Să golim pușcăriile?! Da’ nu mai bine le desființăm?

de Moise Guran

Mi-am exprimat de mai multe ori îndoiala în legătură cu soluțiile ministrului Justiției, doamna Raluca Prună. M-am întâlnit odată cinci minute cu dânsa, la Europa FM (fusese la Interviuri) și am încurajat-o să fie mai prezentă în dezbaterile publice legate de asaltul politicienilor împotriva Justiției. Nici n-a devenit mai prezentă, nici soluțiile sale n-au devenit mai bune. Acum văd că aduce în discuție o grațiere colectivă că n-avem pușcării destule pentru câți hoți ne fură. Bravo doamnă! Luați-vă de mână cu Nicolicea și cu Șerban Nicolae. Ba, chiar, cred că Dragnea v-ar putea invita să faceți parte din PSD că prea le faceți jocurile.

Dacă nu rezolvăm problema supraaglomerării penitenciarelor, ne face CEDO pilot și ne amendează cu 80 de milioane de euro pe an. Nu e o sumă mică, dar ea pălește pe lângă valoarea pagubelor produse anual cetățenilor români și statului de tot felul de infractori, mai mici sau mai mari. Ce să grațiem? Fraudele? Înșelăciunile? Furtul de găini sau de biciclete? Evaziunea fiscală? Corupția? Bănuiesc că nici chiar doamnei Prună nu-i trece prin cap să grațieze faptele săvârșite cu violență… Așa că astea generatoare de pagube materiale sunt cele mai susceptibile de a fi grațiate…

Așa, și dacă golim pușcăriile, rezolvăm problema supraglomerării… pentru câte luni? Salariul sau benzina necesare polițistului sau procurorului care-i aleargă pe ăștia eliberați după aceea, le pune cineva la socoteală? Sau ne mai luăm un răgaz de câteva luni în care să construim niște pușcării noi? Păi, dacă ne trebuie câteva luni, nu mai bine ne apucăm de pe acum să le facem, că oricum CEDO vrea un plan în sensul ăsta, nu vrea pușcării la cheie până în septembrie?

Chiar nu vedeți, doamna Prună, că eliberarea hoților de tot felul e generatoare doar de pagube, în vreme ce construirea (în general) fie chiar și de penitenciare, e generatoare de locuri de muncă?

Tapalagă arată pe Hotnews că nici vorbă de faptul că azi ar fi mai aglomerate pușcăriile decât altă dată.

hotnews

Ministrul tehnocrat al Justiției face ceea ce nici Cazanciuc și nici chiar Ponta n-au avut curaj să facă… le dă apă la moară și le oferă argumentele și ocazia perfectă unor parlamentari care patru ani n-au făcut decât proiecte de amnistii (grațieri colective) și pe care societatea civilă greu i-a oprit din demersul lor.

Înțeleg că doamna Prună nu mai doarme noaptea după ce a vizitat un penitenciar. Nu zice nimeni că oamenii ăia trebuie schingiuiți în penitenciare, dar poate doamnei Prună nu i-ar strica să viziteze și o bătrână căreia niște hoți mărunți i-au furat găinile, sau poate îi fac legătura cu vecinul meu, om gospodar de la țară, căruia luna trecută i-au spart tot niște hoți mărunți casa și i-au furat câteva utilaje agricole cu care muncește și cu care plătește impozite la stat. Să vadă și madam ministru ce înseamnă pentru un astfel de om o pagubă de 10-15 mii de lei! Și după aia să vină și să lanseze dezbateri publice.

După intervenția de la Realitatea a doamnei Prună, televiziunea respectivă a reluat seria de reportaje despre viața grea a deținuților. Firesc, patronul Realitatea e în pușcărie. Mai mult, în unele penitenciare s-au înregistrat revolte, incendieri și încăierări ale deținuților care au pus astfel presiune (alături de Realitatea TV) asupra societății să dea amnistia.

Ar fi inutil să mai comentez cât de inoportun a fost demersul doamnei Prună, dacă ministrul Justiției s-ar afla la prima greșeală  majoră de acest fel. Din păcate doamna Prună a mai comis-o până acum și cu ordonanța cu interceptările (legiferarea prin ordonanță în domeniul drepturilor fundamentale este explicit interzisă de Constituție) și mai vrea să repete încă o dată isprava și cu modificarea condițiilor pentru pușcăriașii-scriitori.

La fel ca în aceste cazuri, soluția doamnei Prună de a pune în dezbatere o amnistie (i-a zis grațiere că nu sună la fel de rău) nu este o soluție sănătoasă pe termen lung pentru societate, este o declarație de neangajare, că dânsa e tehnocrată și nu vrea să aibă coșmaruri inutile dintr-o țară care sigur e prea rudimentară pentru valoarea domniei sale. De aia zic, mai bine desființăm pușcăriile, ca să scăpăm dracu de probleme și să doarmă și doamna bine.

stiri verificate
Categoria: Diverse
Etichete: , , , ,

Comentarii prin facebook

48 răspunsuri la Să golim pușcăriile?! Da’ nu mai bine le desființăm?

  • Stomatolog
    Iulie 8, 2016 la ora 14:16

    Condamnatii n-au nicio vina, ca daca nu erau avocatii sa-i sfatuiasca sa depuna plangeri la CEDO nu faceau asta. In viitor se vor privatiza inchisorile (ca, de fapt, asta e intentia) si atunci situatia se va schimba radical. Nu doar cavor munci din greu condamnatii pentru profitul patronilor de inchisori, dar nu le va mai da nimeni castig de cauza pentru „rele tratamente”, ca nu vor mai fi impotriva statului, ci a patronilor cu bani.

    Răspunde
     
  • www.bestfreelogo.com
    Iulie 7, 2016 la ora 19:24

    Lasati-le asa cum sunt, se vor gandi de multe ori inainte sa mai comita vre-o fapta.

    Răspunde
     
    1. geanni geanni
      Iulie 8, 2016 la ora 10:45

      Sunt de acord ca puscariasii sa aiva conditiile prevazute de legile europene, dar trebuie sa munceasca ptr a se autointretine. De ce trebuie sa-l intretin eu din munca mea?Daca nu sunt puscarii destule, sa se renoveze unitatile militare dezafectate si sa le transforme in puscarii.O amnistiere, nu trebuie sa cuprinda decat pedepse mici, ca durata, si sa nu-i cuprinda pe corupti,pe talhari, criminali, evazionisti si violatori.

      Răspunde
       
  • ulyse
    Iulie 7, 2016 la ora 16:37

    O tara de „priceputi la toate”,polivalenti ca Sala Sporturilor.
    Fiecare insa , cu interesul lui si nivelul lui de cultura.
    Eu vin cu alta varianta (ca …de, din tara asta de priceputi sunt si eu): toti cu pedepse de pana in 5 ani sa fie exilati din RO pe o perioada dubla pedepsei.
    Sa huzureasca pe banii lor in UE sau unde vor , dar macar nu pe ai nostri.
    Si…echilibram si balanta comerciala, exportand mai mult.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Iulie 6, 2016 la ora 08:24

    Si totusi unde aveau loc cei inchisi intre 98 si 99…daca acum cand numarul lor e la jumate nu mai au loc? In 8 ani nu s-a miscat chiar nimic?

    Răspunde
     
  • liviu
    Iulie 5, 2016 la ora 20:31

    la cati bani ne costa acesti indivizi si la ce mult se indreapta in puscarie,ar trebui sa-i trimitem in Grecia in sejur. probabil am face si economie.Partea proasta e ca raman paznicii fara loc de munca .dar si pentru asta exista solutii, se pot face cursuri de „gid turistic”

    Răspunde
     
  • tornado
    Iulie 5, 2016 la ora 20:24

    doamna prune luati de la ei nu de la noi !! va rog frumos
    toati acuma vreti sa va creti scuze la pucariesi !!
    unde doamne am ajuns !???/?////????????

    Răspunde
     
  • Petruta
    Iulie 5, 2016 la ora 19:06

    Eu propun introducerea muncii obligatoriu in penitenciare- așa cum era cand lucram eu in penitenciar. Acum hoțul te sfidează spunându ti ca tu trebuie sa muncești ca el s o ducă bine in pușcărie amenintandu te cu reclamații la CEDO! Este revoltător ceea ce se întâmpla in penitenciare , cati bani se consuma pe aceste” scursori ” ale societății , cati bani sunt cheltuiți pe reintegrarea socială a acestor persoane degradate. Scoate ti i la munca- si pe Hoții minori si pe cei „de bani gata” /sa sape Șanțuri si apoi sa vedem dacă mai vor sa se întoarcă!

    Răspunde
     
  • Gogu Teologu
    Iulie 5, 2016 la ora 16:46

    In primul rand ar trebui sa ne uitam la cauze, nu la efecte.
    Infractiunile, puscariasii si purcariile sunt EFECTUL!

    Cauza primara este LIPSA educatiei din familie!
    sau mai exact cei 7 ani de acasa…

    Educatia din familie s-a degradat constant in ultimii 25 de ani urmand aceeasi curba cu cea a educatiei din scoala … parinti dezinteresati (sau mai rau lipsa, fiind plecati la munca in Italia) si copii care iau drept modele toate scursurile promovate intens de media controlata de jidani.

    Solutia pe termen scurt o reprezinta puscariile insa ele nu sunt o solutie pe termen lung.

    Adevarata solutie pe termen lung este educarea copiilor de mici – copii bine educati de mici = oameni marturi utili societatii si evident un numar tot mai mic de puscariasi.

    QED

    Răspunde
     
  • Kapital
    Iulie 5, 2016 la ora 15:43

    No problem, d-na ministru, va promit o evaziune mai crancena decat acum, sa vad de unde scoateti banii de „investitii”…

    Răspunde
     
  • Kristina
    Iulie 5, 2016 la ora 15:38

    Pentru ca tot am intrat pe blogul Biziday intr-o scurtă vizită 🙂
    Vă transmit de azi un călduros LA MULȚI ANI !sănătate si multă putere de muncă d-nule Moise Guran.

    Răspunde
     
  • Ioana
    Iulie 5, 2016 la ora 14:07

    Razvan P , nu s-a trezit nimeni in iulie, amenzile sunt anuntate de ani de zile (ca lucrurile astea nu se intampla cat ai zice peste), numai ca nu s-a spus si facut nimic in legatura cu asta. Exista solutii pe termen mediu-lung, sa vedem cine le pune in practica. Probabil ca acum se vor plati niste amenzi, cum zici, ca nu mai e timp sa le rezolve pe toate, si se vor face cateva puscarii. Dupa alegeri ma astept sa se lase linistea peste subiect, din nou. Nu m-ar mira ca puscariile private sa devina o noua afacere preferata a parteneriatelor public-private.

    Răspunde
     
  • Ioana
    Iulie 5, 2016 la ora 13:52

    Moise, ma tem ca tu esti cel care le face jocurile de data asta. De la proasta informare a publicului („doamna ministru aduce in discutie” este gresit; de fapt, doamna ministru invitase jurnalisti ca sa discute despre recuperarea bunurilor provenite din infractiunile de coruptie si are, intr-adevar, vina de a nu-i fi pus la punct pe jurnalistii care au sarit cu intrebari despre alte subiecte), la faptul ca raspunsul ei a fost ca nu scoate din discutie si alte solutii pe langa construirea de puscarii noi. Stim deja ca a cautat si a gasit, pana acum, bani pentru constructia de noi puscarii ai a negociat sa mai amane amenzile imense spre care ne-au dus trecutele guvernari prin lasarea puscariilor in mizerie. Daca gratierile erau solutia pe care o favoriza, pana acum le aveam- o lege ca asta ar fi fost aprobata imediat de Parlament, cu o viteza record, pentru ca sunt baieti destepti care trebuie scosi, inclusiv patroni media. Eu nu sunt specialist, ca si tine, insa cred ca sunt probleme vechi despre care nu s-a vorbit (nici cand erau de doua ori mai multi inchisi si la fel de multe si proaste penitenciare -unde erau jurnalistii, atunci?) si care vor trebui rezolvate: politia (politistii inca mai fac misto de femeile violate care se duc la ei cu plangeri si incearca sa-i convinga pe oameni sa nu depuna plangeri pentru furturi „mici”); codul penal care nu prea tine cont de gravitatea faptelor etc. A propos, 4 mp pentru un detinut nu e un lux si e minimum cerut ca sa nu luam amenzi

    Răspunde
     
  • amanet auto
    Iulie 5, 2016 la ora 13:44

    D-na Raluca Pruna, era de la bun inceput un ministru ce trebuia sa calmeze clasa politica si sa mentina situatia cat mai stabila. Uitam ca acest guvern a fost instituit in urma unei tragedii, coruptia ajunsese la un nivel prea mare de suportat.

    Răspunde
     
  • Razvan P.
    Iulie 5, 2016 la ora 12:56

    Fratilor, inteleg ca astia se trezesc in Iulie ca in Septembrie trebuie sa plateasca 80 de milioane pentru conditiile proaste din inchisori?? Eu propun urmatorul plan: Platesti acum banii astia pentru ca nu mai ai ce face, si intr-un an de zile, cu inca optzeci de milioane, poti construi 8 inchisori noi la standardele cerute si cred ca mai ajung banii sa aduci alte 2-3 inchisori vechi la linie. Apoi, sistematic, le inchizi pe cele neconforme, le valorifici, si mai construiesti vreo 2-3. Astfel ca intr-o perioada(T) poti avea 10 inchisori noi, la standarde, fara sa scutesti vreun condamnat de pedeapsa binemeritata. Planul asta ar costa 160mil euro (o nimica toata tinand cont importanta) si nu e atat de nerealist si imposibil intr-o tara normala..

    Răspunde
     
  • Adrian
    Iulie 5, 2016 la ora 11:59

    Moise, am observat ca nu faci diferenta intre amnistie si gratiere.D.p.d.v. juridic sunt doua notiuni distincte.Gratierea se refera la eliberarea celor deja condamnati, si care executa pedeapsa.Amnistia se refera la inlaturarea temporara sau definitiva a sanctiunii unor fapte penale, cu efect in nesanctionarea celor care savarsesc aceste fapte sau incetarea executarii pedepsei, dupa caz.In cazul gratierii sanctiunile penale raman in cazier, iar in cazul amnistiei se sterg.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Iulie 5, 2016 la ora 14:48

      Nu este asta discutia. Indiferent ca fac eu sau nu diferenta, eliberarea unor persoane in contextul in care dezbatem daca ar trebui sau nu sa ramana pe functii primarii condamnati cu suspendare, la nivel de societate lasa fara obiect distinctia juridica de care vorbiti.

      Răspunde
       
  • Cornel
    Iulie 5, 2016 la ora 11:49

    In Europa exista puscarii private, oricum ne dorim stimularea investitiilor…

    Răspunde
     
  • Baba Novac
    Iulie 5, 2016 la ora 11:28

    Personal mi se rupe complet de conditiile din inchisoare. Eu nu vreau sa dau nici un ban pentru puscariasi. In momentul in care au optat pentru incalcarea legii, nu vad de ce ar mai avea drepturi. Au ajuns acolo pentru ce au facut, daca isi vedeau corect de viata lor puteau sa fie liberi si sa stea acasa. Prefer sa ajut amaratii care cauta in gunoaie, sa le oferim lor sau copiilor lor perspective. Puscariasii ar trebui pusi la munca si sa isi castige existenta un acest mod, iar din salariul castigat sa isi plateasca chirie, mancare, impozite. Totul sa fie benevol, daca nu vor sa munceasca sa nu castige nimic, exact cum se intampla in viata reala.

    Răspunde
     
    1. Bogdan
      Iulie 5, 2016 la ora 13:10

      Total de accord cu folosirea puscariasilor pentru a construe noi puscarii.
      Ba chiar mult asteptatele autostrazi.
      E mana de lucru ieftina.

      Si sa nu aud de drepturile omului „‘n shit”, alea sunt pentru oameni, ei au renuntat la ele in momentul in care au comis-o.

      Răspunde
       
      1. Agent de penitenciar
        Iulie 5, 2016 la ora 16:22

        Dragilor…democratia a adus detinutilor foarte multe drepturi si foarte putine obligatii (care nici pe alea nu le respecta). Parghiile legale ale lucratorilor de penitenciar sunt foarte putine si se rezuma la ai intocmi domnului detinut un raport de incident care de cele mai multe ori ti-l ia in p… pentru ca zice domnul detinut ca nu poate face mai multa puscarie decat I s-a dat…asadar nu ii putem face nimic decat sa strangem din dinti si sa ne umplem de nervi. Daca ii lezezi cumva in vreun fel demnitatea…vin toate ONG-urile si televiziunile pe la poarta…nu mai spun ca faci cateva vizite si pe la parchet. Deci domnul detinut are hrana, asistenta medicala, program sportiv, program de plimbare, vizita, vizita intima, cumparaturi, tv, etc.etc toate din partea casei….si sa nu dea dracu cumva sa nu ii respecti drepturile…Este din ce in ce mai greu de tinut situatia sub control in puscarii…iar parerea mea e ca poate se va schimba ceva doar dupa ce se va intampla vreo nenorocire.
        P.S. Doamna Pruna e din alt film…a fost prin puscarii si a ajuns la concluzia ca luam prea multi bani…nu a vazut conditiile in care lucram si riscul la care ne supune lipsa de personal si a dotarilor pt siguranta.

        Răspunde
         
    2. Aurel
      Iulie 5, 2016 la ora 16:37

      @baba novac: bai novacule, tu crezi ca toti care ajung dupa gratii sunt vinovați? Chiar crezi ca ii poti baga pe toti in aceeasi oala si sa afirmi cu nonșalantă ca nu le-a pasat de lege?! Pușcăria trebuie sa reabiliteze un om, nu să-l transforme in animal. Da, sunt unii criminali sau cleptomani, insa gândește-te ca mai sunt si unii care fac un accident, sau care sunt șantajați si condamnați aiurea, etc. Mai bine gândește dracu înainte se a-i acuza pe toti ca sunt criminali cu sânge rece!

      Răspunde
       
      1. Baba Novac
        Iulie 6, 2016 la ora 10:39

        Da, eu asa cred, care ajunge acolo, ajunge pentru un motiv. Si hai sa fim seriosi, daca eu maine nu mai lucrez, imi da cineva ceva? Iti spun eu ca nu, in plus voi cumula si penalitati pentru impozite, taxe, intretinere, care tot eu va trebui sa le platesc.
        Nu vad care e problema cand propun sa munceasca BENEVOL sa isi asigure existenta, chiar daca sunt in inchisoare. Ca au facut accidente sau au furat, violat, care e problema? Tu propui sa ii stergem la fund?
        Si pe de alta parte, daca a facut un accident si a omorat pe cineva, inseamna ca nu e criminal? L-a facut ca a fost beat sau teribilist, deci sa plateasca.
        Sunteti penibili cu drepturile detinutilor. De ce sa ii tinem noi pe banii nostri? Sa munceasca, daca nu muncesc sa moara de foame si de frig si de mizerie. Fiecare sa faca cat se respecta.

        Răspunde
         
  • Stefania
    Iulie 5, 2016 la ora 11:17

    Nu toti sunt infractori nu mai judecati gresit ca nu se stie cand veti gresi si voi si veti ajunge in sceste lagare.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Iulie 5, 2016 la ora 14:53

      imi pare rau sa va spun la puscarie ajung numai infractori. singura exceptie o constituie inchisoarea contraventionala, dar acelea chiar sunt cazuri rare.

      Răspunde
       
      1. Aurel
        Iulie 5, 2016 la ora 16:40

        @Moise: amice, no further comments. Sa ai parte de justiție „dreapta” in viața si sa ne scrii de dincolo cum te simti…infractor sau nu?

        Răspunde
         
      2. andrei
        Iulie 7, 2016 la ora 16:10

        Sincer e foarte greu de catalogat o astfel de afirmație. Ori e rea voință, ori prostie. Pentru că altfel măcar la logică și bun simț se poate apela. De exemplu, cum se face că oameni are au ispășit pedepse au fost ulterior găsiți nevinovați? Sau oameni doar arestați? Pe ei unde îi punem. Ca să nu mai spun că indică neînțelegerea rolului pedepsei care ar trebui să fie mai ales transformarea omului pedepsit într-un individ util societății iar prin fapul că noi acum ne batem joc de deținuți, ne batem, de fapt, joc de noi.

        Răspunde
         
  • Dragos
    Iulie 5, 2016 la ora 10:59

    Ok. Gratiem. Dar in cazul asta eu vreau acces legal la arme.

    Răspunde
     
  • corneliu apostol
    Iulie 5, 2016 la ora 10:49

    de aia nu e bine sa pui femei in functii inalte, pt ca le strici somnul
    altfel dormeau linistite

    Răspunde
     
  • Razvan Ionescu
    Iulie 5, 2016 la ora 09:24

    ar trebui introdusa o pedeapsa fixa pentru coruptie , sa zicem 25 ani si confiscarea pagubei. ai fost prins cu dovezi ,indiferent de gravitatea faptei ,ti s-a dat pedeapsa ,si gata . Sa vedem atunci cine mai fura

    Răspunde
     
    1. Mihai
      Iulie 5, 2016 la ora 11:15

      ai mai vazut călăi să-și taie gâtul singuri ? Sau parlamentari să voteze o astfel de lege ? Să fim serioși, ei vor fura atâta timp cât se merită. Îi prind la chestii minore față de ce au făcut.

      Răspunde
       
  • Zagura
    Iulie 5, 2016 la ora 08:52

    Reintroducerea pedepsei cu moartea ar mai elibera niste locuri nu numai din puscarii ci si din parlament.

    Răspunde
     
    1. Mihai
      Iulie 5, 2016 la ora 11:11

      Si ar scadea drastic infractiunile. Pai un criminal cand stie ca sta la racoare 20 de ani, cu mancare, cazare si caldura asigurate parca alta ar fi oferta amintita de tine. Iar un parlamentar s-ar gandi daca se mai merita. Pana acum faceau mai bine ca Lucescu, Halep si Iohannis la un loc doar ca ei aveau un singur talent: de a fura, apoi 2 ani hotel inchis si au asigurat pensia nepotilor si un loc in topul Forbes, desigur inaintea multor romani harnici.

      Răspunde
       
    2. andrei
      Iulie 7, 2016 la ora 16:14

      Hai să mai și gândim. Trecând peste exemplele statelor unde există pedeapsa cu moartea care arată că nu are niciun efect în privința reducerii numărului de infracțiuni ne putem gândi doar la câte cazuri de oameni condamnați inițial au fost ulterior găsiți nevinovați. Chiar și unul e prea mult. Apoi, cum ar fi să fiți în situația asta și să fiți condamnat la moarte pentru o crimă pe care n-ați comis-o. Și, după execție, declarat nevinovat pentru că s-a găsit autorul real. Sau cum ar fi să se întâmple asta unei persoane dragi.

      Răspunde
       
    3. geanni geanni
      Iulie 8, 2016 la ora 11:07

      Ce vreti dommnule sa ramanem cu un parlament cum nici nu am visat, de circa 100 de parlamentari, pe care l-am putea numi „sfantul sinod” c-ar fi format numai din sfinti?

      Răspunde
       
  • speranta R
    Iulie 5, 2016 la ora 08:28

    toate necazurile noastre pornesc de la
    indiferenta autoritatilor
    (politisti,jandarmi,ministri,etc);acestia
    iubesc doar ziua de salariu,in rest se complac intrun a nu face si nu-si asuma nimic;

    traversand un parc din Varsovia am pierdut un servetel dintrun buzunar micut;
    peste 2km au aparut doi gardieni care mi-au aratat un filmulet;de atunci,ca sunt in Romania sau altundeva,imi verific buzunarele….

    orasele noastre sunt traversate de carute
    cu cai fara protectie;iubitorii de animale isi plimba cainii care murdaresc trotuarele si daca le spui ca nu respecta legea,te alegi cu jigniri de parca tu esti vinovat….
    de ani de zile induram asta la nivel micro si macro;sub steagul democratiei, TUPEUL a
    devenit mod de viata;pe cei EDUCATI,tot mai putini,CINE-I APARA IN TARA ASTA…???

    Răspunde
     
  • Claudiu
    Iulie 5, 2016 la ora 08:17

    Avem foarte multe baze militare abandonate cu teren suficient de protectie in jurul lor. S-ar putea consolida gardurile/zidurile care le inconjoara si s-ar putea moderniza cladirile astfel incat sa creeze penitenciare noi.

    Răspunde
     
  • Vasile Braileanu
    Iulie 5, 2016 la ora 07:42

    Ar trebui sa construim puscarii si sa marim de 4 ori pedepsele, pentru ca in viitor nimeni sa nu mai aiba curaj sa faca infractiuni. Pedepsele sa fie dupa gravitate, de la furt la inselaciune, talharie, omor si ultimele, cu inchisoare pe viata pentru coruptie si genocid.

    Răspunde
     
  • gicu
    Iulie 5, 2016 la ora 05:09

    Nu goliti puscariile.
    Furturile din zonele rurale daca ar fi toate gasite si pedepsite ar fi de cinci ori mai multi puscariasi.
    Sa facem ceva pentru a descuraja acest fenomen de o amploare fara precedent.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iulie 5, 2016 la ora 09:08

      Domnule gicu, vreti sa spuneti, „daca ar fi reclamate”! Multi tarani sunt convinsi de seful de post ca n-au fost atenti cand si-au asigurat bunurile, ca oricum nu mai exista nicio sansa sa-si recupereze prejudiciul, ca autorii furturilor sunt in mod cert consateni mai saraci decat ei samd, astfel ca este mai bine sa nu depuna plangere, ori sa si le retraga daca au depus.

      Răspunde
       
  • Dan
    Iulie 5, 2016 la ora 01:49

    OK, de acord, dar care sunt solutiile? Platim 80 de milioane de euro, 2-3 any pana e gata noua inchisoare, aici e o situatie de bine ca faci bine ca nu faci, si nimeni nu vede ca Ponta e de vina, nu a facut nimic in 4 ani ca sa remedieze situatia.

    Răspunde
     
  • Corina
    Iulie 4, 2016 la ora 23:29

    Dna Pruna chiar nu și da seama că e o soluție proasta sau mai trist s a dat de partea politicienilor dintre un interes oarecare

    Răspunde
     
  • stan
    Iulie 4, 2016 la ora 22:44

    am eu o solutie si mai buna
    doamna pruna sa si dea demisia !!!

    Răspunde
     
  • Fructe Goji
    Iulie 4, 2016 la ora 22:21

    Moise Guran,in parte ai dreptate dar sti ca in puscarie ajungi daca tai un pom de hotar intre curtea ta si a vecinului si in timp ce tai pomul sari gardul sa faci vant la pom sa cada in ograda ta sa nu cada pe casa vecinului?Asta se numeste tulburare de posesie.Sau daca vezi ca un prieten fura si nu il raportezi la politie esti complice?Sunt multi in puscarie care au fost ca bezmeticii intrati intro belea de fraieri,nu cu intentie sau cu gand rau.

    Răspunde
     
    1. Daniel D.
      Iulie 5, 2016 la ora 00:28

      Și pentru că unii e idioți (pun intended) ar trebui să îi lăsăm și pe „băieții deștepți” afară? Sau propuneți să aleagă parlamentul o „comisie” care să cerceteze (pe banii noștri, evident) cine e „din greșeală” acolo. Să vedeți atunci câți greșiți au să răsară, mai ceva ca ciupercile după ploaie.

      Răspunde
       
    2. Dragos
      Iulie 5, 2016 la ora 07:38

      Prioritatile trebuie sa fie altele: SPITAL, SCOALA, CAMIN DE BATRANI. Puscariile mai la coada.

      Mai bine reinfiintam profesia de GADE…

      Răspunde
       
    3. Constantin
      Iulie 5, 2016 la ora 09:16

      „tulburare de posesie”_Se face ca imi sunt cunoscute mai multe cazuri de tulburare de posesie in care autorul nu a patit nimic. Persoane in varsta sau care nu au timp sa mearga la procese au renuntat, convinsi de autoritatile locale, la cateva zeci de metri patrati de teren. Nu-mi este cunoscut, insa, niciun caz de persoana condamanata la inchisoare cu executare pentru ca a pasit in curtea vecinului sa sprijine un arbore care ar cadea in momentul taierii.

      Răspunde
       
    4. Pilotu
      Iulie 6, 2016 la ora 12:32

      Hai sa nu exageram, ca nu o sa ia nimeni condamnare cu inchisoare si executare ca s-a dus pe terenul vecinului ca sa nu-i cada tot vecinului arborele peste gard. Este o aberatie, si nu vei vedea vreodata sa se intample asa ceva in realitate, indiferent de tara in care esti. Ca poate primeste o amenda contraventionala, asta este altceva.

      Si se poate face foarte usor diferenta intre crimele marunte, si de conjunctura (gen ai vazut un prieten ca fura si ai tacut), si cele grave, de omor din culpa, talharie, viol, coruptie si furt calificat la cel mai inalt nivel impreuna cu crima organizata.
      Noi, astia de postam aici, pentru nenorocitii astia cerem munca silnica si inchidere in conditii de lagar. Unde, da, regulile protectiei umane nu ar trebui sa mai fie aplicate. Ai trecut dincolo de gard, stiai ce te asteapta acolo, sufera.
      Exista grade de gravitate a pedepselor, iar repartizarea se poate face foarte usor dupa aceste grade.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase