Pietonale în orașul cartierelor-dormitor

de Moise Guran

Primăria Capitalei a dat publicităţii un plan de 240 de milioane de euro, care cuprinde câteva proiecte prin care zona centrală va fi modificată, urmând să apară mai multe zone pietonale şi piste de biciclişti. Foarte bine, brava! Dar dincolo de faptul că suma este cam de cinci ori mai mare decât bugetul judeţului Vaslui, acest tip de proiect, faraonic oricum prin efortul financiar, chiar dacă nu şi ca peisagistică urbană, are unele probleme de utilitate şi, mai ales, de filozofie.

Deşi sunt un mare fan al zonelor pietonale exclusive, mi se pare o glumă să le întinzi ca o peltea, dacă n-ai transport public civilizat care să le facă accesibile. Că, deşi nu e om pe pământ căruia să nu-i placă să se plimbe, puţini sunt capabili sau dispuşi să se plimbe câţiva kilometri. Asta înseamnă că, dacă vrei să faci o pietonală pe Champs Elysee-ul gândit de Ceauşescu în faţa Casei Poporului, trebuie să mai scoţi o gură de metrou între Unirii şi Izvor, taman în faţa Parlamentului. Altfel, lumea se va plimba mai mult pe capete. Că trotuare largi sunt şi acum, aşa a fost gândit bulevardul respectiv, să se poată plimba lumea, dar nu o să vedeţi mare efervescenţă pietonală pe el nici în weekend, nici în timpul săptămânii, decât atunci când sunt concerte în parcarea din faţa Parlamentului.

12620363_10201518597522732_1604967340_oCare parcare, că tot veni vorba, e cred cea mai bună din Bucureşti, mie nu mi s-a întâmplat niciodată să nu găsesc acolo un loc liber. Ok, vom face una subterană, de acord, nici nu mă pricep de altfel la dezbateri peisagistice, dar mi se face părul măciucă numai când mă gândesc cum vom plăti 240 de milioane de euro pentru trei patru proiecte de pietonale gigantice în centrul Bucureştilor.

Ca un cetăţean enervat pe traficul de zi cu zi, obosit de veşnicele războaie de la bloc pentru locurile de parcare, eu fac un alt calcul, mai simplu. Să presupunem că o parcare cu trei etaje subterane şi trei supraterane ar necesita cam 500 de metri pătraţi de teren, cinci milioane de euro şi ar putea caza 60 de maşini. Să presupunem că un primar deştept şi-ar putea propune ca, de 240 de milioane, să facă aproape 50 de astfel de parcări, dar nu la Parlament, în Piaţa Constituţiei, ci între sutele de blocuri ale Capitalei. Să presupunem că cetăţenii de prin blocuri, obosiţi şi ei, ca şi mine, de războiul cotidian pentru un loc de parcare, ar vrea şi ei să contribuie, la fifty-fifty cu Primăria, într-un aranjament de finanţare ipotecară, garantat eventual şi de Autoritatea Locală, iar în Bucureşti s-ar putea face 100 de astfel de parcări supraterane între diferitele cartiere de blocuri din Capitală.

Faceţi un calcul… ar dispărea de pe străzi aproape 6000 de maşini care acum sunt parcate pe carosabil, pe alei, pe bulevarde, peste tot. Acest tip de proiecte s-ar putea demara concomitent în mai multe locuri şi ar costa cam cât reamenajarea faraonică, pietonală, dar tot faraonică, a Centrului Civic. Cam acelaşi efort bugetar, dar altă filosofie, una mai înclinată spre util.

Că degeaba te relaxezi la o plimbare de seară, în weekend, vara sau iarna, prin grădinile pietonale din Centru, dacă apoi te întorci în cartierul unde locuieşti, te enervezi şi uiţi că te relaxasei.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

33 răspunsuri la Pietonale în orașul cartierelor-dormitor

  • gigi
    Februarie 2, 2016 la ora 17:56

    Bai Guran, ceea ce ai scris tu e o gluma de articol… cu o suma uriasa de bani tu creezi locuri de parcare pentru 1% din masinile orasului 🙂 .. si ar trebui sa fie fifty-fifty cu cetatenii… pai esti normal la cap? Mai bine ma dau cu role pe pietonal (pacat doar ca la ritmul in care lucreaza astia voi fi mort cand e gata ..) … dar varianta ta e proasta rau…

    Răspunde
     
  • Daniel
    Ianuarie 30, 2016 la ora 22:02

    Corect.

    Răspunde
     
  • Dani
    Ianuarie 29, 2016 la ora 00:43

    6000 de masini din totalul de 900000 din bucuresti este extrem de putin. 0.65%

    Răspunde
     
  • mara
    Ianuarie 28, 2016 la ora 23:22

    uiti ca te relaxasesi

    Răspunde
     
  • Eugen
    Ianuarie 28, 2016 la ora 18:30

    Mie mi se pare foarte bună initiativa Primăriei Capitalei. Nu mai e mult până când o să realizăm, cu toţii, că aerul pe care îl respirăm este mult mult mai preţios decât străzile, parcările şi maşinile.
    Sunt extrem de dezamăgit să constat că un om ca Moise Guran, prin acest articol, încurajează crearea altor clădiri decât a parcurilor şi a pietonalelor.
    Românul e în stare să meargă cu masina si până la coltul blocului să-şi arunce gunoiul.

    Răspunde
     
  • Zagura
    Ianuarie 28, 2016 la ora 15:53

    O noua capitala construita de la zero,ar rezolva multe probleme. Dar pentru asta este nevoie de vointa politica, greu de obtinut intr-o democratie. Alte tari au facut-o, dar in conditiile unor dictaturi. (Brazilia, Mianmar sunt doar doua dintre ele). PS. Imi inchipui ca nici d-l Guran nu agreaza ideea…

    Răspunde
     
  • Andrei
    Ianuarie 28, 2016 la ora 15:24

    Daca fumatul este interzis in locuri publice de ce nu interzicem si traficul rutier? Intr-un oras ca Bucurestiul ambele au acelasi efect asupra sanatatii cetatenilor. Ipocrizia poarta fesul?

    Răspunde
     
  • Anonymous
    Ianuarie 28, 2016 la ora 15:15

    Romanii si masinile lor… Un plan mai sustenabil este sa investim in transportul public dar daca nu stai cu o mana pe volan si cealalta pe schimbatorul de viteze in timp ce asculti radio Mainstream in timp ce aerul devine irespirabil in jur nu simti ca ai realizat ceva in viata. Pietonii sa faca bine sa munceasca si sa isi cumpere masina!

    Răspunde
     
    1. Eugen
      Ianuarie 28, 2016 la ora 18:29

      Foarte bine spus! Mie mi se pare foarte bună initiativa Primăriei Capitalei. Nu mai e mult până când o să realizăm, cu toţii, că aerul pe care îl respirăm este mult mult mai preţios decât străzile, parcările şi maşinile.
      Sunt extrem de dezamăgit să constat că un om ca Moise Guran, prin acest articol, încurajează crearea altor clădiri decât a parcurilor şi a pietonalelor.
      Românul e în stare să meargă cu masina si până la coltul blocului să-şi arunce gunoiul.

      Răspunde
       
    2. Alina
      Ianuarie 28, 2016 la ora 18:38

      Mai lăsaţi maşinile, parcările şi încurajaţi oamenii să-şi folosească picioarele lăsate de natură. Este un proiect foarte bun.
      Educaţi-vă copii să folosească transportul în comun, bicicleta sau alte mijloace de transport in afară de maşini şi astfel vom respira un aer mai curat.
      Ne trebuiesc parcuri, piste de biciclişti, pietonale, spaţii verzi. Am văzut unde ne-au adus maşinile, poluarea, traficul. E timpul să acordăm credit si naturii.

      Răspunde
       
  • Baubau
    Ianuarie 28, 2016 la ora 14:20

    5 milioane ar costa asa o parcare micuta, de 60 de masini, doar cu licitatii facute in stil romanesc, cu pret de 5 ori mai mare.

    Răspunde
     
  • Gheorghiu
    Ianuarie 28, 2016 la ora 12:39

    Aceste studii de fezabilitate si proiecte nu sunt facute pentru cetateni, ci pentru firmele care vor incasa bani cu nemiluita pentru niste lucrari care nu doar ca nu vor ajuta oamenii, ci le vor complica viata in mod inutil. Stimata Primarie, CAND aveti de cand sa finalizati magistrala M5 de metrou? Îl rog pe dl.Guran să ne sprijine cu o postare în care să facă apel public pentru finalizarea rapidă a magistralei M5, suntem calamitați în Dr.Taberei, se circulă pe o bandă la Favorit, chiar și sâmbăta este bară la bară, este o aventură să mergi la serviciu, la ore de vîrf durează minim o oră ca să ajungi în centru. Idem, seara, când lumea se întoarce acasă.
    Din 2011, cetățenii care locuiesc în Drumul Taberei suferă enorm din cauza traficului deviat, strangulat, molozului, prafului, gropilor, săpăturilor pentru acest obiectiv investițional atât de util și așteptat de oameni. Acest cartier, cândva plin de verdeață, de peluze cu trandafiri, cu bulevarde largi, a fost efectiv distrus din nepăsarea autorităților, cauzând pierderi economice și suferință psihică năpăstuiților din această zonă liniștită a capitalei. Inițial, termenul de finalizarea a tronsonului M5 era anul 2014…acum nu se mai vede capătul tunelului.

    Răspunde
     
  • Vrgg
    Ianuarie 28, 2016 la ora 12:31

    Nu va ambalati. Nu se va face nimic efectiv. Doar niste desene pe hartie. Vin alegerile si tre bani si munitie electorala pt fraieri. Astia n-au avut 120 de milioane pt podul Basarab. Si acum platim la el… No comment.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Ianuarie 28, 2016 la ora 15:37

      Ba, eu cred ca vor incepe lucrarile cu promisiunea ca vor fi finalizate in 12 luni, la costurile anuntate. Termenele vor fi amanate, vreo 10 ani (linia de tramvai din Pantelimon tot nu va fi terminata la acea data), iar bugetele vor fi majorate cu 300%. Nimeni nu va mai intreba cat costa lucrarea, doar, doar se va ispravi odata.

      Răspunde
       
  • michael
    Ianuarie 28, 2016 la ora 11:25

    Saaaaaau, s-ar mari considerabil taxele pentru a intretine si a rula o masina in bucuresti/romania. De ce sa construiesti parcari ca sa incurajezi si mai multe masini, cand poti sa imbunatatesti transportul in comun si sa cresti taxele pt masina personala. Stiu studenti in anul 2 de facultate, care au masina. Pentru ca e foarte ieftin sa cumperi si sa rulezi o rabla in romania.

    Răspunde
     
  • Vali Petru
    Ianuarie 28, 2016 la ora 11:22

    Am si eu o idee: cum ar fi daca in fiecare dintre spatiile dintre blocuri s-ar realiza parcari subterane iar deasupra parcuri si zone pietonale astfel incat sa dispara toate masinile de pe trotuare sau parcate aiurea ( intre fiecare 2-3 blocuri exista o suprafata de 4-5-600mp care ar putea fi folositi pentru parcari pe mai multe nivele) si apoi sa se dea lege astfel incat locurile de parcare existente in momentul de fata pe lateral sa fie folosite exclusiv pentru urgente gen salvare, politie , etc.
    Sa recunoastem, Bucurestiul nu a fost construit pentru numarul populatiei de astazi si ori il bombardam si il reconstruim sa putem maximiza spatiul sau gasim solutii alternative astfel incat sa isi poata pastra numele de Micul Paris.
    Cum spuneam, parerea mea.

    Răspunde
     
    1. oct
      Ianuarie 28, 2016 la ora 19:01

      felicitari pentru expunerea ideei!
      va rog sa mai verificati calculele, nu imi dau seama cat spatiu ati alocat pentru o masina (6 etaje x 500m2 sunt vreo 3000 m2, din care se scade spatial necesar cailor de acces si structurii effective/pereti; vad cam 7m2 pe loc de parcare, ar trebui sa rezulte un numar mai mare de locuri si un pret mai mic pe loc)
      desi ma atrage idea si mi-as fi dorit de ceva timp asa ceva, nu stiu cat de fezabile sunt 3 niveluri subterane (undeva la 7 metri sapati, risca sa afecteze structura de resistenta a blocurilor din jur),cred ca 2 nivele ar fi fezabile, plus un nivel suprateran (mai multe nivele ar avea impact negative asupra proprietarilor de la nivelele inferioare ale blocurilor). pe terasa constructiei s-ar putea amplasa actualele locuri de joaca dintre blocuri, vegetatie sau alte locuri de parcare.
      oricum, construirea parcarilor intre blocuri cade in sarcina primarului de sector.
      primarul general ar putea sa investeasca in fluidizarea traficului prin management adecvat si construirea de pasaje denivelate (proiecte exista,cred,de vreo 30 de ani) ceea ce ar putea permite alocarea unei benzi de circulatie pistelor de biciclete. fondurile astea ar putea merge si la imbunatatirea transportului public(inlcusiv metrorex, care ar fi normal sa apartina de primarie).
      investitii de genul acesta se pot realiza si prin cresterea impozitului pe masina si a taxelor de parcare (pana la urma, masina e un lux si ar trebui sa coste…)

      Răspunde
       
  • Sava
    Ianuarie 28, 2016 la ora 11:19

    In Bucuresti nu s-a mai facut ceva concret de ani buni. Aceleasi lucrari care nu se mai termina; vesnicele probleme cu traficul prin oras; starea jalnica a transportului in comun, lipsa unor legaturi rapide, decente cu localitatile limitrofe, lipsa parcarilor de orice fel,etc.

    Oamenii din primarii sunt rupti total de realitate! Pana la a face noi zone pietonale, orasul asta are nevoie de o retea de transport bine pusa la punct cu legaturi catre localitatile limitrofe. Este necesara implementarea de sensuri unice si reorganizari de trafic. Avem nevoie URGENA de parcari in cartierele orasului ca sa putem elibera trotuarele de masini si astfel se vor putea amenaja zone verzi pe marginea bulevardelor…. Si multe alte probleme ard si raman nerezolvate…..

    Dar nu! NOI (Primaria si incompetentii ei) sarim direct la ultima etapa! Bataia de joc a atins cote alarmante. Deja au aparut afise cu iz electoral prin oras… Goana alesilor dupa bani si putere e sport national si nu se mai termina! Sunt curios pana unde se poate merge….

    Apropo: ieri am vazut o tita-mai groapa pe Stefan cel Mare pe langa circ…. Cati oameni nevinovati trebuie sa mai moara pana cand vom intelege cu totii ca trebuie sa ne schimbam si sa schimbam ceva in orasul asta,in tara asta??

    Răspunde
     
  • Cristian
    Ianuarie 28, 2016 la ora 11:13

    Toti parcheaza pe trotuar sau pe linia tramvaiului indiferent cate locurid e parcare special amenajate exista in zona. Ca romanul isi vrea caruta fix in fata usii. Daca parcarea aia trebuie latita sau e la mai mult de 3 metri de scara blocului automat va fi goala aproape tot timpul.
    Nu sta nici dracu sa se invarta ca mien 30 de minute pana sa gaseasca un loc de parcare care sa nu incurce nimic. Cei mai multi isi lasa caruta unde nimeresc.
    Cam totul tine de educatie, bun simt si spirit civic. Ce spirit civic sa aiba unul care parcheaza pe trotuar si nu iti lasa loc sa treci cu carutul cu copil? Ce bun simt sa aiba ala care isi pune caruta de-a latul parcarii sau pe doua locuri?
    Uitati ca asta e romania? :))
    Au facut si eio pista de bicicleta de tot rahatul pe Victoriei si parcheaza la greu romanasii pe ea. Daca mergi pe acolo te si injura ca din cauza ta le-a luat lor inca o banda de circulatie.
    Despre ce vorbim aici?

    Răspunde
     
  • Marius
    Ianuarie 28, 2016 la ora 11:06

    Moise, ar fi util sa faci o plimbare pe jos, împreuna cu o echipa de filmare in statia de tramvai de pe podul Basarabi pe care il ai pus in genericul/fundalul emisiunii. O sa ramai uimit cat de mizerabile sunt scarile rulante, scările propriu zise, balustradele, geamurile si tot ceea ce tine de domeniu public adica de primarie.
    Daca reușești sa ajungi in zona, încearcă sa filmezi si trotuarul rulant din Gara de Nord. O sa ai senzatia ca se te afli in groapa de gunoi a orașului.

    Cat a fost zapada in oras am circulat cu metroul si RATB. Nu mi-am imaginat vreodată ca stațiile de metrou pot sa ajungă la o asa degradare. Lipsesc tavanele false (realizate inițial din sticla) care ar trebui sa mascheze instalațiile de dedesubt. Repararea nu costa o avere, insa lipsa lor arata dezinteresul sau nepriceperea celor din administrație. Nu se poate ca un bun public utilizat de toti locuitorii orasului, un oras care are bani, sa arate in halul asta!!!
    Cat despre vehiculele RATB-ului ce sa mai vorbim. Durata de exploatarea a autobuzelor, troleelor si tramvaielor este depasita de mult. Grav este ca nu exista nici un plan de reînnoire sau reparatii capitale.

    Insa stam si visam la cai verzi pe pereti, reconfiguari de trotoare in zona centrala!!!!

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Ianuarie 28, 2016 la ora 15:46

      Podul e departe. O plimbare in buricul targului, de la biserica Sf Gheorghe pana la bd. Unirii, adica exact pe unde trec vara turistii care merg spre Palatul Parlamentului, este o aventura. Trotuarul este plin de gropi, denivelari mari, in fata magazinului Unirea e un santier perpetuu cu o intrare la metrou mizerabila si cu numeroase lespezi desprinse din caldaram. Jardiniere parasite, gunoaie, jeg… De ce? Pentru ca cei care efectueaza lucrarile de arhitectura urbana si peisagistica nu le mai intretin. Se face contract de mentenanta, dar nu se repara nimic pentru ca inseamna costuri, adica parte tocmai din banii care au fost deja trimisi para-ndarat la semnarea contractului.

      Răspunde
       
  • dragos
    Ianuarie 28, 2016 la ora 10:24

    Primu aspect: mi-e greu sa cred ca pe strazile din Bucucresti, sunt parcate DOAR 6000 de masini. Parcul auto, proprietate personala, depasea 1 milion de vehicule in 2009, conform unor statistici. De atunci cred ca a mai crescut cu vreo 30% si nu iau in considerare masinile inregistrate pe firma, Cred ca 6000 de masini sunt numai in cartierul Crangasi, care este unul din cele mai mici, si incare de vreo 2 ani de zile, pe anumite strazi sunt ocupate noaptea 3 din cele 4 benzi. Sa nu mai vorbesc de circul zilnic din spatele blocului cu locurile inchiriate.
    Al doilea aspect: bucurestenii nu ies sa se plimbe in centru unde nu poti sa respiri nici vara nici iarna, se duc doar sa se dinstreze in vreun bar, in cel mai bun caz, ci se inghesuie in putinele parcuri mai mari, din care dispar anulal portiuni, care sunt pozitonate cumva mai spre margine, ca nu mai zic de exodul de weekend, in toate cele 4 zari.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Ianuarie 28, 2016 la ora 11:06

      Ar putea fi amenajat cu banii respectivi lacul Vacaresti, in prezent o balta puturoasa in care se arunca gunoaie. Ar putea deveni, in ciuda apropierii de parcul Tineretului, un spatiu atragator inclusiv pentru turisti, care s-ar alatura zestrei verzi a Capitalei. Este evident ca proiectul PMB nu urmareste interesul cetatenilor, ci pe cel al consilierilor. Sau, macar, al unora dintre ei.

      Răspunde
       
  • Dorin
    Ianuarie 28, 2016 la ora 10:17

    Citez: „ar vrea şi ei să contribuie, la fifty-fifty cu Primăria”

    Bancul zilei. Ar prefera sa faca 8 ore pe zi cautand loc de parcare decat sa dea banii pentru una de genul.

    Răspunde
     
  • vali
    Ianuarie 28, 2016 la ora 10:13

    pai treaba e cat se poate de simpla. au facut proiectul asta pentru ca se poate fura foarte usor din banii aia, fara a fi nevoie sa construiasca nimic, practic. mai pui o bordura, mai bagi un excavator si pac au disparut milioanele de euro. pentru parcari subterane chiar trebuie sa muncesti si chiar s ar cheltui banii

    Răspunde
     
  • Constantin
    Ianuarie 28, 2016 la ora 10:11

    Inaintea pretului, dar in stransa legatura cu banii, este, cred, necesar sa discutam despre utilitatea proiectelor PMB. Experimentul Calea Victoriei a acutizat starea de imbulzeala si haos de pe soselele Bucurestiului. Sunt de acord cu reducerea circulatiei auto in zona centrala, dar este in contradictie cu aprobarea construirii de noi cladiri administrative si de birouri, fara parcari. Distrugerea cladirilor de patrimoniu a fost explicata de arhitectul sef prin necesitatea de innoire. Stupid, pentru ca turistii tocmai cladirile vechi vor sa le vada. Ingustarea Bd. Magheru si Balcescu ar avea un efect si mai prost. Bd Unirii este o artera complet necirculata de pietoni, care se inghesuie in Centrul Vechi, aflat la doar cateva sute de metri. Pravaliile din zona sunt pustii si asa vor ramane daca nu se creeaza puncte de atractie. Acesta ar fi rolul unor maghernite, comertul stradal, probabil la fel ca in Piata Unirii I, plina de tarabe cu sosete si chiloti. Doar ca pe bd. Unirii s-au plantat arbusti care s-au uscat intr-o saptamana si ne-au uscat si pe noi la buzunare. Oare cine va primi spre executie lucrarea? In mod sigur, cu mult mai utila, pentru fluidizarea traficului rutier si reducerea aglomeratiei in centru ar fi finalizarea soselei de centura. Beneficiul locuitorilor Capitalei ar fi mai mare. Veniturile la bugetul local ar spori, urmare a reducerii pierderilor si stimularii investitiilor.

    Răspunde
     
  • bogdan
    Ianuarie 28, 2016 la ora 10:06

    Asta cu parcarile intre blocuri seamana teribil cu proiectul de izolare termica a acelorasi blocuri. Acolo cine a dat shpaga la primar si-a izolat blocul , cine nu …nu. La fel ar fi si cu parcarile astea.
    Contributie fifty-fifty ? Ha. La mine in bloc s-au certat o luna pe scara vecina daca sa puna bani sa schimbe niste coloane de apa rece.
    Intelegeti un lucru , sunt foarte multi pauperi care traiesc in blocurile vechi ceausiste deci nici o sansa de civilizare aici

    Răspunde
     
  • Sofian Gheorghe
    Ianuarie 28, 2016 la ora 10:01

    Toate bugetele locale (primarii de comune, orașe și municipii și consiliul județean) ale județului Vaslui au avut venituri totale de 894,8 mil. lei (200 milioane de euro) în 2014. Puteți să consultați situația pentru orice primărie sau consiliu județean pe site-ul Direcției pentru Politici Fiscale și Bugetare Locale din MDRAP. Aici veți afla cât a încasat exact orice primărie sau consiliu județean din România și cât a cheltuit, precum și structura veniturilor și cheltuielilor. De exemplu, veți afla că toate primăriile de sector, plus primăria generală a capitalei, au avut venituri totale în 2014 (pentru anul trecut încă nu sunt datele) de 7,725 miliarde lei, ceea ce înseamnă 1,7 miliarde de euro. Atât e bugetul tuturor primăriilor din capitală și nu 3 sau 4 miliarde de euro, cum mai aud pe la unele emisiuni.

    Răspunde
     
  • mihai
    Ianuarie 28, 2016 la ora 09:36

    nu ai calculat suprafata masinilor. in 500mp incap 60 de masini, deci in 6 etaje incap 360 de masini intr-o parcare, rezultand aproximativ 18000 de masini in 50 de parcari

    Răspunde
     
    1. Baubau
      Ianuarie 28, 2016 la ora 14:36

      In nici un caz nu incap 60 de masini pe 500mp. Un loc de parcare are 2,5×5 m, deci 12,5mp.Adica 60 de masini ocupa 750 mp, doar locurile de parcare propriu-zise, fara circulatii.
      Dar si suma de 5 milioane pt o astfel de parcare e umflata la greu.

      Răspunde
       
  • speranta R
    Ianuarie 28, 2016 la ora 08:19

    bravo,Moise!
    ceea ce multi gandesc in tacere,tu o spui cu voce autorizata;trebuie sa fii sustinut de autoritati, sa nu se mai arunce banii aiurea si sa aterizeze in buzunarele lor;
    asemenea lucrari s-au facut in Polonia din
    bani europeni:trotuarele din piatra bej sunt curate si strajuite de flori in ghivece mari,schimbate in functie de anotimp;
    o placere sa te plimbi,bogat sau sarac…..

    Răspunde
     
  • Valentin
    Ianuarie 28, 2016 la ora 08:12

    ideea e ca nici unul din personajele care au aprobat acel plan urbanistic nu cred ca are probleme cu locul de parcare din fata vilei…problemele noastre cotidiene sunt basme pentru ei; noi traim o realitate paralela pe care ei nu o pot concepe sau imagina…
    @ Mihai – daca faci 100 astfel de parcari ca in articol atunci poti sa dai o lege care reglementeaza parcarea aiurea pe linia de tramvai/trotuar si sa dai amenda sa zicem 10% din pretul de catalog al masinii. Atunci nu se vor mai gasi smecherasi cu audi/bmwuri sa parcheze unde vor ei, cu cat e mai scumpa masina cu atat e mai mare amenda…

    Răspunde
     
  • Mihai
    Ianuarie 27, 2016 la ora 23:47

    Chiar acum cateva zile ma gandeam sa propun primarului din Timisoara o astfel de solutie, orimaria sa puna la dispozitie terenul si jumatate din bani, iar restul de la cetatenii interesati. Nu stiu cat de legal se poate face totul. Dar interesant ar fi sa se faca un sondaj si sa vedem cati ar fi dispusi sa isi plateasca locul pentru o parcare supraetajata. Cred ca multi si-ar parca masina tot in noroaie sau pe trotuar. Un exemplu este parcarea Iulius Mall din Timisoara, unde acum 2 ani s-a pus parcare cu plata si aceasta era goala si oamenii parcau masina pe trotuare afara, desi parcarea era doar 2 lei.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase