Solicitarea a fost făcută pe fondul acuzațiilor aduse Guvernului Johnson cum că algoritmul (eliminat între timp) care pondera nota absolventului cu reputația școlii ar fi favorizat școlile private în detrimentul celor publice, scăzând, implicit, notele copiilor proveniți din familiile mai sărace.

Presa britanică remarcă însă faptul că după decizia de eliminare a algoritmului respectiv, notele absolvenților au crescut atât de mult încât sunt directori de licee care iau în calcul să facă contestație pentru că notele sunt acum prea mari, iar unele dintre ele chiar mai mari decât maximum posibil pentru sistemul pe care l-a urmat elevul. 

Acestă situație a transferat însă problema asupra universităților care nu au locuri suficiente pentru o creștere de aproape 6 procente față de anul trecut a numărului absolvenților care îndeplinesc acum condițiile de admitere (A-Level), chiar dacă guvernul a anunțat că va finanța o creștere a numărului de studenți în facultățile de medicină, stomatologie și medicină veterinară.

Pe de altă parte, o vie dezbatere s-a aprins în jurul riscului pe care universitățile și-l asumă dacă urmează decizia guvernului de a favoriza la admitere copiii proveniți din medii sociale dezavantajate. Ele dispun de unelte care pot determina zonele în care locuiesc aplicanții, școlile la care au învățat, veniturile familiei și etnia, dar tot riscă să fie date în judecată de absolvenții care provin din clasa de mijloc, dacă aceștia vor fi eliminați sau amânați cu un an, în ciuda notelor mai mari. “Dacă m-aș ocupa de aceste admiteri, aș fi foarte îngrijorat. Cum iei o asemenea decizie de repartizare? Aș ține cont de salariile părinților înainte de etnie? Cel mai probabil aș fi dat în judecată”, spune pentru The Times directorul unui institut britanic care se ocupă de politicile din învățământul superior.

Reamintim, examenele de final de liceu pentru cei care doreau să urmeze o facultate au fost anulate, în Marea Britanie, din cauza pandemiei. Guvernul a introdus inițial un algoritm care pondera evaluările făcute de profesori cu rangul liceului din care proveneau elevii, dar acesta a eliminat 40% dintre cei care sperau să urmeze o facultate. Au urmat proteste de stradă și o presiune politică importantă, în urma căreia Guvernul Johnson a decis miercuri anularea algoritmului.

Surse alternative: The Times, Guardian

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday