a precizat că vaccinul păstrează o eficacitate de 95% împotriva dezvoltării unei forme severe a bolii.
Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente (FDA) a spus, totuși, că cei care au fost complet vaccinați nu au nevoie de un rapel în acest moment.
Dolsten a spus că datele timpurii din propriile studii ale companiei arată că o a treia doză de rapel generează niveluri de anticorpi care sunt de cinci până la zece ori mai mari decât după a doua doză, sugerând că o a treia doză va oferi o protecție îmbunătățită, mai ales pentru persoanele mai vârstnice.
Pfizer intenționează să înceapă în curând un studiu de eficacitate a celei de-a treia doze de rapel pe zece mii de persoane. În același timp, Pfizer și BioNTech proiectează deja o nouă versiune a vaccinului care țintește în mod specific varianta Delta, dar, deocamdată, directorul științific al companiei spune că nu este necesară schimbarea formulei vaccinului actual.
Sursa: Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.