Greșelile lui Obama și sfârșitul NATO, într-o eventuală eră Trump

Publicat la data de de Biziday

Moise Guran

Am ascultat ușor șocat opiniile emigranților români din Statele Unite, intrați prin telefon la noi la radio la emisiunea Avocatul Diavolului. Cei mai mulți votează cu Donald Trump. Nici măcar nu vreau să comentez faptul că ei fac asta în primul rând datorită circului cu imigranții pe care domnul Trump l-a făcut (românii de peste Atlantic fiind ei înșiși puțin altceva decât nepoții lui Cristofor Columb). Azi îi invit și pe ei și pe dumneavoastră să aruncăm un ochi în urmă, în trecutul apropiat, dar și unul într-un viitor ce nu va fi deloc îndepărtat dacă Donald trump câștigă alegerile din State.

hillary trump

După dezastruosul exces militaristic pe care Statele Unite l-au făcut în Iraq pe vremea lui Bush Ăl Tânăr, invadând o țară sub un fals pretext și destabilizând o întreagă regiune pentru cine știe ce motiv obscur, politica Obama, politica mondială a Statelor Unite a stat permanent sub semnul retragerii, al implicării din ce în ce mai reduse pe diferite meridiane.

Jandarmul Mondial nu a încetat să mai fie jandarm, cel puțin nu de tot, căci anumite proiecte deja începute (cum ar fi chiar scutul antirachetă din Europa de Est) au fost continuate (eventual mutate), dar manifestările sale au devenit fie mai subtile, fie de-a dreptul indiferente.

E adevărat că America s-a implicat în Libia și în Siria, dar s-ar putea ca tot America să fi stimulat mai mult sau mai puțin subtil Primăvara Arabă, dar America s-a retras din Irakul pe care îl făcuse țăndări, lăsându-l pradă ISIS, s-a împăcat cu Iranul fără a avea garanții serioase că Iranul și-a luat gândul de la bomba nucleară, enervând Israelul și, în final, permițând o demonstrație de forță a Rusiei ce a împins chiar Turcia într-o zonă în care greu se mai poate spune dacă a doua armată a NATO nu joacă de fapt cu Putin.

În mod firesc și absolut previzibil, această politică a pașilor înapoi, mărunți, dar înapoi, a fost cea care a lăsat spațiul de manifestare și lui Putin, dar nu numai lui. Urmăriți jocul pervers pe care îl fac acum Franța și Germania în interiorul Uniunii Europene, dar mai ales aici, în zona noastră, de Est. Dacă nu vedeți niciun joc, încercați să vă amintiți care era locul Marii Britanii acum opt ani în UE și care mai e azi, apoi încercați să vă amintiți ce influență avea Rusia între aceste state din Est, din Bulgaria și până în Ungaria și Cehia. O să ajungeți la concluzia tristă că deși e sub sancțiuni UE, Rusia e mai influentă în Uniune decât principalul său adversar european, Marea Britanie, care deși încă n-a părăsit Uniunea, de fapt e out demult.

L-am simpatizat și îl simpatizez pe Barak Obama, cel puțin în aceeași măsură în care unii, tot mai numeroși în Ungaria, Cehia, Serbia, Bulgaria și chiar România îl simpatizează pe Vladimir Putin. Poate este în interesul țării sale această retragere, sau poate este doar efectul unui premiu Nobel pentru pace, acordat în avans, o chestie care cumva l-a obligat să fie un jandarm mondial mai cu mănuși, să facă mai puține războaie, să se concentreze pe Homelandul său, mai mult decât pe al nostru. Da, în cei opt ani în care Statele Unite au fost conduse de Administrația Obama, Statele Unite au făcut mai puține războaie, ceea ce nu înseamnă că în lume a fost mai multă pace.

Din contră!

Valul infernal de imigrație din ultimul an și jumătate ne arată că din contră. Destrămarea sau restructurarea Uniunii Europene, pornită de Brexit, ne arată că din contră. Invadarea Ucrainei ne arată că din contră, n-a fost mai multă pace, ba chiar și clătinarea flancului sudic al NATO unde pilonul Turcia face chestii trăsnite (în timp ce America întărește autist flancul nordic) toate astea îmi arată mie ca cetățean român, european, aliat al Americii sau ce-oi mai fi, că pentru mine alegerile de peste câteva zile din Statele Unite contează chiar mai mult decât pe românul emigrat, acum cetățean al acelor State.

Nervos pe Hillary el l-ar vota pe Trump. Oh da, Hillary a făcut parte din aceste greșeli ale Administrației Obama, dar Donald Trump nici nu înțelege foarte bine ce e NATO.

NATO nu este o sumă de armate, cărora să le tai chitanță, așa cum minimalist crede miliardarul Donald Trump, NATO nu este numai despre bani sau despre rachete, NATO este despre încredere. Fără fermitatea Articolului 5, fără garanția serioasă că toate statele vor sări în apărarea unuia singur, indiferent cine l-ar invada, submina sau amenința, NATO nu mai există.

Iar dacă Donald Trump câștigă alegerile americane NATO va fi încetat să mai existe nu de miercuri, 9 noiembrie 2016, ci din martie 2016, de când Trump a început prin a spune că NATO e depășită și a escaladat apoi această retorică, invitând parcă Rusia să testeze într-un fel sau altul (direct sau prin intermediari) Articolului 5 din Carta NATO. Probabil Donald Trump nu va desființa NATO, dar deja a făcut suficient pentru asta, NATO se va desființa singur în momentul în care o țară ca a noastră, de exemplu, sau chiar mai mică, va înceta să se mai bazeze pe America în cazul unei provocări. Iar dacă Trump va câștiga alegerile, provocarea va veni cu certitudine.

Dincolo de declarațiile deja făcute de Donald Trump (atât de importante prin efect încât nici nu mai contează retractarea lor ulterioară) este posibil ca retragerea Statelor Unite spre o izolare geo-strategică tot mai mare să continue și în varianta cu Hillary Clinton la Casa Albă. Un astfel de flux politic e greu de întors, poate fi chiar dramatic de întors. Dar, cel puțin, ne-ar mai oferi nouă, celorlalți, o fereastră de timp (nu știu cât de mare) în care să ne regândim Apărarea și să ne reașezăm cumva.

Gândiți-vă așa la Alegerile din State, indiferent că sunteți aici, în România, filo-ruși sau filo-americani, că sunteți prin Vest, la muncă sau stabiliți deja acolo, sau că sunteți cetățeni cu drept de vot în Statele Unite. 

previously-3

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

73 răspunsuri la Greșelile lui Obama și sfârșitul NATO, într-o eventuală eră Trump

  • Marky
    Noiembrie 8, 2016 la ora 15:06

    Naivitatea oamenilor e puterea celor care conduc! Dupa ce am vazut reactia maselor la „experimentul Siryza” personal m-am convins ca reteta va fi aplicata cu succes si in cazul altora. Recunosc, nu m-am asteptat sa fie aplicata la nivelul celei mai mari puteri a lumii, dar se pare ca exact asta urmeaza sa se intample. Inginerii sociali aflati in slujba atotputernicilor care stapanesc efectiv lumea, vor sa elimine odata pentru totdeauna, sa descalifice orice „miscare antisistem”. De aceea, va castiga Trump. De aceea, esecul acestuia in a recladi un nou sistem va fi amplificat si mediatizat pretutindeni, pentru ca tot plavanul sa priceapa:”nu puteti trai fara noi! Nu valorati nimic daca nu sunteti condusi de noi! Nu sunteti capabili sa luati decizii, de aceea va vom stapani in continuare noi!”. Asta se va intampla; va fi eliminata orice urma de constiinta civica din mintea maselor, orice initiativa care ar putea pune in pericol sistemul. Planul e bine gandit, sansele sale de implemntare sunt maxime, riscul e calculat. Nu veti vedea mai multa libertate in America, nu veti vedea renascand „visul american”. Dimpotriva! Veti vedea o noua forma de totalitarism, mult mai agresiva decat tot ceea ce ati vazut pana acum. Si se va extinde intr-un fel sau altul la nivel mondial. „The New World Order” va triumfa!

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 9, 2016 la ora 07:50

      Excelent rationamentul dumneavoastra, d-le Marky, dar din el nu se intelege de ce Donald Trump nu ar demonstra, odata aflat la putere, ca se poate guverna si fara sistemul despre care vorbiti. Dumneavostra porniti ab initio de la ideea ca politica d-lui Trump va fi un esec, inca dinainte de a fi pusa in opera. Se pare ca si bursele internationale au cam aceeasi parere 🙂 . Avem ocazia nesperata sa vedem cum ar fifost daca Romania ar fi fost condusa, mutatis mutandis, de Gigi Becali . Cool!

      Răspunde
       
      1. Marky
        Noiembrie 9, 2016 la ora 08:35

        Nici unul din cei 2 candidati nu-i in stare sa „reformeze” sistemul american, sistem care s-a vazut ca incearca sa ascunda tensiuni sociale grave, o economie aflata in declin si orientata pe profitul din razboi, o democratie care se bazeaza pe un sistem electoral anacronic, o putere disproportionat impartita intre corporatii si cetatean, ca sa enumar doar cateva probleme ale sistemului american. Trump, ca si Clinton, nu doresc o schimbare radicala a sistemului, ci doar „reformarea” lui. Si atata timp cat cauzele disfunctionalitatilor mentionate nu vor dispare, degeaba „reformezi” sistemul, acestea vor continua sa creeze din ce in ce mai multe efecte. Cand ai cancer, nu-l tratezi cu analgezice. Cei doi „ilustri” candidati, exact asta fac: se cearta ce fel de „analgezic” sa administreze. Eu personal sunt convins ca ambii candidati se afla in slujba aceleiasi echipe si se va vedea asta dupa alegeri. Cum spumeam, va fi mult mai greu de trait in America.

        Răspunde
         
  • escu
    Noiembrie 7, 2016 la ora 11:49

    Eu nu stiu de ce va mai agitati atat? nu poporul voteaza preseditnele USA ci niste „electori” obscuri. „Jocurile” sunt facute, la fel ca in precedentele alegeri. Se stie de acum 4 ani cine va fi presedinte si oricum la ei presedintele e de fatzada, o simpla marioneta.

    Răspunde
     
  • santamanta
    Noiembrie 7, 2016 la ora 11:19

    @florin, la retorica in schimb Trump e Iliescu, care vine cu lozinci Soros si nu ne vindem tara,
    iar demagogia, chipurile anti cenzurii political corect, e la fel de xenofoba, rasista, homofoba, antisemita si islamofoba ca si propaganda putinista

    Răspunde
     
  • my 2¢
    Noiembrie 7, 2016 la ora 06:13

    Domnule Guran, ma dezamagiti, chiar credeam ca sunteti unul dintre cei mai informati oameni din Romania, dar de la inceputul articolului aratati cu nu prea stiti ce se intampla cu adevarat.

    Răspunde
     
  • florin
    Noiembrie 6, 2016 la ora 21:23

    Trump e un descreierat, arogant, superficial, ignorant. Ar fi un dezastru pentru toata lumea daca ar iesi presedinte. N-am crezut ce spune presa pana cand am vazut secvente din dezbaterile televizate Trump vs Hillary. Vadim parea baiat simpatic pe langa bufonul asta.
    Invazia din Irak a avut aceeasi justificare ca toate agresiunile militare ale SUA dupa WW II. Toate tarile invadate erau dictaturi, in plus Irak sprijinea Al Qaida.
    N-am nicio indoiala ca Trump va pierde. Nu stiu daca se va vota pe sistemul raul cel mai mic sau altcumva si nu e vorba de wishful thinking. Pur si simplu cred ca majoritatea americanilor nu sunt atat de idioti incat sa-l voteze pe bufon. Democrata are dezavantajul ca a facut parte din administratia Obama, deci e vazuta ca facand parte din sistem, dar cred ca va castiga. Hillary nu e chiar Iliescu in 2000 cand inclusiv autorul articolului marturisea ca a votat raul cel mai mic, cand raul cel mai mic, in conceptia lui, e un criminal, pe atunci nedovedit, dar stie toata lumea ce-a facut sau ce s-a facut cu buna lui stiinta la revolutie si mineriadele alea jegoase. Plus furtul postcomunist generalizat. Deci Hillary nu e chiar Iliescu.

    Răspunde
     
  • Mitic PSD
    Noiembrie 6, 2016 la ora 07:21

    Logica de economist:
    Alegem pe Hillary, care a fost finantata privat de Arabia Saudita, care la randul sau a finantat si ISISul, ca sa teminam cu razboiul din Siria, cu emigrantii musulmani si terorismul din Europa.
    Bravo!

    Răspunde
     
  • Vlad
    Noiembrie 5, 2016 la ora 23:56

    E un destep aici, mai jos „the white one” care le stie pe toate….

    Răspunde
     
  • Marian Albu
    Noiembrie 5, 2016 la ora 19:40

    Eu cred că te depășește total situația, decât să bați câmpii mai bine te ai interesa de situația noastră din țară.

    Răspunde
     
  • amicu
    Noiembrie 5, 2016 la ora 18:10

    Motivul „obscur” pentru care a invadat Bush Irakul se cheama „petrol”. Va suna cunoscut?
    Credeam ca, plin de informatii cum sinteti, stiti de afacerea de 40 de miliarde de verzituri pe care Sadam, in ignoranta lui, o incheiase cu Total si cu rusii, dindu-le cu tifla fatis americanilor care incercasera si ei piata. Nici n-au apucat rusii si francezii sa-si planteze sondele si tacurile americane ocupasera deja locul.

    Răspunde
     
  • Niculescu Florin-Titus
    Noiembrie 5, 2016 la ora 17:03

    to cut the story short: we’re fucked. regardless of who gets in the OO. si uite asa pare Victor Viorel o figura vizionara. dar cum „diplomatia” si „strategia” romaneasca a stiut sa faca schimbari numai post-tardiv-post-mortem, noi tot inspre ruina mergem. stiti voi cum se gestioneaza o nava care se scufunda? se scoate din ea ce e mai util si se incarca pe o alta nava. noi, cei mai mari strategi ai tuturor timpurilor, noi luam fierul vechi si ne ratoim la inamic. even if by a miracle both Donald and pseudoMonica choke on peanuts, we’re still fucked. Romania has its own special way of getting only into leaking boats with a dead engine, while taking the utmost pride in this madness. Daca Ponta e cel mai realist politician din tara, atunci putem sa plecam toti sa spalam tucale in lume, si sa povestim povesti despre povesti in care ne faceam iluzii ca insemnam ceva.

    Răspunde
     
  • ed
    Noiembrie 5, 2016 la ora 14:53

    E bine ca dl. Putin este un om destept. Nu e simplu sa tii o tara imensa ca Rusia, unita, in pace si cu mijloace rezonabile. (vezi mica Belgie cat e de divizata).

    Răspunde
     
  • alecs
    Noiembrie 5, 2016 la ora 14:03

    Moise, ar trebui sa cautam motivele care stau la baza succesului de care se bucura populismul cam peste tot. Acest val de populism a facut posibil Brexit-ul si succesul unuia ca Trump. Insa sustinerea de care se bucura populistii e in crestere cam peste tot de cativa ani (LePen, Tsipras, Hofer, Orban… ). Desi accesul maselor la informatii a crecut enorm in ultimul deceniu, lumea are optiuni din ce in ce mai primitive. Acum 10 ani brexitul sau Trump n-ar fi avut nicio sansa. Ce s-a schimbat intre timp?
    Probabil singura solutie e sa lasam acest val sa se consume. In cativa ani lumea se va lamuri ca izolationismul, nationalismul si circul nu aduc nimic.

    Răspunde
     
  • romån
    Noiembrie 5, 2016 la ora 12:27

    Jos america si nato….ne.au ruinat si ne bagå in råzboi……nu pentru asta au suferit pårintii si bunici sub ceausescu….

    Răspunde
     
  • Stefania
    Noiembrie 5, 2016 la ora 11:27

    S-ar putea sa avem totusi surprize. Trump are grave probleme de logica si este clar necalificat pentru functie, dar isi schimba pozitia la fiecare 5 minute- prin urmare este irelevant ce a zis el pana acum in campanie vis a vis de politica externa. Pe de alta parte, Hillary este cea care sustine ca ” You Need Both A Public And A Private Position” asta referitor la policy. O stim pe cea publica, dar oare care este pozitia ei privata? In plus, nu inteleg de ce ar plati-o cineva milioane de dolari pentru a sustine niste discursuri plate, banale (vezi bucati din ele publicate de Wikileaks, mi se par boring si complet neinteresante)? Indiferent de rezultat, sa nu uitam ca presedentia nu este singura institutie in stat.

    Răspunde
     
  • speranta R
    Noiembrie 5, 2016 la ora 10:45

    SUSTIN!
    copil fiind,ascultam rudele povestind ca
    la retragerea nemtilor nu aveau teama,dar la retragerea rusilor si-au ascuns copiii,
    animalele si roadele

    Răspunde
     
  • Baca Daniel
    Noiembrie 5, 2016 la ora 09:44

    Nu impartasesc punctul de vedere.
    Nu cred ca Trump ca presedinte ar fi Trump din campanie, si da, consider ca Hilary este varianta corecta.
    Nu sunt de acord cu demonizarea Frantei si Germaniei. UK ar putea sa isi fi pierdut din influenta in UE si datorita vesnicelor ei nemultumiri, exceptii, etc pe care le-a cam impus Blocului Comunitar. Nu spun nici ca Germania si Franta sunt sfinte, sau oricare alt stat.

    Răspunde
     
  • speranta R
    Noiembrie 5, 2016 la ora 09:06

    Moise,ai dreptate daca analizezi efectele, dar cauzele?
    „un prost care face pasi mici,realizeaza mai mult ca un destept care sta pe loc”;
    atat UE cat si USA(si la nivel micro Romania)pierd mult prin sumele mari ce se dau asistatilor care nu merita(sustin afirmatiile lui Dragos Pislaru si il felicit pentru curajul de a intra in gura presei prefacute);s-a distrus concurenta buna care a dus la dezvolterea UE si USA,
    timp in urma;ce ziceti de trantorii politici platiti gras,fara sa faca ceva…..?
    despre vot,sigur ca Hillary Clinton este
    situatia echilibrata,cea mai buna din toate

    Răspunde
     
    1. Moise
      Noiembrie 5, 2016 la ora 10:16

      Nu e rau sa fim prieteni cu rusii. Dar prietenia cu ei nu poate fi negociata decat intr-un singur fel. Nu-mi da mie crezare ci unui betiv genial care a spus acum jumtate de secol asa:
      „From what I have seen of our Russian friends and Allies during the war, I am convinced that there is nothing they admire so much as strength, and there is nothing for which they have less respect than for weakness, especially military weakness.”

      Răspunde
       
  • Angli Rama
    Noiembrie 5, 2016 la ora 08:44

    Am toată stima pentru tine, dar, nu mai „pupa-n cur” oameni sau femeie care a participat la distrugerea lumii. Inteleg ca nici Donald nu e msi breaz, dar din doua rele…. Nu înțeleg de ce e rău sa fim prieteni cu rușii, unde erau americanii când sovieticii ne-o dădeau la cur.

    Răspunde
     
  • ujica
    Noiembrie 5, 2016 la ora 07:46

    Se pare ca Trump este singurul care intelege care este marea problema a USA.Marea problema in opinia mea este cea economica generata de ascensiunea Chinei.De multi ani USA traieste din tiparire de moneda.Deocamdata este in regula deoarece este acceptata ca moneda de rezerva de aproape toate statele lumii.Dar peste 5-10 ani ?dolar sau RMB chinezesc?Africa este chinezeasca,iar acolo sunt majoritatea materiilor prime.Cineva vorbea de sfarsitul erei petrolului si automobilul electric.Stiti ca 70% din rezervele mondiale de metale neferoase si rare apartin companiilor chinezesti.O sa producem la scara mare automobile electrice daca ne dau chinezii materia prima.Pentru majoritatea romanilor neimformati China este o tara in care unii muncesc pentru 3 boabe de orez.Se estimeaza ca intre 200-300 milioane chinezi au un venit mai mare decat venitul mediu din UE.Forta economica a Chinei este uriasa iar in curand va fi si cea militara.USA su UE nu au nici o sansa in fata Chinei hiperindustrializate daca continua cu sistemele lor hiperbirocratizate,reglementate excesiv,in care sunt mai multi juristi decat ingineri ,si se consuma mai mult timp prin salile de judecata si pe la tot felul de institutii de control decat in cercetare si productie.Se pare ca Trump intelege lucrurile astea.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Noiembrie 5, 2016 la ora 08:15

      Abordarea este total gresita, practic omenirea a progresat rapid din deschiderea schimburilor, pe cand limitarea lor, seprarea in blocuri economice, monetare sau de alt fel nu a adus decat crize si razboaie. Dar, ce voiam sa va spun este ca nu ma apasa chestiunile astea chiar acum. Or fi interesante, dar devin pentru mine, roman absolut penibile daca vorbim de NATO si de siguranta noastra aici in Romania. Nimic nu s-ar fi construit daca nu intram in NATO. Totul a inceput dupa aderarea din 2004. Cautati cifre, nu trebuie sa ma credeti pe cuvant. Deci, cum sa va spun, ma doare undeva despre ce intelege Trump in legatura cu China. Cam asta e esenta articolului

      Răspunde
       
      1. ujica
        Noiembrie 5, 2016 la ora 10:03

        Corect ,omenirea a progresat dar unele tari au progresat rapid (China,Corea de Sud, Germania etc.) iar altele au regresat la fel de rapid.
        Italia de ex.Pana la sfarsitul anilor 90 era cel mai important furnizor de masini si utilaje specifice industriei usoare,electrocasnice,nu mai vorbesc de incaltaminte si imbracaminte.Astazi nu mai produce aproape nimic din toate astea.Au mai ramas doar brandurile italiene care produc prin Asia sau nordul Africii.Italia sta pe linia de plutire datorita banilor tipariti de BCE.In situatia Italiei sunt destule tari europene.Ce se va intampla cu aceste tari cand se va inchide robinetul BCE.De ce cred eu ca ascensiunea Chinei are legatura si cu viitorul NATO ?deoarece USA isi finanteaza deficitele uriase prin tiparire de moneda,inclusiv cheltuielile militare.In urmatorii 5-10 ani o parte din tarile lumii se vor indrepta spre o alta valuta ca moneda de rezerva.Tiparirea de dolari se va duce direct in inflatie iar USA va avea o mare problema cu finantarea cheltuielilor militare.USA se va indrepta catre zonele cu resurse naturale si mai mult ca sigur va abandona Europa.Nu mai este mult pana China va deschide baze militare in Africa pentru a-si securiza accesul la resursele naturale pe care le detin acolo.Noi avem de castigat prin apartenenta la NATO , dar va trebui sa avem si un plan B.Pentru noi ar fi bine sa castige acum d-na Clinton pentru ca nu avem acum un plan B,dar nu-mi fac iluzii ca vom avea nici peste 5-10 ani

        Răspunde
         
    2. Constantin
      Noiembrie 5, 2016 la ora 15:12

      „USA trăiește din tipărire de moneda. Deocamdată este în regula deoarece [USD] este acceptata ca moneda de rezerva de aproape toate statele lumii. Dar peste 5-10 ani…” _ „Eseu asupra principiului populației” (1798) spunea ca suntem prea multi pe planeta, iar autorul era sigur ca pe mijlocul veacului al nouăsprezecelea n-ar mai fi fost hrana suficienta pe Pământ. Alții au previzionat epuizarea cărbunelui, iar și mai multi a petrolului, pe la începutul mileniului al treilea (adică, aproximativ pe la sfârșitul săptămânii trecute). Exact ceea ce spuneți dumneavoastră (în citat) spuneau economiști de seama în urma cu fix 45 de ani, după destrămarea sistemului „Bretton Woods”. Eu îndrăznesc sa va recomand sa nu va faceți griji, foarte probabil SUA nu se vor destrăma curând. Iar dezvoltarea Chinei este o buna oportunitate pentru celelalte state ale lumii. Am auzit ca asiaticii vor sa cumpere carne de porc din România, dar tara noastră nu este capabila sa furnizeze cantitățile necesare, în ritmul și la calitatea solicitate.

      Răspunde
       
      1. ujica
        Noiembrie 6, 2016 la ora 09:01

        Nu merg atat de departe incat sa cred ca SUA se va destrama.Vreau sa spun ca modelul economic actual,preluat si de UE pe termen lung nu are cum sa functioneze.deocamdata bolnavului i se administreaza numai calmante cu speranta ca se va vindeca singur.Ultimii ani au dovedit ca acest lucru nu se intampla,de aceea trebuie umblat la cauza bolii.Elitele politice ale SUA mai devreme sau mai tarziu isi vor rezolva aceste probleme.Intrebarea este cum?Impartind lumea cu rusii si chinezii?(model Trump).Generand un conflict deschis cu Rusia(varianta posibila daca tensiunile interne ajung la un nivel critic.cel mai bun mijloc de a mentine natiunea unita este un conflict cu inamicul de 70 ani al SUA,Rusia).In ambele variante picam prost.Dupa mine planul B al nostru ar fi sa reusim sa avem o relatie privilegiata cu China(daca or mai vrea).Daca am putea atrage investitii majore chinezesti in Romania este putin probabil ca vor pune rusii piciorul pe pamant romanesc in ipoteza ca NATO ar disparea,si iar mai domoli si pe nemtii care ne-ar arunca maine peste bord din UE.(Economia Germaniei depinde in mare parte si de exporturile catre China)

        Răspunde
         
  • Adrian
    Noiembrie 5, 2016 la ora 06:00

    E bun NATO dar nu e ca venitul minim garantat! Daca nu esti pregatit, nu te salveaza nimeni! Iar, in Romania, sunt 3 tipuri de rusofili: cei ce au intrat in contact cu literatura, stiinta si arta rusa, cei ce au intrat in contact cu scoala rusa(ion iliescu) si cei ce sunt platiti de rusi!

    Răspunde
     
  • Razvan
    Noiembrie 5, 2016 la ora 03:06

    Nu mai mir că românii de acolo votează cu Trump… Doar și romanasi noștri de aici au votat cu Vadim. Când am întrebat o tipa de ce, mi-a zis ca nu știe, pentru răsplată, ca să le dea înapoi la toți, cum predica Vadim. Ce poți să zici la asta? E o chestie bazată pe răzbunare, ura, nicidecum o perspectivă catre viitor. Probabil si la români de acolo nu le place una, alta, vor acasă dar nu sunt să exprime, etc. Un prost ca Trump aduce război, strica peste tot pe unde merge, vai si amar de toată planeta. Mă mir că le-au lăsat să candideze… Dar văd că nu-l susține nimeni din partidul lui… Și aia e ceva… Putin probabil râde în hohote de prosti de americani.

    Răspunde
     
  • Szilard
    Noiembrie 5, 2016 la ora 01:49

    Unde sa băgat America sa facă pace a făcut varza … Dacă mai tot provoca Rusia poate primim și noi o racheta de „pace” care sa facă sa arătăm și noi ca tarile ajutate de americani. Sa nu uitam ca noi suntem lângă Rusia iar dacă apare vreo un conflict noi avem de suferit……. deci da dacă Trump vrea pace e mai de preferat decat Hillary …. Îmi pare rău că au ajuns sa aleagă între ăsta doi dar iei au pus acolo e podusul lor.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Noiembrie 5, 2016 la ora 08:20

      Asta cu trump vrea pace, clinton vrea razboi e propaganda pura, o miscare ce a prins, nu-mi explic cum, lansata in mod evident dinspre tabara lui trump. Eu cred ca trump nu stie nimic despre pace, nici despre negociere, cu atat mai putin despre razboi.

      Răspunde
       
  • Anoton
    Noiembrie 5, 2016 la ora 01:31

    In ceea ce priveste imigrarea, din nou propaganda. Dl Guran chiar nu puteti fata diferenta intre imigrant si imigrant ILEGAL?
    Pacat. Atat Dvs cat si CTP ar trebui sa incetati a crede ca daca urmariti CNN aveti idee despre ce se intampla in USA. Sfatul meu, urmariti CNN si FoxNews si faceti media. Urmariti cateva live feed-uri din campanii de fiecare parte, observati reactie oamenilor si apoi spuneti-va parerea.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Noiembrie 5, 2016 la ora 08:27

      prienete (puteam sa jur ca aveti IP de US, dar am verificat ca sa fiu sigur) superioritatea dvs ma doare. mai bine o ignor. va spun doar atat… avem carti si in ro, acces la internet si in ro, 90 de canale in engleza si inca vrei 30 in alte limbi, deci, va rog, nu-mi spuneti sa ma uit la cnn sau la fox.

      Răspunde
       
      1. Anoton
        Noiembrie 7, 2016 la ora 05:39

        Dl Guran imi cer scuze daca detectati o urma de superioritate in comentariul meu. Ar fi trebuit sa arate frustare. Motivul pt care am plecat din tara in urma cu mai putin de 10 ani a fost coruptia. Nu am mai suportat.

        Acum cand vad cum atat Dvs cat si CTP, singurele persoane din media in care am incredere ca au puterea de a educa in stoparea corupriei, ne cerenti noua sa facem complet opusul.

        Sa punem lucruriile in perspectiva, comparatia este urmatoarea. Iliescu din 2000 este Hilarry, presa, toata scrisa plus posturile de stiri (CNN, MSNBC, CNBC) sunt un fel de Antena 3. Trump este mai degraba un afacerist excentric.

        In ceea ce priveste NATO sunt 2 probleme. Americanii vor ca toti membrii sa contribuie corespunzator.
        NATO in sine este absolut. Rusii nu mai sunt pericolul eminent ci terorismul. Sunteti constient ca dupa ce Trump a inceput campania si a mentionat acesta problema a fost infiintat primul departament anti-Terorism din cadrul aliantei?

        Răspunde
         
        1. Anoton
          Noiembrie 9, 2016 la ora 04:50

          nu vreau sa par superior, din nou, insa trebuie sa mentionez articolul de pe digi24 despre ghita, ponta si podesta.

          „Dezvaluiri noi. Cum era prezentat Ponta presei străine pe banii lui Ghiță”

          Exact cum va spuneam.

          Răspunde
           
  • stefan
    Noiembrie 5, 2016 la ora 00:54

    Mda…istoria ne-a invatat ca cei mai castigati sunt cei care stiu sa se adapteze circumstantelor, sa profite cel mai mult din orice schimbare, chiar daca nu li se pare favorabila pe moment.
    Zilele trecute vorbeai de unirea Basarabiei de Romania. Ti-am spus si atunci, eu nu vad posibila o unire ce ar include si Transnistria (in primul rand pt ca ar pica la vot, transnistreii votand toti contra, apoi pt ca ar fi respinsa atat de Rusia cat si de SUA, si cel mai important, pt ca unirea cu o populatie rusofona ar reprezenta un pericol si un factor de destabilizare pe termen lung). Bun. Deci cum ar fi posibila unirea? Prin desprinderea Basarabiei de Transnistria. Fapt acceptat de Rusia, care si-ar pastra pozitia strategica prin Transnistria, dar respinsa de SUA, pt ca ar fi contrar intereselor NATO.
    Eeee…o mai mica implicare pt cativa ani a SUA, dar fara ca NATO sa dispara, ar putea fi fix portita ce apare periodic in istorie in care un anumit eveniment (in cazul de fata unirea), devine posibil. Nu mai bine ne pregatim noi sa ne urmarim intresele, decat sa ne agitam in privinta unor lucruri pe care oricum nu le putem influenta?
    Nu poti sa schimbi intregul curs al istoriei, dar poti sa valorifici fiecare moment al ei, si astfel sa-l transformi dintr-un aparent dezavantaj intr-un avantaj.

    Răspunde
     
    1. stefan
      Noiembrie 5, 2016 la ora 01:08

      Cat despre riscurile unui conflit armat Rusia-Europa, sunt aproape nule pe termen scurt sau mediu pt ca Rusia e dependenta de exporturile de materie prima in Europa. Nu are cum sa intre in conflict cu principalul ei client. Si-ar da foc la pravalie.
      Pe termen lung insa…lucrurile se schimba destul de mult. Poate acum pare o gluma, dar masina electrica va scoate in decor petrolul in 20-30 ani. Daca se vor dezvolta alternative mai viabile si pt incalzirea locuintelor cu gaz, tarile astea dependente de resurse vor fi in colaps financiar. Asadar as zica ca Elon Musk face mai mult decat tot NATO in a impinge Rusia in prapastie.
      Problema e ca ramasi fara posibilitatea de a supravietui din resurse naturale, dar inca o forta militara, in special datorita armelor nucleare, abia atunci rusi vor deveni periculosi. Intodeauna in astfel de situatii, in lipsa solutiilor economice, lideri si-au impins tarile in conflicte militare, singurele care puteau sa le acopere lipsa de solutii.
      Va fi momentul de cadere definitiva a unui imperiu, dar s-ar putea a faca mult praf in jur la cadere.
      Asa ca zic sa fim atenti, sa nu ne mai culcam pe o ureche, sa ne intarim si singuri armata, sa nu ne bazam doar pe NATO, dar sa ne respectam ferm angajamentele luate in NATO, dar nici sa nu cream pretexte de conflicte (cum ar fi de ex o unire care sa includa si transnistria).

      Răspunde
       
  • Cosmin
    Noiembrie 5, 2016 la ora 00:34

    M-am lamurit! Romanii sunt la fel de prosti pe oriunde se duc…. Aici voteaza PSD-ul, in GB Brexitul, in SUA pe Trump…. ! Nu stiu cum dracu’ am intrat in NATO si UE cu asa haita de imbecili ce trebuiau sa fie prin Siberia, sa-l pupe-n c… pe Putin! Ca Ceausescu a murit, Vadim a murit si nici Iliescu nu se simte bine, Da’ nu-i nimic, trag piciorul dupa ei, vin tare din urma Dragnea si ponta si mai era unu’…..

    Răspunde
     
    1. SOV
      Noiembrie 5, 2016 la ora 06:52

      Codrin Stefanescu? 🙂

      Răspunde
       
  • geo
    Noiembrie 4, 2016 la ora 23:57

    argumente in legatura cu ce spui acolo?

    Răspunde
     
  • Sergiu L
    Noiembrie 4, 2016 la ora 23:09

    Eu nu mi-as face asa mari probleme daca iese besmeticul. Nu este primul politician care promite una si face alta. Cat despre Rusia, in urmatorii ani va avea destule probleme economice incat sa nu poata sa se implice foarte mult in tari recum Romania sau tarile baltice poate doar Moldova sau Ucraina. In acest sens ar ajuta si niste cresteri economice sanatoase (ma refer la tarile din est printre care si Romania).

    Răspunde
     
  • Dragos
    Noiembrie 4, 2016 la ora 20:04

    Dmnule Goran, ma dezamagiti, chair Abram respect pentru dumneata astray panaguiton acum. Credeam ca sunteti unul dintre cei mai information oameni in Romania, dar acum dati dovada ca nu e asa. De la primul paragraph aratati cu nu prea stiti ce se intampla.

    Răspunde
     
  • Ion
    Noiembrie 4, 2016 la ora 19:56

    Domnule Guran am curajul sa pariez 1000 de ron contra o ceapa degerata ca daca la vot s-ar prezenta doar rudele „saltimbancului” tot Hillary ar iesi presedinte. Sistemul lucreaza :). Asa ca nu va fi niciun sfarsit a NATO, iar banii se vor invarti in continuare, in buzunarele cui trebuie.

    Răspunde
     
    1. Harry Minti
      Noiembrie 5, 2016 la ora 13:14

      Ion ai dreptate. S-ar putea ca oamenii sa voteze cu Hilary, numai ca sa nu iasa Trump. Seamana situatia cu ce s-a intamplat in Romania. Asa a iesit fizicianul si nu a iesit avocatul !
      Mie nu-mi place niciunul. Dar cum este posibil ca in America sa nu existe un candidat mai de incredere ?

      Răspunde
       
  • Sabotor
    Noiembrie 4, 2016 la ora 19:56

    Romanii aia din US care voteaza cu Trump sunt la fel de imbecili ca si romanii din UK care erau/sunt de partea Brexitului. Niste trepanati.

    Răspunde
     
  • Ady
    Noiembrie 4, 2016 la ora 19:56

    1. Influenta voturilor romanilor din SUA = 0 (sunt prea putini)
    2. Din pacate candidatii la presedintia unui asemenea stat sunt de un nivel foarte jos.
    3. Oricarui viitor presedinte ii va fi foarte greu sa repare greselile uriase ale administratiei precedente, fapt care a dus ca Putin sa joace rolul de rege al junglei (chiar daca situatia Rusiei este falimentara)
    4. Interersele globale sunt prea mari ca sa se dezmembreze NATO, mai ales ca SUA nu este condusa numai de presedinte.

    Răspunde
     
  • Stefania
    Noiembrie 4, 2016 la ora 19:50

    Nu sunt de acord cu razboaie mai putine, vezi Libya, Syria, Yemen. Iar referitor la Isis, lucrurile nu sunt chiar atat de simple ( vezi tot felul de rapoarte)

    http://mobile.nytimes.com/2016/06/27/world/middleeast/cia-arms-for-syrian-rebels-supplied-black-market-officials-say.html?_r=2&referer=

    http://m.huffpost.com/us/entry/5942334

    Răspunde
     
    1. Moise
      Noiembrie 5, 2016 la ora 08:34

      eu am spus doar ca interventia americii a fost limitata sau mai subtila in acele razboaie, comparativ cu irak si afganistan. n-au invadat nici libia nici siria nici yemen.

      Răspunde
       
  • dodo
    Noiembrie 4, 2016 la ora 19:33

    Cred ca de fapt americanii s-au saturat de razboaie si de minciuna.Dincolo de propaganda ruseasca exista si propaganda americana. Nu sunt de accord ca America a purtat mai putine razboaie. A schimbat doar tactica. Le poarta prin interpusi si mercenari(un alt fel de omuleti verzi). Fara nici-un fel de propaganda ruseasca, nu Rusia a dezmembrat Yugoslavia, nici n-a destabilizat Africa de Nord, iar in Siria a intervenit la 4 ani dupa ce USA prin intermediul interpusilor a facut ce am vazut cu totii.Europa ar trebui sa plateasca oalele sparte si nu ar devein mai independent de gazul rusesc. Ar schimba Rusia cu ARAMCO. Nu inteleg ce treaba are America prin Marea Chinei de Sud, ca doar nu are granite pe acolo. Daca Trump, asa prost cum e, opreste dementa militarista a USA, atunci Trump sa fie.

    Răspunde
     
    1. Cosmin
      Noiembrie 5, 2016 la ora 00:25

      Croatii, slovenii, bosniacii, muntenegrenii au „dezmembrat” Yugoslavia, nu SUA! Au vrut a fuga de cretinii de sarbi si bine au facut! Iata ca o duc muuult mai bine decat stapanii lor de mai ieri!

      Răspunde
       
    2. Moise
      Noiembrie 5, 2016 la ora 08:37

      Despre traba SUA in Marea Chinei de Sud ar tebui sa cititi cat mai mult si, mai ales, ar trebui sa intelegeti diferenta dintre o putere maritima si un continentala. Sua are ff multa treaba acolo, pe acolo trece grosul comertului mondial. Iar razboaiele prin proxies sunt modalitati de evitare a conflagartiilor mondiale, exersate la greu nu de acum ci din perioada razboiului rece, sau chiar mai demult.

      Răspunde
       
    3. Constantin
      Noiembrie 5, 2016 la ora 15:32

      ” Nu înțeleg ce treaba are America prin Marea Chinei de Sud”_ Pai, chinezii au construit insule artificiale pana au ajuns în Pacific. Drept urmare, americanii i-au vizitat cu amabilitate din curtoazie, ca să-și cunoască mai bine noii vecini. Asta înainte ca „vecinii” chinezi sa ajungă cu insulele în California.

      Răspunde
       
  • Gigrk
    Noiembrie 4, 2016 la ora 19:22

    Să nu te mire nimic. Romanii în țara lor au votat oameni aflați în arest, aproape dovediți ca au furat. Era la mintea cocoșului că vor fi condamnați, ca au furat, și totuși au fost aleși. Te mai miră că votează aia cu Trump? Și el tot hoț o să fie. Bine, nu neapărat de bani, dar de libertate sigur. Și eu cred că asta e mai importantă decât orice.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Noiembrie 4, 2016 la ora 19:16

    Moise, nu este un mister pentru nimeni ca Trump ar fi un presedinte incompetent si ca ar lasa cel mai probabil pe alti oameni sa conduca din umbra. O mare parte dintre cei care voteaza cu el realizeaza asta.

    Cu toate acestea, este o pozitie respectabila sa votezi Trump nu pentru ca iti place omul ci pentru ca refuzi a avea un presedinte corupt si care a calcat in picioare principiul de egalitate in fata legii.

    In idealismul meu as prefera sa iasa libertarianul Gary Johnson dar imi dau seama ca nu are sanse sa treaca de 5%.

    Răspunde
     
  • Adrian
    Noiembrie 4, 2016 la ora 19:13

    De ce vi se pare mai ok sa votati pt Clinton ? E o corupta pur sange care nu face decat ce ii se dicteaza din spate. Cartelul ei din spate e direct implicat in toate calamitatile care au aparut in ultimul timp inclusiv ISIS. E finantata fix de aceleasi surse. Scandalul cu emailurile e deja de notorietate. Sa scoti 650.000 de emailuri alre departamentului de stat in afara institutiei ? Pai atunci ce mai au cu Snowden ? Care e diferenta ?
    In plus, cu surprindere observ altceva. Persoanele care sunt pro Clinton, dintre romani, sunt fix persoanele care odata erau pro Iliescu si folosesc aceleasi argumente ca si atunci. Aceleasi argumente contr lui Ratiu sau Campeanu le aud si acum contra Trump …. Poate nu ar fi rau sa si invatam din istorie nu numai sa zicem ca ar trebui sa invatam

    Răspunde
     
    1. Gigrk
      Noiembrie 4, 2016 la ora 19:23

      Dacă il compari pe Rațiu cu Trump n-ai înțeles nimic…

      Răspunde
       
      1. Adrian
        Noiembrie 5, 2016 la ora 14:49

        Exact asa mi se spunea si cand vb despre Iliescu. Daca votezi ratiu, n-ai inteles nimic. Exact aceeasi logic o prezentati si aici …

        Răspunde
         
      2. Constantin
        Noiembrie 6, 2016 la ora 07:54

        Principial, nici mie nu mi-e la indemana ca va fi un nou presedinte democrat in SUA. Dar nu-i vina alegatorilor ca republicanii nu au propus un candidat credibil si puternic; s-a mai discutat subiectul in spatiul acestui blog. Dl Trump nu poate fi comparat ci I Ratiu, din Romania, ci, mai apropiat, asemanator din toate punctele de vedere, este dl Gigi Becali.

        Răspunde
         
    2. Iosif Stalin
      Noiembrie 4, 2016 la ora 19:36

      @Adrian: ori ai scapat de la spitalul de nebuni recent ori esti un postac rus. In ambele situatii – get lost mafrend.

      Referitor la articol, Moise, nu cred ca ai dreptate referitor la retragerea americana din Europa. Ai auzit sa fi scazut cheltuielile americane cu inarmarea? Nu. Ai auzit ca Rusia a devenit un stat agresor URSS? Nu. Nici nu vei auzi prea curand. Rusia este in declin in continuare. O societate decrepita care are mentalitate de cetate asediata. Americanii pe de alta parte au ajuns la operatii pe genomul uman si fabrici robotizate 100%.

      Iar Siria si Libia, aceste esecuri mari ale lui Obama – din pacate adevarul geopolitic este ca SUA isi permite sa le lase de izbeliste. In zona aia nenorocita a Orientului Mijlociu conteaza Turcia, Iranul, Egiptul, Israelul si Arabia Saudita. Toate 5 state sunt acum dependente de America. Restul statelor, din pacate, pot fi lasate rusilor, daca vor si pot. Ma tem insa ca, pentru prima data dupa vreo 800 de ani, arabii sunt lasati sa se descurce singuri. Si nu sunt prea convins ca se pot descurca singuri.

      Răspunde
       
      1. Harry Minti
        Noiembrie 5, 2016 la ora 13:30

        Iosif Stalin – Parca spuneai ca religia este opium pentru popor. De ce vrea Putin sa devina Vaticanul Ortodoxilor ? Ce-i aia SOCIALISM NATIONAL ? Uniunea Republicilor Socialiste Nationale ? Sau Siberia pe tot globul ? Este vorba in sfarsit, . . . de ecumenism ? Crezi ca dumnezeii UNICI se pot uni ?
        Daca vine la putere Trump, . . . Califatul Mondial poate fi cucerit de Putin ?

        Răspunde
         
      2. Adrian
        Noiembrie 5, 2016 la ora 14:52

        Logica ta e atat de tare incat nu am ce sa raspund.
        Cu o singura exceptie: Nu am fost pro rus niciodata, nu sunt si nu voi fi. Stiu rusa ca am fost obligat sa o invat in scoala dar nu o vorbesc asa cum nu as vorbi nici turca.
        Nu sunt comunist, ba chiar am luat pozitie anti comunista in toate situatille din 90 is pana azi.

        Răspunde
         
    3. Alex
      Noiembrie 4, 2016 la ora 19:47

      erhm, nu prea s-a dovedit nimic despre corupta. A folosit emailul personal in loc de cel profesional si hackerii rusi au reusit sa le copieze. Nimic iesit din comun in acele mailuri, chestii politice (finantari, inarmari, etc… nimic iesit din comun). ISIS nu a fost creat de americani. Americanii au inarmat niste rebeli muritori de foame la propriu sa se poata apara de tancurile lui Assad. Unii din acei rebeli au fugit la ISIS. Daca tie iti pare ca ISIS a fost astfel fondata de SUA, inseamna ca si Romania a fost fondata de SUA, intrucat a finantat si incurajat revolutia impotriva comunismului. Si intradevar, compari pe Ratiu cu Trump, faci umbra pamantului degeaba.

      Răspunde
       
      1. Adrian
        Noiembrie 5, 2016 la ora 14:54

        Au descoperit 650.000 de emailuri din departamentul de stat pe un laptop privat al unei prietene de a ei …
        Intr-o tara mai putin civilizata erai deja in fata plutonui de executie

        Răspunde
         
    4. Moise
      Noiembrie 5, 2016 la ora 08:10

      Eu nu sunt sigur ca e asa cum spuneti. Aveti unele simptome clare de „victima a internetului”. Poate cititi asta – http://nr.news-republic.com/Web/ArticleWeb.aspx?regionid=33&articleid=76545131

      Răspunde
       
      1. Adrian
        Noiembrie 5, 2016 la ora 14:57

        Cautati declaratiile din state. Pana si republicanii o acuza de tradare pe fata. De ce credeti oare ? FBI tocmai a acceptat ca emailurile au fost copiate de agentii secrete cu probabilitate 99%
        Serios vb, Snowden a scos date si e urmarit international. Ea le scoate dar candideaza la presedintie … chiar este perfect logic ?

        Răspunde
         
      2. Adrian
        Noiembrie 5, 2016 la ora 14:59

        Iar referitor la finantare: Arabia Saudita se lauda ca a contribuit la campania Clinton iar emailurile dezvaluite arata ca si Clinton stie ca Sauditii sprijina cu bani ISIS.
        1+2=2
        In plus va amintesc ca ISIS a dat o fatwa acum vre-o luna impotriva orcarui musulman care voteaza cu Trump

        Răspunde
         
    5. Moise
      Noiembrie 5, 2016 la ora 08:41

      Adrian, nu e nimic adevarat in ce spuneti. Apoi, eu n-am zis nicaieri ca romanii ar tebui sa voteze Clinton. Am o problema cu cei care voteaza Trump, intoxicati de internet si ignorand total interesul tarii din care au plecat. Atat.

      Răspunde
       
      1. Adrian
        Noiembrie 5, 2016 la ora 14:48

        Iar eu va amintesc ca ceea ce se numeste carcter e mult mai important in viata decat speculatia.
        Caracter ai daca nu te dai cu gloata pt 2 lei … Cred ca sunteti suficent de destept sa intelegeti ce zic.

        Răspunde
         
  • stan
    Noiembrie 4, 2016 la ora 19:11

    poate ar fi cazul sa incepem sa cumparam si noi armament nu se ne mai bazam pe alti tot timpu si poate ar fii cazul sa inlocuim tancurile t55 si alte arme produse in ani „50 cu altele fabricate in romania caci daca SUA nu ne mai apara atunci nu mai avem motiv sa mai cumparam arme de la ei
    daca trump iese presedinte si nu mai apara europa atunci nici europa nu mai trebuie sa cumpere arme americane ci sa dezvolte arme produse in europa chiar daca nu sant asa bune ca cele americane pt ca orice arma produsa la tine in tara ii mai buna ca si o arma cumparata cu bani jos de afara

    Răspunde
     
    1. Gigrk
      Noiembrie 4, 2016 la ora 19:25

      Nu e de arme, e și de resurse: umane, strategice, banesti, minerale, fosile. Statele europene n-ar rezista singure în fața Rusiei nici un an.

      Răspunde
       
      1. stan
        Noiembrie 4, 2016 la ora 19:30

        ai dreptate e si de resurse de tot felul dar eu cred ca am rezista mult si bine in fata rusie tarile din est armele rusie sant aproape la fel de naspa ca ale noastre

        Răspunde
         
  • Cristi
    Noiembrie 4, 2016 la ora 19:08

    Am ascultat si eu emisiunea. Romanii tipici, cu sacul in caruta, ce se gandesc doar la burdihanele lor.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase