BIZIDAY: MIERCURI, 1 iunie 2016


Dacă excludem din discuţie apa şi lactatele, în fiecare zi un român consumă 630 mililitri de lichide. Adică mai bine de o jumătate de litru, din care o treime sunt băuturi răcoritoare, iar 16 la sută băuturi alcoolice. Una din zece persoane adulte consumă cel puțin o băutură în baruri, restaurante și terase, iar incidența zilnică crește în sezonul cald, adică din aprilie până în septembrie, cu apoximativ 20 la sută. În medie, se bea alcool de 2,5 ori pe zi, iar cei mai mari consumatori sunt bărbaţii de până în 35 de ani. În topul preferinţelor rămân berea şi vinul făcut în casă, arată un studiu GfK.

stiri verificate
Categoria: ÎNREGISTRĂRI
Etichete: , , , , ,

Comentarii prin facebook

45 răspunsuri la BIZIDAY: MIERCURI, 1 iunie 2016

  • Cosmin
    Iunie 4, 2016 la ora 11:30

    Ai dreptate Moise tigani trebuie educati. Dar cum poti tu sa spui unui parinte sa isi tine copilul in aceasi clasa/scoala cu tigani. Cine are posibilitatea nu va accepta, mi se pare corect. Niciodata tiganu nu vs fii roman deoarece noi nu vrem si nici do nu vor. Te rog laso mai moale cu integrarea lor in societatea romana pentru ca o sa pierzi foarte multi spectatori. Ai o emisiune buna nu o strica

    Răspunde
     
  • Lupascu Dumitru
    Iunie 4, 2016 la ora 00:05

    Problema supraaglomerarii inchisorilor se poate rezolva in cateva luni daca se doreste, prin constructia acestora din otel, similar spatiilor de cazare de la bordul navelor sau modulizate de tip container, mult mai ieftine și mai sigure.

    Răspunde
     
  • Mihai_
    Iunie 3, 2016 la ora 22:41

    …o continuare a mesajului anterior….

    In acelasi timp ne plangem de calitatea profesorilor. Cum sa ajunga la catedra profesori de matematica, informatica, limba romana sau limbi straine de calitate, cand salariul unui profesor incepator este cam o treime din salariul unui angajat intr-un call center, nu mai zic a unui programator. Se pare ca in mintea unora legea cererii si a ofertei se aplica selectiv, cand le convine.

    Atunci, pentru binele invatamantului nu ar fi mai bine ca din cele 5 miliarde care nu se stie pe ce, sa se cheltuie macar 1,8 miliarde ca fie cheltuite pentru salarii (stiu … inseamna o crestere cu 100% a salariilor)? Dar aceasta crestere, nu va afecta dificitul bugetar si va creste calitatea corpului profesional. Si de aici se poate vorbi si de cresterea calitatii educatiei in scoli.

    Răspunde
     
    1. arkade
      Iunie 4, 2016 la ora 08:57

      Noi, ca societate, oferim un fond de salarii. Nimeni nu vrea sa scada numarul de ore si implicit si numarul de profesori. Toti se gandesc:
      Lasa sa manance si el o paine.

      Atunci din painea ta sa ii dai lui.

      La stat, niciodata nu a functionat cererea si oferta.

      Si daca tot spuneti de meseriile din privat, va aduc aminte ca un operator call center lucreaza 8 ore/zi si doar 21 de zile de concediu/an + sarbatori.

      Profesorii lucreaza 4 ore/zi+ 62 de zile de concediu/an.

      Da, vreau sa creasca bugetul pentru educatie, dar nu vreau sa creasca fondul de salarii din educatie.

      Răspunde
       
      1. Mihai_
        Iunie 4, 2016 la ora 14:12

        In primul rand cred ca norma unui profesor este de 18 ore/zi. In al doilea rand asta nu inseamna ca sta in scoala 4-5 ore pe zi. Programul incepe in general la 8 si se termina la 14. Asta prentru simplul fapt ca, mai ales in scolile mari, este foarte dificil sa faci un orar fara sa ai pauze din cand in cand. In timpul acesta profesorii ori corecteaza lucrari, de multe ori merg la clasele unde lipsesc profesorii, sau stau degeaba :).

        Sa presupunem ca un profesor are ore de la 8 la 13 si a doua zi mai are 5 ore la clase diferite. Asta inseamna 4-5 lectii diferite. Daca ati avea copilul intr-una din clasele respective, cat timp ati vrea sa se pregateasca profesorul pentru ora respectiva (ganditi-va ca lectia respectiva nu a mai predat-o de 1 an)?

        Concediile de care pomeniti, sunt de fapt vacantele copiilor. Sunt de acord ca vacanta de vara este prea mare. Cred ca scoala ar trebui sa se termine cam la mijlocul lui iulie si sa inceapa pe 1 septembrie.

        Răspunde
         
      2. Mihai_
        Iunie 4, 2016 la ora 14:29

        … si de asemenea, cand nu veti fi multumit de profesorul de matematica a copilului dumneavoastra ar trebui , daca s-ar putea, sa il intrebati de notele din timpul facultatii. De exemplu eu stiu cativa colegi care au ajuns sa predea. Sunt dintre cei care luat numai 5 si 6 iar in toamna aveau examene cat o sesiune jumatate.

        Cei care v-ar fi placut sa fie profesori au ales sa fie programatori.

        Răspunde
         
      3. Mihai_
        Iunie 4, 2016 la ora 14:46

        „Da, vreau sa creasca bugetul pentru educatie, dar nu vreau sa creasca fondul de salarii din educatie.”

        Deci preferati ca 5 miliarde de lei sa fie cheltuiti de sistemul birocratic iar 2,5 miliarde in scoli?

        De ce nu ati fi de acord ca macar 2,5 din cele 5 miliarde sa se cheltuiasca tot in scoli? Ar fi suficienti bani si pentru cresterea salariilor si pentru dotarea scolilor. Nu ati vrea sa dispara fondul clasei?

        Răspunde
         
    2. Dorel.
      Iunie 4, 2016 la ora 13:09

      Nu mai exagerati ca va faceti de ras, un angajat intr-un call center nu are de 3x salariul unui profesor debutant si anume 3500 de lei si angajatul din call center lucreaza 176 ore/luna si nu 72 de ore la catedra.

      Răspunde
       
      1. Mihai_
        Iunie 4, 2016 la ora 14:24

        Salariul brut a unui profesor debutant este de 1580 de lei. Asta inseamna cam 1100 de lei net. Iar ideea ca un profesor, mai ales debutant, vine la scoala vorbeste 4 ore si apoi pleaca acasa si a doua zi o ia de la capat, este specifica celor care: nu profesori, au cunoscut numai profesori care isi bat de meserie, nu au in familie un profesor care se respecta.

        Răspunde
         
      2. Mihai_
        Iunie 4, 2016 la ora 14:43

        .. si nu m-am referit la salariul unui angajat intr-un call center in limba romana, ci intr-o limba straina. Orice absolvent de litere care a terminat specializarea limba romana mai invata 1-2 limbi straine in facultate. Nu mai zic de cei care au terminat limbi straine.

        Răspunde
         
  • Mihai_
    Iunie 3, 2016 la ora 22:29

    D-le Guran se vorbeste de mult timp despre salariile din invatamant, dar nu se vorbeste deloc despre eficienta cheltuirii banilor (chiar daca nu s-a ajuns la 6% din PIB).

    Din bugetul MEC-ului, cam 8 miliarde se cheltuie in invatamant (cam 2,5 miliarde pe cercetare). Cheltuielile cu salariile constitue cam 1,8 miliarde in conditiile in care, in bugetul scolilor si a universitatilor, salariile constitue cam 70%-90%. Aceasta inseamna ca in scoli si universitati se cheltuie cam 2,5 miliarde de lei. Mai sunt banii pentru manuale si cazarea studentilor … care sigur nu reprezinta 5,5 miliarde/an.

    Tin minte un interviu a doamnei Andronescu care spunea ca in timpul guvernului Nastase salariile reprezentau cam 80% din bugetul ministerului. Nu zic ca este bine, dar cele 5 miliarde adaugate bugetului MEC-ului, care nu se cheltuie in scoli, sigur nu au dus la o crestere a calitatii absolventilor de liceu sau universitate.

    DACA 60% din banii ministerului educatiei nu se cheltuie in scoli si universitati atunci pe ce se cheltuie?

    Cum cred ca in echipa dumneavoastra cred ca sunt oameni care stiu ca citeasca bugete, cred ca ar fi interesanta o emisiune despre banii care nu se cheltuie in scoli si despre cum contribuie ei la educatia copiilor nostri.

    Răspunde
     
  • Lupascu Dumitru
    Iunie 3, 2016 la ora 22:24

    Cred ca trebuie facut mult mai mult pentru educarea tiganilor (99% din populatie asa numesc aceasta etnie si nici tiganii nu se simt jigniti ca-s numiti asa, asa cumv noi ne numim romani, sau unguri is unguri sau nemtii is nemti. Daca in dictionar scrie ca tigan inseamna și o persoană ce face tot felul de acte antisociale, atunci modificam dictionarul si scoatem aceasta caracterizare, pentru ca intradevar ii jignim pe conationalii nostri, dar nu introducem fortat, din aceasta cauza, termenul de rom in legislatie creindu-se confuzii. Sunt destui raufacatori si romani si nu intalnim in dictionar ca hot e sinonm cu roman) deoarece statul nu a facut mai nimic.
    In primul rand trebuie sa creem locuri pentru ei și se pot asigura în agricultura asemenea locuri prin dezvoltarea culturilor BIO pe domeniile statului.
    De asemene la integrarea lor pot contribui si bisericile, si am vazut minuni in educarea lor facute de o biserica protestanta.
    Apoi prin educarea in scoala, desi romanii cam strâmba din nas ca copii lor sa aiba in clasa copii de tigani. Am trait printre tigani si sunt mult mai sufletisti decat romanii. Dar trebuie sa stii cum sa ii aduci pe calea cea buna. Daca sunt indisciplinati trebuie sa-i pedepsesti corespunzator pentru fapte. Dar la noi e o lipsa totala de autoritate iar cei care sunt pusi la respectarea legilor le incalca primii, de la Presedinte la politicieni sau politisti.
    Deci prima grija a statului e sa-i puna la treaba pe tigani si sa-i plateasca OK.

    Răspunde
     
  • Golya Cristian
    Iunie 3, 2016 la ora 21:55

    Domnule Moise, sa-ti spun ceva despre rromii in scoli. Cand eram la scoala generala, am avut timp de 8 ani de zile cam 5 colegi rromi (din 15 cati am fost in total), am fost tratati frumos de catre doamna invatatoare (toti dintre noi) dar cei 5 indivizi nu faceau altceva inafara de a se lega de toti ceilalti colegi, se luau cu noi la bataie iar dupa tot ei veneau cu parintii la scoala nervosi ca de ce ne-am batut. Si crede-ma, nu ii facea nimeni din clasa tigani, nu isi batea nimeni joc de ei, erau tratati ca noi toti ceilalti, aveau aceleasi sanse de a invata ca si noi. Te vedea ca stai in banca ta cu caietul in fata si inveti, iti lua caietul si ti-l arunca pe jos zicand: iara inveti? nu mai invata atata. Si multe altele… Deci intrebarea mea este: cine nu ii lasa pe acesti indivizi sa se integreze???

    Răspunde
     
  • Lupascu Dumitru
    Iunie 3, 2016 la ora 21:37

    Fluidizarea transportului local precum și îmbunataţirea siguranţei şi securitaţii acestuia, în condițiile unui trafic sporit și a unei infrastructuri subdimensionate se va realiza nu prin sbvenționarea biciclistilor ca nu toata lumea poate sa mearge pe bicicleta ci prin:
    – asigurarea transportului în comun cu un parc suficient de vehicule sigure, fiabile şi nepoluante, care să preia in cat mai mare măsură călătorii ;
    – prevederea de benzi dedicate pentru acest transport ;
    – prevederea de centuri ocolitoare pentru traficul greu ;
    – fluidizarea traficului prin prevederea de semafoare sincronizate şi inteligente;
    – reducerea traficului local prin instituirea muncii la domiciliu ;
    – obligarea angajatorilor să plătească angajaţilor, abonamentele pentru transportul in comun. În cazul în care un cetățean va fi accidentat într-un mijloc de transport, va fi considerat accident de muncă și va beneficia de avantajele legislațieiîn vigoare;
    – educarea cetăţenilor să utilizeze în cât mai mare măsură transportul în comun ;
    – decalarea programului agentilor economici și a școlilor ;
    – asigurarea la periferia oraşului de parcări care sa fie utilizate de cei care sosesc în localitate şi care să fie preluaţi de transportul în comun.

    Răspunde
     
  • Lupascu Dumitru
    Iunie 3, 2016 la ora 21:19

    Considerăm că sistemul centralizat RADET de asigurare cu energie termică a cetățenilor în Buc., se poate menține și recondiționa, mai ales cu fonduri europene, numai dacă îndeplinește cerințele Directivei 2012/27 din 25 octombrie 2012 privind eficiența energetică în ceea ce privește aprovizionarea și utilizarea energiei (transpusă în legislaţia naţională prin Legea 121/2014). Acest lucru este imposibil practic de realizat oricate lucrari de reconditionare ori modernizare s-ar face retelei RADET, însă trebuie demonstrat printr-o analiza tehnică de specialitate. În această analiză să fie cuprins și un studiu privind modul cum au rezolvat problema celelalte capitale europene. Din câte știm în vestul Europei coloşii de tipul RADET au dispărut de zeci de ani, iar Madridul, de exemplu, nu are centrale decăt de bloc.
    Ca urmare, fondurile europene, care pot fi cheltuite numai dacă se respectă această directivă, trebuie orientate spre trecerea treptată la centrale de apartament sau de bloc, eventual de grup de blocuri care sa se conformeze Dir. 2012/27. Centralele de bloc sau grup de blocuri pot reutiliza traseele vechiului sistem centralizate.

    Răspunde
     
  • Felicia
    Iunie 3, 2016 la ora 12:58

    Cand o sa ne invatam ca datul gratis nu trebuie sa coincida cu datul pe degeaba o sa avem si integrare sociala. Daca accesul la invatamantul gratuit din Romania se face fara a cere un standard minim de comportament de la copilul pe care tu-l introduci intr-o comunitate, obtii ce avem azi. Daca accesul copilului (indiferent de etnie) la scoala s-ar face in baza unui interviu cu o comisie din alta parte (ca sa nu poata fi influentata de diversii factori locali) in timpul caruia copilul este intrebat ce ar face in diverse situatii, se verifica intelegerea a ceea ce e acceptabil si ceea ce nu e acceptabil, capacitatea de a recunoaste cand a gresit, capacitatea de a-si asuma greselile, manierele de baza, dorinta de a se intelege cu oameni diferiti de el, dorinta de a se integra in colectiv – si de asta DEPINDE acceptarea acelui copil in scoala, lucrurile ar fi altfel. Parintilor li s-a oferi dinainte curicula (nationala) de cerinte comportamentale de baza. Adaptat la realitatea sociala, copiilor de alta etnie li se poate oferi aceasta baza infiintand in mijlocul comunitatii lor unitati prescolare speciale (fara limita de varsta) cu educatori din cadrul respectivei etnii care sa-i invete aceste maniere si concepte sociale de baza, tocmai pentru a le permite accesul la scoala/ facultate/ societate si pentru a disemina educatia civica non-rasiala absenta in aceste comunitati. Astfel vom obtine scoli civilizate, profesori mai eficienti, parinti mai implicati, si, da, integrare.

    Răspunde
     
  • Alex
    Iunie 3, 2016 la ora 06:09

    Ok, sunt de acord, sa ne educam minoritatile, cazul de fata romi(tigani,ciori,colorati etc).

    Cati dintre aceste minoritati doresc sa-si faca o cale in viata prin scoala, cati dintre ei doresc sa se alinieze la standardele „albilor”?
    Chiar as fi curios de o statistica legata de acest aspect si daca aceasta integrare ar merita macar privita cu interes.

    Cu respect,

    Răspunde
     
  • Michael Ritter
    Iunie 3, 2016 la ora 02:01

    este vineri noaptea ora 00,58 – in Romania 01,58 si inregistrarea emisiunii Biziday de joi ora 22,00 a domnului Guran inca nu a aparut nici la digi 24 sinici la inregistrari Biziday. Sunteti oameni seriosi sau incepeti si dumneavoastra sa va bateti joc de cei care va urmaresc si va apreciaza….pana acum.
    O noapte buna va doresc

    Răspunde
     
  • Andrei Guest
    Iunie 2, 2016 la ora 19:50

    Foarte interesant cum ai tu impresia Moise, ca in caz ca se inchide un butic de cartier o sa-ti mearga tie viata mai bine. Inseamna ca nu stii cum nu se platesc taxele :))) Eu dau bonuri de fata cu agentii anaf in fiecare zi, asta nu inseamna ca platesc si taxele, hahaha. Contabilul declara la anaf ce vreau eu si cand ma supara cineva, spun contabilului sa nu se mai duca la anaf, si am 3 luni sa fac ce vreau pana cand se suspenda firmele, care nu sunt pe numele meu. Deci nu stiu cum gandesti tu ca cineva care produce vreo 8000 pentru societate pe luna (2 salarii+carti munca+chirie la primarie+autorizatia de functionare+++) nu are nicio valuare doar pentru un bon pe care uita sa-l dea un angajat. Daca esti angajat si faci 1500 pe luna, produci pentru stat doar 80% cartea de munca, deci 1200. Daca esti un patronas mic, pentru 1500 trebuie sa produci minim 5000 pentru stat.
    Cum vezi tu viata ta mai buna ? cu atata coruptie si milioane furate dintr-un singur contract cu statul. Incalci dreptul la viata la acei oameni care vor sa dea singuri cu sapa pentru ei, si sa produca mai mult pentru stat, ironic.

    Mai trebuie 10 ani si se inlocuiesc toate afacerile romanesti cu astea straine, si atunci o sa traiti foarte bine. Si noi tinerii o sa avem firmele prin alte tari, ca acum, si o sa primim pensie si grija de la altii, in timp ce voi sa sa va rugati de strainii vostri. Vezi ce faci Moise cu fiul tau, ca astia ca mine nu o sa-i plateasca pensia si nasterea copiilor lui.

    Răspunde
     
  • alexman
    Iunie 2, 2016 la ora 14:55

    Moise efortul tau pentru educatie ar avea mai mare efectul scontat daca ai veni si cu niste exemple clare din tari precum Finlanda,Israel,Norvegia, etc. Poti de asemeni corela aceasta prezentare si cu invitarea la o dezbatere a celor care au propus schimbarea curiculei,Florin Colceag&CO. Asa vei arata concret ca se poate si altfel si asta cu rezultate foarte bune.Astfel parintii vor pricepe mai bine alternativele si vor determina o presiune mai mare pentru schimbarea sistemului.Pana atunci unii parintii au gasit ca solutie ultima sa retraga copii de la scoala aceasta romaneasca condusa de un mut, un surd si un orb….

    Răspunde
     
    1. Paul_
      Iunie 3, 2016 la ora 22:09

      As adauga la lista tarilor de referinta Singapore si Hong Kong.

      Răspunde
       
  • petre petre
    Iunie 2, 2016 la ora 13:55

    „Scoala are etnie”? Pe bune, Moise? Daca nu te-as cunosate as zice ca esti prost.Si era mai bine. Dar nu esti prost, esti doar ipocrit. Din cauza unor jurnalisti ca tine oamenii normali (in cazul nostru romanii)au ajuns sa se scuze pentru faptul ca nu mai suporta lichelele din jurul lor (tiganii) si-si muta copii la alte scoli. Si nu, Moise, nu-i muta pentru ca puradeii sunt negriciosi sau nespalati. Si-i muta pentru ca nu vor sa-si stie copiii in siguranta (nebatuti, netalhariti si neumiliti de haitele de tigani). Dar stii ce. Moise? Poate ar fi cazul sa dau TU un exemplu romanilor segregationisti si sa-ti muti TU copiii in scoala aceasta cu 80% tigani. Zic. Astfel, esti exact ceea ce am spus mai sus:un IPOCRIT.

    Si „a propos”, „rom” inseamna tigan in limba tiganeasca. Nu-ti mai place limba ROMANA?

    Răspunde
     
    1. Radu
      Iunie 2, 2016 la ora 20:36

      Intotdeauna mi-a placut muzica tiganeasca. de cea .. romeasca nici n-am auzit.

      Răspunde
       
    2. Radu
      Iunie 2, 2016 la ora 20:37

      Acuma, pe bune, tigani exista, ca sa spun asa, in toate tarile (indieni, prima narie, africani, samd). Rezolvarea problemelor sociale tine de evolutia societatii. Teoretic la toate nivelele este combatuta discriminarea. Cu punerea in practica este mai dificil. De exemplu, mie nu-mi plac doljenii, seamana la lipsa de caracter cu ucrainenii. In schimb, imi plac gorjenii pentru ca soacra-mea este din Petrosani. Bancuri discriminatorii se fac peste tot. Nu intotdeauna discriminarea este de natura rasista, foarte frecvent este un rezultat al neintelegerilor directe intre oameni. In general, neintelesii devin minoritari iar neintelegatorii sunt majoritari. Daca aceasta .. fractura se accentueaza sau dureaza prea lung, se creeaza modificari comportamentale si de o parte si de alta. De aici nu mai ramine mult pina la rasism, care echivaleaza, la un moment dat cu extinctia rasei umane.

      Răspunde
       
    3. Radu
      Iunie 2, 2016 la ora 20:37

      S-a gindit cineva ca, de exemplu, tiganii din Romania se comporta cum se comporta pentru ca sunt tratati ca .. tigani? Orice padure are uscaturi, iar tiganii sunt, de fapt, parte din padure.

      Răspunde
       
      1. petre petre
        Iunie 3, 2016 la ora 16:26

        Dar tu te-ai gandit ca tiganii sunt tratati ca tigani pentru ca SUNT tigani? (si aici ma refer la atitudinea acestei tenii fata de valorile sociale). Nici o alta populatie nu este atat de prost vazuta de absolut toate celelalte. Nu-ti vine si tie intrebarea „de ce?” ? Ni se tot spune ca noi, romanii suntem asa si pe dincolo cand vine vorba despre tigani. As fi putut accepta o discutie pe tema asta. Se pare insa ca nici o alta societate (repet : NICI O ALTA SOCIETATE)nu-i primeste cu bratele deschise. De ce oare? O fi pentru ca ACEASTA MINORITATE genereaza MAJORITATEA INFRACTIONALITATII VIOLENTE? Zic si eu

        Răspunde
         
    4. Radu
      Iunie 2, 2016 la ora 20:38

      Imi amintesc de doua filme: Am vazut tigani fericiti (jugoslav) in care se arata cum comunitatea lor este marginalizata, dar ca viata lor nu difera de a cerlolati membri ai societatii: bucurii si greutati obisnuite. Rste drept ca tiganii din film vorbeau sirbeste dar si romaneste – ca actiunea se petrecea aproape de granita sau a fost vorba de o insinuare, lasa loc la interpretari. Alt film a fost Satra (rusesc, cu concursul Ansamblului tiganesc de la Moscova). Cred ca afost primul film pe piata romaneasca comunista cind nu s-a cenzurat imaginea unei gagici foarte misto si pe jumatate goala. Fotografia cu ea avea mare cautare, cit un bilet la film. Actiunea es petrecea in Ukraina de astazi, la nord de Romania. Tiganii vorbeau ruseste si un pic ungureste, dar si tiganeste din cinc in cind. Legat de ce discutam aici, am retinut o scena cind doi voiau sa se ia la cutite si altul a serit intre ei: de ce sa ne omorim intre noi, ca si asa suntem putini? Din ambele filme intelegem ce spuneam mai sus: comportamentul se educa iar educatorul este viata.

      Răspunde
       
    5. Radu
      Iunie 2, 2016 la ora 20:39

      Concret, la „nu mai suporta lichelele din jurul lor (tiganii)” si precizez eu nu sunt tigan: nu stiu despre ce scoala este vorba, dar marea greseala a fost ca s-a gresit la .. diseminarea etnica. Daca concentrezi trebuie sa dai dreptul la autonomii cu prioritati diferite de majoritate si asta este un pas spre segregatie sociala. Chestia asta nu o fi tocmai ca Regiunea Autonoma Maghiara de pe vremuri, care a fost unul din motivele principale de a imparti tara administrativ-teritorial in judete – judetul este judet, nimic altceva. Eu sunt nationalist si nu vad nimic rau in asta cit timp nu cad in panta rasist-discriminatorie. Sunt pentru promovarea traditiilor fiecarei nationalitati conlocuitoare cu respectarea culturii specifice, in mod reciproc raportat la nationalitatea majora oficiala din tara.

      Răspunde
       
    6. Radu
      Iunie 2, 2016 la ora 20:39

      La acest punct, pot aminti si „marea” teorie a egalitatii femeii cu barbarul, care este puternic mediatizata astazi international. Acest curent, sa-i zicem, este o manipulare pornita din interese meschine legate de dominarea neoimperialista asupra tarilor islamice posesoare de resuse materiale naturale si umane ieftine (sau chiar gratis). Fara sa adincesc, sunt pentru egalitate intre barbat si femeie, atita timp cit aceasta nu inclina spre discriminarea barbatului. Adica femeia are dreptul de asi demonstra capacitatea si a ocupa orice functie sau rol in societate la egalitate cu barbatul. Nu dai nimanui nici un post numai pentru ca este femeie sau barbat.

      Răspunde
       
    7. Radu
      Iunie 2, 2016 la ora 20:40

      Revin la „lichele”. Lichelele lor nu sunt mai mari decit ale altora. Am avut de suferit de pe urma tiganilor si a romanilor fara discriminare. Prin diverse tari m-am inteles foarte bine cu oameni buni si am avut de furca cu oameni rai. Simplu.
      Cind Moise va avea indrazneala sa atinga tematica Terorism – Jihadism – Migratie, voi avea lucruri interesante de adaugat. Ca un preambul: fiecare tara cu poporul ei si sa i se respecte dreptul la autodeterminare, adica fara amestec in treburile interne. Rfectul negativ al migratiei este cauzat de neoimperialism sub formele sale.

      Răspunde
       
      1. petre petre
        Iunie 3, 2016 la ora 11:50

        “cand o minoritate nu este integrata, de vina nu poate fi decat majoritatea”? Amice, daca tu nu te integrezi in Norvegia, de vina sunt NORVEGIENII? Esti imbecil?

        Răspunde
         
  • Stefan
    Iunie 2, 2016 la ora 13:30

    Moise, legat de promovarea bicicletelor, nu mi-a placut deloc abordarea ta, si as puncta asa:
    1. Proiectul in sine e bun, mai ales daca e inspirat din NL/UK/DE/etc, in sensul ca da, o prima pentru cumpararea bicicletei si a accesoriilor o data la 3 ani este binevenita. Si da, trebuie recompensati financiar cei ce folosesc bicicleta „in interes de serviciu”.
    2. Partea cu fraudarea traseului, mergi putin cam departe cu monitorizarea GPS. In tarile mai sus enumerate se stabilieste de la bun incepul distanta intre casa si munca, si binenteles, se mizeaza pe incredere. Totusi, distanta minima de 2.5km e cam mica, as merge pe minim 5km intr-o directie. Si exista si mecanismul de rezerva, in care se limiteaza bonificarea respectiva la o anumita suma.
    3. Vorbeai de accizele care nu se vor mai incasa, pentru ca vom consuma mai putin. Vezi tu, consumul de combustibil este oricum in scadere, si daca 1000 de masini sunt inlocuite de biciclete sau autobuze hibride, asta inseamna ca, calitatea vietii se imbunatateste (nu doar poluare mai redusa, dar si mai putin zgomot). Si da, daca trebuie sa marim acciza la carburanti sa ii platim pe biciclisti, de ce sa nu o facem? Abordarea fumatului in aceasta discutie e total gresita. Toti ne dorim sa fim mai sanatosi, mai in forma, mai energici.

    Răspunde
     
  • Felicia
    Iunie 2, 2016 la ora 13:04

    Provoc echipa Biziday sa faca pentru noi un set de simulari – pe categorii – al schimbarii paradigmei de la „v-am dat bani, acum descurcati-va” la „va dam bani tocmai pentru ca va descurcati”. Tara sufera de public captiv – daca tara ar renunta la a obliga elevii la prezenta la din ce in ce mai multe ore, pacientii la mers la doctorii care n-au decat 10min pentru problemele lor si-i trimit acasa sa se descurce, etc. si in loc de asta am plati (de la buget) doctorii de familie dupa cat de bine fac preventie (cat de devreme diagnosticheaza o boala, cat de rar apar agravari/ acutizari ale bolilor existente, si cat de bine informat pleaca pacientul de la ei), daca am plati profesorii dupa calitatea manierelor, cunostintelor teoretice si practice, spiritului civic, capacitatii de autocunoastere si auto-actualizare, capacitatii de integrare in societate si progresului calitatii dialogului copiilor nostri rezultate in urma educatiei primite de la acestia, daca am plati politistii dupa cata legalitate si siguranta asigura in zonele in care sunt arondati, daca am plati functionarii dupa cat de repede si de bine rezolva problemele administrative, daca am plati guvernantii dupa calitatea legilor pe care le creaza si adopta, dupa progresul inregistrat de calitatea vietii si sanatatea economiei in tara noastra de-a lungul mandatului lor… oare cum ar fi? Ce si cum ar functiona si in ce directie am merge?

    Răspunde
     
  • Ion
    Iunie 2, 2016 la ora 12:35

    Ca biciclist care face 25km/zi pana la munca prin Bucuresti consider proiectul de lege al tichetelor pentru biciclete cel putin stupid. Sa termine metroul, sa cumpere autobuze nepoluante, sa repare drumurile, sa faca infrastructura necesara bicicletelor daca tot se inspira de la olandezi sau alte tari si pe urma biciclete. Majoritatea au deja biciclete dar le tin in casa (sau in portbagaj 🙂 ) pentru ca nu se simt in siguranta pe sosea.

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Iunie 2, 2016 la ora 12:49

      Bravo Ion, sunt perfect deacord cu tine. Un program de stimulare a populatie sa cumpere si sa foloseasca bicilete nu are nici un sens acum. In esenta ideea e buna, dar doar dupa ce vom avea infrastructura necesara si se observa ca lumea tot nu foloseste bicicleta, atunci da.
      Eu ca si contribuabil nu sunt deacord ca banii mei sa se duca pe asta, vreau sa fie folositi pentru infrastructura pentru cei care au deja bicicleta si o tin acasa, cum spui si tu.

      Răspunde
       
  • Girimea
    Iunie 2, 2016 la ora 12:19

    Domnu Moise m-ati dezamagit total , adicălea fără fumatori si fără bară la bară pe sosele vom fi saraci. Va place sa stati in trafic si sa poluati cu VW dvs pe motorina care este interzis in anumite orase civilizate, orientate pt oameni. Prin Bucuresti numai sînt demult haite de caini vagabonzi care ataca ci doar câțiva căței fugăriți de ASPA asa ca mergeti cu bicla si cereti piste, că alea pe care ati fost muscat nu erau piste ci desene cu creta pe trotuare! Apropo de Iliescu, SĂ-TI FIE RUSINE de EMANAȚIA/aberatia ca dacă esti biciclist nefumator subminezi economia! Chiar mi-ati stricat ziua!

    Răspunde
     
  • Doru
    Iunie 2, 2016 la ora 10:21

    Moise, daca o familie are un singur fumator, care fumeaza cel putin un pachet de tigari pe zi o sa avem 15 lei x 30 de zile = 450 lei/zi bani cheltuiti doar pentru tigari. Nu mai punem la socoteala consumul de alcool sau daca in familie mai exista un fumator. In consecinta imi vine greu sa cred ca se cheltuie 200 de lei in medie pe alcool si tigari, cred ca media este mult mai mare si cheltuim mult mai mult pe vicii.

    Răspunde
     
  • Goldmund
    Iunie 2, 2016 la ora 10:16

    M.A.N.(em, a, en) si nu „Man”, asa se numeste firma germana.Tunelul Gotthard se pronunta cu accentul pe prima silaba si nu invers.

    Acum, despre romi, sau tigani:
    cand o minoritate nu este integrata, de vina nu poate fi decat majoritatea. Problema romaneasca consta in faptul ca Romania are multe minoritati, doar cea germana fiind minoritatea care vorbeste(vorbea…)limba romana corect, chiar mai corect decat majoritatea tarii…Totusi, nimeni nu i-a obligat pe etnicii germani sa se…integreze.
    Asa este cu minoritati care au o civilizatie si cultura avasanta, dar ce ne facem cu romii, care chiar trebuie integrati civilizatiei si culturii europene?! Aici munca si vointa majoritatii trebuie sa fie mult mai importanta.

    Educatia? Da, de educatie apartine chiar si alcoolismul, educatia in familie, dezvoltarea normala a copilului. Aici domnul Guran are mare dreptate:fara educatie, nimic bun pentru Romania!

    Răspunde
     
    1. Radu
      Iunie 2, 2016 la ora 21:17

      „cand o minoritate nu este integrata, de vina nu poate fi decat majoritatea” – deacord
      „Asa este cu minoritati care au o civilizatie si cultura avasanta” – chiar daca este vorba de germani, eu copilarind printre ei si atasindu-ma, nu sunt deacord cu nuanta discriminatorie. Prin ce poti justifica afirmatia? Numai prin coordonate cardinale? Sa fim seriosi. Daca consideram ca avansatul pleaca de la un punct, atunci acel punct, in cazul romanilor este mult mai vechi decit al germanilor si daca cu totii am ajuns in acelasi timp unde ne gasim, cine este mai avansat? Ma rog, admit ca si demonstratia mea este numai de dragul .. dezacordului.
      Nivelul civilizatiei se demonstreaza cu fapte si Germania a avut un Hitler iar Romania doar un Antonescu. Sau romanii nu au atacat pe nimeni si Germania da. Se poate continua.
      Faptul ca marile puteri se considera mai grozave este pentru a inferioriza pe altii si mai ales pentru a masca sursa lor de dezvoltare – cind ei de la altii cu forta si te imbogatesti nu inseamna ca esti civilizat ci tilhar. Poporul german nu este tilhar, administratia lui este una din administratiile tilhare ale lumii.

      Răspunde
       
    2. petre petre
      Iunie 3, 2016 la ora 11:52

      “cand o minoritate nu este integrata, de vina nu poate fi decat majoritatea”? Amice, daca tu nu te integrezi in Norvegia, de vina sunt NORVEGIENII? Esti imbecil?

      Răspunde
       
  • ion ion romanul care nu face politica
    Iunie 2, 2016 la ora 09:59

    Profesorii au iesit in strada fara sa anunte si au lasat copii mai mult sau mai putin supravegheati.Ca si cum copii merg la scoala pentru supraveghere.Nici un parinte nu a strigat ca i-au fost incalcate drepturile.Daca un medic lipseste din cabinet pacientul(acelasi tacut parinte,votant,sarutator de icoane) face scandal si ameninta cu televiziunea.Corect?!
    Medicii recomanda tratamentul dupa necesitatea biologica a pacientului,dupa bugetul lui dar si dupa medicamentul existent in farmacii(multe medicamente exista pe lista compensate dar nu si in farmacie).In cazul unui infarct miocardic sau al unui AVC pacientul are nevoie de un medicament care sa mentina sangele fluid.Poate lua unul de 4ron/luna sau de 400ron/luna.Cel de 4ron are nevoie de analize saptamanal(cel putin) daca nu la 3zile.Analizele costa intre 10 si 30 ron.Analizele trebuie interpretate.Cnas plateste doar 2 consulatii pe luna.Daca omul locuieste la tara, la munte si da pe bilet autobuz 20-50ron socotiti cat de eficient este.Medicamentul de 400ron nu are nevoie de analize dupa ce pacientul a iesit din spital dar cnas il deconteaza doar la cateva patologii cateva zile.
    Cand omul asculta indicatia vecinei si ia nurofen de 30ron pentru durerea de cap, cand mergea si un ibuprofen de 5ron DAR avea nevoie doar de un pahar mare de apa ca sa ii treaca mahmureala cine e de vina pentru numarul de medicamente scumpe aparute in statistica?!

    Răspunde
     
  • Iorga Andrei
    Iunie 2, 2016 la ora 01:44

    Putem sa ajutam si bulgarii , ei ne ajuta cu inmatriculari si asigurari auto.

    Răspunde
     
  • Anton
    Iunie 2, 2016 la ora 01:42

    Imi vine in minte un banc clasic atunci cind aud de politisti
    Cica un elev din clasa a cincea este surprins in timp ce fuma o tigara de un politist
    Politistul il intreaba ;
    Ce clasa esti si citi ani ai de te-ai apucat de fumat ?
    Elevul raspunde
    Am 12 ani si sint in clasa a cincea dar nu va suparati , dumneavoastra nu ati fumat nici o tigara cind ati fost in clasa a cincea?
    Ba da , raspunde politistul dar eu aveam 18 ani !
    Asta e !
    Firea va cistiga alegerile in Bucuresti , Ceilalti trei la un loc nu-i ajung nici pina la buric dar bucurestenii vor regreta rau de tot in 2020 atunci cind nici un meci de fotbal din campionatul european de la acea data nu se va desfasura la Bucuresti datorita proiectelor neindeplinite si neterminate
    HA , HA , HA !
    Atunci o sa inteleaga smecherasii de bucuresteni dar … CE LE PASA DAMELOR ( va mai amintiti de aceasta carte ?)
    Ati mai ratat si handbal , tenis sau gimnastica – rusinea nu tine de obrazul bucuresteanului ca doar e smecher si se … descurca
    Vorbim in anul 2020 – ha , ha , ha
    Macar elvetienii au terminat tunelul si le-au dat acces liber romanilor la piata lor de munca
    Ultimul ramine sa stinga lumina…

    Răspunde
     
    1. Horia
      Iunie 2, 2016 la ora 11:46

      Antoane, tu mai crezi in alegeri?
      Nu ai inteles, pana acum, ca alegerile functioneaza cam asa:
      „Fiecare voteaza cu cine vrea si, din urna, iese cine trebuie”

      Spor

      Răspunde
       
      1. rac ani
        Iunie 2, 2016 la ora 17:11

        Bravo, ne mai lipseste Closca si Crisan ca sa se destepte toti romanii. Nu votati primarii. Este treaba administratiei de stat sa-i numeasca pe propria ei raspundere. Miine-poimiine o sa inceapa sa fie si ministrii alesi de popor. Pentru ce l-am ales pe presedinte? A, da, ca sa-l numeasca pe premier.

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase