BIZIDAY: MARȚI, 5 aprilie 2016

  • Ministrul Educaţiei a prezentat astăzi un plan cadru pentru reforma învăţământului, adresat claselor de gimnaziu. Acesta prevede noi materii adaptate vieţii de zi cu zi, precum introducerea unei noi discipline – informatică şi TIC, o materie bazată pe tehnologiile digitale. Se vor face şi materii de educaţie socială, unde elevii vor învăţa despre drepturile copilului, dar şi educaţie financiară şi anteprenorială. Numai că toate acestea vin cu un preţ pun în seama elevului care va sta mai mult la şcoală în condiţiile în care toţi se aşteptau ca acesta să fie redus.
stiri verificate

Comentarii prin facebook

15 răspunsuri la BIZIDAY: MARȚI, 5 aprilie 2016

  • Rotar
    Aprilie 7, 2016 la ora 11:07

    Buna ziua,
    Domnule Moise Guran
    Poate ar fi bine, sau chiar necesar, sa initiati o campanie de stranegere de semnaturi pentru modificarea acestui sistem educational prapadit care ne „ingroapa” copiii. Oricum aceasta generatie de copii, inscrisi acum la gimnaziu si liceu, au perspective reduse de a avea un viitor in aceasta tara a carei directive nu o prea cunoaste nimeni.

    Răspunde
     
  • manuela
    Aprilie 7, 2016 la ora 10:28

    Educatia de astazi a fost croita dupa nevoile lumii de acum 100 de ani, de tipul ‘one size fits all’ cum scria d-na Romaniuc. Problema este ca noi nu stim nici cum va arata societatea peste cinci ani. In mod sigur insa raspunsul nu este cresterea numarului de ore petrecute la scoala ci mai degraba micsorarea si flexibilizarea acestuia. Posibilitatea ca parintii sa aleaga pentru copilul lor mai multe ore de sport sau de limba romana de exemplu, in functie de preferintele fiecaruia. Ar fi o sarcina uriasa administrativa dar nu imposibila. Si da, neaparat grupe mai mici. Este imposibil ca un om sa se poata ocupa de 32 de copii, cati sunt acum la multe scoli la grupa pregatitoare sau clasa I.

    Răspunde
     
  • Niculescu Daniel
    Aprilie 6, 2016 la ora 22:39

    Draga Moise,
    Nu am reusit sa te prind azi pe Europa FM, cu acelasi subiect .
    As fi vrut sa intrebi pe unul dintre profesorii cu care ai vorbit, cate ore preda el pe saptamana la scoala …. si sa compari acest numar de ore cu numarul de ore petrecute de copii la scoala !!!
    Sunt de acord cu una dintre doamne care a zis ca profesorii nu reusesc sa motiveze si sa atraga copiii la materia lor si le baga pe gat cu forta o multitudine de date , de care cel mai des nu vor avea nevoie niciodata in viata !

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Aprilie 6, 2016 la ora 15:47

    As vrea Moise sa comentezi daca poți realitatea din învățământul românesc.
    Pe mineri i-am putut disponibiliza dupa ani si ani in care erau găurile negre ale economiei romanești. In învățământ nu putem face o reforma pentru binele societății romanești. Trebuie sa plătim la nesfârșit norme pentru profesori care uneori realizează găuri negre in mințile copiilor noștri, in loc sa facem o reforma reala, in folosul viitorului nostru.
    Cred ca asta trebuie punctat. Sistemul de învățământ e încă croit dupa mentalitate comunista si de aceea nu poate fi performant. Iar performanța unui sistem se măsoară prin rezultatele obținute de toți elevii, nu numai ale vârfurilor, care se descurca indiferent de profesorul care ii preda la clasa.

    Răspunde
     
  • Cornel
    Aprilie 6, 2016 la ora 15:06

    Exista sisteme performante de invatamant in lume, printre cele mai bune, cel finlandez.De ce nu adoptam acest model?Aceeasi programa, organizare, functionare si finantare.
    Daca o sa incepem acum o dezbatere despre reforma o sa mai treaca vreo 100 de ani fara nici un rezultat.

    Răspunde
     
  • alexman
    Aprilie 6, 2016 la ora 14:01

    Bucuria si entuziasmul sint motoarele ca sa excelezi, dar daca ti se impune sa stai in banca ta si sa memorezi lucruri care nu te atrag, atunci nu te poti bucura, juca, descoperi si crea. In sistemul educational actual, copii parcurg un proces acceptat de teste si examinari, bazate pe redarea informatiilor memorate, care nu lasa loc inovatiilor, gandirii proprii ,descoperirii personale. Aceasta indoctrinare incepe de la gradinita, si dureaza pana in jurul varstei de 20 ani, rastimp in care trecem prin acelasi sistem care ne-a modelat parintii si bunicii. Fata de finlandezi de exemplu, copii nostri ies din scoala perfect convinsi ca sint niste incapabili, ca vor sa iasa imediat la pensie pentru a fugi de ceea ce urmeaza, fara initiativa sau capacitatea de a gandi si lua decizii corecte, etc…Aceasta inflexibilitate a sistemului educational devine o problema tot mai importanta si mai dureroasa. Mediocritatea impusa de sistem te impiedica sa fii tu, sa gandesti diferit si sa iti urmezi visele.Trebuie sa gandesti, arati si comporti in mare masura asemenea celorlalti, altfel esti exclus. Iar exclusii sint Lawrence Ellison, Bill Gates, Michael Dell,Paul Allen,etc. Mediocritate serveste mecanismelor societatii si nu individului insusi. Devii o parte din mecanism, care te impiedica mereu sa crezi in tine insuti suficent de mult ca sa iti creezi o viata asa cum o doresti.Ce inseamna sa gandesti liber?Sa vezi dincolo de structurile impuse de scoala si sa scapi de ele gasind altceva..

    Răspunde
     
  • alexman
    Aprilie 6, 2016 la ora 13:59

    „Veniti la scoala de placere ca v-am mai bagat niste materii de tortura”…Astia sint complet paraleli. Cred ca un grup de elevi,studenti ar fi facut o programa mai buna….
    Majoritatea sistemelor educationale incurajeaza similaritatea in detrimentul diferentei, deoarece diferenta ameninta insusi sistemul. Ele au tendinta de a omogeniza copiii, tratandu-i ca pe un organism colectiv ce trebuie educat, in loc de a tratat fiecare individ in mod diferit. Toti copii se nasc cu un geniu anume si daca li s-ar permite sa se dezvolte in directia potrivita, acel geniu va iesi cu siguranta la suprafata. Dar scoala nu grupeaza copii functie de pasiunile lor si stilurile de invatare, ci le impune un singur stil din cele 4 existente(kinestezic, senzitiv, secvential si creativ):cel secvential care pune un accent deosebit pe a deveni buni votanti,buni executanti si buni consumatori, ca de asta au tara si Europa nevoie. Cei care fac programe ar trebui obligati sa se incalcate cu alti pantofi decat cei care li se potrivesc si poate asa vor intelege cum ar trebui facuta programa scolara.Tristul adevar este ca visele majoritatii copiilor sint eliminate chiar de catre sistemul de invatamant, prin monotonia nesfarsita a programului educational prestabilit….

    Răspunde
     
  • Adriana
    Aprilie 6, 2016 la ora 12:22

    D-nul profesor Solomon Marcus,Dumnezeu sa-l odihneasca in pace, a transmis in reptetate randuri ceea ce noi, parintii si copiii simtim in fiecare zi de scoala.
    Voi relua un pasaj din declaratia domniei sale la DIGI 24„Simptomul clar că şcoala nu funcţionează este faptul că o parte imensă a populaţiei şcolare este bolnavă. Prezintă diverse stări de patologie psihosomatică. Stări de depresie. Or, aici e marele conflict de la baza şcolii de azi. Elevii, de îndată ce trec pragul şcolii, intră într-o stare de încordare. Singura stare care permite un act de învăţare autentică este exact starea inversă de destindere, de plăcere, de bucurie. Tot ceea ce numim noi învăţare în şcoală revine la acte artificiale forţate de memorare şi e vorba aia populară, că i-a intrat pe o ureche şi i-a ieşit pe cealaltă. ” . Am sperat pana in ultima clipa ca va reusi sa schimbe ceva esential. Astazi mi-a murit si speranta!!! Copilul meu este in clasa a IV-a si merge deja la pshiholog, care l-a vindecat de o tuse manifestata timp de 2 semestre si care nu a cedat la niciun tratament, doar vacanta reusea sa-l scape de tuse. Am aflat de la pshiholog ca una din cauzele psihoemoţionale ale tusei este:”Tuse = frustrarea dorinţei de a–şi exprima/manifesta/comunica sentimentele, gândurile, emotiile”. Discutiile noastre cu d-na invatatoare nu au reusit sa o faca sa-si schimbe metodele umilitoare de multe ori prin care copii sunt redusi la tacere.

    Răspunde
     
    1. Adriana
      Aprilie 6, 2016 la ora 12:33

      Din pacate asta este doar una din situatiile care ne inbolnavesc copiii. Pentru copiii „mai sensibili” scoala romaneasca este o puscarie, din care vor iesi mutilati. Sa nu ne mai miram ca ajung oameni fara opinie si fara „stiinta” de a invata ceva nou. Cu totii am invatat la locul de munca meseria, eu imi doresc ca generatia copiilor nostrii sa aiba totusi un prag mai ridicat de unde sa porneasca si sa fie capabili sa construiasca mai mult. Sincer cred ca nu se doreste un invatamant performant, tocmai din cauza pietei meditatiilor.

      Răspunde
       
  • valentin nicolae
    Aprilie 6, 2016 la ora 10:20

    MA 22:27
    dl. Guran, va zic o varianta pt educatie.
    clasele, in general, au in medie peste 25 de elevi. unele au 35.
    facem clase de 12-14 elevi. in acest fel, dintr-o ora de engleza la 30 elevi facem 2 ore pt 2 clase a 15 elevi.
    profesorul nu pierde nimic.
    dar avem nevoie de spatiu. se va invata in 2 sau 3 schimburi.
    si pt a fi un castig pentru toti facem asa:

    de ex., o clasa de 30 de elevi are 6 ore pe zi.
    facem doua clase a cate 15 elevi, insa nu mai pastram 6 ore, ci 5 sau chiar 4, prin urmare, avem 2 clase de 15 elevi a cate 5 ore egal 10 ore pt profesori.
    nu ?

    cu 15 copii poti lucra personalizat, individual.

    nu sunt clase de 30 de elevi la scolile slabe sau m. modeste ?
    nicio problema, facem clase a cate 10 elevi sau mai putin.

    ca un contraargument la ac. var. ar fi urm. judecata: pt o clasa de 30 am nevoie de un nr. x de profesori, pt 2 clase am nevoie de un nr dublu. cu ce-i platesc ?
    ac. contraargument e valabil daca se pastreaza acelasi nr. de ore pt elevi, daca faci mai putine ore, ai nevoie de 1 prof. si jumate sau doar de unul.

    de ce nu merge var. mea ?
    pt ca exista bani per elev.
    prin urmare, nr. de elevi e acelasi. cum platesti pe profesorul care lucreaza ore in plus ?

    sunt multe de spus.

    am scris direct. n-am corectat

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 6, 2016 la ora 09:44

    „Ministrul Educaţiei a prezentat astăzi un plan cadru pentru reforma învăţământului”_
    Interesanta reforma invatamantului, la fel precum toate cele proiectate de anteriorii minsitri ai unui domeniu indelung reformat. Domnul ministru a fost intrebat daca nu ar fi trebuit controlata gradinita a carei directoare batea cu salbaticie copiii. A raspuns ca daca cineva mananca ceva daunator si-i place si mananca in continuare, este raspunderea lui. Prin urmare, tragedia copiilor batuti crunt la gradinita este responsanbilitatea parintilor. Nu stiu daca academiile de informatii pe unde este membru dl Curaj au nevoie de acreditare, dar tocmai am avut un scandal legat de institutiile de invatamant superior care au functionat fara autorizare/acreditare. Acum avem un scandal cu institutiile de invatamant preuniversitar care functioneaza fara autorizare/acreditare. Ne vom trezi ca exista si colegii/licee neautorizate si neacreditate. Oare minsterul invatamantului doarme?! Da, este responsabilitatea ministerului sa controleze, sa autorizeze si sa acrediteze institutiile de invatamant de toate felurile, cu capital de stat ori privat. Credeam ca s-a lamurit deja acest lucru si ca dl ministru stie. Daca nu stie, sa demisioneze deindata! Daca pe strada mea se deschide un restaurant si-mi place friptura lor, inainte de a o manca trebuie sa cer certificatul sanitar? Iar daca mananc in continuare si ma simt rau, este responsabilitatea mea?

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 6, 2016 la ora 09:44

      Ce fel de ziaristi sunt cei care au participat la conferinta de presa si nu l-au intrebat aceste lucruri pe dl. ministru Curaj?

      Răspunde
       
  • Raduko
    Aprilie 6, 2016 la ora 06:38

    Bravo mai Moise! ai mai dres busuiocul dupa emisiunea de ieri cu CNADNR-ul de ieri.

    Răspunde
     
  • Chris
    Aprilie 6, 2016 la ora 02:50

    Mda, hai sa sarim pe Iohannis ca nu ne-a facut autostrazi…(Sova, Rus?, nimic?) Se vede ca ai trecut pe la A3! Rusine!

    Răspunde
     
    1. Lucian
      Aprilie 6, 2016 la ora 12:57

      Deja a trecut 1 an si nu e nimic ok la orizont in acest capitol.Deci are dreptate Guran ca Iohannis lepreste. Cand e ultima oara cand a zis ceva inteligent care s-a si facut? Da-mi un exemplu. In rest, ce legatura are A3??

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase