Ce am reușit și ce n-am reușit, în acest an trecut de la Colectiv…

Moise Guran

Fiecare a înțeles în felul lui tragedia de acum exact un an și, dacă mulți au impresia că nimic nu s-a schimbat între timp, eu cred că s-au schimbat fix atâtea lucruri câte se puteau schimba într-un an. Colectiv a fost o revoluție, dar, la fel ca orice revoluție, Colectiv putea fi doar revoluția unora. Cu aceia mi-am propus eu să vorbesc în acest articol.

colectiv bucuresti

Schimbarea clasei politice nu se poate produce decât prin alegeri și, categoric, este imposibil de produs dintr-odată. Și totuși, zeci de mii de oameni au ieșit în stradă în toate orașele mari ale României cerând, pe cât de justificat pe atât de naiv, schimbarea clasei politice. De ce? Pentru că ucide corupția, dar, așa cum avea să se dovedească prin dezvăluirile Hexipharma, corupția mai ucisese și până atunci, pentru că vrem spitale nu catedrale, dar nu-i adevărat, unii preferă catedrale, energii, vraci, vrăjitoare, confundând căutarea sufletului cu un soi mercantilism mistic în care îi dai lui Dumnezeu supunere și primești la schimb sănătate, iar asta pentru că vrem Educație, dar ni s-a însămânțat în cap ideea perversă și nocivă că Educația e numai și numai despre bani.

Desigur, nu toți românii gândesc așa.

Colectiv este până la urmă revoluția unor elite, a celor care nu cer nimic de la nimeni, crezând că astfel vor fi lăsați în pace, a unei elite educate, cu job bun la corporație și abonament la Game of Thrones, a celor care cred că libertatea e veșnică, e primită și indiscutabilă, a celor care nu fac politică și nu înțeleg legătura dintre politică și democrație, a celor care nu credeau că ar putea exista o legătură între rock și corupție sau că într-o seară liniștită de vineri se poate produce o traumă națională.

Vineri, ascultând în mașină emisiunea Avocatul Diavolului m-a scos din sărite domnul Cristian Tudor Popescu, care susținea că mulți comemorează azi un an de când Ponta a fost răsturnat de la putere de bubuli care au pus la cale arderea a 64 de copii ca să poată da vina pe Ponta. Până la finalul emisiunii mi-am dat seama că m-am enervat degeaba, dl CTP are dreptate. Sunt și dintre aceștia destui. Dar cei mai mulți români probabil empatizează pur și simplu cu părinții victimelor din Colectiv, fără a face neapărat o legătură nici cu o cauză antisocială – Corupția care ucide, dar nici cu efectul pur politic al revoluției elitiste ce a dus mai întâi la răsturnarea guvernului Ponta iar apoi la replierea tactică ce a coalizat exact clasa pe care Revoluția aceea o voia schimbată.

Și acum hai să vedem ce am făcut și ce n-am făcut în acest an.

Categoric schimbarea clasei politice NU s-a produs, dar nici nu avea cum. Am avut alegeri locale la care, într-adevăr, au câștigat și penali de după gratii. Dar au câștigat și oameni noi, unii independenți, alții în partide abia încropite, sau, cel puțin au ieșit mai în față.

Revenind la tensiunea acelor zile, în care zeci de mii de oameni cereau schimbarea clasei politice, așteptând parcă emergența unui Mesia dintre ei, de acolo din stradă, aș vrea să spun că, probabil, președintele Klaus Iohannis a luat cea mai bună decizie pe care o putea lua la vremea respectivă. Sigur că Dacian Cioloș, pe care l-a numit premier nu are un aspect mesianic și bineînțeles că nici guvernul său de tehnocrați nu a reușit să realizeze foarte multe din ce și-a propus. Dar, cel puțin, în acest an trecut de la Colectiv, acea mulțime elitistă care a cerut altfel de politicieni a avut reprezentarea cât de cât exactă a unui alt mod de a face politică. Nu mă refer doar la Cioloș ci la mai mulți membri ai cabinetului său – Vlad Voiculescu, Pâslaru, Tudorache, Ghinea, dar și alții mai din spate (cum ar fi Cătălin Drulă, consilierul pe infrastructură) pe care nici facebookul nu-i știe, toți aceștia ne-au arătat concret cum poate arăta altfel clasa politică. Unii au intrat deja pe listele viitoarele alegeri, alții nu și nici nu vor intra, dar măcar acum știm ce vrem, știm că nu vom avea nici coborâri nici înălțări la ceruri, că Mesia e în primul rând om, supus greșelii, îndoielii, ezitării, am învățat că resursa de politică altfel e aici, în resursa intelectuală a nației noastre, trebuie doar să se implice și să ne implicăm și noi mai mult, alături de ea.

Cu voia dumneavoastră, dar în niciun caz ultima pe listă, aș include-o în această resursă tehnocrată a nației și pe Laura Codruța Kovesi și pe colegii ei mai puțin cunoscuți din DNA, care nu au venit nici după Colectiv, nici aduși de Cioloș, nu fac parte din Guvern, dar au un rol esențial în societate, sunt aici de ani de zile și duc o luptă de-a surda, aparent fără șanse dar de fapt cu multe rezultate care ne-au redat optimismul, cu această clasă politică infectată de corupție.

Așa se schimbă România, dar aceste schimbări durează și nu toți avem capacitatea să le sesizăm atunci când ele se petrec, căci se petrec treptat.

Bineînțeles că sistemul politic s-a repliat, s-a coalizat și îi va crucifica pe acești oameni. Bineînțeles că mesajul sau faptele lor nu au ajuns sau au ajuns distorsionate la marea masă care crede că un an de la Colectiv e un an de când a fost răsturnat Ponta. Acea masă este ostatica televiziunilor politice, care chiar dacă difuzează de exemplu azi ipocrit filme despre Colectiv, o fac doar pentru că sensibilizarea emoțională face audiență.

Bineînțeles că în Sănătate reformele încercate de Vlad Voiculescu au fost deturnate. Bineînțeles că în Educație tentativa de a schimba prin concursuri fără influență politică directorii de școli a fost blocată. Bineînțeles că reforma din Administrație a fost și ea blocată, dar chiar schimbarea democratică prin alegeri este mult afectată de o lege electorală ce conservă și chiar augmentează avantajul partidelor existente.

Dar, vă întreb, pe voi ăștia care ați ieșit în stradă acum un an, după Colectiv…

Cum rămâne cu the day we give in?

Chiar credeați sincer că va fi ușor?

Chiar v-ați imaginat că impresionat de tragedie sistemul își va pleca rușinat privirea și va ceda fără luptă?

Chiar sperați comod că după ce ați ieșit în stradă până și voi, cei independenți, cei care nu vor nimic de la nimeni, că gata, vă veți putea întoarce la viața liniștită de corporatiști, la familiile și la serialele voastre HBO?

Oh, nu, prieteni! Ceea ce s-a întâmplat în acest an era previzibil, logic, ba chiar, oarecum firesc. Libertatea, democrația, bunăstarea, curățenia morală a societății, acestea nu sunt chestii date din născare, chiar dacă așa scrie în Constituție. Ți le iei singur și trebuie să lupți permanent pentru ele. Nu, nu se obțin nici într-un an, dar nici în cinci sau în două’j’cinci nu poți să zici gata dom’le, s-a rezolvat, eu mă retrag.

În acest an trecut de la Colectiv n-am obținut nimic și am obținut totul. Acum știm ce vrem, ce putem și, mai ales, în acest an am învățat să ne implicăm dincolo de ușa casei noastre din suburbii, dincolo de confortul călduț al unei slujbe bune, dincolo de senzația mincinoasă că ceea ce se întâmplă în restul României nu ne afectează. De fapt, prietene corporatist, elitist, student, rocker sau doar om cu bun simț, doar dacă ții cont de toate astea, poți ajunge lesne la concluzia că un miracol s-a produs în acest an în țara noastră.

Miracolul, trezit de tragedia de acum un an, ești pur și simplu tu, cel de azi.

Ne vedem la Universitate.

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

27 răspunsuri la Ce am reușit și ce n-am reușit, în acest an trecut de la Colectiv…

  • ari
    Noiembrie 1, 2016 la ora 18:59

    Individ ,stat legi,nevoi ,sperante ,bani.Copii,adulti ,batrini ,nastere, viata moarte .Adevar ,minciuna ,amestec adevar-minciuna,democratie ,politica.Viata e alcatuita din fiecare .Rugati-va sa aveti mintea necesara sa le recunoasteti si sa le folositi in sens bun pe fiecare .

    Răspunde
     
  • mazare
    Noiembrie 1, 2016 la ora 00:36

    Moise, spuneai in primavara ca incepand din toamna vei fi invitat in fiecare seara de luni la Jurnalul de seara de la Digi24.
    Si mai spuneai ca vrei sa dezvolti o aplicatie pentru telefon. Nici despre asta nu am mai auzit nimic.

    Răspunde
     
  • Alin Duciuc
    Octombrie 31, 2016 la ora 22:48

    Domnule Moise,
    Coruptia a ucis
    Coruptia ucide
    Coruptia va ucide
    De ce nu se vorbeste despre mortii de pe soselele noastre care, tot din cauza coruptiei, mor.
    Cum? Cand stii ca poti da mita unui politai sa-ti lase permisul in buzunar, iti permiti sa conduci cu mult peste limita legala. Daca faci accident, e mortal.
    Cand stii ca iti ia permisul indiferent cine esti, conduci prudent, cu ocazia asta eviti si accidentele mortale.
    In acest an am vazut ca nici macar o tragedie de acest gen nu schimba clasa politica.
    Timp de o luna nu a avut curajul sa iasa in fata nici macar portarul vreunui partid politic. Dupa, si-au continuat viata mediocra.
    Am ajuns la concluzia ca doar iesitul in strada poate sa puna potnita sau sa tempereze filosofia dezastruoasa a politicianului roman.

    Răspunde
     
  • m
    Octombrie 31, 2016 la ora 20:21

    Asa e, Moise. As mai adauga ca ne educam copiii sa fie fara teama, ca nu trebuie sa stea nicicand cu capul plecat si ca trebuie sa se implice. Si sa lupte. Sa nu renunte. Asta mi se pare chiar mai important. Stii, de fapt noi pregatim viitorul Romaniei. Doar ca nu ne dam seama mereu sau mai uitam cateodata 🙂

    Răspunde
     
  • roman in diaspora
    Octombrie 31, 2016 la ora 11:15

    Buna ziua
    ,acest mesaj e adresat dv. Moise Guran
    Imi cer scuze, nu are legatura cu subiectul Colectiv.
    Comform spuselor premierului ,cica, administratia publica s-a debirocratizat si informatizat si toti romanii din tara si strainatate pot plati imozitele auto online.
    Cum se face de nu toate primariile nu sunt conectate la aceasta facilitate.
    Intrebare: cum pot plati (nu sa fiu platit) din strainatate impozitul on -line, din moment ce primaria nu-i conectata la ,,ghiseul.ro ” sau orce alt sistem informatizat.

    Răspunde
     
  • Luca
    Octombrie 31, 2016 la ora 10:08

    „The day we give in” nu a ajuns inca, cel putin nu pentru mine. Asa cu am ales cand am terminat liceul si mai apoi facultatea sa raman in scumpa mea patrie pe un salariu de 4-5 ori mai mic decat mi s-a oferit in Occident, asa ii dau si cate un sut in fund zilei in care voi renunta. Este greu intradevar, dar cu trecerea timpului vom fi mai caliti, mai pregatiti si mai intelepti in ceea ce vom face. Acum este clar…pana ce populatia de varsta mai inainte nu se va duce(si aici ma refer la cei care au ramas cu sechelele comunismului, ca deaia sunt asa usor manipulate) vom mai trage bine de tot, si „the day we give in” iarasi va bate la usa…iarasi va primi un sut in fund. Ca asta e fratilor: suntem un popor blestemat. Istoria este edificatoare. Dar nu renuntam. Asa ca sfatul meu este: implicate-va mai mult in viata politica. Atentie, nu zic sa ne facem politicieni dar aderati la un partid si faceti-va timp o ora pe saptamana sa mergeti la sedinte. In loc de 30 de oameni la o sedinta sa fie 300 si atunci o sa vedeti ca nu o sa-si mai faca mendrele toti coruptii si toti netalentatii. Mai multe persoane active, mai multe pareri, mai multe idei, un portofoliu mai mare din care sa alegi. O ora pe saptamana fratilor si putem schimba soarta acestei tari. Chiar e greu? Pentru mine nu si sunt corporatist(stau prost cu timpul). Nu ma intereseaza functii politice dar ma intereseaza cine ma reprezinta. Curaj si implicare.
    CORRUPTION IS THE ROOT OF ALL EVIL!!!

    Răspunde
     
  • speranta R
    Octombrie 31, 2016 la ora 07:26

    „sa nu uiti,Darie”!
    cei ca mine,ca tine Moise si o parte din
    „urmaritorii tai”,nu uita;
    eu luam atitudine la nedreptati si needucati si pana acum,dar acum o fac si cu mai multa rabdare;va voi da trei exemple adevarate,dar nu acum ca nu-i momentul;

    celor 64 de tineri EDUCATI, care s-ar fi putut multiplica(ce mult ne vor lipsi in aceasta penurie de civilizati)le dedic Concertul 18 pentru pian/Mozart;
    ascultati-l pe Google,unde vreti voi si veti constata ca priviti cerul….
    cei ce nu simt asa, privesc doar agoniseala…

    Răspunde
     
  • stanca
    Octombrie 31, 2016 la ora 06:45

    Din ce in ce mai mult cred ca plecarea dv . de la televiziune a fost pusa la cale. Erati singurul care analizati si explicati. Multi nestiutori au mai inteles cate ceva.Acum iar suntem pacaliti. Cu mult respect si parere de rau.
    U

    Răspunde
     
  • Roxana I.
    Octombrie 31, 2016 la ora 00:14

    @ Alex Mirea: mi-a placut foarte mult ceea ce ati scris si dvs. Ce puteti face mai mult pentru popor roman si pentru Romania? E foarte simplu: sa va implicati (si dvs. si altii ca dvs.) mult mai activ si mai concret in politica (daca nu aveti prea multe variante din care sa alegeti sau cele existente nu sunt satisfacatoare). In politica pe care o blamam cu totii – intr-o forma noua (cu noi oameni si cu suflet pentru aceasta tara, cum spuneti foarte frumos) sau ca independent – nu se poate altfel! Ps: mi-a placut atat de mult ceea ce ati scris, incat v-am si preluat si am citat foarte mult din ceea ce ati scris 🙂

    Răspunde
     
  • Daniel D.
    Octombrie 31, 2016 la ora 00:10

    Până una – alta, democrația tot prost înțeleasă rămâne: votul nu e un drept, ci o obligație civică, însușită odată cu buletinul și activată la 18 ani. Dreptul îl primești odată cu ștampila de vot, iar apoi îl exerciți în cabină, alegând ce faci cu ștampila.
    Restul sunt doar vorbe…

    Răspunde
     
  • Ion
    Octombrie 30, 2016 la ora 21:17

    „Colectiv este până la urmă revoluția unor elite… educate, cu job bun la corporație și abonament la Game of Thrones…”

    Ce trista descriere/realitate a elitei in Romania 2016! Totusi cred ca aia cu „job bun” la corporatie si abonament la Tronuri sau Netplix nu sunt Elita!

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Octombrie 30, 2016 la ora 20:00

    Iata de ce trebuie sa votezi…
    La alegerile prezidentiale PSD a avut 5.2 mil. voturi, care probabil vor fi si acum ale lor. Prezenta la vot a fost de 11 mil. si a fost una din cele mai mari. Daca cei prezenti la urne vor fi sub 10 mil. PSD va avea majoritate anul acesta, deci daca cei ca tine aleg sa nu voteze vor duce pragul de 50% spre PSD. Sper sa te ajute in decizi a ta.

    Răspunde
     
  • Cristi
    Octombrie 30, 2016 la ora 18:07

    Sunt un tanar de 31 de ani, din provincie. Te urmaresc de mult timp Moise, iti ascult emisiunile la radio si mi-a placut sa te urmaresc cu Bizy la TV.
    Este o chestie care o urasc din toata inima si anume indemnul catre tineri de a vota.
    Toti spun acelasi lucru, mergi la vot, pentru ca votul tau conteaza, votul tau o sa schimbe ceva.
    NU, votul meu nu o sa schimbe nimic. De ce?
    Pentru ca in tara asta majoritarii sunt persoanele peste 60 de ani si copiii lor indoctrinati.
    Sunt foarte putini oameni care gandesc in afara cutiei.
    Noi, astia care intelegem ca nu ce se intampla la Capatos sau la Maruta este important pentru noi, suntem minoritari.
    Daca PSD-ul s-ar fi imobilizat mai bine si nu ar fi fost atat de siguri ca Monta o sa castige, in clipa de fata erau la putere.
    Am vrut sa scapam de PDL si am votat PNL, dar defapt am ales tot un PDL reformat.
    Este o harababura in toata tara. Tot timpul se intampla exact ce vor ei sa se intample, restul e praf in ochi.
    Ce am castigat dupa ce am iesit in strada la #colectiv? NIMIC.
    Demisia lui Ponta si a lui Piedone? A fost frectie, PRAF IN OCHI.
    Chiar recent s-a descoperit ce camera de arsi este la Bucuresti, camera care ar putea sa trateze nimic daca ar mai fi o alta tragedie ca la #colectiv. Votul tau conteaza, DAR NU PENTRU TINE, DOAR PENTRU EI!
    Nu asa se fac schimbarile. Daca vreti schimbari iesim in strada si stam acolo pana cand se fac schimbari pe bune.

    Răspunde
     
    1. Claudia
      Octombrie 30, 2016 la ora 19:18

      Nu toti copiii celor de 50-60 de ani care voteaza cum le spune televizorul vor vota la fel. Desi nu ne putem convinge parintii, noi gandim altfel si votam altfel. Iar majoritari nu sunt batranii in nici un caz. Uite cum la prezidentiale cand tinerii au iesit la vot, au devenit automat majoritari. Parintii si bunicii nostri sunt majoritari numai atunci cand noi le dam voie prin neprezentare. Deci votul nostru conteaza pentru ca de cele mai multe ori el nu pleaca spre PSD.

      Răspunde
       
      1. sorin1
        Octombrie 30, 2016 la ora 20:21

        De acord.

        Răspunde
         
    2. Silviu
      Octombrie 31, 2016 la ora 08:14

      Delasarea e propriul nostru dusman. Din aceasta cauza ei au mai multi votanti. Sintem prea comozi in cuiburile noastre. Ne enervam pe fb….si atat. Trebuie sa continuam.pt ca altfele ei castiga la masa verde prin neprezentare. Capul sus!!!

      Răspunde
       
    3. Constantin
      Octombrie 31, 2016 la ora 13:52

      „Ce am castigat dupa ce am iesit in strada la #colectiv?[…]recent s-a descoperit…”_ Pai, asta am castigat, ca altfel nu se descoperea in veci! Odata descoperite neregulile, nu se remediaza singure. Este necesar, in continuare, sa cerem factorilor politici sa actioneze in sensul remedierii lor. In fond, asta este democratia, un joc in care implicarea cetatenilor este continua, nu doar din 4 in 4 ani.

      Răspunde
       
    4. Harry Minti
      Octombrie 31, 2016 la ora 19:08

      Da, Cristi, asta este Solutia: NU ASA SE FAC SCHIMBARI. IESIM IN STRADA SI STAM ACOLO PANA CAND SE FAC SCHIMBARI PE BUNE. Partide noi nu putem introduce in campanie. Partide vechi pe care le cunoaștem ce pot, nu putem sa le scoatem de la vot. Chiar daca voteaza si cei care nu voteaza, este degeaba, ca nu avem ce vota.
      Moise imi place articolul tau. A venit vremea sa facem ceva. Sa votam niste partide noi. In primul rand pentru educatie sanatoasa. IESIM IN STRADA SI STAM ACOLO PANA CAND SE FAC SCHIMBARI PE BUNE. Ei stiu pentru ce ne exploateaza. Noi nu stim de ce suntem exploatati. Dar suntem mult mai multi ca ei.

      Răspunde
       
  • John D
    Octombrie 30, 2016 la ora 16:58

    CTP trimite la Bubuli=scorpioni in limbajul lui „Moise” fapt ce apare aici aruncat in ceata neclara; Si totusi fii d cunoscute toate, o intrebare pentru Moise:
    – Ce ti-ai fi dorit sa se intample dupa un an, dat fiind asteptarile asternute?

    A se vedea ce este in jur (in jurul proxim cat si in jurul tarii)….

    Răspunde
     
  • Alex Mirea
    Octombrie 30, 2016 la ora 16:28

    Frumos articolul. Stiam ca urmeaza sa lublicati unul pentru ca se apropia aceasta data marcanta. E bun indemnul, dar spuneti mai concret domnule Guran, ce trebuie sa fac eu ca elitist. Faceti o noua adunare si vin. Publicati pe facebook o noua intalnire la care sa vina acele sute de mii ca mine si promit ca vin. Altceva ce as mai putea face pentru acest popor roman? Sunt si eu patriot, imi iubesc si eu tara la fel ca dvs, dar din pacate nu am acelas rol ca dvs. Nu credeti ca ar trebui sa parasiti cariera jurnalistica, aceasta cariera care, in alte articole publicate pe acest blog, spuneati ca va interzice sa alegeti parti si sa intrati in politica. Nu in politica pe care o blameaza toti. Intr-o noua forma. Cu noi oameni, oameni cu gandire analitica si cu suflet pt aceasta tara. Ce anume pot face eu, ca elitist descris mai sus, cu game of trones al meu, ce lot face mai mult decat a iesi in strada? Sunt format profesional pe alta cale si educat acasa sa fiu cinstit si sa muncesc pt ceea ce imi doresc. Si eu vreau o Romanie puternica, muncitoare si cat mai putin corupta. Concret, ce pot face eu pentru Romania? Astept raspuns si o data si locatie la care sa vin sa protestez. Sanatate.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Octombrie 31, 2016 la ora 09:56

      Vedeti dumneavoastra, d-le Alex Mirea, activitatea sociala presupune consum de resurse individuale. Cea profesionala (socialmente utila, prin definitie) aduce beneficii rapid, preponderent materiale si pe termen scurt. Cea politica, spre exemplu, in care spuneti ca doriti sa va implicati, aduce beneficii mult mai importante, mai solide si pe termen lung. (Participarea la manifestatii publice este activitate social-politica) In statele cu democratii consolidate participarea cetatenilor la viata Polis-ului este mult mai intensa. In SUA, spre exemplu, exista numeroase organizatii, cu diverse activitati, care ocazional adopta pozitii politice de care guvernantii sunt nevoiti sa tina seama. Apoi, cetetnii fac presiuni asupra reprezentantului propriu in parlament, caruia-i solicita sa adopte anumite pozitii in numele lor. In Romania oamenii nici nu stiu numele deputatu;lui din circumscriptia lor; il stiau mai bine pe vremea lui Ceausescu. Dar, asta cere timp si energie…Incepeti prin aflarea numelui deputatului si senatorului care va reprezinta, apoi cereti-i, spre exemplu, sa solicite precizarea sursei de finantare pentru deficitul rezultat prin eliminarea taxelor. Apoi, convingeti inca 100 de concetateni sa faca acelasi lucru. Cam asta fac cetatenii americani, spre exemplu.

      Răspunde
       
  • Laura
    Octombrie 30, 2016 la ora 16:10

    Schimabrile politice care se produc incet si cu multa constiinta, trezire, analiza si spirit critic din partea votantului. Pe langa aceste schimbari, pe care le putem produce prin a fi foarte exigenti in perooda de campanie electorala, eu cer si ca Ministerul Sanatatii sa publice anual procentul de infectii intraspitalicesti inregistrate in spitalele din Romania. Minimul pe care il putem face este ca acest procent sa scada de la an la an. Situatia actuala, cu infectii extraodinar de rezistente si cu insuficienta in nivelul dotarilor sterile si de aparatura este o dovada vie ca sistemul cauta sa ne omoare.

    Răspunde
     
  • di livio
    Octombrie 30, 2016 la ora 16:02

    sa ne implicam mai mult?cum ai facut tu cind ai disparut de la tv?probabil ca te-ai repliat tactic

    Răspunde
     
  • narcis purice
    Octombrie 30, 2016 la ora 15:28

    Zdobior. Doomnule!
    …de-am gândit că-s urmaş al …
    şi m-am supărat pe una dintre părţi,aceea se va clătina?

    Răspunde
     
    1. narcis purice
      Octombrie 30, 2016 la ora 15:30

      Zdrobitor

      Răspunde
       
      1. narcis purice
        Octombrie 30, 2016 la ora 15:37

        Parte din rădăcini,are parte de cutremure.

        Răspunde
         
  • Un simplu observator
    Octombrie 30, 2016 la ora 14:59

    Miracolul s-ar înfăptui dacă ne-am schimba noi, simplii privitori! Trebuie să începem cu noi înșine și abia apoi vom fi în măsură să îi schimbăm pe alții! Atât timp cât Piedone reușise să strângă semnături pentru o nouă candidatură, atât timp cât penalii din pușcării alături de penalii de lângă noi au câștigat un nou mandat…suntem putrezi la minte! Ne călăuzim după zicala”mie nu o să mi mi se întâmple ‘! Mergem la vot ca proștii, ca să fie drumul cu prosti și să ii facem pe alții’ boieri’! Ce bine ar fi dacă i-am tăia în decembrie pe toți de pe buletinul de vot! Să nu câștige nimeni! Asa le-am arăta că trebuie să vină alte vremuri! Dar nu, nu se poate! Pădurarul cum mai fură dacă nu votează penalii, vecinul cum mai fură din pădure, unii cum mai fac rost de o grămadă de lemne mai bune,copilul cum mai trece clasa (că insp. scolar vrea un os de ros in parlament), doctorul cum să progreseze (doar ca deputat, nu)…!? Doamne, dă-ne mintea cea de pe urmă!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase