Despre hipstereală și despre un exercițiu de conștiință națională

de Moise Guran

Dacă nu ești împotriva unei chestii trendy nu ești cool. Dacă nu ești cool nu ești nici hipster. Dacă nu ești hipster atunci, de fapt azi nu ești trendy, că hipstereala tot o modă e. De unde rezultă că dacă nu ești anti-trendy nu ești trendy. N-are logică ce spun, nu? Asta pentru că fac parte dintr-o generație care n-a prins decât un trimestru de logică, din cauza unui an de constituție socialistă. Mă scuzați, dar noi ăștia care am prins acea Constituție, de dinainte de 89, am experimentat trollingul și hate-ingul, înainte să se inventeze acești termeni. Și acum să vorbim la modul serios despre chemarea guvernului Cioloș la o subscripție cetățenească pentru achiziția Cumențeniei lui Brâncuși.

cumintenia-pamantului-brancusi

Pentru aceia dintre dumneavoastră care nu știu ce e ăla trolling o să fac următoarea afirmație… Decât să dăm 11 milioane pe o scluptură de Brâncuși  mai bine mărim salariile bugetarilor… Evident, ăi din privat, enervați și așa destul de creșterea salariilor bugetarilor din ultima vreme, vor sări imediat și vor zice… Aloo! Mai bine să ia guvernul sculptura de Brâncuși.

Unii, mai interesanți în cap, au zis … da’ nu mai bine dă statul 11 milioane de euro artiștilor tineri decât să cumpere o statue, fie ea și Cumințenia pământului? Ba da, să-i dea ăstora trendy de fac blocurile gri cu graffiti că tot artiști sunt și ei. Să le dea statul bani de hașiș ca să aibă inspirație, că doar n-o să le vină ideile de pe facebook….

Ați ghicit, continuu să vă trolez!

Da n-ar fi mai bine să rămână banii ăștia la stat, ca să-i fure mai marii zile la primul proiect de asfaltare sătească? Sau să-i dăm mai bine la Biserică, fiindcă oricum religia este cea mai răspândită formă de manifestare culturală a poporului român și, în cele mai multe cazuri singura… De ce să risipim 11 milioane de euro pe bâzdâgăniile de acum un secol, ale unui Brâncuș care a și plecat din România ca să se facă Brancuzi în Franța? Păi patriot era ăla?

Recunoașteți, nu? Discuția ar fi putut continua în felul acesta la modul interminabil… câte capete, atâtea idei. Suma de 11 milioane de euro este atât de mică pentru statul român încât guvernul României putea să cumpere Cumințenia Pământului și gata. Aceasta este o decizie strategică, valoarea reală fiind de fapt de 20 de milioane de euro, iar reducerea prețului la jumătate fiind posibilă, o dată pentru că statul are drept de preempțiune și, a doua oară, pentru că, cel mai probabil actualii proprietari chiar își doresc ca opera lui Brâncuși să ajungă în Muzeul Național de Artă, în loc să ajungă într-o colecție privată.

Și deși statul putea să o cumpere și gata, premierul Cioloș a preferat să lanseze o subscripție publică pentru jumătate din această sumă. Adică să ne invite pe noi cetățenii să fim uniți într-o idee, în loc să ne divizăm în 20 de milioane de contradicții și idei individuale.

Deșteaptă treabă! În fond, n-ar trebui să fim uniți exact în proiectele naționale, în cele în care ar trebui să reverberăm într-o conștiință? Ei bine, da, din când în când această conștiință mai trebuie exersată, căutată, unsă și antrenată.

Pentru a strânge șase milioane de euro, fiecare dintre noi ar trebui să doneze câte un leu și 30 de bani. Este străvezie comparația cu proiectul leului cu care s-a făcut Ateneul pe vremea lui Carol I. Desigur, unii vor dona cinci lei, alții 500 de lei, dar n-am niciun dubiu că dacă banii nu se vor strânge iar acest exercițiu de resuscitare a patriotismului (și nu mi-e teamă de acest cuvânt) dă greș, dacă noi, locuitorii acestei țări vom eșua în a ne demonstra că putem face un gest cu fix un leu mai scump decât o auto-bătaie cu pumnul în piept, atunci, cum spuneam, guvernul Cioloș va plăti și gata. Căci la faza asta numai de bani nu e vorba.

Iar dacă totuși vom reuși să ne strângem cât mai mulți în acest gând și să cumpărăm în numele națiunii noastre Cumințenia Pământului a marelui Constantin Brâncuși, vom avea credeți-mă o altfel de satisfacție decât expunerea ei într-un muzeu. Vom ști că suntem aici, împreună. Ne vom respecta pe noi înșine mai mult.

Revin pe această temă în momentul în care guvernul va anunța un cont deschis pentru donații.

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

47 răspunsuri la Despre hipstereală și despre un exercițiu de conștiință națională

  • valahul
    Martie 20, 2016 la ora 19:03

    Ma surprinde cumva ca asa multi se declara impotriva achizitionarii de catre stat a statuii.
    Si eu sint de acord ca statul sa faca subscriptie pentru toata suma. Prin bugetele publice statul ne uneste cu forta. Eu nu vreau sa fiu fortat. De aceea vreau bugete cit mai mici, iar inainte sa mi se spuna ca multi romanii sint saraci si trebuie sa le dam o sansa, vreau sa stiu de ce asa multi romani sint saraci.Au fost furati, sint lenesi sint ne-profisionisti, etc.?
    De ce sa ma fortez sa dau sanse cind nici macar nu stiu cauzele lipsei de sanse??
    Acest pietroi creaza locuri de munca in Romania? Creste productivitatea muncii unor romani?
    Cred ca Dl. Guran apreciaza mai ales demersul premierului de a „ne uni ca neam”, adica de a ne crea ideologii la care sa ne incolonam ca niste oi, iar el, premierul, sa se extraga din eventuale critici.

    Răspunde
     
  • Hera
    Martie 19, 2016 la ora 14:39

    ma bucur ca foarte multi sunt inpotriva ca statul Roman sa fie furat cum a fost furat cu acele bratari Dacice.in continuarie vor veni cu o sabie a lui Burebista si vor cere:5o milioane euro .foarte bine,prost este cine plateste.D-l Guran sunteti convins ca nu sunt falsuri.sa zicem ca nu,Eu m-am ocupat si mai detin obiecte de astea.Sa tineti minte:tu vinzi cel ce cumpara o vinde mai scump la altul.Statul Roman daca o cumpara,va pierde ,nimeni nu ar da nici 1.ooo euro.D-l Guran ati tine-o in casa GRATIS,eu nu.poate Romani sa traiasca bine fara ea.Dar cu milioanele de euro.so tina la ei ACASA.te rog nu sterge.

    Răspunde
     
  • Zagura
    Martie 19, 2016 la ora 14:32

    Singurul act de patriotism l-ar face proprietarii daca ar dona statuia statului Roman. Eventual ar putea include o clauza prin care numele lor sa fie afisat cu un anumit font alaturi de al lui Brancusi. Ar fi intrat in istorie, dar se pare ca mercantilismul lor e mai puternic decat patriotismul. Restul este manipulare.

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Martie 19, 2016 la ora 09:13

    Eu voi da bani. Cautam pe internet si mi se parea frustrant ca nu gasesc unde trebuie sa virez banii. Cativa, putini. Putini am dat si unei prietene sirience pentru victimele inimaginabilelor orori din tara sa natala.
    Putini voi da si ONG-ului din care fac parte. Daca sunt cauze in care cred si care vor schimba ceva. Voi da, fara sa stau pe ganduri.

    Răspunde
     
    1. Cristina
      Martie 27, 2016 la ora 21:52

      Ai gasit pana la urma unde sa dai bani? Este trist pentru ca descurajeaza potentiali contribuabili. Ar trebui sa fie pe prima pagina Google.
      Nici eu nu am mult de dat, dar cred ca daca ar da fiecare cat doua beri, un pachet de tigari sau altceva de care se poate lipsi, s-ar putea aduna suma.

      Răspunde
       
  • Tinu
    Martie 18, 2016 la ora 20:45

    Draga domnule Moise,
    Va stimez enorm si, atunci cand pot, urmaresc cu nesat orice scriitura sau aparitie pe sticla a domniei voastre.
    Eu sunt un taran si, taran fiind, nu stiu ce inseamna trollingul și hate-ingul. Incerc sa indraznesc a spera ca mai stiu ce inseamna onestitatea, omenia si sentimentul de apartenenta la un Neam.
    Asadar, sa ma iertati, insa, atat cat pricep si eu, ma gandeam ca daca Cel de Sus iti da posibilitatea sa decizi pentru restul, ei bine, atunci trebuie sa negociezi orice contract care angajeaza Neamul la fel cum ai negocia ceva pentru tine insuti. Ma incanta ideea subscriptiei publice, insa nu ma incanta faptul ca in negociere nu s-a facut acelasi apel catre proprietari, anume la romanitate, coeziune, etc.. Oricum, conform legii, bunul nu putea parasi Romania pe termen lung, pentru ca se afla in Tezaur(din 1998), iar proprietarii, tot conform legii, ar fi trebuit sa asigure conditii de pastrare(siguranta, temperatura, umiditate, consrvare, etc.) care i-ar fi costat o avere. In astfel de conditii cred, ca om simplu ce ma aflu, ca altele vor fi fost rezultatele, daca exista abilitatea specifica negocierii. Poti negocia dur fara sa jignesti pe nimeni.
    Acestea fiind spuse, va urez mult succes in ceea ce veti mai cladi in continuare.
    Cu nedisimulat respect,
    Tinu

    Răspunde
     
  • santamanta
    Martie 18, 2016 la ora 15:17

    cum nu e vorba de bani la faza asta? sa vina atunci guvernul becali, sa se laude ca ne-a cumparat cumintenia pamantului, statuie de statuie, jde milione…
    bunicul, care e intr-adevar nitzel hipster, asa cu barba si full vintage, ar zice: fudulie, nepoate, la faza asta

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 18, 2016 la ora 15:09

    Articolul este marcat de o sensibilitate artistica emotionanta, pe care o transmite cu generozitate tuturor naivilor care au rabdare sa parcurga textul in intregime. Dupa cum incepe, el se adreseaza mai ales tinerilor hipsteri, ceva mai destupati la minte (adica mai putin naivi), si se termina intr-un ton care le-ar putea face sa lacrimeze pe membrele clubului pensionarilor din sectorul 2 al Capitalei. Ce mai, daca este vorba despre solidaritate nationala, vor da si ele 1,30 LEI din pensioara lor chiar daca se cumpara cu ei o femeie dezbracata! Eu ma gandesc ca daca vorbim despre contributii financiare cu scop nobil, cea mai nobila este cea la Buget, prin taxe si impozite. Dispretul cu care guvernele patriei noastre risipesc in mod josnic donatiile noastre fac ca responsabilizarea lor de catre cetatenii contributori sa reprezinte astazi gestul suprem de patriotism. NU ma simt patriot, ci prost, daca dau pe mana guvernului 6 mil EUR pentru a-i risipi (daca nu-i risipeste, poate lua din cei pe care i-am dat deja). Si nici nu ma simt solidar cu cei care ma fura, pentru ca apoi sa-mi ceara si mai multi bani sub forma de donatie.

    Răspunde
     
    1. Catalin ( CTL )
      Martie 19, 2016 la ora 09:18

      Mi-a placut. Bugetul statului este cea mai nobila cauza dintre ele, intr-adevar. Sa furi de acolo mi se pare mai rau decat sa furi din cutia milei din altarul bisericii. Mai bine sa-ti legi o piatra de picioare si sa te arunci in Dunare decat sa-ti bagi picioarele in asa hal in sperantele atator oameni.

      Răspunde
       
  • Mia G
    Martie 18, 2016 la ora 13:48

    …Îmi vine greu să citesc ce am scris…

    Răspunde
     
  • Mia G
    Martie 18, 2016 la ora 13:06

    Comentariul acesta NU vreau să fie postat.

    Font-ul folosit pentru scrierea comentariilor nu este potrivit pentru monitor. Îmi este greu să citesc ce am citit și să îmi corectez greșelile. Mă dor ochii.

    Răspunde
     
  • Mia G
    Martie 18, 2016 la ora 12:45

    Sunt de acord că statul trebuie să recupereze și să aibă grijă de patrimoniul național.

    Problema este că sunt câteva nereguli la modul modul în care s-a făcut această negociere.

    Estimarea lucrării este postată pe mai multe site-uri cum că ar fi ~20,000,000 €, când defapt estimarea este 15,000,000 – 20,000,000 €. Estimarea aceasta este luată după lucrarea „Madame L.R.”(care, apropo, este cea mai scumpă lucrare din lista aceasta: https://www.artsy.net/artist/constantin-brancusi/auction-results). Dar valoarea medie pentru o lucrare de Brâncuși este mult mai mică, ~8,000,000 – 12,000,000 $ (dolari, nu euro).

    Se menționează mult prin media cum că „Cumințenia Pământului” ar fi singura lucrare sau cea mai valoroasă lucrare a lui Brâncuși aflată pe teritoriul României, ceea ce este o minciună. Mai avem ansamblul de la Târgul Jiu: „Poarta sărutului”, „Masa tăcerii”, „Coloana infinitului”. Valoarea acestora depășește cu mult orice altă lucrare de-a lui Brâncuși vândută vreodată , dar statul român nu realizează lucrul acesta.

    Moștenitoarele, Paula Ionescu și Alina Şerbănescu, alături de avocatul lor și firma Artmark vor să stoarcă statul cât de mult pot.

    Cred că estimarea lucrării trebuie reevaluată.

    Răspunde
     
  • DES
    Martie 18, 2016 la ora 11:51

    „Ați ghicit, continuu să vă trolez!”

    Verbul „a continua”:
    Eu continui, tu continui, el/ea continuă…

    vs.

    Adjectivul „continuu”:
    – masculin: continuu (sg.) – continui (pl.)
    – feminin: continuă (sg.) – continue (pl.)

    Răspunde
     
    1. Daniel
      Martie 18, 2016 la ora 12:56

      Imi pare rau ca trebuie sa ti-o spun dar nu ai dreptate. „A continua”, prezent, pers 1, singular este „eu continuu”.

      Răspunde
       
      1. Mihai
        Martie 18, 2016 la ora 13:42

        Îmi pare rău să vă contrazic pe amândoi, dar ambele forme sunt corecte la persoana I singular.

        Răspunde
         
  • je me
    Martie 18, 2016 la ora 11:38

    Oh…da….11 milioane….cine a decis valoarea?

    Avem spitale in ruina, nema drumuri…si noi dam 11 milioane…ca asa zice nu stiu ce galerie de arta??? Really?

    P.S. Dl Guran, mai bine dati-ne niste statistici cu consumul de alcool. Acum ar trebui sa se vada efectele cresterii alocatiilor, si vrem sa vedem exact daca e reflectata si de statistica!

    Răspunde
     
  • catalin
    Martie 18, 2016 la ora 11:24

    Si eu voi dona, chiar daca nu inteleg acesta sculptura. Nu aruncati cu pietre in mine, dar stiu ca daca multi spun ca reprezinta o parte din istoria artistica a poporului nostru, clar trebuie sa fie aici, in Romania. Cat costa, nu are importanta.

    Răspunde
     
  • radub
    Martie 18, 2016 la ora 09:09

    Da ca gestică „patriotică„(ce mai înseamnă asta AZI) ar fi bine să donăm niște bani adăugați tot la banii noștrii ca și contribuabili pe care să-i dea guvernul pe statuia lui Brâncuși.Circul ar fi bun pt. a gestiona pe viitor comportamentul maselor de către cei interesați.O să particip exclusiv din motive „politice„ nu „culturale„ mie personal,sculptura cu pricina nu-mi spune absolut nimic,(cuvântul capodoperă e deja stupidă), așa ceva, orice copil la grădiță, făcea din plastelină ca să o reprezinte pe soră-sa la mare(ce-i drept fără denumiri pseudo-filozofice),și nu glumesc,dar povestea „regelui gol„ va fi veșnic actuală în artă.

    Răspunde
     
  • Divort Rapid
    Martie 18, 2016 la ora 09:06

    Tehnic vorbind am descoperit un nou paradox: Paradoxul Hipster 🙂 !

    Răspunde
     
  • NiciO Lae
    Martie 18, 2016 la ora 07:46

    De unde ai scos 1 leu si 30 de bani de persoana?
    Pentru ca 1.30 * 20 milioane = 26 milioane.
    Poate vrei sa spui 30 de bani de caciula.
    Altfel apar 20 de milioane in plus, care cine stie in ce buzunare se duc. De fapt, stim!

    Răspunde
     
    1. Roxana
      Martie 18, 2016 la ora 10:13

      trebuie sa adunam 6 mil euro

      Răspunde
       
  • anonymouse
    Martie 18, 2016 la ora 02:53

    Amin. 😀

    Răspunde
     
  • Stelian F
    Martie 18, 2016 la ora 00:26

    Iar cu datul bani la biserica Moise, aici s-a ajuns, intr-un crestinism fals.
    In primele secole crestinii nu dadeau bani bisericii, ei erau biserica (cuvantul din Biblie tradus in biserica „ecclesia” inseamna adunarea celor ce sunt membrii ecelei adunari) si cand adunau ajutoare in natura sau in bani erau pentru a ajuta alte adunari de crestini sau pe cei nevoiasi. De exemplu noi, banii pe care ii donam ii trimitem in Turcia pentru ajutorarea refugiatilor de acolo. O biserica (adunare) crestina da bani, nu i se da bani bisericii crestine.
    Scrisoarea unui crestin catre Diognet (sec II) arata foarte clar ce era atunci, deci ce ar trebui sa fie si acum cerstinismul. Citez mai jos un fragment si va rog, daca puteti, sa-mi spuneti cati asemenea crestini cunoasteti.

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Martie 18, 2016 la ora 00:27

      „Locuiesc în oraşe greceşti şi barbare, cum le-a venit soarta fiecăruia; urmează obiceiurile băştinaşilor şi în îmbrăcăminte şi în hrană şi în celălalt fel de viaţă, dar arată o vieţuire minunată şi recunoscută de toţi ca nemaivăzută. Locuiesc în ţările în care s-au născut, dar ca străinii; iau parte la toate ca cetăţeni, dar pe toate le rabdă ca străini; orice ţară străină le e patrie, şi orice patrie le e ţară străină. Se căsătoresc ca toţi oamenii şi nasc copii, dar nu aruncă pe cei născuţi. Întind masă comună, dar nu şi patul. Sunt în trup, dar nu trăiesc după trup. Locuiesc pe pământ, dar sunt cetăţeni ai cerului. Se supun legilor rânduite de stat, dar, prin felul lor de viaţă, biruiesc legile.”

      Răspunde
       
  • Stelian F
    Martie 17, 2016 la ora 23:53

    Eu cred ca sunt defect atunci cand vine vorba de arta. Mi se pare o tampenie sa dea cineva, cu atat mai mult un guvern, o tara, milioane de euro pe o lucrare de arta. Sunt de acord ca unui artist, in timpul vietii lui, sa i se plateasca o suma de mii, poate chiar zeci de mii de euro pentru o lucrare a sa. Dar ca pretul acelei lucrari sa creasca la milioane, zeci si sute de milioane de euro, numai pentru ca unii care nu prea au ce face cu banii si nu mai gasesc cu ce altceva sa se mai mandreasca in mintea lor si in cercul lor de prieteni, mi se pare o tampenie. Viata ar trebui sa pretuiasca mai mult decat lucrurile. Pe cand viata unui om nu valoreaza mai nimic in ochii autoritatilor, lucrurile sunt foarte valoroase. Si de multe ori chiar viata artistului nu valoreaza prea mult pentru ceilalti, dar lucrarile lui, dupa moartea sa, sunt foarte valoroase.
    Ce-as rade sa cumpere guvernul aceasta scluptura si sa se impiedice un angajat al muzeului cu ea in brate sa o faca tandari.
    Ar trebui sa pretuim viata, nu lucrurile.
    Puteti sa ma numiti oricum la faza asta: troll, mama trolului, tatal lui, oricum vreti, dar as prefera ca guvernul sa dea 5 mil de euro, acum in acest moment, unei armate de medici si cercetatori care sa vada cum pot stopa infectarea copiilor cu E. coli si salvarea vietii lor. Ppoate un bebelus salvat acum va fi urmatorul mare artist al Romaniei.

    Răspunde
     
  • andrei
    Martie 17, 2016 la ora 23:09

    Păi și restul de bani tot un fel de donație de la noi sunt că statul nu prea are banii lui, de-acasă.

    Răspunde
     
  • Ovidiu
    Martie 17, 2016 la ora 22:23

    Propun sa se faca cheta pentru aparatura tehnica necesara DNA si DIICOT. Sa vedem atunci diferenta dintre un Popor si o Natiune.

    Răspunde
     
  • Dacian
    Martie 17, 2016 la ora 22:19

    Sa recupereze banii de la Voiculescu si sa cumpere Cumintenia Pamantului. Simplu…. doar sa se vrea sa se recupereze banii

    Răspunde
     
  • Dacian
    Martie 17, 2016 la ora 22:19

    Sa recupereze banii de la Voiculescu si sa cumpere Cumintenia Pamantului. Simplu…. doar sa se vrea sa se recupereze banii

    Răspunde
     
  • adi
    Martie 17, 2016 la ora 21:45

    sunt de acord cu analiza ta dar, ca sa fie treaba echitabila si relevanta ,referitor la ideea intuita de tine cu privire la intentia lui Ciolos, banii donati sa fie dedusi in impozitele datorate.
    ps
    mi-a placut asta :”dar noi ăștia care am prins acea Constituție, de dinainte de 89, am experimentat trollingul și hate-ingul, înainte să se inventeze acești termeni.”

    Răspunde
     
  • Pagalea
    Martie 17, 2016 la ora 21:25

    Buna Moise! te.am auzit spunand ca nu iti place arta dar sa stii ca eu am facut Liceul de Arte si imi place foarte mult.. domeniul meu este desenul si pictura. As dorii sa te intreb deoarece nu stiu de unde sa iau aceasta informatie.. unde si cum putem dona pentru Cumintenia Pamantului ?

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Martie 17, 2016 la ora 22:57

      Moise a precizat in ultima propozitie:
      „Revin pe această temă în momentul în care guvernul va anunța un cont deschis pentru donații.”
      Cred ca trebuie inventat un cuvant si pentru cei care nu citesc pana la sfarsit un articol…

      Răspunde
       
  • Mihai
    Martie 17, 2016 la ora 21:22

    Având în vedere că trăim într-o guvernare pur mercantilă (ultima nebunie, cea cu impozitul pe proprietate, este o dovadă în acest sens), eu gândesc în felul următor:
    Dacă suma pe care o donez mi se va deduce din impozitele pe care le plătesc, atunci nu am nimic împotrivă – sunt dispus să donez exact suma pe care am plătit-o drept impozit pentru mașină (toată suma!).
    În Arad, abia acum am aflat, nu se obține acel 10% reducere pentru plata impozitului pe mașină până la 31 martie… În plus, anul trecut am plătit 270 de lei, iar anul ăsta am plătit 360 de lei. Și nu am mașină de lux, ci doar o dubă Ford Transit din anul 2000, cu capacitate cilindrică de 1998cm3.
    Guvernul nostru are chiar tupeu să (mai) ceară bani !

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Martie 17, 2016 la ora 23:26

      Impozitele locale le stabilesc primariile, nu guvernul.
      Cea mai tare chestie traita de mine in materie de impozite pentru masini, a fost in 2006-2007 (taricenii lor de guvernanti!), cand de la un impozit pe camion de 400 lei in 2006, m-am trezit la un impozit de 900 lei in 2007 si culmea ca nu se marise impozitul, ci (banditii) scazusera baza de impozitare de la 500 cmc la 200 cmc.
      Aia marire adevarata facuta de guvern…

      Răspunde
       
  • Alex Ciocan
    Martie 17, 2016 la ora 20:08

    Din atitudinea statuii ” Cumintenia pamantului” se remarca ion primul rand atasamentul fata de „pamantul mama”. Sunt de parere ca aceasta opera trebuie sa ne apartina pentru ca aici e „pamantul mama”

    Răspunde
     
  • m
    Martie 17, 2016 la ora 19:55

    Daca Hrebe ramane cu padurile alea de Paltin as da bani si pentru alea, chiar daca nu sunt facute de Brancusi 🙂

    Răspunde
     
  • m
    Martie 17, 2016 la ora 19:53

    Despre Cumintenia Pamantului mi-e cam egal daca aia sau daca ailalta :), dar intentia lui Ciolos mi se pare tare. Ma bag daca si trece la fapte 🙂

    Răspunde
     
  • ion marius
    Martie 17, 2016 la ora 19:50

    Urmatoarea subscriptie publica o putem face pentru a cumpara castelul Bran. Care inteleg ca e scos la vanzare pentru 80 milioane euro.

    Ce sunt eu foarte curior (si poate ca ar fi bine sa faceti o miniinvestigatie si sa o prezentati in emisiune) cum de a ajuns castelul Bran in mainile unei persoane private?

    Răspunde
     
    1. andrei
      Martie 17, 2016 la ora 23:07

      Destul de simplu, a fost al unei persoane private. Mă rog, la origine a fost al unei comunități care l-a donat unei persoane private. Iar de la acea persoană, prin moștenire, a ajuns la alta. Cam ăsta ar fi mecanismul obscur.

      Răspunde
       
  • Emy
    Martie 17, 2016 la ora 19:48

    Parerea mea ar fi ca statul sa renunte la dreptul de preemțiune si sa participe la licitație. Mi se pare fff mult si miroase a combinatie. Plus ca vânzătorul fiind un bun samaritean vinde statului cu 11 mil ea fiind estimata la 20 mil. Sa ma mai lase cu vrajeala, nu as da niciodată bani pt ceva ce statul ar fi putut face daca ar fura cu 2% mai putin

    Răspunde
     
  • Ciprian Constantin
    Martie 17, 2016 la ora 19:25

    Draga Moise,

    sunt cu totul de acord cu solutia guvernului Ciolos. Este fireasca si de bun simt. 11 milioane de euro ni se par putin cand este suma furata de vreun escroc de politician dar mult cand este sa platim pentru cultura. Stiu ca faci aluzie la comentariul lui Lucian Mandruta. Dealtfel penibil. Ca toate comentariile lui. Nu merita bagat in seama. Un troll va face tot timpul spume la gura cand vine vorba de platit pentru un patrimoniu cultural, vezi Doamne ca si el plateste bani din buzunar la taxe. Cand politicieni nesimtiti fura Romania la hectar nu se mai simte furat, ci dimpotriva este primul sa voteze guverne de penali.

    Răspunde
     
  • Razvan
    Martie 17, 2016 la ora 18:30

    Trebuie recuperata aceasta sculptura, nimic de zis, dar cum a stat atatia ani departe de Romania, cred ca mai poate sta putin. Cu cele 11 mil € putem moderniza spitale,face investitii in invatamant etc. Ceea ce incerc sa spun este ca acesti bani ar trebui directionati in alte directii, nu intr-o sculptura.

    Răspunde
     
    1. Emil
      Martie 17, 2016 la ora 23:12

      Sunt de acord. Noi nici baza piramidei nevoilor nu o avem bine cimentata dar hai sa ne concentram la farful ei… Nu stiu de ce, poate sunt eu paranoic, dar presimt un act de iluzionism similar cu elefantul lui Houdini iar toata treaba asta cu statuia nu este decat distractia.

      Răspunde
       
  • FlorinT
    Martie 17, 2016 la ora 18:09

    Era sa uit..vine un razboi, vin rusii si o iau pe gratis…
    Dar totusi sa revin la o intrebare legitima: omul de rand care se u̶i̶t̶a̶…asculta la Mezzo si care doneaza bani, va mai plati la muzeu sa o vada?

    Răspunde
     
  • FlorinT
    Martie 17, 2016 la ora 18:03

    Apare deseara Becali la TV si zice ca da el toti banii, plus ceva ciubuc…ca nah e machedon si nu vrea sa se faca de ras…

    Răspunde
     
  • Robert
    Martie 17, 2016 la ora 18:01

    Moise, mi se pare excelenta ideea cu subscriptia publica. Dar nu doar pentru jumatate din suma ci integral. Altminteri, nu este corect sa bagi mana in buzunarul fiecarui cetatean. Nu faci cultura pe banii altuia. Sa dea bani toti cei ce doresc ca aceasta sculptura a lui Brancusi sa devina proprietatea statului. Eu unul NU dau un ban pentru „Urâțenia pamântului”.

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Martie 17, 2016 la ora 17:56

    „da’ nu mai bine dă statul 11 milioane de euro artiștilor tineri decât să cumpere o statue” mi se pare un argument valid si recunosc ca n-am inteles contra-argumentul. Nu e ok pt ca artistii romani moderni sunt de-astia cu grafitti si hasis care nu merita? Asta ar fi ideea? Nu de alta dar nici macar de trolling nu e buna.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase