Ponta și autostrăzile? Un alt punct de vedere

Când mai scap dintr-un blocaj pe Valea Oltului direct pe autostrada Sibiu-Deva mă întreb cu uimire dacă nu cumva am ieșit din România. Visez? Visez, evident! De prea mulți ani! Iar autostrada aia întreruptă (pentru a fi demolată) imediat după Sibiu, mă trezește prea repede din reveria prostească doar pentru a mă împinge într-un soi de depresie… da, sunt încă în România, o țară atât de haotică și de dezbinată de aroganța și incompetența politică, o țară în care, într-adevăr, rămâne și astăzi neverosimil că o autoritate publică poate organiza lucrări ample de infrastructură. Pe facebook s-a stârnit un soi de falsă dezbatere, după ce fostul premier Victor Ponta s-a apucat (cu tupeu-i caracteristic) să treacă în revistă autostrăzile nășite în guvernarea sa. Postarea respectivă a adunat în trei zile peste 4000 de likeuri. Ea conține omisiuni, scoateri din context și minciuni pure și simple. Ponta a primit, tot pe facebook, o replică de la Cătălin Drulă, un om din domeniu, un om care știe exact ce vorbește, până de curând o voce a Asociației Proinfrastructura, acum consilier al premierului Dacian Cioloș.

Observând disproporția de viralitate dintre postarea lui Ponta și cea a lui Drulă, am decis să echilibrez un pic scorul, prin preluarea integrală pe Biziday a postării lui Drulă. Îi rog și pe alți colegi (blogeri sau jurnaliști în media on-line) să mă ajute în acest demers. Sigur, ideal ar fi fost ca însuși premierul Dacian Cioloș să fi intrat în această dezbatere, căci ea este importantă pentru restabilirea adevărului, dar și utilă, nu numai pentru că anul acesta avem alegeri. Iată mai jos integral postarea lui Drulă. Sublinierile și intertitlurile îmi aparțin. Acest articol este liber la preluare, cu sau fără citarea sursei. (Moise Guran)

catalin drulaDomnul Victor Ponta a scris de curînd o postare despre autostrăzi cu un fel de bilanț al guvernelor conduse de domnia sa. Cred că adevărul merită restabilit, așa că voi lua punct cu punct afirmațiile dumnealui.

Pentru că postarea respectivă pare a fi parte dintr-un meci al declarațiilor cu Traian Băsescu (și doar prin ricoșeu lovește și în tehnocrați), spun din capul locului că e departe de mine gîndul de a apăra performanța vreunui guvern din ultimii 25 de ani în ceea ce privește autostrăzile. Toate au gestionat mai degrabă prost domeniul și rezultatele le vedem astăzi. Acestea fiind spuse, afirm fără echivoc că guvernele conduse de domnul Ponta au fost cel mai mare dezastru în materie de infrastructură de transport și de investiții publice în general. Să trecem așadar la afirmațiile domnului Ponta:

Autostrada Sibiu-Orăștie

accident-autostrada-5Lotul 3 – cel închis la un an de la inaugurarea făcută de dumnealui cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidențiale din 2014 – ne spune că a fost semnat înainte de mandatul său și „nu aveam nicio altă vină decât aceea că a fost finalizată în 2014”. Adevărul este că derularea acestui contract s-a făcut aproape în totalitate în mandatul domniei sale – anii 2012-2014. Erorile de management al contractului și deciziile proaste s-au luat la CNADNR sub conducerea domnului Neaga, directorul general susținut de domnul Ponta la CNADNR. Mai mult, în 2014, presiunea pusă și hei-rup-ul făcut pentru inaugurarea în prag de alegeri au dus la problemele de calitate care au făcut ca autostrada să se închidă la un an după inaugurare. Chestiunea este, de altfel, investigată de DNA în prezent. După inaugurare, deși au apărut fisuri în carosabil la cîteva săptămîni, sub guvernul domnului Ponta s-a încercat timp de aproape un an minimizarea problemelor de calitate.

Despre Master Planul de Transport…

autostraziSpune dl. Ponta că și-a bătut joc guvernul anterior domniei sale și că “am realizat și finalizat noi [n.m. guvernul Ponta] Master Planul de Transport”. Contractul pentru Master Plan a fost licitat și semnat de cei dinaintea domnului Ponta, în aprilie 2012, deci cu cîteva zile înainte de începerea mandatului său. Așadar derularea contractului s-a desfășurat aproape în întregime în mandatul dumnealui. Termenul de realizare era de 24 de luni, cu alte cuvinte, ar fi trebuit finalizat în primăvara lui 2014. Ce s-a întâmplat în derularea acestui contract este un scandal. E de notorietate că sub domnii Șova și Ponta s-au făcut presiuni politice inacceptabile pentru că doreau să tragem tot traficul rutier al României dinspre Transilvania și Moldova spre București prin Valea Prahovei și să modificăm coridoarele stabilite la nivel european. Totul pentru a justifica pariul domniei sale cu concesiunea autostrăzii Comarnic-Brașov (aspect asupra căruia detaliez mai jos). Un document care trebuia să fie eminamente fundamentat tehnic – “științific” cum îi plăcea domnului Rus să spună – a devenit obiectul unor interferențe inacceptabile. Autostrada Sibiu-Pitești a fost întârziată cu cel puțin 2 ani și Master Planul a fost blocat tocmai de factorul politic.

Autostrăzile finalizate

 

Mai spune domnul Ponta că a finalizat și dat în exploatare următoarele autostrăzi (în totalitate, se înțelege):
– A3 București-Ploiești: e vorba de porțiunea de la Centura București la Ploiești (Bărcănești) care era 95% gata și a fost terminată la 1 lună după preluarea mandatului. Adică a inaugurat domnul Ponta munca celor dinainte (începînd din 2006-2007). Lipseau din această autostradă cei 6km de la Centură până în București, nodul Moara Vlăsiei și spațiile de servicii și parcările. N-ar fi crezut nimeni că 3 ani mai târziu, în 2015, acestea tot nu vor fi realizate. Să repetăm. 3 ani de zile. 6 kilometri de autostradă la cîmpie. Un nod. Câteva parcări. Nimic terminat. Asta este performanța domnului Neaga la CNADNR și a guvernelor Ponta.

– A2 București-Constanța: domnul Ponta trece aici, din nou, la realizări, toată autostrada uitînd să menționeze că cea mai mare parte, de la București la Cernavodă, a fost construită cu mult înainte de mandatul domniei sale. Iar sectorul de la Cernavodă la Constanța a fost contractat și în mare parte executat înaintea mandatului dumnealui, revenindu-i doar sarcina de a face inaugurarea în 2012 (la câteva luni după preluarea mandatului).

Contractele licitate sub mandatul Guvernului Ponta

Din păcate, am găsit toate aceste proiecte într-un stadiu jalnic și ne-am chinuit jumătate de an să le scoatem la liman. Să le luăm pe rînd.
autostrada– autostrada Lugoj-Deva: trecând peste întârzierea nepermisă în evaluarea ofertelor – 8 luni între august 2012 și martie 2013 , e vorba de un proiect în care s-a pus căruța înaintea boilor. Adică, în loc să fie obținut acordul de mediu – care impune anumite soluții precum tunele, viaducte lungi, ecoducte, etc. – și apoi să fie făcută licitația, s-a procedat invers. Fără să intru în prea multe detalii tehnice, deși contractele au fost semnate la sfîrșitul lui 2013, nici astăzi nu avem un acord de mediu complet și, din acest motiv, se lucrează doar pe sectoare ale autostrăzii – sperăm ca în septembrie să se deblocheze complet și aici.

– autostrada Cîmpia Turzii-Tg. Mureș, despre care dl. Ponta spune că are “contracte semnate în iulie 2014”. Un mic neadevăr și aici, contractele au fost semnate în februarie 2015. Patru dintre ele. Încă unul a fost semnat în martie 2016. Guvernul Ponta n-a mișcat nimic pe aceste contracte pe parcursul anului 2015. Nu au fost efectuate exproprierile. Avansurile nu au fost acordate constructorilor. Ordinele de începere a construcției nu a fost emise. Avizele nu au fost obținute, autorizațiile de construire lipsă. Nimic, zero. Pur și simplu guvernul Ponta a abandonat aceste contracte după semnare.

Lansare-Aciliu– autostrada Transilvania, lotul Suplacu de Barcău-Borș. Este vorba de lotul executat în proporție de 50% de Bechtel la momentul rezilierii contractului. Trecem peste modul în care a reziliat acest contract domnul Șova în 2013, cu despăgubiri de zeci de milioane de euro către Bechtel. S-a întîrziat apoi un an de zile licitația pentru reluarea lucrărilor (lansată în 2014) și pentru reluarea lucrărilor s-a semnat un contract abia în mai 2015. Pe acest contract, până în noiembrie 2015, nu se mișcase nimic. Doar certuri între firmele care au cîștigat. Nu mai vorbim aici de înțelepciunea deciziei de a rezilia acest lot, deși sumele cerute de Bechtel erau comparabile cu cele pe care le vom plăti noului constructor. În concluzie, avem o întârziere de cel puțin 3 ani și degradări survenite între timp la un șantier abandonat.
– Autostrada Sebeș-Turda. Dezastru e puțin spus pentru ce-am găsit pe acest lot. Lucrări efectuate fără autorizație de construire – lucrări începute la presiunile și promisiunile guvernului Ponta. Exproprieri neefectuate, proiectare nefinalizată și dispute cu constructorii care duseseră contractele aproape de reziliere. Un management de contract complet defectuos. Încet-încet le-am rezolvat pe toate și acum, în sfârșit, se ajunge la mobilizare maximă și se vede lumina de la capătul tunelului pentru acest proiect.

Proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov

577051148-motorway-bridge-street-tunnel-mountain-forest-south-tyrolDar unde sare complet calul domnul Ponta este când vine vorba de proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov. Zice domnul Ponta că a fost sabotat și că era un proiect minunat pentru România. La un cost de 8,5 miliarde de euro! Timp de 26 de ani, 300 de milioane de euro de plată anual – adică întreg bugetul alocat de România pentru construcție de autostrăzi noi – s-ar fi dus într-un singur drum de 55km.

De trei ori a încercat Narcis Neaga să concesioneze acest proiect și de fiecare dată a eșuat. De ce? Sunt două motive principale (dacă nu punem la socoteală acuzațiile de corupție despre care s-a vorbit insistent și despre care se zîmbește cu subînțeles și acum prin instituțiile implicate). Aceleași două motive care au împiedicat și mega-proiectul Bechtel să aibă succes. Primul este că și guvernul domnului Năstase și cel al domnului Ponta au făcut eroarea strategică (dar probabil intenționată) de a promova aceste proiecte care sunt concurente cu coridorul european principal București-Nădlac. Al doilea motiv este că ambii au încercat să semneze contracte cu partenerii privați înainte de a face studii detaliate (de teren, geotehnice, de mediu) asupra autostrăzilor. Atunci cînd nu elimini, pe cît posibil, riscurile înainte să semnezi cu privatul și îi ceri acestuia un preț pentru proiect, vei primi un preț FOARTE MARE. Atît de mare că România nu-l poate duce.

Cît despre moștenirea guvernelor Ponta în materie de pregătire de proiecte: într-un singur cuvînt, zero. Zero studii de fezabilitate la zi. Zero proiecte pregătite. Prietenul domnului Ponta, dl. Șova, a reușit contraperformanța să lanseze 18 licitații de studii de fezabilitate în 2014 din care s-au anulat 15 (sub același guvern Ponta)! De ce? Pentru că sub dl. Șova s-au făcut foarte prost acele licitații, pentru că a intrat cu picioarele peste specialiștii care-i spuneau ca așa nu se poate.

Proiectele de infrastructură se pregătesc în timp, au un ciclu care necesită cîțiva ani de pregătire și apoi încă cîțiva ani pentru execuția lucrărilor. Necesită prin urmare gîndire strategică, planificare, profesionalism. Nu pariuri ratate, amatorism și politicianism ieftin.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

33 răspunsuri la Ponta și autostrăzile? Un alt punct de vedere

  • defrag
    August 8, 2016 la ora 21:50

    De fapt este vorba despre educatie, despre educatia fiecarui dintre noi. Daca vom fi in continuare o natie de oameni slab datoriita unui sistem scolar falimentar, NICIODATA nu vom evolua. Vesnic vom alege niste smecheri si nesimtiti care sa ne conduca/fure. Politica va ramane o „meserie/slujba” care te auta sa te capatuiesti furand de la ceilalti. Reforma ar trebui inceputa cu invatamantul. Ar trebui dati afara cel putin 30% dintre profesori iar restul redistribuiti echitabil ca sa nu mai avem scoli la sate care nu au profesori iar la oras sa se calce pe picioare. NU este normal ca un profesor sa aiba 13 ore de predare pe saptamana si sa vrea salariu ca uunul care munceste 40 ore/saptamana. Chesti cu orele muncite pentru pregatirea orelor de la clasa tine doar in primii ani, restul devine rutina. Oricum, la ce performante are scoala ar trebui concediti toti sa angajti altii care sa fie cu daruire si sa fie platiti macar la 2500 – 3000 lei/luna, dar la macar 30 ore/saptamana predate. Pana nu rezolvam problema „loazelor” din educatie , nu rezolvam nimic !

    Răspunde
     
  • Nu uta cå esti român
    August 5, 2016 la ora 13:42

    Este vreun domeniu in care cei care scrieti comentarii nu-l cunoasteti? Eu zic in doua cuvinte: Exclus. La agricultura, la politica, la fotbal, la transporturi de fapt in toate domeniile sinteti peste masura de pregatiti. Dar in viata voastra ce sinteti må fratilor de meserie ca sa nu mai pierd timpul sa citesc daca careva din voi scrie un comentariu inteligent. Ca de prosti geme tara. Si totusi ce facem cu Tutea care a spus “Am stat in puscarie 13 ani pentru un popor de tâmpiti.” Acest lucru nu va pune pe ginduri ?.

    Răspunde
     
  • ion acaeu
    August 2, 2016 la ora 12:15

    A ramas ceva din masurile adoptate de guvernul Ponta care contribuie la cresterea economica inregistrata in ultimii 3 ani, crestere pe care si dl Ciolos o pomeneste des ?
    trebuie menționata această realitate?

    Răspunde
     
  • alexman
    Iulie 31, 2016 la ora 09:17

    Ponta asta nu renunta nicicum la atitudinea lui persiflanta si aroganta preluata de la Nastase.Cat tupeu trebuie sa ai ca sa iti insusesti meritele celorlalti. Dar daca asa s-a format inca de cand isi dadea doctoratul, ce poti sa ii faci?Obiceiurile se schimba greu…Asa ca e de inteles si de evitat….Mai rau cu prstii care ii cad in plasa…

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iulie 31, 2016 la ora 13:07

      „Dar daca asa s-a format inca de cand isi dadea doctoratul…”-Asa s-a format in gara din Paris de unde a fost pescuit de SIE, Nastase/Bombonel si prietenii lor. Pe atunci nici nu visa la doctorat. Prostia d-lui Basescu a fost sa creada ca poate fi manipulat/santajat si l-a considerat un prim-ministru la indemana sa. A neglijat sustinerea prietenilor. Astazi, ironiile d-lui Ponta au gust amar, pentru ca nu mai este sustinut. Este o iluzie ca PSD va avea, dupa integrarea ALDE in PMP, aripa Ponta si aripa Dragnea. Prostanacul d-lui Iliescu astepta la cotitura…

      Răspunde
       
  • Miha
    Iulie 30, 2016 la ora 12:39

    Noldovenii bu au nici o autostrada desi platesc ca ceilalti romani taxe. de asta nu vorbeste nimeni? se vb de atostrada pitesti sibiu si iasi tg mres. prin cele mmai dificile portiuni ale carpatilor. faceti pitesti bran brasov si brasov vacau iasi prin pasuri montane si n dati miliarde pe tuneluri

    Răspunde
     
    1. Armadilo
      Iulie 30, 2016 la ora 20:06

      Cum zici ca te cheama? zor de zeama?

      Inainte de a avea pretentia la autostrazi invata sa scrii romaneste corect.

      Apoi dute la cabina de vot si voteaza pe cine trebuie, ca din cauza voastra, a moldovenilor, a stat la putere PSD-ul pana la disperarea tarii.

      Mai fa si niste cercetari in teren cu privire la taxele despre care vorbesti, compara-le cu restul tarii. Pune la calcul si banii care vin de la Bucuresti pentru Moldova cu precadere in defavoarea Transilvaniei in mod deosebit.

      Drumurile din Transilvania a fost ani de zile cele mai proaste si neintretinute din lipsa banilor, bani care au mers la Moldova, datorita unora ca Sechelariu (vezi afirmatiile lui din campanie).

      Se vor face autostrazi la voi si la olteni cand veti schimba culoarea buletinului de vot.

      Răspunde
       
  • Aurel
    Iulie 29, 2016 la ora 06:57

    Ca nu avem autostrăzi, inteleg, insa de ce Paștele mamelor lor le-au facut si pe alea existente in bătaie de joc? Adică, sunt pline de denivelări, crăpături, etc. Zici ca au deja vreo 30 de ani de utilizare

    Răspunde
     
  • Mihai
    Iulie 28, 2016 la ora 17:51

    Bun. Aceleasi discutii de 10 ani. Toata lumea se ofuscheaza ca nu avem drumuri. Si ce ? sunt cativa care citesc biziday, sau forumuri sau stiri online si pe care ii intereseaza asta. Majoritatea nu e interesata si voteaza cu cine da galeata mai verde sau cum ii zice partidu’
    Pe de alta parte „tehnocratii” nu au facut NIMIC si nici nu aveau ce sa faca. Asa ca , sanatate si-un praz verde !

    Răspunde
     
    1. XCOM
      Iulie 28, 2016 la ora 23:06

      Mie-mi place Ciolos… Nici tehnic n-ar fi putut face nimic, cand intrii intr-o casa distrusa iti ia mult pana arunci gunoaiele afara, dupa aia sa planifici ce si cum, ce vopsea, ce design… ia timp… ce sa faci in 7 luni… N-au facut comunistii in 26 de ani si tu vrei in 7 luni sa fie tara boboc.

      Răspunde
       
    2. Vladutz
      Iulie 29, 2016 la ora 00:07

      Mihai, esti un postac platit ori prost informat??
      Dezinformezi prin prostia si ignoranta specifica partidului social-democrat.
      cat despre prazul verde, sa nu uitam ca oltenia este sursa de voturi ptr psd. Din acest motiv nici nu v-au adus investitori si locuri de munca: sa va tina prosti si dezinformati.

      Răspunde
       
  • Dragos
    Iulie 28, 2016 la ora 08:22

    Are o problena cu ponta cum de altfel am si eu – pentru ca minte si isi revendica laude nemeritate. Pe de alta parte cam asta e ritmul de construite infrastructura in romania..nici puramidele nu au durata atat.

    Răspunde
     
  • iesean fara scoala
    Iulie 28, 2016 la ora 08:03

    Impactul acestui articol re-re-redezbatut ar fi fost mult mai mare pe tv. Stiu ca ai spus asta de mii de ori, insa presiunea trebuie mentinuta constanta, romanului sa-i repeti lunar ca uita si e prost, si iata ca iar voteaza PSD – vezi Bucuresti, Iasi. Poate ca toate emisiunile de la toate televiziunile au avut o foarte mica contributie la evitarea gaurii negre Comarnic-Brasov de 8.5 miliarde euro, deci au avut o oarecare utilitate la evitarea unor dezastre mai mari. O emisiune pe saptamana macar trebuia sa tii, dar, nah, o sa invatam …

    Răspunde
     
  • Cosmin
    Iulie 28, 2016 la ora 02:05

    Nu inteleg ignoranta unor oameni. Intrebati ce a facut guvernul asta de „papusi”. Sa începem cu lucrurile banale, dar lucruri de care ne lovim toti in fiecare zi:
    – cazierul judiciar nu mai trebuie cerut/depus de persoanele fizice
    – taxele pasaport nu mai sunt doua, este una singura platita intr-un singur loc

    Multi zic ca astea sunt banalitati. Ok, poate sunt, dar care guvern a rezolvat aceste „banalitati” de zi cu zi pentru noi?
    Toti plangem in fiecare zi ca Romania e o tara unde ne lovim de birocratie, dar cand un guvern face ceva in privinta asta, trecem cu vederea.
    Nu va doresc decat sa aveti parte de banalități.
    Iar in ceea ce priveste infrastructura, rezultatele se vad in timp. Probabil o sa avem rezultate datorita domnului Drula. Dar se vor vedea peste 2-3 ani. Si sigur, un alt guvern se va lauda cu asta.

    Răspunde
     
  • Dumitru ionut
    Iulie 27, 2016 la ora 23:23

    Toata lumea vad ca se „cearta” aici intre ce a facut un guvern, ce a facut altul si mai ales ce nu a facut guvernul actual. Toata lumea se gandeste la autostrazi noi, drumuri noi, etc etc. Dar sincer n-am vazut vreun om, fie el din publicul larg sau o persoana la conducere sa spuna ceva de repararea drumurilor existente. A1 este cea mai peticita autostrada pe care am vazut-o vreodata iar A2 este in mare parte o gluma, cu crapaturi la fiecare 4-5 metri, atat la inceputul ei (unde era drumul militar) cat si dincolo de acesta. Nu mai vorbesc de A3, bucuresti-ploiesti, care a fost inaugurata fara sa aiba vreo iesire pana la ploiesti. Poate mi-ar pasa de vreunul din aveste guverne daca as vedea pe cineva ca se chinuie sa consolideze ce avem si sa faca lucrurile noi asa cum trebuie. In schimb, noi construim autostrazi care se surpa, le dam in uz pe motive populiste, numai pentru a mai strange voturi.

    Răspunde
     
  • Dan
    Iulie 27, 2016 la ora 21:06

    Ponta isi permite sa spuna orice pt ca votantii PSD sunt cei mai prosti romani, aia care trag IQ tarii la 90 pe medie..

    Răspunde
     
  • Vasile
    Iulie 27, 2016 la ora 18:23

    Harta aia cu Master Planul de Transport cred ca ii facuta de Sova, ca numai el zice ca Salaj ii oras :)))

    Răspunde
     
    1. ioanbanatzanocrisan
      Iulie 28, 2016 la ora 08:37

      Hai să fim corecți Vasile: și blonda de la Cotroceni zicea că Norvegia are președinte…
      Indiferent de culoarea politică, suntem conduși de oameni de aceeași teapă, precum a scris Păstorel Teodoreanu
      Din Banat până la Iaşi
      Se resimte lipsa sării,
      Fiindcă cei mai mulţi ocnaşi
      Au ajuns la cârma ţării.

      Răspunde
       
  • cesius
    Iulie 27, 2016 la ora 15:44

    Ok. Ponta e de ciocolată. Scrie te rog un articol, daca poti, despre realizările „guvernului” de marionete tehnocrate. Te roooooog……….

    Răspunde
     
    1. oct
      Iulie 27, 2016 la ora 16:35

      realizari in 8 luni, in conditiile in care au fost sabotati de legislativ si jumateate dintre „tehnocrati” sunt controlati de partidele politice, fie ca vorbim de psd sau de pnl sau de aliatii lor? in conditiile in care secretarii de stat continua sa controleze ministerele in interesul partidelor? nu stiu la ce va asteptati, in condiutiile date e de laudat faptul ca nu au facut nimic dezastruos (ceea ce nu se poate spune de guvernele politice 100%, pdl, psd sau pnl…)

      Răspunde
       
      1. LuciD
        Iulie 27, 2016 la ora 17:21

        Corect, când nu faci nimic nu are ce să-ți reproșeze ceva cineva. Nu-ți reproșează, ești bun. Bravos națiune !

        Răspunde
         
        1. Adi
          Iulie 27, 2016 la ora 18:05

          Amice, ești…psd-ist. Tare.

          Răspunde
           
          1. dodo
            Iulie 28, 2016 la ora 16:08

            Prietene, esti postac.

             
    2. domnul
      Iulie 27, 2016 la ora 18:03

      Guvernul de marionete a fost pus si sustinut de PSD si PNL si apoi sabotat de acestea ca sa ne arate nouo ca un guvern de tehnocrati nemembri de partid (asa cum si-a dorit poporul)nu e mai bun ca unul politic.Eu zic ca daca nu erau sabotati de cele douo partide politice(de fapt de hotii din ele)guvernul de tehnicrati ar fi putut demonstra ca e mult mai bun ca un guvern politic.Afirm asta si pentru faptul ca membri acestuia nu au avut atitea ,,obligatii”ca un membru de partid pentru a ajubge in fuvern.

      Răspunde
       
  • enache gilbert
    Iulie 27, 2016 la ora 14:01

    Nu am decat doua cuvinte.Bun,si?

    Răspunde
     
  • cornel
    Iulie 27, 2016 la ora 13:46

    Pe partea de autostrazi si infrastructura guvernul Ponta a fost „varza” adica nu a facut aproape nimic iar daca a facut ceva acel lucru s-a facut prost.

    Răspunde
     
  • Laurian
    Iulie 27, 2016 la ora 13:35

    Mda. Cred ca ai dreptate legat de ponta, dar as vrea sa stiu exact ce a facut protejatul tau 🙂 glumesc cu protejatul, nu trebuie sa ma domnesti din nou, sunt un viitor taran :), dar as putea face o compatie adecvata numai in conditiile detalierii activitatilor intreprinse. Si sincer, nu cred ca poate cineva spune cu certitudine cine a fost mai rau. Eu cred ca basescu (eu ii spun bas,ila) …

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iulie 27, 2016 la ora 12:14

    Asa este d-le Adrian, neajunsurile prezentate de dl Drula sunt reale, iar nereusitele guvernului Ponta incontestabile. Dar poate ca este hazardat sa calificam fara discretie articolul drept”corect”. Adica, dincolo de discutiile despre camerele de luat vederi de-a lungul drumurilor, unde autorul ar putea avea unele interese, trebuie sa recunosc ca inaintea d-lui Ponta, dl Basescu a spus raspicat ca NU avem nevoie de autostrazi. Si nu stiu daca avea sau nu dreptate, in absenta unui studiu competent. Studiu care ar fi fost in sarcina CNADNR, bunaoara (care dupa parerea mea ar trebui desfiintata, acuzata fiind de numeroase nereguli), pe al carui fost sef, dl Neaga, autorul articolului il vede intr-o lumina pozitiva. Pretul [total] de executie scazut, pe care dl Drula in considera primordial in alegerea solutiilor pentru constructia de autostrazi („Atît de mare că România nu-l poate duce”), este probabil o abordare eronata. Poate ca un pret care sa includa asumarea riscurilor de catre constructor reduce posibilitatile de spagi cu mai multe firme furnizoare de servicii, dar ofera beneficiarului mai multa siguranta si in cele din urma un pret final mai mic. Altfel, sunt de acord cu ceea ce scrie consilierul d-lui Ciolos, Drula, cu privire la guvernele anterioare, chiar daca este intrucatva partinitor.

    Răspunde
     
    1. Frone
      Iulie 27, 2016 la ora 14:56

      Asa este Basescu a spus ca nu avem nevoie de autostrazi a si recuniscut ca a zis insa in anii ’90 cand Romania avea un parc uto subtire si era cu un pas in marea devalorizare. Lucrurile intre timp s-au schimbat si chiar si pozitia fostului presedinte s-a schimbat….

      Răspunde
       
    2. MMA
      Iulie 27, 2016 la ora 17:31

      Nu stiu unde ati citit ca dl. Drula il vede pe Neaga intr-o lumina pozititva. Eu am vazut altceva … Basescu a spus chestia cu autostrazile pe la sf. anilor 90, daca imi amintesc eu bine. Chiar si asa, este adevarat ca ceea ce a spus el putea fi valabil pentru prezentul de atunci, dar nu tinea cont deloc de perspectiva unei dezvoltari sanatoase a economiei.
      Legat de politica de autostrazi a tarisoarei noastre eu am o parere foarte cinica: toate guvernele de dupa 92 au vazut constructia de autostrazi ca pe un sifon de fonduri. Ba chiar toate lucrarile publice au fost si sunt vazute ca atare. Oare intamplator, dupa aderarea la UE si fondurile primite pentru dezvoltarea infrastructurii, s-au inceput lucrari finantate UE dar care din diverse motive au ajuns sa fie platite de la Bugetul de Stat? Adica din fonduri la care Guvernele au avut acces discretionar si nu au mai trebuit sa se justifice? S-au dat gauri de miliarde de euro asa!
      Iar pentru asta si pentru tot ce se intampla rau in tara asta NOI suntem de vina! Suntem de vina pentru ca am acceptat, pentru ca am facut compromisuri din ignoranta sau interese personale meschine. NOI i-am tinut acolo 26 ani! Eu unul ma consider vinovat!

      Răspunde
       
  • Adrian
    Iulie 27, 2016 la ora 10:47

    Absolut corect, de fapt este o reflexie a tuturor realizarilor sub guvernul Ponta si implicit modul de lucru al PSD in general. Multa minciuna si promisiuni populiste, tupeul de a-si asuma realizarile altora dar incapabil sa gestioneze sau efectueze un management cat de cat adecvat in guvernarea proprie.

    Suntem ce votam, ne meritam soarta. E cel mai usor sa „prostesti poporul cu televizorul” ca doar marea majoritate voteaza ce vede fara sa gandeasca putin.

    Răspunde
     
    1. Florin
      Iulie 27, 2016 la ora 12:17

      Sincer ma consider apolitic, nu tin cu absolut nici o formatiune politica din tara, nu pot sa arunc cu tarana in PSD fara sa nu fac acelasi lucru fata de PNL si ce alte partide mai sunt.

      NU vreau sa o dau in discutii de genul „cum era pe vremea comunismului” dar cum naiba se face ca pe vremea lui Ceausescu cu utilaje net inferioare se construia, si acum nu suntem in stare sa facem nimic. Noi o consideram autostrada, in fond e un drum cu 2 benzi pe sens, de ce naiba ne chinuim in halul asta pentru un amarat de drum ?

      Ca sa inceapa sa se miste lucrurile in tara asta intai trebuie date legi care sa protejeze tara de politicienii corupti, dar noi ce facem ? Votam legi care protejeaza politicienii si nimeni nu face nimic, ne`am obisnuit sa stam pasivi si sa nu facem nimic, comentam pe facebook si cam atat. Nimeni nu intra sa`i ciufuleasca, apoi pedespele pentru coruptie sunt un pistol cu apa.

      Si eu sunt dispus sa`mi dau 3 ani din viata (puscarie) in schimbul la 1-2 milioane de euro prin conturi offshore din furt de la stat, nu ca as face asta, dar o pedeapsa de genul e o insulta adusa populatiei platitoare de taxe, iar cand esti PFA sau orice altceva de iti platesti singur taxele te apuca nebuneala cand vezi ce se face cu banii tai.

      Populatia ar sari mai aprig daca ar primi salariul intreg in mana si sa se duca ei sa isi plateasca taxele singuri, atunci ar vedea cati bani le pleaca din mana, si poate asa o sa`i doara.

      Răspunde
       
      1. Gavrila Lucian
        Iulie 27, 2016 la ora 13:33

        Comparatia intre Ceausescu si conducerea actuala e complet eronata. Ceausescu era unul singur care dadea ordin pentru ca asa ii venea lui si a doua zi incepea lucrarea. Ceausescu nu avea nevoie de avize, autorizatii sau mai stiu eu ce hartogarii. In zilele noastre exista studii de fezabilitate, avize nenumarate, autorizatii, licitatii, contestatii …

        Legat de ce spune Dl Drula, as propube ca in articolul de mai sus sa fie inserate concret si realizarile la care a contribuit impreuna cu actualul guvern (cei de pe forumul proinfrastructura au aceste date la zi). Multi trec cu vederea ce se intampla in spatele muncii de santier iar dansul a contribuit decisiv la scaderea duratei anumitor termene (avizare, expropriere, scoatere din circuitul agricol…)

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase