BIZIDAY: MARȚI, 22 martie 2016

  • Atacurile teroriste au un scop sigur, acela de a semăna panică, de a face populaţia să se teamă de terorişti, iar aceste acţiuni nu fac decât să pună la zid instituţiile ţărilor în care au loc, dar mai ales, pun la îndoială acţiunea serviciilor secrete ale acestor ţări ţintă.
  • O analiză a celor de la Bloomberg explică într-o mare măsură de ce electoratul din întreaga lume este tentat să voteze extremele, în toate formele sale. Fie că vorbim despre Donald Trump, un personaj extrem, dar reprezenant al unui partid de tradiție, până la Alternativa Pentru Germania. Datele arată printre altele că veniturile clasei medii au scăzut serios în ultimul deceniu și că principala temere a ajuns imigrația.
  • Românii au economisit banii care le-au rămas la supermarket după ce a fost redusă taxa pe valoarea adăugată. Analiza le aparţine celor de la Nestle şi, potrivit lor, mai bine de 30 la sută dintre banii economisiţi la cumpărături au ajuns în depozite bancare. Datele de la Banca Naţională arată, de asemenea, că sumele depuse la bancă de români erau la începutul acestui an cu aproape zece la sută mai mari decât la începutul lui 2015.
stiri verificate

Comentarii prin facebook

28 răspunsuri la BIZIDAY: MARȚI, 22 martie 2016

  • Cristea Adrian
    Martie 27, 2016 la ora 12:50

    Pai ce facusi dl.Guran, nu mai e valabil principiul sanatos al economiei de piata?
    Cand vb.de Darea in plata,nu mai conteaza ca sunt cateva zeci care s-au sinucis- e nesemnificativ, e economie de piata.In schimb 7 oameni platiti cu 7-800 lei pe luna ar trebui sa se simta rau ca au plecat la mai bine. Ce usor sa vb. despre situatii in care nu ai fost niciodata,asta e prima caramida in consolidarea urii.Rusine

    Răspunde
     
  • Goldmund
    Martie 23, 2016 la ora 19:48

    Domnule Guran, inca o data, nu puteti intelege, insa nu sunteti un expert in politica externa, in politica UE. Vorbiti de ura(reciproca!), insa nu am auzit in Germania pe nimeni sa vorbeasca de ura cum vorbiti dvs..Ura exista, da, daca ascultati pe imami, pe musulmanii din vestul UE va dati seama ca europenii vor doar liniste, pace, iar musulmanii intr-o porportie mare doresc disparitia noastra, a celor care au valorile europene(de fapt, musulmanii nu doresc si urasc valorile noastre, nu pe noi ca oameni – ce tot vorbiti de ura nostra?! -ce absurd. Si iar comparati ceea ce nu se poate compara in istoria contemporana:
    pentru mortii din razboiul civil din Siria, e de vina Rusia si un dictator oribil,si iar musulmanii fanatici, pentru mortii europeni sunt de vina musulmanii teroristi, dar europenii, NU! Ce absurda emisiune despre economie. Macar daca ati fi un expert in politica externa.

    Partidele extremiste din UE provin din inechitatea dintre clasele sociale? Oh, mein Gott! Cine va scrie textele?

    Răspunde
     
    1. Marian
      Martie 24, 2016 la ora 01:16

      mosule..deschide ochii cu adevarat si mai urmareste odata partea introductiva. o sa iti dai seama ca mu va contraziceti prea tare. omul nu e expert..dar vorbim de un eveniment unde expertii au dat gres. hai sa ne folosim capul. nu putea sa fie mai discret de atat.

      Răspunde
       
  • Zsolt din Cluj
    Martie 23, 2016 la ora 12:04

    Comparatia dintre UDMR si PRM sta in picioare doar daca este in antiteza (in timp ce UDMR este o organizatie democratica, nu cred ca putem spune despre PRM acelasi lucru), dar nu cred ca acesta era scopul in care ati folosit fraza. Era vorba de ura. Si in timp ce PRM-ul chiar indemna la ura si violenta, UDMR-ul joaca conform regulilor democratice si lupta PENTRU ceva si nu IMPOTRIVA unora. „Teroristul” din Sf. Gheorghe (DACA vor fi dovezi convingatoare impotriva lui) poate fi singura exceptie care confirma regula.
    Trebuie sa Va ganditi si la propria Dvs. atitudine, fiindca modul de gandire de genul: „acei oameni care si-au dat demisia din spital nu puteau fi romani” nu este, hai sa ma exprim eufemistic, constructiv. Acelasi stereotip ca si cu „teoristul”, care e ungur, dar actorul din Fiul lui Saul e roman, nu, ca filmul a luat Oscarul…
    Hai sa fim seriosi, marota cu ungurii si Ardealul ar fi trebuit sa fi disparut deja, e o prostie cat casa. Ok, poate fi element interesant in an electoral, dar nu V-ati saturat deja de ea?

    Răspunde
     
    1. Kristina
      Martie 23, 2016 la ora 22:54

      oare ?

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Martie 25, 2016 la ora 02:19

      „Hai sa fim seriosi” _ Intr-adevar, acest lucru este necesar. In lipsa lui, unii confunda secuii cu maghiarii si vor tari sau tinuturi care nu exista. Este de asteptat, prin urmare, ca in mod serios UDMR sa se delimiteze de aberatiile legate de independenta, autonomia si suveranitatea „tinutului secuiesc” si de orice actiuni antinationale, cu atat mai mult de cele teroriste, la adresa statului roman in care isi desfasoara activitatea politica in mod democratic, precum spuneti. Si PRM probabil se delimiteaza la randul sau de romanii care comit atentate pe teritoriul Ungariei, ori doresc ca o parte sau in integralitate Ungaria sa devina teritoru romanesc. P.S. Daca in Odorhei vanzatoarea de la OMV refuza sa raspunda solicitarilor mele de a-mi recomanda un produs, adresate in limba romana, reclamatia in limba engleza o fac la OMV Austria, sau la UDMR?

      Răspunde
       
  • Stelian F
    Martie 23, 2016 la ora 11:16

    Moise, ma bucura faptul ca nu mai folositi la sfarsitul frazei „sau nu”, ceea ce anula tot ce construiseti pana in acel moment, ceea ce ma facuse sa nu mai vizionez emisiunea. Dar :(. Dar acum vad ca incepeti un subiect prin a spune ceva si sfarsiti prin a spune exact opusul acelei afirmatii. Adica un „sau nu” mai complicat.
    Incepeti prin a spune ca partidele extremiste mai au nevoie ceva, de saracie, si anume saracirea clasei medii, pentru a urca in preferintele electoratului, facand din saracie o conditie obligatorie, un exemplu fiind Grecia, dar sfarsiti prin a spune ca in statele (Germania, Franta) unde clasa medie s-a imbogatit, altele sunt cauzele cresterii partidelor extremiste, si anume imigratia.
    Pai ne hotaram? Este sau nu saracia o conditie obligatorie?
    Cateodata va spun ca imi este si teama sa va ascult pana la capat intr-o expunere, fiindu-mi teama de „sau nu”, intr-o forma sau alta, de la final.

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Martie 23, 2016 la ora 11:18

      -ti*

      Răspunde
       
      1. Anton
        Martie 23, 2016 la ora 15:01

        Pentru STELIAN F
        NU E „- ti „
        Nu te mai fandosi !

        Răspunde
         
        1. Stelian F
          Martie 23, 2016 la ora 15:24

          Stiu. Vroiam numai sa vad daca citeste cineva…

          Răspunde
           
        2. Stelian F
          Martie 23, 2016 la ora 15:30

          Forma corecta fiind „construiserăți”

          Răspunde
           
          1. Anton
            Martie 23, 2016 la ora 16:13

            Probabil ai vrut din nou sa vezi daca citeste cineva – nu-i asa , Stelian F
            De data asta nu mai e …fandosire …

             
          2. Stelian F
            Martie 23, 2016 la ora 16:30

            Nu. N-am facut decat sa va raspund.
            Imi pare rau daca v-a deranjat vreun comentariu facut de mine.
            Va doresc o viata frumoasa!

             
        3. Stelian F
          Martie 23, 2016 la ora 15:35

          Dar daca vreti, puteti propune o lege care sa pedepseasca foarte aspru fandosirea…

          Răspunde
           
  • Constantin
    Martie 23, 2016 la ora 10:50

    Intrucat se intampla din nou sa fim mai multe persoane care avem acelasi nume si comentam in spatiul acestui blog, ma vad obligat sa atrag atentia atunci cand opiniile noastre difera. Asadar, subliniez faptul ca NU sunt de acord cu preopinentul Constantin care crede ca ar fi o solutie la problemele legate de terorism sa le fie rupte capetele musulmanilor, ca islamul este o religie primitiva, ori ca adeptii ei sunt lepre puturoase si inadaptabile. Nu cred, de asemenea, ca multiculturalismul a esuat.

    Răspunde
     
    1. Marian
      Martie 24, 2016 la ora 01:21

      salut. trebuie sa va amintesc faptul ca toate religiile sunt primitive dar sunt totusi adaptate pt ca sunt folosite cu succes..toate.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Martie 23, 2016 la ora 10:33

    Moise, ai inceput sa bati campii grav de tot cu tema terorismului. De fapt, te incadrezi in tiparul acelor indivizi amorfi care ies in strada cu pancarde imbecile „Je Suis…..”, in loc sa puna mana si sa le rupa capul la musulmani. Este clar ca buna ziua ca islamul este o religie primitiva iar adeptii ei sunt niste lepre puturoase si inadaptabile. Nu exista nici o legatura cu saracia, astia vor ajutoare sociale si nu vor sa munceasca. Eu nu vreau sa impart aceeasi tara cu ei, multiculturalismul a esuat si gata. Eu n-am sa uit niciodata cata umilinta au suferit est europenii pe la ambasadele vest europene pentru o amarata viza Schengen.

    Răspunde
     
    1. Marian
      Martie 24, 2016 la ora 01:26

      bravo mai baiatule. moise nu a batut campii totusi in legatura cu ura..uita-te la tine. si apoi la mine ca desi nu te cunosc pot spune ca fac un efort sa nu te urasc pentru gandirea ta imbacsita.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Martie 24, 2016 la ora 10:32

        @Marian- bine domnule, hai sa-ti dau un exemplu din viata reala trait de mine in Mall Promenada.
        Vad un cuplu de musulmani, ea purta val pa fata, se vedeau doar ochii, la care m-am apropiat de ei si le-am zis politicos ca suntem o tara crestin ortodoxa si ca ar fi frumos din partea doamnei sa nu mai poarte acel val. Drept raspuns au inceput sa strige la mine in araba ceva si au plecat rapid. Imagineaza-ti acum mii si mii din astia prin Bucuresti. Ca s-o scurtez, am fost in 6 tari musulmane, cu exceptia Turciei, in restul am simtit dispretul fata de crestini iar indivizilor ca tine le recomand sa se mute cu traiul pe la ei sa vada ce inseamna „ospitalitate” islamica.

        Răspunde
         
        1. Stelian F
          Martie 24, 2016 la ora 11:02

          Nu-mi vine sa cred ati facut acest gest atat de urat. Cum sa mergeti sa le spuneti ca femeia n-ar trebui sa poarte val si sa va mai si „laudati” cu asta? Cum puteti face acelasi lucru pe care il considerati gresit in tarile lor, si anume dispretul fata de cetatenii altei tari/religii si traditiile lor, considerand acest lucru a fi normal pentru dvs dar total gresit pentru ei?

          Răspunde
           
        2. tot Marian
          Martie 24, 2016 la ora 17:27

          foarte frumos. daca mergi cu prietena intr-o tara de nudisti abia astept sa intalnesti pe unul ca tine. in fond toti avem dreptate..dar nu avem solutii. noroc bun si sper ca ura ta sa o poti directiona constructiv candva in directia adevaratului cancer social…

          Răspunde
           
        3. Constantin
          Martie 25, 2016 la ora 01:56

          De-a lungul vietii am intalnit pe unii care le-au reprosat doamnelor ca au fuste prea scurte, domnilor ca au parul prea lung, pantalonii prea stramti, ori fata prea acoperita. Pentru a justifica intoleranta au gasit diverse pretexte, printre ele morala crestina, ori etica socialista. Cei care nu accepta alteritatea se folosesc de amanunte vestimentare ori de comportament pentru a-si motiva primitivismul reactiilor instinctive si ingustimea gandirii. Astfel, intoleranta poate imbraca diverse forme, iar ticalosii din politica exploateaza teama de diversitate a celor slabi pentru a-si spori sustinerea in alegeri. Exacerbarea intolerantei duce inevitabil la conflict deschis, stergandu-se astfel diferentele intre cei care lupta pentru califat, ori pentru apararea credintei crestin ortodoxe. Acceptarea celuilalt este o manifestare a puterii, nu a slabiciunii.

          Răspunde
           
  • ionut
    Martie 23, 2016 la ora 10:07

    Ai fost ca si voluntar, domnul Moise, la spitalul Floreasca cand erau multi raniti acolo?

    Nu?

    Dar ce fel de om esti tu Moise? Cand te uiti in oglinda, la ce te gandesti? Ca stiai de suferinta de acolo?

    Dumnezeule, si eu traiesc in aceeasi tara cu tine?

    Răspunde
     
  • ionut
    Martie 23, 2016 la ora 09:55

    Nu sunt de acord cu comenatriul ca de ce si-au dat demisia.

    Pentru munca depusa, merita bani, daca nu sunt platiti e dreptul lor sa fuga, da.

    Vina e a statului, si nu a lucratorului din spital, care ar trebui sa simta ca munceste pentru cat lucreaza.

    Cu comentariul despre de ce au fugit nu sunt de acord!!!

    Răspunde
     
  • Emil
    Martie 23, 2016 la ora 07:32

    O corecţie, apropo de emisiunea de aseară – a fost o greşeală sau nu vreţi să le daţi idei – s-a afirmat că, citez „ca urmare a atentatelor din gara Atocha, Spania şi-a retras parţial trupele din Afganistan”. Eroare. Si-au retras complet trupele din Iraq, asta cu retragerea fiind un efect al alegerii socialistului Zapatero, care promisese că, dacă iese, va retrage trupele de acolo. Pana la atentate, socialiştii NU erau creditaţi în sondaje cu şanse la câştigarea alegerilor. Acesta a fost „marele” efect al acelor atentate.

    Răspunde
     
  • Scuba
    Martie 23, 2016 la ora 01:34

    La floreasca daca nu dai spaga asistentele iti fac injectia in branula asa repede in cat o strica , doar sa fi nevoit sa dai bani a doua oara , daca ai si „tupeul” sa le spui ca nu isi fac bine treaba motiveaza ca trebuie sa faca curat si sa te trimita pe alt etaj unde e mult mai mizer pt. ca de , nu ai ce cauta intr-un salon curat daca nu dai spaga , si mai sunt mult mai multe , nu e de mirare ca nu i’a durut de tinerii de la sectia de arsi …

    Răspunde
     
  • Anton
    Martie 23, 2016 la ora 01:16

    Domnule Guran
    Vorbeati de ura si comparati cu bulgarii . Bunica mea imi zicea atunci cind eram mic – NU TE COMPARA NICIODATA CU UNUL MAI PROST CA TINE .
    Doua chestiuni
    Bulgaria e putin , putin sub Romania
    Comparati Romania cu Ungaria – dar nu indrazneste nimeni deoarece s-ar deschide cutia Pandorei , Nu-i asa domnule Guran
    Luati unul mai bun dar ar fi prea periculos sa luati tocmai Ungaria !!

    Răspunde
     
  • Paul
    Martie 23, 2016 la ora 01:03

    Era de preferat s-a nu spuneti nimic de bulgari. Ambitiile nu ajuta.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase