BIZIDAY: Miercuri, 18 noiembrie 2015

    • Franţa rămâne în stare de alertă maximă, în special în regiunea pariziană. Cea mai amplă operațiune antitero a avut loc noaptea trecută, când forţele speciale au intervenit în forţă în suburbia Saint-Denis din nordul Parisului. În această seară analizăm filmul evenimentelor din Franța.
    • Cel puțin până acum, România nu a fost ținta vreunui atentat terorist. Să sperăm că așa va rămâne. Pe de altă parte, să nu vă imaginați că valul de atentate nu va avea repercusiuni asupra țării noastre. Foarte probabil, dreptul la liberă circulație al Uniunii Europene va fi serios îngrădit, cât despre zona Schengen, sunt șanse mari ca aceasta să dispară de facto, cel puțin o vreme. Ce alte riscuri mai există?
    • Ce găseşte Dacian Cioloş la Guvern? Ce moştenire preia de la Victor Ponta? În această seară încercăm să analizăm care au fost cei mai buni premieri ai României: premierii de criză, premierii post-criză, tehnocrații sau premierii de creștere.
    • După aproape 9 luni la şefia CFR SA, Dan Costescu a preluat conducerea ministerului Transporturilor. Este al treilea demnitar care ocupă acest post de la începutul anului şi până acum. Care este marea provocare a noului ministru?

Despre toate acestea, dar și despre linia de feribot care leagă Constanța de Istanbul, câți turiști străini sunt atrași de turismul de vânătoare de la noi sau ce caută românii de Black Friday, aflați din ediția de miercuri a emisiunii Biziday.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

5 răspunsuri la BIZIDAY: Miercuri, 18 noiembrie 2015

  • Goldmund
    Noiembrie 19, 2015 la ora 21:57

    Scaderea CAS si a cotei TVA o poti face doar daca in prealabil, un alt guvern, inaintea lui Ponta, a creat premisele unei economii sanatoase, cu mari sacrificii(ca doar n-o fi Grecia mai slab pregatita decat amarata Romanie, insa ce a facut Boc e o salvare totala din criza in care se afla – Grecia nu a reusit nici acum ) dupa care se puteau da mariri de salarii, pentru bugetari.
    Simpatia pentru PSD se vede si din avion – pacat mare!

    Răspunde
     
  • Radu
    Noiembrie 19, 2015 la ora 12:39

    Rezolvarile sunt simple si nu bicicleta e solutia!
    Eu am 3,8 km pana la serviciu si merg cu masina personala. iata de ce:
    Cu autobuzul dureaza cca 25 min (5 statii!!!!!!!!). Datorita traficului prima statie se parcurge in 15-20 min.
    Pe jos dureaza cam 40 min. Am verificat de mai multe ori si, plecand odata cu autobuzul, acesta ma ajunge la a treia, a patra statie. Mda!!
    Cu masina, pe traseul cel mai scurt (al autobuzului) fac, normal, cat el (cca 25 min). Pe traseu ocolitor si sinuos (cca 8 km – dublu!!!) fac…….maxim 10 min.
    QED
    „La carte” se spune ca trebuie sa tratezi cauzele, nu efectele. Nu-i chiar asa! Efectele sunt si, corect e sa tratezi efectele trecutului si cauzele prezentului pentru a nu avea efecte nedorite in viitor.
    Pentru efecte solutia e sa avem politistii in intersectii, nu in birouri sau la panda. Acestia sa nu aiba programul lui Piedone. Sa fie in intersectii si dimineata (cum in multe locuri sunt si acum) si seara. Mai exact, cand trebuie.
    La cauze am doua:
    1. Multi cetateni locuiesc in zone satelit (gen Otopeni, Pantelimon, Bragadiru). Pai ei vin fiecare (FIECARE) cu masina la munca.
    N-ar fi mai eficient sa aiba mega-parcari la intrare in Bucuresti, la capete de linii de transport in comun?
    2. Lucrarile de modernizare a arterelor mari sa se faca mai repede (ex: Inacului-Pantelimod dureaza de trei ani si, in ritmul asta mai dureaza inca patru!!!! o minunatie de parcare e culoarul tranvaiului terminat pe Iancului!!!!!!!!!!!!!!).
    O sa spuna „primarele” ca nu sunt bani si se plateste cu taraita si se lucreaza cu taraita. Hmmmm! Este mai ieftin sa te imprumuti, sa termini lucrarea repede si restul timpului (cat ar fi durat lucrarea „taraita”) sa platesti rate + dobanda. Da, dar taraitui …..taraie….unde trebuie!

    As fi vrut sa le spun pe post, insa nu am reusit sa intru in direct.
    Am incercat…..si…pas!
    Radu
    O sa incerc si azi.

    Inca ceva: solutia, pentru Romania, a fost enuntata de, poate, cel mai mare ganditor al perioadei anterioare „rascoalei” din 1989.
    Daca reusesc sa intru in direct, o sa o reamintesc celor care au prin vremurile respective,

    Suze daca am mancat litere sau am facut alte greseli. Am scris mul si nu mai verific.

    Bafta tuturor!

    Răspunde
     
  • alexman
    Noiembrie 19, 2015 la ora 11:46

    Exceptionala emisiunea.Vedem si noi mai clar acum ce si cat au facut „alesii” nostri.Poate nu ne mai lasam pacaliti pe viitor de neica nimeni…

    Răspunde
     
  • AdrianPopescu
    Noiembrie 19, 2015 la ora 07:45

    Asociaţia pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR) face apel la noul Guvern să respecte legea în vigoare şi angajamentele faţă de Comisia Europeană şi să majoreze în 2016 contribuţia pentru Pilonul II la 6% din venitul brut al participanţilor, conform calendarului legal de contribuţii, potrivit Agerpres.
    de altfel ei sunt marii beneficiari ai maririi impozitarii la ïndependenti”.

    Din cele 10,5pp , 6pp se vor duce la privat.

    Pare a fi o gura de oxigen pentru sistemul public de pensii?

    Răspunde
     
  • Marian
    Noiembrie 19, 2015 la ora 01:48

    In sfarsit aud pe cineva care sa compare premierii (deci guvernarile) de dupa ’89 asa cum ar trebui, fiecare in categoria din care face parte. Felicitari! Pacat insa ca genul asta de analize, chiar daca extrem de lapidare (deci simplu de urmarit, macar prin prisma impartirii in categorii), nu „prind” decat la un anumit public. In rest.. precum ai zis, marul meu rosiatic e mai rosu decat para ta galbena.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase