Banii de autostrăzi sunt pitulați în proiectele locale, unde nu intră DNA

de Moise Guran

Guvernul României a invitat societatea civilă să îşi dea cu părerea pe bugetul de anul viitor. Într-un efort diplomatic de a nu supăra nici Biserica, nici bugetarii, nici privaţii, domnul Cioloş a ajuns, în mod inevitabil, la concluzia că, deşi a mărit bugetul pentru autostrăzi, tot ar mai trebui vreo două miliarde pentru ca Timişoara-Deva şi Sebeş-Turda, singurele proiecte majore cu şantiere deja deschise, să nu se oprească anul viitor. Ceea ce o să citiţi în următoarele rânduri nu are legătură cu autostrăzile, dar are legătură cu o resursă ce poate fi recuperată pentru continuarea acestora.tabel 2Din raţiuni ce ţin de competenţele limitate ale DNA-ului, aproape că s-a dublat numărul investiţiilor făcute din bugetele locale. În 2012, erau aproximativ 2500 de proiecte locale începute şi neterminate, în anul electoral 2014 au mai apărut 1000 de proiecte, pentru ca azi să avem cam 4000 de proiecte locale, micuţe, începute şi neterminate. Acestea sunt doar investiţiile aprobate din bani de la buget, NU cele europene. Că la alea europene nu putem fura banii. Iar la alea de la buget, cu cât le spargem în mai multe şi mai mici, cu atât diminuăm sumele, aşa încât să nu ne înhaţe DNA-ul.

Sincer să vă spun, cred că un mai bun cunoscător al vieţii politice decât sunt eu ar putea corela cele 1000 de proiecte locale noi din anul 2014 şi cu ordonanţa privind marea fugă a primarilor către PSD. S-ar putea ca aceasta să fi fost momeala.tabel 1 (2)Sunt cel mai des investiţii care ar trebui să aducă satele României în epoca modernă, nu judec utilitatea lor, deşi ştiu sigur că, mai des decât criteriile de utilitate, la aprobarea acestor investiţii s-au aplicat criteriile de carnet de partid.

Eu mă uit însă pe cifrele generale ale bugetelor locale şi vă spun că, între 2012 şi 2015, investiţiile făcute prin bugetele locale au consumat între opt şi zece miliarde de lei pe an.

Schema e asta… pe investiţii naţionale folosim bani europeni, că oricum nu-i putem fura şi riscăm să ne ia şi DNA-ul dacă facem şpăgi, dar pe proiecte locale decide cine are ministerul Administraţiei. Și, de facto, din 2012 şi până acum două săptămâni, formal şi informal, ministrul Administraţiei a fost în permanenţă Liviu Dragnea. Acum e Vasile Dâncu şi aceasta va fi proba că Dâncu este sau nu o altă față a lui Dragnea.

Ca să răspund provocării lansate societăţii civile de către prim-ministrul Dacian Cioloş, cred că cifrele pe care vi le-am dat sugerează clar… domnul Cioloş, întrebaţi-l pe domnul Dâncu de banii pentru autostrăzi. Că-s pe acolo și nu sunt deloc puțini.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

8 răspunsuri la Banii de autostrăzi sunt pitulați în proiectele locale, unde nu intră DNA

  • Paul cel politic
    Septembrie 20, 2016 la ora 12:49

    Paul „nu stiu” din ce partid politic te tragi, da’ ia-ti comunistii aia cu perdele rosii si du-te cat vezi cu ochii. Mai penibil de atat nu poti fi. Ne-am dus la vale cat a fost Ponta si bine ca mai pune cate unu frana. Iohannis si Basescu n-au nimic de a face cu incompetenta Guvernului si a Parlamentului.

    Răspunde
     
  • Geo
    Decembrie 8, 2015 la ora 19:59

    Niste incompetenti……..

    Răspunde
     
  • titi
    Decembrie 8, 2015 la ora 12:43

    BUGET 2016 ! Poate printre participantii la intilnirea Guvernului cu „societatea civila ” va fi cineva care va face sugestia ca in Bugetul Parlamentului sa NU figureze cheltuielile propuse , mai ales cele cu achizitia de masini , computere , tablete , telefoane etc . 2016 este an ELECTORAL ( dar si FINAL pentru actualul legislativ ) asa ca s-ar putea ca viitorilor parlamentari sa nu le placa ce masini , tablete , telefoane se cumpara acum. CUM AR FI CA ACESTE CHELTUIELI sa fie AMINATE pe 2017 ?!?

    Răspunde
     
  • Viorica
    Decembrie 8, 2015 la ora 10:15

    Avem 2 manageri buni in tara asta: pe Arafat si pe Patriarhul Daniel (fiecare a construit ceva vizibil- nu punem in discutie utilitatea). Propun sa alocam fonduri pentru catedrala cu conditia ca Patriarhul sa se ocupe si de constructia si finalizarea autostrazii Pitesti-Sibiu, iar Arafat sa se ocupe de constructia autostrazii Tg Mures-Ungheni.

    Răspunde
     
  • ulisesmeanarul
    Decembrie 8, 2015 la ora 08:40

    Axioma : Nu poti schimba soarta unei Romanii in bine , folosind ca pretext moartea unor oameni nevinovati care se distrau , atat timp cat nu esti interesat de dramele oamenilor care muncesc si mor in afara Romaniei !

    Răspunde
     
  • ulisesmeanarul
    Decembrie 8, 2015 la ora 08:32

    Absolut tot ce vine din sanul Uniunii Europene este corupt pana in maduva oaselor. Absolut tot ce a fost scolit si instruit la Beuxelles este de slaba calitate. Oameni rupti total de realitatea tarilor pe care le reprezinta. Comisia Europeana si Parlamentul European reprezinta cancerul coruptiei si apogeul birocratiei. De ce credeti ca se tine cu dintii de uniunea asta a europenilor mai neuniti ca niciodata ? Uniune = uniformizare = socialism = egalitarism . Guversul Ciolos va esua la fel cum vor esua toate viitoarele guverne viitoare .

    Răspunde
     
  • Paul
    Decembrie 8, 2015 la ora 03:15

    Parerea mea ca deja se vede falimentul solutiei lui Iohannis. Au adus „brown noses” ca Ciolos si Dancu. N-au pic de rusine aceste maimute incompetente. Niste populisti nerusinati. Leul se duce la vale cu viteza si ei o scarpina. Le ploua in gura de prosti ce sunt. Petrolul ieftin – este o perioda extraordinara pentru constructii de autostrazi. O sa-si planga in pumni generatiile viitoare. O multime de datorii si nimic facut. Niste oameni de nimic.

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Decembrie 7, 2015 la ora 21:35

    :)))

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase