Bravo bugetari! Suntem alături de voi! E cazul să fiți și voi alături de noi…

de Moise Guran

După ultimele indexări de salarii, alea intrate în vigoare de la 1 decembrie 2015, cifrele oficiale arată că, pe medie, public şi privat, în ultimul an, salariile românilor au sărit cu 13,3%

12699025_10201555244998896_1318844907_oNu mă îngrijorează atât de mult ritmul de creştere al salariilor în 2015, cât mă îngrijorează ritmul celor din sectorul public. După majorările de la 1 decembrie, acesta s-a apropiat de 25%. Cu atât au fost mai mari, în decembrie 2015, salariile bugetarilor faţă de decembrie 2014. În acelaşi timp, creşterea din sectorul privat a fost de sub 11%, mare oricum şi aceasta, dar cel puţin ştim că, în salariile de la privat, există o legătură cu o performanţă economică bună.

Nu cădeți în capcana de a crede că sunt mulți bugetari cu minimul pe economie și că de aceea au crescut așa. Acest lucru este pur și simplu neadevărat. Click pe graficul de mai jos pentru detalii.

Nu ştim exact cu cât a crescut economia în 2015, bănuiala mea este că a depăşit un pas de 5%, dar vă spun sigur că acest salt al salariilor bugetarilor reclamă în 2016 un plus de 2,6 miliarde de euro la cheltuielile statului. Numai pentru a susţine creşterea de salarii din sectorul bugetar, economia ar trebui să crească în 2016 cu peste 5 procente. Știu, sunt salariile medicilor, ale profesorilor, ale militarilor şi poliţiştilor, ale funcţionarilor… nu daţi cu pietre în mine, eu doar fac câteva calcule simple, ca să vă avertizez cam cât trebuie să muncim anul acesta.

După o creştere medie a salariilor cu 25% în sectorul bugetar, chiar te aştepţi la unele îmbunătăţiri ale serviciilor de stat. Adică nu, nu mă aştept ca serviciile medicale să fie în 2016 cu 25% mai bune, sau să crească performanţele din învăţământ cu 25%. Mi se pare însă de bun simţ ca noi toţi să aşteptăm o schimbare vizibilă de atitudine măcar, şi de la profesori, şi de la medici, asistente, poliţişti sau funcţionari. Faceţi lucrurile mai bine şi, probabil, societatea vă va putea susţine şi alte creşteri de salarii şi în anii următori.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

61 răspunsuri la Bravo bugetari! Suntem alături de voi! E cazul să fiți și voi alături de noi…

  • Maria
    Februarie 11, 2016 la ora 08:52

    Referitor la raspunsurile primite. Sa inteleg ca din ce spuneti ar trebui ca toata lumea sa lucreze la privat. In departamentul unde lucrez e o echipa tanara, proactiva, cu foarte multe idei pentru a schimba sistemul, pentru a mai reduce birocratia, pentru a imbunatati calitatea serviciilor pentru studenti. Motivatia unui om de a sta intr-un anumit loc nu este doar salariul, cu totii din birou am fost tentati si de multe ori dezamagiti de sistem si am vrut sa plecam, insa toti am stat pentru ca vrem sa continuam ce am inceput. Probabil ca maxim un an vom mai ramane aici, in actuala formula, insa, de la acuzatia ca suntem incompetenti sau ca ne complacem in situatia aceasta, e cale foarte lunga. Nu toti bugetarii sunt pupatori de moaste si nu toti asteapta alegerile ca sa primeasca ceva „pomana electorala”. Daca cititi comentariul meu anterior nu m-am plans de salariu (eu am explicat care erau conditiile de angajare si pentru ce salariu ca debutant), am spus doar sa nu generalizati.

    Răspunde
     
  • Remus
    Februarie 10, 2016 la ora 10:00

    Luati un post de titular în învățământ apoi realizați k nu aveti cui sa predați la gimnaziu!copiii vin de la clasa a 4-a fara sa stie sa scrie sau sa citească!ce sa fac mai întâi? Sa predau după programa sau sa îi învăț sa citească?stiti câți copii care deranjează ora sunt si nu ai ce le face???iti râd în nas!nu citească o carte!vorbiti k nu îsi fac profesorii datoria dar de multe ori nu au cu cine.în rural e crimă….

    Răspunde
     
    1. vasi
      Februarie 10, 2016 la ora 10:21

      dar din clasa I-a pana in a IV-a, nu tot un dascal s-a ocupat de educatia lui?

      Răspunde
       
    2. vasi
      Februarie 10, 2016 la ora 10:23

      apropo.. la cum scrii si te exprimi, cred ca nu esti dascal si nici nu pari sa ai 4 clase

      Răspunde
       
    3. Emil
      Februarie 11, 2016 la ora 04:17

      WHAT THE FUCK! Din comentariu reiese ca esti profesor de gimnaziu. La cum scrii, daca si invatatorul dinainte era la fel, nu ma mira ca elevii tai nu stiu sa scrie si sa citeasca.
      Dar na hai sa dam vina pe copii, ca vezi Doamne n-ai cu cine lucra. Pai voi pentru ce mama dracu sunteti acolo, sa dirijati sau sa educati? Nu esti in fata unui panou de comanda si apesi butoane, iti faci comanda si pleci acasa. Trebuie sa iti placa, sa fii pasionat si sa te dedici ca sa fii profesor. Nu „urmezi programa” ca orbu si iti incarci orele cu nimic. Daca erai interesant nu se mai gaseau alte distractii ca sa-ti deranjeze tie ora. Cu asa mentalitate nu esti decat un asasin de vise, o frana in descoperirea si dezvotarea abilitatior personale al elevilor tai. Mai bine pleci si faci altceva, poate ceva care chiar iti place ca sa nu te mai plangi si sa pasezi vina.

      Răspunde
       
    4. Laura
      Februarie 16, 2016 la ora 01:07

      @Remus… la cum scrii, fereasca sfantul sa invete cineva ceva de la tine.

      Răspunde
       
  • Laura
    Februarie 9, 2016 la ora 20:39

    Confirm si eu ca multe servicii in sectorul bugetar sunt cat se poate de proaste. Si eu sunt bugetar si ma lovesc mereu de incompetenta, insa dupa ce am stat de vorba cu un cuplu mixt romano-spaniol, stabiliti in Spania, amandoi cu joburi in sistemul privat, dar care incearca sa migreze spre stat, va spun ca lucrurile la ei sunt invers proportionale fata de noi. La ei bugetarii sunt cei mai bine platiti. Ca sa va faceti o idee, un profesor de la stat ia 2500 de euro salariu, unul la particular ia vreo… 800 de euro. In privat ea a lucrat efectiv si 20 de zile non-stop, sambata, duminica, ture de seara peste ture de seara, pentru ca acolo nu poti spune nici passs, imediat esti dat afara. De la stat nu te da nimeni afara decat daca ai dat unuia in cap si ala a murit in chinuri. Stiti care este diferenta? Nivelul de pregative. Nu prinzi posturi in invatamant daca iei un 5 la examenul de grad. Ei dau examene an de an, invata dupa tone de materiale si pana nu devin titulari dau acelasi examen iar si iar. In tot timpul asta nu ai voie sa lucrezi in doua locuri, caci se afla si esti scos de pe liste, si nu mai poti aspira nici la postul de carator de servieta al profesorului. Iau totul in serios tocmai pentru ca vor ca oamenii sa fie extrem de bine pregatiti. Pentru asta as opta si la noi, pentru performanta, examene serioase an de an, in toate domeniile, examinari peste examinari. Numai asa am scapa de incompetenta care ne inconjoara.

    Răspunde
     
    1. vasi
      Februarie 10, 2016 la ora 10:27

      Adica vrei sa spui ca in Spania, un profesor la privat castiga mai putin decat un capsunar de-a nostru’? Poate e vorba de femeia de serviciu, desi ma indoiesc..

      Răspunde
       
      1. Laura
        Februarie 16, 2016 la ora 01:05

        Da, fix asta spun… nu vorbesc din auzite, ci cunosc caz concret care fuge de privat cat o tin calcaiele.

        Răspunde
         
  • iesean fara 25%
    Februarie 9, 2016 la ora 19:52

    si ati uitat sa precizati ca se vor mari cu 25% si numarul de km de autostrada (care se vor crapa si in acest an, desigur).

    Răspunde
     
  • Vasilica
    Februarie 9, 2016 la ora 14:47

    Oare domnului Bugetar director la Conpet (firma de stat) i-a crescut si lui salariul de 8000 de euro/luna cu 25%?
    Daca s-ar aloca salariile in sistemul bugetar [e bune si fara pile nu ne-ar mai costa pe noi privatii nimic in plus.
    Ce cucu munceste unu’ de 8000 de euro/luna? Bugetar. Doar intreb…

    Răspunde
     
  • Stancescu Jenica
    Februarie 9, 2016 la ora 14:32

    Lucrez la particular in domeniul resurselor, salariile nu numai ca nu au crescut dar s-au diminuat (lucram 4 zile din 5/saptamana)….si sti bine ca in acest domeniu anul trecut s-au facut restructurari masive de personal,ma tem ca ne aflam inainte unei alte crize.

    Răspunde
     
  • Nicu
    Februarie 9, 2016 la ora 13:27

    Lucrez la buget, educatie, si salariul meu a crescut acum la 2000 net, dupa ce cativa ani incasam in jur de 1500 net. A trebuit sa ma mut in chirie si pentru conditii de minima decenta (35 mp, internet, caldura, gaz) platesc 200 de euro plus cheltuieli, aproape 300 total. As putea performa la maxim cand imi raman sub 200 de euro lunar pentru trai ?
    Nu ma plang de banii primit raportat la cat lucrez, am vacante, etc, dar sa stiti ca mai am un job part time pentru a imi putea permite sa intretin masina din 2000 si sa ies la o bere cu prietenii.

    Răspunde
     
    1. arkade
      Februarie 9, 2016 la ora 14:32

      Nu meriti decat respect si un trai mai decent.
      Imi pare rau ca nu iti poti permite mai mult si regret ca exista si alti oameni care muncesc si care nu-si pot permite mai mult.
      Pentru tine si cei ca tine as mari salariul, dar preferential in functie de performanta. Spor in toate

      Răspunde
       
    2. Dan
      Februarie 9, 2016 la ora 14:38

      Ce imi place mie cand bugetaru pleace de la cheltuieli, la privat nu il intereseaza pe nimeni de cheltuile tale ci de cat produci, asa ca ia zi cat produci ca sa iti spun cat trebuie sa iei salariu.

      Răspunde
       
      1. arkade
        Februarie 9, 2016 la ora 15:13

        De acord, dar unii oameni care incearca sa aiba si al doilea job ar trebui apreciati.

        Trantorii de profesori care nu vor al doilea job isi merita soarta. PUNCT

        Răspunde
         
    3. Beatrice
      Februarie 9, 2016 la ora 20:37

      Eu am 635 lei pensie si platesc la fel int retinere,gaz,lumina si nu ma iarta ca stau la casa si platesc impozit pe casa find in zona zero in Brasov.Vreau sa vand casa ca nu-mi permit sa o tin dupa 37 ani de munca.Masina am vandut-o deja.

      Răspunde
       
  • George
    Februarie 9, 2016 la ora 12:21

    Cum dracu faceti,dragi romani, ca de fiecare data cand va intalniti mai multi de 2 pe un editorial….va certati..!!! brav popor….

    Răspunde
     
  • Teo
    Februarie 9, 2016 la ora 12:08

    Am lucrat aproape 2 ani intr-o companie multinationala, dar, sincer, la un moment dat, am refuzat sa mai fiu o sclava corporatista. Acum lucrez tot in domeniul privat si e acelasi rahat. Si cine crede ca in companiile mari nu se fac lucrurile in asa fel incat sa ajunga mai sus „cine trebuie”, va inselati amarnic. Sau poate am nimerit eu in compania nepotrivita. Iar cand vine vorba ca bugetarii se plang de salarii si altii ii intreaba de ce nu pleaca, e posibil sa aiba motivele lor. Dau un singur exemplu, mentionat si mai sus. Profesorii, despre care un anume domn a spus ca muncesc 3-4 ore pe zi, muncesc mult mai mult, de acasa. Trebuie sa isi faca planificari de lectie, trebuie sa corecteze teste si teze etc. De ce nu pleaca? Credeti-ma, nu pentru ca sunt extraordinar de multumiti de sistem, ci pentru ca simt ca pot schimba ceva. Pentru ca vor sa va educe voua copiii, de aia! Pentru ca peste cativa ani sa nu avem o gloata de inculti. Ideea sta in felul urmator: ca se munceste la stat, ca se munceste la privat, degeaba vrem noi „o tara ca afara” daca salariile sunt atat de mici. Si da, de la bani porneste totul. Pentru ca si cei de la stat, atat de huliti, poate ar munci mai „cu spor” daca ar fi motivati financiar. Aaaa, am uitat, sa faca bine sa isi caute in alta parte. Fair enough, sa plece toti cei care muncesc la stat, sa vedem cum va fi atunci. Good luck!

    Răspunde
     
    1. arkade
      Februarie 9, 2016 la ora 13:15

      Sunt de acord ca lucreaza, dar lucreaza DE ACASA. Poti tu sa imi demonstrezi ca a lucrat si nu a avut grija de copil ca sa nu ia bona?

      La privat, stai 8 ore pe scaun si ai 1 ora pauza de masa. Si inveti si acasa, daca vrei sa devii mai bun profesional.

      Mai mult, daca luam in considerare lucrul de acasa, ar fi corect sa luam in considerare si orele de meditatii pe care le fac domnii profesori si pe care nu le scot la vedere. Sa vedem atunci cat castiga IN REALITATE un profesor.

      Răspunde
       
      1. Mihai
        Februarie 9, 2016 la ora 13:33

        Da arkade. Ti se demonstreaza ca lucreaza de acasa profesorul, pt ca a doua zi, fi-tu sau fi-ta se duce la scoala si are tezele corectate, lucrarile de control controlate si notate. Pentru ca tine o lectie pentru copii vostri.Pentru ca copii tai au activitate impreuna cu profesorul la ora, si incearca sa ii invete ceva, in afara de gagicareala ieftina si alte tampenii din viata de zi cu zi. Si daca unii mai fac meditatii, asta se intampla pentru ca majoritatea nu pot sa isi ia un alt part-time, ca mine sau ca altii ca sa lucreze ceva in plus si sa castige putin mai mult de 1000 de roni!

        Răspunde
         
      2. Danielu
        Februarie 9, 2016 la ora 13:42

        Si de la privat se lucreaza de acasa, chiar lucrezi mai bine si mai mult de acasa decat la birou.

        Performantele se pot masura…daca se vrea.

        Răspunde
         
        1. arkade
          Februarie 9, 2016 la ora 14:29

          Da, se lucreaza de acasa, dar nu se face asta zilnic. si nu in format 4 ore la munca si 4 ore acasa.

          Intrebarea mea e urmatoarea: daca tot lucrati de acasa cele 4 ore…ati fi de acord sa stati la scoala acele 4 ore pe care spuneti ca le lucrati acasa? Daca nu, as vrea sa stiu si de ce. Pana la urma, timpul tot ala e.

          Răspunde
           
  • Constantin
    Februarie 9, 2016 la ora 12:00

    Eu personal, as fi de acord, ca de exemplu atât profesorii, care muncesc 3-4 ore pe zi, cât si medicii (pleava societății după anumite păreri) sa treacă in sistemul privat, si sa fie plătiți asemenea corporatiștilor la performante! As dori doar sa precizez stimați corporatiști, ca atunci costurile educației si sanatatii, ar putea fi usturatoare! Dar sunt convins ca nu va deranjează sa plătiți 500-1000 de euro pe luna școala plozilor! La urma urmei, dumneavoastră sunteți cei performanți, si va permiteți!

    Răspunde
     
    1. AlexM
      Februarie 9, 2016 la ora 20:20

      Si eu sunt de acord.
      Nu doar atat, dar deja copiii mei merg la o scoala privata. Perntru ca imi permit; doar lucrez la privat, care ma plateste mult pentru ca prin munca mea aduc companiei si mai multi bani. Pentru ca sunt capabil. Si am performante excelente.
      Si nu ma deranjeaza sa lucrez 8, 10 sau 14 ore pe zi. Pentru care nu sunt platit suplimentar, dar sunt pasionat de ceea ce fac.
      Sunt doar doua probleme:
      1. Profesorii platiti dupa performante.
      Ha-ha! Dupa rezultatele de la bacalaureatul ultimilor ani, profesorii nu ar avea dreptul nici macar la salariul minim pe economie (Hm! De ce trebuie sa platesti pe cineva cu un minim, atata vreme cat nu merita nici atat?)
      2. Cu ce bani si-ar trimite copiii (nu „plozii”; ci „copiii”, ca doar la fel sunt cu totii – numai unii parinti sunt mai putin educati) neperformantii din sistemul de stat?
      PS: medicii, ca si tamplarii ori coafezele, sunt prestatori de servicii, nu Dumnezei.

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Februarie 9, 2016 la ora 23:26

      Se pare ca suntem mai multi Constantin care citim articolele publicate de dl Moise. Este foarte bine, doar ca atunci cand comentariile noastre sunt in acelasi thread se pot crea confuzii. Spre exemplu, opinia mea este ca forma de proprietate asupra institutiilor de invatamant nu ar trebui sa afecteze in vreun fel calitatea actului educativ. De asemenea, cred ca rudele si prietenii mei medici s-ar supara daca as scrie vreodata despre ei ca sunt „pleava societatii”. Opinia mea este ca forma de proprietate asupra institutiilor sanitare nu ar trebui sa afecteze calitatea actului medical.

      Răspunde
       
      1. AlexM
        Februarie 10, 2016 la ora 20:26

        Absolut de acord (cu al doilea Constantin 🙂 ). Forma de proprietate sau organizare nu are nici o legătură cu calitatea muncii.
        Aceasta este măsurată doar de mândria fiecăruia pentru calitatea propriei prestații.
        Important este să îți placă ce și cum o faci.

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Februarie 11, 2016 la ora 13:51

          Nu va grabiti sa fiti de acord.  Am scris ceea ce am scris mai sus pentru ca eu cred ca nu trebuie amestecat statutul bunurilor publice cu cel al serviciilor publice. In cazul primelor, cred, asemenea lui Coase, ca ar trebui sa guverneze piata. In cazul celor din urma, ar trebui sa guverneze politicile publice. Adica, o banca amplasata in spatiul public este a tuturor si a nimanui. Daca ea apartine municipalitatii, cvartalului, asociatiei de proprietari din imobil, ori, cel mai bine, unei persoane, iar din utilizarea sa se poate obtine un beneficiu, ea va fi bine administrata. In cazul servciilor publice, nu trebuie privatizata politia, armata, spitalele, ori scolile pentru ca ele sa functioneze corespunzator cerintelor cetatenilor care le platesc, ci ele sunt supravegheate de beneficiari prin norme.

          Răspunde
           
  • Valeriu
    Februarie 9, 2016 la ora 11:57

    Se repeta măsurile de pe vremea lui Tariceanu 🙂
    Dar va merge doar pe termen scurt, in final tot asupra lor se va răsfrânge, caci poti strange de gat privatul, dar cand nu mai e de unde sa dea, nu ai ce sa mai colectezi 😀

    Răspunde
     
  • BaCristi
    Februarie 9, 2016 la ora 11:31

    Sa fim seriosi. Majoritatea bugetarilor sunt persoane care nu ar face fata la privat, pentru ritmul lor scazut de munca. Majoritatea locurilor bugetare sunt date din tata in fiu si pe spagi. Majoritatea bugetarilor indiferent de salariu, profita de functia pe care o ocupa pentru spagi si alte gainarii. Majoritatea bugetarilor nu sunt stresati si traiesc mai bine ca privatii chiar daca au un salariu mai mic. Si ganditi-va ca un profesor lucreaza 3-4 ore pe zi si cu concediu de 3 luni vara, nu 12 ore pe zi ca cei de la privat. Daca ar fi atat de rau la privat, probabil ar fi locuri vacante permanent. Asa ca puneti osul la treaba si nu va mai plangeti. Salariile vor creste atunci cand lumea isi face treaba.

    Răspunde
     
    1. ghita
      Februarie 9, 2016 la ora 11:42

      Vad ca toata gloata de angajati la ,,privat” considera ca este mai bine sa fii bugetar,atunci ma intreb oare de ce nu dau fuguta sa se angajeze la stat unde ar castiga faimosul salariu cuprins intre 250 si 450 euro[aia cu media salarizarii pe care o da Moise este la fel de corecta ca si cea de la INS,aduni salariul unuia care are 1500 de euro cu cel de 250 si-ti da un castig fabulos dupa impartirea la doi]

      Răspunde
       
      1. Dan
        Februarie 9, 2016 la ora 13:19

        @ghita- nimeni nu se angajeaza din privat la stat pentru nu au pilele necesare. Eu nu am vazut niciodata anunturi cu job-uri disponibile la ROMATSA, CNADNR, Min. Economiei etc., pe nici un site de recrutare. In Ministerul de Externe se intra numai din tata in fiu sau contra unor spagi babane.

        Răspunde
         
        1. Laura
          Februarie 9, 2016 la ora 20:49

          Nu mai generalizati… nu peste tot la stat se sta si se freaca menta. Ca o comparatie, eu lucrez in ture de 10 ani. Nu am Paste, Craciun, am fost la munca de Revelion. Nu am mai prins o prima, salariu de merit, al 13-lea cred ca de 7 ani… nu, nu exagerez. Si observ ca ii tot sfatuiti pe cei nemultumiti sa plece. Cum ar arata o societate in care ati plati de fiecare data pentru un serviciu de care acum beneficiati gratuit?

          Răspunde
           
      2. Mihai
        Februarie 9, 2016 la ora 17:52

        Greeeeeu… da-ti spun eu! Pt ca nu toata lumea are pile.

        Răspunde
         
      3. Beatrice
        Februarie 9, 2016 la ora 20:45

        unde sunt locuri de munca la stat ca ma duc imediat ?

        Răspunde
         
  • roger
    Februarie 9, 2016 la ora 11:29

    Bugetarii se plang dar nu pleaca. De ce nu pleaca ? Pentru ca e bine. Iata de ce:

    – mediu neconcurential (teama de sectorul privat)
    – salariul nu e mare,dar mai pica (un spor, un venit extern, un al 13-lea si al 14-lea salar, mai o prima de porc, mai o delegatie)
    – niste spagi babane din care vii la biroul tau de bugetar imbracat numai in Lacoste…da nu ne-am dat seama din ce ti le-ai cumparat.
    – 5-6 ore de munca pe zi si la 3 esti acasa si dormi de pranz.

    Răspunde
     
  • felicitari CNADR-ului
    Februarie 9, 2016 la ora 11:05

    cica vor lua prime in valoare de vreo 30 meleoane… ce viata…sale dea si cite 10 tone de motrina cadou pt marile proiecte… sa nu-l uitati pe sova…

    Răspunde
     
  • dan
    Februarie 9, 2016 la ora 10:26

    Domnul Guran uita ca mai toti mari analisti financiari ca in privat e regula plicului cu bani..salariu minim plus plicul..asa ca nu cred ca e o analiza corecta…la bugetari totul e la vedere…in privat (unde muncesc si eu) e impamantenita regula de aur a salariului in plic..chiar la marile multinationale…

    Răspunde
     
    1. Gabriel
      Februarie 9, 2016 la ora 12:11

      Nu toate multinationalele dau salar la plic. Eu personal am lucrat doar la multinationale care tin la imaginea lor iar salarul intra tot pe card si toti banii sunt la vedere in fluturasul de salar, pensie, sanatate …. Si se lucreaza si fara PFA. Mentionez ca salariile erau intre 800 euro si 2500 euro. Important e sa gasesti o multinationala cu coloana vertebrala nu „maimutoi” care au venit la furat in Romania. In loc sa te plangi ca iti dau banii in plic mai bine i-ai reclama autoritatilor competente.

      Răspunde
       
  • Cristian
    Februarie 9, 2016 la ora 09:57

    Cum ati calculat de v-a iesit voua o majorare de 25%? Salariul meu de bugetar a crescut doar cu 11%. Ati facut cumva media cresterilor salariale de la Secretariatul General al Guvernului 55%, cu 25% pentru angajatii din Sanatate si 11% la ceilalti bugetari. Sunt bugetari care muncesc mai mult decat un corporatist si au un salariu de kkt. 850de lei.

    Răspunde
     
    1. Eduard
      Februarie 9, 2016 la ora 11:33

      Cristi, este vina corporatiștilor ca accepta bugetarii salariul de 850 ron? Nu iti convine iar tu valorezi mai mult iti cauti de munca in alta parte ;).
      Dar eu zic ca plicul cu ȘPAGA va linisteste mai ales ca la corporații esti platit la performanța ( nu performezi, zbori ) in timp ce la stat sa traiasca Solitaire!!!

      Răspunde
       
  • Maria
    Februarie 9, 2016 la ora 09:54

    Domnule Guran, foarte bun articolul. Insa as vrea sa va supun atentiei situatia mea (si a altor colegi). Eu sunt o tanara ”bugetara”, lucrez la o universitate (personal administrativ), iar ca cerinte obligatorii pentru angajare au fost studiile superioare si 2 limbi straine, in conditiile in care salariul era minimul pe economie si de asemenea, se intampla sa lucrez de foarte multe ori peste program in lunile aglomerate (fara vreo plata a orelor suplimentare). De 2 ani de cand lucrez aici m-am saturat sa tot aud diverse acuzatii din partea altor persoane care comenteaza ca noi, bugetarii, traim pe spatele altora, etc. Acestora vreau doar sa le spun ca si noi platim aceleasi taxe la stat din salariu (CAS, etc) si muncim pentru banii astia. Poate ca sunt si persoane din sectorul privat care lucreaza de zeci de ani in acelasi post si probabil ca s-au plafonat, insa asa gasim si in sectorul public persoane care nu au niciun chef de clienti si iti vorbesc urat. Sa nu generalizam. Atitudinea oamenilor nu se va schimba dintr-o data doar pentru ca a mai crescut putin salariul, cine a fost om, va ramane asa si in continuare, indiferent de salariul pe care il primesc. Multumesc !

    Răspunde
     
    1. Daniel
      Februarie 9, 2016 la ora 10:45

      Intrebare de bun simt: Daca nu sunteti multumita de salariul primit la locul actual de munca de ce nu va cautati altceva in domeniul privat? Cu 2 limbi straine pe care spuneti ca le cunoasteti nu veti avea nicio problema in a va gasi un loc de munca mai bine platit si cu mai multe satisfactii.
      Cei care sunt angajati in sectorul privat nu prea au sansa sa poata sta la nesfarsit intr-un loc de munca daca nu reusesc sa produca ceva de banii pe care-i primeste la sfarsitul lunii. La stat… nu prea se poate atinge nimeni de ei.
      Cand cineva se plange ca are salariul minim pe economie in administratie si ramane tot in acea pozitie ani de zile …ceva nu e in regula.

      Răspunde
       
    2. Stelica
      Februarie 9, 2016 la ora 11:00

      Da, alt bugetar plimbator de hartii care se plange de salariul minim. Si ce daca aveti studii superioare? Cine are nevoie de diploma de „administratie publica” sau ce aveti dumneavoastra? Ca daca aveati diploma de medic, nu ati mai fi avut salariul minim.

      Deci sa nu ne mai plangem de ceea ce „atata putem”……

      Administratia publica trebuie puternic optimizata, dar asta ar insemna sa plece 70% din personal. Asta e, GHINION !

      Faceti o scoala care se cere pe piata muncii, deveniti profesionista in ceea ce veti face si veti vedea ca firmele vor alerga dupa oameni, nu oamenii dupa firme. Oamenii buni in ceea ce fac, de ei vorbesc, nu de cei care pot fi inlocuiti in 1-2 zile…

      Succes !

      Răspunde
       
    3. Octavian
      Februarie 9, 2016 la ora 11:10

      Pentru bugetarii care se cred supracalificati si prost platiti: Esista mediul privat care, spre deosebire de stat, tine la performanta si plateste corespunzator (cu mici exceptii). Un bugetar ori este slab, ori se complace in situatia prezenta, dar niciuna dintre variante nu ii confera dreptul de a se lamenta. Atat statul cat si mediul privat are avantaje si dezavantaje. Tine doar de noi ca persoane si de alegerile pe care le facem sa ducem o viata mai buna.

      Răspunde
       
      1. Alex
        Februarie 9, 2016 la ora 15:00

        Cine spune ca la privat performanta se masoara in leafa pe care o primesc angajatii se minte singur.

        Răspunde
         
        1. Mihai
          Februarie 10, 2016 la ora 11:02

          Pot sati spun „cu mana pe inima” ca daca intr-adevar esti bun, castigi mai mult. Cu cat mai bun, cu atat mai mult. Totul depinde de tine!!!
          PS: Daca n-ai mai mult insemna ca nu esti suficient de bun.

          Răspunde
           
          1. AlexM
            Februarie 10, 2016 la ora 20:36

            Bine spus, Mihai!
            Cu o plăcută surpriză văd că din ce în ce mai mulți oameni care nu lucrează în sistemul de stat au început să ia atitudine și să răspundă nemulțumiților cronici – fie ei lucrători „la privat”, fie „la stat”.

             
    4. Sorin
      Februarie 9, 2016 la ora 13:11

      La buget de obicei asa e procedura. Daca sunt oameni care vor sa faca ceva, e nevoie sa schimbe usor sistemul. Ceea ce de multe ori se dovedeste a fi mult mai greu, aproape imposibil.

      Cine zicea ca suntem in 2016 si totul ar trebui sa fie informatizat, are dreptate. tehnologia, sau programatorii pot face asta.

      Se platesc sume astronomice pentru ce aplicatii insuficiente se dezvolta la stat.

      Un site de prezentare la minister zeci de mii de euro, si daca il face un privat costa maxim 2000.

      Răspunde
       
    5. Beatrice
      Februarie 9, 2016 la ora 20:49

      Maria si de ce nu pleci in sectorul privat ?

      Răspunde
       
  • citizen
    Februarie 9, 2016 la ora 09:48

    Anul asta nici o sansa, doar sunt alegeri si bugetarii se stie ca sunt cei mai buni votanti la comanda. Speram pe viitor o comasare de agentii/regii si alte organisme de genul si usor usor sa scada macar cu 10-15%. Daca mergem in ritmul asta in curand o sa fie jumatate de bugetari din totalul celor angajati legal.
    Am auzit la un primar ca nu poate destructura posturi(legea administratiei publice parca), dar se ceeaza altele pentru anumite persoane…ce ziceti de asta?!

    Răspunde
     
  • Oana
    Februarie 9, 2016 la ora 09:27

    Salariile celor din Parlament au crescut cu 55% cf celor spuse de resursele umane. Un consilier cu sporuri maxime are chiar si 5400 lei.

    Răspunde
     
  • Dan,
    Februarie 9, 2016 la ora 09:17

    Vrabia malai viseaza, ma refer la servicii publice mai bune. Cel mai recent exemplu este politistul care sta si priveste cum un cocalar loveste in figura o salvamontista. Eu as da afara 50% din Politie si vreo 60 % din administratie. Orice s-ar spune, majoritatea bugetarilor sunt niste putori platiti din banii privatilor.

    Răspunde
     
    1. Marius
      Februarie 9, 2016 la ora 11:08

      Nu are nici o legatura exemplul tau cu articolul de fata. Acela e un caz extrem de nesimtire, poate si de conflict de interese.

      Ai da afara 50% din politie? De ce? ti se pare ca sunt prea multi politisti rutieri de exemplu? 60% din administratie? Ok – si ce pui in loc? eficientizezi sistemul astfel incat sa nu mai vina omul la ghiseu? astfel incat sa nu se mai plimbe hartii de colo colo?

      Cam cu ce ai dubla masurile aducatoare de bani la buget?

      Mai spunea cineva ca parlamentarii si-au crescut salariile cu 55% – e corect si revoltator si asta, aia-s cu adevarat putori inutile insa nu marirea salariilor lor afecteaza calculele bugetare. O crestere de cateva procente a salariilor bugetarilor sau cateva procente in plus sau in minus la TVA sunt numerele care ar trebui bine chibzuite si aplicate cu termenul lung in minte – nu cu hei-rup-uri electorale.

      Din pacate viziunea si planificarea long-term lipseste la clasa politica. Asta e ceea ce doare, nu ca si-au marit niste dobitoci salariile. Asta tine capul de afis pentru ca are priza la mase. Asupra cifrelor economice are totusi o influenta minima.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Februarie 9, 2016 la ora 11:53

        „ti se pare ca sunt prea multi politisti rutieri de exemplu?”_Mie mi se pare ca sunt destui. Ii vad cand trec coloanele oficiale, a d-lui Oprea, spre exemplu. Cand sunt in intersectii, circulatia este OK, dar sunt prea rar. Prefera sa se odihneasca in birouri si cer pe langa mariri de salarii inasprirea legilor. Oricum nu le aplica, iar daca se afla in situatia de a le aplica, aceasta se poate tranzactiona.

        Răspunde
         
      2. ionel
        Februarie 9, 2016 la ora 12:14

        da… administratia ar trebui data afara in proportie de 90% nu de 60%. De ce? Pt simplu fapt ca suntem in anul 2016 si se poate inlocui cu un sistem informatic. Dar nu, pt ca pile si relatii trebuie sa existe. Cum mai vrei sa se fure bani publici daca lelea floatza uite sa semneze stiu io ce hartie, sau o face sa fie „disparuta” Nu exista gram de transparenta, gunoaiele din administratie te trateaza ca pe ultimul om, uitand ca tu ii platesti salariul ala de cacat pe care il are, pt ca i-a fost lene sa se adapteze zilelor in care traim sau i-a fost lene sa invete chestii noi. Oricum cei din administratie nu stiu sa faca nimic pe langa munca lor super grea de birou.

        Răspunde
         
    2. Stelica
      Februarie 9, 2016 la ora 11:11

      50%?
      Crede-ma, daca am introduce amendamentul 2 din constitutia USA, adica sa ne aparam pe noi cu arme de foc, ar fi cu totul altceva.
      Politistii spun mereu „nu ne da voie legea”, „legea nu ne permite cutare” etc.
      Atunci sa fie desfiintata politia, din moment ce este mereu legata cu mainile la spate. Dar ei accepta acest „statut” nu din salarii ori bonuri de masa, stim cu totii de ce, nu mai intru in detalii.
      Ei nici nu protesteaza, gen „Vrem sa fim de partea cetatenilor, sa punem la punct infractorii incat sa planga de frica!”, ca nu e in interesul lor.
      Da, nu sunt „politically-correct”, stiu.

      Răspunde
       
      1. Marius
        Februarie 9, 2016 la ora 17:26

        Oh da – de inlesnirea accesului publicului larg la arme avem nevoie.

        Uita-te in jurul tau. Te-ai simtp mai bine stiind ca orice semianalfabet (si nu e nici o exagerare) poate fi inarmat?

        Cum crezi ca ar arata disputele intre clanurile tiganesti daca ar avea acces la arme? Pentru ca odata cu „liberalizarea” accesului se va lansa cursa inarmarii, profesor universitar, lucrator la multinationala, Sorin – baiatul cu creierul cat o nuca ce a facut-o KO pe salvamontista, Mondialu’ sau mai stiu eu cine, toti se vor inscrie sa isi cumpere arme.

        Bafta atunci!

        Răspunde
         
        1. Ionelu Chelu
          Februarie 12, 2016 la ora 03:07

          Sorin n-ar putea sa-si cumpere arma deoarece are cazier. Cel putin asta e legea in tarile civilizate, gen Canada …
          In Romania insa nici eu nu sunt de acord cu relaxarea conditiilor de posesie/port arma, avand in vedere coruptia generalizata existenta in sistem.

          Răspunde
           
  • Ionel
    Februarie 9, 2016 la ora 09:11

    Exclus sa vedem o imbunatatire a serviciilor. Cel putin nu una vizibila. Mai ales ca vorbim de o corelatie inversa. Dam mai multi bani sa vedem servicii mai bune. Cand normal trebuia sa fie invers. Vedem servicii mai bune si dam mai multi bani. Asa, e ca la curve, dam banul inainte si speram sa fie bine.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Februarie 9, 2016 la ora 13:06

      Foarte pe scurt si oarecum simplist, trebuie spus ca exista studii cu privire la dependenta calitatii serviciilor (variabile calitative) si a investitiilor in acest sector al economiei (variabile cantitative). Nu intru in detalii, mai ales ca variatia lor depinde de numerosi factori, dintre care unii care se manifesta aleator. Dependenta celor doua variabile este mai degraba directa. O corelatie inversa ar fi fost in cazul in care cu cat s-ar cheltui mai multi bani, cu atat s-ar obtine servicii mai proaste. Si viceversa.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase