SRI? SRL? SRC? Ne apără de teroriști Serviciul Român de Comedie?

Moise Guran

Tentantă povestea asta cu colonelul de la SRI care a declanșat cu israelienii de la Black Cube operațiunea Tornado, de compromitere a șefei DNA. Îți vine să zici, Edy, frate, tu ții sub control serviciul ăla de informații? Sau n-ai habar ce se întâmplă sub nasul său? Sau ești implicat și tu în poveste? Atâta doar că, uite, Hotnews zice că Dragomir ăla nu avea de unde să dea 900 de mii de lire cât ar fi costat toată operațiunea. Așa că, cel mai probabil, deși avea un interes personal în compromiterea lui Kovesi sau a DNA-ului, el a fost doar un intermediar. Un soldat.

dragomir

Mai rămâne de aflat al cui. Chiar DIICOT sugerează în comunicatul său că acest fost ofițer superior al Serviciului Român de Informații are pe altcineva în spate. Se spune în comunicat că Dragomir și un alt suspect „… au discutat atât de contextul şi necesitatea operaţiunii, scopul şi presupusele persoane care stau în spatele operaţiunii şi care sunt interesate de reuşita acesteia”

Cei de la Hotnews mai susțin că au aflat pe surse că în spatele lui Dragomir ar putea fi o chetă, un soi de sindicat, sau poate chiar un cartel. O fi, dar mie asta parcă îmi sună a vină disipată, ceva de genul turma scapă urma. Sau era invers? Pentru că dacă nu era invers, urma banilor e destul de ușor de luat. Ne-a demonstrat-o chiar DNA-ul de atâtea ori. apoi, e foarte neprofesionist din partea unui ofițer de informații să se apuce de subminarea unei autorități publice a statului (că nu la Kovesi personal ci la capacitatea DNA de a desfășura acte de urmărire penală voiau el și alții să ajungă), riscând deci 20 de ani de pușcărie (în cazul lui infracțiunea se numește Trădare, art 394, lit. b) dând șfară în țară că strânge bani să plătească niște israelieni.

Pe de altă parte, omul are un profil de facebook foarte public. (De acolo e și poza de mai sus. Despre ceilalți din poză, detalii în Adevărul). Scrie acolo pe facebook și ce școli a făcut și cum s-a specializat pe spațiul arab, scrie și că n-a învățat nimic de la Academia de Informații Mihai Viteazul. De altfel presa a fost invadată de pozele lui, probabil de pe internet, unde există de altfel și o filmare de tip paparazzi, cu el Bica și Remus Truică, în chiloți la mare. Erau de mult acolo, dar dacă lumea n-a știut cine este, s-a uitat la Truică și la Bica.

Deci tipul ăsta a condus Antiterorismul de la SRI? El ne-a păzit ani de zile de teroriști? Preferam să cred că ai noștri ca brazii arată și ei mai ca james bonzii din filme, dar el face SRI-ul de râs nu atât că e burtos, cât mai ales din alt motiv. După ce formează câte un potențat de ăsta ce poate să adune (doar cu un telefon la Fisc) niște mii de euro șpagă de la arabii pe care trebuia să îi supravegheze, SRI-ul îi lasă așa în plata Domnului, să își facă de cap? Nu îi mai gestionează nicicum? Dar dacă în loc să angajeze niște hackeri angaja un hitman sau aranja o mașină capcană la DNA? Oare SRI-ul afla? Păi bănuiesc că nu, că dacă aș bănui că da, atunci SRI-ul ar fi aflat și de Acțiunea Tornado. Și n-a aflat. Sau a aflat și n-a spus. Aia ce zice DIICOT în comunicat că acuma SRI dă sprijin e vrăjeală. O fi dat dosarul de cadre, dar DIICOT nu de la SRI a aflat acest caz și nici n-a fost implicat în prinderea israelienilor. Oricum ai da-o domnul Hellvig și SRL-ul lui ies ori de proști, ori de ticăloși.

Ar fi prea grav ca SRI-ul să dorească să compromită DNA-ul sau pe Kovesi, deși, dacă vă mai amintiți, după ce procurorii i-au prins pe cei doi israelieni, firma Black Cube a comunicat oficial că misiunea lor pe teritoriul României era autorizată! Adică era aprobată de o autoritate din România. Iar noi nu i-am crezut. A început să le țâțâie și ăstora de la SRI fundul atât de tare după ce DNA-ul a descoperit măscărirea fondurilor operative ale DIPI încât ar fi în stare de așa ceva? Domnul Hellvig, aveți ceva de spus? Un comentariu ceva domnul Marincea, poate chiar și pe facebook (unde apropo pagina SRI se confundă tot mai des cu cea a SRC – Serviciul Român de Comedie).

Am o problemă cu poveștile de tipul ăsta. Concentrarea atenției pe un țap din ăsta riscă să facă scăpată turma. Burtosul de la SRI nu pare genul care să spună cine e în spate, el a mai fost arestat și apoi eliberat. E genul care dispare ca Omar Hayssam iar noi nu aflăm niciodată soldatul cui a fost. Și asta chiar nu îmi place.

PS În timpul ăsta, pe televizoare și nu numai, se desfășoară o adevărată campanie de decredibilizare a DNA-ului care ar fi devenit, cică, poliție politică. A cui oare? Dacă e în război și cu un SRI condus de omul lui Iohannis și cu Ponta și cu Oprea, nu mai vorbim de duo-ul politic Băsescu-Udrea, a cui poliție politică este DNA-ul?

PPS Căutând pagina de facebook a lui Daniel Dragomir, ofițerul ăsta al SRI, am descoperit nu numai o similaritate între textele lui și cele ale unui cunoscut fost gazetar, dar și o cultivare a lui de către Dragomir. Respectivul fost gazetar tot dă info pe surse din servicii în ultima vreme, pentru a combate virulent DNA-ul. Mă tem că DIICOT tocmai i-a arestat sursa, dar Maestre, dă-o-n spanac de etică! Infractorii trimiși în judecată sunt surse din servicii la dumneavostră?

stiri verificate
Categoria: Diverse
Etichete: , , , ,

Comentarii prin facebook

22 răspunsuri la SRI? SRL? SRC? Ne apără de teroriști Serviciul Român de Comedie?

  • alexman
    Septembrie 15, 2016 la ora 21:51

    Stiu ca cei din SRI sint si ei verificati periodic de anumiti oameni tot din SRI, dar daca nu au descoperit ce facea acest individ tare ma tem ca afacerea a fost cu binecuvantarea sefilor din SRI ca sa o loveasca pe Kovesi. Oricum m-au cam dezamagit cu masinatiunile lor. In loc sa fie in slujba tarii sint in slujba unor nemernici. Cred ca trebuie curatenie si in zona asta ca prea pute urat.Poate se impune mai multa transparenta financiara ca sa vedem ce si cine consuma banii nostri si pe ce anume.

    Răspunde
     
    1. Ciprian
      Septembrie 15, 2016 la ora 23:30

      Au descoperit, tocmai de aceea a plecat jegul asta din serviciu în 2013.

      Răspunde
       
  • x
    Septembrie 15, 2016 la ora 21:09

    Tot ce s-a furat in tara asta, si ce stim si ce nu stim, nu se putea face fara atenta supraveghere a celor din SRI.Subliniez atenta… Ca sunt si oameni faini acolo, cel mai probabil, dar ordinele sunt ordine si cascavalul cascaval.
    Exista seniorii, retrasi, necunoscuti, care tin sforile in mana. Restul sunt pioni nu spioni. Ce sau pe cine sa conduca Edy? :)))))))Cateodata pari asa naiv, Moise, desi stiu ca nu esti.

    Răspunde
     
  • FlorinT
    Septembrie 15, 2016 la ora 19:10

    SeReIstul din articol e unul dintre cei multi care in anii 90 au intrat in scolile de politie/serei pe spaga grasa, dar grasa de tot. Acum se vad urmarile.

    Răspunde
     
  • Dan
    Septembrie 15, 2016 la ora 15:18

    Cine ne apara de terorism?!
    In primul rand saracia.
    In al doilea rand frica de moarte a romanilor.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Septembrie 15, 2016 la ora 16:57

      Aveti perfecta dreptate. Cred ca asta e ordinea corecta. Abia apoi e posibil sa urmeze : SRI, etc bineinteles daca in timpul asta nu sunt ocupati cu altceva mai important de facut. Sa nu uitam ca si la 11 septembrie, conform ultimelor dezvaluiri, serviciile secrete americane cunosteau ceea ce urma sa se intample insa se pare ca a fost o eroare de comunicare (cine trebuia sa dea informatia mai departe nu a facut lucrul asta). Asadar serviciile secrete (cred ca e general valabil indiferent de tara) au salarii foarte mari si bugete secrete nu neaparat pentru a asigura securitatea nationala si a preveni razboaie inutile (vezi aici razboiul din Irak care a urmat dupa atacurile de la 11 septembrie) ci pentru a asigura facilitati unei paturi sociale privilegiate si pentru protectie politica.

      Răspunde
       
  • Luc
    Septembrie 15, 2016 la ora 12:41

    Moise, daca e sa fim cinstiti dupa 89 toate partidele care au fost la guvernare au jefuit tara prin asa numitele privatizari. DNA a prins putere in ultimul timp pentru ca probabil a primit unda verde de la Iohanis. (fara vointa politica nu poti face nimic) Si cum hotii din toate partidele se simt amenintati au inceput sa se uneasca, incearca orice pentru ca sunt disperati….numa sa scape. Isi simt sfarsitul aproape si ei stiu ca daca nu distrug ei aceasta institutie numita DNA, exista riscul ca DNA sa ii distruga pe ei.
    Coruptii s-au unit dupa cum zice vechiul proverb romanesc „Te faci frate cu dracu pana treci puntea”!
    Avem nevoie de procese colective ca si in Italia cum au procedat cu mafia…sa pice toata reteaua…nu numai 1 soldat. Numai asa putem curata sistemul. Nu am inventat noi apa calda, aceleasi lucruri s-au petrecut si in italia pe vremea mafiei. Nu trebuie sa facem noi nimic diferit, decat sa facem ce au facut si altii.
    Ps. Moise ce ti-am scris eu aici ar fi o tema buna de abordat in viitorul apropiat daca vrei sa faci ceva pentru societatea romaneasca. Asemanari intre mafia de astazi din Romania si cea din Italia de acum 50 de ani.Traim acelasi fenomen.

    Răspunde
     
  • Luc
    Septembrie 15, 2016 la ora 12:25

    Tara noastra e corupta pana in maduva oaselor din cauza partidelor politice care au numit in toate institutiile membri de partid corupti. Avem nevoie de masuri dure, de taiat in sange….nu de vorba multa si inutila. Procese de grup colective….exact cum se proceda cu mafia in Italia (comisarul Korado Katana sau cum il cheama)

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Septembrie 15, 2016 la ora 15:59

      Este posibil sa aveti dreptate cu dl. Cătană de care pomeniti, mai ales daca se va interzice fiintarea partidelor, ori va fi permisa existenta unuia singur, care sa ne coordoneze…sau sa ne ordoneze, ori sa ne ordone. Nici nu mai stiu cum este corect.

      Răspunde
       
  • J&H
    Septembrie 15, 2016 la ora 12:13

    Serviciile secrete din Romania sunt stat in stat. Nu sunt controlate de nimeni in mod real, nici operational, nici financiar. Din putinele date facute publice se pare ca sunt supradimensionate si suprabugetate in comparatie cu alte servicii secrete din lumea civilizata. Exista cateva celule de profesionisti care se ridica la cerintele cerute de partenerii din vest, restul personalului fiind chitit pe afaceri personale si politie politica. E nevoie de un control civil pe bune, in servicii se petrec multe lucruri necurate. Ma infior si acum cand imi amintesc de achizitionarea serverului de 1 miliard de euro pe timp de criza economica.

    Răspunde
     
  • cornel
    Septembrie 15, 2016 la ora 11:05

    Din pacate SRI se decredibilizeaza puternic prin astfel de angajati ai sai iar Romania ca stat este victima colaterala sigura. Sa nu uitam ca si Politia Romana este acum cam in aceeasi pozitie (vezi cazul DIPI si cazul Oprea). Este clar ca in ambele institutii se produc astazi derapaje serioase insa intrebarea serioasa care se pune este : cine este capabil, poate si vrea sa elimine aceste derapaje si abuzuri? Sa nu uitam ca la conducerea celor doua institutii amintite mai sus sunt persoane numite politic si asa cum este de asteptat cele doua institutii au fost si sunt folosite si la lupta de pe scena politica interna. Poate si in alte tari din Europa de Vest sau SUA e la fel, cu unele nuantari probabil. Insa de aici si pana la abuzuri grave comise de angajati ai celor doua institutii este cale lunga, parerea mea. Romania ca stat sigur are de pierdut intr-o asememea conjuctura sau situatie creata atat intern cat si extern.

    Răspunde
     
  • lana
    Septembrie 15, 2016 la ora 10:00

    Moise si eu sunt de partea DNA… dar crezi ca este posibil ca adevaratul scop sa fie denigrarea SRI si nu a DNA ? Romania ca stat pica mai prost daca este decredibilizat SRI nu DNA. Culmea, desi sunt tactici rusesti, autorul este mai degraba SUA. Cred ca s-au folosit de o tactica gen – stiau ca suntem corupti si au facut afaceri prin interpusi astfel incat sa afle multe informatii cu care apoi sa aibe la mana diversi „politicieni”.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Septembrie 15, 2016 la ora 11:02

      Si eu m-am gandit ca este posibil ca dl D Dragomir sa fie victima politiei politice facute de DNA. Este posibil ca dl T Basescu sa stie mai multe despre actiunile de politie politica intreprinse de procurori, pentru ca l-am auzit la TV vorbind despre subiect. Vedeti dumneavoastra, circula in folclor zicatori despre angajatii serviciilor, ba ca nu ies decat cu picioarele inainte, ba ca n-au nici mama, nici tata etc. Uitati-va, la asta cu mama lor, ma strafulgera un gand ca s-ar putea sa n-aiba nici patrie. Prin urmare, daca se simt incoltiti ar fi posibil sa intreprinda inclusiv actiuni antinationale, antiromanesti samd. Ne putem intreba, sa zicem, daca ar putea intra in slujba unui serviciu strain? Ori, incita la conflicte interetnice? Sau, spre exemplu, ar putea destabiliza situatia social-politica din tara, inclusiv prin subminarea actului de justitie si a statului de drept? Eu cred ca da, mai ales atunci cand cei care sunt implicati ocupa functii importante in SRI, SIE etc. Cum se explica, oare, apararea in Conservative Home, de catre dl Damien Phillips, a d-lui Adamescu (infractor condamnat definitiv, cu legaturi in servicii, cel putin cu fosti lucratori SRI angajati la Astra, si in justitie, unde a corupt judecatori)?!

      Răspunde
       
  • Kapital
    Septembrie 15, 2016 la ora 09:26

    Codruta este invincibila iar zbaterile unor infractori denota acest lucru. Singurul semn de intrebare ar veni in contextul alegerilor din SUA, desi continuitatea politicii lor in Romania nu este in pericol.

    Răspunde
     
  • SSeba
    Septembrie 15, 2016 la ora 07:12

    Esti sigur ca CEASCA? De ce nu aia care l-au dat jos?

    Răspunde
     
  • MP
    Septembrie 15, 2016 la ora 04:08

    Populatia educata – ca si specialistii, ca si patronii (angajatorii) buni, ca si investitorii etc – este un bun pe care il atragi, il incurajezi si il tii aproape de tine. Ba mai mult, lupti pentru el cand vine vorba de o lume „comuna” gen UE.

    Nu stiu daca sa ma bucur sau ma deranjeze, dar Romania primeste fix ceea ce a dorit: manele, seminte, bere la pet si circ ieftin (ieftin, asa cum le place ruptilor in fund).

    Nu uita: tara e a muncitorilor, nu a intelectualilor. Cred ca Ceasca isi freaca „mainile” de bucurie vazand ca poporului a ramas la nivelul acesta.

    Răspunde
     
  • Geo
    Septembrie 15, 2016 la ora 02:12

    Ce „coincidenta” domne. Deci din poze si filmari se poate spune ca acest Dragomir arestat tonight se cunostea cu inculpata Bica, era amic chiar cu avocata acesteia, iar „maistrul” peltic si sclerozat de la Gagesti care o da de dimineata pina seara cu „binomul”, ca o moara stricata, era citat de el regulat pe fb. Cu alte cuvinte cei enumerati mai sus aveau o antipatie comuna, ca sa nu zicem dusman, sefa DNA. Ce nenorocire belita, nu prea cred in coincidente. Cine stie ce va mai aparea in perioada urmatoare.

    Răspunde
     
  • Anton
    Septembrie 15, 2016 la ora 01:42

    Si sa mai adaug cite ceva,
    Ambasadorul american nu a facut nimic rau dar cei care vor dori sa abuzeze de acel gest nu vor lipsi de la televiziuni – lumea naiva va aplauda !
    De cind am plecat sustin ca numai cresterea nivelului de viata al romanilor va elimina aceasta problema fara sens
    Am reusit – din pacate- sa pricep ca populatia needucata din Romania este dominanta si poate fi manipulata extrem de usor
    Dar , cu parere de rau am descoperit si faptul ca partea educata refuza sa participe la conducerea cetatii si acest fapt are consecinte extrem de grave
    Cei care au ” gustat ” din lumea Vest-ului nu se mai intorc sau daca o fac nu se mai adapteaza si parasesc Romania
    Avem un obicei de a ne autoflagela dar in acelasi timp ne tragem un glont in propriul picior de cite ori avem ocazia
    Nu exista zi ca un roman sa nu faca ceva negativ si notabil
    Cele pozitive nu se mentioneaza deoarece sint normale – este ca la bursa , se anunta doar scaderile nu si rezultatele pozitive
    Moise , de aici vad lucrurile diferit .
    Am fost de citeva ori acasa si mi-au placut multe lucruri
    Am ramas deceptionat de altele dar sint nascut in Maramures si simt ” IARBA VERDE DE ACASA „!
    Am copii care au alte valori si habar nu au de zbuciumul meu sau a celor plecati si aflati la virsta mea !
    Veni-va vremea cind sa pot afirma cu sufletul impacat ca ma intorc sa fiu acolo batrin si sa mor acolo?

    Răspunde
     
    1. mihai
      Septembrie 15, 2016 la ora 13:51

      Suntem in situatii oarecum asemanatoare,numai ca eu stau 9 luni aici in tara si 3 cu copii dincolo.Dupa mine,v-as sfatui sa nu va mai faceti vise,nici d-voastra nici copii,ca vreodata va merita sa va intoarceti…Iar daca din decembrie vine iar psd-ul la putere nici nepotii nepotilor nostri nu se vor mai intoarce!

      Răspunde
       
  • Zamfirescu Mihai
    Septembrie 15, 2016 la ora 01:37

    Serviciile astea….dacă incepem să vorbim despre ele, trebuie musai să fim echilibrați, nu de alta dar poți să o dai ușor în paranoia:-). De inceput trebuie să spun că din tot ce am citit legat de domeniul ăsta serviciile de informații sunt conduse de șefii lor numiți politic în prop. de maxim 60 %, in funcție de cât de puternice sunt instituțiile statului respectiv. În rest vorbim de celule de informații ce se autoconduc si in funcție de tipul de oameni ce le formeaza ele pot fi pozitive( au in componenta oameni cu o anumită etica, valoare morală și patriotism ce îi fac să lucreze in interesul națiunii, indiferent de ce ordine primesc și de la cine) si bineînțeles negative( care respectă ordinele de serviciu ca la carte in special pe cele care deservesc si intereselor proprii și/sau de grup), un astfel de război băieți buni vs. băieți rai a existat in ’89 la noi si inca nu știm 100% care din ei au castigat ….se conturează se pare partea cea rea ca si câștigătoare iar partea băieților buni, se pare că începe sa își i-a revanșa de vreo 2 ani.
    Cert este că dintr-un astfel de război pierzatorul nu dispare ci doar se retrage si așteaptă momentul oportun pentru revanșa.

    Răspunde
     
  • Anton
    Septembrie 15, 2016 la ora 01:21

    Moise
    Inainte de a ma interzice iti reamintesc semnificatia pe vremea lui Ceausescu a Coloanei Infinitului- CUM SE NASTE UNUL OKAY , CUM SE STRINGE DE GIT
    Cam asa si cu Codruta Kovesi !
    Mai si mir – de aici – ca Ea mai exista intr-o societate ca in Romania
    Si acum , sterge-ma !
    Eu iti doresc toate bune

    Răspunde
     
  • Paul
    Septembrie 15, 2016 la ora 00:30

    James bonzii sunt englezi nu americani

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase