Tăriceanu și poporul său confundă PIB-ul cu Bugetul Statului

Publicat la data de de Biziday

Moise Guran

Înainte de a vorbi despre Tăriceanu, să vă spun o chestie utilă și concretă – Euro este acum la 4,50 de lei, barieră suport, posibil menținută acolo de către Banca Națională a României. Încă este un nivel bun de cumpărat euro, mai ales dacă sunteți expuși pe moneda europeană, dacă aveți adică rate sau chirii de plătit în euro. De data asta cred că este oportună și o investiție în euro, chiar dacă nu aveți plăți de făcut în moneda europeană. Luați ceea ce vă voi spune ca pe un avertisment timpuriu.

tariceanu bun

Am vorbit la România în Direct despre posibilitatea ca statul român să fie nevoit să pună în aplicare avalanșa de promisiuni electorale, care nu mai sunt promisiuni, devin chestiuni votate în parlament. Deci legi.  Legile sunt altceva, chiar dacă și legile se mai pot modifica. La întocmirea bugetului pe anul viitor, adică în această lună, ministerul de finanțe este obligat să țină cont de legile aflate în vigoare. Și, deja pe creșterile de salarii și pensii, bugetul pe anul viitor nu se poate închide, cel puțin nu pe un deficit de maximum 3%. Trecerea peste acest deficit va declanșa o creștere de dobânzi și de curs și de aceea cred că fiecare dintre noi trebuie să-și analizeze bugetul, veniturile, cheltuielile și să ia eventual decizia de a-și trece o parte din economii în euro.  

Dacă nu mă credeți pe mine, ascultați-l pe Cioloș.

Domnul Călin Popescu Tăriceanu îl întreabă ritos pe premierul Cioloș unde sunt banii din creșterea economică. Nu e prima dată când Tăriceanu confundă PIB-ul României cu bugetul statului. Când era premier Tăriceanu n-a putut explica cum au fost cheltuiți pe salarii banii din privatizarea BCR, puși cică deoparte într-un fond din care ar fi trebuit să facem autostrăzi. Din păcate mulți români nu înțeleg nici ei faptul că PIB-ul reprezintă munca noastră a tuturor, în vreme ce statul cheltuie cam de două ori partea pe care statul o confiscă din muncă noastră adică din PIB. Atât sunt veniturile fiscale, să știți, doar 20% din PIB. Iar dacă anul ăsta tot ce împrumută statul se duce în astuparea găurii de la pensii pe care noi salariații nu o putem acoperi prin contribuțiile noastre, imaginați-vă cum altfel decât printr-o devalorizare a leului se pot da anul viitor în lei pensii și salarii mai mari pentru bugetari. Eu nu știu cum altfel.

Să nu fim naivi! Dacă poporul vrea, poporul va primi pensii și salarii mai mari în lei.

Pe de altă parte, eu nu știu dacă ar trebui să mai discutăm despre lipsa de responsabilitate a politicienilor care, o dată la patru ani, dau foc țării, sau dacă ar trebui să vorbim despre cei care susțin aceste măsuri, dintr-un interes personal, imediat. Acei oameni nu mai sunt victimele nimănui. Sunt pur și simplu complici, căci au mai trăit asta de multe ori și până acum trebuie să fi înțeles acest truc. Cât despre noi ăilalți… cumpărăm euro, muncim mai mult, plătim mai multe taxe… viața merge înainte. Om depăși noi cumva și Apocalipsa Electorală 2016.

previously-3

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

53 răspunsuri la Tăriceanu și poporul său confundă PIB-ul cu Bugetul Statului

  • mari
    Noiembrie 4, 2016 la ora 11:47

    Daca desteptii sunt putini, o sa piarda la alegeri, sau vor fura?

    Răspunde
     
  • mari
    Noiembrie 4, 2016 la ora 11:40

    Daca nu mai voteaza prostii, mai voteaza cineva?

    Răspunde
     
  • mari
    Noiembrie 4, 2016 la ora 11:20

    Poate a vrut sa scrie „filfizon”.

    Răspunde
     
  • Alina
    Noiembrie 4, 2016 la ora 10:27

    Sunt de acord ca ar trebui o echitabilitate intre salariile bugetarilor.Dar pt ca unii au salarii mici , nu inseamna sa le dai la toti o marire se salar.Comparand sectorul public cu cel privat…de ce sa ii favorizam pe cei din public si pe cei din privat ii lasam sa se descurce cum pot.
    Problema actuala , avem/sau nu niste banuti in plus, sa-i dam doar la 25% din oameni (bugetarii), mai cumparam niste voturi ca restul nu conteaza.
    Orice am zice noi , vine campania electorala, asa ca politicienii vor zice orice ca sa mai aibe niste voturi…..

    Răspunde
     
  • catalin
    Noiembrie 3, 2016 la ora 20:53

    Mi s-a parut dispretuitor titlul acesta..adica numai noi cei de dreapta suntem cei mai ,cei mai ,d-nule Guran :))

    Răspunde
     
  • catalin
    Noiembrie 3, 2016 la ora 20:34

    sa inteleg ca exista poporul lui Tariceanu ,poporul lui Gorghiu si poporul d-lui Moise Guran?

    Răspunde
     
  • Alina
    Noiembrie 3, 2016 la ora 19:05

    Dam bani mai multi la bugetari.De ce?Merita sa li se mareasca salariile doar angajatilor statului?Daca ar fi egalitate , ar trebui sa mareasca si salarul minim , ceea ce ar duce la concedieri si somaj.Sunt angajator si cu mare drag as mari si eu salarul angajatilor mei, dar daca fac asta , banii ar trebui sa ii pun de undeva.Nu am de unde si ar trebui sa dau oameni afara ca sa ii fac pe ceilalti multumiti.La fel se intampla si la stat..daca se dau bani intr-o parte , sufera alta,in acest caz investitiile.Fara investitii stagnam….in toate sectoarele.Degeaba marimi niste salarii daca strazile nu le reparam,rezulta bani mai multi bagati in masini.Marim salariile , dar euro se depreciaza..Ceea ce acuma se importa cu 100 euro = 450 ron , dupa devalorizare ,produsul va costa tot 100 euro , dar va fi 500 ron.Exemplele pot sa continue…Dai un deget , ca sa iei doua.Bugetarii o vor duce mai bine pe termen scurt , dar pe viitor toti vom avea de suferit.

    Răspunde
     
    1. Cornrl
      Noiembrie 4, 2016 la ora 05:57

      Normal ar trebui o reglementare a salarizării bugetarilor, pentrucă la ora actuala 20 la sută dintre bugetari au 80 la sută din fondul de salarizare,restul de 80 la sută de bugetari sunt nemultumiti,si eu zic ca pe bună dreptate,pentruca împărțind cei 20 la suta ramasi salariile lor sunt mici.

      Răspunde
       
  • alex
    Noiembrie 3, 2016 la ora 05:02

    MOISE GURAN DIN SCAUNUL ALA INALT NU VEDE PROBLEMELE ROMANILOR CATA CRESTERE ECONOMICA TREBE SA AIBA ROMANIA CA SA MAREASCA SALARUL ROMANILOR NU VEDETI CA SUNTEM MANIPULATI,ASA NE VOR ALTI O TARA SARACA SI MANIPULATA DE TOT FELUL DE LINGAI CA SA-SI ATINGA SCOPUL

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 3, 2016 la ora 10:30

      „CATA CRESTERE ECONOMICA TREBE SA AIBA ROMANIA”_ „Non multa, sed multum”, adica este o chestiune calitativa, nu cantitativa. Cresterea economica actuala este nesustenabila. Din punct de vedere cantitativ este suficienta pentru sporuri salariale, dar ne pacalaim singuri, pentru ca ea nu este sustinuta de o productie interna de bunuri si servicii consistenta, iar consumul este un factor de stimulare a economiei deosebit de util, dar cu efect temporar. Cresterea aceasta dispare singura, chiar fara majorarea salariilor, daca nu este urmata de investitii. Pentru ca orice crestere a PIB datorata consumului este trecatoare, avand efect pe termen scurt, iar daca ratam momentul prielnic pentru consolidarea ei, ne intoarcem intr-o zona de stagnare. Dl Moise zice ca ne orpim dezvoltarea pentru un an, eu cred ca pentru mai mult timp, in functie de masurile politice care vor stimula sau nu investitiile. Avand in vedere cele spuse de dl Moise cu privire la Curs si dobanzi, precum si experienta anterioara cu privire la taieri bugetare de la capitolul Investitii in situatii similare, relansarea economica se va lasa asteptata, dupa opinia mea, mai multi ani.

      Răspunde
       
  • A.D.
    Noiembrie 2, 2016 la ora 22:51

    Prostimea voteaza psd-ul cu fruntea sus pentru ca elevati de la pnl vor sa stam capra (familia formata din 2 barbati).
    Asa ca viseaza in continuare cand psd-ul nu o sa mai fie votat, pas cu pas spune prostii ca e bine sa fim toleranti.
    Toleranti in astea nu devenim nici in 1000 de ani!

    Răspunde
     
  • Catalin
    Noiembrie 2, 2016 la ora 20:41

    Intr-o țara normala băieții ăștia iresponsabili ar fi fost pedepsiți de către electoratul format in majoritate de oamenii care muncesc si plătesc taxe si impozite din munca lor. In România majoritatea celor care votează sunt bugetari, pensionari, sau asistati social. Asadar cum sa zică bugetarul ca nu vrea mai mulți bani? Dar pensionarul care se bate cu pumnii in piept ca a muncit o viața întreaga (poate așa si e)? De asistații sociali ce sa mai zic ca aia oricum voteaza cu cel ce da mai mult.. Asta e țara, ăștia sunt aleșii.. PSD-ul va câștiga ca are de partea lui bugetarii. Ei înclina balanța si politicienii știu asta. Bugetarii sa nu ia șpagă??? Ce gluma buna!

    Răspunde
     
  • yellow clb
    Noiembrie 2, 2016 la ora 20:32

    e pe pod la Agigea ?

    Răspunde
     
  • george
    Noiembrie 2, 2016 la ora 17:41

    „Poporul sau”? Bravo Moise! Noi vs ei.

    Incep sa le dau dreptate celor care zic ca e ca pe vremea celor care „au bagat spaima in burgeji”.

    Răspunde
     
  • McKaw
    Noiembrie 2, 2016 la ora 17:21

    Luca, nu trebuie să fii țâfnos! Amicu este de acord cu ideea ta, corectând doar ortografia pentru a nu fi confundat cu un troll PSD!

    Răspunde
     
  • vas
    Noiembrie 2, 2016 la ora 16:59

    Avem un presedinte care ar putea sa spuna NU.
    Presedintele este pnl-ist asa ca nu ia nici o masura ca sa nu intoarca impotriva lui electoratul naiv care nu e inca hotarat.

    Răspunde
     
  • Ramon
    Noiembrie 2, 2016 la ora 16:51

    nu numai Tăriceanu ci toți politicienii consideră că ei pot face orice cu banii din buget, de aceea cercetările cu gala Bute, Microsoft, etc. Dacă în buget nu au scris gala Bute, ei au găsit soluția să-și tragă bani pentru partid și nu este singurul caz. Altceva: bugetul nu s-a făcut încă. Decât să permitem unora să se îmbogățească în continuare prin așa zisele investiții, mai bine mărim salariile și acestea se vor întoarce în piață și, fiind bani mai puțini în investiții, companiile vor trebui să scadă pretențiile. Totuși este doar o iluzie, viitoru guvern dacă nu va fi Cioloș, va face tot ce va pofti. Noi ne dăm cu părerea degeaba, veți vedea.

    Răspunde
     
  • paul
    Noiembrie 2, 2016 la ora 16:34

    Hello.
    Unul ca…sa-i punem la zid ca pe Ceausescu.
    Altul….sa facem noi o lege…..
    Un prieten avea o vorba….”maine ma insor…azi ce f*t”.
    Asa gandesc toti,indiferent ce ar scrie pe aici,ca nu votez cu psd,ca nu iau pomeni,ca nu sunt de stanga,etc.
    In realitate…..nu am auzit pe nimeni din cei de dreapta care sa fi refuzat o marire de salariu sau de pensie chiar fiind nesustenabila de catre buget. :))))
    Si atunci?
    Fatarnici? Cum pot fi numiti?
    Cu politica nu va mai faceti griji…..ei isi vad de treaba lor,noi de a noastra,diferenta dintre clase fiind aceea ca ei au sacul pentru furat mai mare si la purtator.
    Daca am fi trait 4-500 de ani poate ca s-ar fi potrivit ce spuneti voi.Pe termen scurt insa psd canta la coarda sensibila a poporului.A poporului dobitoc,prost ,needucat ….asa cum multora de aici le place sa-i spuna.
    Citeam mai sus despre o persoana cu 800 lei pensie sau si mai putin.Pai cum ai putea s-o faci pe acea persoana sa nu voteze psd stiind ca mai primeste in plus la pensie sau salariu?Chiar sa fie doctor in economie si tot nu ai putea sa-i explici ca nu e sustinuta de nimic marirea.
    Eiiii. Ajunc la vorba lui nenea TWAIN: CAND VA CONTA CE VOTEZI….NU TE VOR MAI LASA S-O FACI.
    Daca am deranjat pe cineva cu comentariul meu,va rog sa il luati ca pe ceva SF.
    Multumesc.

    Răspunde
     
  • ari
    Noiembrie 2, 2016 la ora 14:42

    1.Tari nu mai prost nu e.2.Daca economia e privatizata intr-un procent cat mai mare cresterile salariale le face piata .3.Reformati sistemul de pensii astfel ca pensionarul sa nu fie dependent de modificarea valorii pensiei in mod determinant.4 .Faceti investitii eficiente in termen rezonabil ,in mod TRANSPARENT SI RESPONSABIL .

    Răspunde
     
  • amicu
    Noiembrie 2, 2016 la ora 13:24

    Pomana electorala, pacaleala pentru buimaci plus incalcarea legii(legea responsabilității fiscal bugetare) care nu permite parlamentului sa emita legi care aduc cresteri salariale cu 180 de zile inainte de alegeri. Asadar vax albina.

    Răspunde
     
  • Luca
    Noiembrie 2, 2016 la ora 11:58

    Tariceanu asta e doar un fanfazon…are un discurs complex care pentru o minte needucata pare elevat dar in care spune numai tampenii. Din punct de vedere politic este mort. Dar marea problema cu el este ca a ramas in mintea pensionariilor cu maririle acelea exagerate pe cand era prim-ministru. De aceea il tot tin PSD-istii pe langa ei. Le aduce voturi pe care singur nu le-ar primi. In rest este un zero absolut. Din membru fondator al PNL(de dupa Revolutie, nu cel vechi al Bratienilor) sa ajungi sa te prostituezi in asemenea hal, ultima panorama de pe DN, ei, asa arata fratilor portretul politicianului roman 2016. Referitor ala un comentariu anterior despre cine ar trebui sa voteze(cu studii medii sau universitare), eu sunt de parere ca nu conteaza asta, conteaza daca esti in campul muncii sau nu, daca platesti impozite la stat sau nu. Eu, personal imi pare rau de ceea ce voi spune dar pensionarii si diaspora nu ar trebui sa aiba drept la vot. Noi cei care muncim si sustinem aceasta tara trebuie sa decidem cine ne reprezinta si cum.
    CORRUPTION IS THE ROOT OF ALL EVIL!!!

    Răspunde
     
    1. amicu
      Noiembrie 2, 2016 la ora 13:02

      Toate bune si frumoase, da, Tariceanu e o marioneta a psd, spune prostii, face demagogie, dar nu e un „fanfazon” ci poate un „fanfaron” si probabil nu e nici o „panorama” de pa DN, e, eventual, o „panarama”. Desigur, engleza de final nu putea lipsi, sau putea? Pe ansamblu e bine, vorbele dumneavoastra concorda cu faptele personajului. Nu va nelinistiti, asa sint eu, mai tipicar.

      Răspunde
       
      1. Luca
        Noiembrie 2, 2016 la ora 15:09

        Amice, esti pe langa topic, in loc sa vii cu pareri si argumente te bagi in seama aiurea. Permite-mi sa te corectez: tu esti in concordanta cu personajul, adica dai din gura degeaba. Bravo…generatia care ne salveaza in splendoarea ei.

        Răspunde
         
        1. mari
          Noiembrie 4, 2016 la ora 11:35

          A vrut sa scrie „filfizon” si „catarama”?

          Răspunde
           
    2. Cristi
      Noiembrie 3, 2016 la ora 22:54

      Ultima fraza imi place. Sa nu voteze pensionarii si diaspora.

      Răspunde
       
  • Manipulare ieftina
    Noiembrie 2, 2016 la ora 11:14

    Mai nou vor si armata subordonata Parlamentului ca sa iasa „executia bugetara”…

    Răspunde
     
    1. speranța R
      Noiembrie 2, 2016 la ora 13:37

      Mai scrie ..😂
      N-am mai zâmbit de mult,atent la minciunile și furaciunile lor

      Răspunde
       
  • Un om simplu
    Noiembrie 2, 2016 la ora 11:13

    Sunt un om splu, dar parlamentarilor nu li se poate face plangere penala pentru abuz in serviciu? Cum poti manca doua paini daca tu nu ai bani decat pentru una?

    Răspunde
     
  • Laura
    Noiembrie 2, 2016 la ora 11:13

    Consider ca in peisajul inspimantator actual, partisul PSD este transparent in a sustine penali si pomeni electorale: eu sunt fatis iresponsabili dar alaturi de popor. Si ce avem la polul opus, niste tehnocrati trecatori care se zbat sa explice ca nu asa se face. Oki. Unde e PNL in toata treaba asta? Sta pe margine, voteaza cu PSD cand poate si lasa tehnocratii sa faca opozitia ca ei sa se spele pe maini ulterior. Chiar sunt groaznici acesti PNL, poate mai groaznici decat PSD.

    Răspunde
     
  • Florin Marinescu
    Noiembrie 2, 2016 la ora 10:47

    N-ai votat niciodata cu dreapta. Ai votat PSD de cand te stii. Las-o cu propaganda pe aici.

    Răspunde
     
  • pib
    Noiembrie 2, 2016 la ora 10:40

    cresterea PIB nu e egala cu cresterea productivitatii muncii.E mult mai mult. Si nu e deloc ok sa faci asemenea pomeni pe ideea ca …las’, o sa creasca PIB-ul si o sa avem din ce plati pomenile. O sa plateasca copii nostri (care si asa sunt putini si mai si pleaca)
    Tariceanu face aceeasi prostie pe care a facut-o inainte de criza, de ne-a bagat si mai tare in groapa. Fara investitii pe termen lung, fara o strategie, nici nu poti vorbi de asa ceva. Cresterea PIB trebuie sa fie sustenabila, iar maririle de salarii pt bugetari ar tb facute astfel incat sa elimine inechitatile. Nu aruncand cu bani in stanga si in dreapta dupa ce ai pus niste marionete de la sindicat sa faca greva. Ex: tu creezi pb, tu ai solutia. PSD. Much wow. (ironic)

    Răspunde
     
  • Ionut Bogdan Nitu
    Noiembrie 2, 2016 la ora 10:38

    „Divide et impera” „Dezbină si cucerește”. Oamenii care au iesit in strada pentru un nivel de trai mai bun au de partea lor dreptatea. Merita salarii mai mari! Numai ca , asa cum Băsescu a mărit salariile ca mai apoi sa le taie, asa si PSD ul, ALDE, PMP, PRU, au mărit salariile nu pentru ca acesti oameni merita, ci pentru a castiaga alegerile. Nu pentru a forma guvernul ci pentru a nu intra la puscărie. Nu ii intereseaza de români! Ii intereseaza sa isi pastreze scaunul si imunitatea.
    Din nefericire pentru noi, politicienilor le a iesit de minune diversiunea . Au reusit sa ii faca pe români sa se lupte intre ei . Privatii cu bugetarii, cei din rural cu cei din urban, copiii cu părinții. Suntem , pentru ei, niste câini infometati ce lupta până la moarte pentru o bucata de pâine. Parca ii si vad cum se uita la acest spectacol grotesc si isi rad de noi. 🙁

    Răspunde
     
  • iuliana pop
    Noiembrie 2, 2016 la ora 10:22

    Istoria se repetă nu ?

    Răspunde
     
  • Tudor Vasiliu
    Noiembrie 2, 2016 la ora 10:21

    Eu nu am studii superioare. M-am lăsat de facultate. Oare sunt eligibil? Dar dumneavoastră? Că pare că faceți afirmații pe baza unor speranțe, nu argumente.

    Răspunde
     
  • shutdown
    Noiembrie 2, 2016 la ora 10:18

    Toata viata mea am fost votant de dreapata. Toata viata mea am dispretuit PSD-ul. Insa m-am saturat sa votez pentru viitor (adica cinste si investitii care sa genereze in viitor + valoare si nivel de trai ridicat). Am vazut ce-a fost de capul PDL-ului cu Base in frunte. Am vazut cum un partid de dreapata a facut alianta impotriva naturii cu PSD-ul de a iesit USL-ul. Nu vad nimic la guvernul tehnocrat Ciolos. Poate nu ma informez de unde trebuie, dar nu vad investitii. Nu vad fonduri europene atrase. Intr-adevar, vad cum dispar padurile fara ca cineva sa se sinchiseasca si o mai vad pe Raluca Pruna tehnocrata cum insista pe casatoria homosexuala. Ei bine, pentru prima oara in viata, iar in considerare sa fiu pragmantic si sa votez PSD. Sotia mea este invatatoare si are un salariu de mizerie. Iar cand PSD-ul vrea sa mareasca acest salariu cu imensul procentaj de 15%, sare Guran ca ars. Toate bune.

    Răspunde
     
    1. eu
      Noiembrie 2, 2016 la ora 13:20

      Stimabile si sotia mea tot in invatamat activeaza dar nu sunt de acord cu maririle astea facute la „apelul bocancilor” daca ma intelegi…de ce nu au marit salariile si nu au taiat taxele atunci cand erau la guvernare ? de ce o fac doar in campanie ? Imi pare rau sa o spun dar cred ca dupa pensionari, profesorii ( cei care teoretic macar sunt responsabili de educatia copiilor nostri ) sunt primii care s-au lasat prostiti pe fata inghitind toate minciunile care li s-au servit atat de catre politicieni cat si de catre liderii de sindicat….

      Răspunde
       
  • Deaconu Florin
    Noiembrie 2, 2016 la ora 10:17

    Întotdeauna ai luat apărarea dreptei… E trist… cu siguranță pro o dintr-o familie săracă. In schimb aperi interesele „burghezo-mosieresti”… Asadar… amice, alde Tariceanu nu confunda nimic… Cresterea PIB presupune cresterea productivității muncii, de aici rezulta si posibilitatea cresterii salariilor . Astept scuze pentru dezinformare!

    Răspunde
     
    1. florin
      Noiembrie 2, 2016 la ora 15:46

      Amice, tu esti cel care dezinformeaza. Cresterea PIB si cresterea veniturilor statului sunt lucruri diferite.
      Uite un exemplu: Eu daca vand manusi, faptul ca luna asta a crescut productivitatea si am produs cu 10% mai multe manusi e un lucru bun. Dar trebuie mai intai sa le vand la piata si abia apoi sa impart banii cu salariatii si cu cine mai vreau eu, ca altfel … o stii pe aia cu pielea ursului din padure, nu?

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Noiembrie 2, 2016 la ora 21:47

        Cresterea PIB nu inseamana ca a crescut si productivitatea muncii. O metoda de calcul a PIB este prin insumarea cheltuielilor. Cresterea consumului s-a reflectat in acest fel in PIB, ceea ce a facut sa fie raportat ca crestere economica. Foarte bine, asta reprezinta un stimul pentru economie, insa cresterea consumului este un fenomen trecator, de scurta durata. El reprezinta un imbold, acum cresterea trebuie sa fie consolidata prin stimularea productiei si cresterea corespunzatoare a ofertei de bunuri si servicii. Ori, in loc sa incurajam investitiile, facem prostia de a mari cheltuielile salariale. Dl Tariceanu crede, poate, in lipsa cunostintelor in domeniul economic, ca se poate repeta situatia din 2007-2008, din vremea guvernului Tariceanu 2 si n-ar avea nicio mustrare de constiinta sa faca aceleasi greseli!

        Răspunde
         
    2. catalin
      Noiembrie 3, 2016 la ora 21:44

      ca e de dreapta nu ma intereseaza:)) E problema dumnealui.. Si ma refer la d-mul guran.. da ‘ problema e ca se da de impartial si mai e si formator de opinie:)

      Răspunde
       
  • Daniel Szomboti
    Noiembrie 2, 2016 la ora 09:58

    De ce nu dam o lege ca numai cei cu minim studii medii/superioare sa poata vota? (Speranta e acestia inteleg economia, au invatat din trecutul lor si sunt capabili de gandire sustenabila si pe termen lung) Am elimina coruptia si schimba romania instant! (Nu ar trece niciodata de PSD sau parlamentul penal, dar macar sa incercam…)

    Tema buna de Romania in Direct. Salutari din Dublin!

    Răspunde
     
    1. Teodor
      Noiembrie 2, 2016 la ora 10:15

      Pentru ca, Daniel, si pribtre cei cu studii medii/superioare exista destui „prosti”, la fel cum printre cei fara studii superioare exista oameni foarte inteligenti dar care nu au avut acces la educatie din motive variate. Daca in Romania ar exista un sistem educational care ofera sanse egale tuturor, unde accesul la un nicel superior de educatie s-ar face pe merit POATE, POATE atunci am putea sa punem ideea pe masa. Totusi si atunci nu am putea sa facem acest lucru fara sa schimbam constitutia, deoarece ce propui tu nu ar mai fi democratie.

      Salutari din Haga – see what i did there?!

      Răspunde
       
      1. Daniel Szomboti
        Noiembrie 2, 2016 la ora 11:17

        Cei inteligenti fara „sansa vietii” vor gasii intotdeauna o cale in a-si crea singur o sansa! Tot din cauza sistemului corupt au toti prostii facultate in romanica. Cum Academia de Politie da maai multe doctorate decat Harward pe an.

        Constitutia nu doscrimineaza pe nimeni sa nu se paota forma educational. Ce spui tu e sa lasam cei relaxati si care nu au nici o motivație sa decida si pentru noi restul. Daca el nu are motovatie sa se educe cum crezi ca se va documebta pe cine voteaza? Hai ca am explicat prea mult deha pentru cei din Haga…

        Răspunde
         
    2. Daniel D.
      Noiembrie 2, 2016 la ora 10:19

      Mai ușor și mai democratic ar fi să dăm o lege care să interzică penalilor (sau celor cercetați) să candideze.

      Răspunde
       
      1. mari
        Noiembrie 4, 2016 la ora 11:30

        Sa dam o lege care sa le interzica prostilor sa mai voteze.

        Răspunde
         
    3. Cos
      Noiembrie 2, 2016 la ora 10:51

      Pentru ca ar avea dreptul la vot si Bianca Dragusanu,nasoasa aia ca nu ii stiu numele si alte panarame promovate pe tv k ce sa vezi si ele au studii superioare.si inca ceva nu este constitutional si „prostimea”care crezi tu sunt uneori mai destepti k multi de ai ca matale numai ca nu au patalama.

      Răspunde
       
    4. catalin
      Noiembrie 3, 2016 la ora 21:48

      Eu propun sa voteze numai cei care au doctoratul luat :)) pentru dreptul de a vota au murit multi oameni..Cat de inteligenti sunteti voi astia de dreapta si cu studii superioare s-a vazut cand l-ati votat pe Constantinescu cu cei 15000 de specialisti si pe Basescu cu al sau ,,Sa traiti Bine”..ati luato in mana de fiecare data..

      Răspunde
       
      1. catalin
        Noiembrie 3, 2016 la ora 21:48

        ati luat-o*

        Răspunde
         
  • Constantin
    Noiembrie 2, 2016 la ora 09:33

    Dl Tăriceanu nu știe ce spune, este evident. Dl Dragnea, in schimb, știe ce este inflația. Probabil dl F Georgescu i-a spus. Doar că toți cei numiți consideră că păstrarea puterii politice merită sacrificarea consolidării creșterii economice…care este binevenită, minunată, precum am mai spus, pe consum. A crescut cererea, tre’ să crească oferta internă de bunuri si servicii. Acum este exact momentul in care creșterea economică trebuie consolidată, firmele industriale stimulate, mediul investițional, înveselit, stabilitatea fiscală si financiară (adică, prostiile alea cu dobânzile samd), asigurată!

    Răspunde
     
  • narcis purice
    Noiembrie 2, 2016 la ora 09:28

    Nu ne mândrim cu pârjolul ogoarelor şi otrăvirea fântînânilor?

    Răspunde
     
    1. narcis purice
      Noiembrie 2, 2016 la ora 09:29

      corecţie. fântănilor

      Răspunde
       
  • Vlad
    Noiembrie 2, 2016 la ora 09:26

    Tara arde….babele se piaptana…
    Iar prostimea voteaza (din nou si din nou) psd cu fruntea sus…

    Răspunde
     
    1. mari
      Noiembrie 4, 2016 la ora 11:45

      Care se stie destept, sa faca o lista cu prostii.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase