Chestii stranii la aceste alegeri și câteva gânduri de după

Moise Guran

digi24

1.DNA-ul l-a pus pe Ludovic Orban sub acuzare pe 11 aprilie. Rețineți data. Imediat Orban și-a anunțat retragerea din cursă, pe scările DNA, fără să se mai consulte cu nimeni. Dar câțiva inițiați (din conducerea partidului) știau că nu mai era nevoie să se consulte cu nimeni. Decizia se luase înainte de asta, fără legătură cu șpaga pentru cele două televiziuni, care șpagă e posibil să nu se mai fi dat tocmai pentru că Orban nu mai avea de ce să-și facă campanie. Retragerea sa urma să fie anunțată în săptămâna următoare și cred că se și știa și de încercarea cu Marian Munteanu. Coincidență sau nu (să spună Atanasiu dacă e coincidență) cam pe când PNL trebuia să-l retragă oficial pe Orban, făcându-și astfel harakirii la București, PSD a retras-o din cursa pentru Cluj pe Aurelia Cristea (doamna devenită populară cu legea anti-fumat) singurul candidat care i-ar fi putut pune probleme lui Boc. Asta se întâmpla pe 15 aprilie. 

2. Deși era clar că doar rămânerea sa în cursă până la final îi garantează victoria Gabrielei Firea, Predoiu nu s-a predat. Eu cred că n-a fost lăsat să o facă. Predoiu e un tip civilizat, dar nu urlă autoritatea în el.

3. Înnoirea PNL prin prezentarea în alegerile locale cu candidați care să respecte criterii de integritate (să n-abă probleme cu legea și să nu fi fost traseișiti) a eșuat lamentabil. Pentru că așa fusese setingul. Mircia Gutău la Vâlcea, George Scripcaru la Brașov, Dorin Florea la Târgu Mureș (probabil nu și Romeo Stavarache la Bacău) toți aceștia au fost candidați independenți, dar în fapt au fost candidați PNL. Acuma, ei poate au crezut că lumea-i proastă. Sigur că cei mai mulți dintre aceștia vor câștiga primăriile pe modelul Oprescu. Dar, pe general, PNL n-a reușit să păcălească pe nimeni. Vai de integritatea lor!

4. Inactivitatea din ultimul an și jumătate a lui Klaus Iohannis a fost un alt factor important ce explică parțial prăbușirea PNL. Ridicat pe valul de simpatie inexplicabilă față de Iohannis în 2014 (în fond acesta nu făcuse chiar nimic meritoriu) PNL s-a prăbușit o dată cu acesta, recepționând direct toate ironiile și răutățile de pe internet la adresa președintelui-ficus. Acum nici Iohannis nu știe ce să mai facă cu PNL, nici PNL-ului nu-i e clar dacă îl ajută cumva că a câștigat prezidențialele din 2014 cu Iohannis. Cert este că decuplarea PNL de Iohannis (evident prin aruncarea urgentă a celor doi lideri teleghidați) devine critică pentru supraviețuirea PNL și evitarea unui scenariu de tip PNȚ-cd. PNL trebuie să-și găsească urgent un lider, unul singur, serios, reprezentativ și, dacă se poate, unul care să nu fi trecut pe la DNA.

5. Așa cum anticipam, votul politic (cel de la consiliile județene) profilează victoria în toamnă a PSD cu peste 50%. Cu sau fără Tăriceanu și UNPR, nu contează. Și nu, USB-ul lui Nicușor Dan nu va putea salva România de la asta în 2016. Poate obține cel mult un rezultat care să îl așeze ca principală forță de opoziție și să o poziționeze pentru 2020. N-aș zice că PNL e mort și îngropat, nu încă, fie și pentru motivul că scenariul PNȚ s-a produs după ce PNȚ a făcut țara praf fiind la guvernare. PNL nici nu e la guvernare, e adevărat că a fost până în 2014 alături de PSD, dar, să fim serioși, nici opoziție n-a știut să facă. Vai de steaua lor!

6. Adevărata problemă a PNL nu e că n-ar mai vota lumea dreapta, ci că lumea nu mai face nicio diferență (și nici nu mai e) între PNL și PSD. Politrucii ambelor partide au același ADN, au corupția scrisă în el, iar asta e mai important decât stânga sau dreapta. Eu, de exemplu, l-am votat pe Nicușor Dan, nu că m-a convins (în continuare îl consider o personalitate ștearsă, spre deosebire de franțuzoaica Clotilde, care dacă ar fi candidat la Primăria Generală probabil ar fi avut un scor mai bun decât Dan) nu că ar fi de dreapta (eu cred că e de stânga și vom vedea asta pe mai departe), nu că ar fi avut cine știe ce program (de fapt programul lui chiar are numeroase puncte comune cu cel al doamnei Firea) ci pentru că are alt adn. USB ar face bine să NU facă niciun fel de alianță cu PNL. În mod natural PNL fie se curăță fie se aliază cu PSD-ul, dacă tot au același adn. Poate USL n-a fost o întâmplare.

Am dat iarăși un vot împotrivă, dar măcar eu știu de ce l-am dat. Să ne lămurească peneliștii, ei de ce au mai candidat…

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

98 răspunsuri la Chestii stranii la aceste alegeri și câteva gânduri de după

  • Klaus
    Iunie 8, 2016 la ora 20:30

    Tot intrebam daca stie cineva care-i masa electorala. Acuma, dupa alegeri o deduc ca ar fi 18,167,600 de votanti. In final au votat 7,800,000 (national 43% si Bucuresti 28%).
    Se pare ca PSD a luat crema. Indiferent cine ar fi cistigat nu dau doi bani pe politicieni. Datorita lor, in 25 de ani Romania a incaput pe mina strainilor: dintre primele 42 de companii romanesti, 33 sunt controlate din afara tarii, 5 sunt ale statului si 4 sunt detinute de patroni locali. Capitalul bancar in Romania este 90% strain (in Polonia doar 62%, nici asta nu-i putin). A parasit tara un profit in valoare de peste 400 bilioane dolari, conform CIA (americanii sunt interesati de evazionistii lor).
    „Politicienii trebuie condamnati pentru subminarea economiei si pentru inalta tradare”, spun unii si altii „aveti nevoie de cineva care sa iasa in evidenta prin inteligenta si dedicatie muncii si iubire pentru tara..daca nu faceti aceasta schimbare..degeaba „luptati”. Si una si alta adevarate, nu vad de ce taman PNL sau alta grupare ar fi fost mai buna. Nici PSD nu va face nimic. In 25 de ani nimeni n-a facut nimic. De ce tocmai acuma, aceiasi sa faca ceva?

    Răspunde
     
    1. Klaus
      Iunie 8, 2016 la ora 20:30

      „You can’t break a man that don’t borow” – la fel si un popor, daca nu se baga la datorie la straini nu va putea fi infrint. Nici un politician astazi nu poate concepe asa ceva. Probabil ca cei 57% care nu au votat, exact la asta se gindesc. Poti lupta contra coruptiei dar nu o poti face sa dispara. Poti insa sa-i elimini pe posibilii jucatori: corupatori si corupti. Adica pe straini si pe politicieni. Fara politicieni, fara straini. O conducere de meseriasi, apolitici. Nu spun tehnocrati pentru ca si termenul acesta s-a perimat, si-a pierdut sensul.
      S-au ales localele, mare brinza. Parlamentarele sunt importante, acolo sunt cei care vor reprezenta vointa poporului. Primariile nu vor decide nimic. Romanul trebuie sa-si schnmbe conceptia, sa-si depolitizeze mintea. Daca chiar credeti ca ati avut candidati care meritau dar au ratat, cereti-le sa desfiinteze partidele, constiturional. Sa aveti numai independenti care sa candideze. Si nu gargaragii.

      Răspunde
       
      1. Klaus
        Iunie 8, 2016 la ora 20:45

        Este natural, nu poti fi sigur de nimeni, oameni suntem cu totii. Tocmai de aceia trebuie sa-ti organizezi un sistem prin cara sa-i poti controla pemanent. Cum a iesit din ce i-ai cerut – afara. Fara DNA, fara Justiti. Vointa poporului prin parlamentari.

        Răspunde
         
  • Klaus
    Iunie 8, 2016 la ora 20:23

    Pentru Constantin: „De asta vorbesc fara incetare de nevoia de EDUCATIE. Adica, da, sa dam bani mai multi la Invatamant si cadrelor didactice, pentru a fi mai performante!”
    Vedeti mai jos ce se intimpla la SNSPA.

    Răspunde
     
    1. Klaus
      Iunie 8, 2016 la ora 20:24

      Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA)… reconversia profesională. Este o noua versiune a lui „Stefan Gheorghiu”? De curiozitate am vrut sa vad cine preda si, cum ma asteptam, CV imaculat. Nimic la nimeni cu o exceptie (la care m-am optit).

      Răspunde
       
    2. Klaus
      Iunie 8, 2016 la ora 20:25

      Dumitru BORŢUN
      , 1974-1977 – Funcţia sau postul ocupat Profesor de Filosofie şi Ştiinţe sociale – Activităţi şi responsabilităţi principale Predarea orelor de Cunoştinţe economice, Cunoştinţe social-politice, Logică şi Filosofie – Numele şi adresa angajatorului Liceul Real-umanist nr. 2 din Alexandria – Tipul activităţii sau sectorul de activitate Educaţie. Si 1974-1978 – Calificarea / diploma obţinută Profesor de Filosofie – Disciplinele principale studiate /competenţe profesionale dobândite – Istoria Filosofiei, Istoria logicii, Logică generală, Logică simbolică, Teoria sistemelor logice, Matematică, Fizică, Biologie, Epistemologie, Psihologie, Economie politică, Filosofia culturii, Etică, Estetică, Doctrine economice contemporane, Doctrine politice contemporane, Metode şi tehnici de cercetare sociologică, Pedagogie generală, Metodică şi practică pedagogică, Filosofia limbajului (facultativ), Limba greacă (facultativ),Teoria şi practica presei (facultativ). – Numele şi tipul instituţiei de învăţământ
      / furnizorului de formare Universitatea Bucureşti, Facultatea de Filosofie – Secţia Filosofie Generală.
      Este posibil sa predai intr-unliceu exact in acelasi timp in care inveti la facultate ce sa predai?????

      Răspunde
       
  • S. C
    Iunie 7, 2016 la ora 06:07

    Treaba e simpla: cam 30% din electoratul activ a emigrat spre o viata mai buna si nu au avut cum sa voteze, cam 20% sunt cei ce nu voteaza pt ca ii doare la basca sau din motive religioase, in jur de 15% au emigrat din localitatile de bastina in cautare de lucru, cam 5% nu prea inteleg care-i faza cu toata treaba asta cu votul si au mai ramas 40% din care mare parte vine la vot ca sa viteze cu PSD de frica ca ceilalti le taie pensiile si ajutoarele sociale daca ies…si asa in maxim 20 de ani o sa mai ramana numa ei de ei ca sa se gospodareasca si sa primeasca ajutoae din „tolba magica” PSD-ista.

    Răspunde
     
  • Alex Z
    Iunie 6, 2016 la ora 22:36

    Pentru 8 inch/20 cm ! ATAT TI-E CREIERUL?
    restul…la fel, fara vlaga…

    Răspunde
     
  • DMT
    Iunie 6, 2016 la ora 17:36

    Cred ca suntem o tara de ignoranti sau de afazici + toti destepti 🙂

    Răspunde
     
    1. dancu
      Iunie 6, 2016 la ora 18:51

      …pentru ca suntem stupid peoples.

      Răspunde
       
  • m
    Iunie 6, 2016 la ora 15:44

    Pufosenia a servit drept justificare pentru furtul de la sectorul 1(si nu numai), daca mai avea careva vreo indoiala… In plus de la exit-poll-urile lui aveau informatii in timp real cu trendul in fiecare sectie si astfel stiau din timp si cam cate voturi trebuie sa anuleze. Sau sa fraudeze, ma rog. Bietii de la USB au facut ce au putut, cum au stiut mai bine si cu ce le-a pus la dispozitie societatea. Si ma refer aici mai ales la resursa umana. Desi urla ca vrea schimbare, societatea n-a fost dispusa sa miste un deget…straniu popor, stranii chestii…dar pana la urma isi merita conducatorii.

    Răspunde
     
  • 8inches
    Iunie 6, 2016 la ora 15:30

    Pe stanga e un partid solid care va rezista 20 de ani de acum incolo. Pana astia de 40 ajung de 60 iar aia de 50 se duc in mormant. Atunci se va schimba balanta. Ori se desteapta astia de 40 si se unesc intr-un partid ce centru dreapta care sa faca ceva in tara asta. In afara de furt, de devalizarea tarii, de inalta tradare si subminare a economiei nationale. Parca pentru asta l-au impuscat pe ceausescu. Pentru distrugerea ulterioara a economiei romanesti ii scarpina pe la burta. Vezi Dan Ioan Popescu si Varujan Vosganian, corifeii distrugerii economiei romanesti.

    Răspunde
     
  • JustJe
    Iunie 6, 2016 la ora 15:29

    Înspăimântător este ca au fost aleși atâția penali dovediți nu ca a câștigat PSD-ul! Nu doctrinele de stânga si dreapta au făcut prăpăd in Romania in ultimii 26 de ani ci corupția, lăcomia si lipsa de scrupule. Chiar atât de viciata sa fie fibra acestei nații încât sa propulseze in frunte cu seninătate si încredere atâtea personaje cel puțin dubioase ca sa nu zic insalubre? Cat de orb trebuie sa fi ca sa alegi din paner, așa modest cum e, tot fructul stricat? Cat de inconștient sau naiv trebuie sa fi ca sa-ti pui soarta in mana lotrilor dovediți? Cat de milog si sclav trebuie sa fi ca in loc sa pui mana pe par si sa alungi hoții din bătătura tu sa te rogi de ei sa te mai lase si pe tine într-un colt si cu o coaja de pâine?
    Daca după 26 de ani de jafuri si hoții asta e morala asumata de majoritate sincer îmi fac probleme pentru viitorul acestei nații. In fine, ce mai contează daca vrerea majorității a înfrânt… Trăiască democrația procentelor sau procentele de democrație!

    Răspunde
     
  • Un "baiat mai putin destept"
    Iunie 6, 2016 la ora 14:36

    Si eu sunt profund indignat de rezultatele acestor alegeri.
    Nu pentru ca a castigat PSD-ul (ca si ceilalti sunt facuti pe acelasi calapod),
    ci pentru ca opozitia va fi egal cu zero si am ratat inca o sansa spre o …normalitate in politica.
    Dar poate ca ne convine. NU v-ati gandit in sinea voastra ca suntem aproape 20 de milioane de „baieti destepti”?
    Da, cred eu, ca asta-i motivul pentru care e mult mai usor sa gasesti argumente de cacao pentru a-ti ignora cu buna stiinta un drept al tau foarte important.
    De ce sa se opreasca circul brusc, asa ca vor unii asta (putini, cum s-a vazut)?
    De ce sa dam unda verde legalitatii, dreptatii, civilizatiei etc.? Vorbe goale.
    Pai nu ne convine. Daca fura primarul, fur si eu, daca fura domn’ doctor, fur si eu, si uite asa, toti furam unii de la altii in cor.
    Si ne convine pentru inca 4 ani.
    Da, dar asta inseamna ca suntem o tara de „baieti destepti”.

    Răspunde
     
  • Vasile
    Iunie 6, 2016 la ora 13:52

    In orasul Cluj PSD nu a avut si nu va avea vreo sansa in viitorul previzibil, cum e si normal. Rezultatul ar fi fost la fel de catastrofal, ca era Aurelia Cristea, ca era un Superman pesedist.
    Intr-adevar nici Boc nu e atat de popular cum sugereaza scorul sau, insa pur si simplu astea-s optiunile disponibile.
    Hai Nicusor! Hai USR!

    Răspunde
     
  • mimi
    Iunie 6, 2016 la ora 13:25

    nu inteleg cum castiga alegerile cei condamnati pentru infractiuni de coruptie sau cei trimisi in judecata pentru infractiuni de coruptie
    de fapt, oamenilor care ii voteaza nu le pasa deloc de acest fenomen si nici nu inteleg ce este gresit in asta

    Răspunde
     
    1. 20cm
      Iunie 6, 2016 la ora 14:16

      Pentru că primarul a făcut multe lucruri bune pantru comunitate , pentru că DNA-ul fabrică dosare cu denunțători etc

      Răspunde
       
    2. Aitzbergh
      Iunie 6, 2016 la ora 17:54

      Ce prostuti sunteti!

      Răspunde
       
    3. Aitzbergh
      Iunie 6, 2016 la ora 17:57

      Daca cineva este condamnat pentru coruptie, are interdictie de a fi ales. Daca e trimis in judecata, este nevinovat pana il conamnda UN JUDECATOR, definitiv si irevocabil. Altfel, e doar „text” de DNA! Adica fix o vorba in vant! Ah, ca unii si altii sunt arestati, asta e o masura preventiva si numai prostia si lipsa de apetit pentru citit a vulgului a facut ca masura preventiva sa insemne automat si condamnarea. Deh, tara de primitivi. Raspunde intrebarii retorice?

      Răspunde
       
      1. gghas
        Iunie 7, 2016 la ora 10:05

        Amice, prezumtia asta de nevinovatie are valoare in fata magistratilor si nu in fata publicului. Faptul ca un individ, oricare ar fi el, are probleme cu legea nu-i problema mea ci a lui. El e cel care trebuie sa aiba grija sa nu intre in conflict cu legea. Daca pana la coada se dovedeste ca-i nevinovat, poate sa dea statul in judecata sa fie despagubit si sa candideze alta data. Daca te duci intr-o puscarie si-i intrebi pe puscariasi de vinovatiile lor, poti fi sigur ca 95% vor jura ca-s nevinovati. Daca infractorul se preteaza de prezumtia de nevinovatie, publicul poate, si chiar trebuie, sa uzeze de prezumtia de vinovatie. Candidatii trebuie sa fie deasupra oricarei urme de indoiala, nu poti sa dai pe mana unui, prezumtiv infractor, averea unei comunitati, uzand de acest principiu. Adica esti vinovat abia cand se pronunta justitia prin hotarare definitiva, ori pana se pronunta justitia, infractorul, care are toata libertatea de a folosi toate trucurile si chitibusurile avocatesti, poate trece prin doua mandate succesive, in care are la dispozitie toate structurile si fondurile unei institutii, pe care nu va ezita sa le foloseascaq in interes personal. E clar ca legea e facuta special ca sa-i protejeze pe infractori si nu pe oamenii onesti.

        Răspunde
         
  • kapital
    Iunie 6, 2016 la ora 13:14

    Bravo dom’ professor Dan!

    Ai declansat inceputul sfarsitului partidelor gasti, important e sa fii consecvent. Noi vom fi cu stampila si ceva banuti.

    Răspunde
     
  • mitica
    Iunie 6, 2016 la ora 12:23

    -In perspectiva parlamentarelor psd-ul… a infrant.Sa vedem:4(majorat in plus)din 10electori au votat, 2(majorat in plus) din 4 au votat psd adica per total 2 electori din 10 au votat psd nu pe Firea ca puteau sa puna candidat si portarul si tot castiga ca a fost un vot politic.Din cei 8 care au stat acasa sau au votat impotriva psd maxim 1 ar fi votat cu adica maxim ce poate scoate psd din voturi sunt 3 din 10. 7 din 10 reprezinta o forta potentiala care bine canalizata se poate opune decisiv psd-ului.Asadar daca 4-5 din 7 voteaza adio 50% psd la parlamentare.
    Eu nu-mi imaginez ce a fost in capul anti psd-istilor care au votat Predoiu, Turcescu sau mai rau Barbu stiind foarte bine ca niciunul nu avea nicio sansa de castig.

    Răspunde
     
    1. Alex
      Iunie 6, 2016 la ora 13:58

      Oricum presedintele desemneaza in urma consultariilor, e foarte putin probabil ca psd + unpr + alde + udmr fac 50% +1 ca sal oblige pe presedinte, acuma problema ca cei din partea „dreapta” trebuie sa se inteleaga ca sa poata forma ei un guvern, acolo sunt multe orgolii

      Răspunde
       
    2. S. C
      Iunie 7, 2016 la ora 06:31

      Toata treaba e ca noi desi avem Republica Parlamentara la noi se merge la primar si la presedinte (aci pute sa-i multumim prietenului Base care ne-a f***t cu buna stiinta). Si problema este si cu educatia, pt ca desi personal am fost la scoala si nu am fost cel mai prost de pe acolo numai dupa vreo 2 ani de la implinirea varstei necesare mi-am dat seama cum sta treaba cu democratia asta…

      Răspunde
       
  • Tx
    Iunie 6, 2016 la ora 12:19

    Si Ponta castiga cu 60% alegerile cu juma’ de an ‘nainte de prezidentiale. Si totusi nu le-a castigat, asta pentru lumea l-a urat pe Ponta si tot ce reprezenta el. Lumea uraste la fel de mult actualul parlament, o sa fie diferenta mare fata de locale.

    Răspunde
     
  • Cornel
    Iunie 6, 2016 la ora 12:08

    De ce nu urlă nimeni? De ce nu ieșim cu toții în stradă? (Sau măcar 60% din noi)
    Nimeni nu își dă seama că vom fi conduși de primari care au adunat 30-40% din voturi?
    Atât de mult e distrusă educația Românilor încât nu înțeleg că 2 din 3 au votat pe altcineva?
    Nu înțelege nimeni de ce asta nu e democratic?

    Știu că tema asta a fost acaparată de PNL când și-au dat seama de măcelul care urma.
    Dar asta nu înseamnă că nu e adevărat.

    Răspunde
     
    1. Aitzbergh
      Iunie 6, 2016 la ora 17:59

      Pai, inca nu s-a dat ordin pe unitate si nici nu s-au stabilit bugetele pentru ca firmele de publicitate si PR sa se puna pe treaba cum s-au pus cand a fost nevoie (Colectiv). 🙂 Iar tinerii frumosi si liberi si destepti, duminica s-au trezit pe la vreo 2 PM dupa care au inceput sa se ferchezuiasca ca sa nu piarda MAROON 5! 🙂

      Răspunde
       
    2. S. C
      Iunie 7, 2016 la ora 06:23

      Trebuia mers la vot…eu personal n-am iesit niciodaya in strada si probabil nici n-am sa ies (mai bine pur si simplu plec din tara) dar la vot am fost de fiecare data….deci trebuie mers la vot, nu in strada se aleg oamenii. Bine, tot pe strada trebuia iesit ca sa ajungi la sectia de votare dar din fericire n-a ars nimic duminica toata ziua, plus ca tinerii frumosi au fost la Maroon 5 ca aia le platesc scolile si salarii…sincer suntem o tara de prosti care ies in strada dar nu nimeresc niciodata iesitu asta atunci cand trebuie. La parlamentare o sa fie si mai putini pt ca la noi se iese la presedinte si la primar cu toate ca suntem Republica Parlamentara :))

      Răspunde
       
  • redffury
    Iunie 6, 2016 la ora 12:01

    PNL-ului ii doresc soarta PNT-CD. Nu reprezinta dreapta, au tradat dreapta de cand Tariceanu a ramas prim-ministru cu sustinerea PSD, dupa iesirea PD-ului de la guvernarea comuna PNL-PD.Nu reprezinta dreapta din cauza monstruozitatii numite USL. PNL este acum o adunatura de fripturisti fara valori morale si fara o directie clara conforma cu doctrina. Ca Firea a fost aleasa de circa 15% din bucuresteni arata faptul ca in curand Bucurestiul nu va mai conta pe harta politica a tarii.In Bucuresti lumea are alte prioritati: cluburi mai safe unde sa fumeze pana-i gasaste dracul! Pt asta vor iesi mereu in strada. Propun ca in toamna sa de organizeze centre de votare in Centrul Vechi, astfel ca poate prezenta la vot va creste. De asemeenea sper ca legea votului obligatoriu sa treaca si de Camera Deputatilor si „smecherii” ce stau acasa sa scoata frumusel din buzunare cate 1000 RON. Ca in viata si domnia dar mai ales prostia, se platesc.

    Răspunde
     
    1. Mircea
      Iunie 6, 2016 la ora 12:16

      De acord cu tine în prima parte. Cât despre prezența la vot, eu trebuia să fac 800 de km ca să votez la locale, fiind mutat recent într-o altă regiune și nu am avut cum să-mi fac mutația. Îmi deconta statul motorina și-mi plătea cele 12 ore pierdute pe drumurile patriei?

      Răspunde
       
    2. MYK
      Iunie 6, 2016 la ora 19:42

      Am rugămintea sa plătești matale amenzile pe care le propui! Dacă tu mai preferi sa pui stampila pe Raul cel mai mic și/sau penalul cel mai puțin penal din lista și/sau personajul dorit de unii și de alții sa para mai alba ca zăpadă la un moment dat, este problema ta și a celor ca tine! Ești liber sa faci ce vrei! Eu unul prefer sa nu mai pierd nici 5 minute cu cineva nu-mi inspira nici cea mai mica încredere. De ce as plăti amenda? Ai cum mai multe drepturi ca mine sau ca alții? Te crezi inteligent dar… mai ai mult pana departe!

      Răspunde
       
    3. S. C
      Iunie 7, 2016 la ora 06:37

      Prin definitie dreptul la vot este un DRE0T si nu o obligatie….constitutional vorbind nu poate sa treaca o asemenea lege intr-o adevarata democratie, China si Coreea de Nord mai au legi dinastea si am avut si noi pana in 89. Chestia ca fiecare avem obligatia morala sa ne alegem conducatorii e alta treaba, dar nu poti sa obligi pe nimeni sa isi exercite dreptul…sunt oameni care de ex nu voteaza pt ca n-au cu cine sau nu stiu care-i faza cu toate astea….treaba a fost gandita bine cand a fost gandita….

      Răspunde
       
  • Relu
    Iunie 6, 2016 la ora 11:59

    La Tg-Jiu e chiar mai rau. Tiganii si asistatii sociali au decis soarta unui oras in care tinerii ori au plecat din oras, desi inca mai figureaza la evidenta populatiei cu domiciliul ori sunt impasibili pe motiv de oferta politica neserioasa.
    N-are cum sa nu ti se faca greata atunci cand vezi blatul opozitiei doar de dragul scaunului sigur.
    Ciuma rosie pana la moarte!

    Răspunde
     
  • Claudiu
    Iunie 6, 2016 la ora 11:37

    Avand in vedere performantele guvernării PSD și punând in balanța panarama de guvernarea PDL împreuna cu dezastrul asta tehnocrat,(bonus a fost si Iohannis de departe cel mai slab presedinte al Romaniei) cam asta e deznodământul!…Lumea in general nu e legata la ochi, lumea vede dincolo de televizoare si propaganda, prin urmare se vad rezultatele votului. Votul,indiferent de prezenta, asta e! Cei care au stat acasă nu au niciun drept sa comenteze, dpmdv.

    Răspunde
     
  • Mircea
    Iunie 6, 2016 la ora 11:32

    Interesantă ascensiunea USB-ului. În plus, USB-ul are o singur crez: anticorupție. Ce nu are e o direcție. Și eu suspectez că trage spre stânga, iar în condițiile astea, e greu să se alieze cu alte partide curate, apărute în ultimele luni, și care au obținut ceva rezultate ieri, pentru că marea lor majoritate sunt de dreapta. Să vedem ce ne rezervă viitorul, mai ales că o fost prea multă liniște pe la M10 în perioada aceasta și presimt că se va mișca ceva din direcția aia.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Iunie 6, 2016 la ora 11:07

    Pe langa rezultat care este normal sa se discute, ar trebuie sa se vb de prezenta la vot!
    33% este fooooooooarte putin. 33 de persoane din 100, ori 0.4 cate au votat cu Firea-Pandale…rezulta cam 13 persoane…! concluzie…13 persoane…au decis pentru 100…! Cred ca de asta nici dragnea nu mai zice…nimic de date guvernul jos….ca niste ce zic cele 87 de persoane asta…!

    Răspunde
     
    1. S. C
      Iunie 7, 2016 la ora 06:44

      De-asta stau asa de linistiti cand dau legi de c***t pt ca stiu ca pe oamenu nu-i doare capu…nici PSD n-ar fi asa rau daca de ex ar sti ca il voteaza jumate de tara, logistic vorbind n-ai cum sa cumperi jumate de tara, dar cand voteaza 2-3 le dai 2-3 galeti si iesi si ieftin…plus ca stanga nu e rea ca si ideologie PSD este rau ca si ideologie

      Răspunde
       
  • Marian
    Iunie 6, 2016 la ora 10:56

    Iohanis, ca şi Boc, au fost încercări nereuşite de preluare a modelului Băsescu. Oamenii şi-au închipuit că un bun gospodar peste 300.000 de suflete ar putea reproduce succesul la scară naţională.
    Un alt factor de insucces a fost şi materialul uman al ambilor ardeleni, complet diferit de galăgiosul dobrogean. Este foarte greu de acceptat că ei nu se ceartă, nu spun „ţigancă împuţită” şi preferă o defensivă comodă.
    Întorcându-ne la Bicureşti, cam aceiaşi diferenţe se văd între Firea şi Dan: mahalagioaica versus profesorul cu sacou pătat de cretă, ajunşi faţă în faţă în piaţă. Oricât de logice ar fi argumentele lui, gura ei îl acoperă.

    Răspunde
     
    1. tia
      Iunie 6, 2016 la ora 12:28

      cred ca ai mare dreptate,ne-am obisnuit sa-i vedem pe cei cu gura mare,care vad paiul din ochiul altuia si nu vedem ce se ascunde in firea lor,mergem numai dupa birfele de la Antena 3,Romania TV si nu sesizam ca de fapt alea sunt reclame platite pentru cistiguri viitoare.

      Răspunde
       
  • Ana
    Iunie 6, 2016 la ora 10:49

    Nu fosta alianta cu PSD-ul ne deranjeaza pe noi, fostii votanti PNL! .. ci actuala alianta cu PD-ul si toata shleatca lu’ Basescu.. cum sa votam Predoiu, sunteti seriosi?

    Răspunde
     
    1. Gabriel
      Iunie 6, 2016 la ora 11:12

      Nu mai putem vota PNL-ul acum, dupa fuziunea cu PDL. E mult mai „contra naturii” decit ceea ce s-a intimplat cu USL-ul, chiar daca ambele partide se declarau ” de dreapta”. Mai este si intrarea PNL in PPE care iar este total anapoda. Nu mai amintim si de actuala conducere „bicefala” care, din pacate, a adoptat un model prost, acela de a critica orice miscare a adversarilor …si atit. Nimic, sau aproape nimic constructiv.

      In astfel de conditii a aparut USB.

      Răspunde
       
      1. tia
        Iunie 6, 2016 la ora 12:31

        am aceeasi parere,in campanie PNL nu s-a vazut decit la critica si nu a stiut sa convinga electoratul propriu sa-i urmeze si nu mai zic de faptul ca si oamenii alesi nu au convins

        Răspunde
         
        1. Ana
          Iunie 6, 2016 la ora 23:05

          nu e nimic de convins! votantii pnl nu putem fi convinsi sa mai votam odata cu fosta gasca pdl.. am inteles alianta cu psd pt alegeri, chiar si alianta cu pd pt prezidentiale, dar fuziunea multora ne e imposibil sa o acceptam… cum sa vorbeasca blaga sau predoiu sau boc in numele partidului pe care eu il votez? cum?

          Răspunde
           
          1. gghas
            Iunie 7, 2016 la ora 10:20

            Ana, Boc a fost ales cu 70 %, daca asta nu-ti spune nimic inseamna ca esti robul antenelor si a propagandei voiculestene.

             
          2. Ana
            Iunie 8, 2016 la ora 05:41

            gghas,
            Nu am spus ca Boc nu e popular.. Nici ca PDL-ul nu are propriul electorat.. Am spus doar ca votantii PNL din anii precedenti nu vor mai vota PNL in viitor datorita minunatei fuziuni.. Practic actualul vot PNL se bazeaza pe fostii votanti PDL deoarece, noi, cei care am votat la alegerile precedente PNL nu putem sa acceptam sa votam cu fosta gasca a lui basescu si prin urmare vom parasi cel mai probabil bazinul electoral al actualului PNL.. Daca e sa te uiti la rezultate, PNL-ul a primit la alegeri cam voturile PDL-ului de altadata.. nicidecum suma voturilor PDL+PNL.. eu personal, mai degraba votez PSD (cu toate ca dupa evenimentele din piata universitatii din ’90 nu credeam ca voi ajunge sa ii votez in viata asta), dar, repet, mai degraba ii iert pe ei, decat sa iert mizeriile din guvernarea Basescu.. si sa nu intraznesti sa spui ca nu’s de dreapta, ca nu e vina mea ca partidele de dreapte se ridiculizeaza in halul asta!

             
      2. mihai
        Iunie 6, 2016 la ora 14:44

        nu crezi ca pnl este mai aproape de stanga PSD si a fost mai mereu, fata de pdl! analizeaza putin parcursul pnl ului de dupa 2007.guvernarea tariceanu sustinuta masiv de PSD in parlament, doua suspentari alaturi de PSD ale presedintelui, alianta si guvernarea USL.baieti psd ul tot timpul a dat pnl ului un oscior sa roada.

        Răspunde
         
    2. Serban
      Iunie 6, 2016 la ora 12:25

      Tocmai ca nu a fuzionat cu PDL-ul lui Basescu, PDL-ul lui Basescu a format PMP-ul iar ceilalti care nu erau cu Basescu au fuzionat cu PNL. Iar din PNL-ul lui Antonescu si Tariceanu(care evident e mai apropiat de PSD decat de PNL) o mare parte din cei care au tras catre PSD au plecat din PNL si au format ALDE. Asa avem acum PNL-ul format din partea ne PSD-ista si ne Basista.

      Răspunde
       
      1. Ana
        Iunie 6, 2016 la ora 23:13

        cum nebasista??? blaga, predoiu, boc.. si toti ceilalti fosti latratori ai lui basescu din vremurile lui de glorie nu vorbesc acum in numele pnl? pnl-istii am votat cu convingere 2 suspendari pt tipul ala de aroganta, si inca nu ne-am razgandit.. daca pnl-ul vrea sa fie partidul votantilor pnl traditional trebuie sa renunte la fuziune, altfel va trebui sa isi schimbe bazinul electoral..

        Răspunde
         
  • Alex
    Iunie 6, 2016 la ora 10:32

    Daca PNL mergea inainte cu Munteanu, cred ca Firea nu avea sanse reale.

    Răspunde
     
  • Mioara Mocan
    Iunie 6, 2016 la ora 10:31

    Nu ai cum sa te plictisesti in Romania !Totul e atat de neprevazut si dinamic.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iunie 6, 2016 la ora 10:58

      Ba e previzibil, doamna. Uitati, Carmen Hara ne-a spus de mult ca vom avea primar la Bucuresti o femeie, ca trandafirii vor fi rosii samd. Multi au crezut ca este o gluma si au ras. Eu va spun, de asemenea, ca degeaba va faceti iluzii cu dl Dan si USR, la alegerile parlamentare PSD va avea peste 40%. Dixit!
      P.S. Dl Striblea a prevazut, de asemenea, ca la sect.1 voturile d-nei C Armand vor fi depasite de cele ale candidatului PSD. Domnia sa a invocat puterile paranormale prin mantre din rechizitoriile parchetelor care au studiat procesul de numarare a buletinelor de vot. Si, ce sa vedeti!? A avut dreptate, stimata doamna, prezicerile d-lui Striblea s-au adeverit! Asadar, aproape TOTUL este previzibil in Romania.

      Răspunde
       
  • ALex
    Iunie 6, 2016 la ora 10:27

    cum nu a facut iohannis nimic? timp de 14ani cat a fost primar a sibiului a muncit enorm, realizarile se vad. ar trebui sa dai o tura pe la sibiu, domnule guran!

    Răspunde
     
    1. Bogdan
      Iunie 6, 2016 la ora 10:32

      Una e functia de primar de oras, alta e functia de sef de stat…

      Răspunde
       
      1. ALex
        Iunie 6, 2016 la ora 10:35

        corect, dar pe baza rezultatelor de la sibiu si a repulsiei starnite de ponta a iesit iohannis presedinte, nu „pe valul de simpatie inexplicabilă” la care se refera domnul guran…

        Răspunde
         
    2. Moise
      Iunie 6, 2016 la ora 10:34

      N-a facut nimic ca sa ajunga presedinte doamna.
      Nici macar un plan coerent n-a avut. in continuare nu are.
      Va invit sa recititi un articol scris in 2014
      http://www.biziday.ro/2014/11/23/de-vorba-cu-presedintele-care-nu-vorbeste-dar-macar-scrie-tot-e-ceva/

      Răspunde
       
    3. Constantin
      Iunie 6, 2016 la ora 10:48

      „cum nu a facut iohannis nimic?”_Jurnalistii sibieni spun ca ar fi facut cate ceva, pe langa afacerea cu case. Ei zic ca mai bine decat oricine stie dl Carabulea si „serviciile”. Prin urmare, cunoscandu-l pe dl Carabulea, am si eu toata disponibilitatea sa cred ca a facut ceva.

      Răspunde
       
    4. Sorin
      Iunie 6, 2016 la ora 11:40

      asa este, a fauct o gramada de chestii la Sibiu. A luat case cu japca de la altii si a lasat pe colegii de partid sa faca diverse.
      Nu e prost degeaba ficusul, tace, ii lasa si asa se pune bine cu toti. este un mare lider.
      la Bucuresti ce face? o plimba pe d-na Carmen in rochite pana la genunchi si pune poze pe facebook.
      un mare lider, de adevarat

      Răspunde
       
    5. Sorin
      Iunie 6, 2016 la ora 11:41

      asa este, a fauct o gramada de chestii la Sibiu. A luat case cu japca de la altii si a lasat pe colegii de partid sa faca diverse.
      Nu e prost degeaba ficusul, tace, ii lasa si asa se pune bine cu toti. este un mare lider.
      la Bucuresti ce face? o plimba pe d-na Carmen in rochite pana la genunchi si pune poze pe facebook.
      un mare lider, e adevarat

      Răspunde
       
      1. bla
        Iunie 6, 2016 la ora 11:54

        toate dumele astea cu asa-zisele case luate cu japca si rochiile prea scurte arata ca alte argumente publicul antena3/votantii psd nu au…

        Răspunde
         
      2. vladut
        Iunie 6, 2016 la ora 16:00

        Nu face ce ar trebui, sa dea in judecata RTV pentru propaganda mincinoasa si pentru transmiterea de informatii false; nu are figura de „jmecheras” de Dambovita sau de bashtan de Baragan, nu minte si nu face show la tv. asta e defectul major pe langa faptul ca respecta Constitutia.

        Răspunde
         
    6. S. C
      Iunie 7, 2016 la ora 06:52

      Iohannis putea sa faca din functia de premier, pt ca, nu-i asa guvernul conduce tara….de-aia nici nu l-au pus in 2012 premier ca era foarte greu dupaia sa-l mai dea jos

      Răspunde
       
  • maria
    Iunie 6, 2016 la ora 10:17

    pnl-ul a pierdut rusinos alegerile in Bucuresti datorita jegotismului si arogantei fara margini a celor doi klovni, alinuta si vasilica.

    Răspunde
     
  • Romica Bocsa
    Iunie 6, 2016 la ora 10:14

    Majoritatea din cei care au votat ieri au facut-o instintiv (aprox. 90%), fara sa fie condusi spre sectia de votare de o idee constructiva si benefica pentru comunitate. Cei dresati au fost la vot, iar restu’ ne lingem pe bot 🙁

    Răspunde
     
  • m
    Iunie 6, 2016 la ora 09:43

    Suntem un popor straniu, Moise.
    Parca imi doresc din ce in ce mai mult o Transilvanie cu granita pe munti…

    Răspunde
     
    1. Alexandru
      Iunie 6, 2016 la ora 10:13

      Cu ce te ajută? PSD-ul a luat mare parte din Sălaj (Zalău, Cehu, Jibou), a luat Dejul (cred că e al doilea oraș ca mărime din Cluj) și cine știe câte alte orașe și comune/sate. Pe deasupra, Cherecheș, prins în flagrant cum lua mită câștigă alegerile cu 70% din arest preventiv la Baia Mare. Mitul că Transilvania e diferită dispare de la an la an…

      Răspunde
       
    2. adi
      Iunie 6, 2016 la ora 12:13

      Da si sa-l puneti pe Boc prim -ministru!

      Răspunde
       
    3. m
      Iunie 6, 2016 la ora 13:24

      Cu atat mai mult …
      Am avea ac si de cojocul lui Boc 🙂
      Dupa 26 de ani de conducere PSD in Moldova, Oltenia, Dobrogea(in teritoriu au avut mereu puterea, fara intrerupere) sa te plangi de saracie si neajunsuri si sa ii alegi in continuare pe aceeasi hoti si corupti mi se pare extrem de grav si de nociv chiar si pentru noi ceilalti. Daca ei nu vor sa se salveze de saracie, nu vor sa aiba o viata mai demna, nu poate nimeni sa faca asta in locul lor. Pentru Transilvania inca nu e tarziu. Inca …

      Răspunde
       
  • Mihail Ștefano
    Iunie 6, 2016 la ora 08:52

    Antonescu ar fi bun de lider PNL. Serios, el a fost cel mai bun lider pe care l-a avut PNL-ul în ultimii ani. Fără nici un fel de mișto.

    Ghorghiu a ajuns acolo pentru că Iohannis, iar Blaga pentru că PDL. Alte merite nu văd să aibă.

    Răspunde
     
  • Sorin
    Iunie 6, 2016 la ora 08:51

    Rusineee…rusine ca sunt Roman… O tara care pur si simplu nu vrea sa se trezeasca, caruia ii place sa moara pe strada , in case si in spitale.. o tara caruia ii place sa fie condusa de puscariasi, mafioti si INTERLOPI..Ati distrus tara incet si sigur. su politicieinii sunt de vine…ci voi, voi romani care va lasati cumparati cu promisiuni ,minciuni si mancare.. cea mai tampita natie care exista pe Planeta Pamant.. Nu va doresc decat sa va fie si mai rau, sa simtiti ce inseamna cu adevarat coruptia , nepasarea celor care i-ati ales..sper ca voi,cei care v-ati lasat manipulati, cumparati si spalati la creieri…sper sa va dati cu capu de zid,,dar din pacate nu veti plati voi..ci generatiile viitoare.. Nu vom reusi sa schimbam nimic in romania pana nu va fi un razboi… atunci poate lumea se va trez..dar la cum se ” vede ” viitorul in europa..mult nu mai este..poate asa romanii se vor trezi si vor intelege ca a fi ” mafiot” ,smecher de romania si muritor de foame acasa..sunt lucruri diferite.. Am devenit cea mai faimoasa natie de pe planeta, avem cei mai inteligenti copii ,dar avem cei mai dobitoci parinti care se vand pe ei si isi vand viitorul copiilor lor…Imi este rusine ca sunt roman..Romania , tara care mai vandut din nou…RUSINEEEE

    Răspunde
     
    1. vasi
      Iunie 6, 2016 la ora 09:14

      Sorineeeee!!!! Tu ai ales cand ti-ai parasit tara. Nu cred ca esti in masura sa condamni pe cineva. In Romania momentan singura solutie ar fi fost sa nu se mearga la vot, pentru ca indiferent ca e PNL sau PSD la butoane, toti s-au dovedit niste hoti! TOTI! esti in masura sa pricepi lucru asta?

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Iunie 6, 2016 la ora 11:16

        Pai, nu s-a intamplat asa in Bucuresti? Si nu am spus ca democratia presupune proces electoral? Altfel, raman in functii cei care sunt. Dumneavoastra va aflati printre cei multumiti de mentinerea la putere a hotilot, eu, spre exemplu, nu. Alternative la PSD si PNL au existat si sper sa existe in continuare.

        Răspunde
         
        1. vasi
          Iunie 6, 2016 la ora 12:42

          Alternativa la psd si pnl e o gluma buna, de fapt toata clasa politica de la noi e o gluma (prosta). De 25 de ani tot votam, ba schimbare, ba continuitate dar nu avem parte decat de hoti si de misei. Si nu, NU avem alternative pentru vot.

          Răspunde
           
          1. Alt Sorin
            Iunie 6, 2016 la ora 16:25

            Draga Vasi,

            Eu zic ca ai, poate nu sunt la fel de cunoscutii dar sunt – trebuie doar sa stai si sa te documentezi. Daca dai la o parte numele astea mari si te uiti in colturile sacului, poate ai sa gasesti.

            Ce zici tu e un raspuns clar de ce imnul nostru se cheama cum se cheama. Sper ca o sa fi multumit cu decizia ta de votare si sper ca la parlamentare sa faci la fel.

            In acelasi timp sper sa iti cumperi si o carte de morala si etica si poate asa…copii tai o sa aiba o sansa in tara asta…Asta daca nu pleaca pana atunci. Ai mei deja au plec, exact din cauza asta.

             
    2. Constantin
      Iunie 6, 2016 la ora 11:12

      Aveti, cred, dreptate cand asociati gradul de civilizatie si constiinta civica cu nivelul educatiei. Investitiile in educatie sunt cele mai mici din UE, iar consecintele genereaza subdezvoltare in raport cu potentialul. Cercul vicios conduce catre investitii in educatie si mai mici, cu rezultate dramatice in plan social-economic. Oamenilor nu le place sa moara. Nu ei insisi. Dar le place sa vada murind pe vecinul lor, privind fiecare data cand este ocolit de moarte faptul drept o victorie personala. Este cinic, tragic, realist. Este intoarcerea la viata primara, bazata pe instincte, iar romanii se comporta ca turma multumita ca doar unul sau doi dintre indivizi au pierit in coltii pradatorilor pentru ca majoritatea sa se duca mai departe. De asta vorbesc fara incetare de nevoia de EDUCATIE. Adica, da, sa dam bani mai multi la Invatamant si cadrelor didactice, pentru a fi mai performante!

      Răspunde
       
  • Raduko
    Iunie 6, 2016 la ora 07:10

    Este distractiv rau cuplul Alinutza – Buldog (-: La toamna PNL va ramane pe tusa iar astia doi, or sa-i faca parastasul. La mai mare dragilor !

    Răspunde
     
  • Emilian
    Iunie 6, 2016 la ora 07:01

    Eu îmi doresc tare 2 legi:
    1. Politicienii care sunt prinși cu mâna în sac să fie expulzați din tara si sa le interzicem să se mai numească romani. Sunt ferm convins că oriunde in alta parte a lumii ar fi niște cersetori;
    2. Dacă un partid politic are printre membrii lui chiar si un singur membru dovedit de autorități ca e mânjit în orice fel, să se desființeze din oficiu partidul.

    Mă declar foarte nemulțumit de rezultatul si interesul aratat alegerilor de ieri si ma gândesc foarte serios să plec din tara! Rezultatul mă deranjează mai puțin decât prezenta la vot și îmi dau seama că nu suntem interesați de acțiune ci natural ca nație suntem orientați spre a ne jeli cât de rău ne este.

    Răspunde
     
    1. Claudiu
      Iunie 6, 2016 la ora 09:33

      Va doriti dvs legi din astea pe placul lui Vlad Tepes, dar majoritatea ar contraveni dreptului comunitar al UE si ne-ar trage domnii din vest de mana:”Ce faceti, mai? Nu respectati drepturile fundamentale ale omului?”De asta mi se pare mie ca UE e cam cu doua taisuri.

      Răspunde
       
  • Calomnie
    Iunie 6, 2016 la ora 06:39

    E o gluma proasta asta cu sansele Aureliei e din ciclul „si pesedistii e oameni”Cristea de a lua peste 15% cat a fost cel mai mult creditata in vremea in care organiza consultare publica pt Rosia Montana – consultare de care ulterior nu a mai tinut cont, ba a mai si votat coot la cot cu colegii penali in Martea Neagra. In total stanga reunita din Cluj aici incluzand asistatii social din Pata Rat nu poate depasi 23% cat a luat Ponta in turul 2. Sansele ca Psd-ul sa mai conteze vreodat in Cluj le-a spulberat Oleleu in anul de interimat la sefia consiliului judetean cand a actionat ca ultimul sabotor in vazul clujenilor: a respins constructia uneo noi rampe de gunoi, a refuzat sa mai aloce bani pentru modernozarea aeroportului, ba din cauza lui s-au pierdut fondurile europene pentru realizare unui intermodal la acesta, a refuzat sa plateasca impozitele aferente Cluj Arena catre primaria condusa de Boc.
    E chiar o calomnie odioasa la adresa clujenilor sa spui ca un psd-ist putea sa-i faca probleme lui Boc.

    Răspunde
     
  • alex
    Iunie 6, 2016 la ora 05:47

    Dupa cum am zis si intr-un comentariu anterior….Habar nu avem ce vrem..Cu toate ca in momentul cand am ales sa parasesc Romania pentru a-mi continua meseria pe alte mealeagur,m-a durut sufletul si s-a rupt o bucata din mine,acum,sincer,nu ma mai doare sufletul…..Bravo electorat!

    Răspunde
     
  • Cătălin Deaconescu
    Iunie 6, 2016 la ora 05:18

    Moise, de obicei nu-ți apreciez comentariile politice, bă mai mult, ma întreb de ce te bagi tu in treaba asta când, e clar, competentă ta e limitată in domeniu. Dar acum ai reușit o radiografie foarte apropiată de realitatea politica a zilei! Felicitări!

    Răspunde
     
  • abc
    Iunie 6, 2016 la ora 02:38

    apropo. palada tot spune ca sondajul lor exit-poll o arata pe clotilde la 7 procente in spatele psd-istului, nu la un procent (in marja de eroare) in fata. pe urma sa nu acuzati psd-ul de furt, zice palada

    Răspunde
     
  • abc
    Iunie 6, 2016 la ora 02:36

    pe tara penelistii nu au iesit rau la procente. au castigat foarte multe capitale de judet (inseamna multa populatie) cu ajutorul vechilor pedelisti

    si da, nicusor e far-left (ca partidul die linke german, ca syriza, ca podemos)

    Răspunde
     
  • m
    Iunie 6, 2016 la ora 01:44

    Faza cu Aurelia Cristea intr-adevăr a surprins si da cred ca era singura care ii putea pune probleme reale lui Boc. Si da, PNL are nevoie urgentă de 1singur lider, dar ma îndoiesc ca-l vor găsi. In schimb nu stau rau deloc la organizarea din teritoriu care e fundamentala pentru parlamentare. Daca nu se destramă si nu se contopesc cu fratii lor de furăciuni din PSD la toamna se vor descurca binișor. Cât despre USR de-abia de vor atinge pragul electoral, nu vad cum ar putea deveni principala forța de opoziție in 2016. In timpul rămas ei pot eventual penetra marile orașe, dar in rural si orase mici si medii nu vad cum in timpul rămas, ori la parlamentare acestea au o pondere însemnată.

    Răspunde
     
    1. m
      Iunie 6, 2016 la ora 01:53

      Adica ar putea 🙂 înglobând organizații de la alte partide, dar ei zic ca nu fac asta 🙂 ori sa construiască organizații locale de la 0 nu e simplu deloc. Eu sper sa-si seteze corect pașii după ce trece entuziasmul altfel o dau in bara cu talent

      Răspunde
       
  • mihaix
    Iunie 6, 2016 la ora 01:29

    Corect, dupa cum ai si zis. X+Y > Q. Daca despre candidatul ALDE era clar ca e pus acolo ca sa ia din voturile dreptei, la CLuj chiar ma miram de ce au retras-o pe Aurelia. Toti cei care au rude sau amici in Cj stiu ca avea sanse reale de a fi aleasa, pt ca lumea de acolo ii satula de Boc. Asa cu Buzoianu a fost blat pe fata, si acum avem si motivul. Sper ca USR/USB sa rupa topurile la Parlamentare. Eu am zis ca nu votez la PArlamentare, dar daca apare USR ma voi duce.

    Răspunde
     
    1. Avram
      Iunie 6, 2016 la ora 03:09

      PSD-ul putea sa o pună candidat si pe Fecioara Maria la Cluj, ca tot nu câștiga. Nu suntem Teleormanul, asa ca PSD-ul nu o sa aibă vre-o putere aici. Boc chiar a făcut multe pentru Cluj, si daca proiectul acela de regionalizare avea o finalitate, Ardealul era si mai departe din punct de vedere social si economic.

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Iunie 6, 2016 la ora 05:18

        E parerea ta. Majoritatea clujenilor cu care-am vb nu-s de acord cu ea si nici cu Boc sau cu amicul sau fifty fifty. Stii tu care :). Dap, Cluju nu-i teleorman dar nici departe cu mafia pnl pdl care-si da mana cu psd. Iar smecherasii aia din primarie care tin blocate proiectele cu lunile. Hai sa fim corecti cu seriozitatea lui boc si-a mafiei sale din cluj. Iar orasul devine incet incet un Bucuresti. Vb in max 10 ani. Din pacate pt ca in cj am toate rudele si de acolo provin. Business bani mafie tzoparlanism meltenesc interese si din ce in ce mai putin suflet. Pacat de orasul copilariei mele.

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Iunie 6, 2016 la ora 11:25

          „orasul devine incet incet un Bucuresti…”_sa inteleg ca au inceput sapaturile pentru prima linie de metrou? Este o buna oportunitate pentru diverse licitatii la lucrari…mai tarziu pentru vagoane samd. Altfel, n-am zarit prin Cluj haite de caini vagabonzi ca prin Bucuresti, unde nimeni nu mai vorbeste despre ei ca nu mai este la moda.

          Răspunde
           
      2. mihaix
        Iunie 6, 2016 la ora 05:22

        Mda stiu miticii va fura, si vreti federalizare si autonomie. Chiar nu stiti cati bani a furat boc cat a fost pm si pe care i-o adus in oras ??? Inclusiv de la mitici. Hint: e de ordinul mld :). Bafta multa la a face afaceri pe bune in primaria lui boc ..

        Răspunde
         
        1. m
          Iunie 6, 2016 la ora 17:21

          Pai si care e smecheria ca nu inteleg 🙂 aia fura ca fura ala? Si ala fura ca fura aia? E mult mai simplu sa ramana banii acolo unde se produc, se vede cu ochiul liber ca sunt gestionati extrem de prost la „Centru”. Si sa lasam scuza cu zonele sarace ca uite ca tot sarace au ramas, se redistribuie doar saracia…

          Răspunde
           
    2. arkade
      Iunie 6, 2016 la ora 07:23

      De curiozitate: esti Clujean?
      Daca da, atunci iti respect opinia.
      Daca nu, atunci nu-ti permite sa faci afirmatii gratuite la adresa Clujului. Boc a facut destul de multe in Cluj. A facut si prostii dar si lucruri bune. Si cred ca e cel mai bun primar pe care l-a avut Clujul pana acum.

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Iunie 6, 2016 la ora 11:19

        Corect, crezi :(. O sa te trezesti la un moment dat. Intr-un vis urat in care Clujul e la fel ca Bucurestiul, pt ca asta ai votat.
        Legat de intrebarea ta, se pare ca fie nu ai citit ce am scris, fie nu ai inteles. Te las pana duminica, dar sa nu razi in biserica. Sunt satul de lenti si de morti care voteaza si de cei care au certitudini (te prinzi tu la ce ma refer aici 🙁 )

        Răspunde
         
        1. arkade
          Iunie 6, 2016 la ora 23:08

          Buna gluma, dar nu sunt ardelean.
          Si acum te intreb: anul trecut ai fost in CJ? S-au asfaltat toate strazile principale:
          Motilor, Memorandumului,Horea,Plopilor (de astea m-am lovit eu,pe restu nu le stiu).
          Linia de tramvai este noua.
          Avem o sala polivalenta pentru care suntem invidiati.

          Si sunt doar cateva realizari. Tu despre ce vorbesti? Daca 69% din cei care s-au prezentat la vot gresesc si doar tu stii adevarul absolut, ar trebui sa mai verifici o data.

          Răspunde
           
  • mariana petcu
    Iunie 6, 2016 la ora 01:06

    Bravo! Și eu am scris o grămadă pe FB despre alegeri. Totul s-a sublimat. Încerc să găsesc până la toamnă o modalitate de a-mi păstra speranța că va fi bine în țara asta, deși sunt, fin fire, extrem de sceptică.

    Răspunde
     
  • Dan
    Iunie 6, 2016 la ora 00:55

    Ai mai zis tu ca castiga Ponta cu peste 50% din primul tur, si te-ai inselat cu vro 10% insa ai dreptate, eu mereu am votat cu dreapta si o sa votez cu dreapta, insa nu cu PNL-ul care sa aliat cu PSD-ul si au fost cea mai monstroasa coalitie.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Iunie 6, 2016 la ora 11:28

      Respect! Stimate domn, as vota si eu cu dreapata, ca de convingere sunt crestin democrat. Fiti amabil, va rog, spuneti-mi si mie ce formatiune politica de dreapta exista in patria noastra, ca sa votez si eu cu ea, la fel ca dumneavoastra.

      Răspunde
       
      1. C7
        Iunie 6, 2016 la ora 23:21

        Bună observatie

        Răspunde
         
      2. S. C
        Iunie 7, 2016 la ora 06:11

        Si eu de covingere sunt crestin democrat, dar tot n-am cu cine sa votez pt ca nu poti sa fi de stanga si sa furi de la oameni…e pur si simplu un paradox

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase