Liniște! Dragnea va face o vrajă…

Moise Guran

Frățioare, mă uit de câteva zile (prostit) cum se prosternează (ca să nu zic direct prostituează) diverse personaje importante în fața programului de guvernare al lui Dragnea. Am senzația că a ajuns Mama Omida la guvernare și ne spune ea despre o vrajă (care cică e bine gândită și trebuie aplicată exact așa) și care va face aritmetica franjuri… Mărim salariile, pensiile, scădem taxele și alei-hap! ieșim și cu deficitu unde trebuie. Acu’ să vă spui sincer că eu nu cred în vrăji. Am de la mine pretenția că fac diferența dintre vrajă și vrăjeală și, chiar dacă eu însumi v-am mai spus că economia nu e aritmetică pură iar lucrurile trebuie văzute în mod dinamic, asta de ne-o face Dragnea acum nu e ce trebuie. Economic vorbind. Haideți să vă explic care-i trucul și cum se închide vrăjitoria în vrăjeală.

grindeanu dragnea bun

Pornind de la experiențele anterioare ale țării noastre cu alte guverne socialiste, am presupus la început că Dragnea (și, mai probabil Socol, din spatele lui, mândru descendent al gândirii lui Florin Georgescu) se bazează pe devalorizare și pe deflatarea PIB-ului într-un mod care să umfle în lei veniturile bugetare, astfel încât să închidă gaura făcută la buget. Nici acum nu exclud asta, dar cred, mai degrabă, că geniile astea ale economiei socialiste fie pur și simplu nu înțeleg inflația ca pe un fenomen social, nu înțeleg adică psihologia maselor pe care le plătesc să-i voteze, fie o înțeleg, pricep faptul că rostogolul prețurilor are nevoie de ani de zile pentru a fi oprit, odată pornit, dar atunci planul e mai pervers decât pare, urmărește îndepărtarea României de Zona Euro și poate chiar… mmm! duceți dvs mai departe raționamentul (până una-alta. o să-i dedic și eu un articol special, la un moment dat).

Cât despre șmecheria cu bugetul… de fapt sunt mai multe șmecherii, dar nu foarte multe, și nici complicate, de aia mă și mir că toți tac, Isărescu tace, analiștii băncilor tac, așteaptă toți să-și scoată Grindeanu iepurele din pălărie. Doar Iohannis a fost sfătuit să ia poziție, la învestirea guvernului, și a făcut-o într-un mod care pe mine (critic dur al președintelui) m-a uns pe suflet. Apoi am înțeles că nu-s mulți care au priceput ce a zis Iohannis. Lumea nu înțelege ce e cu deficitul ăla și ce dracu mai vrea mutulică ăsta care a început brusc să predice, precum Sfântu Petru de la Maglavit.

Ok, hai să le luăm pe rând!

De principiu, orice buget pesedist se bazează pe o miniciună majoră la adoptare (ca să se închidă pe hârtie), constând în supraevaluarea veniturilor. Pe execuție, dacă veniturile nu se fac, se taie de la investiții, ca să vină la ce am scris pe hârtie. Atâta doar că acuma situația e așa…

    1. Creditul e încă foarte ieftin, iar pesediștii au fost întotdeauna ofticați că nu pot împrumuta țara mai mult de deficitul ăla (de aici și planul cu Fondul Suveran, off! Viața mea! de n-ar desființa DNA-u să vedeți ce distracție va fi cu fondul ăla).
    2. proiectie bugetaraVrăjeală previzibilă în buget e aia cu creșterea economică, într-adevăr, umflată (vezi pagina 14 din proiecția bugetară de pe îndrăzneștesăcrezi) de fonduri europene de peste 20 mld de lei. Te apucă râsul! Dar…
    3. Te apucă plânsul când te gândești cam cum va arăta planul de emisiuni al MF din primele luni ale acestui an. Deja e presiune pe dobânzi, iar noii guvernanți nu prea au timp să se uite la ele. Gândiți-vă doar la sarcina de plată umflată încă din ianuarie, dar mai ales din februarie. Așa că, ăstia cu credite legate de ROBOR, sper că aveți centurile de siguranță puse. Nici ăi cu credite în euro să nu jubilați, chiar dacă o creștere a dobânzilor pe lei s-ar putea să atragă niște intrări speculative care să-l mai țină o vreme sub 4,6 lei.

Toate-s vechi și nouă toate, vorba poetului. Aritmetica nu poate fi reinventată prea mult, dar hai să mergem întâi pe o variantă optimistă… Să zicem că, indiferent dacă reușește sau nu să ia 20 de miliarde de la UE, guvernul Grindeanu deschide investițiile, le trece eventual pe PNDL (invenția lui Dragnea pentru șpăgile de partid) ceea ce, teoretic, ar trebui să producă o creștere economică. Știți care e diferența pe conturi naționale dintre investițiile cu șpăgi și cele fără șpăgi (aka cele mai multe cu fonduri europene)? La ale cu șpăgi fix șpaga lipsește din creșterea PIB. Altfel spus, presupunând că guvernul va forța creșterea pe investiții publice (ceea ce și eu vreau) forțând însă implicit creditarea și, deci, creșterea dobânzilor, investițiile directe private n-au cum să crească tocmai din această cauză. Și nu mă refer aici la cele corporatiste, alea se vor finanța bine, ci exact la cele ale IMMiștilor, pe care Dragnea i-a vrăjit cu 1% impozit pe venitul micro, ridicarea plafonului și eliminarea unor taxe.

Tot pentru imemiști o lovitură ar putea fi creșterea salariului minim. Atâta doar că ăia știu cum să se protejeze de astfel de politici, făcând evaziune fiscală, cel mai des, ceea ce va întoarce lovitura împotriva bugetului. Asta e o altă perlă din filozofia economică socialistă, că dacă mărim costurile de taxare ale unei firme (asta este de fapt pentru un patron creșterea salariului minim) firmele vor plăti cuminți ce zice statul. Să vă zic ceva nasol, geniilor! Deși calculul cu scoaterea plafonării la CASS e corect, deși corporațiile vor plăti mai mult pentru salariile mari, ele vor împinge costurile prin presiuni către subcontractori, adică IMM-uri, care ghici ce vor face? Da, ați ghicit! Evaziune! Iar cu creșterea salariului minim care să forțeze o creștere a veniturilor din impozitele pe salarii, la fel, tot la evaziune duce. Depinde cât îl forțezi pe imemist să plăteacă! Nu-s toți angajații din economie pe salariul minim. Dar vor deveni. Evident, pe hârtie, iar diferența la negru.

Astea-s lucruri probate și răsprobate în ani de zile. De aia vă spun că mă apucă râsul și încep să-i regret pe streliții de la FMI. Măcar ăia n-aveau nici ipocrizia diplomatică a lui Isărescu, nici prostituția țanțoșă a analiștilor de la tv. Nu uitați, ăsta a fost doar scenariul pozitiv, cel în care investițiile se fac. Ăla negativ e cel în care se fac doar creditele, nu și investițiile. Dar de ce să punem răul înainte, când nici cu binele nu e deloc roz situația. Domnu’ Grindeanu! Domnu’ Dragnea! Uite, vă dăm prezumții de bine! Vă lăsam să lucrați! E liniște! Dați tot ce puteți, că în curând nu va mai fi. Știe domnu’ Dragnea de ce…

 

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

175 răspunsuri la Liniște! Dragnea va face o vrajă…

  • Comunismul si indoctrinarea rezista...
    Ianuarie 11, 2017 la ora 21:05

    1. Cum plm sa crezi, ca un parnais cu casa pe 7ha in Teleorman, fost presedinte de CJ in Teleorman, angajat la stat toata viata lui, are experienta necesara sa administreze o tara?

    2. Cum sa modernizeze Dragnea tara cu experienta lui din Teleorman? Cum sa ajute Dragnea mediul privat, daca el toata viata a frecat-o la stat?

    3. Cum sa ignori faptul ca toti primarii PSD, toti presedintii de CJ PSD, toti functionarii si parlmanetarii PSD, s-au dat peste cap sa blocheze proiectele europene – ca sa dea in Cioloss, sa intarzie investitile din tara pentru a fi inaugurate de lichelele PSD in preajma alegerilor?

    4. Cum sa ingnori faptul ca Ciolos a guvernat cu Parlamentul impotriva lui?

    5.Cum sa compari experienta unor oameni care au lucrat la Bruxelles cu niste melteni din Teleorman, adusi de Dragnea in „intervalul oral”?

    6. Cat de prost sa fii, sa crezi ca melteanul din Teleorman – Dragnea, e mai competent decat Ciolos?

    7. Cum plm sa ignori lupta impotriva justitiei a PSD si ALDE?

    8. Cum plm sa nu observi ca Realitatea TV, B1TV, Antena 3 si Romania TV il sustin pe Dragnea, PSD si AlDE? Cum plm sa nu observi deinformarea de la TV si din presa la scara astronomica?

    9. Cum plm dupa 27 de ani sa fim in aceeasi situatie ca in 1990, cand tara a ales FSN si fostii comunisti?

    Răspunde
     
  • Marius
    Ianuarie 11, 2017 la ora 16:06

    Sunt nervosi blogarasii astia de propaganda de dreapta care nu produc nimic insa au venituri imense nejustificate,pt. Ca e posibil ca dupa instalarea lui trump din 20 ian sa se taie finantarea sorosista. Sa fim seriosi digi tv si fm au o audienta penibila,europa fm ce mai are ceva audienta dar oricum in radio nu se invart bani semnificativi in publicitate care sa justifice veniturile imense ale blogarasilor de propaganda.

    Răspunde
     
  • AltDaniel
    Ianuarie 11, 2017 la ora 15:34

    Moise o da de multe ori in bara … eu tot as vrea din acest „”superb”” articol economic al lui sa-mi explice ce inseamna: „streliții de la FMI”… eu chiar nu cunosc termenul. Repet, cititi atent articolul, nu zic sa fiti atenti la limbaj (o fi la mine o deformatie profesionala – desi pentru un jurnalist ar fi o chestie de prestigiu sa scrie corect in limba romana) deci lasam limbajul, dar calitatea informatiei din aceasta „analiza economica” lasa mult de dorit… ok, e parerea mea.

    Răspunde
     
  • Ovidius
    Ianuarie 11, 2017 la ora 14:15

    Trecu Guran pe acilea, si stersese postari.
    De exemplu, in replica la Stelian, care-l acuza ca se pricepe la tot si toate, eu am spus ca tovarusul Guran este varianta feminina a lui madam Tatoiu.
    Si ? Ghici ! Olteanul stersese. Oaleleu. jalnic baiete, jalnic ai ajuns dupa ce ti+au taiat macaroana de la fonduri publice prin TVR. Buna asta de dreapta cu bani publici oltene.
    PS ia ma vezi de curs mama omida ca s-a contractat de la ger si iar ai dat-o in bara.

    Răspunde
     
  • IONEL
    Ianuarie 11, 2017 la ora 14:08

    ,,Unde te trezesti aici?

    Răspunde
     
  • ?!
    Ianuarie 11, 2017 la ora 14:05

    ,,Unde te trezesti aici?,,

    Răspunde
     
  • AltDaniel
    Ianuarie 11, 2017 la ora 13:00

    Stii ? Cred ca acei conducatori adevarati „care sa lupte pentru interesul societatii” sunt pur si simplu impiedicati in a accede la putere. Si nu numai la noi ci peste tot in lume… Tu vezi UNDEVA in aceasta lume – acum – vreun astfel de conducator ? In trecut posibil sa fi fost, dar in ultimii zeci de ani…si aici e o INTREBARE … De ce astfel de oameni nu mai ajung la putere ? Am eu niste pareri in acest domeniu…
    Ciolos – un birocrat de la Bruxelles – de acord ca e ALTCEVA (in sens pozitiv) fata de orice lider din PNL sau PSD.

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Ianuarie 11, 2017 la ora 14:32

      Aici intram in psihologie sociala. Adevarul ca oamenii nu suporta adevarul, intre unul care iti spune ca trebuie sa muncesti ca sa te intretii si unul care iti spune ca vei avea venit minim garantat, pe care ai alege? Sa nu mai vorbesc de instincte (spre exemplu ororile din razboaie). Cu toata evolutia noastra oamenii nu sunt pregatiti pentru convietuire pasnica sociala. Cei care ofera eliberarea instinctelor sunt cei apreciati.

      Răspunde
       
      1. AltDaniel
        Ianuarie 11, 2017 la ora 15:25

        Daca ar fi doar asta ar fi bine… eu sunt mai pesimist… eu cred ca lumea e condusa cat se poate de constient intr-o anume directie si aici ma aflu, poate, pe taramul teoriilor conspiratiei (dar as avea ceva argumente)… Andrei, eu cred ca mai sunt inca destui oameni care inteleg ca doar munca ii poate ajuta. Insa sunt de acord cu tine ca se DORESTE o imensa populatie care sa depinde de stat, de ajutoarele sociale, etc. Si mai cred ca daca ar apare vreun conducator care PRIN PUTEREA exemplului sau ar incerca (macar) sa schimbe filosofia pe care este construita actuala societate (ma refer la conceptele politic corecte cu tot ceea ce tine de ele, adica invatamant, educatie, cultura, integrare a diverselor populatii si atatea si atatea prostii „corecte politic) ar fi imediat redus la racere…

        Răspunde
         
  • AltDaniel
    Ianuarie 11, 2017 la ora 10:48

    AdreiM… „Trebuie renuntat la profit, resursele sa fie gestionate la nivel global nu national, […]” Aceasta afirmatie are niste semnificatii, nuante, implicatii atat de profunde incat… mai bine o discutam personal… riscam sa plictisim lumea pe aici…

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Ianuarie 11, 2017 la ora 11:31

      Sunt de acord, era o tinta. Cred ca in acest moment ar trebui sa gasim leader-i sociali adevarati, care sa lupte pentru interesul societatii (limba de lemn ce sa-i faci) si apoi promovati si sustinuti in actiunile lor. Spre exemplu nu vad pe nimeni sprijinindu-l pe Ciolos in aceasta mascarada. Apoi promovare, trebuie sustinere mass-media (a incercat ceva Moise cu Clubul celor care muncesc). Avem toate astea si daca nu, cum le obtinem?

      Răspunde
       
  • AltDaniel
    Ianuarie 11, 2017 la ora 10:12

    AndreiM (citez partial): „Eu cred (poate ca si Moise) ca va fi din ce in ce mai rau. Extremism, xenofobie, demagogie. Oamenii s-au saturat de prea bine si din pacate valorile s-au inversat sau se inverseaza.Vom vedea dupa alegerile din Franta si Germania tendinta europeana.”
    Va fi din ce in ce mai rau, asa este ! Hai sa incercam sa vedem DE CE au renascut extremismul, xenofobia si demagogia… Moise nu va avea niciodata „curajul” sa puna degetul pe rana in aceasta problema. Franta si Germania vor fi un semn, dar Marea Britanie si SUA SUNT deja semne… UE are probleme mari si asta NU din cauza ca popoarele „nu inteleg” politicile „luminate” ale actualilor lideri europeni (cum crede si afirma Moise) ci (tocmai) din cauza ca sunt conduse pur si simplu spre distrugere.

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Ianuarie 11, 2017 la ora 10:31

      Asa cum mai spuneam pe aici, singura solutie este trecerea de la democratia reprezentativa la cea participativa (daca nu va fi dictatura). Fiecare om trebuie sa inteleaga ca este responsabil pentru viitorul, securitatea lui si a grupului social din care face parte. Daca vorbim de globalizare, atunci la nivel global. Trebuie renuntat la profit, resursele sa fie gestionate la nivel global nu national, cred ca intelegi pericolul.. oamenii vor merge din criza in criza pana vor gasi un scop comun (eu il vad colonizarea altor planetea) care sa capteze si sa transforme energia distructiva.

      Răspunde
       
  • AltDaniel
    Ianuarie 11, 2017 la ora 09:55

    Da, vad ca ati inceput o dezbatere serioasa despre cele 10 miliarde. Si eu am aflat aseara de la redactorul sef al Ziarului Financiar si de la Ionut Dumitru despre ce e vorba. Vad ca AndreiM si Marius discuta pe cifre si ma INTREB (a cata oara ?) unde e Moise in toate astea cu „profesionalismul” lui cu tot… Ma uit din nou la articolul lui si realizez din nou ca gandurile imi fug la cuvantul „impostor”. Ufff, ok… scuze, dar la ce sa ma gandesc cand ii vad (ultimele) articolele ? („Nu cred că va ceda niciunul!”, „Câteva ipoteze… În toate, Dragnea a pierdut deja!”, articolele in care spunea ca Firea va fi propusa premier etc. sau acest ultim articol in care foloseste expresii de genul „Mama Omida”, „vrajeala”, „streliti” etc). O analiza economica marca Guran, extrem de slaba, nedocumentata, fara cifre, cu un limbaj mediocru. Recititi va rog articolul si daca vi se pare ca e o analiza economica serioasa si la obiect atunci… Ramane sa discutam cifrele cu AndreiM, Marius, Ionut Dumitru si redactorul de la Ziarul Financiar si gata. Moise da inca odata dovada superficialitatii sale. Si chiar il rog sa-mi explice ce inseamna expresia „streliții de la FMI”….

    Răspunde
     
    1. Ovidius
      Ianuarie 11, 2017 la ora 10:01

      Se pare ca ai uitat+o pe aia cu „minte creata” despre fostul secretar de stat Biris + in momentul in care acesta propunea unificarea bazrnalistii sa plateasca contributiile ca p..limea, si nu jumatate, ca acum.

      Răspunde
       
    2. Ovidius
      Ianuarie 11, 2017 la ora 10:06

      Imi cer scuze mi-a facut fite tastatura. Deci:

      Se pare ca ai uitat-o pe aia cu [minte creata] despre fostul secretar de stat Biris – in momentul in care acesta propunea unificarea bazei de impozitare astfel incat si jurnalistii sa plateasca contributiile ca p..limea, si nu jumatate, ca acum.

      Răspunde
       
  • Dorin A.
    Ianuarie 11, 2017 la ora 08:52

    Se pare ca unora a inceput sa le fie frica de faptul ca Dragnea chiar ar putea sa-si indeplineasca mare parte din programul de guvernare promis in campanie.

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Ianuarie 11, 2017 la ora 09:16

      Orice program poate fi indeplinit, depinde de consecinte. Consecintele se vad poate in 10+ani (bune sau rele). Asa cum se vad acum in Bucuresti (fara un masterplan de dezvoltare), totul pentru ziua de maine si spagi prin incredintari directe.

      Răspunde
       
  • cornel
    Ianuarie 10, 2017 la ora 23:51

    Eu personal am incredere in actualul guvern si sper sa isi puna in aplicare promisiunile electorale si sa gaseasca fondurile necesare pentru acestea. Cred ca e necesar sa se negocieze redeventele pentru petrol, gaze si alte zacaminte astfel incat acestea sa fie la nivelul celorlalte tari din UE. Trebuie deasemenea reglementata si legislatia offshorurilor in Romania deoarece astfel de exporta legal o parte din profiturile companiilor din Romania. Sa nu uitam ca si la nivel de UE s-au facut pasi importanti in aceasta directie.

    Răspunde
     
  • cornel
    Ianuarie 10, 2017 la ora 23:36

    Din pacate asa functioneaza politica facuta de mai toate partidele politice din Romania dar si din alte tari din dezvoltate din UE. Mai intai se fac promisiuni electorale si apoi se incearca gasirea de fonduri pentru a onora aceste promisiuni. Din fericire in cazul Romaniei gasirea de fonduri se poate face daca actualul guvern se focuseaza pe 3 directii: imbunatatirea colectarii de taxe si impozite si reducerea evaziunii fiscale care se poate face prin informatizarea sistemului si cresterea absortiei de fonduri europene. Deasemenea trebuie sa se aiba in vedere si scaderea taxarii muncii deoarece aceasta duce la cresterea economiei fiscalizate si a investitiilor straine in Romania.

    Răspunde
     
  • AndreiM
    Ianuarie 10, 2017 la ora 23:33

    @marius „​Deficitul bugetar este 2.59% din PIB fata de 2,8% din PIB, tinta cu care am inceput anul. Asta inseamna ca nu avem o gaura de 10 miliarde de lei. Daca gaura ar fi existat, ea s-ar fi tradus printr-un deficit suplimentar cu circa 1.3% din PIB si prin urmare am fi incheiat anul cu 4.1% din PIB. Sa nu uitam apoi faptul ca bugetele Romaniei se verifica si se monitorizeaza de catre Comisia Europeana. Cu atat mai mult bugetul Romaniei, noi fiind un stat aflat intr-o perioada de supraveghere post-program pana prin 2018”
    Sa inteleg ca ai facut bugetul cu Dragnea? numai un penal rau-voitor poate prezenta o nerealizare a incasrilor ca o gaura in buget. E o gaura in mintea lor de penali.

    Răspunde
     
    1. marius
      Ianuarie 10, 2017 la ora 23:41

      Deficitul nu a crescut foarte mult pt. ca nici nu s-au cheltuit banii cu cofinantarile pe fondurile ue. Nu consider deloc ca e un lucru pozitiv ca nu s-au atras banii de la ue si implicit nu s-au platit cofinantarile de la buget. In plus gaura s-a facut pe partea de venituri – 10 miliarde mai putin fata de veniturile asumate la inceputul lui 2016 – ok atunci putem accepta o eroare de prognoza insa e extrem de grav ca-n noiembrie 2016 cand deja se stia ca veniturile sunt in scadere fata de 2015, ciolos si-a asumat venituri cu 4 miliarde mai mult fata de cele estimate la inceputul anului si implicit gaura a crescut la 14 miliarde de lei.

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        Ianuarie 10, 2017 la ora 23:49

        prietene, in situatia data conteaza tinta de deficit (nu comentez atragerea fondurilor europene pe vremea lui Ponta), restul e can-can. Daca e sa ne luam dupa bine si rau, ar trebui ca toate guvernele sa fie alaturi de Voiculescu. Ca de obicei vanatoare de vrajitoare din partea unor vrajitori (ai prostimii)

        Răspunde
         
        1. marius
          Ianuarie 10, 2017 la ora 23:58

          Deficitul nu se transmite de la un an la altul – la inceput de an fiecare guvern isi face un buget insa daca veniturile pe 2016 sunt falsificate de ciolos atunci toate calculele pt. anul urmator sunt date peste cap daca vrei sa faci un buget serios si nu unul la mishto ca a lui ciolos. Tocmai ca cea mai mare parte a gaurii (peste 80%) din veniturile din bugetul ciolos e facuta de proasta absorbtie a fondurilor ue fata de 2015 cand ponta a absorbit peste 5 miliarde de euro – record absolut pt. Romania.

          Răspunde
           
          1. AndreiM
            Ianuarie 11, 2017 la ora 00:26

            ma faci sa rad … 52% la inceputul lui 2015, 60% in noiembrie 2015 si 74% la sfarsitul lui 2015 (cu Ciolos prim-ministru). 5 miliarde sunt „gaurile” lui Ponta care ar fi putut sa absoarba 19 miliarde si s-a reusit doar 14.Ciolos a reusit 23% in doar o luna.

             
          2. marius
            Ianuarie 11, 2017 la ora 00:34

            Pai banii ce au mai intrat in 2016 au fost din proiectele facute de guvernul ponta care ….exercitiul 2007-2013 prelungit pana in 2015 s-a incheiat in 31.12.2015… sunt convins ca ciolos a facut multe proiecte pe care sa le si transmita la ue sa fie si aprobate cam intr-o luna cat a prins el ca prim-ministru in 2015 (de prin 20 decembrie pana in ianuarie bate vantul peste tot la stat -guvernul romaniei,comisia europeana)

             
          3. AndreiM
            Ianuarie 11, 2017 la ora 00:36

            si sa nu mai spun ca exercitiul financiar 2007-2013 s-a incheiat in decembrie 2015 iar pentru 2014-2020 abia a inceput in mai 2016 dupa deblocerea proiectelor de catre guvern, pentru ca maretul anterior nu a fost in stare. Du-te la Dragnea sa iti explice cum sta treaba, toti fura (olteneste) pe la guvernare

             
          4. marius
            Ianuarie 11, 2017 la ora 00:41

            Oricine a lucrat pe proiecte ue stie ca chiar si pt. cele simple e multa birocratie si hartogareala si dureaza luni de zile pana se primeste documentatia,se face proiectul,se depune se aproba de ue si doar dupa vin banii cam dupa 6-9 luni….deci e distractiv daca crezi ca ciolos de prin 15 noiembrie pana prin 20 decembrie a atras 23%…..toti banii care au intrat pana la sfarsitul lui 2015 si cei care au intrat si-n 2016 pe execrcitiul 2007-2013 sunt din proiectele facute si aprobate in timpul guvernarii ponta -ca penibilii aia de ghinea,ciolos et comp se laudau cu proiectele facute de timpul guvernarii ponta e pt. cretinetul de pe facebook.

             
          5. AndreiM
            Ianuarie 11, 2017 la ora 00:57

            A, da?? atunci de ce maretul nu a dat drumul la 2014-2020? Dragneea are nevoie de 253 mld venituri prgnozate? ii urez succesuri, cine sapa groapa altuia ….

             
    2. marius
      Ianuarie 10, 2017 la ora 23:46

      Rectificarea pozitiva din noiembrie 2016 ciolos a facut-o doar din considerente electorale desi avea deja date din primele 10 luni care aratau venituri in scadere, insa ar fi dat extrem de prost ca cu 2-3 saptamani inainte de alegerile din 11.12 sa recunoasca ca incasarile sunt in scadere drastica fata de 2015 si mai ales ca e dezastru pe partea de atragerea de fonduri ue.

      Răspunde
       
    3. marius
      Ianuarie 11, 2017 la ora 07:09

      Pai tocmai de asta ziceam ca daca ciolos mu falsifica datele si nu lasa o gaura de 10 miliarde (resp. 14 miliarde dupa rectificari) atunci era fezabila o crestere de aoprox. 7% a veniturilor mai ales ca-n 2015 guvernul ponta a crescut veniturile la buget cu peste 8% desi scazuse CASS cu 5% (din noiembrie 2014) si TVA la alimente cu 15% la jumatatea lui 2015.De altfel guvernele psd intotdeuna au avut o colectare mai buna la buget fata de guvernele de dreapta care in general au lasat dezastru si aici nu ma refer doar la ciolos acelasi lucru e valabil la basescu-boc si la guvernele conventiei democrate. Exercitiul 2014-2020 a fost intarziat peste tot in UE tocmai pt. a se incheia exercitiul 2007-2013 care fusese prelungit pana la sfarsitul lui 2015 – in 2015 nimeni n-a atras nici 1 euro pe 2014-2020 ci doar s-au depus unele ghiduri iar Romania a fost a 11 tara din cele 28 din UE care a incheiat aceea formalitate.

      Răspunde
       
  • marius
    Ianuarie 10, 2017 la ora 21:07

    S-a lamurit de ce a sters guran postul de ieri in care zicea ca dragnea minte in privinta gaurei de 10 miliarde lasata de ciolos – era o prostie ce afirma guran si aceea gaura intr-adevar exista – tehnocratii au incasat cu peste 10 miliarde mai putin decat isi asumasera in buget. Oricum postarea de ieri arata inca odata incompetenta lui guran pe partea economica.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Ianuarie 10, 2017 la ora 21:43

      Ati inteles gresit, nu-si asuma nimeni incasarile de la buget, se face o apreciere a veniturilor si din ce in ce se apropie de sfartitul anului se pot face rectificari bugetare. Daca se pare ca se va incasa mai mult decat e prevazut, atunci se face o rectificare pozitiva, adica se aloca banii care se pare ca vor veni in pus fata de preconizare si invers, daca se pare ca estimarea a fost prea mare atunci se mai taie din bugetele diferitelor instutii. N-am urmarit pana acum cum au fost facute previziunile bugetare pe anii trecuti, dar m-as mira daca cei mai multi ani nu s-ar fi facut previziuni prea ambitioase care nu s-au implinit. Deci incasarile viitoare la buget nu si le asuma nimeni, ci niste economisti isi dau cu parerea cam cat se va incasa si nu-si poate asuma nimeni nici realizarea sau nerealizarea previziunilor.
      Dar este ciudat sa se faca in noiembrie o rectificare pozitiva cand poate se putea observa ca nu se va incasa atat cat se prevazuse.
      Eu unul nu ma uit la contrazicerile dintre doua sau mai multe prsoane ca sa vad adevarul, ci ma uit la foecare daca se contrazice acum cu ce spunea in trecut, iar acum cateva luni Dragnea acuza guvernul ca lasa bani necheltuiti pe 2016, ceea ce acum se pare ca e invers, deci Dragnea mintea sau atunci sau acum si considerandu-l un mincinos pe baza contrazicerii declaratiilor lui, eu unul nu-l mai cred.

      Răspunde
       
      1. marius
        Ianuarie 10, 2017 la ora 21:55

        Sumele alea sunt asumate in buget nu-s declarastii la tv. Extrem de grav -daca nu chiar penal e faptul ca in noiembrie ciolos a facut o rectificare pozitiva desi in primele 10 luni (ian-oct) incasarile erau mai mici cu aprox. 5% fata de 2015. Dupa rectificari guvernul ciolos si-a asumat venituri mai mari cu aprox. 4 miliarde fata de cele facute la inceputul anului – adica dupa rectificari gaura e si mai mare – 14 miliarde. dragnea facuse declaratia cu cele 10 miliarde in plus nechelutiti la inceputul lui decembrie cand oficial guvernul declarase ca deficitul la sfarsitul la sfaristul lunii noiembrie e de doar 0.7% – mult mai mic decat estimat in buget de 2.8% la sfarsitul lui 2016% – diferenta de aprox 2% din PIB e de peste 3 miliarde de euro adica peste 15 miliarde de lei.

        Răspunde
         
        1. Dan
          Ianuarie 10, 2017 la ora 22:20

          si pe idea asta, Tariceanu ce a facut? 7% deficit, banii de pe BCR sau dus.. etc. pt el de ce nu a fost penal? ca e prostul util al PSD-ului.. Nu ai cum sa pui problema de penal cand e vorba de aproximari, cand a venit criza, asta dupa ce Tariceanu ne zicea sa mergem in US sa cumparam case, cum a fost?

          Răspunde
           
          1. marius
            Ianuarie 10, 2017 la ora 22:52

            Diferenta e ca in 2008 chiar venise o criza – odata cu caderera lehaman brothers in USA in septembrie – iar tariceanu n=a facut nici o rectificare pozitiva in noiembrie spre deosebire de cea cu iz penal a lui ciolos dupa ce tot anul i-a scazut incasarile fata de tariceanu in 2008 cand doar ultimele 2-3 luni incasarile au scazut ducand la un deficit de 5% (nu 7% – aberatiile lui basescu-boc).Nu mai punem la socoteala ca nimeni nu prevazuse criza din america care apoi s-a extins in toata lumea – probabil tariceanu trebuia sa citeasca in globul de cristal ca ultimele 2-3 luni vor scadea drastic incasarile(cresterea economica pe tot anul 2008 a fost de peste 7%).

             
        2. Stelian
          Ianuarie 10, 2017 la ora 22:50

          Zambesc acum citind acum declaratia lui Dragnea de pe 7 noiembrie (am scris un comentariu care contine acea declaratie dar asteapta moderarea), caci ce bine zice el „lucram cu materialul clientului”. Exact asta am spus si eu mai sus ca „lucrez cu materialul clientului”, cu declaratiile lui Dragnea.

          Răspunde
           
          1. marius
            Ianuarie 10, 2017 la ora 23:16

            ciolos a cheltuit in decenbrie peste 30 miliarde de lei dupa ce tot anul 2016 cheltuise sub 20 miliarde de lei/luna ducand deficitul de la 0.7% in 30.11 la 2.6% din PIB in 31.12- de acolo afirmatia lui dragnea de la inceputul lui decembrie ca sunt 10 miliarde necheltuiti. In plus si pe banii astia cheltuiti in nestire in decembrie ar cam trebui demarata o ancheta penala – daca se faceau 100-200 km de autostrada,se moderniza cale ferata….nu avea nimeni ce comenta insa banii aia s-au topit pur si simplu – in plus si iohanis ar cam trebui sa dea explicatii – faptul ca a refuzat sa numeasca in decembrie guvernul psd pare ca a fost o manevra de a acoperi ilegalittile guvernului ciolos.

             
          2. Stelian
            Ianuarie 10, 2017 la ora 23:51

            Marius ma faceti sa cred ca sunteti politician si pierd timpul degeaba in aceasta discutie.
            In primul comentariu spuneti: „tehnocratii au incasat cu peste 10 miliarde mai putin decat isi asumasera in buget”. Asa spune si Dragnea acum, dupa ce a spus guvernului sa cheltuie banii, sa dea oamenilor acei bani in mariri de salarii. Acum spuneti altceva, si anume ca banii din rectificare au disparut ca nu se vad intr-o autostrada (ca si cum se poate face o autostrada intr-o luna) sau intr-o cale ferata. Numai politicienii fac jonglerii din astea ieftine intr-o discutie. Nu s-a evaporat niciun ban, cititi alecarile de la rectificare si gata, ati gasit banii.
            Imi pare rau de timpul pierdut in aceasta discutie, cu limba de lemn a politicienii nu vreau sa am nimic in comun. Nici macar o discutie aici.

             
          3. marius
            Ianuarie 11, 2017 la ora 00:04

            Domnule in decembrie 2016 s-au cheltuit peste 30 miliarde de lei dupa ce tot anul 2016 s-au cheltuit in medie sub 20 miliarde de lei….doar n-au crescut salariile si pensiile in decembrie cu 50% fata de noimebrie ca sa se expplice cresterea de cheltuieli de peste 50% (de la sub 20 miliarde la peste 30 miliarde). Eu doar intrebam unde au disparut cele peste 10 miliarde care s-au cheltuit in plus in decembrie fata de oricare alta luna din an….cum am mai spus n-am vazut sa fi aparut 100-200 km de autostrada,cale ferata….vorbim totusi de peste 2.2 miliarde de euro cheltuite in plus in decembrie fata de oricare alta luna din 2016.

             
    2. marius
      Ianuarie 10, 2017 la ora 22:19

      Am uitat sa spun ca ieri guran afirma niste enormitati cat el de mari – compara economia unei tari cu o firma care intr-adevar doar pana in 25 ianuarie trebuie sa depuna declaratia 112 pt. luna decembrie. In plus dupa alegeri guran jelea cat va creste euro….cand a fost desemnat premier grindeanu euro era 4.54 lei, acum este 4.49% adica o scadere de peste 1% si probabil pe termen mediu si lung se va duce spre 4.4% valoare la care a stat mare parte in timpul gevernarii ponta – cand a fost crestere economica care s-a vazut si in cresteri la incasari, inflatia a scazut pana la deflatie, nu s-au facut imprumuturi semnificative si s-au marit salariile si pensiile.

      Răspunde
       
  • AltDaniel
    Ianuarie 10, 2017 la ora 16:27

    ” […] ce ii ceri tu acum ii ceream si eu acum cativa ani. Realitatea este cruda si din pacate cultural va ramane cu cei putini ca tine si ca mine, iar Moise trebuie sa mai si manance, intelesu-m-ai?”
    Da, te-am inteles ! Si ma bucur ca suntem – intr-un plan superior – de acord !
    Da’ eu ma incapatanez SA II CER in continuare sa fie PROFESIONIST !
    Pacat ca tu ai renuntat…
    „Pentru mine Dragnea este o directie spre mai rau iar Ciolos era o speranta de mai bine.”
    Si aici suntem absolut de acord !!! Din pacate Ciolos nu a avut taria sa intre in PNL. Trebuia sa mearga acolo, sa bata cu pumnul in masa sa isi ASUME pe DEPLIN ca va face politica… Da, si eu il regret pe Ciolos… dar nu regret pe nimeni din PNL… Ok, ma bucur ca putem discuta si iata, descoperim ca avem pareri similare cu toate nuantele aduse de tine sau de mine in discutie… Hai sa ii cerem toti trei lui Moise (tu, eu si Stelian) – de exemplu – o analiza detaliata a situatiei economice a Europei si ce ARE DE FACUT Romania in acest context… Si poate, astfel, vom intelege mai bine ce ne asteapta dincolo de terna politica damboviteana…

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Ianuarie 10, 2017 la ora 17:34

      Eu cred (poate ca si Moise) ca va fi din ce in ce mai rau. Extremism, xenofobie, demagogie. Oamenii s-au saturat de prea bine si din pacate valorile s-au inversat sau se inverseaza. Dorintele unora de marire nu mai pot fi contrapuse dorintei maselor pentru ca oamenii s-au obisnuit sa primeasca (sa aibe drepturi). Democratia costa si e o lupta continua pentru mentinerea ei. Iar pentru ast ai nevoie de masa critica. Vom vedea dupa alegerile din Franta si Germania tendinta europeana.

      Răspunde
       
    2. Stelian
      Ianuarie 10, 2017 la ora 17:52

      „Din pacate” mai sunt si oameni care isi respecta cuvantul dat…

      Răspunde
       
  • AltDaniel
    Ianuarie 10, 2017 la ora 15:14

    AndreiM: „Tocmai alesii nostri ne demonstreaza relativitatea adevarului”. Absolut corect !!! Dar te rog, fa un pas mai departe si observa ca TOTI POLITICIENII (din SUA si Europa, acum la ele ne referim) se comporta si ne demonstreaza acelasi lucru ca si cei romani… Asta nu te pune pe ganduri ? Moise vrea sa convinga ca unii politicieni sunt buni si altii rai, ei bine eu cred ca „elita” care ajunge la putere in aceste doua regiuni despre care vorbim nu prea tine cond de dorintele propriilor popoare… Theresa May e mai buna decat Cameron ? Hollande e mai bun decat Sarkozy ? Renzi e mai bun ca altii ? AndreiM, tu nu ai senzatia ca toti sunt la fel ? Si daca da, NU te intrebi oare de ce ? Si nu vad de ce ii multumesti lui Moise ca imi accepta comentariile… Pot exprima – aici – alta opinie ?!!? E ceva atat de „elitist” a accepta alte pareri ? Si apoi, vezi tu AndreiM, eu nu cred in sinceritatea lui Moise (pe anumite teme, subiecte)… Am acest drept ? Si am voie sa afirm ca NU cred in sinceritatea lui ?

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Ianuarie 10, 2017 la ora 15:54

      Aici depinde de dinamica, eu cred tot ce tinde spre extrem reprezinta un trend negativ pentru societate. Pentru mine Dragnea este o directie spre mai rau iar Ciolos era o speranta de mai bine. Iti dau un exemplu, pentru prima data (in 5 ani cat are copilul cel mare) am reusit sa-i fac analizele compensate la sfarsitul lunii (s-a intamplat in noiembrie si era plafon CASMB). Parerile sunt ok atat timp cat sunt constructive si realiste, altfel intram in jocul relativitatii.

      Răspunde
       
  • Alt Daniel
    Ianuarie 10, 2017 la ora 14:52

    Eiii, AndreiM, audienta este mica, dar vezi tu, eu sunt fericit ca ma aflu printre cei putini… si mi-ar fi placut sa vii si tu alaturi de mine. Da, e adevarat ca mi-as fi dorit ca aici sa facem dezbateri peste nivelul obisnuit de pe bloguri…Mi-ar fi placut sa discutam mai in adancime depre stanga si dreapta (de la noi si din Europa) sa vedem cum a fost condusa Europa (si de stanga si de dreapta !) dupa al doilea razboi mondial, sa observam ce inseamna – acum – Merkel pentru Germania (si cum incearca sa dreaga busuiocul in chestiunea refugiatilor) sa discutam despre sistemul de sanatate din SUA, sa vedem ca INTREAGA clasa politica europeana este corupta (vezi cazurile de coruptie din Franta, Germania, Italia) si incompetenta si, in general, sa depasim gandirea ATAT DE SIMPLISTA ca daca ieseau unii era bine si daca au iesit altii e rau. Repet, privind in intreaga Europa (si in SUA) cred ca problemele sunt mai adanci si complicate decat gandirea simplista a lui Moise… Si cat de mult regret AndreiM cuvintele tale: „Nu poti cere profesionalism atata timp cat acesta este nivelul societatii noastre” – BA DA !!! Si tocmai de aceea ii cer PROFESIONALISM lui Moise !!! Aici gandim fundamental diferit…

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Ianuarie 10, 2017 la ora 15:42

      Atunci intreaba-te sa intreaba-l de ce nu mai e pe tv. Crezi ca de placere? Poti sa dai cautare pe acest blog eventual dupa nickname-ul meu si sa vezi nivel de discutii.. ce ii ceri tu acum ii ceream si eu acum cativa ani. Realitatea este cruda si din pacate cultural va ramane cu cei putini ca tine si ca mine, iar Moise trebuie sa mai si manance, intelesu-m-ai?

      Răspunde
       
  • speranța R
    Ianuarie 10, 2017 la ora 14:32

    Când am condus, nu am criticat ce am găsit în urma; după ce semnezi, te străduiești și lași asistența sa decidă care-i mai bun;e oribil ce fac psdisții și pierd bruma de speranța

    Răspunde
     
  • H
    Ianuarie 10, 2017 la ora 14:20

    Deocamdată, vraja lui Dragnea e veche și răsuflată: incantația ”greaua moștenire”!

    Răspunde
     
  • AltDaniel
    Ianuarie 10, 2017 la ora 12:57

    Stelian, iti multumesc, esti o persoana cu care se poate dialoga (restul, m-au facut pe aici postac psd-ist etc). Am specificat la ce ma refer cand il fac impostor… (o persoana care vrea sa para altceva decat ceea ce este, „își arogă o falsă COMPETENTA”).
    Inca odata ma bucur ca putem dialoga fie si existand intre noi diferente (chiar – sau doar – de nuanta). Si ca sa fiu inteles si de restul le recomand tuturor sa asculte Radio Romania CULTURAL… acolo profesionisti in adevaratul sens al cuvantului isi dau cu parerea pe diverse domenii (politica, istorie, muzica, educatie, literatura, teatru etc., etc., etc). Moise, defineste-ti un domeniu care te preocupa, STUDIAZA cat de mult poti in ACEL domeniu si vei deveni cu adevarat un ziarist profesinist… Cat timp vei sustine ca ai dreptul, ca jurnalist, sa-ti dai cu parerea in orice domeniu vei ramane doar atat si nimic mai mult. Un om care isi da cu parerea… Pacat ca nu aspiri la mai mult, pacat ca nu vei sa devii un jurnalist precum cei din perioada interbelica a Romaniei….

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Ianuarie 10, 2017 la ora 13:05

      Nu inteleg ce atata incrancenare. Sa inteleg ca esti detinatorul adevarului absolut? Altfel si tu esti un impostor. Tocmai alesii nostri ne demonstreaza relativitatea adevarului. Eu unul apreciez articolele lui Moise si ii apreciez sinceritatea si apreciez ca iti accepta comentarile.

      Răspunde
       
    2. AndreiM
      Ianuarie 10, 2017 la ora 13:26

      Nu poti cere profesionalism atata timp cat acesta este nivelul societatii noastre. Demonstreaza tu si apoi incearca sa aduci nivelul discutiei unde vrei tu. Si ca fapt divers, care este ratingul romaniei cultural?

      Răspunde
       
  • AltDaniel
    Ianuarie 10, 2017 la ora 11:32

    Stelian, ai dreptate ! Problema lui Moise este modul in care isi da cu parerea… Asculta-l pe EuropaFM (eu am renuntat intre timp) si fii atent la modul „foarte sigur pe el” (ca sa nu folosesc alt cuvint, folosesc aceasta sintagma) cu care isi impune parerile bazandu-se (probabil) pe emotia (si timiditatea) oamenilor care il suna… Cine are alta parere este „desfiintat”, intrerupt, apostrofat. De aceea as vrea de la Moise sa foloseasca MAI DES cuvintele: „parerea mea !” Prin anii 2010 am avut o divergenta cu Moise legata de taierile de salarii. Mi-a raspuns la TV expunandu-si parerea lui, insa pe atunci Moise era „altcineva”. Acum a „evoluat”, are numai certitudini, nu mai accepta alte opinii si da o senzatie ingrozitoare de autosuficienta. Moise ca sa faci o emisiune despre regii Romaniei te sfatuiesc sa citesti (de exemplu) memoriile lui Argetoianu, Gafencu, Armand Calinescu, Zelea Codreanu, Nichifor Crainic… Dar asta numai daca vrei sa fii un profesionist ! Altfel ramai doar unul care isi da cu parerea dupa ce a citit catega randuri pe Google si are pretentia ca STIE !

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Ianuarie 10, 2017 la ora 12:01

      Aici nu va pot contrazice. De aproape un an si eu am renuntat sa mai ascult emisiunea din aceleasi motive. Dar asta tot nu-l face impostor. Numai cu pivire la acest cuvant am comentat, in rest suntem cam de aceeasi parere.

      Răspunde
       
  • AltDaniel
    Ianuarie 10, 2017 la ora 10:20

    Salut „intoarcerea” lui Moise la articolele economice. Analizele lui politice erau jalnice… Daca renunta si la pretentiile ca stie istorie chiar devine simpatic. Anterior l-am facut impostor („Persoană care, […] își arogă o falsă identitate (și COMPETENTA), vrând să pară ceea ce nu este”) si mi s-a spus ca il jignesc. Imi mai cer odata scuze… vreau doar sa ii atrag atentia ca NU stie si economie si politica si istorie si reforma in invatamant la acelasi nivel. In rest sunt lamurit cu reformele facute de TOATE partidele… imi amintesc de reformele CDR-ului, ale PNL-ului, ale lui Fenechiu in Ministerul Transporturilor (intamplator stiu mai multe despre asta), apoi reformele (dure) facute de Polonia in anii ’90… Ce zici Moise ? Dreapta romaneasca (pe care o sustii !) a incercat vreodata sa faca precum Mazowiecki in Polonia ? Cumva nu ? Si atunci ? Ca de obicei problemele sunt mai complicate si au radacini atat de profunde incat in mod clar te depasesc… La tine totul e simplu: PSD rau, PNL bun, cei care au votat cu PSD rai, cei care NU au votat rai, cei care au votat cu dreapta sunt buni, programul PNL (numai tu il stii !) bun, programul PSD rau… totul e foarte simplu pentru tine…

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Ianuarie 10, 2017 la ora 11:04

      Nu vreau sa para ca-l apr pe Moise, eu insumi criticandu-l destul de mult, dar nu stiu cand Moise a sustinut ca este politician sau istoric, ba nici economist nu l-am auzit sa spna ca este. Una este, ca jurnalist sa-si spuna parerea in legatura cu evenimente politice, istorice, economice si cu totul altceva mi se pare a fi impostor si sa sustina ca este ceea ce nu este. Nu gasesc afirmatia dvs ca fiind adevarata atata timp cat Moise a sustinut ca este numai jurnalist. Jurnalistul are dreptul sa spna parerea asupra oricarui subiect, iar daca mai gaseste pe cineva sa-l si plateasca pentru asta cu atat mai bine pentru el.

      Răspunde
       
      1. Ovidius
        Ianuarie 10, 2017 la ora 20:20

        Dragul meu, tovarasul Guran este varianta feminina a lui madam Tatoiu.

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Ianuarie 10, 2017 la ora 22:42

          Poate varianta masculina 🙂

          Răspunde
           
  • Alex Luca
    Ianuarie 10, 2017 la ora 09:23

    Asta e tata…viziunea socialista…impozit diferentiat…ca sa traiasca parazitii de pe spatele nostru. Cum scoti putin capul in lume cum vine un individ ca Dragnea(condamnat intr-o tara membra UE!!!) sa ne loveasca dupa ceafa. Haideti fratilor…nu mai faceti facultate, eliminati ambitia, lasati naibii pretentii de competitivitate si calitate ca au venit vremurile socialiste unde un ban in plus iti este luat ca sa-l dea la pensia unei femei de servici sau la unul care a cotizat 10 ani si vrea pensie de inginer(doar ei sunt votantii).
    CORRUPTION IS THE ROOT OF ALL EVIL!!!

    Răspunde
     
  • Muntianu Ovidiu Catalin
    Ianuarie 10, 2017 la ora 07:06

    Cand e in avanajul lui d-l Dragnea se poate desprinde de demagogie si poate interpreta cifrele – vezi recenta descoperire a ‘gaurii’ din bugetul lui2016 de 14 mld lei
    In alta ordine de idei in Romania muncesc aproape 5 mil de personae, din munca carora trebuie sa traiasca o populatie de 18-19 mil de persoane, cum rezultatele muncii nu au crescut spectaculos atunci pentru a da unor categorii trebuie sa iei de la altele; favorizand numai asitatii sociali si bugetarii poate ceilalti angajati vor fi descurajati sa mai munceasca…..

    Răspunde
     
  • niky
    Ianuarie 10, 2017 la ora 01:29

    Prin cresterea salariului minim tocmai evaziunea se reduce. Calcul simplu: bani buzunar minus salar minim (deci legal) egal bani negri. Deci creste salar minim scade ban negru. Dezavantjul real este ca vor fi ceva mai putini angajati. Dar oricum patronul roman merge cu mult sub minimul necesar marind in schimb volumul de munca per angajat. Deci foarte mult nu mai e de scazut dar mai este loc pentru crescut salariul minim. Asta ca sa se reduca cheltuielile personale ale patronului facute pe firma. PSD ul e o cacialma de partid si oricum ei vorbesc de pomeni electorale nu de calcule clare facute ci responssbilitate.

    Răspunde
     
    1. H
      Ianuarie 10, 2017 la ora 14:47

      Calculul simplu al dvs e prea… simplu. Nu-s toți așa de proști!
      Cînd salariul minim crește, patronul e mult mai tentat să-ți zică ”Dorele, facem contract part-time pt 4h/zi. Tu însă vei lucra 8h și îți vei primi banii pe 8h”. Deci… ce face acum evaziunea aia, dle niky?

      Răspunde
       
  • Stelian
    Ianuarie 9, 2017 la ora 20:25

    Ati sters postarea despre buget si n-am inteles pana la urma cum spun finantistii ca avem deficit „x” pe anul trecut daca anul bugetar nu s-a incheiat…

    Răspunde
     
  • anton neculai
    Ianuarie 9, 2017 la ora 19:52

    Succes GURANEE!!!!!!!!

    Răspunde
     
  • oct
    Ianuarie 9, 2017 la ora 19:34

    Buna ziua,
    Exista vreo sansa sa redactati un articol in care sa explicati cu cifre calculele din programul de guvernare psd, de ce acesta nu e fezabil (sau daca e fezabil), in cazul supraoptimist PSD, intr-un caz realist si, poate, intr-un caz pesimist? sa explicati, daca se poate, si care este „gaura” pe care „au gasit-o” in buget… cat au fost veniturile anul trecut, cat au fost anul acesta, si cum sunt, din punct de vedere matematic (mai mici sau mai mari).
    multumesc

    Răspunde
     
  • Sgardea Florin
    Ianuarie 9, 2017 la ora 18:28

    Romanul s-a născut poet! Homo oeconomicus nu are nimic în comun cu basmele lui Liviu Dragnea. Mai tarziu când va sosi nota de plata copii și nepoții lui Stefan cel Mare vor plăti. Unii mizează pe modelul Greciei. De ce n-am profita și noi un pic de fondurile europene! ? O licitație trucata , o sala de sport lângă stana …Hai romane la fonduri europene ! Vai de tine tara mea…Eu voi fi sau voi muri, dar tu săracă Românie în veci vei plăti ….

    Răspunde
     
  • @Eugen
    Ianuarie 9, 2017 la ora 18:27

    Eugen, socialist mic si inconstient ce esti!!

    Sa lasi PSD-ul sa scape toti hotii din parnaie sa vedem ce-o sa iasa? Oare ce-o sa fie?

    Sa lasi parnaiasii sa devina primn-ministri si presedinti? oare ce-o sa fie??

    Sa dai 100 de lei in plus la pensiile oamenilor si inca 100 ron la salariile bugetarilor si sa amendezi si supraimpozitezi IMM-urile? Oare o fi bine?

    Sa supraimpozitezi salariile celor ce muncesc zi-lumina in multinationale pentru 2000-3000 de euro ca sa dai 50 de ron in plus la asistatii sociali? oare e ok?

    supraimpozitam totul pentru furt si pomeni? nu asta a facut intotdeauna PSD-ul, urmasul PCR-ului?

    Răspunde
     
  • George
    Ianuarie 9, 2017 la ora 16:15

    Felicitari d-le Guran, in concluzie, e doar o cacialma ca in timp ce se mira prostii ei se albesc schimband legile si DNA. Dupa aia cui ii mai pasa? Observ o foarte mare densitate de postaci, pe metru patrat, in ultima vreme 🙂

    Răspunde
     
  • Eugen
    Ianuarie 9, 2017 la ora 15:43

    Cata hater-eala pe tine Gurane in ultima perioada.
    Ai devenit troll-ul nr. 1 al presei romanesti, felizitai.
    Nu mai bine ii lasi sa isi asume ce vor sa faca, si critici dupa ?

    Asa ai spus si de Ponta in ruma cu cativa ani, iar Ponta a adus crestere economica, iar reducerea TVA chiar a fost un luru bun.

    Răspunde
     
    1. Bufus
      Ianuarie 10, 2017 la ora 09:28

      Crestere economica pe naiba! Ca sa intelegi sa-ti explic: vine Ponta si dribleaza”blocheaza” toate programele de investitii si rezultatul – bani necheltuiti (blocati… pt cine?) Iar la raport: „tigrul europei”…. Hahaha

      Răspunde
       
  • Simion Paul
    Ianuarie 9, 2017 la ora 13:36

    Am fost de formatie economica,deci ar trebui sa citesc si sa inteleg acest articol.Este asa de incilcit scris,incit seamana cu vreun doctorat celebru.Nu am retinut decit titlul si ala ajunge, fara explicatii care nu conving.

    Răspunde
     
    1. @Simion Paul
      Ianuarie 9, 2017 la ora 18:35

      exemplu de comentariu scurt, idiot, pe intelesul prostului, cu greseli de exprimare, fara cap si fara coada menit sa „discrediteze adversarul” :

      „Simion Paul
      Ianuarie 9, 2017 la ora 13:36
      Am fost de formatie economica,deci ar trebui sa citesc si sa inteleg acest articol.Este asa de incilcit scris,incit seamana cu vreun doctorat celebru.Nu am retinut decit titlul si ala ajunge, fara explicatii care nu conving.”

      Răspunde
       
  • De fapt rusii lupta in Romania, iar vraja a fost deja facuta de Dragnea...s-au furat 10 miliarde :)
    Ianuarie 9, 2017 la ora 13:19

    Prin lipsa unei legislatii dure impotriva informatiilor false, prin functionarea in scop de dezinformare a Antena 3, Romania TV + nenunmarate bloguri, conturi de facebook…toate lupta impotriva Justiei, UE, impotriva orientarii pro-vest a Romaniei si in curant va fi anti-NATO…

    Cam asa lupta rusii in cardasie cu PSD:

    „Serviciul “D” – Dezinformare. Acest fost serviciu al DSS (fosta Securitate) avea rolul de a lansa informaţii false în opinia publică. Acest serviciu era vital pentru orice Securitate din Europa răsăriteană deoarece: demoraliza ţinta vizată dezintegrându-i structura; discredita autoritatea adversarului; şi în final neutraliza oponentul.”

    eu nu stiu cu ce se ocupa de fapt SRI, SIE, STS in Romania? Fizic, vedem si simtim efectele dezinformarii…si nu trebuie sa fii James Bond in p – – a mea ca sa-ti dai seama ca PSD-ul sapa la temelia statului!

    Răspunde
     
  • Razvan
    Ianuarie 9, 2017 la ora 11:18

    Dragnea a bagat capu-n sacu cu bani si a zis ca lipsesc 10 mld ron. Ha-ha-haaa. Aaa-ha-ha-ha. Uuu-hu-hu. Ciolos, unde-ai plecat cu banii?!!
    Pe asta n-am vazut-o niciunul venind! Punct Dragnea, minge de set! :))))
    Ha-ha-ha-haaaa, nu mai poooot 🙂

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Ianuarie 9, 2017 la ora 13:14

      Ba, „ala micu” a zis ceva despre greaua mostenire, dar nu prea convingator…

      Răspunde
       
    2. Andrei
      Ianuarie 10, 2017 la ora 05:43

      Cred că nu mai poți de scurt la minte ce eşti, pomanagiu de roşu ce eşti. A „băgat Dragnea capu în sacu’ cu bani ” şi fiind specialist în cacialmale şi-a zis că merge asta cu „guvernul anterior e de vină”. Abracadabra! şi roşul îşi face treaba cum îi convine lui pentru că vede şi el că nu poate să facă aşa cum a dat din gură că o să iasă… Ha ha ha…

      Răspunde
       
  • fotograf iasi
    Ianuarie 9, 2017 la ora 10:34

    Bine punctat . Asteptam raiul pe pământ. Cel adus de psd cu dragnea in frunte

    Răspunde
     
  • AndreiM
    Ianuarie 9, 2017 la ora 09:15

    „S-a modificat structura votantilor PSD, Ponderea celor cu studii peste medie, tineri, venituri mari , mediu urban etc. fiind in prezent cea mai mare. Trist, dar adevarat.” Nu poti poti face o afirmatie in mod absolut, trebuie sa o analizezi in dinamica. Aceasta este consecinta fabricilor de diplome patronate de madam Andronescu. Oameni cu studii superioare, care nu stiu sa faca un rezumat, d’apai o analiza. Daca mai pui ca toti oamenii cu putin spirit de mai bine au plecat din tara (au fost fortati de altfel sa plece pentru ca s-a vazut ca pot schimba dinamica in alegeri), arata ca au lucrat in mod concertat si concentrat pentru aducerea populatiei la acest nivel. Toti cei care au avut butoanele politico-economice in aceasta perioada de 27 de ani (si mai ales pana in 2000) ar trebui acuzati de inalta tradare.

    Răspunde
     
    1. ioan
      Ianuarie 11, 2017 la ora 07:39

      Mai lasa-o dracu cu oamenii de bine care au plecat din tara,au plecat toti oportunistii ce sperau la mii de euro salariu fara nici o pregatire.Avem clasa medicilor si a asistentelor care sunt prezentati la televizor si toata lumea stie ce reputatie au acestia.S-au comportat ca sobolanii,au fost primii care au parasit nava in caz de primejdie.Nu sunt deloc de laudat,mai ales ca trei sferturi din ei mai dau si sfaturi politice de pe unde sunt refugiati si asta in conditiile in care nici nu se duc la vot.Plus ca majoritatea celor care sunt plecati afara de ceva vreme au devenit aroganti si increzuti ,isi masoara valoarea dupa masinile pe care le conduc si banii cu care vin acasa in portofel,de altfel singurele lor valori.Cine are tangenta cu astfel de persoane stie despre ce vorbesc.

      Răspunde
       
  • Alexandru
    Ianuarie 9, 2017 la ora 08:00

    „Alei-hap” mizează pe scăderea evaziunii fiscale de 16% PIB (adică de aproximativ 25 mld EUR).

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase