Sângele se mai face şi apă

de Moise Guran

În timp ce tinerii de la Chişinău fac planuri de unire, acum că nici România, nici Republica Moldova, nu mai au guvern, Preşedintele Klaus Iohannis a decis să stopeze sau să amâne ajutorul de 150 de milioane de euro votat de Parlament pentru Republica Moldova. Era exact diferenţa dintre supravieţuire şi faliment pentru ţara vecină.

12214036_10201282297135370_1693661790_oCa să înţelegem de la început despre ce vorbim, 150 de milioane de euro reprezintă cam zece la sută din cheltuielile anuale bugetare ale Republicii Moldova şi aproape jumătate din fondul de pensii al acestei ţări. Tot ca să ştim despre ce vorbim, un pensionar din Moldova primeşte, pe medie, o sumă cam de patru ori mai mică decât un pensionar din România.

Cum furtul miliardului de dolari din băncile moldoveneşti a afectat în primul rând fondul de pensii… vă daţi seama că decizia preşedintelui României, Klaus Iohannis, acolo va lovi cel mai crunt… în pensionarii Republicii Moldova. Care şi aşa nu prea mai sunt dintre cei care au prins România Mare, să-şi mai amintească exact faptul că, înainte de a fi sovietici, au fost români, şi chiar privesc cu suspiciune sau cu reţinere mişcarea Tinerilor Moldovei care cer acum clar şi răspicat Unirea.

Îmi este greu să judec decizia lui Iohannis fără să am informaţiile acestuia. În nota prin care cere Parlamentului să revadă Acordul prin care România împrumută Moldova, Iohannis spune că acordarea acestor bani nu este oportună câtă vreme nu există certitudinea continuării procesului de reforme şi respectării angajamentelor pentru asocierea Republicii Moldova la Uniunea Europeană. Bănuiesc că Iohannis a luat decizia după ce s-a consultat cu Comisia Europeană, dar, indiferent că decizia sa face sau nu parte dintr-o strategie de a repune Moldova pe calea europeană, ea mi se pare o decizie greşită.

Fără aceşti bani Moldova se va prăbuşi ca stat, nu este exclusă nici divizarea ei teritorială şi cred că, în loc să se joace dea bau-baul FMI cu politicienii moldoveni, România ar fi trebuit să ajute necondiţionat statul vecin.

În 1998, când Transnistria a tăiat alimentarea cu energie, România a dat curent fraţilor de peste Prut. N-a contat şi nici nu trebuia să conteze faptul că acolo erau pe cai mari comuniştii, care au şi ajuns la putere. Aşa, şi? La noi Iliescu nu tot cumunist era?

În 2007, după o foamete cumplită, România a trimis ajutoare alimentare Republicii Moldova, chiar dacă Voronin spunea de România că e o ţară agresoare condusă de un beţiv. Și? Trebuia pedepsită populaţia?

Acum, indiferent de raţiunile pentru care preşedintele Klaus Iohannis a decis stoparea acordului care ar fi ajutat Moldova, moldovenii vor judeca altfel România. Cei care nu suportă ideea de unire vor urî şi mai mult ţara noastră, dar adevărata problemă o vor avea exact tinerii unionişti ai Moldovei, care vor încerca să înţeleagă de ce, uneori, sângele se mai şi face apă.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

51 răspunsuri la Sângele se mai face şi apă

  • Barbu
    Noiembrie 11, 2015 la ora 13:48

    Există probabilitatea ca aceşti bani să ajungă să servească chiar interesele acelor politicieni fideli Moscovei, la fel cum expertiza DNA din România împărtăşită confraţilor de peste Prut, să fie răstălmăcită de către procurorii din Republica Moldova.

    Răspunde
     
  • vasile
    Noiembrie 11, 2015 la ora 12:54

    „…când dai, dai cu doua mâini..”. Principiu geopolitic. În esență, când un stat îți cere ajutorul, dai fără să te gândesti prea mult, atât cât poți. Câștigi un prieten, nu un inamic. KWJ, felicitări ! Nu îl iubesc pe Guran însă aici zice foarte bine.

    Răspunde
     
  • Divort Rapid
    Noiembrie 11, 2015 la ora 10:10

    Asa o fi dat comanda doamna Carmen 🙂 Sau alte doamne care sunt la butoane in ceea ce in priveste pe dl Pres!

    Răspunde
     
  • Mihai
    Noiembrie 11, 2015 la ora 03:17

    Salut, Moise, te urmaresc pe internet si iti citesc blogul frecvent (am observat de abia azi ca „in provincie” in timpul emisiunii tale, pe Digi TV, noi vedem promo-uri..)
    Eu cred ca este o decizie buna, desi, intr-adevar, cred ca ai dreptate, este posibil ca populatia Moldovei sa aiba de suferit.
    Cred ca este o decizie buna, pentru ca finantarea unor guverne corupte/dictatoriale nu ajuta, pe termen mediu/lung tara (Stii ca premiul Nobel in economie a fost castigat anul acesta chiar pe tema asta).
    Sunt convins ca in cazul unui dezastru, Romania va ajuta Rep.Moldova foarte rapid.

    In plus, din cate am observat in comentariile de pe Facebok, zeci de tineri moldoveni sunt de acord cu decizia presedintelui Klaus Iohannis si il felicita pentru ca nu sustine politicienii de care si ei s-au saturat pana peste cap.

    Sangele nu se face apa, doar ca trebuie sa ai „sange rece” in anumite momente.
    O zi buna!

    Răspunde
     
  • originalu
    Noiembrie 10, 2015 la ora 23:31

    Inainte sa intram in ue frati nostri nu voiau unire de ce acum singura lor sansa sa nu dispara e sa se uneasca

    Răspunde
     
  • Daniel V
    Noiembrie 10, 2015 la ora 23:07

    Draga Moise, uite de-aia nu esti d-ta presedinte !!! bine ca nici nu vrei sa fii politician, stiu …dar daca nu intelegi o decizie ca asta -sau nu ai datele necesare- mai bine nu te pronunta , fii jurnalist riguros , analitic si obiectiv, asa cum cred inca ca esti

    Răspunde
     
  • Daniel
    Noiembrie 10, 2015 la ora 22:53

    Si daca banii nu ar fi ajuns la pensionarii sau populatia Moldovei?
    Asa cum ai spus, poate ca are are informatii pe care presa nu le cunoaste.
    Imi pare corect punctul de vedere exprimat, dar sunt rezervat in a trage o concluzie.
    Republica Moldova nu a avut niciodata resursele necesare pentru a putea fi o tara in adevaratul sens. Este doar o farama a dezintegrarii URSS si va sfarsi prin a fi atrasa de una dintre cele doua forte pe al carui hotar se afla, UE, sau Rusia.
    Nu exclud absolut deloc o rupere a Transnistriei de Republica Moldova, dar daca asta inseamna intrarea Republicii Moldova pe o orbita occidentala, atunci nu cred ca este un pret mare. Cel mai important intr-o astfel de situagie este relocarea populatiei de etnie romana si a altora care isi doresc, pe teritoriul R. Moldova, iar in Transnistria sa ramana cine vrea.
    Daca R. Moldova va intra in sfera UE, unirea cu Romania va fi fireasca, pentru ca pur si simplu tranzitia si evolutia ar fi infinit mai rapide.

    Răspunde
     
  • Din Basarabia
    Noiembrie 10, 2015 la ora 21:48

    Sau strecurat citeva greseli,erori,este vorba de un INPRUMUT,in citeva transe,prima in 2016 de 60 mln.,nu de o POMANA.In rest Dl.Moise are dreptate,iar unii din cei ce comenteaza nu au stiinta de cauza si realitatile de aici.Muncim,ne platim taxele in R.Moldova,mai nou vom fi obligati sa platim si vreo 800 RON in Romania,ne conformam,doar avem multi dubla cetatenie.O idee buna ar fi ca Bucurestiul sa conditio neze acordarea inprumutului(lupta cu coruptia,reforma justitiei,implementarea Acordului cu UE)

    Răspunde
     
  • anonim
    Noiembrie 10, 2015 la ora 21:30

    Lasa Moise ca a fost buna decizia, sa se enerveze si oamenii lor pe proprii politicieni si sa demonstreze in masa.

    Important e sa fie informata populatia ca motivul este lipsa certitudinii directiei Europene, nu faptul ca nu vrem noi sa le dam bani ca sa moara de foame.

    Răspunde
     
  • ulisesmenarul
    Noiembrie 10, 2015 la ora 20:39

    Republica Moldova se va descurca bine merci si fara acesti 150 milioane de euro. Pensiile se vor achita la timp si totul va fi la fel ca inainte . Miliardul de euro nu a fost niciodata al Republicii Moldova , deci nu este vorba despre nici un furt. De altfel , nu se va gasi absolut nici un vinovat pentru acest asa zis furt. Romania se va unifica politic cu Republica Moldova atunci cand , geografic , intre aceste tari , va exista un ocean. Dorintele , aspiratiile , comentariile si nevoile acestor doua popoare conteaza extrem de putin . Expresiile ” frati de sange ” , „Romania Mare ” , ” pod de flori ” Unire ” , ingretoseaza si definesc un ridicol pueril . Pentru rezolvarea problemelor financiare pe termen scurt , recomand Republicii Moldova sa introduca in vinul moldovenesc mai mult zahar si sulf , pentru a obtine vanzari mai mari , iar pe termen lung sa promoveze mult mai mult turismul sexual . Merita sa apreciem si noua zicala romaneasca aparuta in urma cu 33 de zile : ” pana la frate te mananca … te mananca-n cur „

    Răspunde
     
  • aurelia
    Noiembrie 10, 2015 la ora 18:30

    eroare; non indiferenta.SI SA mai adaug, ca in majoritatea centre raionale majoritatea sunt rusi, care nu vor sa invete nicidecum limba bastinasilor, avind sustinerea celor de la coducere. In ce priveste ajutoru din partea Romaniei, tot nu sunt sigura, ca vor ajunge la cei saraci, tot la cei cu bani or sa ajunga, asa cum se face in orice stat cu guvernanti si parlamentari corupti si hoti.

    Răspunde
     
  • Ella
    Noiembrie 10, 2015 la ora 18:29

    mai bine dam la greci si lor le e greu.

    Răspunde
     
  • aurelia
    Noiembrie 10, 2015 la ora 18:24

    Amfost emotional miscata , sa aflu despre indiferenta lui Moise Guran de fratii basarabeni. Da si acolo, ca si aici viata pensionarilor este deplorabila, acolo si mai deplorabila este , zilnic mor ca mustele atit pensionari, cit si tineri si mai ales, copiii.Tineretul bastinas este plecat peste hhotare, fiindca la toate institutiile statului sunt pusi la conducere numai rusofoni si angajati tot rusofonii, romanii ptr a-si putea hrani familie sunt obligati sa plece din tara. Sa vedeti cum sunt amenintati batranii neputinciosi, ramasi singuri in scrutinul de alegeri, ca daca nu-i voteaza nu le mai dau pensia, altii, care lucreaza, amenintati sa fie alungati din serviciul de spalatoreasa de vase, ori maturatori, caci numai astfel de posturi li se ofera. Intotdeauna trimit pachete cu mancare din pensia mea ptr rudele, care nu au nici pe ce isi cumpara paine. Preturile la produse sunt tot ca sl la noi, ba si mai scumpe, dar ce salarii si pensii primesc ei. Rusofonii intotdeauna au fost priveligiati

    Răspunde
     
  • OCHI LUCIZI
    Noiembrie 10, 2015 la ora 17:31

    Mai nou prostia se organizeaza !
    Un om ignorant si insetat de bani !

    Răspunde
     
  • Handrea Alexandru
    Noiembrie 10, 2015 la ora 16:45

    Moldova este(și a fost din totdeauna) o gaură neagră.Cel puțin jumate din ce trimiți acolo e furat iar restul e folosit prost.

    Răspunde
     
  • weebo
    Noiembrie 10, 2015 la ora 16:05

    uhahaha.. Nu cumva acesti bani intrau direct in buzunarele prietenilor de la Moscova? Ce garantii are statul roman ca acesti bani ajung la populatie din momentul in care ajungeau in conturile de la Chisinau? Poate statul roman sa influenteze „suveranitatea Moldovei” si sa impuna cum sa fie cheltuiti acesti bani?
    mi se pare ca exagerati cu comparatia cu ajutoarele alimentare si energia.
    Aceste „produse” au ajuns sigur la populatie , pentru ca riscul de a fi furate e mult mai mic, pe cand banii..

    Răspunde
     
  • pensionaru
    Noiembrie 10, 2015 la ora 15:52

    ideea ii alta, dam 150 milioane. Dar ajung banii aia la pensionari? Parerea mea ii sigur ajung in buzunarele cui traba

    Răspunde
     
  • Gaal
    Noiembrie 10, 2015 la ora 15:50

    Foarte rar dar acum , in dezacord cu Moise .Pina dispar mormane de bani ,din banci fara urma un transport de bani menita sa inlocuiasca lipsa – ar fi o prostie elementara ….mai bine sa mai trimita organe de investigare si procurori ca sa ajute -asa cum au facut cu dna-ul moldovenesc ….

    Răspunde
     
  • vasi
    Noiembrie 10, 2015 la ora 15:46

    Asadar daca nu se aplica proiectele vechiului guvern, sa inteleg ca nici noul cod fiscal nu va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016.. Sau?..

    Răspunde
     
  • mihai
    Noiembrie 10, 2015 la ora 15:37

    Pricipial ai dreptate, dar chir intre frati „brinza e pe bani” sau si mai neos, ca sintem patiti ” si fututi si cu banii luati” rusii sint si ei in rahat. Stii doar treaba cu Crimea e inca de la Petru, sa nu uitam ca acolo e Sevastopol cea mai mare baza navala dupa cea din Baltica, le vor trebui multe mil.$ pt. ea, Siria alte multe mil.$. N-au avut bani pt Tranistria, dar pt. ….. Scandalul din Ucraina alte mil.$, samd. Cred ca Iohanis a facut o miscare buna -informatii de la UE,NATO- si apoi s-o mai ia in gura si m-am Merkel(tratamentul coasei). Germania de cind fuse timplar Petru la Hanovra e cam cu Rusia…asa ca … usurel

    Răspunde
     
  • popescu
    Noiembrie 10, 2015 la ora 15:33

    Dar de ce nu specificati cat este pensia in Moldova si cat in Romania. Matusa mea a iesit aticipat dupa 35 ani de munca si ture cu 307lei. Iar de drepta o sa ia 500 si ceva. E corect sa imprumutam fratii cand ne batem joc de parinti?
    Cata aparatura pentru arsi se cumpara de 150 milioane euro? Ne mor copiii dar ajutam fratii? Ce logica este asta?
    Si daca maine fratele intoarce spatele si joaca cu dusmanul?
    Dragi moldoveni vorbiti cu tiriac Sa va doneze averea dumnealui pentru fratii moldoveni si refugiati.
    Ce este 50 de euro din salariu minim? Ca doar tiriac nu da de la el.
    FILANTROPIE PE SPATELE ROMANILOR.

    FRATII moldoveni sa puna sa munceasca si sa-si acopere pensiile din recuperarea banilor furati.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 10, 2015 la ora 15:23

    Exista diferente intre ajutorul in caz de calamitate/inundatii etc. si ajutorul financiar actual. Modelul FMI este functional, chiar daca jurnalistii romani incinta cetatenii moldoveni la ura impotriva Romaniei. Si ziaristii rusi fac exact acelasi lucru, spunand despre politicienii din Romania ca sunt indiferenti la suferinta celor pe care-i declara frati. Si rusii ar vrea ca romanii sa-si risipeasca banii, fara vreo consecinta in sprijinirea Moldovei in parecursul ei european, pentru ca o prefera apropiata de Rusia. Adesea in dezacord cu domnia sa, de aceasta data sunt de aceeasi parere. Asa cum Romania, ori alte state care au nevoie, primeste fonduri, la fel se procedeaza cu Moldova. Cel care ofera sprijin doreste ca el sa fie util, folosit eficient si intr-un sens constructiv. Felicitari, d-le Iohannis, cereti guvernului moldovean sa faa un efort de bunavointa daca doreste bani. Daca nu, invitam poporul moldovean sa-si aleaga politicieni care privesc spre Europa. Stiu ca exista riscul ca banii necesari moldovenilor sa vin din Rusia, dar nu putem fi mereu victimele acestui santaj.

    Răspunde
     
  • defrag
    Noiembrie 10, 2015 la ora 15:18

    NU trebuie sa uitam ca R. Moldova este de fapt Romania.Pana acum 70 ani (putin timp la scara istoriei) eram o singura tara. Asa usor se dizolva „fibra” noastra nationala de care suntem asa de mandri? Eu cred ca acum ar fi un moment bun sa iesim si noi in strada si sa cerem, alaturi de moldoveni, unirea.

    Răspunde
     
    1. Aurora Dillon
      Noiembrie 10, 2015 la ora 16:02

      Indraznesc sa-mi expun si eu o parere. Cred ca Romania are persoane extrem de destepte dar dupa 25 de ani in sistemul educativ romanesc si vreo 10 in cel britanic am dreptul sa sesizez diferentele. Sistemul englezesc se bazeaza mai mult pe dezvoltarea individului si a patriotismului feroce. Amdescoperit ca sunt roman abia dupa ce am ajuns aici. Nu cred ca nu s-ar fi facut tot posibilul ca Moldova sa se uneasca cu tara mama. Nu cred ca nu ar fi ajutat Moldova, financiar si caritabil. Ne lipseste caritatea. Suntem cramponati, fixati pe ideea de democratie, care intre noi fie spus nu cred ca exist a. Urmaresc tot ce se intampla in tara mea si ma doare ca tot telurile cele mai simple nu sunt atinse. Astept sa vad ce hotarati si cat din ce v-ati propus reusiti sa realizati

      Răspunde
       
  • Marcus
    Noiembrie 10, 2015 la ora 15:10

    Inteleg motivatia acestui articol si apreciez mesajul. Sunt absolut convins ca decizia presedintelui se bazeaza pe informatii concrete. In rest viitorul va demonstra daca a avut sau nu dreptate. Pe un jurnalist nu-l va costa nimic daca actiunea e eronata …pe el insa da.

    Răspunde
     
  • asd
    Noiembrie 10, 2015 la ora 15:09

    In diferent de relatiile contextuale intre noi si fratii din RM, la nivel de geografie avem un vecin pe care il putem ajuta fara sa ne taiem o mana. Nu poti pretinde intelegere daca nu iti ajuti vecinul atunci cand chiar este in galeata.

    Sa li se dea banutii in schimbul unor garantii ca acei banuti ajung unde trebuie. Si sa avem control asupra directiei lor.

    Dar sentimentul meu este ca banii erau de fapt pentru mentinerea guvernului care tocmai a picat, si atunci are sens sa ii tai.

    In rest, daca Romania vrea sa ajute financiar, o poate face neintermediat de guvernul curent. Si tocmai asta si face de mult timp, si consistent.

    Asa ca toti ageamiii care incearca sa distruga relatiile noastre cu RM, o fac degeaba.

    Răspunde
     
  • Henry K.
    Noiembrie 10, 2015 la ora 14:36

    Poate n-ar strica sa-l citesti pe Kissinger cu a lui realpolitik, sa te gandesti la societatea moldoveana ca la una de sine statatoare si in final sa renuntam la aceasta idee cu „unirea”.
    E imposibila tehnic si nici de dorit dpmdv iar tinta ar trebui sa fie reformarea sociala (a lor si a noastra). Dupa parerea mea e logic pasul lui Iohannis. In rest, articolul e bun doar pentru numarul de hit-uri si vanzarea de banner-e…

    Răspunde
     
  • je me
    Noiembrie 10, 2015 la ora 14:32

    Rusii isi freaca mainile de bucurie.

    Cu atat mai mult, a le refuza orice fel de ajutor ii arunca si mai departe in ghearele rusilor.

    Răspunde
     
  • stefan
    Noiembrie 10, 2015 la ora 14:24

    Incredibil cata ura fata de basarabeni vad in comentarii….
    Fiind un tanar unionist din RM, sunt de acord ca o sa avem probleme si comunistii si socialistii o sa se foloseasca de asta…Dar trecem si peste asta.
    Cat despre decizia domnului Iohannis…Ce sa zic, are si dumnealui dreptate, dar mai bine era daca ii oferea conditionat…

    Răspunde
     
  • M&M
    Noiembrie 10, 2015 la ora 13:22

    Nu inteleg ce ai vrut sa sustii in acest articol. Ce legatura are imprumutul cu pensiile? Scrie in contractul acord ca acesti bani sunt pentru pensii? Ca acesti bani, 150 mil euro vor acoperi gaura de 1 miliard? Sau cum? Acordurile financiare sunt pragmatice nu sentimentale. Daca eu cred ca trebuie sa iti dau, iti dau, daca nu, nu! Si faza cu „Cei care nu suportă ideea de unire vor urî şi mai mult ţara noastră, dar adevărata problemă o vor avea exact tinerii unionişti ai Moldovei, care vor încerca să înţeleagă de ce, uneori, sângele se mai şi face apă.” cum e? Daca le dam bani, curent, cetatenie si mancare pe ochi frumosi suntem buni, dar daca nu le mai dam suntem rai? Cum dracu vine asta? Cam materialista dragostea asta :)) si se pare ca e numai pe un sens. Las-o mai usor Moise cu Moldova, ca nu e nici pe departe ce crezi tu ca e. Numai bine!

    Răspunde
     
  • Dan
    Noiembrie 10, 2015 la ora 13:21

    Da Moise cateodata pedepsesti populatia, eu nu vad ca isi amintesc ca i-am ajutat in trecut, si vad ca nu prea ai fost pe la ei, multi sunt ostili cu roamnaii, au icoana cu Putin, sa le dea Putin bani.

    Răspunde
     
  • Alin
    Noiembrie 10, 2015 la ora 13:15

    Puneti gresit problema!
    Acum sa simplificam lucrurile: un frate sarman vine la tine si zice da-mi 150 RON ca sa-mi iau un costum si sa ma prezint la un interviu de angajare. Tu ca frate bun ce esti ii dai si esti fericit ca o sa ajunga si el mai bine si familia lui.
    Dar daca fratele sarman, care nu prea bea, se duce in carciuma si se imbata, si face scandal, si sparge si ajunge la puscarie. El si familia lui vor fi intr-un moment mai rau.
    Asa si cu Moldova. Daca Usati si Dodon bat palma cu Putin pentru fonduri (mai are nevoie Moldova de 150 de milioane) si sa ramana sub influenta ruseasca. Pe moment Moldova o duce bine, este beata amortita, dupa un timp cand se trezeste, face scandal, sparge, intra in puscarie (faliment)
    Ei vedeti ca este mai bine sa dai bani dar cu conditie.
    La un moment dat ati zis o idee referitoare la ajutoare sociale, in special in mediul rurar, conditionat de mersul copiilor la scoala. O idee buna. Acelasi lucru este si aici. Ramaneti consecvent ideilor indiferent de afinitatile sau neafinitatile politice.

    Răspunde
     
  • bogdan
    Noiembrie 10, 2015 la ora 12:41

    Iliescu in 1998? Rusinica…

    Răspunde
     
  • m
    Noiembrie 10, 2015 la ora 12:33

    Cred ca fratii nostri moldoveni sunt mai indreptatiti sa spuna ce si cum. Romania din `90 a tot primit ajutoare financiare de genul si n-au ajuns de obicei la cei pentru care erau destinate. Mi se pare ca in Moldova e cam aceeasi treaba, ori sunt prorusi ori „proeuropeni”. Poate ca ar fi trebuit sa fie dati in transe, cu conditii referitoare la utilizarea lor, desi si asa, tot gaseau o modalitate sa-i sifoneze. Asta nu inseamna ca Moldova n-are nevoie de ei, doar ca nu vor ajunge sa acopere nevoile Moldovei ci nevoile unor bagabonti. Daca am afla peste vreun an ca de fapt banii au ajuns in buzunarele unor mafioti pro rusi si cu ei au finantat miscarile antiromanesti am mai fi asa de vehementi?

    Răspunde
     
  • jorj
    Noiembrie 10, 2015 la ora 12:17

    Dan Puric explica la B1 Tv ca romanii nu au o misiune, uite ca au o misiune sa propage democratia, acest ideal nobil al iluministilor si Revolutiei Franceze. Pai nu e vorba de fratie, e vorba ca vrem un vecin democratic langa noi, unde sa existe separatia puterilor in stat si mecanismele statale sa functioneze. De ce nu ii judecam si pe bancherii nostri care nu dau credite oricui ca doar suntem cu totii frati romani? Nu da nimeni ajutoare financiare nicaieri in lume daca nu a o garantie ca vei avea cumva un beneficiu care poate fi o dobanda, care poate fi un vecin mai puternic cu care sa te sustii in situatii de criza.

    Răspunde
     
    1. Geo Limonada
      Noiembrie 10, 2015 la ora 12:45

      Un MASCARICI, un gargaragiu, un semidoct, de o aroganta si autosuficienta,in spatele cortinei, foarte rara…
      Inca unuia caruia i s-a urcat la cap mediocritatea si aberatiile puochilor;
      unei asemenea Lichele , GOALE PE DINAUNTRU, LIPSIT DE CONTINUT de fapt, exista un singur raspuns : LUAT DE GULERI si azvarlit pe scarile teatrelor de circoteca ,pe unde umbla sa se SCALAMBAIE in tara si unde pitzipoancele si pensionarele de pe kanal d cad lesinate… Aduceti odicolon pentru votantele pesediste Tamara Buciuceanu si Adela Marculescu :)))

      Răspunde
       
  • Mihaela
    Noiembrie 10, 2015 la ora 12:15

    Consider ca Iohannis a luat o decizie buna, sa stopeze acest ajutor. Nu inteleg ideea asta de „infratire”, „unire”, ca-s „fratii” nostri. Pai stai putin, ei isi doresc aspectul asta tocmai ca sa scape de saracia crasa in care se afla. Noua cine ne da cand vedem la TV ca DNA-ul iar a saltat nu stiu pe cine ca a pagubit Romania de nu stiu cate milioane? Fiecare stat cu politica lor, la noi in tara e mai bine? LA noi in tara pensionarii sunt plini de bani? Ti se pare ca avem bugete extraordinar de mari alocate pentru spitale si pentru n alte lucruri care lipsesc in Romania?! Nu cred!

    Asa ca lasati-o mai moale cu moldovenii, nu suntem noi printi acum sa-i ducem in carca de fiecare data cand au probleme. Sa le rezolve singuri!

    Răspunde
     
    1. Bujie
      Noiembrie 10, 2015 la ora 12:52

      Uf! ce noroc pe mine ca Occidentul n-a gandit ca tine, draga Mihaela… Ramaneam si acum pe-ntuneric!E bine sa primesti, nu? Da` ce greu este sa dai….Nemernica natie mai suntem!

      Răspunde
       
      1. Mihaela
        Noiembrie 10, 2015 la ora 15:23

        Da, intr-adevar, Occidentul ne da, dar cu foarte foarte multe conditii si platim destul de aspru daca nu le respectam.

        Asa cum ziceau multi pe aici, din pct meu de vedere, moldovenii sunt genul de oameni care asteapta sa li se dea, dupa ce le-ai dat, iti intorc spatele. Ei sunt un fel de negri din State care orice ar face americanii pt ei, mereu se simt discriminati si zic ca n-au drepturi.

        Cred ca avem suficiente probleme in Romania care se doresc a fi rezolvate, incat prioritizarea asta cu ajutoare pentru altii poate ramane pe alta data!

        Răspunde
         
      2. adana
        Noiembrie 10, 2015 la ora 15:42

        Bine a facut. Cei care voteaza un guvern comunist nu merita banii romanilor.

        Răspunde
         
    2. defrag
      Noiembrie 10, 2015 la ora 15:22

      Poate ca nu-s fratii tai, Mihaela, dar sunt fratii bunicilor sau parintilor tai, dintre care unii au murit pe front acolo. Tu ce ai mai de pret decat viata ta si eventual a copiilor? Adica sacrificiul lor este degeaba ? vorba goala? … atunci meritam ce ni se intampla !

      Răspunde
       
      1. Mihaela
        Noiembrie 10, 2015 la ora 15:29

        Meritam ce ni se intampla pt ca suntem in stare sa iesim in strada DOAR cand se intampla ceva grav, altfel mergem pe principiul „lasa ca merge si asa”. Nu ca meritam ce ni se intampla doar pentru ca nu alergam cu sacosa cu bani la altii si mai corupti decat noi.

        Răspunde
         
  • Ionica
    Noiembrie 10, 2015 la ora 12:14

    Din punctul meu de vedere, unul foarte ignorant, necunoscator si detasat de aceasta problema, dar deloc filorus, o prima impresie este: de ce ar fi atat de rea chiar o divizare teritoriala a Republicii Moldova? Mi se pare Transnistria o piatra de moara care sta in calea directiei pro-europene, pro-nato si pro-unificare. Si am impresia ca UE o vede la fel… Astept raspunsuri civilizate si argumentate la intrebarea/ignoranta mea.

    Răspunde
     
  • Tudor
    Noiembrie 10, 2015 la ora 12:10

    Nu e chiar asa. O bună parte a populației din Moldova a votat pentru socialiști și comuniști. Deci pentru Rusia. Asta înseamnă ca mulți nu se simt reprezentați de partidele pro-Europa, atât cât de pro sunt. Prin urmare, Bucureștiul ar trebui să își pună semne de întrebare dacă trebuie să susținem financiar aspirațiile proruse ale multor moldoveni. Asadar, decizia lui Iohannis e precauta. Asteptam un guvern nou și pe urma vom vedea.

    Răspunde
     
  • mee
    Noiembrie 10, 2015 la ora 12:10

    nu mi se pare o decisie atat de gresita…
    problema e ca banii aia sunt sanse mari sa fie furati…
    si nu am rezolvat nimic… da daca-s furati tot in faliment intra moldova

    Răspunde
     
  • Nelu
    Noiembrie 10, 2015 la ora 12:10

    Bun, de acord, poate ca lovesti in populatie. Poate ca Moldova va da faliment ca stat. Poate ca Moldova va ajunge sa se desparta in mai multe teritorii. Dar vorbind de unire, e clar ca lumina zilei ca atat timp cat Transnistria e colonie rusa, Moldova nu se va putea uni cu o Romanie europeana.

    Poate face si Iohannis un divide et impera. Desi ma indoiesc ca are el strategii asa indraznete.

    In concluzie, cu durere in suflet, Transnistria nu va mai fi pamant romanesc multa vreme de azi inainte.

    Răspunde
     
  • Roxana
    Noiembrie 10, 2015 la ora 12:04

    Trebuie sanctionati cei care au furat, nu sa se apeleze vesnic la ajutoare din partea altora. Nu suntem noi cei care trebuie sa reparam oalele lor sparte. Si, daca stam bine si ne gandim, cea mai mare parte din pensionarii Romaniei traiesc sub limita subzistentei. Pe ei cine ii ajuta cu cateva sute de milioane de euro? Hai sa nu exageram cu unirea cu Moldova. Pana la proba contrarie, sunt un stat SEPARAT de Romania, independenti si pe picioarele lor.

    Răspunde
     
  • fratica
    Noiembrie 10, 2015 la ora 12:02

    Respect pt Moise, dar astea cu Moldova tot suna un mare bullshit…
    Daca e vorba de „unire” si nu atasare sau colonizare – as dori sa vad cine ar acceapta sa unim cu Moldovain felul sa fie noua tara Rep Moldova si nu Romania, si sa punem capitala in Chisinau. Just thinking loudly…

    Inca odata nu am probleme cu modoveni, dar cred ca am cu cei din vechiul regat…

    Răspunde
     
    1. fratica
      Noiembrie 10, 2015 la ora 12:04

      scuze pt autocorect…

      Răspunde
       
  • petri
    Noiembrie 10, 2015 la ora 12:00

    O avea nevoie de bani pt campania electorala a PNL ului… Iohanis nu e roman-moldovean, e mai mult neamt…

    Răspunde
     
  • petri
    Noiembrie 10, 2015 la ora 11:58

    O avea nevoie de bani pt campania electorala a PNL ului… Iohanis nu e romana-moldovean, e mai mult neamt…

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase