Războiul din Justiție, pe înțelesul tuturor

Moise Guran

Ca să înțelegeți cât mai bine războiul paralel purtat pe marginea prăpastiei în aceste zile, o să vă fac câteva precizări de ordin procedural. Văd că lumea a înțeles de ce e capcană demisia sau demiterea guvernului înainte de abrogarea ordonanței, în termenul celor opt zile rămase. E greu, e complicat, dar magistrații țării noastre caută soluții legale, pentru a opri ceea ce pare a fi inevitabilul. Nu e cine știe ce, în final totul se închide pe Curtea Constituțională, dar tot e mai bine decât să nu facă nimic.

Recapitulăm actele întreprinse în aceste zile, explicându-le posibilele efecte:

  1. Consiliul Superior al Magistraturii a sesizat Curtea Constituțională în legătură cu existența unui conflict între puterile statului, generat de ordonanța guvernului. Nu e mare lucru, CCR poate constata conflictul (asta va ajuta mai târziu) dar nu se poate pronunța pe fondul ordonanței.
  2. Președintele, iar ulterior și Procurorul General, au cerut Avocatului Poporului să atace la CCR ordonanța. Spre deosebire de CSM și de Președinte, Avocatul Poporului poate ataca pe fond ordonanța. Totuși, nici atacarea de către Avocatul Poporului nu suspendă aplicarea OUG, nu oprește curgerea termenului de zece zile (din care au mai rămas doar opt). În plus, CCR nu este obligată nici ea să se pronunțe în acest termen.
  3. Procurorul General a atacat în Contencios Administrativ la Curtea de Apel București (CAB) ordonanța. Acțiunea Procurorului General are mici șanse pe fond. Ordonanța poate fi un act de administrare, deci de competența CAB, dar aceasta este în mod evidennt un act de legiferare. Totuși, pentru a constata că Procurorul General nu are dreptate, Curtea de Apel trebuie să facă o judecată pe fond și poate, în mod legal, să ceară suspendarea actului administrativ (până se va dovedi că este de fapt legislativ), până la judecarea pe fond. Aici e masterpiece-ul juridic găsit de Parchetul General (un mare BRAVO! specialiștilor de acolo)… Curtea de Apel poate suspenda ordonanța, iar apoi să dea un termen rezonabil ( cât mai îndepărtat, astfel încât să permită desfășurarea acțiuni la CCR)
  4. Sesizată de Avocatul Poporului (sau pe cale de excepție de CAB) Curtea Constituțională va judeca pe fond Ordonanța, dar, mare atenție! abia de atunci va deveni important eventualul conflict între puterile statului pe care îl poate constata Curtea până atunci, căci, în mod evident, ordonanța cum spune cei de la Universitatea de Vest – Manevrează normele de procedură legislativă împotriva scopului lor.

Bineînțeles, aceste proceduri nu au legătură cu protestele din stradă, dar protestele pot pune de exemplu presiune pe scurtarea termenelor, judecarea cu celeritate, căci nici judecătorii Curții Constituționale nu se pot face că nu văd frământările sociale majore din România.

 

 

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

70 răspunsuri la Războiul din Justiție, pe înțelesul tuturor

  • ??????
    Februarie 4, 2017 la ora 19:24

    Nu considerai mai firesc să se pronunțe CCR despre ordonanțele de urgență, pe sesizările formulate, căci și de aceea sunt plătiți și de către cei ce au ieșit în stradă, iar aplicarea ordonanelor de urgență sa fie suspendată pe perioadă determinată, pentru ca CCR să se pronunțe fără alte presiuni iși imixtiuni , politice sau civile ?

    Răspunde
     
  • Stelian
    Februarie 4, 2017 la ora 11:10

    In varianta „mobile” a site-ului dvs de cateva zile nu se mai vad postarile inregistrarilor emisiunilor de la radio.

    Răspunde
     
  • redboy
    Februarie 4, 2017 la ora 11:09

    eu citind ce s scris jurnalistul Moise Guran ma voi referi la situatia prezentata de el si nu la alte chestiuni care nu ma intereseaza.felul cum vor unii sa limiteze libertatea cuvantului si suprimarea unor publicatii sau televiziuni sau sa interzica un partid legitim(a nu se confunda legitim cu norma de moralitate) este stupefiant.
    Stiu ca nu a fost in intentia jurnalistului sa dezbata aceste teme.
    Se pleaca de la ipoteza absolut nerezonabila ca actiunile procurorului general,presedintelui sau a csmului sunt automat si legale.
    ce ne vom face domnule jurnalist daca onorata noastra justitie decide altfel?
    Ce facem cu multimea …cum ii explicam?
    Sau mergem pe premisa ca judecatorii stiind ca nu au ce sa explice multimii infierbantate vor lua capul lui motoc?
    Ce facem daca in toate cele 4 puncte prezentate rezultatul este negativ?
    ce facem atunci cu procurorul,cu presedintele…cu multimea?

    Răspunde
     
  • Hector
    Februarie 4, 2017 la ora 10:26

    Se poate imagina o platforma online sub ce nume se doreste, de exemplu – abrogare.ro , etc.
    Interfata simpla, sus harta Romaniei si counter-e pe judete si general pe tara.
    In partea de jos, drop-down-list cu judetele. Se selecteaza judetul si platforma afiseaza un QR-Code.
    Se scaneaza codul cu un smartphone si avem un vot unic pe care platforma il inregistreaza. Share, like, etc.

    Răspunde
     
    1. Max
      Februarie 4, 2017 la ora 13:09

      Subscriu!
      Moise, se poate face ceva repejor?

      Răspunde
       
      1. Hector
        Februarie 4, 2017 la ora 14:30

        Se poate… Nu e nevoie de resurse costisitoare si o mana de baieti priceputi i-ar da drumul in doua ore.

        Răspunde
         
  • Gogu Lae
    Februarie 4, 2017 la ora 09:29

    Eu cred ca e doar inceputul.
    Dragnea este unul dintre cei mai vicleni politicieni de la Hitler, Stalin incoace.
    Parerea mea este ca cele 10 zile adaugate la OUG au fost pentru a vedea el pe cine se poate baza 100% si cine mai trebuie schimbat (OUG putea fi data si fara termenul de 10 zile). Scopul final fiind instaurarea unei dictaturi personale. Va fi un razboi lung, de uzura, in care domnul Dragnea are rabdare si realizeaza mutari ca un sahist, in timp ce institutile statului, datorita atacurilor vor deveni tot mai slabe si acaparate de oamenii lui Dragnea.
    Nu cred ca se va putea evita acest lucu, chiar daca-l sper din tot sufletul!

    Răspunde
     
  • George
    Februarie 4, 2017 la ora 06:27

    Se manipuleaza la greu la tv si pe net – capacitatea pietii victoria e in jur de 50 mii daca lumea sta unul langa altul, insa pe filmari se vede ca lumea se plimba,sunt spatii largi intre oameni…deci in piata erau maxim 30-35 mii + inca cam pe atatia pe bulevardele din jur deci in total au fost max. 60-70 mii in bucuresti iar in restul tarii probabil au fost in total inca pe atatia……de la 100-150 de mii in total in toata tara la aberatiile de pe digi, hotnews…de peste 300 mii e cale lunga.

    Răspunde
     
    1. Voicu
      Februarie 4, 2017 la ora 09:16

      George, nu te face ca nu pricepi; într-o țară civilizată și 5 oameni sunt ascultați.
      Numărul de care vorbiți voi,s-a spulberat din „noaptea ca hoții „.V-ați sinucis cu arma furaciunii.

      Răspunde
       
      1. George
        Februarie 4, 2017 la ora 14:09

        Partidele nu trebuie sa tina cont de parerea lui x sau y ci doar de majoritate iar psd si alde au avut majoritatea la ultimele alegeri, asa ca minoritatea care a votat pnl,usr,pmp…ar trebui sa respecte rezultatul alegerilor. Doar presedintele trebuie sa fie neutru si mediator insa noi de 12 ani am avut doar presedinti de partid – pdl ulterior rebranduit in pnl.

        Răspunde
         
    2. Adrian
      Februarie 4, 2017 la ora 09:27

      uau… uau… Tara arde si baba se piaptana. La Bucuresti nu se vede nici inceputul nici capatul multimii iar lumea nu poate iesi din statiile de metrou. La Timisoara si Cluj coloana are 2km. Mai mult, este prima oara cand sunt proteste in peste 50 de orase simultan. Iar unii se apuca de calcule pe unde apuca. Bine Pitagora, alta intrebare?

      Răspunde
       
    3. Stelian
      Februarie 4, 2017 la ora 20:19

      Lasa ca scoata zdreanta de Berluconi de Romania cateva milioane de stele verzi in strada…

      Răspunde
       
  • tudor
    Februarie 4, 2017 la ora 02:24

    Eu unul nu sunt jurist sar ideea cu contencios administrativ mi s-a parut evindeta din primul minut: Daca vreau sa-i fac plagere penala lui Sova c-a furat Autostrada un judecator o sa respinga plagerea ca fara temei ca nu-s parte vatamata) ( asa era in forma initiala) sau o s-o respinga ca fiind actiune perimata ( c-am facut plagerea la mai mult de 6 luni) Si rept urmare o sa ma adresez Curtii de apel cerand sa constate ca ca cele 6 luni in cae pot depune plagere penala imi lezeaza un drept… constitutional. Iar Curtea de apel poate sa dispuna administrativ suspendarea intrarii in vigoare pana cad Curtea decide. Acelasi lucru il poate face orice procuror care crede ca demersurile sale ii sunt afectate.
    Ce e de facut in paralel:
    O multime de initiative legislative ca sa scoatem sum diverse motive PSD in afara legii. Sa-i tinem ocupati ca sa limitam distrugerile.
    De genul orice partid se dizolva de drept la 30 de zile dupa condamnarea penala a predintelui sau.

    Răspunde
     
  • Sorina Onofrei
    Februarie 4, 2017 la ora 00:02

    Moise, timpul nu mai are rabdare. Imperativul nostru cred ca trebuie sa fie ceva de genul #treimilioane . Trei milioane de oameni in strada ne dau legitimitate si inchid definitiv gura lui Dragnea. Exista un pic de pafonare a protestului. #treimilioane ofera oamenilor un tel imediat si tangibil. Depinde doar de noi. Romania 2017 – lupta continua!

    Răspunde
     
  • vlucian
    Februarie 3, 2017 la ora 22:42

    Si daca ordonanta ramane, ei incep sa dea altele si mai abuzive (ca acum sunt acoperiti de acel articol) desfiinteaza dna, rad tot ce nu le convine, gratiaza ca sa mai faca loc prin puscarii … si apoi incep sa bage la loc procurori incomozi, jurnalisti, activisti – asa, a al Erdogan. Pare un scenariu imposibil? Cine, ce le poate face? Turcia e inca in NATO, nu este supusa vreunui embargo, Erdogan are suporterii lui…La noi la ce se poate ajunge? puci militar? razboi civil? Nu inteleg cum e posibil asa ceva, atata putere in pixul a 2 3 oameni…ceva e putred aici.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Februarie 3, 2017 la ora 23:05

      Sigur. Sistemul. Votul in forma actuala le da puterea sa faca orice vor.

      Răspunde
       
  • Ovidiu
    Februarie 3, 2017 la ora 20:40

    Eu unul nu am încredere și absolut nici o speranța în cineva că Victor Ciorbea. La nici un nivel: declarativ, de competenta și de bune intenții. Dovada: acțiunile lui de până acum. Nu trebuie să ne lăsăm prostiți de diferitele artificii mediatice și să privim situația cât mai rece și să analizăm la o scara diferită, din diverse unghiuri și cat mai obiectiv toată situatia.

    Răspunde
     
  • Ovidius
    Februarie 3, 2017 la ora 20:25

    Uitati parerea mea: Cred ca se va termina cu bine. De ce ? Pentru ca sunt trei persoane implicate Augustin Lazar, Victor Ciorbea si Daniel Morar ale caror traiectorii in spatiu si timp au cam inceput si s-au impletit in aceleasi coordonate spatiu/timp. Ma bazez pe ei si pe sutele de mii de oameni in strada si milioanele care ii sustin pe cei din strada.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Februarie 3, 2017 la ora 23:56

      „Pentru ca sunt trei persoane implicate Augustin Lazar, Victor Ciorbea si Daniel Morar…”_Ca glumă nu e rea. Pentru demiterea d-lui Ciorbea s-au strâns vreo sută cincizeci de mii de semnături ca urmarea a contestării Lg 90/2001, care-l împiedica pe dl Dragnea să fie prim-ministru.

      Răspunde
       
      1. Ovidius
        Februarie 4, 2017 la ora 00:03

        Constantine, si cu 5.000.000 de semnaturi, o petitie trebuie APROBATA, PUSA IN PRACTICA, OUG anulata, publicata in MOF …. niciunul din pasi nefiind garantati
        Ce spuneam in postare este ca sper ca actiunea lui Augustin Lazar sa SUSPENDE aplicarea ordonantei astfel incat Curtea Constitutionala(aici l-am inclus si pe MORAR) sa aiba timp sa judece – gandeste-te de ex. de cate ori au amanat, nici azi parca nu este o decizie cu privire la recunoasterea casat. intre 2 pers de acelasi sex, sau de amanarea pt. chestia cu francii care abia prin luna asta poate va fi o decizie – revin, sa judece deci atacarea OUG de catre CIORBEA.
        PS. nu am glumit in legatura cu coordonatele spatiu/timp, sunt curios daca le identifica cineva

        Răspunde
         
  • Ovidiu
    Februarie 3, 2017 la ora 20:20

    Domnule Guran, stimați cititori,
    Oare nu este totul este mana Rusiei? Dragnea nu vrea să scape de pușcărie sau sa se sinucidă politic. Vrea pur și simplu să vulnerabilizeze cat mai mult Romania. Dovada este ceea sa întâmplat acum. Putin are deja Moldova, Bulgaria, Ungaria. Urmam noi, nu?! (sau noua nu mi se putea întâmpla asta?). Consilierii PSD ului nu erau probabil israelieni, diversiune. Ponta ce cauta cu Puțin și Erdogan? Dragnea se comporta exact că un dictator (de unde atâta certitudine?).
    Plecarea afară nu este o soluție.
    Și Moldovenii au plecat afară, lăsând în urmă populația majoritar bătrână în urmă prada sigura Rusiei.

    Răspunde
     
  • Zmf daniel
    Februarie 3, 2017 la ora 20:03

    Apreciez enorm eforturile pe care le fac Iohanis, DNA, Ciorbea, Procurorul general, CSM etc. Insa incep sa fac alte calcule dupa ce aseara am vazut un PSD impietrit si frrm pe pozitii. Am fost duminica si marti la proteste si voi fi si in wekend insa daca PSD ramane pe pozitie de forta, pana sa se rezolve ceva, cine trb sa scape va scapa. Insa ma gandesc totusi ca un asfel de derapaj democratit poate fi totusi o oportunitate si un dus rece pt cei ce nu merg la vot( ar putea fi un impuls sa mearga chiar daca nu se simt reprezentati de candidati , pt a alege totusi platforme politice si nu numai ce au ca scop macar pastrarea unei linii democratice) . Deasemenea opozitia(Inclusic Iohanis) ar trb sa tatoneze si sa le scoata ochii pe tema asta chiar si 4 ani . Oricum acest derapaj a lasat urme si in electoratul lor, cumulat cu erodarea guvernari(psd nu va putea respecta programul decat cu alte derapaje) si cu o opozitie serioasa sper ca asta sa fie ultima guvernare a PSD pentru o lunga perioada de timp. Sa nu se inteleaga ca nu mai am speranta insa incep sa cred ca Dragnea Oprea Udrea etc vor scapa sau daca vor primi condamnari din alte dosare vor sta mai putin in dpatele gratiilor. Nu am o placere sadica dar mar unge pe suflet sa vad cat mai multi politicieni in puscarie, politicieni ce au ruinat o tara in timp ce noi trb sa muncim 20 30 de ani pt casele noastre, iar ei acum incearca sa se sustraga si de consecintele faptelor lor

    Răspunde
     
  • ghe
    Februarie 3, 2017 la ora 19:12

    ‘Vor semna pentru ceea ce ne tot transmit şi prin viu grai şi prin semnale, mail-uri, mesaje şi prin colegii noştri din teritoriu şi prin cercetările sociologice pe care le-am făcut în ultima săptămână. Vor semna pentru a-şi exprima dorinţa ca actul de guvernare să se pună în practică, este un program de guvernare pe care l-au votat şi în care cred şi sunt foarte interesaţi de asta. Pentru asta. Sper să nu fie vreo faptă penală că semnează cineva pe o listă de semnături şi îşi exprimă şi el, tăcut, o opinie’, a menţionat Dragnea”

    comunict DRaGNEa

    este o manipulare

    Propun un nou slogan

    „VREau programul PSD
    DEzacord cu OUG”

    Răspunde
     
  • Stelian
    Februarie 3, 2017 la ora 18:58

    Sa-i vedeti pe toti hotii astia cum vor pleda vinovat si vor scapa cu un an doi cu suspendare.
    Pdepsele pentru coruptie si pentru abuz in serviciu trebuiesc marite.

    Răspunde
     
  • Kapital
    Februarie 3, 2017 la ora 17:03

    Iubesc democratia inca din ianuarie 90, tot de atunci mi se trage repulsia egala fata de PSD si Servicii. Poate dupa ce scapam de inamicul Dragnea ar fi cazul sa dezbatem serios implicarea ilegala a Serviciilor in justitie. Democratia TREBUIE respectata si de ei iar Iohannis TREBUIE sa desecretizeze protocoalele de „colaborare” servicii – parchete. URGENT!

    Răspunde
     
  • Sandra
    Februarie 3, 2017 la ora 16:16

    Bineinteles ca CCR vede, dar in spiritul legii si a democratiei nu pot fi partasi sub absolut nici o forma, deci ultimul comentariu poate ar trebui rectificat pentru corectitudine si informare exacta?

    Răspunde
     
  • Ionel Purcel
    Februarie 3, 2017 la ora 15:35

    Iti dai seama ca nu au putut sa faca acest lucru instantaneu tocmai ca sa evite o greseala procedurala. A fost nevoie de documentare, de consultarea legilor si a monitorului oficial si in general facute lucrurile calumea nu pe genunchi. Eu nu ma mir ca a durat atat, mi se pare ca reactia a fost destul de la timp cu toata munca din spate pe care nu o vede nimeni. Va dati seama ce presiuni au fost si pe Ciorbea si pe membrii CSM, pe Johannis. Sunt romani ca si noi si sunt convins ca toti au actionat de buna credinta si cu capul pe umeri.

    Răspunde
     
  • George
    Februarie 3, 2017 la ora 14:55

    Psd stie ca pe majoritatea proprilor votanti nu-i intereseaza modificarile din justitie ci doar maririle de venituri – asa ca nu vor ceda mai ales ca-n strada n-au iesit un numar impresionat de oameni ci doar aprox. 1% din populatie.CCR nu va lua o decizie la sesizarea avocatului poporului in urmatoarele 7 zile,iar celalte sesizari sunt degeaba – nu pot bloca oug in urmatoarele 7 zile.

    Răspunde
     
    1. kozma
      Februarie 3, 2017 la ora 16:50

      Pe undeva cred ca PSD e si incurajat de ‘factori externi’.
      Sper sa nu am dreptate insa cred ca traim vremuri de realiniere a blocurilor.
      Politica PSD e in fapt una de departare de UE similara cu cea a altor tari fost comuniste.

      Răspunde
       
  • tudor
    Februarie 3, 2017 la ora 14:45

    Dl Guran, pe viitor, ar fi o solutie sa se renunte la principiul legii mai favorabile? Si unde este el stipulat ? cumva in Constitutie? :/

    Răspunde
     
    1. stefan
      Februarie 3, 2017 la ora 14:51

      Buna intrebare. Probabil nu se poate scoate de tot, dar mi s-ar parea normal sa se ia in calcul doar legea de la momentul comiterii faptei si legea din momentul judecarii si sa se aplice cea mai favorabila dintre cele doua. Nu toate legile care au fost in vigoare fie si 1 singur minut. Daca cineva face o fapta in 2012 si legea zice 10 ani pedeapsa maxima, si e judecat in 2017 cand legea zice 8 ani, sa ia maxim 8, dar sa se ia in calcul doar cele doua, nu si o eventuala lege din 2014 care zicea ca nici nu mai e infractiune. Asa orice astfel de schimbare abuziva poate fi anulata fara sa produca efecte prea mult timp.

      Răspunde
       
    2. Sandu
      Februarie 3, 2017 la ora 16:43

      Cea mai mare prostie a noastră. Un infractor când face o fapta prima întrebare e: cat îmi iau dacă fac asta? Pai atunci atât îți dau, cat era la momentul ala, chiar dacă legea s_ a schimbat intretimp.

      Răspunde
       
  • csf_ncsf
    Februarie 3, 2017 la ora 14:39

    Dacă un partid sau o organizaţie militează împotriva principiilor statului de drept el poate fi dizolvat pe care judecătorească. Asta prevede Legea partidelor politice 14/2003, care face referire la Constituţia României.

    Concret, art. 45, alin. (1) din Legea partidelor politice prevede că „Un partid politic se dizolvă pe cale judecatorească (…) când se constată încălcarea prevederilor art. 30 alin. (7) şi ale art. 40 alin. (2) şi (4) din Constituţia României”.

    Răspunde
     
  • meee
    Februarie 3, 2017 la ora 14:25

    ramane o singura problema (majora!) seful ccr e fost membru psd…
    de asta imi e teama rau!
    chiar daca nu poate, probabil, sa interpreteze consitutia si legile ue cum vrea el… dar poate amana deciziile suficient sa nu mai conteze!

    Răspunde
     
    1. Sandu
      Februarie 3, 2017 la ora 16:40

      Membru marcant chiar!

      Răspunde
       
    2. Ovidius
      Februarie 4, 2017 la ora 01:07

      De asta este nevoie ca de aer ca actiunea lui Augustin Lazar la Inalta Curte sa reuseasca pt. suspendarea aplicarii OUG

      Răspunde
       
  • alex
    Februarie 3, 2017 la ora 13:46

    Garantat, si procurorul general si avocatul poporului., ataca doar de fațadă. Sigur for face cate o greșeală procedurala, si……. vor pierde. Daca chiar vroiau sa faca ceva, faceau din prima clipă, anuntau din prima seară. Acum ei sunt in programul lui hamsterila. Asta e mai deștept decat toti ceilalți la un loc

    Răspunde
     
  • Virgil
    Februarie 3, 2017 la ora 13:35

    Sa-I spuna cineva dl-lui Liviu Dragnea ca dpdv comportamental, intodeauna si intodeauna frustrates degenereaza in violenta.

    Răspunde
     
  • Virgil
    Februarie 3, 2017 la ora 13:26

    O sa fiu cinic dar niciodata o demonstratie pasnica nu a rez. o chestiune de genul acesta, facuta ptr. interes de grup. Daca lucrurile degenereaza in piete se retrage ordonanta, daca nu ei vor sta la caldura sa treaca timpu si legea sa produca efecte. E felul lor de a testa gravitatea, doar dupa asta se ghideaza. Ptr. ei 300000 mii de oameni pasnici in strada ne e grav….. Pe principiul „doar nu a murit nimeni”.

    Răspunde
     
  • UnIMMpemoarte
    Februarie 3, 2017 la ora 13:19

    Moise s-a pierdut razboiul.SUA nu e preocupata momentan de Romania iar Iohanis e prea aservit Germaniei ca sa mai fie pe placul lui Trump.Lupta trebuie continuata altfel.Trece batalia asta cu ordonantele dar oamenii nu sunt prosti au inteles si vor fi mai atenti.Totul se rezuma la bani si la cedari .normal ca SUA vor vrea sa vorbeasca cu cine ofera mai mult.Iohanis ce sa ofere,el a oferit Bruxelului anul trecut.vor mai fii multe lupte mai grele (cu ungurii care se intaresc) decat asta ca scapa niste gainari ca dragnea si voiculescu.ce o sa facem cand vor creea Kosovo in Romania …..mitinguri sau lupte?

    Răspunde
     
    1. Kristina
      Februarie 3, 2017 la ora 13:47

      Am sesizat si eu apropierea fatală din aceste zile dintre ORBAN si PUTIN.
      FOARTE corecta observația dv!.,numai ca ungurii de aici (adică etnia maghiară ne este mult inferioară numeric)Eu as zice ca merg până unde li se permite să scoată capul si atât.

      Răspunde
       
      1. Gaby
        Februarie 3, 2017 la ora 14:14

        Putin si Orban nu in zilele astea s-au apropiat.
        Din 2013 s-au intalnit de mai multeori. Anul trecut a fost Orban in Moscova iar in 2015 a mai fost Putin la Budapesta.

        Răspunde
         
  • valentina
    Februarie 3, 2017 la ora 13:13

    Ca majoritatea cetatenilor tarii, eu mi-am inchipuit ca o data ce facem parte din UE, NATO, lumea asa zis „civilizata” nu vor mai fi posibile asemenea derapaje evocatoare ale tenebrelor din care nu de mult am iesit. Am crezut ca exista suficiente instrumente legale si democratice pentru a opri un grup de infractori care au pus mina pe putere sa-si faca propriile legi, sa poata nesocoti revolta populara, sa arunce o tara intreaga in aer doar ca sa se apere pe ei insisi. Eram convinsa ca oameni ca Bashar Al Asad care a distrus toata Siria aruncind-o intr-un razboi civil, sau ca Erdogan care isi persecuta proprii compatrioti cu vederi diferite apartin altei lumi departe de noi. Si totusi, peste noapte ne-am trezit neputinciosi, fara aparare, expusi la actiuni dictatoriale din partea celor in care am avut incredere, i-am delegat sa ne reprezinte interesele, ale noastre, ale tuturor. Si sa constatam ca trebuie sa recurgem la adevarate acrobatii legale, viclesuguri, tactici, ocolisuri ca sa putem stopa abuzurile in paralel cu protestele de strada. Concluziile mele sunt ca exista brese si in democratie, probabil va trebui sa revedem pirghiile legale prin care se poate opri devierea totalitarista a unui partid care obtine o majoritate de voturi.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Februarie 3, 2017 la ora 14:01

      Nu chiar peste noapte.
      De ani buni tot va spn ca votul in forma actuala nu inseamna altceva decat o aprobare in alb (un cel in alb) data unui om sau unui grup de oameni, ca ei sa faca orice vor cu tara (cu oamenii, cu institutiile, cu resursele tarii) si ca acest lucru ar trebui schimbat urgent.

      Răspunde
       
    2. amicu
      Februarie 3, 2017 la ora 16:09

      Concluzia mea (mai veche) e ca nu exista democratie. De unde si pretentiile unora dupa alegeri: „ciocu’ mic ca acu’noi sintem la putere”. Asta e democratia pentru ei: votul si gata, mucles patru ani. Si chiar asa stau lucrurile in Romania. Sau mai e ceva?

      Răspunde
       
      1. Sandu
        Februarie 3, 2017 la ora 16:50

        Democrația este acel sistem politic în care tu primești ceea ce merita majoritatea

        Răspunde
         
  • Stelian
    Februarie 3, 2017 la ora 13:11

    Cred ca vor spune ca i-a platit Soros creditele lui Ciorbea 🙂

    Răspunde
     
  • Romica Bocsa
    Februarie 3, 2017 la ora 12:55

    Din ce ai prezentat mai sus, este foarte greu (sa nu zic imposibil) ca acea ordonanta sa fie oprita. Trist (atat situatia cat si guvernul)

    Răspunde
     
  • Eduard
    Februarie 3, 2017 la ora 12:42

    De ce nu se muta un post de radio sa transmita remote din piata Victoriei? Vrem sa facem ceva sau nu? Am asteptat 25 de ani pentru astfel de moment istoric!

    Răspunde
     
  • Antoce Mihai
    Februarie 3, 2017 la ora 12:29

    Aveti loc in masina?

    Răspunde
     
  • Florin Volosciuc
    Februarie 3, 2017 la ora 12:24

    Aceeasi intrebare. Asta ar trebui sa faca ziaristii acreditati la Guvern : De ce se refuza scoaterea Ordonantei si legiferarea ei ca si lege organica in Parlament.
    Eu ies in strada strada pentru acest lucru, nu ma intereseaza nici sa schimb Guvernul, nici sa demisioneze cineva. Ma intereseaza o stare de normalitate si de corectitudine . Din pacate este trist ca ziaristii sunt manipulati de jocurile de culise gen delegam atributii, ne dam demisia etc. Este timp dupa retragerea ordonantei pentru care timpul este limitat si se scurge implacabil , tic tac tic tac . Si daca ati urmarit conferinta de presa Guvernul asta asteapta: „Oamenii pot sa protesteze, este dreptul lor, sunt romani si noi urmarim cu interes” Au uitat sa specifice ca sunt romani cinstiti care nu sunt in asentimentul lor sa stea si sa munceasca langa niste smecheri care au furat, abuzat si au scapat de puscarie pt ca faptele nu se mai regasesc in lege sau au fost gratiate.
    Este trist ca in 2017 se intampla asta intr-un stat democratic cum la fel de trist este si faptul ca nici 10% din populatie nu se mobilizeaza sa ia atitudine. Da dragi romani din pacate stie si Guvernul matematica si din cauza asta isi sustin cu indarjire punctul de vedere. Daca nu ne mobilizam atunci acesta va fi doar inceputul. Eu unul m-am saturat ca de 27 ani sa fiu condus prin rotatie de aceiasi politicieni fara viziune, fara dorinta de a face ceva pt Romania , indiferent de actiuni sau proteste sau daca am fost la vot. Treziti-va!

    Răspunde
     
  • gelu
    Februarie 3, 2017 la ora 12:24

    buna ziua !! va ascult cu interes pe dmv si europa fm,dar vreau o precizare la un amanunt; sunt sigur ca stiti de intentia mascaricilor din guvern sa IMPOZITEZE CORPORATIILE PRIN DOU FORME IN CODUL FISCAL,ASADAR NU CUMVA DEAICI PLEACA MAREA RELAXARE SAU CHIAR IMBOLDUL DAT PROPRIILOR ANGAJATI DE A MANIFESTA …??!!!!

    Răspunde
     
  • andia
    Februarie 3, 2017 la ora 12:03

    Sunt din generatia decreteilor care a trait revolutia la 20ani.Zilele acestea am avut aceleasi sentimente de emotie,frica,nesiguranta,…Venim din Prahova seara la miting in Bucuresti dupa ce ziua muncim cate 9ore dar nu renuntam.

    Răspunde
     
  • Vladimir
    Februarie 3, 2017 la ora 11:59

    Corect, cu o singura observatie:
    Instanța de contencios s-ar putea sa constate ca vătămarea nu exista la momentul introducerii! Vătămarea produce efecte doar la intrarea in vigoare! Peste 8 zile…

    Răspunde
     
  • Stefan
    Februarie 3, 2017 la ora 11:57

    Unde pot vedea discursul procurorului general ?? un link ceva se poate ?

    Răspunde
     
  • Popa Lucian
    Februarie 3, 2017 la ora 11:19

    Sigur ca presiunea strazii trebuie sa continue. Si va continua.La cit ii vedem de „competenti” insa pe Dragnea, Grindeanu si mai ales Iordache (care nu are nici o pregatire in domeniul juridic) e foarte greu sa credem insa ca au facut totul atit de perfect incit sa nu existe nici o bresa. Pe care specialistii de la Parchet, DNA, DIICOT, CSM si celelalte institutii din justitie sa o descopere si exploateze. Pe asta ne bazam in cele din urma…

    Răspunde
     
  • Dan
    Februarie 3, 2017 la ora 11:19

    ma intreb daca nu ar trebui sa lasam tara sa se duca de rapa, sincer PSD-istii nu merita salvati, sunt complici la hotie, sa vaneze ciori dupa mancare ca in venezuela, apropo procurul asta general e foarte bun.. pus de ciolos, dar chestiile astea sunt prea complicate pt PSD-istul de rand.

    Răspunde
     
  • stefan
    Februarie 3, 2017 la ora 11:17

    Mai e un scenariu pe care nimeni nu-l baga in seama. Exista o motiune de cenzura depusa de PNL. E ocazia perfecta pt PSD sa isi spele imaginea in ochii electoratului propriu, dar sa blocheze abrogarea ordonantei. Daca regizeaza o revolta a membrilor PSD, care voteaza impotriva guvernului si il demit, atunci vor spune uite, psd-istii de rand nu-s de acord, dar ordonanta intra in vigoare si produce efecte. Astfel, daca ar deveni clar ca nu se mai poate face nimic ar scadea presiunea publica.
    Cred ca ar trebui pusa presiune pe PNL sa retraga motiunea de cenzura (e posibil ca multi liberali sa fie si ei interesati ca ordonanta sa produca efecte).

    Răspunde
     
    1. Moise
      Februarie 3, 2017 la ora 13:24

      Corect!

      Răspunde
       
      1. stefan
        Februarie 3, 2017 la ora 14:36

        Fa te rog un apel public catre liberali sa retraga motiunea aia, sa nu le ridice mingea la fileu psd-istilor. Ai vizibilitate, sigur ajunge unde trebuie.

        Răspunde
         
      2. Constantin
        Februarie 3, 2017 la ora 15:03

        Caderea guvernului este extrem de putin probabila pentru ca ar deschide calea catre posibile alegeri anticipate, iar momentul este nefavorabil pentru PSD. Dl Dragnea ar ajunge si mai repede la penitenciar.

        Răspunde
         
        1. stefan
          Februarie 3, 2017 la ora 15:19

          Alegerile anticipate sunt aproape imposiile in Romania. Sa zicem ca Iohannis propune pe cineva cu intentia clara de a fi respins. Acel cineva e evident pus impotriva vointei conducerii PSD si respins. A doua zi Iohannis e suspendat, si in cele 30 de zile pana se face referendumul Tariceanu ii tine locul. El va pune pe cine vrea PSD-ul, apoi daca la referendum Iohannis ramane in fuctie e deja tarziu, va exista guvern, deci nu se va putea ajunge la o a doua nominalizare respinsa si dizolvarea parlamentului. Deci PSD-ul are control pe tema asta, poate sa demita linistit guvernul.

          Răspunde
           
          1. Sandu
            Februarie 3, 2017 la ora 16:54

            Tăriceanu nu poate numi premier. Are prerogative restrânse.

             
          2. stefan
            Februarie 3, 2017 la ora 17:11

            ba ppate. s-a pus in discutie scenariul asta si dupa ce iohannis a refuzat-o pe sevil shaideh.

             
  • Gaby
    Februarie 3, 2017 la ora 11:08

    Din pacate se face Curtea Constitutionala ca nu vede framantarile sociale majore din Romania…

    „În plus, CCR nu este obligată nici ea să se pronunțe în acest termen. ”

    Intrebarea mea este ca nici nu POATE sau NU ARE VOIE sa se pronunte ? Pentru mine ce nu e obligatoriu nu este echivalent cu nu se poate.

    Răspunde
     
  • Maros Theodor-Rene
    Februarie 3, 2017 la ora 11:07

    Salut Moise!
    Cred cu tarie in realizarea unei lucrari, Lucrare Pentru Democratie am numit-o eu, care sa demontreze necesitatea abrogarii ordonantelor plecand de la decizia CCR-ului. Ca argumente vom folosi o lista cu semnături ale protestatarilor, avizul CSM-ului, poziția DNA-ului şi bineînțeles a UE.
    Sper să vezi acest mesaj şi dacă poți să-mi împărtăşeşti părerea ta.

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Februarie 3, 2017 la ora 11:07

    Daca dai click pe primul set de ghilimele din ultima fraza (cea cu “Manevrează normele de procedură legislativă împotriva scopului lor.”) vei descoperi ca de fapt e un link ascuns catre un articol de pe hotnews.ro.
    Cred ca se dorea ca intregul text sa fie un link.

    Răspunde
     
    1. Biziday
      Februarie 3, 2017 la ora 13:27

      Da. Mersi! M-am grabit.

      Răspunde
       
  • Gica Ernst
    Februarie 3, 2017 la ora 11:04

    Multumim domnule Moise Guran 👍👏

    Răspunde
     
  • Catalin
    Februarie 3, 2017 la ora 11:04

    Și totusi sunt oameni cu capul pe umeri în Parchet. Și uite o surpriză placută în persoana procurorului general. Discurs coerent și calm.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase