Înregistrare România în Direct: Ai plăti mai scump benzina ca să scapi de timbrul de mediu?

Publicat la data de de Biziday

Dezbaterea România în Direct începe la Europa FM la ora 13:15 și continuă online pe europafm.ro.

Puteți participa la dezbatere sunând în direct la 0372.069.599, număr cu tarif normal, comentând transmisiunile video live de pe Facebook sau adăugând opinia direct în această pagină.

Categoria: ÎNREGISTRĂRI, Diverse
Etichete:

Comentarii prin facebook

37 răspunsuri la Înregistrare România în Direct: Ai plăti mai scump benzina ca să scapi de timbrul de mediu?

  • dan
    Noiembrie 9, 2016 la ora 02:05

    cred ca e o problema fdalsa asta cu plata unei taxe de poluare.Ce vina am eu, capitalist convins,ca intro societate capitalista-de consum-pentru simplul fapt ca,virgula,consum ceva-i speta benzina- trebuie sa platesc o taxa? de ce nu o plateste cel care o comercializeaza? sau cel care o produce?adica ei au voie sa fabrice sau sa comercializeze un produs care polueaza-la fel stau lucrurile si in alte cazuri-dar plateste tu TIMBRUL DE MEDIU fraiere de consumator Daca n-ar exista cine sa consume carburantii cum s- ar mai face acele profituri uriase din afaceri cu petrol?

    Răspunde
     
  • Adrian A.
    Noiembrie 4, 2016 la ora 16:29

    Un transport public al carui pret este dublu fata de costul deplasarii cu masina proprie? Sa fim seriosi! Transportul public nu e altceva decat o clica de afaceristi verosi care exploateaza o nisa de piata ramasa, bagand mana cat pot de adanc in buzunarul cetatenilor care inca nu au avut posibilitatea sa-si cumpere masini. Eu merg cu bicicleta, si never-ever nu as plati 4 lei pe un drum dus-intors de 2-4 km pe autobuz cu inghesuiala de rigoare si asteptatul prin statii, plus inca ceva sute de metri de facut pe jos.

    Răspunde
     
  • Andrei M.
    Noiembrie 4, 2016 la ora 15:54

    Moise, vezi ca si in masinile noi pierzi bani prin depreciere. Tu ti-ai luat masini noi fiindca le-ai luat pe firma si a fost convenabil.

    Dar masina ta noua, in momentul in care ai scos-o pe poarta reprezentantei si-a pierdut aproximativ 20-30% din valoare. iar in aia 5 ani in care zici tu ca ai nu ai bagat nici un ban in ea, masina si-a pierdut cam jumatate din valoare.

    Practic o masina care te-a costa vreo 25-30.000 euro, dupa 5 ani o vinzi cu poate 15.000 euro. Oricat de varza ar fi o masina second, nu ai cum sa bagi mai multi bani in ea prin reparatii.

    Cel mai bine ar fi sa poti cumpara o masina second de 2-3 ani, asa faci economie si de piese si de bani.

    Răspunde
     
  • G.MIHAI
    Noiembrie 4, 2016 la ora 08:18

    Sa incercam a lasa deoparte acest ridicol spectacol POLITIC. sA FIE CLAR merg pe ideea raposatului Tutea =stinga-comunisti, socialisti, cu radicalii fascism= nu pot/stiu confuce NICI BICLETA, d-apoi tara.
    Sa venim la oile noastre : D-le Guran de fff multa vreme mass-media si politicienii si mai stiu eu cine se pling si dau toata vina pe plecarea fortei de munca, a specialistilor din tara. Fara discutie este o problema, dar nu insurmontabila. N-am inventat noi „apa calda”. Sa ne amintim ca in deceniul ’50 Italia a trecut prin aceiasi faza si a supravituit, ba a crescut si nivelul de trai. Turcia la fel prin deceniul „60 si „70. Sigur, nu-s tari cu cel mai mare nivel de trai, dar……………..Opinez ca merita analiza economica serioasa, ma rog, stii mai bine.

    Răspunde
     
  • Tavi
    Noiembrie 3, 2016 la ora 08:15

    Sunt dispus sa plătesc mai mult la combustibil.
    Impozitul nu l as schimba.

    Considerente:
    – impozit mai mare la mașini cu cilindree mare pentru ca deobicei oamenii ăștia au și mai mulții bani, iar alegând ei mașina sunt de acord ai cu impozitul.
    – impozit mai mare cu cât este mașina mai veche. Un calcul de genul impozit de baza determinat de cilindree*factor de ani.
    – norma de poluare nu as lua-o in considerare pentru ca producătorii mint oricum, iar RAR-ul nu verifica(vezi Volkswagen).

    Răspunde
     
  • Priveste ca cioara la nuca
    Noiembrie 3, 2016 la ora 07:57

    Moise, aveti o optica foarte curioasa. De ce sa pui ceva in locul unei taxe ilegale ? E ca si cum pe mine sau pe tine ne fura cineva, il dam pe mana judecatorulu,i iar acesta decide ca hotul sa ne retituie banii furati dar sa-i dam altceva hotului ! Ca saracul de hot va ramane cu o gaura in buget.
    Taxa de poluare !? Asta in timp ce sunt distruse paraiele de munte, iar odata cu ele si ecosisteme intregi, doar un exemplu.
    Taxa trebuie eliminata definitiv pt ca pretul carburantului la pompa este format din taxe si accize, sa reamintessc de ultima introdsa de Monta anume pt. constructia de autostrazi…lipsa.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 3, 2016 la ora 09:55

      „De ce sa pui ceva in locul unei taxe ilegale?”_ Corect! Taxa ilegala trebuie inlaturata pur si simplu, fara a mai pune ceva in locul ei. Taxarea carburantului/benzinei are dublu scop. Primul, descurajarea utilizarii (consumului) ei, deoarece „sunt distruse paraiele de munte, iar odata cu ele si ecosisteme intregi”. Al doilea, participarea la Fondul de mediu, din care sa se refaca ” paraiele de munte distruse, iar odata cu ele si ecosisteme intregi”.

      Răspunde
       
  • popescu
    Noiembrie 3, 2016 la ora 02:49

    și da apropo băgat taxe și duble se poate alimenta și în Ungaria, Serbia , Bulgaria, Ucraina , Moldova .

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 3, 2016 la ora 10:00

      Mai putin, decat in cazul taxarii carburantului. Daca impozitul este foarte mare, proprietarii inmatriculeaza masinile in Bulgaria (am vazut prin Timisoara masini inmatriculate in Ruse, ori Varna, pe firme din localitati despre care proprietarii lor habar n-au pe unde se afla). Pretul benzinei ramane comparabil cu cel al vecinilor si este determinat inclusiv de factori de piata. Adica, s-ar putea ca OMV sa aiba un profit o lecuță mai mic si mai multi bani sa ajunga in Fondul de mediu.

      Răspunde
       
  • popescu
    Noiembrie 3, 2016 la ora 02:12

    constantine, constantine ai condus în viata ta o mașină cu motor de 3 litri și una cu motor de 1,2 sau chiar sub, supra-turată? dacă nu închiriază pt câteva zile din ambele categorii și fă asa 1-2 mii km cu fiecare și apoi revin-o să ne spui ce și cum .

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 3, 2016 la ora 10:05

      „ai condus în viata ta o mașină cu motor de 3 litri și una cu motor de 1,2…”_Da, chiar am, intrebati-ma si va spun (cu ingaduinta d-lui Moise) ce doriti sa stiti cu privire la experientele mele cu diferite tipuri de autovehicule. Inclusiv cu Hummerul prin Bucuresti, ori alte prostii de felul acesta.

      Răspunde
       
  • Adrian
    Noiembrie 2, 2016 la ora 19:51

    Cu aceeasi problema ma confrunt si eu. Cand am achizitionat masina am platit un pret mai mare deoarece avea taxa de poluare platita. Acuma inteleg ca fostului proprietar (cel care a platit taxa) i se va restitui taxa eu ramanand cu o pierdere.

    Răspunde
     
  • Flaviu Amarandei
    Noiembrie 2, 2016 la ora 14:36

    Eu sunt adeptul unei impozitări în funcție de norma de poluare. Conduci pe drumul public o epava vei plăti un impozit mai mare care sa te motiveze să-ți cumperi o mașină mai puțin poluanta. Sunt conștient ca o astfel de lege ar lovi în masa de votanți, dar trebuie sa ne asumam decizia de a scoate toate aceste sicrie din trafic. Asa vom scădea și numărul de mașini și vom da o șansă unui transport public care în orașele mai mici duce lipsa de clienți.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 2, 2016 la ora 16:33

      Exact. Un motor vechi de 1.2L care se înscrie în cerințele ITP poate sa polueze mai puțin decât unul de 2L mai recent. Pentru ca are consum de carburant mai mare. Prin urmare, conform raționamentului dumneavoastră, autoturismele cu motoare mari (care în ansamblu poluează mai mult) trebuie taxate mai mult. Asa au procedat cei din Occident, asa procedează și romanii. Eventual, se poate introduce o suprataxa. Raționament corect.

      Răspunde
       
  • Dan
    Noiembrie 2, 2016 la ora 14:17

    Impozit mai mare calculat in functie de capacitatea cilindrica si norma de poluare. Ca situtie materiala am progresat dar impozitele au ramas tot pe acolo unde erau cand salarul mediu era 150-200 euro nu 500-600 ca acum.
    Ca sa nu mai zic ca numarul masinilor a bubuit, iar impozitul asta aberant de mare pentru masinile cu motoare peste 2.000 cm cubi este nejustificat acum cand sunt masini cu motoare de 3 litri care consuma si polueza mai butin decat unele de 1.6.

    Formula de calcul a Impozitului ar trebui sa fie cava de genul:
    (10-Norma de Poluare)*(Volumul in litri al motorului)*(indice stabilit de stat)
    Ex calcul pt o masina cu un motor de 2 litri euro 3:
    (10-3)*2*15= 210 lei (daca indicele ales de stat este 15)

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 2, 2016 la ora 14:41

      „Ca situație materială am progresat…”_Poate dumneavoastră personal…Impozitele sunt deja foarte mari în raport cu veniturile populației și sunt calculate în funcție de capacitatea cilindrică a autovehiculului. (Nu vă mai plictisesc cu teorii despre calcularea mediei, a medianei, ori despre indicele Gini.) In scopul protejării mediului, se poate introduce o suprataxă pentru autoturismele cu motoare având capacitatea peste 2500 cmc, spre exemplu, care să meargă la Fondul de mediu.

      Răspunde
       
      1. Adrian
        Noiembrie 2, 2016 la ora 15:43

        Impozitul pt un autoturism cu cc 1400 cm3 este de aprox 60 RON adica echivalentul a 12 l de benzina. Daca ai probleme in a plati un impozit dublu, nu cred ca iti poti permite un autoturism

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Noiembrie 2, 2016 la ora 21:57

          Multumesc, domnule Adrian, foarte utila precizarea dumneavoastra. Sunt si eu de acord cu opinia ca masura cresterii impozitelor sa fie aplicata autoturismelor care sunt echipate cu motoare mari si care polueaza mult, dupa cum spuneti. Cele de mic litraj, putin poluante, pot beneficia de taxe mai reduse, pentru a fi incurajata utilizarea lor.

          Răspunde
           
      2. Dan
        Noiembrie 2, 2016 la ora 15:44

        De ce sa il suprataxez pe ala cu motor de 3 litri cand polueza mai putin decat o dacie?!

        Mi se pare absurd ca o masina cu motor de 3 litri sa plateasca un impozit de 3.000 lei iar alta cu un motor de 1.4 sa plateasca 50 de lei.

        Pentru masinile mari impozitele sunt mai mari decat in vest intr-adevar, dar pentru cele cu motoare mici impozitele sunt mici.

        Salariul mediu net la nivel national era in 2005 de 746 lei iar acum este 2076 lei cresterea de venituri e clara.

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Noiembrie 2, 2016 la ora 16:27

          „De ce să îl suprataxez pe ăla cu motor de 3 litri când poluează mai puțin decât o Dacie?!”_ Pai, nu poluează mai puțin. Dacă mașina este de construcție recentă, „ăla cu motor de 3 litri” emană o cantitate mai mică de NOx si SOx pe unitatea de gaze de eșapament evacuate. Concentrația noxelor este mai redusă decât la Dacie, carevasăzică. Dar, cum „ăla cu motor de 3 litri” consuma mai mult de 7 l benzină la 100km, mixt, (precum Logan 1.4 mpi), poluează mai mult decât o Dacie. Altfel spus, pentru a ajunge de la București la Ploiești, aruncă în aerul pe care-l respir eu o cantitate mai mare de NOx și SOx. Si mie mi se pare absurd sa fie utilizate autoturisme cu motoare mai mari de 2.49L, acelea sunt pentru autovehicule comerciale, camioane, autobuze…Adică, cu aceeași cantitate de noxe emise se deplasează un număr mai mare de persoane.

          Răspunde
           
  • goe
    Noiembrie 2, 2016 la ora 14:09

    Cred ca o taxa in benzina (sa zicem cei 7 centi ai lui Ponta) si un mpozit mai mare anual in functie de normal de poluare ar fi cel mai bun compromis, avand in vedere dragostea romanului de plata a taxelor. Ar respecta principiul poluatorul plateste, si nu am fi invadati de toate harburile din Vest. Nu neg, un Logan nou poate fi devansat din multe puncte de vedere de o masina din clasa superioara la mana a treia. Totusi trebuie sa avem aer cat de cat curat, locuri de munca, si loc in tara pe langa cimitire de masini, parcari oficiale sau nu. Nu avem infrastructura, deci o crestere vertiginoasa a parcului de masini ar inmulti blocajele, accidentele, etc.

    Răspunde
     
  • EMANUEL ILINA
    Noiembrie 2, 2016 la ora 14:08

    Moise,
    consider ca daca vrem o taxa de poluare onesta, atunci ar fi bine sa putem impozita direct cantitatea de poluare emisa de fiecare masina in parte. In acest caz nu este buna o taxa introdusa in combustibil, in impozit sau…, deoarece in acest caz s-ar plati aleatoriu netinand cont de km parcursi sau de norma de poluare.
    Dupa parerea mea o varianta viabila ar fi urmatoarea: se stabileste un pret de referinta al combustibililor aferent normei NON-EURO. De aici, fiecarei masini i se elibereaza un card aferent normei de poluare care sa fie folosit la fiecare alimentare pentru obtinerea unei reduceri de tarif aferenta normei de poluare a masinii. In felul acesta se va taxa per km si per norma de poluare a masinii. In cazul in care se alimenteaza in canistre sau alte recipiente se foloseste tariful de baza. La fel si in cazul masinilor care din diverse motive nu au acest card. Ce parere ai?

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 2, 2016 la ora 14:33

      „…s-ar plăti aleatoriu neținând cont de km parcurși…”_ Adică, autovehiculele nu parcurg toți kilometrii consumând carburanți? Adevărat, mai merg unele împinse, altele trase, iar la vale se poate opri motorul…Toate autovehiculele aflate pe drumurile publice au fost supuse inspecției tehnice periodice, deci îndeplinesc norma de poluare înscrisă în CIV. Poate mai puțin cele ale regiilor locale de transport…

      Răspunde
       
      1. EMANUEL ILINA
        Noiembrie 2, 2016 la ora 14:54

        In cazul acesta platesc si masinile non-euro si cele euro 6 aceeasi valoare de taxa pe litrul de combustibil!!!!! Pai si cum mai incurajam achizitia de masini nepoluante daca platim la fel???? Asta nu e taxa pe poluare!!!!

        Răspunde
         
        1. goe
          Noiembrie 2, 2016 la ora 15:21

          Macar daca nu merg cu ele nu polueaza, iar masinile ceva mai vechi tind sa consume ceva mai mult … macar din cauza uzura, daca nu si datorita avansului tehnologic. Oricum propunerea guvernului era sa fe inclus in impozitul anual si o taxa legata de poluare (acum e legat doar de capacitatea cilindrica – visul umed al legislatiei romanesti, de parca cm3 polueaza sau fac accidente, nu puterea)

          Răspunde
           
        2. unul
          Noiembrie 2, 2016 la ora 15:26

          In situatia descrisa de dvs o sa apara o duba cu norma euro 6 si rezervor de 2 tone. Apoi motorina va fi vanduta la negru

          Răspunde
           
    2. Dan
      Noiembrie 2, 2016 la ora 15:49

      Sistemul propus este greoi si supus fraudelor.

      Răspunde
       
  • Mihai
    Noiembrie 2, 2016 la ora 14:04

    Domnule Moise,
    Eu daca am platit deja taxa 300 euro si acum utilizand autovehiculul in medie 50.000 km/an, cu un consum mediu de 6 litri/100 km, achizitionez 3000 litri/an si platesc 0.5 lei/litru, adica 1500 lei.

    Astfel, eu intr-un an, din taxa pe care o platesc in carburantul utilizat de mine, de fapt imi platesc propria taxa auto…

    Răspunde
     
  • narcis purice
    Noiembrie 2, 2016 la ora 13:54

    Mă nesimţesc!
    Creştem preţul Laptelui în contrapartida cantităţii de aer umblat prin organism pentru a-l produce?

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 2, 2016 la ora 14:26

      „Creștem prețul Laptelui în contrapartida cantității de aer umblat prin organism pentru a-l produce?”_ Și mai rău de-atât, stimate domn, creștem prețul Laptelui o dată, în contrapartida cantității de aer umblat prin firul de iarbă consumat de doamna Vacă și încă o dată, în contrapartida cantității de aer umblat prin organismul „dânsei” pentru a-l produce. Apoi, mai circulă aerul prin apă, prin organismul îngrijitorilor și a patronului fermei, uneori și prin buzunarele sale… (Mă gândesc că la laptele de vacă ați făcut referire.)

      Răspunde
       
      1. narcis purice
        Noiembrie 3, 2016 la ora 13:17

        Da!N-am încercat aluzii.

        Răspunde
         
  • Căpitanu Stelian
    Noiembrie 2, 2016 la ora 13:51

    În UE impozitul pe auto este mult mai mare ,iar cine nu circulă legea îi permite să nu plătească impozitul si atunci se poate mari impozitul cu o sumă stabilită în funcție de normă de poluare .

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 2, 2016 la ora 14:42

      „În UE impozitul pe auto este mult mai mare”_ Or fi și veniturile?!…

      Răspunde
       
      1. Dan
        Noiembrie 2, 2016 la ora 15:55

        Daca nu-ti permiti o dublare cel putin a impozitului de la 60 de lei la 120 lei inseamna ca nu iti trebuie masina…
        Trebuie sa fim constienti ca toata infrastructura asta de o creem pentru masini costa si intretinerea ei la fel, iar banii trebuie sa vina de undeva nu sa cada din copaci.
        Eu as plati oricand un impozit cel putin dublu autoritatilor locale si pentru imobile si pentru autoturisme daca vin cu un plan de dezvoltare a orasului.

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Noiembrie 2, 2016 la ora 16:05

          „Dacă nu-ți permiți o dublare cel puțin a impozitului de la 60 de lei la 120 lei înseamnă că nu iți trebuie mașină…”_ Nu știam cat este impozitul pentru Trabant în Vaslui. In București, pentru un Passat de 2,8L din anul 2000, de exemplu, impozitul este 2700 LEI.

          Răspunde
           
  • Căpitanu Stelian
    Noiembrie 2, 2016 la ora 13:43

    Avem un impozit destul de mic pe mașină la care se poate adăuga o taxă de poluare la toți posesoi .

    Răspunde
     
  • Monea
    Noiembrie 2, 2016 la ora 13:41

    Buna ziua,
    Ce se intampla in cazul in care autovehiculul este la al doilea proprietar dupa ce s-a platit taxa, iar primul proprietar a inclus in pretul vanzarii si taxa de mediu pe care a platit-o?
    Multumesc

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase