Eu cred că liberalii nu înțeleg ceea ce tocmai au făcut

de Moise Guran

Fac din start și în avans pentru ceea ce îmi vor auzi urechile în perioada următoare precizarea că, deși Moise este într-adevăr un nume evreiesc, la fel sunt și Maria (Marian cu varianta Marean) dar și Ioan și Petru… Cu tot respectul pentru comunitatea evreiască, eu sunt român get-beget, ceea ce nu mă face nici mai bun, nici mai rău, nici mai deștept, nici mai prost, iar asta nu are absolut nicio legătură cu faptul că am citit cât am putut eu de mult despre perioada interbelică, despre doctrinele politice dar și despre capcanele în care lumea a intrat ca proasta atunci, mirându-se mai apoi că s-a apropiat de autodistrugere. Fără a putea face o legătură directă cu asta, când doamna Gorghiu l-a anunțat senină de candidat pe domnul Marian Munteanu, mi-am dat seama că dânsa n-a citit la fel de mult. Nu că vreau să mă dau șmecher, dar Marian Munteanu pare că a citit și chiar aș fi curios să-l întreb ce părere are despre radicalizarea societății noastre de atunci.

munteanu

Mi-am chestionat colegii mai tineri și am constatat că aceștia, deși auziseră de Marian Munteanu, nu știau nici ei ce să creadă despre nominalizarea acestuia pentru primăria Capitalei, din partea PNL. Băi, îl votați? Nu știm ce să zicem… Probabil nici liderii PNL nu știu exact. Dar lipsa de coerență și criza de personalități a acestui partid a devenit atât de mare încât, inconștient, acești lideri au impresia că o vor rezolva printr-o schimbare de identitate. De fapt, au intrat într-o capcană.

Ca adolescent și apoi tânăr student la începutul anilor 90, am avut o simpatie destul de mare pentru domnul Marian Munteanu. Am apreciat chiar și neimplicarea acestuia în politică, deși ar fi fost ușor de folosit dramele lăsate în urmă de invaziile minerilor în București. Marian Munteanu a fost simbolul acelor drame.

Prin 2000, când am fost nevoit să-l votez pe Ion Iliescu ca să nu devină președinte Vadim Tudor, am aflat în treacăt de o încercare de intrare în politică a lui Marian Munteanu. N-am înțeles nici până azi exact ce căuta cu fostul șef al SRI. Dar nici nu mă mai interesa foarte tare. 

Un deceniu mai târziu, o dată cu criza economică și escaladarea discursului extremist, m-a surprins să-l regăsesc pe domnul Munteanu, acum o figură destul de discretă, promovat pe siteurile legionare, fățiș legionare (aceleași pe care veți găsi unele dubii în legătură cu originea mea românească, după acest articol). Aparent, domnul Munteanu are în comun cu aceste grupări doar ultra-ortodoxismul, spaima de străinii care vor să ne ia țara, pământul și profiturile, sloganurile de susținere ale sfinților capitaliști autohtoni dar și dorința de a limita decizia politică a partidelor, eventual printr-o democrație directă, cu mai multe chemări la referendumuri. Nu e grav, desigur, și, chiar dacă astfel de lucruri le puteai găsi de exemplu și prin doctrina Gărzii de Fier, din perioada interbelică, la fel le puteai găsi și în cea Național Țărănistă mai pe la începuturile fasciste ale țărăniștilor, sau, pe anumite paliere, chiar și în recenta mișcare civică Uniți Salvăm. Sunt chestii de care lumea se ferește să vorbească, nici prin manualele de istorie nu prea sunt, iar când îți face un Boia o chestie pe bune îl înjură lumea ca la ușa cortului că nu e patriot creștin. 

Dar altfel, domnul Marian Munteanu are toate ingredientele de a deveni un adversar serios pentru Gabriela Firea la Primăria Capitalei și de a salva reputația PNL. Pe bune. S-ar putea să o învingă pe principiul că nu e Firea. Dar ar mai fi ceva… ceva de care amețiții lideri ai PNL nu par conștienți… Tocmai și l-au băgat pe dracu’n casă. Marian Munteanu mai are și potențialul de a rupe pe genunchi actualul PNL, căci omul chiar are o personalitate puternică, așa cum nici Blaga, nici Gorghiu, nici Predoiu nu sunt. Dacă învinge la București are potențialul de a prelua PNL, de a-l împinge apoi semnificativ mai spre extrema dreaptă, încă nu știu exact cât de mult, și de aduce România, în complicatul context european actual, în rândul țărilor mai avansate precum Polonia sau Ungaria, țări care da, au deja partide extremiste puternice și la guvernare, în timp ce noi rămăsesem retardați de Europa. Și în perioada interbelică dumneavoastră cum credeți că a fost?

Mă rog… cine mai crede că istoria îi pedepsește pe cei care nu o cunosc?

Acum 16 ani, când m-am dus sa-l votez pe Iliescu, ca să nu câștige Vadim, am făcut-o pentru că nu voiam să plec din țară. Mă bucur că n-am plecat. Acum am ca Bruce Willis în filmul Die Hard, sentimentul că… de ce mama naibi ni se tot întâmplă asta? Pe principiu că l-am votat atunci pe Iliescu ca să nu plec din țară, cei de la PNL parcă țin neapărat să mă convingă acum să o votez pe doamna Firea. Dar nu era nevoie, zău!, cu gândul de a mă muta din București, mă pot împăca.

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

52 răspunsuri la Eu cred că liberalii nu înțeleg ceea ce tocmai au făcut

  • coscos
    Aprilie 20, 2016 la ora 23:16

    Eu sunt fan Moise Guran. Nu sunt obisnuit cu astfel de articole fără consistență. Miroase a reclamă negativă de la o poștă.

    Eu nici nu auzisem de Marian ăsta până acum, dar dacă locuiam in capitală mă duceam special să-l votez.

    Toți jurnaliștii sunt impotriva lui, creeaza articole negative despre el, pun poze cu el si spun că „poza nu este trucată”, dar NICIUN articol nu spune un singur lucru pe care acest om l-a făcut greșit. Toți enunță articole pe care acest individ le-ar fi scris… vorbiți mă de fapte. Cu ce a greșit???

    Toți jurnaliștii vorbesc despre același nimic. Eu sunt foarte curios cine il va susține financiar pe Guran să-și dea cu părerea referitor la „candidatul potrivit pentru aceasta functie”. L-o sustine fundatia lui Nicusor Dan?

    Răspunde
     
  • Laura
    Aprilie 14, 2016 la ora 18:11

    Vino la Brasov,si asa suntem putini olteni pe-acolo.Facem un Radio si un Teatru.
    Cu M. Munteanu sunt de acord.Este o stralucita miscare,el e o personalitate,dar pana unde va merge? Progresul va trebui oprit ,cnd va deveni extremist.Dar oare mai poti?
    Acum stiu ca vreau sa invinga,sa vedem ce va face din ce spune la TV.Succes cu masura!

    Răspunde
     
  • mar duk
    Aprilie 14, 2016 la ora 17:36

    „Mama naibi”
    Chiar daca o sa spui ca intentionat ai scris gresit, eu tot nu te cred.
    Mai citeste Gurane!

    Răspunde
     
  • bmc
    Aprilie 14, 2016 la ora 15:51

    bah daca nu place nici de ala nici de ala…eu zic sa promovam un nenorocit dasta
    pe cuvant,care sa rupa mafia….adik cel mai nenorocit

    Răspunde
     
  • Lacra
    Aprilie 14, 2016 la ora 14:56

    Cred ca exgerati. Excesele tineretii nu are rost sa le luam prea mult in seama. Mie imi place omul asa cum e acum. Da, are personalitate puternica. Cu atat mai bine, cand in politica multi nu au cojones decat pentru furt. Mai e si chestia cu musulmanii, cred ca nu strica unu crestin mai hotarat in prim-planul politic, prea sunt toti ametiti de UE de zici ca-s drogati. Eu zic ca e „bun pentru Bucuresti”. Si pentru Romania. Sa-i uram „Bine ai revenit!” Si o cariera cat mai lunga. La cat a suferit merita sa-i acordam macar putin sprijin acum. Mai ales ca e in interesul nostru. Deci, sa fie intr-un ceas bun! Munteanu la primarie, ceilalti cu dosare la brutarie!

    Răspunde
     
  • Bit. T.
    Aprilie 13, 2016 la ora 21:12

    Dar vorbiți domnilor și despre legăturile lui Marian Munteanu cu cercuri de afaceri influente. A fost prim-vicepreședinte al Confederației Naționale a Patronatului Român și vicepreședinte al Uniunii Generale a Industriașilor Români (UGIR). Președintele UGIR este miliardarul George Constantin Păunescu (Bancorex), tatăl lui Bobby Păunescu, cel cu care Băsescu avea o relație bună, nu? Dincolo de retorica ortodox-naționalistă se ascund interese economice mafiote, ca de obicei.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 14, 2016 la ora 14:12

      Probabil ca exista interese materiale, insa dl Munteanu este supraestimat de autorul articolului. Indiferent de functiile pe care le-a ocupat, bisnisurile domniei sale au reprezentat marete chixuri. Activitatea politica, de asemenea. Nici cu extrema dreapta nu a excelat. Dl Munteanu, cu legaturi securiste, cu afaceri necurate, cu extremismul samd, de fapt este un mare looser. Chiar daca, intr-adevar, libberalii nu stiu prea bine cu cine s-au incurcat…

      Răspunde
       
  • Kristina
    Aprilie 13, 2016 la ora 17:14

    La vremea respectiva noua ni s-a parut un tip ok.Faptul ca nu a vrut/nu a putut/nu a fost lasat sa iasa la suprafață politic,este irelevant ACUM pt.candidatura dansului la primăria municipiului Bucuresti.
    Daca se doreste cu tot dinadinsul psd-ul,IAR este o alta chestiune ☺…dar faza cu „ma mut din capitala dacă iese x sau y primar este putin exagerată,la fel si precizare de inceput .cui ii pasă pana la capăt de originea ta daca esti bun pe ceea ce faci ?un profesionist ramane un profesionist chit ca este evreu,arab,bulgar ,chinez…,etc.

    Răspunde
     
  • Marian
    Aprilie 13, 2016 la ora 14:40

    Dan Nicusor este omul „afaceristilor”, uitati-va cati bani au fost investiti pana acum in campania lui, nu exista aproape intersectie fara un cort al „lui”, a inceput investitia cu mult inaintea celorlalti candidati. Un independent in situatia in care nu se numeste ION TIRIAC nu poate dispune de resurse materiale/umane mai mari decit un partid national (PSD, PNL) decit cada in spatele lui se afla cercuri de afaceristi „dotati”
    Este acelas scenariu over and over ne creeaza iluzia ca alegatorii isi aleg „reprezentantii” Firea, Dan Nicusor este una si aceeasi persoana.
    Videanu, Basescu, Oprescu, Lis, Firea sau Dan Nicusor rezultatul este acelas.

    Răspunde
     
    1. m
      Aprilie 13, 2016 la ora 17:45

      Candidatii partidelor strang usor semnaturi pentru ca au „logistica” necesara, pentru un independent e prima piatra de incercare. E logic si normal sa aiba multe corturi pentru ca obtine semnaturi si vizibilitate. Un independent ajunge greu si rar pe sticla, unde stau cu nasul toata ziua cei ce sunt nemultumiti. Cumva trebuie sa faca si independentii,nu? Ar trebui judecati oamenii dupa fapte, cand vorbim de alegeri si candidati. Nu sunt din Bucuresti si ma lasa rece daca iese X sau Y sau daca pleaca Moise in suburbii 🙂 doar ca ne plangem ca n-avem pe cine vota si cand apar unii noi suntem nemultumiti nevoie mare…

      Răspunde
       
  • Sorin
    Aprilie 13, 2016 la ora 14:38

    :)) pe asta il prinde repede DNA-ul daca iese primar si iar ramane Bucurestiul fara edil, se naste o noua moda: „edilizarea” fara edil, ci numai cu conducere interimara. Se poarta mai peste tot acum in Romania.

    Răspunde
     
  • eftimiu mariana
    Aprilie 13, 2016 la ora 14:19

    Moise, n-ar putea cei de la Digi, sa-ti puna emisiunea mai devreme? Revenind la subiect, nu cred ca MM va fi ales de bucuresteni, ce are sula cu prefectura? Celegatura are un simbol anticomunist cu administrarea unei metropole? Singurul credibil, deocamda, este Nicusor Dan. Oricum, cine va fi primarul Bucurestiului, va avea girul serviciilor, vezi alegerea presedintelui.

    Răspunde
     
  • Emil
    Aprilie 13, 2016 la ora 14:19

    Până când nu l-a nominalizat pe Munteanu, nu v-ați dat seama că madam e incultă?

    Răspunde
     
  • roby
    Aprilie 13, 2016 la ora 12:19

    Petru NU este un nume evreiesc. Simion este 😉

    {Peter is a common masculine given name. It is derived, via Latin „petra”, from the Greek word πέτρος (petros) meaning „stone” or „rock”.
    According to the New Testament, Jesus gave Saint Peter (whose given name was Simon) the name Kephas or Cephas meaning „stone” in Aramaic

    http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_(given_name)}

    Răspunde
     
  • radub
    Aprilie 13, 2016 la ora 11:05

    Hai să nu exagerăm sau să dramatizăm.Nu cred că Marian Munteanu este un legionar de facto.Chiar dacă avea(nu știu dacă mai are)carismă în anii 90,acum nu cred că ar mai avea și oricum nu are stofă de politician.Ca să fi un bun politician și să câștigi niște alegeri nu este suficient să ai doar carismă(probabilă).Așa că nu cred în furtuni într-un pahar cu apă.Faptul că PNL-ul e la pământ de multă vreme la toate capitolele și nu face nimic într-u împrospătarea partidului cu oameni și direcții noi în politică e grav și oglindește criza în care STĂ partidul de atâta timp.

    Răspunde
     
    1. Laura
      Aprilie 14, 2016 la ora 18:23

      ..ca sa fii..
      ..intru..

      Răspunde
       
  • Paul Daniel
    Aprilie 13, 2016 la ora 10:49

    1. Anterior au trimis-o pe Oana Stnciulescu in conducerea TVR .Acum,il nominalizeaza pe Marian Munteanu la Primaria Capitalei .Se leaga…
    2. Sa fie facut public dosarul de securitate al lui Marian Munteanu,veti avea mari surprize si va veti explica ce cauta el in preajma lui Tutea

    Răspunde
     
  • Gabriel Munteanu
    Aprilie 13, 2016 la ora 09:50

    Buna ziua.
    Dupa cum a mai observat cineva mai sus, nu ati vorbit deloc despre Nicusor Dan, macar o parere. Sau poate aveti alte informatii legate de el.
    Altfel nu vad de ce ati vota-o pe Gabriela Firea cand exista solutii mai decente.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Aprilie 13, 2016 la ora 10:29

      despre Nicusor Dan am o parere … nu il ajuta daca o exprim. 🙂

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Aprilie 13, 2016 la ora 07:10

    Am un prieten pe care il vizitez des, mai merg la o cafea, la o vorba. Ma intreaba ieri : ai vazut ca la Bucuresti candideaza Marian Munteanu de la PNL ? Zic : nu stiu cine e . :)) el : cum, nu il tii minte ? Ala de canta in Piata Univ : Mai bine golani decat… tatatam.. Cati ani aveai la revolutie ? Zic : 7.
    In sfarsit ma simteam tanar iar. Am un coleg nou la munca. Roscovan, ochi albstri. L-am poreclit Boris Beker. Zice : nu stiu cine e. Chiar ma facuse sa simt ca au trecut ceva ani.
    Si la Oradea avem unul cu personalitate puternica. Pe cat ii apreciaza munca majoritatea pe atat il urasc ceilalti. Dar, ramane la Oradea.
    Dar domnul intrebarea e : d-l Munteanu are capacitatea de a gandi pragmatic , e axat pe rezultate sau stie doar face revolutii ? Ca Fidel.

    Răspunde
     
  • Paul
    Aprilie 13, 2016 la ora 05:32

    Imi pare rau D-le Guran, dar recidivati cu batutul apei in piua. Lumea are nevoie de candidati viabili si dumneavastra ce faceti? Va lansati in discutii sterile despre tampenii.
    Va sfatuiesc gasiti persoane cu spirit antreprenorial, energetici, profesionali si care nu au trac la public.
    Prezentati un profil cadru de candidat si solicitati din audienta propuneri. Cat de inervant arata de aici toate discutiile astea.

    Răspunde
     
  • corneliu
    Aprilie 12, 2016 la ora 23:50

    mm a fost suspect ca ar face propaganda legionara inca din cortul din piata,magureanu l-a luat langa el,iar daca stii cum a fost in Piata,atunci stii si ca el a disparut subit apoi era brat la brat cu magureanu.care este spilul?a devcenit omul fostei securitati.mm a santajat chiar si menbrii CDR….o poveste lunga cu acest ipostor periculos pentru democratie.nici eu nu inteleg ce dracului au in cap cei din pnl.ba chiar parca pe undeva partidul asta vrea sa dispara ca si PNT-CD.ce soarta…sa iesi din politica datorita unui fanatic religios si legionar.

    Răspunde
     
    1. Ioana
      Aprilie 13, 2016 la ora 00:54

      Singurul lucru care m-a dezamăgit vreodată la Marian Munteanu este ca, în ciuda faptului ca este singurul erou național în viata (cer scuze, dar nu îmi amintesc acum o alta personalitate contemporană revoluționară similara), în ciuda faptului ca a fost aproape omorât în bătaie, în ciuda faptului ca a fost închis, ca a fost eliberat de abea la cererea străzii, cum spuneam, m-a dezamăgit ca a îndrăznit sa își trăiască viata, sa fie pur și simplu profesor în acești ultimi 25 de ani, sa aibă o familie, și nu a încercat sa se lupte cu sistemul în continuare, în timp ce noi ne trăiam viețile noastre. Oricum îl voi vota, măcar atât datorez uneia dintre persoanele care a făcut ca România sa nu fie chiar în situația Republicii Moldova. Pentru Piața Universității. Nu pentru PNL care ar trebui sa își ia iar la puricat membrii de partid. De PSD ce sa mai vorbesc. Sper sa mai trăiască Iliescu sa îl vadă pe Marian Munteanu cum este iar apeciat de oameni. De, domnule Iliescu, cum e vorba: „Pe cine nu omori nu te lasă să traiesti” Dar poate ca o sa îl doborâti încă o data, doar aveți serviciile, nu?

      Răspunde
       
      1. capsunaru
        Aprilie 13, 2016 la ora 21:58

        Iti multumesc!

        Răspunde
         
  • teo
    Aprilie 12, 2016 la ora 23:34

    „N-am înțeles nici până azi exact ce căuta cu fostul șef al SRI.”

    … sindromul stockholm? 😉

    Răspunde
     
    1. Catalin ( CTL )
      Aprilie 13, 2016 la ora 07:11

      Buna asta 🙂

      Răspunde
       
  • George
    Aprilie 12, 2016 la ora 23:21

    Moise, eu sper ca ai glumit in pasajul ala cu „personalitatea puternica” a lui Marian Munteanu… Cine a vazut emisiunea-oda din seara asta de la Realitatea (in care domnul respectiv a fost invitat) a avut o usoara senzatie de jena pentru ca nimic nu se potriveste cu amintirile despre Piata Universitatii. Omul e cam zuzu’, imi pare rau sa spun, usor dezorientat si cu un limbaj de lemn pentru care Ilici ar putea fi invidios…

    Răspunde
     
  • Anton
    Aprilie 12, 2016 la ora 21:56

    Domnule Guran ,
    Priviti s ce se intimpla la Opera Romana !
    Afara cu strainii din tara – aceasta e OPERA ROMANA !
    HA , HA , HA
    Ce Marian Munteanu , domnule !
    Sa vina popa cu apa sfintita si sa blesteme tot ce nu este romanesc …
    WOW , UNDE A AJUNS POPORUL ROMAN !

    Răspunde
     
    1. Ion din balon
      Aprilie 13, 2016 la ora 00:00

      Ce se intampla la Opera? Dispare un salariu supernesimtit odata cu danezul? Cam asta e tot ce se intampla :))

      Răspunde
       
      1. Anton
        Aprilie 13, 2016 la ora 13:24

        Si asta trebuie sa se intimple sub lozinca – AFARA CU STRAINII DIN TARA !!
        Doamne Dumnezeule unde s-a ajuns…

        Răspunde
         
        1. Laura
          Aprilie 14, 2016 la ora 18:29

          Sa ne facem noi bine treaba in scoli,asta trebuie sa se intample..

          Răspunde
           
  • Stelian F
    Aprilie 12, 2016 la ora 21:54

    Ma bucur ca sunteti roman get-beget, asa cum sunt si eu. Eu unul iubesc la fel de mult si poporul roman, si poporul evreu. Nu exista om care sa-L iubeasca cu adevarat pe Isus si sa nu iubeasca poporul evreu. Primul evreu, si tatal poporului evreu a fost Avraam. Iar Dumnezeu a spus:
    „Voi face din tine un neam mare si te voi binecuvanta; iti voi face un nume mare si vei fi o binecuvantare. Voi binecuvanta pe cei ce te vor binecuvanta si voi blestema pe cei ce te vor blestema; si toate familiile pamantului vor fi binecuvantate in tine.” (Fac.12:2-3)

    Răspunde
     
  • florin
    Aprilie 12, 2016 la ora 21:32

    Buna seara, domnule Guran. Precizez de la bun inceput ca acesta va fi un comentariu critic, e dreptul tau sa-l stergi, daca crezi ca e jignitor sau obraznic. Oricum, e ultimul comentariu pe care il fac pe acest blog. Eu nu inteleg un lucru: cum poti sa-l compari pe Marian Munteanu cu Vadim Tudor? E absolut revoltator. Mai presus de simpatii sau antipatii, e de neinteles pentru mine ostilitatea asta fatisa fata de un om care chiar n-are nicio legatura cu dezastrul politic si admninistrativ de dupa revolutie.
    Al doilea lucru care ma intriga este catalogarea lui Munteanu ca avand simpatii legionare. Care era apanajul Miscarii Legionare, care facea aceasta organizatie nociva pentru societate? Violenta dusa pana la crima si aplecarea catre totalitarism. Cum a ajuns Marian Munteanu cunoscut? Pai a fost liderul manifestatiei anti FSN din ’90, care a avut un caracter total nonviolent, promovat tocmai de Marian Munteanu. Cat priveste aplecarea catre totalitarism, n-are rost sa discutam…
    Al treilea lucru care ma nedumereste e grija fata de PNL si fata de conducere ca Marian Munteanu le va lua locul. Pai dupa ce ii faci varza pe unde ii prinzi, de multe ori justificat, de cateva ori total nejustificat (un singur exemplu:in 2014, cand au iesit de la guvernare,i-ai catalogat drept tradatori), cum poti sa le duci acum grija si dorul?
    Domnul Munteanu s-ar putea sa castige sau nu, s-ar putea sa fie sau nu un primar bun,dar merita putina bunavointa sa-l lasam sa ne spuna ce are de spus

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Aprilie 13, 2016 la ora 00:03

      Printscreen-ul din postare cred ca exact pentru intrebarile dvs a fost pus.

      Răspunde
       
    2. capsunaru
      Aprilie 13, 2016 la ora 22:20

      florin, nu vei mai comenta cimiliturile stimatului Moise brava tie. capsunaru nu va mai accesa nici blogul sus numitului si nu va mai asculta zicerile sale de la radio. Emisiunile TV vor avea acelasi regim.
      Dorim personagii noi in viata politica… Ei nu ma lasi… Dar doar personagiile agreate de noi, de vectori media…. Ei, asa da!… De acolo vine banu gros…
      Cand „piata” se gandise catre Moise ca un posibil (prim)ministru agreabil uitase ca a „lustruit cardul” la mogul. MM este un legionar. Asa ne spune Moise. Prefer cercetarile ulterioare ale istoricilor. Unde va vi MM-ul in istorie si unde vor fi lustruitorii de carduri.

      Răspunde
       
    3. Laura
      Aprilie 14, 2016 la ora 18:34

      Bun articol! F adevarat in chestiunea cu Miscarea legionara,nu uitati ca a pornit bine si a degenerat in violenta extrema.De fapt,asta a fost problema.Bine punctat.

      Răspunde
       
  • Stelica
    Aprilie 12, 2016 la ora 21:22

    Si bulgarii care i-au prins pe cei 3 „refugiati” care au intrat in tara lor ilegal, i-au legat si i-au amenintat sa nu mai vina in Bulgaria, tot extremisti?

    Polonezii care au iesit protestand impotriva islamizarii Europei cum ii consideri?

    UKIP cand cere Brexit, avand in vedere ceea ce se intampla in estul Londrei (n-o spun eu, vedem pe youtube strazi cu magazine exclusiv arabesti), cum ii consideri ?

    Ungurii care isi apara tara cu garduri, cum ii consideri ?

    Răspunde
     
  • Theo
    Aprilie 12, 2016 la ora 20:59

    Salut, Moise. Ce lecturi ai recomanda despre perioada interbelică?

    Răspunde
     
    1. TLC
      Aprilie 12, 2016 la ora 21:05

      Pentru legionari-Corneliu Zelea Codreanu

      Răspunde
       
    2. Dan Petre
      Aprilie 14, 2016 la ora 09:26

      2 cartie imi vin in minte, pe subiext: Razvan Codrescu – ”In cautarea Legiunii pierdute”
      Armin Heinen – ”Legiunea Arhanghelului Mihail”
      Si va faceti o parere…

      Răspunde
       
  • Anton
    Aprilie 12, 2016 la ora 20:58

    La articolul precendet – cel despre elefantul roz – am fost surprins de nominalizarea lui Munteanu . Eu plecasem cu familia mea din Romania dupa evenimentele din Piata Universitatii si dupa invazia minerilor . NU MAI VEDEAM NICI O SPERANTA
    Nu stiam ce s-a intimplat cu Marian Munteanu pina mai recent .In EVZ am gasit si o scrisoare a acestuia , scrisoare care mi s-a parut a fi foarte decenta .
    Domnul Moise Guran face niste afirmatii si arunca in public un MARE SEMN DE INTREBARE
    Theodor Paleologu – de la PNL – spune ca nu-l va sustine pe Munteanu nici in ruptul capului .
    Am mai avut de-a face cu un primar care vopsea bancile in tricolor dar acel primar era prost si needucat
    Am avut de-a face cu un poet educat care era un nationalist -comunist periculos
    Nu poate nimeni sa-l acuze pe Munteanu ca ar fi comunist dar chestia cu Legiunea e serioasa rau .
    Poate s-a schimbat , poate s-a mai maturizat . Are 54 de ani , chestia asta cu norii tineretii au trecut si partea boema s-a cam dus . A vazut si el ce e viata si cum e lumea .
    Nu-mi vine sa cred ca un DIE HARD ca Marian Munteanu poate fi inchis intr-o matrice a mintii care nu a evoluat deloc de-a lungul a 26 de ani
    Bine ca nu am drept de vot pentru Primaria Bucuresti-ului . Sau poate BINE CA AM PLECAT .
    Ceea ce poate fi adevarat este ca in cazul cistigarii alegerilor Munteanu va deveni un candidat extrem de serios la conducerea PNL
    MI-A PLACUT INSA REACTIA DOAMNEI FIREA la anuntul facut de PNL .
    Interesant

    Răspunde
     
  • Dan
    Aprilie 12, 2016 la ora 20:54

    Deci eu nu inteleg, pana la urma, e bun, e rau? eu sunt de acord cu limitarea puterii clasei politice, extrema dreapta, ce inseamna asta?

    Răspunde
     
  • m
    Aprilie 12, 2016 la ora 20:52

    Marian Munteanu a fost convertit la ultra nustiuce de catre…SRI. Marian Munteanu din Piata Universitatii a sucombat imediat dupa mineriade. Nu are unde sa duca Romania, pentru ca nu-l mai urmeaza nimeni. Pare un candidat pus sa redirectioneze in soapta voturi catre Nicusor Dan, fara a recunoaste 🙂

    Răspunde
     
  • sdsd
    Aprilie 12, 2016 la ora 20:50

    Bun articol. Apropo, daca tot aveti buletin de Bucuresti si puteti vota acolo, eu zic sa incercati cu Nicusor Dan. Are sanse bune si nu e nici corupt, nici extremist. Si cred ca ne dorim cu totii sa inceapa Bucurestiul sa arate mai mult ca Budapesta sau Praga 🙂

    Răspunde
     
  • VALI
    Aprilie 12, 2016 la ora 20:30

    Dacă cei din PNL tin cu dinadinsul să votăm cu Firea, haideti să le stricăm jocul si să votăm cu Nicusor Dan! În ultimele sondaje era pe locul 2, in fata lui Orban. Cred că are șanse. Si cred ca asa am putea sa iesim din cercul asta PSD-PNL in care ne tot invartim.

    Răspunde
     
    1. v
      Aprilie 12, 2016 la ora 21:49

      Subscriu! E din „alt film” fata de orice alt candidat, in sensul ca nu e nici legionar, nici corupt, nici parte a sistemului politic din ultimii ani si chiar are planuri viabile si de viitor 😀

      (M-as astepta sa il sustine Moise, mai ales ca scriu amandoi pentru Romania Curata – au cam aceleasi viziuni)

      Răspunde
       
  • radu
    Aprilie 12, 2016 la ora 20:22

    te asteptam la Constanta.

    Răspunde
     
  • vasi
    Aprilie 12, 2016 la ora 20:21

    Daca tot ai pomenit de Tariceanu, ti-as aduce aminte de perioada neagra spre gri a economiei cand acesta era priministru si toate duduiau, mai putin buzunarele romanilor tot mai nemultumiti, carora flegmatic, pnl-istul Tariceanu le recomanda sa munceasca mai mult si sa fie mai productivi, cu toate ca profiturile din economie dispareau intr-o zona neagra pe care nimeni nu voia sa o controleze. Si da, e nasol ca trebuie sa alegm din nou ‘raul cel mai mic’.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase