Mi se pare că am trecut deja la euro și că am greșit că am trecut…

Moise Guran

Guvernul a evitat să ia o decizie în privința aderării României la Zona Euro, deși e clar de acum și pentru politicieni, și va fi cât de curând clar și pentru opinia publică din România, că fără această aderare nu vom rămâne într-o viitoare construcție europeană, probabil nici în periferia în care suntem acum. Am mai pierdut un deceniu, stimați cititori, și, la cum arată lucrurile, nimic nu indică faptul că vom fi vreodată altundeva decât într-o periferie.

E interesant cum unele știri pică peste altele, fără ca cineva să le coreleze neapărat, cauzal. Vineri, mai marii țării, dar și mințile luminate de la BNR au dezbătut cam când ar putea ajunge România în Zona Euro. Concluzia a fost ca în bancul cu girafa – trecerea la Zona Euro nu există. De ce? Pentru că-s prea mari diferențele de dezvoltare între diferitele zone ale României. Adică și ce? Răchia de la birturile sătești nu se poate da decât pe lei?

Au calculat economiștii că la o dezvoltare sustenabilă, dar la un pas mai apropiat de cel al Chinei decât de unul sustenabil, abia prin 2035 am ajunge și noi cu dezvoltarea la media UE.

Apoi a urmat îmbulzeala de la târgurile de joburi din Iași și Vaslui, unde mii de asistați social aproape că s-au bătut cu jandarmii ca să-și ia și ei o viză că au făcut act de prezență, ca să poată încasa în continuare ajutorul.

Televiziunile au înregistrat dialoguri incredibile, între patroni care ofereau de lucru și oameni tineri care susțineau că nu pot munci, că nu pot conduce o roabă, că n-au decât patru clase sau că au trecut de 40 de ani, dar n-au avut o slujbă în viața lor.

Așa, și? Dincolo de faptul că pornim din start cu un handicap de forță de muncă, atâta timp cât 4,7 milioane de angajați trebuie să hrănească 19 milioane de guri, câte mai sunt prin România, dincolo de faptul că nu vom ajunge deci niciodată la media de dezvoltare a Uniunii Europene cu o rată de inactivitate mai apropiată de cea a unei țări aflate în război, încă o dată întreb… de ce nu poate România trece la euro?

Singura diferență față de acum este predarea politicii monetare către BCE, adică a posibilității de devalorizare a monedei. Altfel spus, prețul trăscăului de pufoaică nu va mai putea crește, dezechilibrele economice nu vor mai putea fi corectate prin curs. Asta înseamnă că nici salariile, pensiile sau ajutoarele sociale nu vor mai putea fi redesenate populist la fiecare rundă de alegeri, folosind ca resursă devalorizarea muncii, căci salariile celorlalți n-au ținut niciodată pasul cu inflația.

Ceea ce încerc să spun este că adevăratul risc al unei treceri la euro, înainte de termen, nu este economic, ci politic. Euro nu mărește discrepanțele dintre bogați și săraci, așa cum proclamă disprețuitor apologeții socialismului, dar mărește discrepanțele dintre cei care muncesc și cei care nu muncesc, asta în condițiile unui stat care n-are și nici n-a avut vreodată în plan încurajarea muncii. Riscul politic consecutiv ar fi nemulțumirea celor care stau la pomana statului, manifestată apoi prin vot, în aducerea la putere a unui partid populist și anti-european. Vaaiii, ce deranj! Dar nu cumva acest lucru s-a produs oricum și fără să trecem la euro? Întortocheată țară mai avem, nu-i așa domnule guvernator Isărescu?

 

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

68 răspunsuri la Mi se pare că am trecut deja la euro și că am greșit că am trecut…

  • AltDaniel
    Aprilie 14, 2017 la ora 11:05

    MPM, politicile astea au dus SI la multe alte lucruri, nu numai la primirea Romaniei in UE… Stai si tu de vorba cu un neamt sau un francez (repet, neamt sau francez, NU magrebian sau vreun neamt „aclimatizat”) despre politicile UE din ultimii 30 de ani si poate vei avea o revelatie. Iti poti inchipui ca enorm de multi cetateni ai tarilor occidentale, SUNT NEMULTUMITI de modul cum au evoluat tarile lor ? Sau, mergi doar pe ideile lui Moise in care politicile UE sunt sublime ? Tu chiar crezi ca alegerea lui Trump, Brexit-ul, atentatele, ascendenta extremismului nationalist in tarile UE se datoreaza rusilor care manipuleaza soft-uri si servere !? Ok, posibil sa nu ai informatii despre ceea ce se intampla in Occident decat de la prieteni care s-au stabilit acolo, insa parerea lor e putin deformata sa stii. Romanii s-au dus in tarile UE, lucreaza, si-au luate case si ORICUM traiesc mai bine ca in Romania. Te sfatuiesc sa vorbesti direct (in fanceza, germana sau engleza) cu cetateni ai tarilor respective si te vei lamuri cu politicile UE (vezi parerile lor despre straini, despre locurile de munca, atentate etc). In UE „cauta” Romania ceva, dar se pare ca am intrat prea tarziu !

    Răspunde
     
  • AltDaniel
    Aprilie 13, 2017 la ora 08:56

    MPM-ule, eu NU sunt de acord cu politicile UE din ultimii 30 de ani, nu sunt incantat de ceea ce ni se impune de acolo ! Dealtfel daca ai cunoaste evolutia societatii occidentale din 1990 si pana azi te-ai exprima altfel… Simplitatea si superficialitatea gandirii tale (si a lui Moise) ca daca nu suntem de acord cu ceea ce IMPUNE UE, automat suntem cu rusii ma face sa zambesc… Nu te cunosc si nu imi permit, dar pe Moise il sfatuiesc din nou sa citeasca pentru are lacune imense in domeniul istoriei, politologiei, a limbii romane, etc. Lui imi permit sa-i dau acest sfat pentru ca apare in spatiul public si genereaza dezbateri pe teme de istorie, educatie, politica, teme unde are lacune profunde… Din acest punct de vedere eu l-am facut impostor (persoana care isi arogă o falsă competență) motiv pentru care am fost criticat de AndreiM. Si totusi acest cuvant il caracterizeaza atat de bine…

    Răspunde
     
    1. MPM
      Aprilie 13, 2017 la ora 18:27

      ” politicile UE din ultimii 30 de ani”
      politicile astea au dus la admisia Romaniei in UE
      „Nu sunt incantat de ceea ce ni se impune de acolo ! ”
      Pai ce cautati frate in UE?

      Răspunde
       
  • Untold
    Aprilie 13, 2017 la ora 05:10

    Bravo! 10 la matematica 4 la economie. In primul rand unde se duce diferenta de profit? Si in al doilea rand Muncitorul pierde de 2 ori…Poate ca pare o pierdere la prima vedere trecerea la euro dar pe termen lung e o dezvoltare sanatoasa.

    Răspunde
     
  • antonioro
    Aprilie 12, 2017 la ora 20:22

    Vad ca toata lumea isi pune problema daca e bine ca Romania sa treaca la euro sau nu,fara sa se intrebe daca tarile membre euro-grup ar accepta asta.Pai ce vrea Romania conteaza mai putin sau deloc atita vreme cit decidentii sint altii.Sau credeti voi ca dupa episodul Grecia,in zona euro intra toti sarantocii,mincinosii si impotentii economici ,doar ca vor ei?In alta ordine de idei,nu va mai faceti griji degeaba,moneda euro va fi istorie in 2-3 ani,la fel cu,de altfel,Uniunea Europeana.Sa vedeti atunci cintec,joc si voie buna cind s-o trezi Romania in pielea goala,fara nici un ajutor si fara vreun chior in buzunar.Si ziua aia va veni mai degraba decit credeti,coshmelia UE se zguduie din toate incheieturile .

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 13, 2017 la ora 08:52

      Adoptarea monedei comune este asumata de catre statele membre prin tratatul de aderare la UE. Discutia de acum este tocmai pentru ca UE invita Romania sa ia in serios adoptarea euro, iar politicienii nostri se straduiesc sa nu o faca. Integrarea despre care s-a vorbit recent la Roma obliga patria noastra sa adopte, la fel ca Slovenia, Slovacia, Lituania sau Letonia, euro, daca doreste sa ramana apropiata de Nucleul care va merge rapid inainte. Pastrarea monedei netionale permite ascunderea dezechilibrelor economice generate de furt si incompetenta. Pe la TV se plimba parerologi in economiebsi politicieni care spun ca n-avem nevoie de euro, ca ar trebui sa renegociem cu UE MTO, sa avem deficit mai mare, sa ne imprumutam mai mult, ca o crestere masiva a preturilor de consum si a inflatiei,cu deprecierea leului, ar putea genera nemultumire etc. O tampenie! La fel ca cea care zice ca nu salariile trebuie sa urmeze variatia productivitatii, ci invers, ca asa a facut Brazilia, dupa crsterea salariilor firmele au fost nevoite sa-si masreasca productivitatea pentru a nu da faliment! Asta in absenta investitiilor. Cum de au fost alesi guvernantii actuali !? Mai pierdem un deceniu in care ne-amputea dezvolta.

      Răspunde
       
  • Emillian
    Aprilie 12, 2017 la ora 19:06

    …P.S…Erata la comentariul anterior:…3..”actelor politice COMISE…de aceia”…..care…NU SE POT LAUDA SI IMPAUNA….

    Răspunde
     
  • Emillian
    Aprilie 12, 2017 la ora 18:59

    1.D-le Moise GURAN- ….ai pus degetul pe ‘rana…’-chiar suntem in razboi… „soft”(…nu „hard”…Doamne feri’..ca ar fi mare jale…!)=inca din 22 dec. 1989 (cand-intre 17 si 22 dec.-a fost=o etapa, si apoi intre 22 dec. si 30 dec. ’89 =a doua etapa a unui razboi autentic „hard”=cu MORTI, RANITI SI DISPARUTI….! )….,iar razboiul nu se duce intre politicieni si/sau intre partide=cum ar crede unii, ci intre aceste 2 „entitati”(…sic !)- si noi „poporul”…!2.Scriam candva ca noi NU VOM INTRA IN ZONA EURO NICIODATA (..adica in urmatorii…0-0 ani…!)=pt. ca NU VOR cele 2 entitati amintite(cu „ORIGINE COMUNA”)= cu scopul de a „masca” furturile imense in „cursul de schimb valutar…!? „de-a pururea…! 3. Cred ca solutia -pe termen lung-e adevarat -ar fi un BOICOT MASIV al VOTULUI,astfel ca cei ajunsi la putere -macar sa nu aibe girul nostru si „legitimitatea” -actelor politice COMISE „aceia”-care -la o rata a votului de sub 50 % -CHIAR NU SE POATE LAUDA SI IMPAUNA- CA „I-A VOTAT” „majoritatea”…!

    Răspunde
     
  • AltDaniel
    Aprilie 12, 2017 la ora 11:31

    Moise, vad o limba romana ceva mai „curatica” observand ca si virgulele le-ai pus de foarte multe ori corect ! E un progres… Raman la parerea ca un formator de opinie (roman) trebuie sa se exprime corect in limba romana… In rest, ramai un ziarist „corect politic” mare sustinator al UE si al euro. Antologica fraza: „[…] fără această aderare nu vom rămâne într-o viitoare construcție europeană, probabil nici în periferia în care suntem acum.” Antologica prin manipulare si dezinformare !

    Răspunde
     
    1. MPM
      Aprilie 12, 2017 la ora 18:14

      Si unde vrei sa fie Romania? In Imperiul Rus, Otoman? Sau poate mandra si independenta dictatura bananiera?

      Răspunde
       
  • alexman
    Aprilie 11, 2017 la ora 22:07

    Azi am muncit sa scriu un comentariu si vad ca a fost sters.Ce era indecent in el??? Daca vreti sa apara doar unele pareri atunci nu mai intru pe siteul vostru desi am tot respectul pt guran.

    Răspunde
     
    1. alexman
      Aprilie 11, 2017 la ora 22:09

      vad ca acum apare ce am scris azi.e cam ciudat.rog stergeti postul anterior.multumesc

      Răspunde
       
  • alexman
    Aprilie 11, 2017 la ora 16:04

    La euro se poate trece destul de repede daca:
    -numarul celor ce muncesc va creste,
    -vom obliga pe acesti profitori guvernanti sa ne respecte si sa faca ceva mai mult pentru tara si nu pentru ei
    -sa nu mai traim cu frica ANAF, ci sa fim ajutati chiar de ei ca sa ne ducem afacerile dpdv contabil; deocamdata sintem jupuiti cu amenzi ilogice, ca cica trebuiesc bani la buget(nu stiu cat vom mai rezista asa!!!)
    -sa scada preturile la benzina-sa fim in coada clasamentului europei, ca si economia
    -sa scada birocratia. Mai simplu ca sa fim mai productivi
    -statul sa nu mai ajute firme precum Leoni care folosesc oamenii o scurta perioada de timp, pentru ca apoi sa vina altii si astfel sa isi mentina ajutorul de stat.Prea multe ajutoare unde nu e cazul.
    -infrastuctura adevarata
    -toleranta zero la coruptie.
    Cat timp vom avea corupti carora le pasa doar de pielea lor, euro va ramane departe.Deci pestele de la Dragnea se impute.Sper ca macar curtea constitutionala sa dea dovada de verticalitate si sa nu arunce tara in haos, ca iar iesim in strada si de data asta ii vom da jos ca nu mai rezistam.Pre mult ani am rabdat.E parerea mea.

    Răspunde
     
    1. Jenna
      Aprilie 12, 2017 la ora 06:27

      Să de-a Dumnezeu să le moară copiii și să le ia foc casele hoților de la rcs-rds care fac service și fură din casele oamenilor din Constanța. Rușine rcs-rds !

      Răspunde
       
      1. gigi_ciocan
        Aprilie 12, 2017 la ora 12:35

        ce te retine sa faci plangere atat la politie cat si la RDS in loc sa generalizezi ?!?!?!>…

        Răspunde
         
      2. AndreiMLS
        Aprilie 12, 2017 la ora 14:21

        @Jenna nu vad legatura subiectului cu ce spui..te-au furat ? asta inseamna ca aveau ce ,sanatate .

        Răspunde
         
  • vasi
    Aprilie 11, 2017 la ora 13:46

    Daca nu trecem la euro, vom vedea in continuare situatii ca cele prezentate de Moise, pe vremuri, in fiecare seara, cand „jucatori” din piata influentau peste noapte cursul dintr-un click. Sa nu mai vorbesc de multinationalele care platesc cu minimul pe economie si care-si „exporta” profiturile si produsele si care la orice adiere de vant fac loby la nivel inalt si cer devalorizarea leului pentru a-si proteja valorile. Romanii de rand au trecut demult la Euro (rate in euro, facturi in euro, preturi raportate la cele in euro din afara, etc). Parerea mea ca ani de zile am fost dusi cu zaharelul de firmele care ne facturau in euro si de intermediarii de valuta, care o data cu trecerea la euro vor pierde o vaca de muls.

    Răspunde
     
  • andu
    Aprilie 11, 2017 la ora 11:17

    Moise, uneori amesteci adevaruri cu minciuni.

    Spui ca Euro mareste discrepantele intre cei ce muncesc si cei ce nu muncesc? FALS! Vezi Franta, Belgia, tarile nordice, si in general toate statele „socialiste”, unde cei ce muncesc (si incearca sa castige din salariu mai mult decat media) ajung sa plateasca 65%-75% taxe, pentru a putea sustine milioanele de asistati sociali si visele utopice de egalitate socialista. Cand salariatul are brut 4000 Euro si net 1600 Euro, iar asistatul social primeste moca 1200 Euro lunar, asta se cheama jaf, doar ca la un nivel mult mai mare decat in Romania, ca de, obrazul subtire pe cheltuiala se tine.

    Nimeni, niciodata, niciunde in lumea asta socialista, nu are si nu va avea curajul sa taie asistenta sociala. Nici socialistii (evident), si nici macar antieuropenii ca Le Pen daca ar castiga alegerile. Nimeni nu incurajeaza munca.

    Deci e irelevant daca treci sau nu la Euro, acelasi rahat este, difera doar eticheta cu pretul.

    Răspunde
     
    1. Alex Luca
      Aprilie 11, 2017 la ora 13:34

      In ce tara ai vazut tu salariu de 4000 euro brut si 1600 euro net?

      Răspunde
       
      1. andu
        Aprilie 11, 2017 la ora 17:28

        Belgia. La 4000 euro brut, minus taxele de stat si cele municipale, net-ul ar trebui sa fie cam 2100. Dar mai sunt si alte taxe, sindicat, contributii, o parte din leasing-ul la masina de firma folosita de angajat, etc. In mana ramane cu aproximativ 1600. Spor la treaba.

        Răspunde
         
        1. tudor
          Aprilie 17, 2017 la ora 09:47

          Leasing la masina nu se pune la impozite !!!!! Spune cit este totalul acum, cu plus 400-500eur ?

          Răspunde
           
    2. AndreiM
      Aprilie 12, 2017 la ora 10:24

      Este singurul adevar axiomatic, faptul ca nimeni (deocamdata) nu va putea renunta la „pacea sociala” fara framantari. De aceea toti politicienii vor folosi demagogia. Cred ca ar trebui o informare la nivelul intregii societati ca asta e situatia si va trebui sao acceptam. Trist este ca acest lucru se poate transforma in impunere. (Azi 2 lei maine 3 lei)

      Răspunde
       
  • gabitzu
    Aprilie 11, 2017 la ora 10:49

    Apropo de asistatii sociali. Pana nu se va interzice participarea acestora la vot ( desii acesta fiind un drept fundamental), pana atunci vor persista ca „specie protejata” si vor arata lumii inconjuratoare un deget…

    Răspunde
     
    1. Vasile
      Aprilie 12, 2017 la ora 12:18

      Mare dreptate ai

      Răspunde
       
  • barosul
    Aprilie 11, 2017 la ora 10:12

    Productivitate pe net???

    Răspunde
     
  • Alex
    Aprilie 11, 2017 la ora 10:12

    Marsh la munca derbedeilor !!!

    Răspunde
     
  • Alex
    Aprilie 11, 2017 la ora 10:08

    E politica pesedeului sa fie cat mai mulți asistați social ptr ca ăştia sunt masa de manevra si fabrica de voturi….Tăiate ajutoarele sociale si la muncă putorilor !!! Sunt de acord cu ajutorul social dar numai la persoanele cu dizabilitati sau cu nevoi speciale…restul sa meargă la muncă.

    Răspunde
     
    1. Sin
      Aprilie 11, 2017 la ora 10:19

      Sabin Gherman.

      Răspunde
       
  • Alx
    Aprilie 11, 2017 la ora 08:39

    Oare astfel de oameni merita mila?
    Taiati-le ajutotul social acestor nemernici care nu sunt in stare sa realizeze nimica dar vor bani..mama lor de alcoolisti.
    Fac umbra Pământului degeaba , nu au educatie, nu au cultura si din pacate se mai si înmulțesc aducând pe lume copiii care vor creste intr-un mediu toxic fara sanse de dezvoltare.

    Răspunde
     
  • Mircea Radu
    Aprilie 10, 2017 la ora 23:55

    Problema e mult mai complexă si asta o știți. Nu vorbim doar de pierderea flexibilitatii macro prin devalorizare, pierzi si puterea bancara, fiind BCE cel care va lua deciziile. S-a văzut in plina criza ca deciziile BCE vor avantaja centrul si vor lovi periferia dur. Cred ca in ziua de azi,avantajul Romaniei (forta de munca ieftina + libertate monetara) ar fi dispare , iar decizia ar fi una cu caracter total ultra liberal, scapa cine poate.

    Răspunde
     
  • &@
    Aprilie 10, 2017 la ora 23:04

    Rata șomajului aproximativ 5,4% ?

    Răspunde
     
  • Crisan Marius
    Aprilie 10, 2017 la ora 22:08

    Buna Moise,
    referitor la trecerea la zona Euro, sunt de acord ca partial suntem deja acolo in privinta facturilor care ne sunt calculate in euro desi salariile noastre sunt in lei. Faptul ca nu facem parte din acordurile care privesc moneda unica europeana, cred ca este mai bine asa, avand in vedere ca toate marile puteri europene (populatiile din aceste zone) au fost afectate de trecerea la moneda unica si unele efecte se resimt pana azi, sa nu mai vorbim ca noi nu suntem si nici nu vom fi inca multa vreme de acum inainte la nivelul lor de atunci. Referitor la reporatj si la subiectul emisiunii de azi de la Europa FM, poate ca intr-o buna zi vei face o emisiune despre programele derulate pe fonduri europene prin care se *recalifica* forta de munca din Romania si modul prin care statul *formeaza* mii de idioti cu diploma carora li se da cate 100ron/zi de curs pentru a bifa prezenta si pentru a incasa firmele potentatilor zilei milioane de Euro din aceasta afacere. Acest mesaj de *smechereala* nu va convinge pe nimeni sa imbratiseze ideea de munca. Solutiile sunt multiple pentru a rezolva aceasta problema a atribuirii asistentei sociale doar acelor categorii care au intradevar nevoie de acest lucru. Ca idee de final afirmatia din timpul emisiunii ca *nu poti forta pe nimeni sa minceasca* este adevarata, dar nici nu poti forta pe nimeni sa te plateasca daca refuzi sa muncesti desi esti capabil din punct de vedere fizic/psihic (refuzi 3 oferte de munca, pierzi ajutorul social).

    Răspunde
     
  • Georgiana
    Aprilie 10, 2017 la ora 21:35

    Acum înțeleg de ce noua cei care muncim primim aceiasi bani sau mai putini cu un program prelungit până la 19-20 in fiecare zi.trebuie să muncim pentru toți ceilalți care decât să ia un salariu minim prefera sa stea acasa.Ar trebui toți să ne dăm demisia și să luăm ajutoare, macar am avea timp de copii pe care i-am făcut să-i crească bunicii.La ….cu tara asta!

    Răspunde
     
  • Adry
    Aprilie 10, 2017 la ora 21:26

    Unde ești tu Cioloș…
    Nu că România cu românii ei ar fi alta, nu că economia sau investițiile ar fi altele, dar măcar am avea o perspectivă, viața ar fi puțin mai previzibilă, tragic este că astăzi nu avem nici cea mai slabă perspectivă…

    Răspunde
     
  • Alex
    Aprilie 10, 2017 la ora 21:25

    Degeaba avem euro daca tara e guvernata prost.
    Si Grecia are euro si unde e.

    Solutia e mai simpla sa nu mai vina psd la guvernare ca ei intretin acesta situatie.

    Simplu toti care va mai pasa de tara iesiti la vot si nu votati cu psd sunt cam 3.5 mil de votanti.

    In Olanda au iesit 80% a alegerile lor in 2017 deci se poate.

    Răspunde
     
  • Kristina
    Aprilie 10, 2017 la ora 21:05

    Întrebare : acei 4,7 milioane includ si bugetari ,da?
    Sunt si cei care ne asculta convorbirile,care ne monitorizează ora de intrare in scara blocului/cea de iesire?
    Sunt si cei care vin să amendeze strașnic de sărbători ,ca doar „atunci e cea mai mare evaziunea” (adică aia care strang birurile in ajun de sfinte sărbători ?)

    Eu cred ca ați exagerat puțin domnul Moise :AVEM ~3 mil.care muncesc si hrănesc 19 mil.de guri .

    ce sa stie d-na Olguta ,sau d-nul Dragnea (dânsa e cu „tramvaiul ” in franceză ,iar dânsul are obiectiv doar ” eradicarea coruptiei”prin aminstie totală dacă s-ar putea😂)

    hm..,
    Asta e .atâta e.
    vorba crestinului:
    „unde nu e nici Dumnezeu nu cere „

    Răspunde
     
  • alex
    Aprilie 10, 2017 la ora 20:29

    Lasa ca nici angajatii nu muncesc nici macar la jumate din cat muncesc in afara. Tu ai vazut cum se munceste in afara si cum se munceste la noi ? Pai cred ca raportat la nivelul de munca al angajatului la noi se plateste mai bine decat in afara…

    Răspunde
     
    1. Daniel
      Aprilie 11, 2017 la ora 08:13

      Si cat se munceste in afara ? Tu, stii ? ai lucrat afara la o firma mare, serioasa, sau la una mica cu sef emigrat, roman, si care dupa ce te exploateaza, se face ca uita sa te plateasca ?
      Multi vorbiti din auzite.

      Răspunde
       
  • Nemeș Cristian
    Aprilie 10, 2017 la ora 20:10

    Atâtea probleme sunt cu țara asta , însă ceea ce se întâmplă atunci când chemi la muncă asistații și nu vor , mie îmi provoacă silă. Muncesc de la 18 ani și trăiesc pe cont propriu! Să nu își bată statul joc de cei care muncesc, oricum o fac! Faceți diferența, luați-le bani puturoșilor!

    Răspunde
     
  • Mhai
    Aprilie 10, 2017 la ora 19:59

    Bun Cornel, si ce te recomanda? Sau ai emis doar asa gratuit, o parere?
    Eu cred ca e mult mai importanta parerea colegului meu (sa nu zic a mea), care spune ca in cazul in care Romania alege sa ramana de caruta, el nu mai are nici un interes sa ramana in tara, si implicit nici cei 3000€/luna ai lui. Si-acum hai sa ne gandim: e mai important sa bea nea Vasile trascau ieftin, sau sa beneficiem de taxele pe de pe salarul colegului meu?

    Răspunde
     
  • Vali
    Aprilie 10, 2017 la ora 19:53

    Ar fi pe de o parte bine ,pentru ca s-ar vedea cu cat sunt mai scumpe produsele fata de zona euro (ai noștri politicieni spun sa aliniem prețurile la zona euro , cu cat le-ați depășit ticalosilor? ),si cu cat sunt salariile mai mici fata de zona euro ma refer la salariile clasei muncitoare ca ale lor sunt deja peste.

    Răspunde
     
  • SDB
    Aprilie 10, 2017 la ora 19:51

    Deci dați-i bice înainte cu euro, ca să moară de foame toți proștii și leneșii care refuză job-uri în fața angajatorului și se plâng că nu pot „merge cu roaba”.

    Întotdeauna am știut că îs proști oamenii din Moldova Românească, dar, chiar în halul acesta de proști, nu m-am gândit niciodată că o să îi văd, chiar în direct.

    Răspunde
     
    1. Lucian
      Aprilie 10, 2017 la ora 21:05

      Proștii sunt diferiți cumva sau sunt la fel

      Răspunde
       
  • pehash
    Aprilie 10, 2017 la ora 19:24

    Poti sa dai un exemplu practic de „concurenta” care este evitata prin faptul ca noi inca nu folosim EUR ca moneda nationala?

    Din cate stiu eu, suntem deja tara membra UE, uniune care se bazeaza pe patru libertati fundamentale – libera circualtie a persoanelor, marfurilor, serviciilor si capitalurilor.

    Răspunde
     
    1. Eugen Catalin
      Aprilie 11, 2017 la ora 10:38

      @pehash
      Prin devalorizarea monedei interne devii mai profitabil la export.

      Ex: curs 4 RON / EUR, costurile de productie (cea mai mare parte salarii) sunt in RON de 40 RON, echivalent 10 EUR. Vand produsul la export cu 15 EUR, castigi 5 EUR.
      La un curs de 5 RON/EUR, costul de 40 RON devine 8 EUR, vinzi cu 15 EUR si castigi 7 EUR fata de 5 in exemplul anterior.

      Răspunde
       
  • Dragos
    Aprilie 10, 2017 la ora 19:11

    E adevarat cu asistatii sociali care nu vor sa munceasca. Dar la fel de adevarat e ca locurie de munca care se ofera in Romania sunt la salariul minim pe economie. Degeaba ai voita de munca, calificare sau chiar si facultate. Sunt Foarte multe zone in Romania unde doar minim pe economie ti se ofera. Si atunci cum sa existe dezvoltare, cresterea nivelului de trai, dorinta de a muncii, dorinta de a te califica, specializa, de a face o facultate?

    Răspunde
     
  • Cornel
    Aprilie 10, 2017 la ora 18:29

    Eu cred ca este un lucru bun ca Romania nu va trece la Euro in viitorii 5-10 ani avand in vedere ca economia romaneasca este prea putin dezvoltata ca sa concureze de la egal la egal cu celelalte economii din zona Euro. Economia romaneasca mai are nevoie de multe reglaje pana sa ajunga la nivelul economiilor din zona Euro. Este bine sa nu uitam ce au patit unele tari din UE care au facut acest pas prea devreme (Grecia, Portugalia, etc) si faptul ca de curand si Polonia si-a afirmat dorinta de a amana, nelimitat deocamdata, trecerea la zona Euro. Asta e parerea mea.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 10, 2017 la ora 21:45

      Exemplele pe care le considerați a fi în susținerea ideii că adoptarea monedei euro a condus la disfuncționalități în economie sunt de fapt discutate anterior în spațiul acestui blog (a se vedea arhiva). Este vorba despre state în care au fost generate disfuncționalități din pricina politicilor publice profund greșite. Articolul d-lui Moise menționează, spre exemplu, că după adoptarea euro „dezechilibrele economice nu vor mai putea fi corectate prin curs”. Menținerea monedei naționale este interesantă pentru kleptocrație tocmai pentru a masca (inclusiv cu ajutorul BNR, mai recent) efectele politicilor publice dezastruoase. Doar că Științele economice au legi obiective. Dezechilibrele se manifestă mai târziu, cu efecte mai ample.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Aprilie 10, 2017 la ora 18:27

    “…nici salariile, pensiile sau ajutoarele sociale nu vor mai putea fi redesenate populist la fiecare rundă de alegeri, folosind ca resursă devalorizarea muncii, căci salariile celorlalți n-au ținut niciodată pasul cu inflația”_ Probabil va ține mai degrabă inflația pasul cu salariile, că aproximativ acesta a fost mesajul transmis de dl Consultant de strategie al BNR, Consilier al Guvernatorului BNR, dl A Vasilescu, într-o recentă emisiune TV. Altfel, după ce dl Isărescu a fost “frăgezit” nițel în presă, este de acord cu orice bazaconie a guvernului Dagnea-Grindeanu.

    Răspunde
     
  • George T
    Aprilie 10, 2017 la ora 18:23

    Niciodata nu am vazut dorinta guvernelor sau presedintilor de pana acum de a trece la moneda euro, si pun pariu ca vor mai trece ani buni pana cand „probabil” se va intampla minunea.

    Răspunde
     
  • MPM
    Aprilie 10, 2017 la ora 18:03

    Poate se are in vedere trecerea la rubla.

    Răspunde
     
  • Laurentiu
    Aprilie 10, 2017 la ora 17:36

    Raportat la video:
    Eu care credeam ca, coroputia distruge tara…totul pleaca de la oameni…cand ti se permite…faci, pe urma vezi tu. 🙁
    Nu inteleg sistemul asta, nu ai lucrat in viata ta(probabil legal) si esti ajutat de stat sa stai degeaba? 🙁

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 10, 2017 la ora 18:53

      V-ați gândit bine și credeți corect, corupția distruge țara. Reportajul TV prezentat a căutat să transmită ideea că românii nu vor să muncească, deși în patria noastră există un deficit de forță de muncă. Imaginile, manipulate cu grijă, pot transmite orice mesaj cu mult mai eficient decât multe mii de cuvinte. Câteva zeci de asistați social au fost invitați de ALOFM să participe la un “târg de job-uri”. Prezența fiind obligatorie, unii au răspuns ironic-sfidător întrebărilor puse în fața camerei de filmat (cam cum fac unii elevi la ieșirea de la examenul de Bac). Vreo doi nu aveau studii, calificare, experiență profesională, doar că nu aceia sunt reprezentativi pentru grupul persoanelor apte de muncă neîncadrate. Nu este un “sistem”, precum ziceți, ci excepții prin care presa trasnmite mesajul fals că există numeroase investiții care generează locuri de muncă, salariile ca preț al forței de muncă cresc din pricină că cererea de forță de muncă depășește oferta șamd.

      Răspunde
       
      1. gigi_ciocan
        Aprilie 10, 2017 la ora 18:59

        sa mori tu :))? .. adica aia care ” are 4 clase” si nu cauta de munca.. sau pe celalalt care nu da la roaba pentru ca nu se pricepe….nu i-ai vazut ? .. ori pe aia care n-are idee nici macar de ce mortii masii e acolo…….
        si.. esti tu sigur ca nu aia sunt reprentativi :))..
        de ce nu te duci la ei sa le ceri sa faca un amarat de cv cu certitudinea ca asta o sa le aduca un loc de munca, sa vezi cati sunt capabili de asta.

        Răspunde
         
        1. vasile
          Aprilie 13, 2017 la ora 13:18

          gigi_ciocann: oare tu esti un tinerel la 18 ani ? esti nesimtit si nu stii ce vorbesti.
          >Stii sa faci coliva?

          Răspunde
           
  • Iulian
    Aprilie 10, 2017 la ora 17:36

    Poporul Vax Populi reprezintă c-am 47%din populația țări , vă dați seama ce dezastru ar fi pentru ei trecerea la euro ?? De acest lucru este îngrijorat partidul reprezentant al poporului Vax Populi (PSD) în frunte cu derbedeul Nr 1 al țări ,Liviu Dracnea ! Eu personal nu am nici un stres legat de euro ,nu mai stau în România din 1998 dar, înțeleg și îmi doresc ca România să treacă la euro mai ales pentru controlul care s-ar exercita asupra clasei politice !

    Răspunde
     
  • Sin
    Aprilie 10, 2017 la ora 17:35

    Pai cum sa trecem la Zona Euro cand o familie cu trei copii ia 1500 lei ajutoare sociale plus alocatii,iar un tanar cu studii universitare i se ofera 1100 lei ?!? Pai in Ro. (orase mici) e mai bine sa fii asistat social decat licentiat lucru nemaintalnit nicaieri in lume. Cat despre patronii care nu gasesc forta de munca sa ma mai scuteasca,sa plateasca decent si o sa gaseasca oameni harnici si cinstiti,ca omul n-ar pleca in strainatate pe 1700 euro daca ar primi jumatate in tara,dar daca primeste 250 euro si nu poate sa-si hraneasca si intretina familia decent normal ca pleaca.

    Trist dar adevarat,poate dupa cum arata macroeconomia europeana n-o sa mai avem in ce Zona sa intram pana o sa indeplinim conditiile de convergenta economica!

    Răspunde
     
    1. Zizu
      Aprilie 10, 2017 la ora 17:57

      Si cum poate plati un angajator bani multi cand cei pt care lucreaza iau bani putini????

      Răspunde
       
      1. Sin
        Aprilie 10, 2017 la ora 18:46

        Crescand productivitatea,optimizarea procesului financiar etc..

        Răspunde
         
        1. gigi_ciocan
          Aprilie 10, 2017 la ora 18:56

          si cu cine boss sa creasca productivitatea cand tu vrei direct 860 euro ” pentru ca existi” .. nici eu nu iau atat si te asigur ca-ti dau clasa la productivitate……….

          Răspunde
           
          1. Sin
            Aprilie 11, 2017 la ora 04:07

            N-ai inteles,mai citeste de cateva ori poate incepi sa te prinzi!
            Cat castigi?

             
          2. gigi_ciocan
            Aprilie 11, 2017 la ora 08:02

            „suficient” pana si pentru capitala (desi nu stau in ea) in timp ce angajatorul face lejer 1 mld pe luna de pe pielea mea, ceea ce in mod „normal” ar insemna ca trebuie sa-mi dea fara probleme 1000 euro .
            in realitate, in piata accepti sau nu cea mai buna oferta(daca iti convine) fara sa iti bati tu capul cat ar da angajatorul nu stiu cui din germania,spania sau bagadanca……..

             
          3. barosul
            Aprilie 11, 2017 la ora 10:16

            …a fost pt. „gigi_ciocan” cel mai productiv om al muncii…dupa orele postarii, pe net!

             
          4. Sin
            Aprilie 11, 2017 la ora 17:37

            Inseamna ca nu stii sa te vinzi,ar fii mai bine sa-ti evaluezi punctele tari si sa profita-ti de ele. Mult succes si ia-le bani ca altfel…….

             
        2. gigi_ciocan
          Aprilie 12, 2017 la ora 07:23

          ia sa vedem daca moare cineva pentru ca pot scrie si mai matinal :D…

          Răspunde
           
    2. Nivolae
      Aprilie 11, 2017 la ora 06:02

      Cand faci o copie A4 cu a treia sau a patra parte din pretul platit in Germania pentru acelasi lucru cum poti sa dai salariul din Germania! Eu as propune ca paritatea dintre leu si euro sa se faca dupa pretul mediu al unei colii A4. Atunci sa vezi bogatie in Romania!
      In Romania cel mai mic pret pentru o copie A4 este 0,07 lei. Asta este piata. Si mie mi-ar conveni sa vand copia de A4 cu minim 0.21lei sa pot plati salarii decente dar daca cer pretul asta nu inchid pravalia.
      Nu mai dati vina in mod general pe patronii romani ca exploateaza clasa muncitoare, ca nimanui nu ii convine sa schimbe personalul saptamanal. Da! Am marit salariile dar din 7 perosane lucreaza numai 2. Restul au gasit de lucru mai bine platit si nu am mai angajat. O fi bine… O fi rau… Nu stiu! Ca sa dau 1000 euro salariu nu pot. Mai bine inchid si nu ma mai chinui sa fac balet intre clienti, stat si angajati…. Nu stiu daca imi va fi mai bine dar cu siguranta imi va fi mai usor…
      Au crescut salariile si vor creste ar acest lucru trebuie sa se faca in mod natural. Era bine daca ramaneau salariile pe loc si crestea puterea de cumparare! Asa se putea demonstra maestria guvernantilor!

      Răspunde
       
  • Catalin (CTL)
    Aprilie 10, 2017 la ora 17:30

    Perfect de acord. Bine spus d-le Guran.

    Răspunde
     
  • amicu
    Aprilie 10, 2017 la ora 17:22

    Depinde de noi daca vom fi sau nu o periferie, nu de trecerea la euro.
    Poate ca in vreo noua ani, tocmai cind vom fi si noi pregatiti sa trecem la euro, vom constata ca nu mai avem la ce sa trecem si atunci vom scapa cu totii de fixuri. Poate mai avem noroc o data.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase