Impozitarea săracilor și ipocrizia salariului minim pe economie

de Moise Guran

Sesizez un conflict extrem de emoțional, în locul unuia de idei, în toată tevatura creată de declarațiile secretarului de stat Gabriel Biriș, în legătură cu impozitarea celor care nu au venituri legale. În esență nu este vorba despre un conflict/dezbatere de filozofie socială stânga/dreapta, chiar dacă Biriș a fost întotdeauna un tehnician (e avocat specializat pe fiscalitate) cu idei de dreapta, iar cei care îl atacă acum sunt în mod evident de stânga. Problema nu o reprezintă nici măcar banii strânși la buget din impozitarea celor care nu au niciun venit declarat, ci din faptul că nedeclararea veniturilor menține România într-o zonă extrem de rudimentară din punctul de vedere al organizării muncii. Dacă dăm la o parte ipocriziile politice, discuția ar putea fi chiar utilă.

Nu vreau să-l scuz pe Biriș și, înainte de a explica unde e cheia problemei, aș vrea să-i atrag atenția, și lui și celorlalți oficiali de la Finanțe, că ampla schimbare a legislației fiscale necesită într-adevăr o perioadă de adaptare, una în care Fiscul ar trebui să fie mai mult consultant și mai puțin polițist. Eu sunt pentru legi ferme în acest domeniu, dar să ne asigurăm întâi că legile sunt simple și ușor de înțeles, apoi să ne asigurăm că sunt cunoscute de toată lumea, iar abia apoi să ne apucăm să-i sancționăm pe cei care nu le respectă. Din acest punct de vedere, fără a-i face lui Biriș un proces de intenție, le atrag atenția celor de la Finanțe/ANAF că stau foarte prost la capitolul Comunicare. Cam la fel au stat lucrurile și cu declarația (devenită de asemenea virală) despre salariul de doi lei, făcută de însăși ministrul Anca Dragu Paliu.

Revenind la problema impozitării celor fără de venituri și care, da, trăiesc cel mai probabil din muncă la negru, pe asta nu o rezolvăm doar cu poliție fiscală, ci trebuie să mai ținem cont și de câteva contradicții din legislație, cele mai multe născute chiar din ipocrizia celor care au conceput-o. În primul rând, că taxarea cu 5,5% (CASS) a celor fără venituri crează o discriminare pozitivă între aceștia și cei care sunt plătiți cu salariul minim. De fapt, cei care sunt plătiți cu salariul minim rămân (conform unei prezentări foarte competente făcute în septembrie 2015 de avocatul pe atunci Gabriel Biriș) cei care plătesc cele mai mari taxe/impozite pe muncă. Sistemul acceptă așadar munca la negru, o legalizează chiar într-o formă ce va stimula trecerea și a celor cu salariul minim (pe anumite tipuri de activități sezoniere de exemplu) către declararea fără venit.

Capcana

Nu poți nici să nu-i taxezi nicicum pe cei fără venit, invitându-i doar să se declare trăitori cu aer, căci atunci duci și mai departe discrepanța, dar nu poți nici să-i taxezi cu 16%Imp.Venit+10%CAS+5,5%CASS, cum sunt taxați cei cu salariul minim și cum ar fi corect, căci atunci creezi o altă formă fără fond. Soluție evidentă, din punct de vedere logic, ar fi desigur stabilirea unui salariu minim neimpozitat, netaxat, sau măcar taxat cu 5,5%, eventual fără drept de pensie. Numai că asta ar fi un dezastru pentru Finanțele Publice, care dincolo de masca protecției sociale a salariului minim, l-au folosit pe acesta pentru a aduce mai mulți bani la buget. Cum? Simplu, creșterea salariului minim crește implicit și sarcina fiscală. Acuma, ia uitați-vă, ăștia de-l atacă pe Biriș, nu sunt cumva exact ăia care susțineau creșterea în continuare a salariului minim? Hai să nu fim ipocriți… La 1200 de lei brut, un om care muncește probabil din greu (muncă slab calificată) pentru respectivul salariu rămâne cu 878 de lei. Statul ia 322 de lei. Pe vremea când minimul brut era 850 de lei, statul lua doar 200 de lei. Aceste calcule nu includ CAS-ul pe fondul de salarii plătit de angajator, deși acela mărește și mai mult aberația legislativă, cea în care un amărât care duce acasă 878 de lei pe lună dă statului 25% din brut, iar unul care muncește ocazional cu 50 de lei pe zi poate face, să zicem, aceiași bani în jumătate de lună, dar va da statului doar 47 de lei, adică de cinci ori mai puțin.

Soluția

O soluție decentă ar fi (o să vă șocheze asta) scăderea salariului minim pe economie. A celui brut. Dar, în același timp, reducerea impozitării sale astfel încât pe net să aibă de câștigat nu atât cei care nu își declară veniturile, cât mai ales cei care le declară. Haideți să facem un calcul simplu… pornind de la ideea că între 1,2 milioane de angajați cu salariul minim impozitați acum overall cu 25% și 3 milioane care (vorba lui Biriș) trăiesc din pescuit, vânătoare, sau din nimic și pe care statul vrea să îi taxeze cu 5,5%, o medie rezonabilă ar fi pe la 15%. Calculul pe care îl fac este doar exemplificativ…

Renunțăm deci la impozitul pe venit de 16%, taxăm doar CAS și CASS (plus CAS pe fondul de salarii pe care îl plătește patronul, dacă e cazul) și rezultă că un cetățean care are salariul minim de 1000 de lei, va rămâne în mână cu 850 de lei, cu 28 de lei mai puțin decât va rămâne de la 1 mai cânt brutul va fi de 1200. Unul care declară că nu câștigă nimic va trebui să plătească 150 de lei, deci cu 100 de lei mai mult decât în varianta de acum. Dar să nu uităm că, dintr-un motiv sau altul, acești cetățeni nu se încadrează pentru a primi ajutor social. Deci pe cine plângem mai tare? Pe ăl de muncește pe salariul minim, sau pe ăl de muncește la negru? Ce urmărim? Să legalizăm munca la negru și să o stimulăm, sau să stimulăm munca legală?

Cine și cât pierde din afacere?

Aparent, statul. Vorba vine… Pierde 120 de lei pe care îi va lua de la 1 mai impozit pe venit de la cei cu salariul minim, 1,2 milioane * 120= 144 milioane de lei pe lună, deci cam 380 de milioane de euro pe an. Dar asta presupunând că nu va convinge/constrânge pe nimeni din cele 3 milioane de români despre care se presupune că trăiesc cu aer să dea 15%, adică 100 de lei. Dacă îi constrânge pe toți, cum vrea Biriș, statul va lua 300 de milioane de lei pe lună, deci dublu.

Încă o dată, subliniez, calculele sunt exemplificative, se pot schimba procente, dar totul trebuie să aibă o logică și, mai ales, minimul nu trebuie să se retragă astfel încât să-i stimuleze patronii să plătească toate salariile cu minimul pe economie.

Cum vi se pare? Mai protestează cineva? E de dreapta, e de stânga o astfel de soluție? Poți veni apoi să spui că vei aplica legea cu fermitate? Evident! Doar dai, nu iei. Dar ești mai atent cui dai și de ce dai. Ce stimulezi? Munca legală și o mai mare ordine pe această piață, iar nu nedeclararea ei și aberațiile de impozitare care au dus la un număr de muncitori la negru comparabil cu cel al oamenilor care muncesc legal.

UPDATE: Nu trebuie să fii expert în legislație ca să afli ce e adevărat și ce nu. Nu trebuie nici măcar să citești legile, o fac alții pentru tine. O simplă căutare pe google vă aduce pe site-ul Avocatnet.ro, un site prestigios care vă explică faptul că NU, NU trebuie să plătești CASS pentru soție dacă aceasta nu realizează venituri, dar tu faci, NU, nu plătești dacă ești șomer, elev sau student, NU te încadrezi nici dacă ești PFA, dacă ești asistat social sau în concediu medical, de maternitate… etc. Dezbaterea este pur și simplu despre altceva – despre muncă la negru și atât!

 

stiri verificate

Comentarii prin facebook

75 răspunsuri la Impozitarea săracilor și ipocrizia salariului minim pe economie

  • titi
    Ianuarie 7, 2016 la ora 11:23

    Ehei Moise , a cata oara te-ai convins ca e „grele ” cu ” bizonii ” . Mai treci in revista comentariile de aici ( dar si de la alte publicatii si mai ales tembeliziuni ) si spune-mi si mie rogu-te : Cati isi aduc aminte CINE a facut acest cod fiscal ? Sa fie Biris sau mai precis „celebrul ” pacalici-din-carti ? Nu cumva guvernul de stinga a introdus obligativitatea acestei taxe ? Se comenteaza mai mult expresia : ” fantome fiscale ” ( si totusi cum se pot numi acei care traiesc din „nimic „, folosesc mertanul la deplasare ,sunt primii la ajutoare , la ser5vicii de urgenta ? ). Se pare ca „bizonilor ” le e drag de „ferma animalelor ” ! Compris …? Eu m-as lasa pagubas cu educarea politico-economica a „bizonilor „, dar apreciez rabdarea si nervii de otel de care dai dovada.

    Răspunde
     
  • ulisesmeanarul
    Ianuarie 6, 2016 la ora 22:49

    Informatia mea a fost de calitate. Am scris aici ca nu se va aplica aceasta lege. Verificati. Era ora 00:56 in data de 06-01-2016 cand am discutat telefonic . Apoi am scris aici pe Bizinight ca nu se va aplica acest zvon cretin.

    Răspunde
     
  • valahul
    Ianuarie 6, 2016 la ora 16:04

    When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why there are so many poor people, they call me a communist.

    Acceptam ca saracia se datoreaza: ghinionului, proastei pregatiri profesionale sau lenei?
    Deci 80% din romani sint lenesi ori ghinionisti ori prosti?
    Si 0.01% sint ori norocosi ori profesionisti ori harnici?
    Eu nu cred. Eu cred ca saracia se datoreaza inegalitatii de sanse. Iar discriminarea pozitiva (solidaritatea) nu funcitoneaza, trebuie atacate cauzele.
    Inainte sa ii ajutam pe saraci, mai bine sa vedem de ce sistemul capitalist nu ofera sanse.
    E ciudat sa crezi ca ofera sanse capitalismul cind oamenii raman tot saraci.

    Sigur ca daca plecam de la ideea ca sistemul capitalism este natural, vesnic, sfant, atunci nu mai e nevoie decit de rezistenta la durere.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Ianuarie 6, 2016 la ora 15:43

    Cu mult mai bine ar face, cred, dl Biris, ca reprezentant al guvernului, sa vada cum sunt cheltuiti banii colectati din CAS. Ineficienta sistemului sanitar a fost transferata cetatenilor, prin cresterea birului al carui sustinator este dl Biris. Nici nu ma mira consonanta. Numele propriu Biris cu siguranta isi are etimologia in „bir”. Astept o analiza urmata de reforma sistemului sanitar care sa arate mai intai unde merg banii nostri.

    Răspunde
     
  • incredibil
    Ianuarie 6, 2016 la ora 13:37

    buna ziua, cum adica impozitare daca nu muncesti si nu esti in Romania si nu ai nici casa acolo in tara ?!… a-mi impoziteaza statul roman banii din cont care i.am muncit si impozitat in strainatate ? prostia mare este ca i.am transferat in Ro crezand ca o sa fie bine !… fals ! va rog luminati.ma

    Răspunde
     
  • Ciuta Silviu Catalin
    Ianuarie 6, 2016 la ora 13:35

    Ciobanii au reusit sa-si inpuna punctul de vedere cu ciomagele in mana , oare ce se va intampla daca cele 3 milioane de fantome o sa vina la parlament cu cu ciomage ca ciobanii ? Sa raspunda domnu Biris da-r in fata lor.

    Răspunde
     
  • Ciuta Silviu Catalin
    Ianuarie 6, 2016 la ora 13:26

    Prin aceasta lege parlamentarii au sarit calul de anul trecut si l-au priponit bine in jurul celor 3 milioane de amarati fara o sursa de venit. Oare ce o sa ma-i cloceasca alesii , obligatii cu forta pt. pensii private?

    Răspunde
     
  • AS
    Ianuarie 6, 2016 la ora 13:09

    Ce tampenie, sa impozitezi un cetatean ce nu are venit. Pai de ce nu demonstrezi ca nu-si declara corect veniturile, ca esti incompetent? Atunci hai sa renuntam la tot aparatul ala de la fisc si sa-i impozitam pe toti, ca oricum noi nu stim cine ce face. E aberatie si cred ca pentru o astfel de gandire ar trebui ca cineva sa-si dea demisia. Nu ma astept la asa ceva, ca doar guvernul asta e de „tehnocrati”. Pacat ca acum am reusit sa discreditam si notiunea de tehnocrat, confundand-o cu cea de politician. Ce urmeaza?

    Răspunde
     
  • Ghita Bizonu'
    Ianuarie 6, 2016 la ora 12:52

    pai una din solutii ar fi ca sa venitutrile sub un anume plafon sa nu fie impozitate. Aza ca in tarile cibilizate.. Sa zicem sa nu se impzoiteze sub 5000 de uero anula..

    A doia ar fi sa iti fie scazut tie salariul Gurane! Cadaca tu emigrezi nicio pagiba! un ;ucrator cu gura mai putin!!

    Răspunde
     
    1. geo
      Mai 9, 2016 la ora 16:14

      Impozitarea ar fi fost bună, că ar fi făcut puțină ordine printre persoanele fără venit. Sunt salariați care nu știu dacă patroni lor le plătesc sau nu impozitele. Muncesc la negru fără să știe! Vă da-ți seama că dacă le-ar veni ,,amenda” acasă, vor lua măsurile necesare? În altă ordine de idei, cei care știu că lucrează la negru și sunt prost plătiți(sunt mulți!),nu le-ar mai fi convenit să se ducă personal să plătească taxa și ar căuta să intre în legalitate. La fel ar proceda și mulți zilieri care ar căuta să devină salariați. Cred că și o parte din persoanele care trăiesc de pe urma părinților sau propilor copii, ar căuta mai abitir o slujbă. Mai important decât creșterea veniturilor la sănătate, acest impozit, ar fi făcut să crească cu siguranță numărul salariaților, iar după o perioadă se putea renunța la el.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Ianuarie 6, 2016 la ora 01:13

    Este, in mod evident, absurd sa obligi la plata persoane care nu relizeaza venituri. Am auzit intrebari de felul”ce sa fac, sa fur, ca sa platesc cas?!”. In principiu, observatia d-lui Moise este corecta. Statul roman, dl Biris si domnia sa prezuma ca cei fara venit sunt hoti, iar cei care nu sunt, sunt invitati sa devina. Dl Biris, actionarul unui off-shore prin Cipru, (pare sa fie o moda la Finante), nu are habar ce inseamna sa nu ai venit. Lipsa de decenta l-a determinat sa spuna la TV ca daca cineva traieste din mila publica, cei care il ajuta trebuie sa-i plateasca si cas. Desigur, toti aparatorii acestei aberatii legislative sustin ca persoanele care nu-si gasesc un loc de munca nu sunt vizate, numindu-le someri, desi legea se refera doar la cei care beneficiaza de indemnizatia de somaj, nu la someri. (A se vedea definitia somajului.) Argumentatia de sustinere a declaratiilor nefericite ale d-lui Biris (care si-a cerut scuze, de altfel) sunt amuzante.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Ianuarie 6, 2016 la ora 14:39

      Argumentatia ESTE amuzanta. Cer scuze cititorilor si limbii romane pentru dezacord.

      Răspunde
       
  • ulisesmeanarul
    Ianuarie 6, 2016 la ora 00:56

    Nu se va aplica nici o lege in vederea impozitarii persoanelor fara venituri. Totul este un fas. Am discutat acum telefonic. Va rog sa va calmati ! Deci , mult zgomot pentru nimic. Nu se va schimba nimic. Asa am scris aici..asa se va face !

    Răspunde
     
  • Liviu
    Ianuarie 5, 2016 la ora 23:19

    Pentru mine această lege este foarte idioată, locuiesc de câteva luni în Germania deoarece soția a obținut un job bun, eu încă nu caut de lucru deoarece încă învăț limba germană. Sunt coasigurat, dar dacă voi plăti asigurarea în România, adio asigurare aici, dacă Doamne ferește pățesc ceva, îmi decontează statul român contravaloarea serviciilor medicale? Eu știu ca sunt decontate la valoarea celor din România, diferența cine mi-o plătește?

    Răspunde
     
  • Doru
    Ianuarie 5, 2016 la ora 23:14

    Buna analiza.

    Propunerea ca salariul minim sa scada trebuie insotita de o perioada de 6 luni pana la un an in care cum ai zis, finantele trebiue sa consilieze cetatenii, parlamentul sa implementeze reformele votate prin referendum: vezi parlament de 300, iar guvernul sa reduca aparatul functionaresc cu 25% prin re-examinare /concurs pe post (vezi Peru prin anii 1990).
    Dupa asta ai dreprul moral sa controlezi si sa pedepsesti drastic, dar si sa culegi roadele.

    PS: Peru a trecut de la parlament bi-cameral la uni-cameral care are, daca nu ma insel, 135 de membri alesi prin vot obligatoriu. Acum economia lor creste cu 5-8% anual.

    Răspunde
     
  • Cris
    Ianuarie 5, 2016 la ora 22:31

    Sistemul fiscal romanesc este ESCROCHERIE PURA. De pilda, s-au majorat impozitele si taxele locale cu 25 % in Bucuresti fara niciun fel de justificare, in conditiile in care risipa in Primarii atinge cote maxime – se tot toarna trotuare si borduri megalomanice prin tot orasul cu firme care decarteaza spaga 10%.

    Cum sa incurajezi omul catre conformare voluntara cand e clar, ca lumina zilei, ca taxele locale finanteaza o escrocherie a primarului ???

    Răspunde
     
  • Ion din balon
    Ianuarie 5, 2016 la ora 22:01

    Sa spunem ca vrem sa fim solidari :))) Il sfidez pe dl Moise Guran sa plateasca efectiv aceasta taxa si sa ne spuna si noua dupa ce termina toate procedurile daca mai vrea sau nu sa fie solidar :))) Din practica autoritatilor lipseste simplitatea platii, chiar cea care te face sa-ti doresti sa platesti :)))) Procedura este stufoasa si daca vrei sa te asiguri singur, de aia e numarul de persoane redus, nu va nu ar vrea oamenii, ca si eu am vrut sa ma asigur singur pentru ca angajatorul nu vireaza asigurarile la stat dar sunt prea comod sa ma plimb cu actele cerute 60 de km ca sa achit ceva, nu ca sa primesc ceva!

    Răspunde
     
  • Alex Zaha
    Ianuarie 5, 2016 la ora 21:08

    Referitor la update:munca la negru sau nu!

    Dl.Moise Guran va apreciez pentru obiectivitate, poate prea idealist, dar CLAR sunteti contra muncii la negru.
    Intrebare de baraj>
    1 – la privat daca iti spune clar ca primesti 1500 lei fara forme legale, ai familie, copii, ce faci? accepti ori pleci cautand in continuare de lucru(eventual gasesti legal la 850 lei) iar facturile ti se acumuleaza cu penalitati + dobanzi si te intrebi maine ai scutec pt.cel mic?
    2 – ai defect la masina in weekend, mecanicul e in afara programului de lucru, ce faci? petreci restul timpului – rustic in masina, adevarat in afara orasului pana luni, ori achiti deranjul omului pt.reparat si esti bucuros ca poti sa-ti vezi de drum?
    Bineinteles nu uita luni sa alergi la fisc…

    Răspunde
     
  • florin
    Ianuarie 5, 2016 la ora 20:19

    Pe langa aberatiile fiscale pe care le-ai scris in articol, ideea impozitarii persoanelor fara venit e stupida si inaplicabila dintr-un punct de vedere simplu : conformarea voluntara va tinde vertiginos catre ZERO. Si fiscul, presupunand ca-i va identifica pe respectivii, va trebui sa-i execute silit. Sa-i execute :)))
    Era, totusi, un argument care statea, teoretic, in picioare : faptul ca persoana care nu are venituri pentru o perioada si va avea nevoie de servicii medicale, ar trebui sa plateasca inclusiv in sistemul public, pentru ca nu mai este asigurata…

    Răspunde
     
  • niko
    Ianuarie 5, 2016 la ora 19:40

    Mult zgomot ptr nimic.(Z)(BIR)(IS) e un dobi toc sadea si a incercat si el sa demonstreze ca e un geniu.Un nou descoperitor al gaurii din macaroana.Acum stau si ma intreb ce o sa faca idi otul idiotilor cand isi va da seama ca mai nimeni din cei 3 milioane nu vor da navala la fisc sa plateasca. Ce o sa le faca oamenilor care nu au practic nimic.Ce o sa le execute silit. Magarul de la bicicleta??A mai incercat un pros tovan sa demonstreze ca-i un geniu al carpatilor cand a incercat sa impoziteze bacsisul si a reusit doar sa se faca de rasul curcilor.

    Răspunde
     
  • adani7
    Ianuarie 5, 2016 la ora 19:14

    Vedeti, domnule Guran, ca ati uitat de contributia la fondul de somaj(CFS) care o platesc si angajatii nu doar angajatorii!

    Răspunde
     
    1. Moise
      Ianuarie 5, 2016 la ora 19:26

      N-am uitat. le-am rotunjit, precizand faptul ca sunt calcule exemplificative. somajul e mic.

      Răspunde
       
      1. Nelutu
        Ianuarie 5, 2016 la ora 22:18

        Domnule Moise va respect si imi plac emisiunile dumneavoastra.Am si eu societate de constructie de aproape 14 ani si nu reusesc sa-mi platesc la timp taxele pentru salariati din cauza ca sunt foarte mari iar castigul meu este infim.Care este solutia ca sa dispara munca la negru pentru ca strica toate preturile si nu este corect.Ar trebui sa-i dau in vileag? Simt ca asa nu mai pot continua .Taxele sunt foarte mari.

        Răspunde
         
  • nicu
    Ianuarie 5, 2016 la ora 18:54

    Dle Guran, devin tot mai dezamagit de felul in care intelegeti sa fiti de dreapta. Interesanta propunerea de reducere a venitului minim brut insa, in rest, articolul dvs geme de ura de clasa.
    As fi foarte încântat să aud din partea fiscului de propuneri legislative care, de exemplu, sa nu permita înmatriculare a unei masini daca nu poti justifica banii. Atunci, toti politicienii și jurnalistii care detin masini de lux si se plâng de salarii ce vor face?

    Răspunde
     
  • emil
    Ianuarie 5, 2016 la ora 18:40

    si apropo,,,,sa plateasca psd-ul si ponta pt legea asta. Acesta este un guvern marioneta pus de Iohannis, le convine sa faca tehnocratii toate marsaviile din lume si apoi sa vina USL-ul mare salvator in alegeri

    Răspunde
     
  • emil
    Ianuarie 5, 2016 la ora 18:36

    e despre munca la negru pe dracu-n patru domnule Guran! Sa opreasca guvernantii munca la negru in primul rand prin legi, apoi prin controale! Nu prin perceperea cass tuturor acelora din respectiva categorie! Hai sa plateasca toti soferii o mica amenda preventiv, ca sigur sigur vor comite macar o mica infractune in 2016!! Eu sunt socat ca nu vedeti aberatia unei astfel de legi, zici ca suntem in plin national-socialism, vreti voi sa-i asigurati cu forta pe toti!

    Răspunde
     
  • Stelian F
    Ianuarie 5, 2016 la ora 18:02

    Moise eu nu cred ca tu ai scris acest articol.
    „Nu poți nici să nu-i taxezi nicicum pe cei fara venit”???
    Mai sa fie! Deci daca sotia sta acasa cu copii si traim toti din salariul meu, asta inseamna ca din venitul meu trebuie sa platesc impozit pe nemunca sotiei???
    Pai hai sa impozitam si pantalonii la femei si fusta la barbati. Simplu, esti femeie su vrei sa porti pantaloni platesti impozit.
    Cred ca cineva ti-a aflat parola si a scris in locum tau…

    Răspunde
     
    1. Moise
      Ianuarie 5, 2016 la ora 18:19

      Nu, nu e asa. O sa fac un update, ca nimic nu ma enerveaza mai tare decat isterizarea in necunostiinta de cauza.

      Răspunde
       
      1. Stelian F
        Ianuarie 5, 2016 la ora 19:28

        Necunostinta de cauza in ceea ce priveste legile fiscale actuale din Romania am. Insa nu vad cum pot fi in necunostinta de cauza asupra acelui citat din articol.
        Si nu m-am isterizat. Mi-am spus doar parerea in legatura cu citatul din articol.
        Astept cu nerabdare update-ul ca sa vad ce am inteles eu gresit din acea propozitie.

        Răspunde
         
      2. Stelian F
        Ianuarie 5, 2016 la ora 23:33

        Ok, acum am inteles. Te-ai referit la exemplul meu. A fost doar un exemplu care mi-a trecut prin minte pe langa altele o suta. Dar nici nu conteaza exemplul prea mult, ai spus: “Nu poți nici să nu-i taxezi nicicum pe cei fara venit”, fara sa faci nici o referire la cine te referi cand spui „cei fara venit”. Tare greu imi este sa ma gandesc cum au ales ei cine este inclus si cine nu in „cei fara venit” si cum i-au exclus pe ceilalti cand Constitutia spune ca suntem egali.

        Am observat ca articolul este despre munca la negru. Sunt de aceeasi parere ca statul ar trebui sa faca pasi importanti in interzicerea muncii la negru, dar nu numai statul roman are probleme cu acest lucru, ci mai toate statele. Nici ptin minte nu-mi trecea car de multi lucreaza la negru in UK, dar guvernantii nu au dat o asa lege tampita ca daca n-ai nici un venit sa platesti impozit pe nimic.

        Pe guvernantii nostrii ii cred ca atat i-a dus mintea si daca as fi in Romania as respecta aceasta lege, eu am ramas uimit sa te „aud” pe tine sustinand o asemenea tampenie, dupa parerea mea mai mare ca cea cu impozitarea bacsisului, care culmea mie mi s-a parut o lege dreapta. Adica nu impozitam un venit clar si impozitam pe cei care nu au venit ca sa scoatem la lumina locurile de munca la negru? Multa minte mai trebuie cuiva ca sa faca asa ceva.

        Răspunde
         
      3. Stelian F
        Ianuarie 5, 2016 la ora 23:38

        Si cum fac ei sa impoziteze pe cei fara venit cand ei habar nu au cine mai este in tara si cine nu?

        Răspunde
         
        1. Cetatean
          Ianuarie 8, 2016 la ora 12:14

          …şi când te gândeşti că acest individ a fost susţinut de unii să devină prim-ministrul României!
          Vai de capul lui!

          Răspunde
           
    2. Anca
      Ianuarie 5, 2016 la ora 22:44

      Nu. E chiar domnia sa. Nu e prima data cand se da in barci asa. Iar cu update-ul a dat-o in bara si mai tare. A redus totul la niste chestiuni pe care nimeni in comentarii nu le-a ridicat, evitand, fara gratie, sa recunoasca faptul ca sustine numai aberatii.

      Răspunde
       
      1. Stelian F
        Ianuarie 5, 2016 la ora 23:58

        La mine este prima data cand vad ca Moise sustine o asa tampenie. Chiar daca motivatia este buna, tot nu vad cum a gandit ca prin impozitarea lipsei de venit statul roman ar putea vreodata sa reduca munca la negru. daca ar ramane statul cu legea asta si ar renunta la controalele fiscului si ale ITM-ului, cred ca munca la negru s-ar dubla intr-un timp foarte scurt. Nu de legi a dus lipsa cel mai mult statul roman pana acum, ci de oameni incoruptibili care sa vegheze la aplicarea legii. Pai cei de la ITM cand veneau la mine in control, plecau cu ce le trebuia acasa, ca asta stia toata lumea ca este rolul controlului. Ia sa fi respectat ei litera legii in controalele facute in ultimii 10-15 ani, sa vedem mai erau atatea locuri de munca la negru? Nici eu nu ma mai gandeam ca puteam fenta legea daca stiam ca nu o puteam da „la pace” cu ei si imi ramanea varianta inchid sau fac toate aspectele afacerii legale. Eu sigur as fi inchis, caci si asa cu toate fentarile de impozite abia faceam bani de salarii, dar poate altii treceau in legalitate cu toate aspectele afacerilor.
        Am observat ca de la un timp Moise tot spune ca avem bani mai multi la buget ba de la reducerea CAS-ului, ba de la scaderea TVA-ului la alimente, ba de la alte masuri luate de guvern si putin la sfarsit zice si despre antifrauda, dar eu cred ca numai de la controalele reale fara avertizari si fara spagi luate au incasat in plus muntele de bani de la buget. Asta trebuia facut de mult timp si se putea face oricand.

        Răspunde
         
      2. Stelian F
        Ianuarie 6, 2016 la ora 00:41

        Sa stiti ca eu v-am raspuns dar comentariul meu inca asteapta moderarea.

        Răspunde
         
  • redboy
    Ianuarie 5, 2016 la ora 17:57

    Decat sa incercati sa inventati apa calda…ca vad ca mult lume pe aici incerca si nu prea reuseste…mai bine intrebati pe cel care a propus aceasta masura.
    Umila mea parere este ca tot greul va trece pe umerii autoritatilor locale.

    Răspunde
     
  • dorian65
    Ianuarie 5, 2016 la ora 17:52

    Domnule daca tot vor sa scoată bani nu este mai simplu sa tioareasca chitantiere si eu sa ma duc sa-l iau de la primărie. Ma pricep sa tai lemne sau sa lustruiesc bocanci etc si am încasat de la Gheorghe 100Lei sa dau impozit 10 lei si pentru autocontrol si evitarea evaziunii Gheorghe beneficiarul serviciului prestat de mine sa i se deducă 2 lei la impozitele datorate de el catre stat?
    Solutia aceasta simpla nu poate fi aplicata pentru ca chitante false vor fi emise de protejaţi ălora din a parlament .

    Răspunde
     
  • Gabi
    Ianuarie 5, 2016 la ora 17:46

    La multi ani tuturor!
    Pe scurt sunt PFA si angajat la o firma.
    Asta ce inseamna de la firul ierbii, muncesc pana la 16:30 (teoretic cf contract)si in rest cand am lucrari pana 11 12 noaptea pe PFA. Da intr-un an nu as avea lucrari, ce rost are sa platesc impozite? Oricum le platesc ca angajat. Probabil de la anul (2017) il voi inchide. Sistemul nostru inert, e intepenit intr-o abordare pornita de pe vremea lu’Ilici. NU se doreste libera initiativa, doar angajati care sa nu aiba timnp sa-si puna intrebari. In interviul din link dl Biris spune ca vrea sa elimine cauzele :).

    Răspunde
     
  • andrei
    Ianuarie 5, 2016 la ora 17:28

    Dle Moise, nu ai nici o treaba cu realitatea. In primul rand statul pleaca de la premisa ca romanul e hot, prin impozitarea pe nimic. Pentru ca ii sustii pe acesti imbecili te rog sa ne mai dai un exemplu de tara europeana unde exista taxarea pe nimicc. Traiesti in bucuresti si ai impresia ca in restul tarii e la fel. Ei bine nu e. Zeflemeaua de care dati dovada cu calculele astea e penibila. Realitatea este ca da, sunt foarte multi oameni care traiesc din veniturile si mila altora, sunt f multi romani care traiesc din vanzari de urzici si venituri atat de mici incat abia ca le ajunge de mancare, si aia foarte proasta. Cunoasterea nivelului real de trai al romanilor nu sta doar in cifrele pe care le prezentati. Argumentele sunt muulte impotriva acestei legi, argumente ce ar putea fi insotite de mii de cazuri reale. Dar e atat dr simplu sa ii consideram pe cei ce declara venituri zero ca sunt hoti, absolut toti. Mi.e scarba de voi.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Ianuarie 5, 2016 la ora 17:58

      Pai aceia au venit minim garantat. Care, in anumite situatii se apropie de salariul minim. In afara de ura de clasa, ce argumente mai aveti? Eu zic ca saracia se combate cu locuri de munca, dvs ce anume propuneti?

      Răspunde
       
      1. Dan
        Ianuarie 6, 2016 la ora 03:56

        Ce venit minimm garantat moise visezi, daca ai 2 gaini nu iti da nici un social, daca nu faci orele, daca nu dai o spaga la primar, dar tu esti tampit nu auzi leagea, impozitarea pe nimic.

        Răspunde
         
      2. Columbo
        Ianuarie 6, 2016 la ora 09:55

        Cam subiectiv, Moise. Nu mai manipulati va rog… Multumesc!

        Răspunde
         
  • adina
    Ianuarie 5, 2016 la ora 17:22

    solutia ar fi ca patroni sa fie controlati de otganele in masura ca toii angajati sa aibe carte de munca pe bani care ii ia si sa creeieze guvernul locuri de munca nu sa ne ia bani de unde nu-i avem. si daca stai sa te gandesti in spital cand mergi cu toata asigurarea pe care ai platito tot tu iti cumperi medicamentele ca nu le da spitalul si asa de ce oare mai cer asigurare doar pt cazare.

    Răspunde
     
  • ion
    Ianuarie 5, 2016 la ora 17:14

    otrava curata ce le ofera guvernantii ! numai ca Romanul e vraci desavarsit,gaseste antidotul potrivit imediat!trebuie sa mai curga apa pe Dambovita inca vreo douazecisicinci de ani ,cand iarasi se va suci Europa cu,fundu-n sus! nu-i duceti Romanului de grija!

    Răspunde
     
  • nicolae
    Ianuarie 5, 2016 la ora 16:37

    statul este o tampenie. o lume perfecta inseamna oameni educati bine civic care doneaza statului din castigul lor pentru anumite proiecte de interes comun. statul nu este stapanul poporului si este o jigodie cand impune orice bir cat de mic fara sa aiba acceptul, prin referendum, al cetatenilor sai.

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Ianuarie 5, 2016 la ora 16:10

    Doua observatii:
    – ce ii va opri pe cei care lucreaza la negru sau fac mai mult autoconsum pe la tara sa se declare someri ca sa nu plateasca acele contributii de sanatate?
    – pentru a creste conformarea voluntara ar putea sa creasca si valoarea deducerii personale (partea din salariu care nu e impozitate) pe masura ce creste salariul minim pe economie; adica ceva similar cu ce propui tu, dar cu instrumentele fiscale deja existente;

    Răspunde
     
    1. Moise
      Ianuarie 5, 2016 la ora 19:30

      da, observatiile astea sunt corecte. se poate dezbate pe tema asta.

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Ianuarie 6, 2016 la ora 15:35

      Somerii NU sunt scutiti de plata CAS. Legea se refera doar la somerii indemnizati.Somer este, conform legii, persoana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
      – este in cautarea unui loc de munca de la varsta de minimum 16 ani si pana la indeplinirea conditiilor de pensionare;
      – starea de sanatate si capacitatile fizice si psihice o fac apta pentru prestarea unei munci;
      – nu are loc de munca, nu realizeaza venituri sau realizeaza din activitati autorizate potrivit legii venituri mai mici decat indemnizatia de somaj ce i s-ar cuveni potrivit prezentei legi;
      – este disponibila sa inceapa lucrul in perioada imediat urmatoare daca s-ar gasi un loc de munca;
      – este inregistrata la Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca sau la alt furnizor de servicii de ocupare, care functioneaza in conditiile prevazute de lege. Prin urmare, somerii pot fi si ne-indemnizati, iar acestia sunt obligati sa plateasca CAS fara a realiza niciun venit.

      Răspunde
       
  • Kristina
    Ianuarie 5, 2016 la ora 16:07

    Ok.taxa pt.nimic nu ma miră: „specific romaneasca”,urmează taxa pe aer si contorul pt.sex.
    Dar explicați- mi si mie in baza căror coeficienți stabilim IMPOZITELE PT.LOCUINTELE DE LA BLOC mari,din ce in ce mai mari in 2016.
    Personal nu inteleg explicația cum că „s-au îngroșat zidurile”deci trebuie să plătim mai mult 🙂 ?
    Guvernul de tehnocrați să le fi îngroșat poate că la noi nici
    izolată termic nu este clădirea la bloc decât pe ici pe colo.

    Răspunde
     
  • ion
    Ianuarie 5, 2016 la ora 15:49

    Pai bine Moise, dar eu am lucrat pe salariu de la mic la mare 5 ani de zile. Am strans bani cat sa imi ajunga inca vreo 2 calculat la un stil de viata mediu plus un fond de urgenta pentru potentiale probleme, evident medicale.

    De ce am facut asta? Pai ca sa ma pot ocupa full time de un startup care genereaza 0, astazi. Acum sunt nevoit sa refac calculele? Ma angajez la loc doar pentru ca un ministru cu banii ascunsi peste hotare nu poate intelege cum pot eu trai de pe munca mea din ultimii ani?

    Răspunde
     
  • alin
    Ianuarie 5, 2016 la ora 15:18

    Desi de multe ori nu am fost de acord cu dl. Guran, se pare ca printre randuri a scris si ceva bun: sa scada salariul BRUT, asta e corect daca nu scade si cel NET. Asta se traduce prin faptul ca angajatul primeste aceiasi bani DAR angajatorul nu mai plateste taxe si contributii atat de mari la stat. La fiecare 2 angajati, o firma ar putea sa plateasca un al3lea daca nu ar fi taxele la stat (taxe de smecher, pentru ca statul nu ofera nimic de banii respectivi). Solutia cea mai corecta ar fi pur si simplu sa nu existe salariu brut, ci doar salariu net si eventuale beneficii adica atunci cand te angajezi, firma sa iti plateasca salariul tau, asigurarea de sanatate, eventual sa plateasca un plan de pensii(asigurarea de sanatate si planul de pensii sa ti le platesti fie la stat, fie la privat, dupa cum doreste angajatul) iar statului sa nu ii fie platite taxe si impozite pe angajat intrucat acestea impovareaza firmele si incurajeaza munca la negru. In momentul de fata, statul taxeaza si angajatul si angajatorul si se preface ca ofera pensii si sanatate, in realitate nu ofera nimic. Daca statul vrea sa se foloseasca de banii de pensii sau sanatate ai angajatului, trebuie sa aiba spitale si fonduri de pensii performante, la competitie cu cele private. Statul trebuie sa invete sa fie performant ca sa fie si platit. As fi de acord cu o contributie de 0,5% (arhisuficient) pentru serviciile de urgenta si prima interventie.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Ianuarie 5, 2016 la ora 15:08

    Chiar astazi am fost sa depun pentru sotia mea (care chiar nu lucreaza si nici nu merge la pescuit sau la vanaroare fiind pur si simplu casnica avand grija de copiii nostrii) , iar doamna de la ghiseu mi-a spus ca trebuie sa plateasca din urma cu 6 luni adica aproximativ 400 de lei fara ca sa isi doreasca aceasta plata a CASS,doar ca o obliga legea acest lucru mi se pare o aberatie. De unde sa aiba oamenii care chiar nu realizeaza nici un venit sa plateasca atatia bani? Dumneavoastra si cei din conducerea tarii aveti o problema in a ii baga pe toti in aceeasi oala, si sa stiti domnule Guran ca eu nu cred ca sunt chiar asa multi cei ce lucreaza la negru caci are grija ITMul sa controleze si sa amendeze pe cei ce fac acest lucru. Dar principala problema este cea a asiatatilor social care au capacitatea de a muncii , dar dar toate guvernele de pana acum nu au facut nimic in a stopa acest fenomen, iar pe langa faptul ca iau bani fara a face nimic statul le mai plateste si CASSul Suntem tara tuturor aberatiilor possible…..

    Răspunde
     
  • Andrei
    Ianuarie 5, 2016 la ora 15:03

    Moise, te-ai gandit ca majoritatea celor 3 milioane care nu platesc impozite sunt plecati din tara?
    Nu-mi zi ca din maxim 15 milioane de oameni cati mai sunt in Romania sunt 3 milioane de oameni care pot munci insa nu o fac si freaca menta.

    Răspunde
     
    1. sandu
      Ianuarie 5, 2016 la ora 15:37

      andrei poate o sa fi surprins dar chiar exista aia 3 milioane. cel putin 2 milioane sunt asistatii sociali care prefera sa stea si sa primeasca poamana electorala

      Răspunde
       
  • Dragos Schiopu
    Ianuarie 5, 2016 la ora 14:42

    Aveti si nu prea aveti dreptate. Eu am vrut sa angajez un om in firma anul trecut, dupa ce am facut calculele mi-am dat seama ca nu am cum sa acoper si salariu si taxele catre stat, asa ca am mai amanat o vreme treaba asta cu angajatul unui nou om. Iar asta se traduce cu un loc d emunca mai putin in piata, si pun pariu ca dupa decizia asta de majorare, mai creste putin rata somajului.

    Răspunde
     
  • Dan
    Ianuarie 5, 2016 la ora 14:32

    Prejudiciul la ANPR e de vro 1.5 miliarde euro si guvernantii cred ca mai au vro autotitate morala sa inpuna taxe, din pacate romanii sunt prea lenesi pentru un partid antisistem

    Răspunde
     
  • Adrian Melencu
    Ianuarie 5, 2016 la ora 14:14

    La Mulțî Ani!
    Se pare că intrat în Sistem e greu de sesizat esențialul. Trebuie să te lupți cu problemele zilnice și asta cam ia tot timpul.
    Nimeni nu se găndește la simplificare…

    Ce simplu ar fi în administrație dacă nu statul ar gestiona asigurările de sănătate. Si urgențele ar fi finanțate doar prin TVA…

    Dar dacă sistemul de pensii actual ar „apune” ca Bancorex și toată lumea ar plăti contribuții pe pilonii 2 si 3. Greu dar trebuie curaj.

    Dacă profesorii ar fi platiți/angajați de școli (comunitate)/ nu de inspectorat..

    Dacă faimoasele contribuții la pensii și sănătate ar fi doar la latitudinea individului // care ar fi responsabil de propriile decizii financiare privind viitorul său…

    cum ar fi ca persoanele sa nu fie impozitate dupa formă / fizice sau juridice/ …

    ce de aberații ar dispărea….ce s-ar simplifica administrația…

    Vise pentru alte generații…

    Răspunde
     
  • marian
    Ianuarie 5, 2016 la ora 14:11

    pai daca acceptam aberatii de genul asta, ne meritam soarta… e vorba de impozitul pe VENITUL DECLARAT? facilitati fratilor declararea veniturilor, nu mai intrati cu cizma in vietile noastre! se propaga aceeasi idee de colhoz…. cum sa iau de la tot poporul cat mai mult; faceti legi pt TOATA LUMEA si apoi mai vorbim…bine ca s-au auzit voci care sa blameze si cresterea alocatiei pt copil – cica pomana pt alcool! … cu melcii vostri! in loc sa sustineti educarea temeinica a neamului, trageti tot la caruta indobitocirii si apoi tot voi puneti pe tapet false probleme.
    Moise cred ca incepi cu stangu’pe 2016…

    Răspunde
     
  • Moraru Cosmin
    Ianuarie 5, 2016 la ora 14:05

    Ia zi Birise…cum ramane cu conturile alea din Cipru ale tale, alea pline ochi de $$$ ?

    :))))

    Răspunde
     
  • Alex Zaha
    Ianuarie 5, 2016 la ora 13:37

    An nou fericit!!!

    Bun, platim impozite/taxe. In fiecare tara se plateste, important e in ce masura te sufoca statul?
    Dar sa vedem unde curg acesti bani? PE PENSII!!! Da din nou un subiect tabu despre care vorbim putin. Pensionarii reprezinta patura electorala covarsitoare SI hotaratoare. Nici un partid nu se ia de ei.
    Multe asistente medicale primesc salar minim net de 850 lei, pe cand pensia vecinei *fosta asistenta medicala 1200 lei.Vorbim de aceasi categorie profesionala. Si mai ai de platit avizul de libera practica, malpraxis, cursuri trimestriale.
    Vi se pare firesc o asemenea discrepanta?
    Pensiile fostilor militieni/vamesi corupti care au terorizat oamenii de rand sunt exacerbate, la fel si a militarilor care au pazit ce?
    Ce acopera CAS-ul? Analizele se platesc, medicii idem, orice adeverinta medicala e contra cost, medicamentele ca salariat nu se compenseaza.
    Fondul de pensie doresc sa-l platesc unde vreau si in cota in care vreau, posibil sa nici nu ajung la pensie.
    Deci taxe peste taxe, statul nu mai stie ce sa mai nascoceasca sa ne stoarce si ce ne ofera in schimb? nesiguranta de naine.
    Dupa moarte noroc ca sunt biodegradabil, altfel as plati taxa de poluare.

    Răspunde
     
  • Radu
    Ianuarie 5, 2016 la ora 13:29

    D-le Guran,sunt mulți oameni care nu vânează,nu pescuiesc și nici nu muncesc la negru în România,muncesc afară,sub diferite forme,vin doar o dată pe an în țară de sărbători sau doar ca să-și preschimbe carnetul auto/buletinul și apar în evidențele fiscale ca persoane fără venituri.

    Răspunde
     
    1. Nemo
      Ianuarie 5, 2016 la ora 16:29

      Ce-i asa greu de inteles? E razbunarea lui Ponta si a prietenului lui, mafiotul Valcov, impotriva diasporei.

      Răspunde
       
  • Mariana
    Ianuarie 5, 2016 la ora 13:04

    Sunt multe zone, mai ales rurale in tara asta, unde oamenii nu reusesc sa traiasca din agricultura de subzistenta pe care o practica, nu exista pe o raza de cel putin 100 km vreo industrie care sa ofere locuri de munca, cei care nu sunt bugetari nu au nici o sursa de venit.De unde vor lua banii pt aceasta taxare?

    Răspunde
     
  • gogu
    Ianuarie 5, 2016 la ora 12:51

    Combinatia salariu minim in crestere continua (si cam exploziva dupa mine) – infrastructura proasta si fara perspective si disparitati teritoriale foarte mari adaugat la o mobilitate extrem de redusa e o mare capcana pentru romania.

    Un exemplu e inchiderea a 2 fabrici zilele astea la Ploiesti. Probabil investitorul se astepta si el la o autostrada spre Brasov si mai departe autostrada care e tot promisa de 20 de ani dar care intarzie. Ploiesti care oricum are somaj destul de mare, cu o populatie tanara care e atrasa in Bucuresti in proportii enorme, fara o universitate de viitor. Si care Ploiesti ar putea fi un centru puternic industrial dar asa ramane cu ceva turisti de weekend si cu parinti celor plecati in Bucuresti.

    Răspunde
     
  • Alexandru
    Ianuarie 5, 2016 la ora 12:49

    Care e diferența dintre taxa Radio-TV și contribuția obligatorie de 57 lei la sănătate?

    Una e o taxă pe care sunt obligați să o plătească și cei care nu doresc să folosească serviciile promise în schimbul ei, care merge să finanțeze un mamut corupt, ineficient și nereformat și pentru care există alternative private mult mai bune.

    Cealaltă se plătește odată cu factura de curent.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Ianuarie 5, 2016 la ora 19:32

      taxa radio-tv nu e fiscala. daca cereti furnizorului de electricitate sa nu o mai platiti nu vine fiscul dupa ea.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Ianuarie 6, 2016 la ora 15:12

        Detin o locuinta nelocuita. De 10 ani. Acolo nu se afla aparate radio, televizoare, computere, telefoane mobile, galene, ori alt mijloc de receptie a programelor RTV.Din 6 in 6 luni primesc de la furnizorul de electricitate un plic in care se afla patru declaratii prin care confirm cele de mai sus, precum si ca nu vor locui la respectiva adresa vizitatori din alte galaxii care utilizeaza undele herziene pentru telecomunicatii si folosesc numai telepatia. In plus, semnez un angajament ca voi instiinta deindata orice modificare in situatia mai sus prezentata. Spre exemplu, daca va vizita locuinta vreun detinator de telefon mobil. Consumul de electricitate este 0 (zero). Pe factura de electricitate este doar taxa RTV. Pentru ca nu am platit-o, furnizarea de energie electrica mi-a fost intrerupta de doua ori pana acum. Am cerut furnizorului de electricitate sa-mi spuna ce logica are sa declar din 6 in 6 lunki acelasi lucru, din moment ce ma angajez sa-l insiintez deindata ce va exista aparat RTV la adresa?! Pentru radioul din masina platesc abonament pe un alt contract. Ce sa-i mai cer furnizorului de electricitate pentru a nu-mi mai factura taxa RTV automat dupa 6 luni de la declaratia mea? Ah, sa nu uit! Odata facturata, chiar daca nu mi-am cumparat radio, taxa trebuie platita. Factura pentru aceasta ineptie NU poate fi anulata. Daca uit sa trimit cele 4 declaratii+1 angajament intr-un semestru, se factureaza taxa RTV. Daca nu o platesc, se opreste alimentarea cu electricitate.

        Răspunde
         
  • Gicu
    Ianuarie 5, 2016 la ora 12:34

    Oare ANAF-ul a terminat de recuperat toți banii de la cei condamnați, sau este doar o diversiune pentru a distrage atenția de la aceasta problemă? Întâi sa rezolve problema marilor evazioniști, și apoi sa se lege de amărâții care trăiesc de pe o zi pe alta. Finanțele sa se ocupe de crearea unei legislații care sa permită dezvoltare afacerilor, și aici mă refer si la o birocrație redusă. Ca sa plătești un impozit la finanțe, trebuie sa mergi la 3 ghișee, am vrut sa plătesc prin transfer bancar, dar nici metoda asta nu e foarte simplă. Bine ca nemții își permit sa asigure servicii medicale, cazare, cursuri de calificare și educație gratuită pentru sute de mii de refugiați, iar statul român nu știe cum sa-i mai sufoce pe cei care trăiesc mult mai prost decât un refugiat în Germania.

    Răspunde
     
    1. ion din balon
      Ianuarie 5, 2016 la ora 21:22

      Perfect zis!

      Răspunde
       
  • Sergiu
    Ianuarie 5, 2016 la ora 11:55

    Oare o să apuc și eu ziua în care o să văd pe Terra măcar un stat minimalist care nu inițiază acțiuni în forță împotriva propriilor cetățeni supunându-i la biruri și pretinzând că face totul în interesul acestora? Salariul minim este o ipocrizie pentru că cu cât este mai mare cu atât mai mult îi dezavantajează pe cei săraci, fără calificare, sau lipsiți de experiență. E plină țara de aurolaci și analfabeți cărora le luați șansa de a-și începe o carieră. V-ați întrebat câți dintre noi ar avea job daca minimul pe economie ar fi 2000€?

    Răspunde
     
  • alexman
    Ianuarie 5, 2016 la ora 11:11

    Ca intreprindere individuala esti sufocat de prea multe legi si prea multe dari chiar daca impozitul a scazut. Cred ca ANAF-ul nu ar trebui doar sa execute contribulabilul pentru ca a mancat usturoi, ci ar trebui sa coopereze cu Finantele ca sa reduca birocratia ce apasa asupra noastra. Sa ia pas cu pas tot ce simtem siliti sa facem si sa mai scape de ele.In loc sa ne ocupam de firma trebuie sa completam tot felul de prostii.Oare nu sint si solutii mai simple si mai eficiente???Oare nu vedem ca sintem intr-un sistem sclavagist unde sclavia se manifesta prin competari de hartii si platit dari fara numar?Chiar ca e greu de trait in tara asta si bunavointa de a face ceva este sufocata treptat de catre sistemul care ne calareste fara mila…….

    Răspunde
     
  • alex
    Ianuarie 5, 2016 la ora 10:06

    La Multi Ani! Bine ai revenit. Referitor la impozitare, sunt totusi oameni care ramasi fara munca traiesc din salariul celuilalt, si atunci nu e corect sa le ingreunezi viata si mai tare daca respectivul gaseste de munca abia dupa 7luni.

    Răspunde
     
    1. octavian
      Ianuarie 5, 2016 la ora 14:36

      Uriasa nedreptate prin care statul ia cu japca de la saraci , sa dea la bugetari . De fapt bugetari e impropriu , clanurile de bugetari mai corect spus ,pt ca acolo sunt familii intregi , prin angajari aranjate , cu sprijinul politrucilor locali . Simbioza politruc corupt-bugetar fomist este tot mai puternica si va duce tara in situatia Greciei .De fapt , salariul minim , este cerut de sindicatele famigliilor bugetare , ii doare-n cot ca dau peste cap intrepriderile private cu angajatii privati cu tot . Acum , o femeie de serviciu la o scoala (de ex) , va avea salariul unui taximetrist , diferenta e ca taximetristul nu are concediu , nu are pime si bonuri de masa , nu are weekend-uri , lucreaza 10 ore pe zi nu 8 ca bugetara , si nu in ultimul rand , are o calificare , trebuie sa obtina un atestat pt a activa .Tot raul pleaca de la implicarea politicului in numirea sefilor institutiilor bugetare .Acesti sefi sunt parghiile prin care politicienii fac angajari in toata ierarhia bugetarilor , pana la femeia de serviciu . Asta inseamna un urias trafic de influenta , la nivel de tara , iar tinta politrucului este armata de votanti .Cei care locuiesc in Buc , nu cred ca inteleg ce spun aici , dar locuitorii din orasele mici , unde nu gasesti de lucru decat ca sclav pe nimic , ma inteleg . Apropo stiti ca o dacia logan are acelasi pret cu TVA 20 % , ca in anul trecut cu TVA 24 % ? Diferenta s-a pierdut in devalorizarea leului in fata euro ! Asta dat cresterii lefurilor bugetarilor

      Răspunde
       
      1. Nemo
        Ianuarie 5, 2016 la ora 16:47

        Tot ma intreb cum dracu’ se impaca articolul din Constitutie care spune ca munca nu poate fi ingradita in nici un fel cu taxarea uriasa a muncii. Muncitorul de rand da bani din munca lui statului, care depasesc binisor jumatate din timpul lui de munca, dar jaful e distribuit frumos astfel incat tentaculele oligarhiei mafiote care insfaca banii sa nu fie atat de vizibile… cum mama famigliei lor pot sa aiba tupeul de borfas sa pretinda ca acest jaf urias nu e o ingradire drastica a dreptului la munca?

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase