De la teroare la ură, de la populism cinic la extremism…

de Moise Guran

Ca să intrăm şi noi în rândul lumii, deşi eu personal peste rândul ăsta aş fi sărit, putem vorbi în sfârşit şi în România despre un partid extremist, unul hotărât să câştige voturi pe spaimele şi pe ignoranţa maselor. Nu, nu e vorba de facţiunile legionare finanţate cel mai probabil de Biserica Ortodoxă, nu e vorba nici de cele marxiste, finanţate aproape cert de Moscova, este vorba de partidul lui Traian Băsescu, finanţat de… nu ştim sigur de cine, dar DNA-ul lucrează la asta. Înainte de a-l judeca pe Traian Băsescu, o să facem însă, aici, un scurt moment de istorie.

Bineînţeles că era o chestiune de timp până când un atentat avea să reuşească în Franţa. Cel de weekendul trecut a fost al optulea de anul acesta, între Charlie Hebdo la începutul anului şi weekendul trecut, serviciile franceze de informaţiii reuşind să dejoace alte şase atentate. Franţa are o problemă majoră, iar francezii ştiu asta, tocmai pentru că în jumătate de secol, cât a trecut de la războiul algerian, naţiunea franceză i-a dezamăgit pe cei care se credeau parte a sa, chiar dacă trăiau în colonii. Și, deşi cei fideli metropolei au fost măcelăriţi în atrocităţile acelui război, cei care au scăpat şi au emigrat masiv în Franţa nu au fost niciodată bine primiţi, în ciuda deciziilor politice de a-i integra în societate. I-au transformat într-o periferie enclavizată social şi doar valul de imigranţi rromi îi concurează, chiar şi astăzi, în topul dispreţului arătat de cea mai civilizată şi educată naţiune europeană, cea franceză.

emigratie

Acesta este contextul în care, la intervale regulate de timp, periferiile Parisului (şi nu numai ale Parisului) se răscoală, iar răsculaţii incendiază și poartă lupte de stradă cu poliţia. Aşa se explică faptul că a doua şi chiar a treia generaţie a acelor emigranţi din anii ‘60, au găsit un loc sub steagul Statului Islamic, transformându-se în terorişti kamikaze. Ura lor este un dat prin naştere, este frustrarea augmentată a părinţilor lor marginalizaţi, căci ura naşte doar ură, violenţă şi, în final, război. Consecinţa escaladării acestei segregaţii a rupt însăşi evoluţia democratică şi culturală a unei Europe Unite, căci spaima de imigranţi a dus la enclavizare, enclavizarea a dus la terorism, terorismul a dus la apariţia şi amplificarea simpatiei pentru partidele extremiste, purificatoare de rasă şi de religie.

Acesta este punctul în care se află Europa acum.Din fericire, România este ceva mai în urmă. Noi n-am avut atentate, ba chiar, naţiune imigrantă în Europa ea însăşi, cea românească a reacţionat ofensată de câte ori francezii sau englezii ne-au mai numit global gitans sau gypsies. Acesta este motivul pentru care, până acum, în România nu am avut partide extremiste.

90cc80087df781cf9a6633bb0000742b_XLCum însă valul de imigranţi, deşi ne ocoleşte, a aprins spaimele populaţiei repede alimentate de jurnalele de ştiri, s-a găsit exact fostul preşedinte al României, domnul Traian Băsescu, să profite de asta. Animal politic perfect, Băsescu a fost întotdeauna un devorator aflat în vârful lanţului trofic, unul cu instincte atât de bune, încât poate nu să simtă, ci să respire temerile populaţiei. Acum câteva luni, când vorbea de iminenţa unor atentate, Băsescu ştia, ca noi toţi, că Franţa a rămas sub alertă teroristă de la Charlie Hebdo, că francezii au reuşit să dejoace mai multe astfel de ameninţări, dar şi că reuşita unui atentat în aceste condiţii e o chestiune de statistică. Și, totuşi, un om cu informaţiile şi experienţa fostului şef al statului România nu s-a jenat să facă paradă, să manipuleze la televizor, acum, după aceste atentate, spaimele românilor, şi asta pentru că singura nişă politică ce i-a rămas este exact aia extremistă. Aia cu ura.

Să ne înţelegem! Băsescu nu este nici anti-islam, dar cere oprirea unei moschei despre care chiar el ştie că ar ajuta inclusiv SRI-ul să monitorizeze eventualii islamişti extremişti, Băsescu nu este nici ultra-creştin, dar se foloseşte de spaimele acelor creştini care cred că musulmanii sunt educaţi de mici să se arunce în aer, născut şi crescut la Constanţa, deci într-o Dobroge multiculturală, Traian Băsescu probabil nici nu crede cu adevărat că România riscă ceva în actualul context european.

Dar, atunci când eşti un feroce prădător politic şi vrei să te reinventezi, atunci când adulmeci prada în alegătorul speriat ca o antilopă şi ştii că ura cu care tu îi otrăveşti creierul te va aduce în cărţile puterii, un singur lucru te mai poate opri – conştiinţa.

Pe care fostul preşedinte al ţării noastre s-ar putea să nu o aibă. Pur şi simplu. Singura soluţie pentru combaterea extremismului este educaţia şi şcoala. Aia care producea idioţi, dacă vă mai amintiţi o celebră scăpare a fostului preşedinte. Fără ei, Traian Băsescu ar rămâne, probabil, un liniştit pensionar.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

44 răspunsuri la De la teroare la ură, de la populism cinic la extremism…

  • Zimbrul cu stea in frunte
    Noiembrie 20, 2015 la ora 13:52

    Salutari tuturor cititorilor si felicitari lui Moise pentru emisiune si pentru faptul ca abordeaza orice tema.
    Nu sunt de parere ca trebuiesc discutate doar teme economice dupa cum au sustinut unii comentatori, ba din contra, opiniile exprimate aici ar servi de minune unor consilieri parlamentari de specialitate sociologi si care sprijina elaborarea unor legi in concordanta cu vointa publica comuna a populatiei.
    Referitor la tema inglobarii unor migratori, apreciez ca este utopica aceasta ipoteza daca vorbim de adulti. Daca vorbim de copii, totul e posibil, pentru ca ceea ce ne defineste este mediul in care am crescut, obiceiurile pe care le-am imbratisat si prejudecatile despre bine si rau.
    Acesta este in opinia mea si motivul pentru care nu reusim sa integram rromii.
    Initial personal i-am urat dar in prezent sunt de parere ca doar educatia lor inca de mici vor schimba modul lor de viata si de gandire si in final vor fi ca noi.
    In trecut citisem un articol ca se cheltuie anual peste 85 milioane de euro pentru educarea si integrarea rromilor, nu stiu daca exista vreun rezultat concret. O scoala, un grup de profesori, cativa absolventi din randul rromilor care sa fie rezultatul acestor demersuri, ar merita cercetat domeniul.
    Cat despre adultii crescuti dupa ideologii islamiste, trebuie pus un mare semn de intrebare inainte de orice, cu atat mai mult referitor la integrarea lor. Nu avem solutii pentru noi si problemele noatre daramite pentru altii…

    Răspunde
     
  • VERCINGETORIX
    Noiembrie 20, 2015 la ora 00:31

    NOI, POPORUL ROMAN, VOM AVEA INTOTDEAUNA DE UN BASESCU…!!!

    Răspunde
     
  • mihai
    Noiembrie 19, 2015 la ora 17:20

    „….ba chiar, naţiune imigrantă în Europa ea însăşi, cea românească a reacţionat ofensată de câte ori francezii sau englezii ne-au mai numit global gitans sau gypsies”

    Asa ai invatat matale ca am venit in Europa in caruta cu coviltir?

    Răspunde
     
  • elf
    Noiembrie 19, 2015 la ora 12:57

    Este o atitudine pe care o asteptam .Extrema dreapta e bine venita si ma bucur ca are un reprezentant atat de prolifif!Moise nu te inteleg..

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 19, 2015 la ora 07:04

    Desi este putin credibil chiar si pentru publicul [foarte] putin informat, o parte a mass-media continua sa-l considere pe T Basescu responsabil pentru arestarile si condamnarile coruptilor, numind justitia „basista”, indiferent daca borfasii sunt politicieni sau magistrati, ori politisti, aflati in serviciul lor. Desigur, conform specialistilor sin mass-media, nu pot lipsi din peisajul social romanesc basistii care aduc sau alunga ploaia, ori cei care sunt extremisti, nationalisti radicali samd. Asadar, T Basescu se face vinovat inclusiv de faptul ca bucurestenii nu sunt de acord sa le fie risipite resursele pentru constructia de mega-catedrale sau de mega-moschei. Desi este cat se poate de evident ca nu este asa, ci e o aiureala a jurnalistilor, daca T Basescu ar milita cu adevarat pentru eficienta si decenta in cheltuirea banilor bucurestenilor sunt dispus sa-l sustin. Cred ca lacasurile de cult cu construite din banii mei trebuie sa fie pe masura necesitatii credinciosilor, indiferent de religie, NU faraonice. Este evident, de asemenea, ca printre refugiati s-au infiltrat teroristi, iar teroristii imi ameninta faminila [in Franta}. Si NU pentru ca Basescu spune asta; el doar o constata. T Basescu este o tinta falsa pentru a devia atentia publicului de la ticalosii care au realmente puterea in Romania.

    Răspunde
     
    1. Goldmund
      Noiembrie 19, 2015 la ora 11:20

      Totusi e interesant ca doar Basescu o spune, o spune de mai mult timp si totusi, conteaza daca un fost presedinte o spune si nu un ziarist anonim.
      Iar faptul ca sub Basescu Justitia a devenit mai libera, vezi cum eram in 2004, dupa mandatul lui A. Nastase: catastrofa!

      Răspunde
       
  • asdfjhkjhdfkj
    Noiembrie 18, 2015 la ora 23:11

    Deci cine va fi urmatorul prim-ministru al Romaniei? BĂSESCU! 😀 LOL!

    Răspunde
     
  • Uraciosul
    Noiembrie 18, 2015 la ora 18:44

    Astazi mi-a fost sters comentariul pt ca am indraznit sa-l compar pe Guran cu Gigi Becali. Aveam impresia ca doar ala le stie pe toate. M-am inselat, in realitate doar Guran le stie pe toate.
    Apoi am spus ca Guran nu ne invita la toleranta si umanitate, ne invita sa fim orbi si sa nu sesizam pericolul numit islam.

    De Gaulle, cel ce a dat independenta Algeriei a spus ca Franta nu-i va putea integra pe musulmani, ca Franta este deschisa tuturor raselor cu conditia sa ramana o mica minoritate, iar eu am spus ca, probabil, au existat o gramada de alti Gurani care au spus despre De Gaulle ca este o rusine, astfel cum il face acum Moise pe Basescu. Dupa 60 ani, vedem ce se intampla. Am mai scris cu ghilimele: ,,Sa nu veniti sa povestiti basme. Musulmanii? V-ati dus sa-i vedeti?
    I-ati privit cu turbanele si djelada-urile lor? Cei care propovaduiesc integrarea au un creier de colibri, chiar daca sunt foarte savanti”. Autor: De Gaulle.

    Pentru asta mi-a sters postarea. Cu alte cuvinte, cel ce incurajeaza libera exprimare, nu-mi da voie, la el pe site, sa am libertatea de a nu fi de acord cu el.

    Nice 🙂
    Am o rugaminte, nu-mi mai sterge postarile pt ca altfel le voi scrie in word si il voi reposta din 5 in 5 min pana ma banezi. Asa ca mai bine baneaza-ma decat sa ma stergi.

    Răspunde
     
  • popescu
    Noiembrie 18, 2015 la ora 18:29

    Pentru Moise.

    Publicat Duminicã, 05 iunie 2011

    Musulmanilor din Australia, care doresc sa traiasca dupa legile islamice li s-a pus in vedere sa paraseasca aceasta tara, in contextul in care guvernul a tintit radicalismul intr-o incercare de a decapita potentiale tentative de atac terorist.
    Citat:
    „IMIGRANTII SI NU AUSTRALIENII TREBUIE SA SE ADAPTEZE. Asta e, va convine sau nu. Sunt satul de ingrijorarea acestei natiuni in privinta ofensarii unor indivizi sau a culturii acestora. De la atacul terorist din Bali incoace suntem martorii unui val de patriotism venit din partea majoritatii australienilor.
    Aceasta cultura s-a creat in peste doua secole de zbateri, incercari si victorii a milioane de barbati si femei in cautarea libertatii.
    Vorbim mai cu seama ENGLEZA, nu spaniola, libaneza, araba, chineza, japoneza, sau orice alta limba. In consecinta, daca doriti sa fiti parte a acestei societati, invatati limba!
    Majoritatea australienilor cred in Dumnezeu. Asta nu e vreo aripa crestina de dreapta sau o presiune politica, ci un fapt, intrucat barbati si femei de credinta crestina, pe principii crestine
    ,au fondat aceasta natiune, ceea ce este clar documentat. E cu siguranta adecvat a se afisa asta pe peretii scolilor noastre. Daca Dumnezeu este o ofensa pentru voi, va sugerez sa considerati o alta parte a lumii ca fiind casa voastra, intrucat Dumnezeu este parte a culturii noastre.
    Vom accepta credintele voastre fara a va intreba de ce. Tot ce va cerem este sa o accept

    Răspunde
     
    1. popescu
      Noiembrie 18, 2015 la ora 18:32

      Vom accepta credintele voastre fara a va intreba de ce. Tot ce va cerem este sa o acceptati pe a noastra si sa traiti cu noi in ar moni e si bucurie pasnica.
      Aceasta este PATRIA NOASTRA, PAMANTUL NOSTRU si STILUL NOSTRU DE VIATA si va vom permite orice oportunitate pentru a va bucura de toate acestea. Dar imediat ce incetati a va mai plange, vaita si ingrozi de Steagul nostru, de Onoarea noastra, de crezul nostru Crestin, de Stilul nostru de Viata, va recomand cu caldura sa profitati de o alta mare liberatate australiana, LIBERATATEA DE A PLECA.
      Daca nu sunteti fericiti aici, atunci PLECATI. Nu v-am obligat noi sa veniti aici. Voi ati solicitat sa fiti aici. Asadar, acceptati tara pe care VOI ati dorit-o.”Prime Minister Kevin Rudd – Australia

      Sa uitam de basescu. Acest prim ministru este un om cu viziune si coloana vertebrala.
      Baga la cap draga Moise. Pe acest om las urma pe front, nu pe basescu.

      Baga la cap draga romane.

      Răspunde
       
  • popescu
    Noiembrie 18, 2015 la ora 18:13

    Doua super puteri reduse la tacere de niste teroristi? Unde este educatia? Civilizatia? Meciul amical al germanilor a fost anulat. O Europa speriata si terorizata. Acum Europa se duce in genunchi catre Putin.
    Vin si fratii moldoveni jihadisti prin vama oancea. Nenea base are dreptate.
    Inca 2 jihadisti arestati in ungaria care aveau destinatie bucuresti. Incep sa apara semnele?

    Răspunde
     
  • Statistica simpla
    Noiembrie 18, 2015 la ora 17:34

    https://en.wikipedia.org/wiki/Demography_of_the_United_Kingdom#Religion
    Intre 2001 si 2011, i.e. interval de 10 ani, numarul musulmanilor din UK a crescut cu un factor de 1.75, i.e. 2786635 / 1591126 = 1.75

    Daca se respecta cresterea asta la fiecare interval de 10 ani, atunci in 2051 (i.e. peste 40 de ani fata de 2011) vor fi de 1.75 ^ 4 = 9.37 ori mai multi.

    Deci 2.7 Milioane (in 2011) x 9.37 = 25 Milioane (in 2051)

    Enjoy!

    Răspunde
     
  • Goldmund
    Noiembrie 18, 2015 la ora 16:22

    Pentru doamna
    Alexandra Tudoroiu-Lakavičė:
    Eu am dat un citat din un cunascator al situatiei si nu o parere anonima.
    Blocurile/apartamentele din asa-zisele getto-uri unde traiesc majoritar arabii(unde intalnim si romani din ce in ce mai multi si chiar ca acestia nu se arunca in aer!)sunt net superioare oricaror apartamente din Balta Alba sau Militari(doua cartiere uriase din Bucuresti, unde traieste clasa de mijloc!)
    Acum, cand avem peste 2 milioane de musulmani doar in marele Paris, ce ati vrea?O casa pentru fiecare? Unde? Cum? Cine doreste sa invete, nu are sansa in Franta??? Ce prostii!

    Răspunde
     
  • Daniel
    Noiembrie 18, 2015 la ora 16:02

    Moise… nu stiu… nu mai bine ramaneai la cometariile economice ? In mod evident, cand incerc sa-ti largesti domeniul de competenta, dovedesti extrem de multe carente …
    Banuiesc ca ai calatorit prin Europa, inclusiv la Parin, Londra, Stockholm, Geneva, Zurich. Ia spune-mi, te rog nu ai obsevat (chiar) nimic in orasele astea ? Nu te-ai plimbat pe strazile centrale ale acestor orase ? Nu ai intrat in magazine, restaurante, receptii de hoteluri ? Si daca da, CHIAR nu ai observat nimic ? Si daca NU ai observat (CHIAR) nimic Moise, e clar ca toate „””analizele””” tale pe aceasta tema au o valoare apropiata de ZERO ABSOLUT ….

    Răspunde
     
    1. BAF exportatoru
      Noiembrie 18, 2015 la ora 17:07

      M-ati facut curios pentru ca eu nu m-am plimbat prin locurile alea. Ce anume este atat de important de observat pe-acolo ?

      Răspunde
       
    2. Iulian
      Noiembrie 18, 2015 la ora 17:46

      foarte straniu comentariu. e demn de un politician care isi justifica banii cheltuiti prin strainatate. e un fel de:
      „cum altfel sa ajungem la nivel european daca nu experimentand luni de zile traiul lor de lux”

      Răspunde
       
  • Goldmund
    Noiembrie 18, 2015 la ora 15:47

    Ce usor este sa dam sfaturi francezilor, daca atentatele nu au loc langa noi…

    Nu intru in detalii cu domnul Guran, insa doar o nota a unui expert si ziarist german:

    „Terroristische Massaker wie in Paris sind nicht Folge von Armut, Unterdrückung oder einer verfehlten Nahostpolitik der USA. Terror lässt sich nicht legitimieren. Terroristen kämpfen nicht für, sondern gegen etwas: nämlich die Freiheit und das normale Leben”(incerc sa traduc liber:
    Actele de teroare ca cele produse in Franta nu sunt consecintele saraciei, opresiunii, sau a unei popitici false a USA fata de Orientul Apropiat. Atentatele teroriste nu se pot legitima.Teroristii nu lupta pentru, ei lupta impotriva la ceva:
    impotriva Libertatii si modului de viata normal”. Judith Hart
    Judith Hart ist Ressortleiterin Weltbühne bei Cicero

    Răspunde
     
    1. BAF exportatoru
      Noiembrie 18, 2015 la ora 17:01

      O aiureala. Oricine lupta, lupta pentru ceva sau pentru cineva si avident ca si impotriva a ceva sau a cuiva. Iar ceva-ul pentru care se lupta de obicei, daca ne uitam oleaca in istorie, este banul. Sau vreo resursa de alt gen.

      Răspunde
       
      1. Stelian F
        Noiembrie 18, 2015 la ora 19:52

        Si cam cati bani credeti ca au castigat teroristii sau Statul Islamic din atentatele din Paris?

        Răspunde
         
        1. BAF exportatoru
          Noiembrie 19, 2015 la ora 14:26

          Atentatele nu le aduc un castig imediat dar prin ele SI isi demonstreaza viabilitatea pentru partenerii de afaceri. Adica pentru aia care le cumpara petrolul si organele prelevate de la copii si de la cei executati.

          Răspunde
           
    2. corina hoanca
      Noiembrie 19, 2015 la ora 14:25

      Traducere in general corecta dl Guradeaur cu exceptia politicii false a SUA in Orientul Mijlociu care este o politica gresita/esuata a SUA in Orientul Mijlociu

      Răspunde
       
  • gigi
    Noiembrie 18, 2015 la ora 14:20

    pai dle Guran, doar jumatate de moneda? Ca europenii nu i-au primit niciodata bine pe musulmani? De ce nu vorbesti si de cealalta jumatate, de modul lor de viata incompatibil, aducator de prejudicii modului nostru de viata? De lipsa lor de dorinta de integrare sau de respect de multe ori pentru cultura si spiritualitatea gazdelor, unde incearca doar sa le impuna pe ale lor? Ok, e greu, e complex, pt ca normal ca isi doresc sa traiasca in felul lor, dar haideti sa nu prezentam incomplet va rog.

    Răspunde
     
  • Kristina
    Noiembrie 18, 2015 la ora 11:49

    Bărbatul meu il vede deja instalat in functia de prim_ ministru pe fostul presedinte Traian Basescu pentru simplu motiv ca are vechile structuri securiste de partea lui.
    Eu zic sa ne ferească Dumnezeu !
    Si Victor PONTA inainte sa plece din fruntea guvernului a spus la televiziune ca cel mai rau lucru care ni se poate intampla in pe viitor este revenirea lui Traian Băsescu la conducerea României.

    Cât priveste acea grupare teroristă ISIS nu cred ca avem posibilitatea noi civilii sa na documentam despre cum ajung armele,
    explozibilele la ei,despre banii cu care sunt alimentati in continuare!
    Este o teroare care vad ca se răsfrânge in mod regulat deocamdată pe stadioane,săli de concerte ,manifestații de strada (vezi
    atentatul din Turcia),acolo unde exista oameni activi,productivi relativ tineri.

    Daca era asa-zisul Razboi Sfânt cred ca era atacat cel putin un lacas de cult crestin pana acum.
    Deci este declansat in fond un razboi economic cu victime ,teroare,panică si multa ,multa nesiguranta.

    nu ai cum sa nu simti frica si o
    simpla vecinătate cu un cetățean de origine arabă sirian te duce fara sa vrei la gândul ca ai putea face un schimb de locuinta pt.binele tau sau al copiilor tăi.

    Răspunde
     
    1. Spectator
      Noiembrie 18, 2015 la ora 13:45

      @Kristina, asa este, nu am auzit de vreun atentat in Europa impotriva unui locas de cult crestin, dar am auzit de nenumarate atentate impotriva bisericilor crestine din Egipt, Irak si Siria unde crestinii au fost realmente masacrati deci jihadul asta e in desfasurare. Cand vor ajunge cei din „religia pacii” sa arunce in aer biserici sau alte lacase de cult in Europa, atunci fa-ti bagajele si mutate in Suedia, dincolo de cercul polar, ca de luptat impotriva lor nu esti capabila.

      Răspunde
       
      1. Kristina
        Noiembrie 19, 2015 la ora 15:54

        Am zis eu ca vreau sa lupt impotriva lor?
        NU.
        Am/avem inamici în propria țară Romania destui.
        Nu ne mai batem cuie in tălpi cu alti străini.

        Răspunde
         
  • Eroul Bula
    Noiembrie 18, 2015 la ora 11:28

    Moise, in supararea ta anti-Tiranu evaluezi gresit doua aspecte:

    Primul se refera la avertismentele lui Basescu privind pericolul terorist in Europa. A zis ca pericolul teorist exista si va lovi oriunde va gasi conditii favorabile. Ce e gresit in afirmatie? Crezi ca e mai corect sa zica:”stati calmi, nu e niciun pericol” si apoi sa ne trezim ca bubuie ceva prin Bucuresti? Chiar iti imaginezi ca am crede asemenea mesaje linistitoare? Nu suntem gaini, Moise. Nici nu suntem isterici, sa-l imbrancim pe scari pe mos Memet, vecinul de la 4, din cauza ISIS.

    Al doilea aspect se refera la pozitionarea „extremista” a MP. Ok, exista un segment de electorat mai agitat, fost al lui Vadim, actual public antenist si care nu se mai regaseste in niciun partid.
    Poate nu miros placut mesajele apasate ale MP pe temele imigratiei si islamismului radical dar te intreb: cum iti va mirosi la anul, la alegerile parlamentare, cand acest electorat isi va gasi debusee in „Noua dreapta” sau in „Edijnaia Rumunia” a lui Diaconu?

    Răspunde
     
  • Marian
    Noiembrie 18, 2015 la ora 10:30

    D-le Guran,

    Observ ca multi politicieni si persoane publice din Europa si mai nou si din Romania condamna europenii ca nu i-au integrat pe imigranti. Vedeti dvs., integrarea acestor oameni in societatile europene este imposibila pentru ca diferentele de educatie, mentalitate si aptitudini sociale sunt foarte mari. Nu impartasim aceleasi valori, nu gandim la fel si peste toate astea ei isi traiesc vietile dupa credinta musulmana, care este o ideologie profund nazista si extrem de periculoasa.
    Mai mult, orice eforturi s-au facut pentru integrarea lor au fost anulate de credinta lor prin intermediul predicatorilor din moscheile lor care indeamna in permanenta la ura si razbunare. Prin urmare, aceste popoare nu se vor putea integra in 10-20 ani in societatile europene si trebuie sa acceptam intr-un final acest aspect.
    Nu sunt adeptul radicalilor, dar priviti reactiile lumii musulmane la aceste atacuri (si nu ma refer la presa ci la oamenii de rand, pe facebook si alte retele): ca francezii merita ceea ce au primit datorita crimelor din Algeria, ca merita si au atras asta asupra lor prin politicile duse in Orientul Mijlociu, ca lacomia lor excesiva i-a adus aici etc. Acestea sunt parerile musulmanilor de rand, asa ca, va rog sa imi spuneti, cand cineva gandeste asa si pe deasupra mai sunt si alimentati permanent in ura lor, cum va putea Europa sa ii integreze?
    Parerea mea e ca nu se poate iar in 30 ani maximum Europa va fi de nelocuit pentru europenii de azi…

    Răspunde
     
    1. Alexandra
      Noiembrie 18, 2015 la ora 11:24

      Nu este adevarat ca toti musulmanii au atitudini de teroristi. De fapt tarile musulmane sunt cele mai frecvente tinte ale teroristilor (https://www.youtube.com/watch?v=bo23vfPpXJs). Aveti dreptate totusi cand spuneti ca tine de educatie cum ne comportant si cum ne raportam la societate. Stiu persoane musulmane care ma depasesc cand vine vorba de limbi straine vorbite (engleza, franceza, germana) si care sunt extrem de deschisi fata de persoane de alte confesiuni si din alte grupuri sociale. Diferenta o face educatia, iar noi ar trebui sa facem tot posibilul sa ii integram prin educatie si cultura europeana.

      Răspunde
       
  • popescu
    Noiembrie 18, 2015 la ora 10:19

    Daca francezii erau educati si civilizati nu dadeau bani la cersetori. Fracezii sunt la fel de idioti ca si romanii, purtandu-se urat cu colegii apoi donand un banut unui nevoias.

    Un popor care isi uita sau neata istoria este un popor fara perspective. Toata europa a luptat sute de ani contra musulmanilor, acum vrem dragoste? Unii chiar sunt ipocriti.

    Iar animalul politica basescu este terminat din toate punctele de vedere. Nu va mai scrie istorie. Nu-l mai voteaza decat membri de partid.

    Răspunde
     
    1. popescu
      Noiembrie 18, 2015 la ora 10:25

      Femei musulmane kamikaze. Liste cu mii de oameni pentru atentate kamikaze. Oare europenii au innebunit? Sau musulmanii au o problema?

      Răspunde
       
  • m
    Noiembrie 18, 2015 la ora 09:30

    Moise, dupa rationamentul tau tiganii ar fi trebuit sa ne dinamiteze in piete de 3 ori pe saptamana. Si cred ca rationametul tau nu e gresit poate exagerat si incomplet, doar ca aceasta comunitate nu e finantata sa faca asa ceva si nici manipulata religios. Inca. Basescu nu cred ca se va pozitiona in zona de extrema dreapta, dar fiind un animal politic vrea sa speculeze cat mai bine o problema care creeaza tabere adverse, un subiect care divizeaza, specialitatea lui :). Nu crede in subiect ci in divizarea si alimentarea disensiunii pentru a se catara.

    Răspunde
     
  • Moca
    Noiembrie 18, 2015 la ora 09:19

    Cu numele tau, ai toate sansele in Franta sa te faca cus-cus muslimii.
    Intoarce-te la comentarea economiei, atat de pertinente si la obiect…. si lasa comentariile politice pe seama armatelor de bagatori de seama de la alte televiziuni.La politica si la previziuni ale cursului valutar nu le ai.
    Si mai potoleste-ti pornirile atee, de unde izvorasc tot felul de rautati la adresa BOR !

    Răspunde
     
  • Catalin
    Noiembrie 18, 2015 la ora 08:40

    Comentariu tendențios cap coadă dar cu România ea însăși imigrantă în Europa ai pus capac . Moise ești rău intenționat , în politică și religie ești doar un biet miop . Domeniul economic nu mai este atractiv ?

    Răspunde
     
  • Pascu Ovidiu
    Noiembrie 18, 2015 la ora 07:57

    Domnule Guran, va urmaresc de de ceva timp comentariile de la radio si de la TV, as spune cu interes. Dar ultimele d-vs comentarii in care sunteti foarte caustic vizavi de Biserica Ortodoxa Romana, ma determina sa va intreb daca sunteti ateu ? Daca nu , si aveti o problema cu Biserica ca institutie poate ar trebui sa va cristalizati comentariile in acest sens.
    De exemplu „facţiunile legionare finanţate cel mai probabil de Biserica Ortodoxă” in acest context mie imi suna tendentios. Pentru ca un ascultator care nu stie prea multe despre partidul legionar, va blama automat Biserica. Sau asta va doriti ? Partidul legionar a fost infiintat de tineri care militau ca si acum sa nu mai stam in genunchi la coada Europei. Ulterior miscarea a fost confiscata si s-a transformat in altceva.
    In final va transmit ca ma simt jignit de comentariile d-vs in care ati inclus Biserica Ortodoxa Romana.O sa inchei cu vorbele parintelui Arsenie Boca:” Vreti preoti mai buni ? Atunci nasteti-i ! „

    Răspunde
     
    1. popescu
      Noiembrie 18, 2015 la ora 10:10

      Intre mine si dumnezeu nu este nevoie de intermediari. Dumnezeu este peste tot, doar in biserica nu-l gasesti. Mergi pe la biserica domnul meu inainte sa-l acuzi pe Moise.

      Răspunde
       
  • Afaceri
    Noiembrie 18, 2015 la ora 07:44

    Domnul Basesc intotdeauna a fost foarte bun la jocul asta si sunt de acord ca acum vrea o felie cat mai mare pentru ca nu poate sta linistit la pensie sa isi vada de ale lui.

    Nu poate supravietui fara sa traga de sfori, sa se simta viu.

    Răspunde
     
  • Ionica
    Noiembrie 18, 2015 la ora 07:40

    Pentru ca pentru mine si pentru altii esti „vector de opinie” in multe privinte ( in special economice ), vreau sa-ti atrag atentia ca in toate este nevoie de traditie / experienta.
    Expresia „inveti/repeti pana iti intra-n sange”( in ADN !!! )se aplica atunci cand vrei CALITATE. Inclusiv gradul de civilizatie se vede pe fizionomia, tinuta, comportamentul unui individ ( ex:intr-un fel sta un costum de haine pe un domn „nascut”, si cu totul altfel pe unul „facut” -> grobian se mai spune „prima generatie incaltata” ). => niciodata civilizatiile nu se vor contopi, poate doar daca le „agiti” ( razboi), dar imediat ce se linistesc apele, fazele se separa ( ca uleiul si apa ). Nu este ura, este pragmatism. De ce sa nu fi precaut si sa preintampini niste conflicte? Personal, cred ca Occidentul a cautat-o cu lumanarea si acum primeste ceea ce a semanat. Ca sa nu mai punem la socoteala incidentele „sub steag fals”, ca nici nu mai stii pe cine sa injuri.
    Triste si complicate vremuri!

    Răspunde
     
  • Spectator
    Noiembrie 18, 2015 la ora 02:51

    Moise, cred ca aici gresesti. Nu stiu prin cate porturi din Orientul mijlociu ai fost sau cu cati arabi musulmani ai avut de a face in calatoriile tale prin Middle East (si aici nu vorbesc de Dubai sau Emirate), dar eu cred ca ti-ai schimba parerea despre ei daca ai lua-o cu masina din Turcia, prin Siria, Irak si Arabia Saudita pana in Yemen. Gasesti si oameni buni, dar mai rar..
    Un flux incontrolabil de imigranti (mai ales dintre cei cu valori diferite de ale tale) poate crea probleme incomensurabile (includem aici potentiala instabilitate pe termen scurt, mediu si chiar lung in caz de integrare esuata) pentru o natiune ca a noastra.
    Base, fie el animal politic bun sau rau, cam stie ce vorbeste aici. Tu nu prea sti ce vorbesti in cazul asta.

    Răspunde
     
  • Al\
    Noiembrie 18, 2015 la ora 00:56

    1. Tiganii sunt marginalizati si discriminati de sute de ani si nu arunca pe nimeni in aer.
    2. Ieri la metrou doi barbati arabi au fugit dupa un tanar student roman. Romanul scapase o suma de bani pe jos si nu a auzit cand l-au strigat cei doi pentru ca avea castile pe urechi si asculta muzica, asa ca cei doi au fost nevoiti sa il urmareasca pana pe scarile de la iesire pentru ai inapoia banii.
    (spun asta nu pentru ca consider ca arabii sau strainii sunt rai si asta e un caz deosebit, de genul am intalnit si oameni din astia buni, ci pur si simplu am relatat o intamplare normala.

    Răspunde
     
  • Andrei
    Noiembrie 18, 2015 la ora 00:45

    Extremism este să încerci să justifici actele teroriste, cum faci tu aici. „Spaima de imigranţi a dus la enclavizare, enclavizarea a dus la terorism” – tu realizezi ce spui aici? Realizezi că acuzi morții, spui că de fapt ei sunt de vină? Sunt atâtea alte comunități sărace, dar nu mitraliază oameni pe stradă. Pe mine nu mă interesează ce fel de animal, politic, nepolitic, promovează evitarea în România a tragediei din Franța. Tu înțeleg că ești dispus să îți asumi acest risc.

    Răspunde
     
    1. santamanta
      Noiembrie 18, 2015 la ora 10:56

      extremism inseamna sa apelezi la instincte primare si sa amesteci pana iti iese ce-ti convine.
      daca acuzi ca base a luat-o pe ulei, nu inseamna ca antena3 e ok.
      nici americanii nu au vrut sa destabilizeze iraqul, insa le-a reusit perfect, daca era sadam sau macar alt plan nu era isis acum, a recunoscut si bush sr.
      spaima si ura fata de evrei a dus la enclavizare (si progromul de la iasi) musulmanii au luat acum locul evreilor cand apare o criza, iar teroristi au tot fost de toate culorile de la extrema stanga la cea dreapta

      Răspunde
       
  • Andra
    Noiembrie 18, 2015 la ora 00:05

    Moise, nu doar educatia si scoala e importanta.
    Uita-te chiar la tine in postare. Un student la informatica…..

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase