Nu! Nicio demisie, nici chiar a guvernului, n-ar potoli națiunea

Moise Guran

Cineva pe facebook a spus zilele astea că Guvernul Grindeanu n-a vrut decât să facă un curs de recalificare a populației la nivel de mase… Ne-a determinat pe toți să devenim experți în Constituție, proceduri parlamentare, retroactivități penale, avocatul poporului și conflicte între instituțiile statului. E o glumă, desigur, dar ea arată ceva foarte profund… Nu numai că națiunea e atentă și îngrijorată, cum spune președintele Iohannis, ci și că Națiunea a evoluat mai mult decât unele dintre instituțiile țării. Nu neapărat în sensul calificării, ci în cel al implicării.

Nu, actuala criză nu se va stinge nici cu o demisie, nici chiar a guvernului, căci deși instituțiile statului și spiritul civic au funcționat, salvând in extremis (și până una-alta) situația, democrația românească a evoluat. Nu știu cât, exact, nimeni nu poate ști, dar, așa cum observa colegul Petreanu la noi la radio (linkul necesită cont de facebook; vă recomand toată dezbaterea, dar ce zice Petreanu e pe la TC 15), de prin 2012 avem în fiecare an mișcări de stradă, tulburări mai degrabă politice decât sociale, căci lumea nu mai iese în stradă pentru salam și pâine ci pentru schimbarea clasei politice. Care clasă nu, n-a ținut pasul cu această uriașă schimbare din capetele noastre și, până nu o va face, nici liniște și pace nu va fi.

De regulă Revoluțiile sunt schimbări ale unor instituții politice, determinate de schimbarea, în prealabil, a relațiilor din societate. Aceste schimbări sunt consfințite, aproape inevitabil, prin modificări ale Constituției.

Deși se poate spune că abia acum, la 25 de ani de la adoptare, unele prevederi constituționale și-au arătat valoarea, mie mi se pare că societatea românească nu se va liniști până când alte lucruri de acolo nu vor fi îmbunătățite, până când cadrul democratic general nu va forța clasa politică să vină și ea la nivelul societății pe care o conduce.

Avem deja ani de dezbateri, în care da, am devenit mai mult sau mai puțin experți în astfel de probleme și mi se mai pare că toată această criză ar fi fost evitată dacă politicienii ar fi ținut cont de referendumul din 2009. Strigătul de după Colectiv – Schimbarea clasei politice, dar și imnul de acum – DNA să vină să vă ia, toate acestea sunt doar revărsări ale unei frustrări acumulate în timp de ignorarea rezultatului acelui referendum prin care națiunea a decis reducerea parlamentului la o singură cameră și 300 de parlamentari. Sigur că speram cu toții că un parlament mai mic, mai suplu, va lăsa mai puțin loc de corupți, mai mult loc de evoluție a clasei politice.

Desigur, o reformă constituțională ar trebui să cuprindă azi schimbări mai multe, adaptate la anul 2017 mai mult decât șa anul 2009, dar rețineți vă rog acest aspect – România nu se va potoli până când această Revoluție nu va fi consfințită prin mai mult decât demisia unui ministru sau chiar a unui guvern.

 

 

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

84 răspunsuri la Nu! Nicio demisie, nici chiar a guvernului, n-ar potoli națiunea

  • Radut Gicu
    Februarie 13, 2017 la ora 16:22

    Până i-si revine RO din criză tara va fi fără bucăți mari din ea. Deșteptul lui pește.

    Răspunde
     
  • Magda
    Februarie 11, 2017 la ora 08:55

    Stimate dle Moise Guran, La ce va referiti prin cuvantul „natiune”? La 5-600 de mii de protestatari (cum spuneati intr-un alt articol)? A cui natiune? De cand 2% a devenit mai mare decat 18%, indiferent din cat este acel %? Acest soi de numaratoare ii invatati pe tinerii la care faceti referire?

    Răspunde
     
  • Ioan
    Februarie 10, 2017 la ora 15:49

    Ignoranta, necesita o anumită perioada de timp,pentru tratare. Este un început de ameliorare majoritara.Inca tb sa mai cintam -,Scoala-te,gheorghe-ridica-te Ioane! Doamne ,ajuta!

    Răspunde
     
  • andia
    Februarie 9, 2017 la ora 15:57

    Speranta Romaniei este ca cei care au participat intr-un fel sau altul la aceste proteste ,care au inteles ca nu se mai poate asa ,sa mearga mai departe si sa se implice in viata de zi cu zi.Acum este momentul sa facem presiuni de jos fiecare din locul lui si astfel cu siguranta si clasa politica va arta altfel peste 10ani.Sa nu cumva sa ne apuce scarba ,sa adormim ,sau sa plecam afara ….

    Răspunde
     
  • Ciprian
    Februarie 9, 2017 la ora 14:16

    Islanda

    Răspunde
     
  • Fanes
    Februarie 9, 2017 la ora 13:56

    În martie 1990 la Timișoara se lansa „PROCLAMAȚIA” , cu celebrul , ei „Punct 8” (hulit , apoi luni de zile , de o mare parte a țări!) .!
    Măcar acum după 26 de anii , NE PUTEM GÎNDI CĂ , ATUNCI SA GREȘIT ?! . . .
    Acum să RESTRUCTURĂM CLASA POLITICĂ , este , GREU , dar NU și INPOSYBIL .!
    Este posibil , însă , TREBUIE CREIATĂ O ALTĂ , clasă politică !

    Răspunde
     
  • Tudor Ioana
    Februarie 9, 2017 la ora 12:05

    Schimbarea clasei politice se face in mod democratic si civilizat prin vot. Ca practic nu avem alternativa la PSD, asta e alta discutie, care insa nu justifica absenteismul masiv de la vot. Atata timp cat populatia, si in primul rand tinerii, nu intelege importanta votului in schimbarea societatii, ma tem ca nu vom reusi prea multe in tara asta. Si poate ar trebui sa le amintim celor tineri, ca pt dreptul asta la un vot democratic au murit oameni in urma cu 27 de ani.

    Răspunde
     
  • Kristina
    Februarie 9, 2017 la ora 10:34

    „Jandarmul” bătut de colegii săi in a doua seară la manifestații („MAIORUL” !)a fost deferit vreunei anchete ?Am văzut toți scenă de la REALITATEA TV !!
    AZI văd că se face mare vâlvă in jurul tânărului care a proiectat pe clădirea din fața guvernului lozinci precum „Demisia”…”Batman”…chiar si IMNUL NAȚIONAL s-a văzut scris acolo.

    Câtă mizerie mai suntem datori să asistăm in țară? si până când ?

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Februarie 9, 2017 la ora 14:47

      La ce anchetă vă referiți? Omul și-a făcut datoria și a respectat un ordin. Ați aflat cumva numele locotenetului care a incendiat autobuzele din Piața universității la ordinuld-lui Diamandescu? Ați aflat rezultatul anchetei care s-a făcut atunci câd lt. Viorel Drăgănescu a fost implicat în spargerea geamului unui ministru când a trecut printre manifestanții împotriva folosirii cianurilor la Roșia Montană? Nu. Nici acum nu s-ar fi aflat despre diversiune dacă nu ar fi filmat cineva cu telefonul. In 1990 nu existau telefoane inteligente, iar în 2013 nu a fost nimeni inspirat pentru că nu ne așteptam la o diversiune. Ziariștii, precum acum PSD-ALDE ne-au acuzat că suntem plătiți de Soros, deci adio atenție ori anchetă! Și, cine să facă anchetĂ MAI și să spună ca a fost diversiune? Iar SRI, dacă are probe, le folosește pentru a șantaja MAI și politiicienii în scop personal/de grup. SRI poate face afaceri bune (precum Asesoft, ori Astra), dacă-i are la mână pe politicieni, nu-l apasă nicidecum grija pentru interesul național și chiar dacă știe, nu va face public niciodată numele celui care a spart geamul mașinii d-lui Barbu, spre exemplu.

      Răspunde
       
      1. Kristina
        Februarie 9, 2017 la ora 16:18

        „flesh and bones „in traducere „carne si oase” ASTA sunt si acei acoperiți de care văd că lumea se mai sperie in țara asta ! Securistii nu sunt armuri extraterestre ,nici inteligență pură ,domnule Constantin.😀
        Personal mă tem doar de Dumnezeu.
        Si cam aceeasi gândire au avut- o TOȚI cei care au rezistat comunismului in țară asta.
        V-am mai scris parcă :Puterea noastră stă in noi si zilele acestea am văzut că EXISTĂM CU MULT PESTE EI.
        Bravo pentru Romania !

        Răspunde
         
  • mishu
    Februarie 9, 2017 la ora 10:31

    Răspunde
     
  • NFS
    Februarie 9, 2017 la ora 09:58

    Zilele trecute sa văzut pe fata cine e de dreapta și cine e de stânga, cine se îndreaptă spre civilizație și cine bate pasul pe loc sau chiar dau înapoi. În parlament și în alte instituții ale statului cam aceiași treaba multi oameni cu vârsta înaintată care în tinerețea lor au trăit în regimul comunism și cu aia au rămas. Și pana nu moare aceasta generație (pana la urma toți murim) nu cred ca înaintăm și dacă înaintăm înaintăm foarte încet sau deloc

    Răspunde
     
  • George
    Februarie 9, 2017 la ora 08:53

    Iohanis e habarnist rau – ieri CCR i-a mai dat una peste bot cu respingerea contestatiei. Parca vad ca si referendumul va fi pe o prostie neconstitutionala si vom arunca degeaba pe fereastra 50-60 milioane de euro.

    Răspunde
     
    1. Gogu
      Februarie 9, 2017 la ora 09:24

      George, tu cat ai primit, 30 sau 50 RON? 🙂

      Răspunde
       
    2. AndreiM
      Februarie 9, 2017 la ora 09:43

      Lasa bre ca o sa cheltuie guvernul prin primarii 6 miliarde in folosul poporului. Acu cat e comisionul 10% sau 90%?

      Răspunde
       
    3. costel
      Februarie 9, 2017 la ora 09:55

      La voi cifrele sunt mereu umflate, obisnuiti fiind cu spaga. Un referendum costa undeva la 20-25 mil euro, jumatate cat ai debitat tu. Si nu te ingrijora prea tare. Nu o sa-ti ia din pensia ta de asistat social. Tot corporatistii o sa plateasca, aia pe care ii huiduiti voi. Capisi bene?

      Răspunde
       
      1. George
        Februarie 9, 2017 la ora 10:16

        Aprox. 30 milioane a costat referendumul din 2012 – insa de atunci tot au crescut preturile – s-a implementat sist. Electronic de monitorizare si numararea a voturilor, vot prin corespondenta – localele din 2016 au costat 60-70 milioane iar parlamentarele din decembrie peste 80 milioane iar acum un referedum ar costa minim 250 milioane lei adica 50-60 milioane de euro. Cele 6.6 miliarde de euro pt. Autoritatile locale sunt pe 4 ani adica aprox. 1.6 miliarde/an adica aprox. La fel cat s-au alocat si-n ceilalti ani – in 2016 de ex. s-au alocat 1.3-1.4 miliarde de euro pt. Autoritatile locale.

        Răspunde
         
        1. costel
          Februarie 9, 2017 la ora 10:28

          Serios? Eu stiu ca bugetul se voteaza an de an..tu cum stii?

          Răspunde
           
          1. AndreiM
            Februarie 9, 2017 la ora 11:12

            Pai se aia au scos restrictia bugetara, beneficiezi acum si platesti la anul… si-au insusit lozincile corporatiste 😜 😁

             
          2. George
            Februarie 9, 2017 la ora 11:14

            Pai sunt si proiecte care se fac pe 4 ani – de ex. Cel al ministerului dezvoltarii care pt. 2012-2016 a avut alocati aprox. 4.5 miliarde de euro acum are alocati cu 30-40% mai mult insa si pib-ul e prognozat sa fie cu 30-35% mai mare – adica o crestere de peste 7%/an (aprox. 5% crestere economica+2-2.5% deflatorul -inflatie+alte ajustari sezoniere)….nu mai puneti botul la manipularile lui petreanu,guran….in afara de sanatate si invatamant nimeni nu are alocati aproape 4% din pib adica 6.6 miliarde de euro – chiar si armata are jumatate – 2% din pib – daca dragnea nu aloca 0.8-0.9% din pib/an pt. Autoritatile locale -asa cum s-au alocat in fiecare an – toata propaganda sarea ca guvernul nu investeste in canalizare, modernizarea retelelor de gaze, termoficare…..

             
          3. AndreiM
            Februarie 9, 2017 la ora 12:41

            Ha, tragem linie peste 4 ani daca nu vom fi la albit zapada. Toate bune si frumoase daca oamenii astia ar fi de inceredere. Asta e singura necunoscuta in ecuatie, INCREDREA. De care nu beneficiaza nici Dragnea, nici tu cu toate teldrum-urile lui.

             
        2. George
          Februarie 9, 2017 la ora 19:51

          Nu e vorba de nici o incredere ci doar de cautarea informatiei dincolo de manipularilor de pe hotnews, digi, biziday, petreanu.ro….

          Răspunde
           
          1. AndreiM
            Februarie 9, 2017 la ora 22:08

            Si unde anume, pe sputnik? Nu cred ca exista informatie care sa nu fie trecuta prin filtrul mintii si comparata cu realitatea. Metodele de manipulare psiho-sociala s-au rafinat, precum metodele de marketing, dar tot nu reusesc sa ma convinga de realitatea lor. Perceptia nu-mi poate fi alterata de opinia nimanui.

             
  • Daniel Sarbu
    Februarie 9, 2017 la ora 03:08

    Constituția trebuie schimbată, dar nu în folosul tâlharilor şi confiscarea averilor dobândite pe nedrept.

    Răspunde
     
    1. Ghitescu Mariana
      Februarie 9, 2017 la ora 08:52

      Corect ! Dar,cu urgență maximă.

      Răspunde
       
  • Sergiu Daniel Berghian
    Februarie 9, 2017 la ora 01:09

    Adică ce altceva Moise? Trezire spirituală creștină gen Third Great Awakening din SUA? Ar fi fain!

    Răspunde
     
  • Laura
    Februarie 9, 2017 la ora 00:28

    Offtopic: Vazand ca acelasi Melescanu care nu a lasat diaspora sa voteze in 2014, este acelasi care reprezinta azi Romania in probleme de externe si care probabil va organiza alegerile din 2019 pentru prezidentiale, iti vine sa innebunesti ! Desigur, e de vina diaposra ca nu a venit la vot la parlamentare! E o mare amaraciune…

    Răspunde
     
    1. valentina
      Februarie 9, 2017 la ora 10:33

      Intr-adevar, au votat putini din strainatate, dar restul nu se spune, de ce: eu am domiciliul in strainatate dar eram aici, in Romania in decembrie, am fost la sectia de votare din cartier dar cind le-am aratat pasaportul (romanesc!) au spus ca nu se poate, mi-au aratat legea de anul trecut! In trecut te inscriau pe listele suplimentare si votai. Pentru ceilalti mai era votul prin corespondenta sau la putinele sectii aflate la 600 km una de alta. Mie mi-a fost foarte clar, imediat si cred ca toti au inteles ca nu se doreste votul nostru,

      Răspunde
       
      1. Laura
        Februarie 9, 2017 la ora 14:30

        da, dar nici nu au fost oameni care sa se prezinte la sectie. daca in 2019 vor face la alegeri ca si in Rep. Moldova pt diaspora: adica efectiv sa limitezenr de buletine de vot / sectie din cauza lipsei de date oficiale ? Sper ca nu le-am dat deja o idee…pt mine personal este amar AMAR amar, trist, dezamagitor, descurajator sa vad efectiv acelasi figuri din 2014 care sa ne reprezinte dupa doua scandaluri mari: votul din diaspora si colectiv. de aceea, nu impartsesc deloc oprimismul ca traim o revolutie; traim intr-un cerc vicios la care suntem condamnati mult timp. De ce ? Lumea iese in strada, semnaleaza probleme dar f f f putini fac ceva concret in imbunatatirea societatii. Si o mai spun o data : CONCRET !

        Răspunde
         
  • Maria Dana Bunea
    Februarie 9, 2017 la ora 00:03

    Sa speram ca ai dreptate d-le Guran. Sa speram ca tinerii au înțeles ca trebuie sa meargă la toate votarile (si cele europarlamentare sunt importante, sa nu mai trimitem la Bruxelles incompetenți pe salarii uriașe) si sa nu mai permită PSD sa facă majoritate. Asa cum s-a întâmplat in 2014, cand numai prezenta masiva la vot l-a împiedicat pe Ponta sa devină președinte.
    Va dați seama ce se intampla acum cu Ponta președinte?
    Am 66 de ani, de 36 trăiesc in Elvetia, am dubla cetățenie, cea romana recapatand-o cam o data cu cea elvețiană, si de atunci am votat mereu atât in CH cat si in România. Pentru ca stiu cat este de important si votul meu singur.
    In Elvetia de peste 10 ani se voteaza prin corespondenta si de atunci nu am lipsit la nici o votare, deși suntem chemați de 3-4 ori pe am sa votam. Pt România, am mers întotdeauna 250km la consulatul de la Berna si am facut si cozi ca sa votez.
    Din cauza asta, anul trecut cand si in România s-a putut vota prin corespondenta, chiar din prima zi m-am înscris pe listele electorale si am votat de acasa, fara sa mai fac atâția kilometri sa votez.
    Sper ca in viitor, tinerii aceia frumosi si educați pe care i-am vazut in ultimile saptamâni la televizor ca stau in strada si protestează, sa nu mai permită nici unui partid corupt sa obțină atâtea lucuri in senat si parlament.

    Răspunde
     
  • Vali Valens
    Februarie 8, 2017 la ora 23:40

    MOISE, cu tot respectul pe care ți-l port trebuie să te anunț că unul din „vinovații” pentru ce ni se întâmplă acum ești TU.
    Tu, și câțiva alții ca tine pe care nu o să-i nominalizez, cu un capital de imagine semnificativ și neexploatat, care nu ați găsit curajul, circumstanțele favorabile sau poate chiar nebunia de a pune bazele unei mişcări politice sănătoase pe care să ne-o vindeți nouă , cei 10 milioane de nehotarâți.

    Ai capacitatea de a coagula in jurul tău un grup de repere care sa constituie nucleul unui astfel de demers. El trebuie inceput acum, pe fondul acestei vagi miresme de normalitate chiar din piața in care mergi seara de seara.

    Cred că ai comentat/educat/dezvăluit destul.
    Pune mana / capul şi treci la treabă!
    Nu lasa aura de optimism pe care am inceput s-o simtim in ultima saptamana sa se stingă. Conștientizăm de ceva vreme ca suntem a doua generație de sacrificiu, dar ei, copiii noștri, mai ai o sansa!
    Ei merita orice sacrificiu! Impreuna putem schimba cursul acestor vremuri! trebuie să încercăm… nowornever că zice si la imn
    #goMoise

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Februarie 9, 2017 la ora 04:59

      Da! Chiar asa! Mai fura si tu ca altii au furat destul!

      Răspunde
       
  • ironic
    Februarie 8, 2017 la ora 23:38

    De la Gustave Le Bon și a sa ”Psihologie a mulțimilor” până în prezent, nu s-au schimbat foarte multe lucruri. Cei puțini îi controlează pe cei mulți, arta manipulării s-a rafinat, au apărut alte mijloace, dar baza este aceeași.
    -sentimentul de putere, datorat numărului mare de indivizi care formează mulțimea, amplificat prin dispariția sentimentului de răspundere personală individuală, ca urmare a anonimatului mulțimii;
    -contagiunea mentală, care determină pe fiecare individ în parte să-i imite pe ceilalți, chiar dacă această comportare a sa este evident împotriva propriului interes;
    -sugestia care este de natură hipnotică, sentimentele și gândurile fiind orientate în sensul determinat de influencer.

    Răspunde
     
    1. florin
      Februarie 9, 2017 la ora 00:10

      Maimuta esti tu, bah! :)))))

      Răspunde
       
  • Nick
    Februarie 8, 2017 la ora 23:22

    Ar fi fost de-a dreptul inaltator sa fie asa, daca ideologii nu ar fi ghidat una din tabere spre idealizarea unor institutii mult prea colorate politic, precum DNA-ul. Din pacate departajarea „pro/anti-hotie” exista acum doar la nivel de lozinci, atata timp cat arbitrul (ma refer la intregul sistem de justitie) are polarizare politica. Sa vedeti ce strigate violente au aparut impotriva CCR dupa deciziile de azi, in comentariile de pe hotnews!
    Inca ceva, v-ati gandit ca pentru una din tabere, Dragnea este doar un condamnat pur politic, infrant pe nedrept la referendumul anti-Base? AMBELE tabere au frustrari…

    Răspunde
     
  • Dan
    Februarie 8, 2017 la ora 23:20

    Si USR-ul e cu semnul intrebarii.
    O fi valabil ca „puterea corupe”.
    De aia degeaba asteptam sa se schimbe politicienii, trebuie sa schimbam sistemul.
    E o problema, cum sa conservam constiinta politicienilor ajunsi la putere?
    Trebuie gasite solutii pt fiecare luat singur si pt partide /grupuri, pt ca formeaza o clica si apoi o mafie.

    Răspunde
     
    1. florin
      Februarie 9, 2017 la ora 00:07

      O cutie goala nu poate fi corupta. O cutie goala trebuie reciclata…

      Răspunde
       
  • ??????
    Februarie 8, 2017 la ora 23:17

    Se pare totuși că emoția pe care sconta domnul Johannis la alegerile parlamentare ar fi „întârziat” ? Considerați că de ar fi fost înlocui domnul Coldea, cu ceva vreme înainte de alegeri, și alte partide ar fi putut „beneficia” de „emoția străzii”?
    Considerai totuși că și la adoptarea de acte normative ca și în instanțe contează și procedurile, în completarea judecaților de fond ? Oare câte dintre instanțe nu judecă cu referire la fond până nu sunt realizate procedurile reglementate de lege ?

    Răspunde
     
  • ironic
    Februarie 8, 2017 la ora 23:10

    eu sunt bascalios dar cred ca omul de la care preiau cele ce urmeaza are dreptate.
    Este abominabil să te folosești de copii în manifestații neautorizate. Și iresponsabil. Nu mai adaug nimic, nu merită.
    #
    O idee de-a mea: DNA anchetează Guvernul, pentru că a dat o ordonanță de urgență. Cei de la putere spun că e o acțiune care încalcă separația puterilor în stat, Constituția. Bun. Care instituție stabilește ce e constituțional la noi? Curtea Constituțională, o să răspundeți. Ok. Atunci de ce nu apelează Executivul la Curtea Constituțională, ca să tranșeze problema cu DNA, scurt, fără ezitări? Politicienii au un motiv serios de meditație. Una dintre atribuțiile CC: ”soluţionează conflictele juridice de natură constituţională dintre autorităţile publice, la cererea Preşedintelui României, a unuia dintre preşedinţii celor două Camere, a primului-ministru sau a preşedintelui Consiliului Superior al Magistraturii”.
    #
    Ce am înțeles în ultimele zile- măsurile pentru creșterea salariilor și pensiilor, a nivelului de trai în România sunt considerate pomeni. Bine că au fost acceptate fără mult tămbălău tăierile, ca n

    Răspunde
     
    1. Dan
      Februarie 9, 2017 la ora 00:18

      Cat prinde propaganda cand nu e educatia, protestele trebuie sa fie autorizate atunci cand sunt politice, altfel nimeni nu te poate alunga pe tine de pe spatiul public,

      DNA nu „ancheteaza pentru că a dat o ordonanță de urgență”, ancheteaza daca de ex. cineva a platit pt ordonanta aia, sunt cineva a presat sau amenintat pe alcineva, ordonantele trebuie sa fie in interesul popor nu pe persoana fizica.

      Sunt mita daca sunt nesustenabile, sau daca se taie de la investii, care anul asta sunt cele mai mici dupa 89, sau daca se indatoreaza generatiile urmatoare.

      Tu esti exemplu concret de „partidul de vrea prost”, efectul educatiei romanesti, omul care nu mai are gandire logica si ia ce se zice la tv de bine.

      Răspunde
       
  • Alex
    Februarie 8, 2017 la ora 22:22

    Asta scrie pe pancarta mea. Anticipate, parlament de 300. Dilema e ce sa alegi că doar USR e nepătat ffind prea nou în rest toți sunt ciume.

    Răspunde
     
  • ironic
    Februarie 8, 2017 la ora 22:05

    Dacă mai ţineţi minte, în campania electorală Iohannis spunea că lumea va ieşi din case în urma unei emoţii. Pe 8 decembrie, atunci când lucrurile erau limpezi, iar eşecul electoral al „partidelor mele” era clar, întrebat fiind dacă a apărut politicianul care să stârnească „emoţia” despre care vorbea, Iohannis a spus: „Asta vom vedea, poate provoc eu acea emoție”. Şi, iată emoţia!
    La doar două luni de la alegeri, o masă compactă de oameni cere anticipate. Orice individ normal ar pufni în râs la aflarea unui asemenea act de autism politic. Preşedintele însă, susţinătorii săi din umbră şi „partea dinamică” a celor din piaţă consideră că ţine de normalitate. Aceşti oameni o spun serios, ca şi cum, repetarea alegerilor, ar fi un eveniment care se întâmplă cu regularitate. Oamenii, chipurile ieşiţi în stradă pentru „apărarea statului de drept”, n-au habar că în Ordonanţa împotriva căreia urlă isteric nu se face altceva decât rescrierea unor articole din Codul Penal în linie cu hotărârile Curţii Constituţionale. Atât! Iar controversele sunt pure minciuni aruncate teribil de abil…
    : iohanis sase case cu a saptea-n vine

    Răspunde
     
    1. kozma
      Februarie 8, 2017 la ora 22:20

      „nu se face altceva decât rescrierea unor articole din Codul Penal în linie cu hotărârile Curţii Constituţionale. Atât! ”
      Nimic altceva, o simpla rescriere, o simpla schimbare de font.
      Amice ori crezi ca toti sint prosti ori te uiti prea mult la Mircea Badea.
      Asculta niste muzica clasica poate iti mai creste IQ. Zic si eu.

      Răspunde
       
    2. EC
      Februarie 8, 2017 la ora 23:48

      Nu, n-a fost Iohannis, ci chiar dragul de Dragnea! 🤓

      Răspunde
       
    3. valentina
      Februarie 9, 2017 la ora 00:39

      Domnule „ironic”, pina si copiii stiu care sunt recomandarile Curtii Constitutionale cu ghilimele cu tot si cum au fost „aplicate” in OUG 13 de catre Guvern. Eu prefer sa ma documentez inainte de a ma expune ridicolului. Mai ginditi-va!

      Răspunde
       
  • Adrian
    Februarie 8, 2017 la ora 21:54

    As avea si eu o intrebare:ce este un politician?StiU ce este un inginer,sau un medic,sau un magistrat,sau un paznic,sau un cadru militar, dar un politician…un politician ce este? Poate cineva sa ma lamureasca si pe mine, va rog?? De ce are nevoie un popor de politicieni? Ma intreb la ce folosesc astfel de oameni? Cu ce (mai)ajuta politicienii, oricare ar fi ei, la progresul si bunastarea societatii?

    Răspunde
     
    1. kozma
      Februarie 8, 2017 la ora 22:23

      Politicienii sint alesii Poporului fara de care nu exista democratie (Mircea Badea aprox).
      Politicienii sint cei ce n-au meserie sau n-au reusit nimic cu meseria pe care o au.
      Politicienii sint de asemenea oglinda poporului.
      Nu pot fi altfel decit poporul.

      Răspunde
       
  • ??????
    Februarie 8, 2017 la ora 21:45

    Domnu’ Guran , da ce dumneata nu iți mai amintești că „temele” cu Constituția și cu anticorupia , precum și cea cu
    „dottore copy-paste” plagiatul, furå „lansate de „ilustrul marinar” ,care anunța în vrema în care era la Cotroceni și își „clama” perfecțiunea că intenionează să își facă și școală în care să îi pregătească pe politicieni, în vreme ce îi avea în preajmă pe Liiceanu, Cărtărescu, Patapievici sau Cristian Preda ? Remarcați totuși că despre „ilustrul marinar” s-ar zice că ar fi fost admis la Institutul de Marină deși nu îi
    dadusară inițial avizul medical , așa cum și Dorneanu zice despre avizele ordonanelor de urgență pe care nu le primește guvernul ,pentru cele pentru care nu este abilitat să le promoveze ca acte normative ?

    Răspunde
     
  • Nick
    Februarie 8, 2017 la ora 21:44

    Romania este de mai mult timp impartita in 2 tabere, asta este o platitudine consacrata. Cele doua tabere insa sunt definite de cele mai multe ori gresit: activi vs. pensionari, stanga vs. dreapta etc. Acestea sunt doar atribute ale unor majoritati relative aflate in cele 2 tabere
    Exista insa un atribut pe baza caruia se pot defini cvasi-totalitatea membrilor din fiecare tabara. Cele 2 tabere sunt de fapt: 1-pro si 2-anti-PSD.

    AMBELE tabere au acumulat frustrari istorice, transmise acum in familie din generatie in generatie (Iliescu-mineri, Nastase-presa, etc. de o parte, referendum Basescu, infestare si acaparare sistem justitie in numele reformei si al UE, etc. de partea cealalta).
    De aici, cele 2 tabere au trecut la personalizari simpliste prin superficializare: anti Basescu pe de-o parte sau anti 2 personaje: Voiculescu (in primul rand) si Dragnea (interschimbabil cu orice alt lider PSD de moment), in al doilea rand.
    Tabara pro-PSD a pierdut razboiul cu „dusmanul”. A mai trecut printr-o serie de mici victorii si infrangeri, dar in final ramasese fara un dusman personalizat si cu o serie de frustrari nerezolvate.
    Tabara anti-PSD, incontestabil mai vioaie si mai pestrita, nu a fost obisnuita cu infrangeri majore. Au pierdut batalii dar intotdeauna au recuperat rapid. Infrangerea destul de semnificativa de la alegeri i-a mobilizat pe toate planurile, ideologic, comunicational dar si (din pacate) fizic.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Februarie 8, 2017 la ora 22:15

      V-ati gandit si la o impartire „pro-hoti” si „anti-hoti”? Ce-ar fi sa incercati si asa?!

      Răspunde
       
  • Cosmin
    Februarie 8, 2017 la ora 21:33

    Eu personal vreau referendum pentru schimbarea constituției.Numai așa putem pune în aplicare referendumul din 2009 privind reducerea ticăloșilor din parlament, am votat și ei sau făcut că plouă, deși nu era nici o pata de nor. Să plătim parlamentari și ei să – și bata p…. de noi mi se pare că suntem mult prea proști.

    Răspunde
     
  • amicu
    Februarie 8, 2017 la ora 21:16

    Și referendumul din 2009 și de cel din 2012, la fel de valabil ca și cel din 2009 (numai manevrele CCR, calculele PSD – mai ales- și intervenția străină l-au invalidat), ne-au arătat că în România democrația e o vorbă goală. Dar se pare că prin voința și acțiunea populară a început să se umple. Sper să ajungem la o schimbare în direcția asta.

    Răspunde
     
  • Nicolae
    Februarie 8, 2017 la ora 21:15

    Oare, daca citim foarte atent legea partidelor politice,si cineva profesionist in Drept da in judecata P S D-ul,justitia nu a-r putea sa-l dizolve?????Eu daca a-s fi in domeniu as da in judecata P S D-ul !!!Abia dupa aceea se va reforma cu adevarat!!!

    Răspunde
     
  • Razvan Florea
    Februarie 8, 2017 la ora 21:09

    Mergem pana la capat , eu cel putin sustin acest indemn , nu mai ppt suporta cum ne degradam pe zi ce trece , inauguram piete si dam 100/200 de vouchere de 20 lei ( oamenii se calca in picioare ) – cand se putea anunta pur si simplu : in ziua deschiderii preturile vor i la jumatate ! Nu mai suport minciuna si ipocrizia ascunsa in haine de politician ! Ati vazut /observat astazi in parlament jocul dintre Tariceanu si Basescu !? Niste ipocriti , sa plece eu imi doresc 300 de parlamentari ; imunitate nula pt politicieni , si cei cu dosare sa fie obligati prin constitutie sa demisioneze . Era sa uit , parlamentarii sa nu poata sa candideze mai mult de 2 mandate ! Imi doresc ca parintii , bunicii nostri sa fie tratati cu respect , nu cu 1 kg de malai sau cu 1 ltr de ulei , o galeata/tricou/pix , sau mai stiu eu ce !

    Răspunde
     
  • Un roman
    Februarie 8, 2017 la ora 20:52

    De ce stergeti comentariile domnu Guran?
    Va supara adevarul domu Guran.
    Cine va motiveaza de tot ziceti de schimbarea constitutiei. Ati putea da un raspuns?

    Răspunde
     
    1. Moise
      Februarie 8, 2017 la ora 23:20

      Pai… n-am mai zis. Dar la dvs, totul bine?
      Cum ati ajuns pe siteul asta?
      Va invit sa vindeti gutui patriotarde in alta parte. Aici sunt oameni seriosi.

      Răspunde
       
  • George pavel
    Februarie 8, 2017 la ora 20:24

    Trebuie schimbata

    Răspunde
     
  • Ioana
    Februarie 8, 2017 la ora 20:22

    Cu abrogarea(chit ca vedem ca e cu fenta) am castigat pasnic o ‘batalie’,dar nu si ‘razboiul’ impotiva coruptiei generalizate din clasa polica (includ aici toate culorile politice, ca nu-i PSD singurul cu probleme).”Razboiul” trebuie sa continuie la fel de pasnic, DAR trebuie sa includa prezentarea la vot de aici incolo. Intr-o democratie sanatoasa (la noi e in curs de insanatosire, sper eu) VOTUL este arma prin care populatia sanctioneaza un guvern care nu si-a facut treaba. Ori, dupa toate cate s-au intamplat, eu cred ca protestele de strada trebuie sa fie musai insotite de prezenta la vot (la referendul, la alegeri). Una fara de alta nu vor mai avea castig de cauza. Protestele de dupa Colectiv au dus la caderea guvernului Ponta (PSD), dar prezenta scazuta la vot 1 an mai tarziu a readus acelasi partid la guvernare. Aceast lucru a pus/pune ‘eficienta’ protestelor intr-un con de umbra oarecum – cu cat mai multi oameni au fost necesari sa fie in strada de data asta, pentru ca in final primul ministru sa dea inapoi?! Da, in Piata Victoriei si in restul tarii am vazut, de aceasta data, ca suntem mai uniti si mai multi decat am fi crezut ca suntem. Sa nu ne culcam pe lauri! Acel ‘impreuna rezistam’ trebuie sa creasca pana la alegeri. Altfel, revolutia asta alba nu se va concretiza in modificari constututionale (OUG ca metoda de guvenare trebuie eliminata pentru a nu mai tenta pe nimeni la astfel de abuzuri) care sa intareasca statul de drept.

    Răspunde
     
  • Angi Hauca
    Februarie 8, 2017 la ora 20:00

    Până când governanti nu vor întelege să guverneze corect vom avea demonstraţi in stradă vorba ITALIENILOR CON POPOLO RUMENO NON SI SCHERZO

    Răspunde
     
  • Laurentiu
    Februarie 8, 2017 la ora 19:47

    Foarte frumos si corect spus, suntem cu mult mai evoluati decat cei ce ne conduc. Sunt atatia amar de ani de cand clasa politica ne tine pe loc ,ba chiar ne trag in jos si e timpul ca lucrurile sa se schimbe. Am plecat de un an jumate in UK din cauza acestor frustrari ,ca nu pot sa evoluez ,din nefericire nici englezii nu sunt super evoluati, dar in domeniul in care ma invart eu lucrurile sunt mult mai bune,si la fel la sistem birocratic ,nu e perfect , dar e simplificat si user friendly . Avem si noi nevoie de sustinere din partea clasei politice sa putem evolua ,sa putem deveni productivi,pentru ca avem potential, mai mare decat oricare englez,american sau mai stiu eu ce alta natie ce se crede superioara.

    Răspunde
     
  • Dan
    Februarie 8, 2017 la ora 19:44

    Germanii se duc la vot ca sa nu mai apara alt hitler, roma nii au nevoie de un soc ca sa le iasa absentismul… din system.

    Da stiu, toti fura, insa unii fura mai mult si sunt mai periculosi decat altii.. cel mai bine pt romania e cand fortele sunt in balanta, orice partid care va avea prea multa putere va abuza de ea.

    Răspunde
     
  • Paul
    Februarie 8, 2017 la ora 19:39

    Schimbarea Constituției, da, după 01.12.18…

    Răspunde
     
    1. Dan
      Februarie 8, 2017 la ora 20:18

      18… sau 2018??? Ai fumat ceva, ce insinuezi?

      Răspunde
       
  • George
    Februarie 8, 2017 la ora 19:37

    Nu stiu ce fumeaza guran insa de la o zi la alta se stinge protestul – daca duminica au fost pe bune 70-80 mii nu aberatii de digi si hotnews cu 8,9 protestatari pe metru patrat, luni au fost 10-15 mii,ieri 5-6 000 iar azi au mai ramas doar 1-2 000.

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Februarie 8, 2017 la ora 20:29

      N-ai obosit? Te rog transmite-i maretului de dragnea si taurului comunal de tariceanu ca prostia si fudulia se platesc. Trebiua sa faca lucrurile cum le-au gandit consilierii aia israelieni, nu sa se creada richelieu. Ageamii….

      Răspunde
       
    2. raluca
      Februarie 9, 2017 la ora 00:07

      tu stii cati oameni intra pe un stadion de fotbal????

      Răspunde
       
    3. Constantin
      Februarie 9, 2017 la ora 10:00

      Domnule George, v-a mai spus cineva pe blogul acesta, eu va confirm. Am fost in Piata Victoriei „decat” 20 de persoane. Ceilalti au au fost adaugati pe ecranele televizoarelor prin tehnicile specifice agenturilor straine.

      Răspunde
       
  • Alin Cucu
    Februarie 8, 2017 la ora 19:34

    Numai sub presiunea POPORULUI se poate obține acest deziderat legitim de a nu mai fi niciodată posibila PREZENTA CONDAMNATILOR PENALI SAU A CELOR CERCETATI PENAL….IN PARLAMENTUL ROMÂNIEI….!!!….IMPREUNA CU RESPECTAREA REFERENDUMULUI PTR 300 DE ALESI AI NEAMULUI ROMÂNESC!!!
    Abia după acest moment putem vorbi despre DEMOCRAȚIE!!!

    Răspunde
     
  • Alin Cucu
    Februarie 8, 2017 la ora 19:34

    Numai sub presiunea POPORULUI se poate obține acest deziderat legitim de a nu mai fi niciodată posibila PREZENTA CONDAMNATILOR PENALI SAU A CELOR CERCETATI PENAL….IN PARLAMENTUL ROMÂNIEI….!!!….IMPREUNA CU RESPECTAREA REFERENDUMULUI PTR 300 DE ALESI AI NEAMULUI ROMÂNESC!!!
    Abia după acest moment putem vorbi despre DEMOCRAȚIE!!!

    Răspunde
     
  • Cristi
    Februarie 8, 2017 la ora 19:25

    Timpul ne v- a spune ce se va întâmpla dar e bine că am pornit cronometrul.

    Răspunde
     
  • Sorina
    Februarie 8, 2017 la ora 19:23

    Moise, probabil contestarea guvernului este un lucru gresit. Problema nu este guvernul, ci Liviu Dragnea. Acesta trebuie sa fie subiectul protestului, nu razboiul cu PSD in ansamblu.

    Răspunde
     
    1. Dan
      Februarie 8, 2017 la ora 21:23

      Corect. Dragnea e ciuma. Fara el nici Tariceanu nu mai latra.

      Răspunde
       
    2. kozma
      Februarie 8, 2017 la ora 22:28

      Problema e PSD-ul care, la fel ca si PCR-ul ce a permis ascensiunea lui ceasca, a propulsat pe Dragnea la puterea absoluta.

      Răspunde
       
  • stefan
    Februarie 8, 2017 la ora 19:22

    Inca o completare. Vom avea referendum pe tema schimbarii Constitutiei. Poate mai repede decat ne imaginam. Probabil in incercarea de a deturna referendumul anticorputie se va organiza in paralel referendul cerut de Biserica. N-ar fi o problema, dar problema e ca la noi schimbarile de Constitutie se fac la pachet. Nu poti vota fiecare schibare in parte. Si sa nu va mire daca de ex pe langa „vrei sa schimbam constitutia sa scrie familia=femeie+barbat” sa mai strecoare si alte schimbari. Si tare ma tem ca nu vor schimba ceva in bine, din contra. Si cum se voteaza la pachet…
    In mod normal prima schimbare a Constitutiei ar trebui sa fie introducerea unui paragraf care sa spuna ca „revizuirea Constitutiei se face votand individual fiecare articol revizuit/introdus”.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 8, 2017 la ora 19:13

    Cuntinuand linia politica Dragnea, in curand vom privi la Ungaria lui Orban ca la un model de liberalism social-politic. La fel ca in 1989. Modelul Orban va fi considerat unul luminos. Ce-au scris frumos ziarele straine despre Piata Victoriei era valabil daca s-ar fi schimbat ceva. Noi am izbandit inlocuirea din functie a d-lui Iordache. Inca incerta.

    Răspunde
     
  • Adrian T.
    Februarie 8, 2017 la ora 19:07

    Stimate domnule Guran,
    Numarul parlamentarilor are o relevanta mai mica pentru problema coruptiei, desi limitarea la o singura camera ar reduce birocratia (oricum, plecand de la premisele de nastere ale celor doua camere, ele nu se mai sustin azi, caci nu mai avem Intelepti nobili prin valorile morale dovedite pe langa Reprezentantii paturilor active social).
    Problema fundamentala este calitatea morala a politicienilor, care nu poate fi conditionata in interiorul unui partid, dar poate fi conditionata legal in privinta accesului la demnitatile publice- substanta noii Proclamatii de la Timisoara. Care poate fi impus la nivel constitutional prin referendum. Si care trebuie protejata prin alegerea directa prin vot popular a Avocatului Poporului, dupa modelul american.
    Iar valul de proteste publice trebuie sa il indreptam impotriva parlamentului, prin proteste pasnice care sa sustina elaborarea unei noi constitutii.
    Acum e momentul, daca dorim ca snapanocratia sa nu ne mai fure inca 10ani.

    Răspunde
     
  • stefan
    Februarie 8, 2017 la ora 19:07

    Cred ca esti prea optimist. Sansa pt ca schimbarile din societate sa ajunga sa se reflecte in clasa politica, si mai apoi in constitutie, legi si in organizarea si functionarea statului, ar fi ca reprezentanti ai societatii sa se organizeze intr-un PARTID POLITIC. Doar asa pot face curatenie si impune o anumita directie. Din strada poti doar sa opresti pe moment un abuz, din parlament poti da legi care sa impiedice abuzul, iar daca vrei cu adevarat poti crea o legislatie care sa nu poata f intoarsa in cateva luni (cum s-a intamplat cu reformele, si asa prea firave, din educatie si sanatate). Poti crea un sistem in care anumite legi, ce tin de transparenta, de corputie, de functionare a statului si de depolitizare sa fie votate cu acordul populatiei si sa mai poata fi schimbate exclusiv cu acordul populatiei dat prin vot direct, nu prin reprezentare. Un fel de legi cu valoare de constitutie. E chiar mai important ca inspre asta trebuie sa evolueze constitutia decat spre reducere nr de parlamentari (crede cineva ca Dragnea, Tariceanu sau Olguta Vasilescu nu-si gaseau loc intr-un Parlament de 300 de reprezentanti?).
    Dar pt asta e nevoie de vointa politica, adica schimbarea sa vina din parlament, sa trimitem in parlament alt gen de oameni, cu alt gen de intentii.
    Sitm deja ce pot partidele vechi. Sansa ar fi un partid nou, care sa castige alegerile si sa modernizeze sistemul. Deci…avand in vedere care-s conditiile sa se schimbe ceva in mod real, crezi sincer ca exista sanse?

    Răspunde
     
  • Dima M
    Februarie 8, 2017 la ora 19:06

    Mdaa este adevarat …Dar schimbarea care imi da sperante sunt oamenii acestia frustrati care s au decis sa se opuna abuzului..si tot odata cu asta se schimba si mentalitatea celorlalte generatii mai tinere… si sper pe viitor cu mai multa responsabilitate si prezenta cand vine vorba de vot.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 8, 2017 la ora 19:04

    Din nefericire am acelasi sentiment ca dupa mineriada din 1990, iar acum deja stiu ce va urma. Ma asteapta un deceniu intunecat. Masonii, cu bilderbergii si iluminatii care mama lor or fi, s-au pus de acord, iar serviciile noastre de informatii au cam lamurit lucrurile si s-au plasat de partea cui trebuie. Justitia infependenta si-a amintit de interesele miliardarilor romani si actioneaza in consecinta. Nu doar in cazul Bogdan, dar si CCR ma astept sa ia cele mai bune decizii….Despre ce revolutie vorbim? Poate ne gandim la una care readuce relatiile sociale feudale. Ma asteapta feudalism-cleptocratia, domnule Moise…

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase