BIZIDAY: JOI, 26 noiembrie 2015

  • Procurorii DNA îl acuză pe deputatul Ioan Oltean de trafic de influență și luare de mită, într-un dosar în care sunt investigate despăgubiri abuzive. Anchetatorii susțin că ar primit mită în valoare de 600 de mii de euro. Beneficiar ar fi acţionarul echipei de fotbal CSU Craiova, care ar fi primit 25 de milioane de euro pentru un teren cumpărat cu doar un milion. Liberalul a fost așteptat astăzi de procurori chiar de la scara avionului, la scurt timp după ce aterizase la Bucureşti.
  • Noul Ministru de Finanţe este hotărât să facă ceea ce nu s-a reușit în 15 ani – implementarea plății cu cardul la ghișeele finanțelor publice și la trezorerie. Miza este atât de mare încât Finanțele vor plăti cu un salariu de 5000 de euro pe lună un specialist care să facă asta în trei ani.
  • 40 la sută dintre casele și blocurile din orașele României au nevoie de reparații, iar mai bine de jumătate dintre acestea sunt considerate urgente. O treime nu au wc, altele au igrasie, reţele de apă şi canalizare de pe timpul lui Nicolae Ceauşescu sau nu au lumină suficientă. Acestea sunt motivele ce îi coboară pe românii pe ultimul loc în Uniunea Europeană în privința nivelui de trai.
stiri verificate

Comentarii prin facebook

25 răspunsuri la BIZIDAY: JOI, 26 noiembrie 2015

  • George
    Noiembrie 30, 2015 la ora 12:14

    Toate capitalele europene au METROU pana la aeroport ? Nope, toate au legatura feroviara (putine au metrou…). Este o diferenta…

    Răspunde
     
  • emanuel
    Noiembrie 29, 2015 la ora 02:11

    La deficit: 5+8+13 = 29; nu 39 mil

    Răspunde
     
    1. alex i
      Noiembrie 30, 2015 la ora 18:31

      asta am remarcat si eu..

      Răspunde
       
  • anca
    Noiembrie 27, 2015 la ora 23:31

    Strainii ne trateaza dupa cum suntem; adica manipulati,prosti-prostiti de presa,TV,evident si mass media dar si de GUVERNUL nostru drag care ne vinde tara bucata cu bucata dar si pe noi,iar noi vorbim pe internet ca sa nu spun ca ne jignim ,si stam pasivi la jaful facut in tara de toti strainii cu ajutorul mizerabililor de lefegii ai strainilor. .Deci nivelul nostru este asa de scazut in cat pentru serviciile publice nu mai conteaza cat dureaza serviciul dar sunt sigura ca daca dai o „spaga” totul se trece la „urgenta”.LA PUSCARIE CU TOTI HOTII, JOS ACEST SISTEM DE MAFIOTI SI INSTAURAREA MERITOCRATIEI!
    .

    Răspunde
     
  • Gabriel
    Noiembrie 27, 2015 la ora 23:20

    Nu va suparati , dar cursul il mai prezentam si noi , ca am aflat cu stupoare 1e = 4.4460 si un $ = 4.1975 . Ma uit la emisiunea dv. pt. analiza economica in mod special.

    Răspunde
     
  • Manuela Militaru
    Noiembrie 27, 2015 la ora 15:47

    Domnule Guran,
    daca mai aveti planuri sa prezentati mici antreprenori, greutatile dar si succesele lor, permiteti sa va sugerez sa va uitati si la http://www.f-r-o-g.com/
    Sunt niste fete minunate care incearca cu multa munca si entuziasm sa razbeasca in industria de catering.
    Nu sunt ruda cu ele, doar o admiratoare a ambitiei si perseverentei lor.
    Multumesc pentru postarea emisiunii dvs. pe net, e o placere sa ascult inregistrarea fiind departe de casa.

    Răspunde
     
  • AdrianPopescu
    Noiembrie 27, 2015 la ora 14:32

    @
    In autorizatia data catre COLECTIV scrie ca este data pentru 80 de consumatori pe scaune.
    1. in incinta pot fi si peste acets numar, care pot fi sau nu consumatori
    2. de ce nu se dau autorizatii cu numarul maxim de persoane din incinta?
    3. Oare ce raspunsuri vom vedea, daca avocatii vor puncta acest aspect?

    [in marea Britanie, un sofer a facut un accident si a scapat, fiindca in procesul verbal ,cit si in presa sa scris ca a fost un accident. Trebuia sa scrie eveniment rutier.]
    conform DEX:
    1. S. n. Eveniment fortuit, imprevizibil, care întrerupe mersul normal al lucrurilor (provocând avarii, răniri, mutilări sau chiar moartea). ♦ Fapt întâmplător, banal, care aduce neno­rocire.

    Răspunde
     
  • AdrianPopescu
    Noiembrie 27, 2015 la ora 14:27

    In Viena, PARIS si or mai fi
    metroul este si la suprfata.
    In PARIS este o zona cu metroul la etajul 3 al cladirilor. Care ar fi problema in zona Aeroprt sa fie metroul suprateran , apoi sa fie intra?
    Nu cumva unii siau dat tot felul de „doctorate”si acum numai pot da inapoi?

    Răspunde
     
  • Cristian Gligor
    Noiembrie 27, 2015 la ora 13:24

    40 ani de puscarie si confiscata averea…. asta ar merita aces gen de „oameni”

    Răspunde
     
  • Andrei
    Noiembrie 27, 2015 la ora 12:41

    Salut Moise,
    Sa stii ca nu e obligatoriu sa ai metrou la Aeroport. Din contra, sunt foarte putine capitalele europene care au metrou.
    Nici Viena, nici Paris, nici Munchen, nici Frankfurt, nici Roma, nici Budapesta, nici Praga nu au metrou pana la aeroport. Stiu ca sigur Copenhaga are metrou pana la aeroport insa nu cred ca ar fi o comparatie buna. Capitalele au insa tren. Urban sau sub-urban dar care totusi nu este Metrou.
    Nici nu este fezabil sa sapi ca bezmeticul ca sa faci metrou cand ai cale ferata. Oricum aprovizionarea cu kerosen in aeroport se face pe calea ferata. Deci exista cale ferata pana la aeroport numai ca nu este folosita in scop de transport de persoane. O investitie de la gara Otopeni pana la aeroport ar fi mult mai ieftina decat metroul si mult mai rapid de facut.

    Răspunde
     
    1. cocosila
      Noiembrie 27, 2015 la ora 20:53

      Nu stiu de unde ai scos informatia ca Parisul nu are metrou in aeroport.Are si mai mult. Eu am aterizat pe CDG m-am dus la linia unde era tras un TGV( in incinta aeroportului) cu care am mers pana la Lille si apoi in Belgia. La intoarcere, de la peronul TGV am mers in statia de metrou din incinta CDG de unde am luat metroul pana in oras.

      Răspunde
       
      1. George
        Noiembrie 30, 2015 la ora 12:10

        Acela de la Paris e tren, nu metrou ! Adica are evident gara subterana in aeroport dar dupa aceea iese la suprafata (nu merge numai subteran pana in oras). Asta este dupa parerea mea si solutia optima la Buc.

        Răspunde
         
    2. Adrian
      Noiembrie 28, 2015 la ora 13:25

      Si eu sunt pentru un tren urban/suburban pana la Aeroport Otopeni, ba chiar ma tot intreb de ce in nici un oras din Romania nu exista asa ceva. Solutia e foarte eficienta si buna, mai ales ca avem exemplele din Germania (Berlin, München, Frankfurt, Hamburg): Bucurestiul are o „centura” feroviara (cei drept e in paragina si mai mult de jumatate neelectrificata…) care s-ar putea dezvolta chiar cu fonduri europene. La fel e si la Timisoara (eu fiind timisorean) unde calea ferata trece prin mijlocul orasului si iese in partea de est chiar pe langa aeroport, cu niste investitii minimale s-ar putea face o retea dupa modelul S-Bahn din orasele germane.

      Răspunde
       
  • Stelian F
    Noiembrie 27, 2015 la ora 12:22

    Reducerea CAS nu aduce bani mai multi la buget. Bani mai multi din CAS vin numai prin marirea salariilor si prin marirea numarului locurilor de munca. N-ati spus decat de marirea salariilor dar nici o cifra despre numarul locurilor de munca, de unde ne putem da seama de efectul scaderii CAS. In lipsa acestei informatii nu putem vedea efectul scaderii CAS.

    Răspunde
     
  • rodnas
    Noiembrie 27, 2015 la ora 12:09

    Cred ca printre cele 3 mari rusini amintite intra si faptul ca Brasovul nu are aeroport nici in momemtul de fata (putem pune exact langa rusinea cu transportul la Otopeni)

    Răspunde
     
  • George
    Noiembrie 27, 2015 la ora 12:09

    Vad ca tot il critici pe Ponta ca a facut reducerea CAS inainte de alegeri..
    E BINE CA A FACUT-O ! Iar rezultatele bune se vad. Aminteste-ti Moise de valul de „specialisti” care anuntau ca scaderea CAS va duce la dezastrul, somandu-l pe Ponta sa nu faca o asemenea „greseala”. . Apoi au anuntat acelasi lucru si la scaderea TVA la alimente …. Imi vine in minte doar baiatul de la Consiliul Fiscal (o demisie dupa ce a facut atunci ar fi bine primita … tutusi ca sef al unui „COnsiliu Fiscal” nu da bine sa te inseli in halul asta si sa ai o atitudine pur comunista cand vine vorba de masuri liberale… )
    Una peste alta, economic vorbind, guvernarea Ponta a fost una excelenta. Sper ca Ciolos sa o egaleze si sa o depaseasca.

    Răspunde
     
    1. bizonu
      Noiembrie 27, 2015 la ora 13:42

      Poate sa fie sau nu o tragedie, depinde si de celalte masuri. Scaderea investitiilor nu este o masura buna pentru viitor, dar foarte buna pentru prezent. Gandestete daca am manca toti la restaurant, iar in 2 ani sa ajungem doar 10% sa mai mergem la restaurant, care ar fi urmarile?

      Răspunde
       
  • Stelian F
    Noiembrie 27, 2015 la ora 11:00

    Moise asta este crestinismul care a dezbatut 2000 de ani daca Hristos este parte din Dumnezeu. Acest crestinism crede ca ce scrie in Biblie este numai o poveste inventata. Aata este crestinismul care pune bani in buzunarele mortilor pentru a mitui ingerii din cer…

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Noiembrie 27, 2015 la ora 20:11

      Uite de exemplu pentru Ciolos eu pot garanta cu viata mea ca nu va lua spaga. Pentru ca stiu ca este credincios lui Dumnezeu.

      Răspunde
       
      1. Kristina
        Noiembrie 28, 2015 la ora 11:41

        Am zâmbit si va multumesc @Stelian F pentru ca mi-ati descretit fruntea in dimineatza aceasta.
        Ce ar fi sa garantati cu propria viața doar pt.dv.
        ca sa nu mai zic sa reveniți in Romania si sa tineți piept structurilor mafiote infiltrate pana la cel mai înalt nivel.
        Sa vezi cum te simti cand te amenința o gorila împuțita ca daca Nu faci si Nu dregi…
        Nu este asa cum pare din afară domnule Stelian F
        Slavă domnului ca romanii sunt un popor
        inteligent si unii mult peste media europeană.

        Personal nu visez la o moarte glorioasă dar subscriu la o filosofie mai veche adica daca tot mori asa de tanar/tânără in lupta sa stii pt.ce anume, sa merite clar.
        Pe d-nul pt.care garantati dv.cu propria viata nu il cunosc si nici nu vreau.Ne este impus si atât.

        Răspunde
         
  • Adrian
    Noiembrie 27, 2015 la ora 10:37

    Cred ca s-a strecurat o eroare, la calculul sumei de retrocedari, 5 mld achitate, 8 mld in asteptare si 16 mld bunuri imobiliare rezultatul este 29 de mld si nu 39 cum este prezentata in material. O clarificare pe aceasta tema ar fi de folos. Va multumesc

    Răspunde
     
  • cătălin
    Noiembrie 27, 2015 la ora 07:10

    cred că ați exagerat că doar 20 % este accesibil din internet.Conform graficului prezentat cel cu icebergul doar nivelele 4 și 5 nu se accesează curent și ochiometric reprezintă cam 30 % din iceberg.Deci rămâne 70%posibil să fie accesat de un utilizator obișnuit.În imaginile prezentate ”ca accesarea internetului negru” nu era altceva decât o actualizare de surse și pachete la Ubuntu.Dă bine pentru neștiutori.De remarcat că la începutul emisiuni dl Moise ai recunoscut că te cam înșeli în privința prognozelor.Automat mă întreb de ce oare să mai urmăresc emisiunea acesta cu mare tentă comercială și pentru reating.

    Răspunde
     
  • ioan ianc
    Noiembrie 27, 2015 la ora 06:28

    Astia am fost,sintem si vom fi asa.Saraca tara bogata.
    E DUREROS.
    -si nu vad ca CEVA sau CINEVA sa
    v a s c h i m b e .-

    Răspunde
     
  • cătălin
    Noiembrie 27, 2015 la ora 06:21

    Greșiți când afirmați că”nici măcar pentru comenzile on line nu se face plata cu cardul pentru că nu ne pricepem sau nu mai știu ce justificări.NU, Nu o facem pentru că nu este sigur pentru cardul nostru.Introducerea datelor de pe card nu este sigură în mediul on line în România decât dacă ești eventual în posesia unui antivirus ca Bit Defender.Sau, de ce trebuie să stai cu frică când plătești cu cardul că există vre-o cameră instalată undeva și ți se fură pin-ul sau datele de pe card.Asta e problema adevărată pe care noi românii am priceput-o.Mulți fiind săraci nu ne permitem să fim ”făcuți” și la card.

    Răspunde
     
  • Octavian Capatina
    Noiembrie 27, 2015 la ora 00:03

    MOISE,

    esti prea bun, ca sa nu te perfectionezi pe o tema care o abordezi accindental, sau colateral, de multe ori. Pentru un intelectual citirea lucrarii „Cultura, confesiune, etnie si rasa in Transilvania, Campia Tisei si Panonia” dureaza o dupa masa. Dupa ce te informezi treaba ta ce intelegi si cum abordezimai departe sau eviti subiectul!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase