(P) Diaspora, mai aproape de casă prin transferurile de bani online

Diaspora românească a fost, de-a lungul anilor, cel mai mare şi mai loial investitor în economia României. Doar anul trecut, românii din Marea Britanie, Italia, Spania, Germania, Ungaria, SUA, Israel, Canada, Austria şi Franţa au trimis în ţară peste 4 miliarde de dolari, echivalentul a 2% din produsul intern brut al României, iar an de an ei au trimis sume similare, chiar în ciuda crizei economice care a lovit lumea în 2008.

Aceşti bani trimişi sunt foarte importanţi pentru că aceştia ajung la familiile celor plecaţi în străinătate şi se întorc în economie prin consum direct, pentru traiul de zi cu zi, sau prin achiziţiile pe care aceştia le fac, respectiv prin taxele şi impozitele pe care le plătesc pentru bunurile deţinute în România.

Nu doar instituţiile statului şi cele europene, ci şi companiile internaţionale au datoria să contribuie la facilitarea menţinerii legăturilor cu familiile din România prin transferul internaţional de bani mai simplu, mai ieftin şi mai rapid.România este pe locul 5 în topul ţărilor ce primesc bani din afară, după Ucraina, Polonia, Ungaria şi Serbia. Însă se folosesc preponderent servicii pe bază de cash sau direct prin bancă. Un studiu realizat in Europa Centrala si de Est de Erste Bank si BCR in 2014 arată că doar 6% din cei care au conturi bancare folosesc internet banking-ul, iar doar 63% din români au conturi bancare.

Cash-ul este scump, online e mai ieftin şi mai sigur

Companiile de transfer de bani obişnuite sau transferurile internaţionale direct prin bănci sunt fie lente, fie costisitoare, fie lente şi costisitoare. Băncile şi serviciile de transfer de bani cash percep comisioane şi taxe de până la 10% pentru sume mai mici, unde puterea de negociere este redusă. Aici vorbim de taxa SWIFT, precum şi un comision suplimentar de 5-7% la cursul valutar, respectiv alte taxe fixe care variază în funcţie de companie.comisioaneDe exemplu, dacă Marian lucrează în Anglia şi îi trimite Corinei, în România, în fiecare lună, 500 de lire sterline, iar Corina ar calcula cât primeşte ea şi cât rămâne companiilor de transfer de bani, ar constata că, într-un an, Marian a plătit 400 de lire doar comisioanele.

Soluţia online – local in – local out

Din acest motiv a apărut TransferGo, care percepe un comision fix de doar £0.99/9 lei/99 eurocenti, iar cursul este foarte apropiat de cel de la BNR şi afişat în timp real. Cu TransferGo, banii ajung în moneda aleasă, cu costuri minime, direct în contul bancar al familiei sau prietenilor. Indiferent de suma transferată, se plăteşte doar o taxă fixă (depinzând de ţara de origine a transferului) şi banii ajung la destinaţie în ziua următoare, fără planuri făcute din timp şi fără stres. Mai mult, cursul valutar e foarte apropiat de cursul BNR, deci nu se mai pierd bani din cauza cursului de schimb nefavorabil.

Clienţii sunt mulţumiţi şi o spun pe un website destinat recenziilor verificate pentru companii: “Cel mai ieftin serviciu de transfer, banii au fost transferaţi a doua zi după trimitere. Sunt foarte mulţumită, recomand tuturor.” spune Mioara pe Trustpilot.co.uk.trustiplot

Cine face transferuri internaţionale cu “local in – local out” şi ce înseamnă asta

Metoda “local in-local out” presupune ca între conturile bancare ale expeditorului şi destinatarului să existe o companie intremediară, care beneficiază de cursuri mai bune şi de conturi în ţările în care operează, şi care oferă clienţilor costuri de 10 ori mai reduse şi viteză – maxim 24 de ore în zilele lucrătoare. Totul pentru că transferurile pe care le fac clienţii sunt locale – în ţara expeditorului – către contul companiei, respectiv în ţara destinatarului, din contul companiei în contul bancar al destinatarului. Banii nu pleacă nicăieri, ci doar trec de la expeditor la intermediar, apoi la destinatar, evitând sistemul bancar direct (SWIFT) extrem de scump şi lent.localinlocaloutDincolo de detaliile funcţionării pieţei de transfer de bani, un lucru este sigur – în ziua de azi, dacă foloseşti servicii online independente, nu mai pierzi aşa de mulţi bani şi ajung mai mulţi bani acasă.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

33 răspunsuri la (P) Diaspora, mai aproape de casă prin transferurile de bani online

  • Alex Desdea
    Noiembrie 24, 2015 la ora 04:01

    Faptul ca asa de multi oameni folosesc aceste sisteme de transfer si nu bancile, dovedeste cat de extrem de putine lucruri financiare cunosc. In UE nu se mai foloseste SWIFT-ul pentru transfer de EURO, acum se foloseste SEPA. Acesta este un sistem creat special de UE doar pentru EURO si este gratis dintr-o banca SEPA in alta banca SEPA. Si in romania IntesaSanpaolo face transefuri gratis in EURO in orice alta banca din UE, si invers evident. Acest lucru este intr-un fel cam de speriat, pentru ca asta dovedeste ca acesti oameni nu sunt emancipati si educati la un nivel social nici acum dupa atatia ani plecati prin asa multe tari. Sunt toti la fel precum erau in romania, au ajuns peste tot printr-un fel de tunel social, de pe pamant la tara in romania, tot la tara in UK sau Italia. Din ghetou tot in ghetou, deci nu si-au atins scopul de educare si experiente intr-un system mai avansat ca romania cu citiva zeci de ani. Degeaba traiesc in UK daca gandesc la fel si nu se folosesc de sistemele acelei societati, si refuza sa invete cum sa traiasca mai bine. Tot inapoiati si socialisti au ramas.

    Răspunde
     
    1. Adrian Stefanescu
      Noiembrie 24, 2015 la ora 11:58

      Observatia legata de SEPA care a inlocuit SWIFT in zona UE este foarte buna. Sunt de acord cu faptul ca exista o lipsa crasa de educatie financiara. Dar problema pus aici e doar partial rezolvata de SEPA (transfer gratis euro-euro). Multi trimit bani care vor fi in cele din urma schimbati in lei. Iar bancile si multe firme ofera un curs de schimb mizer. La cateva firme mentionate aici (ex TransferGo) conversia e mult mai convenabila.

      Răspunde
       
      1. Mihai
        Noiembrie 24, 2015 la ora 23:04

        > Observatia legata de SEPA care a inlocuit SWIFT in zona UE este foarte buna. Sunt de acord cu faptul ca exista o lipsa crasa de educatie financiara. Dar problema pus aici e doar partial rezolvata de SEPA (transfer gratis euro-euro)

        Faptul în sine că reclama asta nu menționează SEPA arată intenția de a ascunde. Firma asta nu mi se pare cu nimic mai bună decât altele care ascund informații și mint, ba chiar mi se pare ipocrită.

        > Multi trimit bani care vor fi in cele din urma schimbati in lei. Iar bancile si multe firme ofera un curs de schimb mizer. La cateva firme mentionate aici (ex TransferGo) conversia e mult mai convenabila.

        Faptul că nu este prezentă nici măcar o comparație directă cu firme concurente (eg: transferwise), arată faptul că transfergo sunt conștienți că, de fapt, cursul lor este mizer ăn comparație cu al altora.

        Firma asta nu îmi inspiră deloc încredere. Minte și dă dovadă de ipocrizie în reclame.

        Răspunde
         
  • Ionut
    Noiembrie 23, 2015 la ora 23:08

    Cel mai bun serviciu de transfer UK- Romania e Azimo, comision mic si curs vaulutar avantajos mai bun k transferwise si transfergo.

    Răspunde
     
    1. Adrian Stefanescu
      Noiembrie 24, 2015 la ora 11:41

      N-are cum. Stii care sunt cheltuielile cu Azimo pentru a trimite bani de la A la B !? Ramai surprins cand vezi cat percepe la conversia valutei in lei… dublu. Asta fara sa mai zic ca te costa tripu (£2.99 lire) comisionul per transfer. Eu folosesc TransferGo, e mult mai rentabil.

      Răspunde
       
  • Nelu
    Noiembrie 22, 2015 la ora 18:17

    Cetateni care primesc bani din strainatate sunt in general parinti, sotii, copii, si primesc ca sa traiasca si sa plateasca darile catre stat si sa cumpere medicamente. Acum cu campania ANAF care a dat iama si in conturi bancare,de frica ca mai au ceva datorii si le vor fi executate imediat ce intra in cont bani, sau un parinte care ar vrea sa obtina medicamente cu compensare nu va mai putea profita de aceasta oportunitate. deci un motiv in plus sa evite tranzactiile cu banca!!!
    Cat mai este liber (dpdv al ANAF) vor folosi serviciile Western Union si Money Gram (au mai last si ele coisioanele!)

    Răspunde
     
    1. Nelu
      Noiembrie 22, 2015 la ora 18:33

      Va rog scuzati greseala cuvantului „comisioanele”
      Va rog un moderator sa rectifice sau sa stearga!

      Răspunde
       
      1. Titus - TransferGo
        Noiembrie 23, 2015 la ora 11:45

        @Nelu oamenii cinstiți și care sunt la zi cu taxele și impozitele nu au de ce să se teamă de servicii ca TransferGo sau de tranzacțiile online. De ce să plătești suplimentar pe tranzacții de cash doar ca să te ascunzi dacă nu ai făcut nimic ilegal?

        Răspunde
         
        1. Nelu
          Noiembrie 23, 2015 la ora 19:17

          Fiecare intelege ce vrea?!, Eu m-am referit la saracie si doreste sa mai prelungeasca „agoniea”, mai exact sa plateasca mai tarziu . Da, legat de neacceptarea plati compensate la medicamente daca ai vede ca ai rulaj pe cont-
          Nu stiti nimic?
          PS: Scuzati!EU nu mai continui pe acest subiect.

          Răspunde
           
  • adi
    Noiembrie 21, 2015 la ora 02:19

    TransferWise este o solutie mult mai buna decat TransferGo.

    Răspunde
     
    1. Adi Stefanescu
      Noiembrie 22, 2015 la ora 11:46

      Sa stii ca nu prea e asa deloc. Comisioanele sunt putin mai bune la TransferGo decat la TransferWise. Plus ca la TransferWise, pe langa comisionul afisat, ti se cere un depozit suplimentar, care nu iti deloc luat in calcul in costul de transfer si pe care nu il vezi inapoi daca fluctueaza cursul de schimb. La TransferGo ce e afisat, aia se percepe. Deci iata de ce e incomparabil mai bun TransferGo.

      Răspunde
       
      1. adi
        Noiembrie 23, 2015 la ora 02:18

        Am facut pana acum 6 transferuri prin TransferWise , nu mi s-a cerut depozit suplimentar pentru niciunul din ele . Cursul valutar la TransferWise este mult mai bun decat la TransferGo ,actualizat la fiecare 11 minute , la TransferGo rata de conversie, de 3 zile de cand urmaresc site-ul, nu s-a modificat . TransferGo este mai avantajos pentru transferuri de pana in 200 de unitati (euro ,lire), pentru sume mai mari de 200 de unitati , TransferWise este mult mai avantajos, din cauza cursului valutar mai bun .

        Răspunde
         
        1. Titus - TransferGo
          Noiembrie 23, 2015 la ora 11:39

          @adi misiunea TransferGo e să ajute persoanele care își susțin familiile inclusiv cu sume de până în 200 lire sterline / euro pe lună.

          La noi cursul de schimb se actualizează la minut, deci mult mai repede decât TransferWise, unde piața poate să fi fluctuat și primești alt curs la transfer decât cel de pe homepage.

          Răspunde
           
      2. Mihai
        Noiembrie 24, 2015 la ora 23:09

        > Sa stii ca nu prea e asa deloc. Comisioanele sunt putin mai bune la TransferGo decat la TransferWise.

        Să știi că fix așa e. Comisioanele sunt mult mai mici la transferwise.

        > Plus ca la TransferWise, pe langa comisionul afisat, ti se cere un depozit suplimentar, care nu iti deloc luat in calcul in costul de transfer si pe care nu il vezi inapoi daca fluctueaza cursul de schim

        Nu e adevărat. Depozitul suplimentar este folosit doar când recipientul trebuie să primească o sumă fixă. Faptul că nu știi asta arată că vorbești în necunoștință de cauză, probabil cu intenția de a minți.

        > Deci iata de ce e incomparabil mai bun TransferGo.

        Pe bune? Ce, comisioanele mai mari?

        Răspunde
         
  • Stelian F
    Noiembrie 20, 2015 la ora 20:35

    Da, se pare ca e mai bun cursul decat la MoneyGram. Problema este ca nu putem trimite din UK lire si sa prmim in Romania euro.

    Răspunde
     
    1. Adi Stefanescu
      Noiembrie 21, 2015 la ora 01:35

      Ba da, se poate. Dar poti selecta varianta Euro in loc de RON doar dupa ce iti faci cont si initiezi un transfer prin contul creat.

      Răspunde
       
      1. Stelian F
        Noiembrie 21, 2015 la ora 10:05

        Sa inteleg ca pot selecta pe parcursul procesului de transfer? Pe prima pagina putem selecta numai tari, fiecare cu moneda ei.

        Răspunde
         
        1. Titus - TransferGo
          Noiembrie 23, 2015 la ora 11:42

          La primul pas de transfer, când selectezi suma, poți alege ca banii să ajungă în Lei sau EUR – dai click pe butonul de Lei și selectezi EUR dacă vrei să ajungă banii în EUR

          Răspunde
           
  • popescu
    Noiembrie 20, 2015 la ora 17:25

    Cum sunt investitori daca nu platesc taxe pe munca?

    Si un turist care vine in Romania plateste Tva.

    Bugetarul plateste taxe si impozite, dar plateste sivtaxe pe munca.

    Răspunde
     
    1. Titus - TransferGo
      Noiembrie 20, 2015 la ora 18:11

      @popescu plătesc taxe pe muncă în țara în care își câștigă traiul. Sumele pe care le trimit apoi în țară și intră în consum sunt supuse apoi TVA. Nu e corectă comparația cu turismul, dat fiind caracterul regulat al transferurilor de bani, diferit de vizita punctuală a turistului.

      Răspunde
       
      1. popescu
        Noiembrie 20, 2015 la ora 20:57

        Si daca nu platesti taxe si la 65 de ani revii in romania s doresti pensie? Oare meriti pensie?
        Dar o vei obtine pensia minima, fara sa fi platit vreodata tae pe munca in romania.
        Deschide ochii.
        4,500.000 trimit 4 miliarde, adica 1000 euro de persoana pe an. adica jumatate din forta de munca din romania, nu face nimic pentru romania, dar contribuie la alte tari.
        2%din PIB romaniei. adica ce mare afacere fac cei 4,500.000 romani?
        Ai copiii TITUS? ti se pare normal ca si copilul tau sa incaseze alocatie in romania si tu sa platesti taxe in italia?
        stiu ca esti deranjat
        dar asta este adevarul
        si multumesc echipei biziday ca mi-a sters comentariul mai amplu.

        Răspunde
         
        1. Stelian F
          Noiembrie 20, 2015 la ora 21:46

          Domnule „Popescu”, am mai discutat aceasta problema si credeam ca ati inteles. Oamenii au pensie din tarile in care muncesc si platesc taxe. Nu va cere nimeni pensie din Romania decat pentru perioada in care au muncit in Romania, daca au muncit in Romania. Daca o persoana a muncit 10 ani in Romania, la 65 de ani va avea pensie in Romania numai pentru acei 10 ani munciti acolo. Va avea pensie si din Germania pentru alti 9 ani munciti in Germania si va avea pensie si din UK, sa zicem, pentru alti 15 ani munciti in UK. Fiecare tara va plati pensie acelei persoane pentru perioada muncita acolo. Daca 4 milioane de romani vor munci in alte tari din Europa pana la varsta de 65 de ani si nu vor munci deloc in Romania, atunci ei nu vor avea nici o pensie in Romania, ci numai acolo unde au muncit.
          Nu va mai faceti ca nu pricepeti aceste lucruri. Nu vine nimeni sa ia pensie de la statul roman pentru perioada in care a muncit si platit taxe in alta tara.

          Răspunde
           
        2. Stelian F
          Noiembrie 20, 2015 la ora 21:49

          Cred ca v-au sters comentarii pentru ca spuneti minciuni si le spuneti foarte „tare”, ca nu cumva sa va contrazica cineva…

          Răspunde
           
          1. popescu
            Noiembrie 21, 2015 la ora 08:15

            Dar toti cei 4,5 milioane muncesc cu carte de munca? Eu nu cred. Daca muncesc 1 milion cu taxe e mult. Vom vedea in 2030.
            Daca eu sunt mincinos atunci de ce avem deficit la pensii domnu Stelian. Eu zic sa va vedeti lungul nasului cand jigniti un om.
            Din forta de munca a romaniei de 9,2 milioane contribuie doar 4,5 milioane ramasa in tara.
            Dumneavostra nu vreti sa vedeti adevarul pentru ca sunteti cu musca pe caciula.
            Si sa stiti ca este de munca in romania, dar e mai usor sa fugi.
            Suntem pierduti.

             
          2. Stelian F
            Noiembrie 21, 2015 la ora 10:10

            „Dar o vei obtine pensia minima, fara sa fi platit vreodata tae pe munca in romania.”
            Aceasta este minciuna.
            Cine are pensie in Romania fara sa fi platit vreodata taxe pe munca in Romania?

             
          3. popescu
            Noiembrie 21, 2015 la ora 11:53

            Mai informeaza-te si ai sa vezi cati sunt.
            Cunosc un caz care are pe cartea de munca doar 1 an. Si incaseaza pensie 400.
            Si ti-am mai spus las-o mai usor cu mincinosu, deficitul la pensii este de partea mea. Daca nu era deficit tu aveai dreptate, dar este deficit si eu am dreptate. Intra la ins si convingete singur.

             
          4. Stelian F
            Noiembrie 21, 2015 la ora 12:37

            Si in cazul prezentat de dvs cu taxe pe munca platite numai pentru un an de catre o persoana, afirmatia dvs ca cineva poate obtine in Romania pensia minima fara sa fi platit NICIODATA taxe pe munca ramane tot o minciuna. niciodata nu inseamna un an, inseamna niciodata, adica nici o zi de munca, nici o ora de munca cu taxe platite, nici un minut.

             
          5. Stelian F
            Noiembrie 21, 2015 la ora 12:41

            N-am spus ca ati mintit cu privire la deficitul de la fondul de pensii. Am spus mai sus care este minciuna din mesajul dvs. Odata ce am detectat o minciuna, eu nu va mai acord credibilitate decat daca recunoasteti ca ati mintit, ca ati exacgerat mintind pentru a scoate in evidenta ceea ce vreti sa spuneti. Cel mai gresit este sa sustineti un adevar spunand o minciuna.

             
      2. popescu
        Noiembrie 20, 2015 la ora 21:06

        Pai treaba lui Ciolos este sa acopere deficitul de la pensii, de 20miliarde. Ar trebui acoperit prin banii de la privatizari, pentru ca acesti oameni au mancat la ratie pentru industrializarea Romanie. Iar acum din 9,2 milioane de romani doar 4,5 milioane platesc taxe pe munca. Chiar nimeni nu intelege. Economic vorbind nu este echitabil. Nici tu Moise nu intelegi sau nu vrei sa-ti pui diaspora in cap.
        Un roman care munceste in occident si are un copil ramas acasa care primeste alocatie, dar parintii lui nu platesc taxe pe munca. Chiar nu intelege nimeni.
        Este normal ca sistemul sanitar sa fie la pamant cand trateaza 20.000.000 dar contribuie 4,500,000. Chiar nimeni nu intelege.
        Un roman cate munceste in occident a fost crescut, vaccinat, educat si calificat de statul roman, din banii tuturor romanilor, dar el nu isi plateste macar pensia parintilor sai.
        Doar o parte dintre romani trag la jug, iar altii le hotarasc soarta prin votul majoritatii.
        De ce imi hotareste mie soarta un roman care munceste si plateste taxe in Anglia
        ?
        Nu era mai bine daca din cele 4,5 milioane romani plateau taxe pe munca in Romania mai aveam aceste deficite?
        Economic vorbin statul Roman se indreapta catre faliment.
        Ce vom face in 2030 cand vor iesi la pensie decreteii care au muncit in occident fara acte, deci nu vor primi pensie din occident, dar vor primi pensia minima in romania? Sau pensie de handicap?
        Chiar nimeni nu intelege ca sistemul romanesc este bolnav.25%dintre romani sustin sistemul.

        Răspunde
         
        1. Stelian F
          Noiembrie 20, 2015 la ora 22:00

          Iar va faceti ca nu intelegeti. Alocatiile copiilor din romania nu sunt conditionate de taxele platite de parinti. Asa e legea. Deci daca un parinte alege sa nu primeasca un venit minim in Romania fara sa munceasca si merge la munca in strainatate, dvs il scoateti vinovat ca primeste alocatie pentru copilul lasat cu celalat parinte?
          Eu zic sa va mai ganditi. Cum ar fi daca statul ar plati pentru inca 4 milioane de romani acel venit minim garantat? Sau credeti ca vor aparea peste noapte 4 milioane de locuri de munca in Romania?

          Răspunde
           
        2. Alex Zaha
          Noiembrie 22, 2015 la ora 21:40

          Popescule gresesti enorm:

          Un roman cate munceste in occident a fost:
          1-crescut, de parinti care au muncit, contribuit cu taxe/impozite la statul Roman
          2-vaccinat din banii platiti de catre parinti la C.A.S.
          3-educat si calificat de statul roman, din banii PROPRII = postlicealul/facultatea se plateste si inca scump.
          4-parintii NU au contribuit in asemenea mare masura-la randul lor parintilor lor (bunicilor), verifica pensia primita de bunici fata de cele de acum/salar.
          5-Da e de lucru in tara, dar cine plateste si cat?
          Ai stat in fata bancomatului in zi de salar intrebandu-te daca ti se vireaza banii?
          6-Iti trebuie CURAJ sa mergi in strainatate la lucru in necunoscut, fara apropiati care sa-ti dea o mana de ajutor la nevoie, FARA pile sa te angajeze in maniera de a impinge ziua, sa treaca.
          Si in Romania la privat tragi, cand gresesti-penalizare, nu ca la bugetari=capusi pe spinarea societatii.
          7-Ai fi mirat sa stii ce de diversitate de oameni(demnitari, privati, bugetari) torelaza munca la negru cand E IN FAVOAREA lor.
          Am platit statului destul, stii ce, deja prefer sa lucrez la negru pe sudoarea mea, EXACT ca sa nu mai ingrasi PARAZITI!@

          Răspunde
           
  • Titus - TransferGo
    Noiembrie 20, 2015 la ora 11:56

    @radu Sunt convins că niciun român nu vrea să plătească sute de euro pe an comisioane la firmele de transfer de bani care trimit cash, așa că pot intra pe TransferGo.com/ro și să ne testeze cu o sumă mică la început, să se convingă, iar apoi decid mai departe dacă vor să economisească sume mari prin noi. Tocmai pentru că am observat comportamentul acesta de FAR-West, noi stăm între clienți și bănci și le dăm un curs mult mai bun și comisioane mult mai mici.

    Răspunde
     
  • radu
    Noiembrie 20, 2015 la ora 11:31

    Românii preferă cash-ul direct fiindcă nu au încredere în bănci sau internet fiindcă s-au ars în primul rând cu sume pierdute sau furate de hackeri.Atât băncile cât și alți intermediari on line,când e vorba să despăgubească furturi sau pierderi se dau „loviți„de plimbă de la „Ana la Kaiafa„ doar,doar te lași păgubaș.Din același motiv românii evită folosirea cardurilor și a băncilor în general,căci comportamentul de samsar din FAR-West al acestora este deja renumit.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase