Deruta unora dă altora ocazii

de Moise Guran

Societatea civilă s-a pus în mișcare. O mișcare browniană la început, o agitație fără reguli, din care încă nu a ieșit mare lucru și, chiar dacă au început să apară în sfârșit reprezentanți și platforme, ei vor fi contestați, ceea ce e și normal, iar programele vor fi dezbatute și probabil schimbate. Între timp, la Cotroceni, președintele Iohannis cred că a și luat deja o decizie, în ciuda faptului că a mai amânat cu o săptămână desemnarea unui prim-minstru. Unul tehnocrat, probabil Dacian Cioloș. Bănuiala mea este că președintele îi lasă acestuia timp să discute cu liderii partidelor un mandat limitat (așa au toate guvernele de tehnocrați) cu câteva puncte  până la alegeri. E ok așa, îmi place Cioloș, chiar aș spune că îmi place atât de mult că parcă îmi pare și rău că ar putea fi numit premier pentru doar câteva luni. 

image-2015-11-7-20568533-0-protest-bucuresti

Principala problemă a viitorului guvern nepolitic va fi să interpreteze cumva cerințele străzii care l-a adus la putere. Ce au cerut oamenii nu are legătură cu economia, cu veniturile sau cu salariile, dar are cu corupția, cu administrația și, mai ales, cu fețele din politică.

Un Cioloș, sau un Croitoru, sau oricine altcineva nu va putea să facă ce vrea el și nici chiar toate cererile din Piață nu le va putea pune în practică. Dar va putea pune bazele a ceva nou, evident, cu condiția să aibă susținerea Parlamentului. Problema este cu atât mai spionoasă cu cât totul pornește și nici nu prea poate fi făcut altfel fără o reformă chiar a Parlamentului însuși, sediul central al materiei, adică al clasei politice dar și al corupției.

De aceea cred că nimic nu poate porni fără:

1. O rapidă reformă constitutională. Sună complicat, dar nu e chiar așa. Potrivit art. 150 Guvernul propune iar Președintele inițiază un proiect de Lege Constituțională ce trebuie votată de 2/3 din Parlament si aprobată apoi prin referendum.

  • Cum deja Curtea Constituțională a respins orice viitoare modificare a Constitituției ce nu ar ține cont de rezultatul referendumului din 2009 (unicameral cu maximum 300), evident totul ar trebui să pornească de aici. De fapt doar unicameralul trebuie prevăzut în Constituție, numărul parlamentarilor se poate stabili și prin lege organică, dar de ce să nu-l scriem acolo ca să nu mai permitem creșterea lui?
  • În plus, ar fi o buna ocazie sa tranșăm și posibilitatea guvernului de a abuza de Ordonanțe de Urgență. Cum ar fi dacă acestea nu ar mai putea fi aprobate decât în ședințele de guvern la care participă și care sunt prezidate de  către Presedintele României?  (ar fi și logic să fie așa atâta timp cât OUG nu merg la promulgare la președinte). Ia să vedeți după aia cum nu se mai dau Ordonanțe de Urgență decât în situații… de urgență.
  • Cred că a venit timpul să ne mai pronunțăm într-o privință… forma semiprezidențială mai accentuată, sau nu (în final e referendum, deci e bine să dezbatem asta)… Cred că ar trebui să trecem în Constituție posibilitatea Președintelui de a dizolva Parlamentul (suplimentar pe lângă situația prevăzută acum) în cazul unui acord politic de dizolvare, adică în cazul în care Parlamentul însuși votează cu 2/3 (majoritate calificata) propria sa dizolvare.

Mulți mă vor critica pentru aceste propuneri de modificare a Constituției dar (deși cu unele nu sunt nici eu de acord, căci eu de exemplu aș prefera un guvern mai puternic iar nu un președinte mai puternic) mi se pare că acest tip de modificare simplă și punctuală a Constituției ar fi în spiritul celor cerute în Piață și nici nu ar fi mare complicație de realizat. Dar stați, că n-am terminat…

2. Un guvern nepolitic trebuie să înceapă Reforma Administrației. Păi nu e asta principala problemă ce a dus la tragedia din Colectiv? Nu politrucii pe funcții publice sunt cei care au adus impostura și corupția în administrație? Și nu e de bun simț ca un guvern nepolitic să înceapă organizarea de sus în jos a unor concursuri pentru TOATE posturile de funcționari publici? Sigur, e mult mai greu de realizat decât de formulat… și va dura, trebuie început de undeva. Apoi trebuie cumva liberalizată și grila aia de salarii ca să poți să-l plătești cu mai mult pe unul vrednic și cu mai puțin pe unul fără experiență.

 

3. Apoi orice guvern, politic sau nepolitic trebuie să grăbească pornirea unor proiecte majore de infrastuctură, că stă țara de trei ani cu ochii în soare așteptând să pice Kovesi de la DNA ca să poată să-și dea politrucii miliardele de la UE pe șpăgi… Dacă tot vorbim de Dacian Cioloș, apăi omul ăla știe ce e cu banii ăștia și cum îi vom pierde, cred că ar fi cel mai potrivit să dea drumul urgent autostrăzii Pitesti-Sibiu, de exemplu.

4. Deja sunt prea multe pentru un guvern nepolitic, pentru că el trebuie să obțină acordul forțelor din Parlament asupra mandatului. Ceea ce e greu. Și nici nu are prea multe luni la dispoziție. Evident, organizarea corectă a alegerilor e vitală. Votul prin corespondență tocmai ce l-au fentat. Localele în două tururi tocmai le-au fentat prin înțelegerea mizerabilă dintre PNL și PSD. Întoarcerea la votul pe liste este din punctul meu de vedere o contradicție uriașa cu ceea ce vrea acum Piața iar argumentația e sofistică pură – la uninominal intră bogătași dar pe liste nu intră că acolo stabilesc partidele cine intră și partidele sunt incoruptibile… Noaptea minții!!

 

Multe dintre lucrurile pe care le-am scris eu aici vor fi crunt criticate de către unii dintre reprezentanții Societății Civile (ăia de s-au dus la Cotroceni). Așa, și? Unii se cred creatori de președinți sau de premieri, fără să realizeze nici ei cât de depășiți sunt de situație sau cât au intrat ei înșiși în practicile cinice ale politicienilor de la noi.

PPS. Poziția și credibilitatea mea de jurnalist au fost destul de afectate de propunerea de a face parte dintre reprezentanții străzii sau, și mai rău, de a intra într-un viitor guvern. Din această cauză m-am hotărât greu să fac această postare și am luat decizia numai după ce mi-a fost clar că Revoluția asta se duce deja în altă direcție decât începuse. Jobul meu ăsta este, să critic, să pun în dezbatere idei… Unii numesc asta manipulare. Păcatul lor să fie dacă eu voi fi redus ca jurnalist din cauza acestor isterii. Îmi voi reanaliza cariera de jurnalist și voi încerca să înțeleg dacă din vina mea sau din vina lor unii au ajuns să mă considere vedetă. 

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

75 răspunsuri la Deruta unora dă altora ocazii

  • g MIHAI
    Februarie 16, 2016 la ora 12:41

    Scuze MOISE comentariul anterior se inscrie la DIVERESE -NU ARE LECATURA CU ARTICOLUL TAU–E O STIRE VENITA PE NEWSLETTER
    A2a chestie dosarele vernite de la DNA are/au „n” pagini , dar cele mai multe sint procedura, numai 2%, cel mult, sint pe cauza. Esti jurist explica lumi. 1000 pagini inseamna practic 10+20 pagini pe cauza

    Răspunde
     
  • g MIHAI
    Februarie 16, 2016 la ora 12:12

    Inca odata se dovedeste ca Tariceanu-presedinte Senat- este bou/idiot/prost si ca nu are ce cauta in fruntea unei Camere Parlamentare. De cind? O camera parlamentara se ocupa de un caz particular.? Cine -politict, pt. parlament-este Voiculescu- un turnator, un infractor, un condamnat definitiv- nimic, un 0 absolut, ce face parlamentul?Parlamentul poate, are calirtatea sa analizeze o decizie a TB, definitiva? decizia TB spune clar -inapta de vreo cale de atac- se confisca suma de….. de la numitul DAN VOICULESCU. Confiscarea este complementara pedepsei principale-privare de libertate- se aplica deci indiferent cum. Nicaieri nu se discuta undeva de televizune, drept de manifestare ca presa, etc.. Ca are sediu acolo un grup tv., ei si se munta si lucra ca ziaristi din alta parte. Deci, Comisia Senatorila e o prostie, ilegala care se face/ut asub patronajul lui Tariceanu. NO COMMENT

    Răspunde
     
  • Cata
    Noiembrie 10, 2015 la ora 16:11

    Continuare…Este aberant sa privatizezi o societate de stat sin Romania cu o societate de stat din Franta. Actionar majoritar la ENGIE este statul francez. Ce privatizare-i asta. Mi se pare aberant ca un consiliu de administratie strain sau chiar un patron sa aibe la dispozitie parghii cu care sa se joace cu un popor intreg. Sunt sute de mii de familii care nu mai consuma gaz din cauza pretului. Sunt sute de mii de case racordate la reteaua de gaze si se incalzesc cu lemene – de cele mai multe ori furate. Sunt sute de mii de familii care nu au gaz sau curent electric pentru ca „noilor patroni” li se par nefezabile extinderile de retele. Au reusit sa lase sute de mii de oameni in intuneric si in frig. Pana unde vor sa ajunga? Energia nu trebuie lasata pe mainile strainilor indiferent cine ar fi, state, corporatii sau persoane juridice. Energia (gaz, curent electric, tzitzei) trebuie gestionata si reglementata de Guvernul Romaniei. Ce facem? Vindem in continuare? Ce mai vindem? N-avem scoli, n-avem spitale, in curand o sa ramanem si fara bruma de doctori pe care-i mai avem, facem invatamant cu suplinitori. Am ajuns un popor bolnav si incult. Ma tem ca incultii nu vor face revolutii de catifea. Ma tem ca la un moment dat o sa iasa shuier mare. Asta vrem? Sange?

    Răspunde
     
  • Cata
    Noiembrie 10, 2015 la ora 15:46

    Parerea mea este ca aceste evenimente nu dau nicio ocazie nimanui. Exemplu: Cu ceva vreme in urma (ani buni de-atunci) am completat o adeziune pentru a ma inscrie intr-un partid. Am fost contactat pentru a ma prezenta – primirea s-a facut intr-o sedinta in care am fost invitati mai multi simpatizanti. Bun…am fost primiti, felicitati dupa care a inceput sedinta. Din sedinta: „Data viitoare cei ce vor loc pe lista sa aduca sume cu cel putin 4 zero-uri”, „X a fost ales si nu a adus banii pe care i-a promis”. Si atunci eu mi-am zis: bani sa le dau astora n-am, timp de pierdut n-am….si atunci ce caut eu aici? De-atunci doar platesc cotizatia. O sansa este sa apara partide noi cu oameni noi – lucru foarte greu de facut.Putem face un grup cu care sa-i schimbam pe actualii. Nici asta nu-i in regula – schimbam gashca cu o alta gashca. Unde s-a ajuns este foarte dureros. Incercam astazi, Moise, sa-ti spun in emisiune ca vreau un guvern si o clasa polica, care sa lucreze pentru poporul asta. Pana acum nu a existat asa ceva. Toti au lucrat pentru „cei de-afara – UE” sau pentru buzunarele lor. Te-a intrebat cineva daca vrei ca Romania sa intre in UE? Cum? Nu?…Nici pe mine. A spus cineva ce inseamna sa intram in UE? A spus cineva ca trebuie sa vindem tot ce inseamna ENERGIE ca sa intram in UE? Si sti care-i culmea? Nu trebuia sa vindem nimic. Oricat ne-am fi impotrivit, tot ne bagau in UE – aveau nevoie de piatza noastra. Vreau sa vad un guvern care NATIONALIZEAZA tot ce inseamna GAZ

    Răspunde
     
  • Gerard
    Noiembrie 10, 2015 la ora 11:15

    Un singur lucru cer, sa se faca o campanie, sa ne unim cati putem pentru a promova confiscarea averilor ilicite. E un trend in tara asta si ma ia groaza pe cati ii aud ” ce? fur cat pot si apoi stau un an-doi la puscarie da am milionu’ de euro”. Asta e primul lucru care trebuie facut pentru ca apoi pe cale de consecinta o sa dispara incet-incet si coruptia.

    Răspunde
     
  • l.t.
    Noiembrie 10, 2015 la ora 09:41

    Eu consider ca este bine si correct ca te-ai intors cu aceste analize ale evenimentelor representative ( nu se poate separa politicul de economic si social !!!) Cat mai multe persoane cu competente profesionale dovedite ar trebui sa faca astfel de analize ( nu numai la televizor , ci si mediul on-line ) In acest fel , mintea noastra a oamenilor de rand este pusa sa gandeasca .Si este mult mai benefic sa citesti ( si eventual sa recitesti aceste analize ) decat sa le asculti la radio sai tv .
    Societatea s-a pus greu in miscare ( au trecut aproximativ 6 luni de la sirul de evenimente care au dezvaluit caracterul dlui Ponta ) , dar s-a oprit mult prea usor . Ieri – 09.11.2015 – cand se stia ca se reiau negocierile cu partidele parlamentare pt gasirea unei solutii de rezolvare crizei politice prin care trece Romania , ieri cand presiunea societatii civile trebuia sa fie cel putin la fel de puternica ca in data de 03.11.2015 ( prima zi de proteste publice ) , in Piata Universitatii au fost sub 500 de persoane . Nu cred ca este un semnal bun pt protestatari , dar este o adevarata gura de oxygen pt politicieni ! ( isi freaca mainile si isi spun in barba “ hai , ca-I mai pacalim 1 data ! “ .
    Suntem intr-un cerc vicios ( mult prea vicios ) si Constitutia nu ne prea ajuta sa iesim din el .Cea mai corecta iesire ( dupa parerea mea ) ar fi Alegerile Anticipate !Dar cum sa se organizeze ? Nimeni nu poate dizolva actualul Parlament .Presedintele Romaniei , ales direct , de multe milioane de romani , are in aceasta situatie , prerogative ( puteri ) mult mai putine decata presedintele actualului partid de guvernamant ( PSD ) , partid care a ajuns la putere cand era in coalitia USL . Luand in considerare acest aspect , mie nu mi se pare ca forma de organizare a Romaniei este cea de Republica Semiprezidentiala ! Si daca , s-ar organiza alegeri anticipate , cum ar arata urmatorul Parlament ? Conform legilor in vigoare , aproape identic cu cel care functioneaza acum si care este atat de contestat .
    As agreea instalarea unui guvern de tehnocrati ( propusi de organizatii neguvernamentale , societate civila , mediu academic , jurnalisti , etc – nicio propunere sa nu vina din mediul politic !!!! ) , condus de un premier puternic , integru , bun profesionist cat mai repede ( maine daca se poate ! ) , dar cu un mandate limitat atat ca durata ( 6 -9 luni ) cat si ca obiective de indeplinit . Principalele obiective ar trebui sa fie : bugetul pt 2016 si adoptarea tuturor masurilor legislative ( noua constitutie , noi legi electorale , maxim 300 parlamentari , prag parlamentar de 3 % !!) . Adica tot cea ce dl Guran a enuntat la paragraful “ O rapida reforma constitutional “. Pt a nu supune bugetul ( si asa destul de fragil ) la presiuni suplimentare , alegeri locale si generale la aceiasi data .
    Si celelalte paragrafe sunt correct enuntate , dar cred ca pot astepta sa fie demarcate si implentate de un guvern rezultat in urma unor alegeri .Multe dintre aceste probleme ( disfunctionalitati se vor rezolva treptat in urma reformei constitutionale , politice , a implicarii societatii civile si a justitiei ).

    Răspunde
     
  • Florian
    Noiembrie 9, 2015 la ora 23:06

    Presedintele e limitat la 2 mandate insa parlamentarii pot sta oricate mandate doresc . Ar fi buna si pentru ei aceeasi conditie .Limitare

    Răspunde
     
  • CRISTI
    Noiembrie 9, 2015 la ora 19:29

    NU VA BUCURATI (PREA REPEDE) CA NU ATI FOST O VICTIMA LA Colectiv. Oricand, sistemul din Romania va poate rapune !!! Am simtit asta pe propria piele, la o banala plimbare cu metroul, cand tocmai ce ne pregateam sa ajungem in statia Aviatorilor, trenul s-a franat brusc si a oprit, 70% fiind inca in tunel. AU URMAT CCA. 10 MINUTE DE ASTEPTARE, cu metroul ticsit avand usile inchise si FARA NICIO EXPLICATIE din partea personalului trenului cu privire la situatia in care ne aflam. MAI MULT, AM INCERCAT SA APELAM LA BUTOANELE DE SOS DIN METROU, INSA FARA NICIUN EFECT.NIMANUI NU-I PASA DE NOI, PUR SI SIMPLU ZACEAM ACOLO IN METROU CU TOTII, CA O MARE TURMA DE ANIMALE PE CARE LE ASTEPTA SACRIFICAREA. Am dovada ca SISTEMUL din Romania nu a invatat NIMIC din tragedia celor jertfiti in Colectiv! Nu informare pentru oamenii din metrou cu privire la ce se intampla, nu raspuns la butoanele SOS, nu proceduri aplicate in caz de urgenta! NIMIC!!! Doar bunul Dumnezeu a binevoit sa nu se intamlpe ceva grav in seara asta. In rest, rusine METROREX si Sistemului din Romania, ca nu s-a invvatat NIMIC din drama celor ~50 de morti de la Colectiv. Probabil, pentru domnii invechiti dar cu scaune calde si confortabile din conducerea unor mamuti ai statului cum este Metrorex, pierderea a cca. 50 de suflete reprezinta o motivatie infima pentru a schimba ceva in modul in cate functioneaxa tara asta. Daca sunteti interesat de mai multe detalii, domnule GURAN, va stau la dispozitie in privat.

    Răspunde
     
  • BAF exportatoru
    Noiembrie 9, 2015 la ora 18:24

    E clar ca sistemul nu poate fi rasturnat peste noapte. El trebuie macinat. Dar cel sau cei care-si asuma sa-l macine trebuie sa fie constienti ca se macina si pe sine. Deci e vorba de sacrificiu. E vorba de „imbracat camasa mortii”, vorba Vladimirescului.
    Se pare dl. Guran nu e in stare de asa ceva.
    Atunci poate un partid al jurnalistilor onesti ?

    Răspunde
     
  • popescu
    Noiembrie 9, 2015 la ora 17:33

    Inca odata sistemul medical a esuat. Nu suntem in stare sa ne tratam cetatenii, platitori de taxe si impozite.

    Răspunde
     
  • animalutul20
    Noiembrie 9, 2015 la ora 15:05

    draga Moise,

    am citit in diagonala toate comentariile …….ma pronunt si eu pe unul:

    – concursuri la 4-5 ani pt functionari????

    NU CRED CA ASTA E SOLUTIA- ci un corp de functionari platiti f. bine( cam de 2.5 ori salariul mediu) , cu un statut foarte clar ( care sa pedepseasca cu 15-20 anishori coruptia pana la rudenia de grd 4 ) dar mai ales CONCURSURI PE BUNE pt calificarea in acesti functionari ( ceva in genul testelor EPSO pt viitorii functionari europeni – teste online, cam 200/loc la prima strigare)

    si daca tot veni vorba de UE, de ce nu un program de readucere in tara a agentilor contractuali care lucr acum in institutii UE- daca le dam 2,5k euroi pe luna si le garantam ( prin statutul mai sus mentionat ) ca nu vor fi schimbati/dati afara/marginalizati daca isi fac treaba asa cum trebuie si dau peste nas mafiei conectate politic……..am avea poate 3-400 de functionari care stiu cum merge treaba cu banii UE, care pot sa dea siguranta si eficienta unei administratii……..pe termen lung ar fi cea mai calificata resursa umana care poate schimba administratia……

    DA_DA_DA , stiu ca nu suna bine pt toti directorii/directorasii/ sefuletii sa ajunga sa dea concursuri PE BUNE/ONLINE/FARA LOC DE SMENOZEALA……dar daca vrem ca revolutia flacarii din colectiv sa arda impertinenta/incompetenta/mita pe care se sprijina sistemul , e cam singura sansa..

    Răspunde
     
    1. popescu
      Noiembrie 9, 2015 la ora 16:04

      Poti sa le faci salariu 1.000.000 euro, daca nu te trage nimeni la raspundere.
      CAPUL SI AVEREA pana la rude de gradul 4.
      Cati bani a recuperat ANAF de la 1700 dosare DNA in 2 ani?
      Cat a fost prejudiciul in cele 1700 dosare?
      Cat la suta?

      As sta la puscarie 4 ani pentru 10.000.000 euro.
      Si stra stra nepotii or sa-mi multumeasca. Si daca mai scriu si 4 carti am drepturi de autor vreo 70 de ani.

      Răspunde
       
    2. wurtzeck
      Noiembrie 10, 2015 la ora 08:55

      Despre concursuri pe bune vorbeam si eu .Cand nu poti depume dosar pentru simpla incepere urmarire penala sau deja vreo condamnare de orice fel … se vor mai gandi .Salariile mentionate de tine in postarea de mai sus sunt o simpla gluma comparativ cu „parandaratul” Daca incerci sa depui un proiect pe fonduri europene de unul singur o sa constati ca se umple dosarul de praf . Daca ai consultantul potrivit merge treaba . Firma de consultanta nu are nici o legatura de rudenie (nici chiar de grad4) cu functionarul .O sa constati ca ai nevoie de un DNA cu 180.000-200.000 de procurori ca sa se ocupe fiecare de cate un functionar .
      Etatistul are un profil anume si doleanta de a ramane in sistem . E greu , chiar foarte greu sa privesti peste umar in permanenta sa vezi ce face concurenta pe piata muncii si sa risti sa ajungi la privat unde chiar o sa faci asta .E concurenta mare pe locurile de la Academia de Politie /Salariile politistilor nu sunt tocmai spectaculoase . Suntem un neam de justitiari? sau deja este o boala ?Vor copii acolo dar trebuie sa=i mai sustina si familia (care cam sunt generatia „decreteilor „- revolutie , tranzitie ,48 ani contributie la pensii si constienta ca la data pensionarii li se va tranti usa in nas sau mai simplu va fi schimbata varsta la 79?)
      E un mecanism de autoaparare indvidual dar a carei suma iti da trendul …….

      Răspunde
       
  • Divort Rapid
    Noiembrie 9, 2015 la ora 14:32

    Daca ne oprim acum inseamna ca revolutia noastra a fost degeaba. Mai mult de atat, nici revolutiile ce vor veni nu vor mai avea credibilitate in fata lumii! Schimbarea la fata a tarii depinde de noi!

    Răspunde
     
  • Alex Ciocan
    Noiembrie 9, 2015 la ora 14:13

    oamenii nu stiu ce vor sau ce le trebuie cu subiect si predicat. punct. si de acest lucru profita tot clasa politica, pe care cei iesiti in strada nu si-o mai doresc.

    Răspunde
     
  • Alex
    Noiembrie 9, 2015 la ora 13:12

    V-am ascultat, ne-am conformat, ne-am facut blog 🙂 Daca adunam destui oameni, vedem cum vom evolua. Multumim, Moise!

    Răspunde
     
    1. Alex
      Noiembrie 9, 2015 la ora 13:12

      Scuze pentru dubla postare.

      Răspunde
       
  • Alex
    Noiembrie 9, 2015 la ora 12:56

    V-am ascultat, ne-am conformat, ne-am facut blog 🙂 Si daca reusim sa adunam destule persoane care gandesc precum noi, poate reusim sa facem ceva (sa schimbam ceva).

    Va multumim!

    Răspunde
     
  • wurtzeck
    Noiembrie 9, 2015 la ora 12:43

    Un proverb chinez spune ceva de genul „nu te certa cu birocratul , ministrii vin si pleaca , birocratul ramane ”
    Foarte greu de facut dar concursurile la 4-5 ani pentru ocuparea posturilor din admin centrala si locala poate fi un inceput Meteahna asta comunista de rotatie a cadrelor au cam facut-o prin alternanta la guvernare pina cand sa ajuns la „blatul ” interpartinic si in Parlament . Statul minimal este solutia momentana . Asteptam o schimbare de sistem din partea sistemului ?
    Asteptam sa se reformeze partidele ?Cata vreme nu elimini pragul electoral,votul pe liste, posibilitatea revocarii (in timpul mandatului ) de catre cei care l-au ales ,vot de blam ( casuta clara in buletin de vot , nu ca acum un vot „alb” pe care il pot ei smecherii in sectii)care sa nu le mai permita candidatilor sa mai participe la urmatoarele alegeri , traseismul , eliminare privilegii in timpul mndatului si dupa , SIMPLE SPERANTE….

    Suparare mare ca nu mai sunt investitii ,dar decat sa fie facute ca pina acum , mai bine lipsa .
    Prostia cu deficit bugetar cat sa mai continue ? ce lasam generatiilor viitoare . datorii ?Argumente de genul :nu ne putem dezvolta fara deficite bugetare, cad in conditiile in care sunt atat de prost gestionate .
    Cand tai populistului posibilitatea de a se lauda cu ceva , pe datorie a viitorului guvern ( in realitate a ta CONTRIBUABILULE)am mai reusi sa evaluam neperformanta…..

    Răspunde
     
    1. popescu
      Noiembrie 9, 2015 la ora 16:10

      Vot de blam poti da si acum. Stampilezi toate casutele. Dar suntem doar 0,001%. Adica nu existam. Daca am fi 51%, poate si-ar pune unii intrebari.

      Răspunde
       
  • agent de turism
    Noiembrie 9, 2015 la ora 12:16

    am intrat in alta paranoia..cum ca Iohannis ar fi ,,floarea din fereastra!,,

    Răspunde
     
  • OCHI LUCIZI
    Noiembrie 9, 2015 la ora 12:04

    eu am lipsit o perioada, dar care s-a luat de patriarhul Daniel a facut-o complet aiurea.
    1. asa este preotii nu vin decat daca ii chemi. (asta-i procedura..)
    2. sa invete credinta ortodoxa. (exceptional, le vrea binele, nu-i lasa in ratacire..)
    3. s-a postat in fata unei biblioteci intregi ( clar, tocmai am spus.. )
    4. harul patriarhului este foarte mare (nu-i giucarie cu asa ceva, cade pe tine daca te iei de el aiurea..esti inconstient ?)
    5. este un om foarte pregatit ( discutati cu el) etc.. ca parca mai era ceva…

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 9, 2015 la ora 12:15

      „dar care s-a luat de patriarhul Daniel…”_Renumita ziarista Mirela Voicu…dar nu stiu sa va spun unde lucreaza.

      Răspunde
       
  • titi
    Noiembrie 9, 2015 la ora 11:21

    SUNT INGROZIT !
    Sunt ingrozit de cite idei KOMUNISTOIDE vad atit in postari cit si in Piata. Incep sa cred ca au ramas doar privitorii de la Latrina 3 si rromanika TV. ” jos multinationalele ” ??!! „sus puterea populara ” ??!! ” vrem salarii ca in capitalism dar munca ( in zadar ) ca in komunism !!! Se pare ca suntem condamnati la repetarea ISTORIEI , parca am mai avut vreo 50 de ani de putere populara ?! „puterea populara ” trebuia sa se manifeste si cind s-au introdus taxa pe stilp si supraacciza si atunci cu „martea neagara ” si cind „onor” parlamentarii si-au votat privilegii si imunitati si cind „generalul ” oprea a dat pensii la tot boborul !Trebuia iesit la fiecare vot impotriva ridicarii imunitatii si de ce nu atunci cind acest „salvatore de la patria „(zis piedone ) si-a luat carnet de conducere prin FURT si SPAGA ! Ce crezi Moise , mai merita sa te strofoci si sa explici acestui „bobor Tutea ” ? Vad cu oroare ca s-au inmultit si aici pe site-ul tau. MOISE , te rog NU INTRA IN POLITICA !

    Răspunde
     
    1. titi
      Noiembrie 9, 2015 la ora 11:33

      era sa uit ! Am o intrebare pentru mai marii „filoZofi” ai societatii civile ( da , cu Z , ca ar fi o blsfemie sa-i scriu cu S ):
      – cei care ar vota un fost puscarias pentru coruptie ( vezi exemplul de la Ramnicu Valcea ) fac parte din „societatea civila ” , au dreptul la parere ? { N.B. si ei au salarii mici !}

      Răspunde
       
  • Mihai
    Noiembrie 9, 2015 la ora 11:07

    Bună ziua,

    Propunerile mele sunt :

    1. Un mandat de parlamentat o singură dată într-o viață.
    Indiferent de cați corupți, relații/pile, legi proaste sau bune vor fi, echilibrul se va restabili.

    Și sper că, ceea ce rămâne la urmă, va aduce aminte de numele lor.

    2. Lăsați poporul să voteze cele mai importante legi, fiecare dintre noi vom înțelege pe spatele nostru ce ii bine, ce ii rău și cum să ne schimbăm votul, sperând că vom fi mai responsabili și mai puțin nepăsători.

    Cu stima,
    Mihai

    Răspunde
     
  • alex
    Noiembrie 9, 2015 la ora 10:45

    Propunerea principala ar fi urmatoarea:
    – Fiecare cetatean, platitor de taxe, sa fie constient de sumele de bani ce le da in fiecare luna statului (sub forma de impozit sau taxe).
    Fiecare cetatean sa-si plateasca singur darile la stat.
    Cand cetateanul va vedea, fizic, cati bani da la stat si nu se regasesc in spitale, drumuri etc., atunci sa vedeti revolte si rascoale, guverne rasturnate si un control strict al societatii asupra guvernului.

    Răspunde
     
    1. popescu
      Noiembrie 9, 2015 la ora 11:47

      Cel care plateste taxe si impozite sa aibe drept la vot. Cei care nu platesc taxe nu au dreptul la vot. Iei ajutor social la 30 dar votezi. Mii de asistati sociali. Nu poate munci 1-2 dar mii.
      Cel care nu plateste taxe nu este afectat cu nimic. Miile de romani plecati la munca in occident platesc taxe pe munca in Romania? Dar voteaza.

      Răspunde
       
      1. marinel
        Noiembrie 9, 2015 la ora 14:48

        Milioanele (nu miile) de romani care muncesc afara trimit bani care se cheltuie in tara, pentru care guvernul nu a facut nimic (investitii, locuri de munca, transpiratie pe frunte), ci le vine o pleasca, mura in gura, din care-si trag sumedenie de taxe. Capisci?

        Răspunde
         
        1. popescu
          Noiembrie 9, 2015 la ora 17:44

          Pensie parintilor tai le-o platim cei care muncesc in tara. Voi sunteti turisti. Nu cetateni romani.Capisci?
          Voi nu platiti taxe pe munca in Romania? Capisci? Cand vii in romania nu mananci mamaliga mananci spagete? Capisci?
          Vrei card de sanatate dar nu platesti Cass? Chiar azi am vazut un caz venit din italia era bolnav si vroia romanul nostru care a muncit 26 de ani in Italia sa fie tratat in romania, dar surpriza nu avea card de sanatate si striga ca e cetatean roman. Capisci? Vino in tara si lupta pentru drepturi italiano, capisci?
          Respecta pensionarii care te-au crescut iar acum doresc pensie de pe urma ta? Capisci? Esti un produs made in Romania. Crescut vaccinat educat calificat care aduce contributie in Italia nu Romania? Capisci? Bat pariu ca nu conduci Logan vi Fiat. Capisci?

          Răspunde
           
          1. Vali
            Noiembrie 11, 2015 la ora 08:55

            @ Popescu:
            Pensia parintilor mei vine ca rezultat a cotizatiilor pe care ei le-au platit o viata intreaga, deci e un fel de… ei ti-au platit tie alocatia si spitalul si scoala. Pricepi ‘mneata? Diferenza pana la un trai decent o platesc eu… si cu banii aia ei isi cumpara lucruri in Romania, lucruri pentru care platesc TVA si taxe. Pricepi ‘mneata?
            Eu cand vin in Romania mananc slana cu branza si ceapa, sau balmos cu carnati, sau sarmale si ciorba de burta, toate in restaurante romanesti… si platesc si TVA pentru ele. Ba mai mult, de obicei vin cu 5-6 oameni dupa mine, care si ei mananca aceleasi lucruri si se mai si cazeaza la hoteluri si isi inchiriaza si masini, deci platesc combustibil si accize si TVA. Pricepi mneata?
            Card de sanatate nu vreau… ca sunt deja asigurat intr-o tara europeana, deci ar trebui sa am asistenta medicala garantata in spatiul UE. Asta insa nu-l impiedica pe domnul Stat Roman sa-mi trimita somatie de plata pentru CASS pentru simplul fapt ca am un cont in Romania. Iar daca il platesc inseamna ca as avea tot dreptul sa si cer un card de sanatate. Pricepi ‘mneata?
            Casa tot in Romania mi-o fac. Iar asta inseamna cel putin 5 muncitori ai unei firme de constructii care au un salariu garantat pentru vre-o 2 ani deci platesca taxe, CASS, si mai important nu cer venitul minim garantat. Pricepi ‘mneata?
            Deci hai sa tragem o linie, sa vedem care, ce si cat a platit catre statul roman si pe urma sa ne mai gandim daca vrem vot in functie de val. taxelor.

             
  • Popescu
    Noiembrie 9, 2015 la ora 09:37

    La constitutie sau codul penal trebuia adaugat:
    – esti bugetar? Platit din ban public? Se dubleaza pedeapsa.
    – esti pe profil cunosteai legea lucrai in domeniu si stiai cum sa eviti legea? Triplata pedeapsa.

    Azi vad un caz in care un roman plecat la munca in occident facea scandal la Casa de Asigurari ca nu este tratat la spital si nu are card de sanatate. Cand l-am intrebat daca a platit taxe pe munca in Romania s-a uitat urat si a plecat.
    Adevarul doare.

    Răspunde
     
  • Peter Spiegel
    Noiembrie 9, 2015 la ora 04:08

    Salutari de peste mari si tari.

    Moise draga, ti-am pus o „pila” de curand, vom vedea, sunt curios daca mai am putere de convingere ori ba…

    Răspunde
     
  • ??????
    Noiembrie 8, 2015 la ora 23:40

    Monica Macovei ?
    Coruptia ?

    Răspunde
     
  • Adrian Farcas
    Noiembrie 8, 2015 la ora 20:40

    imi pare rau Guran… si tu, si Petreanu, si Tolo ati aratat ca da, vorbiti bine,faceti anchete bune, va manifestati intersul fata de job-ul vostru dar nimic fata de ce ar intelege un om de bun simt, fata de patriotism. Odata a venit chemarea asta a multimii iar voi ati zis ca nu. Bun, atunci ce mai asteptati de la larga majoritate a societatii daca nici macar liderii de opinie nu vor sa se implice?

    Răspunde
     
    1. Adrian N
      Noiembrie 9, 2015 la ora 12:03

      Sunt perfect de acord cu tine. Din punctul meu de vedere, dl Moise Guran a tradat! Eram un mare adimirator al dansului, dar se pare ca pentru dansul e mai important job-ul decat patriotismul!E dureros sa constat asta.Este sa si cum cineva te trezeste din adormire, te incurajeaza sa mergi sa-ti aperi interesul de cetatean si cand vine vorba de actiune, te bate prieteneste pe umar si-ti spune: era o gluma, tu chiar m-ai crezut?

      Răspunde
       
    2. Bogdan
      Noiembrie 9, 2015 la ora 13:46

      Dacă stați puțin și vă gândiți, ce face Moise Guran prin educarea oamenilor este cel puțin la fel de important ca şi ceea ce ar fi putut face în calitate de (prim-)ministru, cu precizarea că e foarte bun pe ce face acum, dar poate mai puţin bun pe o funcţie de guvernare (eventual consilier pe probleme economice, sau ceva de genul).

      Răspunde
       
      1. Adrian Farcas
        Noiembrie 10, 2015 la ora 10:13

        NU a zis nimeni ca trebuia sa fie priministru. E cale lunga pana acolo. Dar aceste voci care se fac auzite mai des/mai usor, ar fi putut reprezenta o palnie catre politicieni. Ar fi putut fi „purtatorii de cuvant” ai strazii… Daca eventual in urma nu stiu caror demersuri cineva i-ar fi numit in pozitii de conducere ramanea la latitudinea lor ce alegere sa faca. Eu la asta ma refer.

        Răspunde
         
  • Divort Rapid
    Noiembrie 8, 2015 la ora 20:31

    Pentru ca revolutia sa aiba o finalitate pozitiva, institutiile statului ar trebui reformate si gandite in scopul de a functiona in slujba populatiei nu a propriilor angajati! Daca Revolutia Franceza a putut acest lucru putem si noi!

    Răspunde
     
  • dac.impielitzat
    Noiembrie 8, 2015 la ora 20:30

    hmmm, deci lasam in continuare caracatita securista sa traiasca. punctul 8 de la Timisoara?! hello? anyone?!…
    fara punctul ala pus imediat in aplicare nu o sa se schimbe nimic. ma scuzati, se va schimba ceva, pe ici pe colo, dar nimic esential. caracatita asta va sufoca totul, va continua sa supravietuiasca si sa faca numai ce vrea ea, pentru ca e o retea foarte puternica intinsa peste tot si la toate nivelele. daca vrem sa dam sana reala unui nou inceput, punctul 8 de la Timisoara e primul si unicul pas care sa ne duca spre mai bine.
    altfel… good luck Romania!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 8, 2015 la ora 18:52

    „…unii au ajuns să mă considere vedetă”_De data aceasta (spre deosebire, poate, de altele) nu doar ca nu este in text nicio urma de vedetism, dar tot ceea ce scrieti este pe deplin obiectiv. Si la fel de putin probabil sa se infaptuiasca pe de-a-ntregul, dupa parerea mea. Parlamentul nu poate sprijini actiuni contra intereselor parlamentarilor insisi si nimic nu-l poate constrange; ar fi irational. De ce-ar face-o?! Pentru ca partide noi cu sanse de a fi alese in Parlament nu pot aparea curand, sansa ar fi (c’asa ne este soarta) in lideri. „Persoane providentiale”, lideri care sa coaguleze sustinerea, speranta si vointa mai multor categorii de cetateni, care se simt reprezentati de acestia. Ulterior pot forma miscari politice cu sanse sa acceada in Parlament. Nu stiu daca sunteti potrivit, dar oameni asemenea dumneavoastra sunt probabil potriviti pentru a initia schimbarea. In orice caz, mai potriviti decat T Basescu, ori radicalistii. Sper ca sunteti de acord ca n-ar fi tocmai vesel pentru democratia noastra gingasa sa ne trezim cu vreum partid format pe baza galeriei vreunei echipe de fotbal, avand ca presedinte pe Gh. Mustata, spre exemplu.

    Răspunde
     
  • bogdan
    Noiembrie 8, 2015 la ora 18:43

    Si asa, cu polemici, ajungem in 2016, la alegeri. Si o sa avem doar PSD, PNL, UDMR, UNPR. Pe cine sa alegem? O luam de la inceput. IN cel mai bun caz pe liste apar lupii tineri din partide, crescuti cu spaga in loc de mancare. Cum sa mergi la vot? Cred ca este esential sa apara cel putin un partid serios care sa nu promoveze decat oameni care nu au mai facut parte din viata politica pentru ca cei ce au avut tangenta cu politica deja sunt infectati de coruptie.

    Răspunde
     
    1. N!ck
      Noiembrie 8, 2015 la ora 20:54

      Trebuie ca macar pana in 2020 sa fie un guvern de tehnocrati care sa asigure printre altele depolitizarea structurilor centrale si locale.

      Fara acest ragaz clasa politica nu poate fi „resetata”. Ba mai mult dupa alegerile din 2016 se vor napusti si mai abitir asupra structurilor centrale si locale.

      In acesti 4 ani guvernul de tehnocrati va asigura inlocuirea oamenilor pusi politic cu tehnocrati, va putea demara proiecte importante si nu in ultimul rand va putea elabora o strategie pentru modernizarea Romaniei pe care sa o respecte toate fortele politice importante.

      Partidele in acesti 4 ani vor sprijini guvernul, vor elabora noi legi si nu in ultimul rand vor „repara” legile existente.

      „Piata” va avea ragazul sa se mobilizeze pana la alegeri si prin propunerea oamenilor curati, nepatati politic vor putea intra in Parlament. Mai ales in aceste conditii cand o „miza” importanta (guvernarea) va lipsi de pe agenda partidelor politice iar politicienii vor incerca sa convinga electoratul ca sunt capabili sa elaboreze legi bune.

      Răspunde
       
  • Kristina
    Noiembrie 8, 2015 la ora 18:37

    1.Mi-a revenit inima citind postarea aceasta.E bine. Moise Guran va ramane un jurnalist devotat meseriei.Consider ca este mult mai util societatii din aceasta pozitie (practic se aliniază lui CTP,Vlad Petreanu,Lucian Mîndruță,si altor puțini valorosi ).Guvernele vin si pleaca,insa de ei avem nevoie pe termen lung.
    2.Un referendum pentru schimbarea constituției este singura salvare din mocirla actuala.
    3.sunt pentru continuarea pasnica a protestelor ;1 decembrie se apropie, este ziua națională a Romaniei si avem timpul necesar de a ne exprima in numar cat mai mare.
    4.sunt afectată de tragedia prin care trec acesti tineri nevinovați in continuare.Am
    preferat sa ma exprim asa brutal de
    punctual,imi cer scuze.

    Cred in puterea rugăciunii si
    in mila lui Dumnezeu .Sa ne rugam pentru ei/pentru noi toți este lucrul care sta in putință noastra a tuturora.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Noiembrie 8, 2015 la ora 19:21

      Kristina:Daca d-voastra va rugati la D-zeu sinteti lacheul bisericii–scuzati expresia–a carei sus pusi sint la fel de corupti si hoti ca politicienii.Deci cu ideea rugaciunii nu aveti sperante mari sau mai de loc de a se schimba ceva.Da un referendum ar aduce ceva daca toata Romania ar participa si nu s-ar lasa corupta.

      Răspunde
       
      1. Stelian F
        Noiembrie 8, 2015 la ora 20:16

        Ce legatura au rugaciunile doamnei cu biserica???

        Răspunde
         
        1. OCHI LUCIZI
          Noiembrie 9, 2015 la ora 14:14

          am auzit ca atunci cand te rogi nu trebuie sa sune alarma, ,,.. ca fatarnicii.. ,,

          Răspunde
           
          1. Kristina
            Noiembrie 9, 2015 la ora 16:46

            Nici mie nu imi plac foarte tare clopotele.
            Nu stiu daca ai puterea sa înțelegi pana la capăt mesajul meu.
            Acesta e momentul cand multi vad ca lovesc aprig in ortodoxia acestui pământ.
            Si nu are nici o relevanță în cazul accidentului de la club.
            căutați vinovatii printre pământeni secolului acesta care se vrea modern,evoluat,civilizat !
            Lăcomia,prostia,nepăsarea ,corupția in doze mari va ucid.

             
          2. Stelian F
            Noiembrie 9, 2015 la ora 17:28

            Nu trebuie, dar intrebasem altceva…

             
      2. Kristina
        Noiembrie 8, 2015 la ora 20:26

        Am scris :MA rog la Dumnezeu si nu că este necesară prezenta mea in vreo biserica anume de pe fața acestui pământ .
        Dumnezeu exista pretutindeni in toți acei care credem in el
        Faptul ca ma rog in fața unui sfânt anume sau in fața propriului meu frigider,in genunchi sau in picioare NU este treaba dv. si cu respect față de ani inaintati va rog sa nu jigniți .
        Important este sa crezi sa speri in bine.
        Si asta ne întărește.

        Răspunde
         
  • dodo
    Noiembrie 8, 2015 la ora 17:49

    Nimeni, dar absolut nimeni nu a cerut SUSPENDAREA IMUNITATILOR DE ORICE FEL A PARLAMENTARILOR. NIMENI NU AR TREBUI SA FIE MAI PRESUS DE LEGE. 300 de parlamentari fara ABSOLUT NICI-UN FEL DE IMUNITATE. Responsabili material, civil, penal, ca oricare dintre noi. TOATE locurile in parlament au fost cumparate cu bani grei. Fostul ministru Cristian David a declarant asta cu subiect si predicat. Absolut toti parlamentarii trebuie sa plece. Parlament nou fara imunitati si govern technocrat. Ar fi un inceput…

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Noiembrie 8, 2015 la ora 18:26

      Parlament nou nu putem avea acum. Chhiar si anticipatele ar aduce acum in parlament aceeasi clasa politica. Insa s-ar curata singur parlamentul daca de maine nimeni n-ar mai avea imunitate. Cred ca in strada sunt multi care incearca sa se cerara orice altceva numai acest lucru nu…

      Răspunde
       
  • CRISTI CIUBOTARU
    Noiembrie 8, 2015 la ora 17:46

    buna Moise ,urmaresc cand m timp emisiunile tale imi place cum te implici am citit cate ceva despre parlamentul din Suedia, modelul lor ar trebui aplicat la noi si atunci se va schimba ceva in tara asta

    Răspunde
     
  • Marius
    Noiembrie 8, 2015 la ora 16:23

    DISTRIBUIE – SHARE – UIESTE PANA AFLA TOȚI!

    MESAJ CĂTRE CLASA POLITICĂ
    VOI PE CINE SCOATEȚI ÎN STRADĂ?
    – Cumpărați pe unii cu 50-100 de lei?
    SIGUR?S-ar putea să va ia banii și să PROTESTEZE împotriva VOASTRĂ!
    – Scoateți ARMATA , POLIȚIA sau JANDARMERIA ?
    NU VĂ APARĂ CĂ V-AȚI BĂTUT JOC DE EI!
    – MINERII? AȚI FALIMENTAT VALEA JIULUI! V-AR OMORÎ!
    – PENSIONARII? BUGETARII? ASISTAȚII SOCIALI? PĂI ȘI DE EI VĂ BATEȚI JOC!
    SIGURII CARE V-AR MAI APĂRA INTERESELE AR FII
    MERCENARII RUȘI la care au apelat ”tovarășii” voștrii din Ucraina DAR NU ȚINE : NU VĂ LASĂ ALIAȚII DIN NATO, U.E, SUA!

    Răspunde
     
  • Eroul Bula
    Noiembrie 8, 2015 la ora 15:47

    Moise, nu stiu sa-ti spun ce sa faci dar, daca persoanele credibile din societatea civila nu se decid sa faca pasul spre politica, atunci conducerea tarii va ramane tot la banditii de acum.
    Si EFOR, si IPP, si altii au specialisti credibili dar cand trebuie sa faca pasul devin sfiosi iar asta devine enervant.

    Răspunde
     
  • steff
    Noiembrie 8, 2015 la ora 15:45

    Unii poate nu va considera vedeta, ci formator de opinie care e mult, mult mai semnificativ decat o vedeta, o vedeta are fanii ei, un grup, pe cand un formator de opinie are influenta aspura unei mase de cetateni ! Toate cerintele alea stau sub aprobarea sau modificare de parlament, cum parlamentul e asa cum e slabe sperante !

    Răspunde
     
  • Stelian F
    Noiembrie 8, 2015 la ora 15:33

    Si scoaterea tampeniei de imunitate parlamentara.

    Răspunde
     
  • Titi Voicu
    Noiembrie 8, 2015 la ora 15:07

    Singura solutie viabila ptr. Romania,este ca guvernul interimar sa aiba un singur rol, acela de a organiza referendum national ptr. Instaurarea monarhiei…..

    Răspunde
     
  • Catalin Hritcu
    Noiembrie 8, 2015 la ora 14:53

    Moise Guran prim ministru! 🙂

    Răspunde
     
  • Raul
    Noiembrie 8, 2015 la ora 14:13

    Trebuie urgent ales un guvern interimar pana la alegeri!Daca nu…euromaidan scrie pe noi…asa e planul!Cu un nou guvern piata poate continua sa si cristalizeze ideile si solutiile…mai ales ca vor avea si cui sa le ceara aplicarea!Nuu?!Jocul lor este sa nu fie nimeni la butoane ca sa preia responsabilitatea mortilor care de ieri incep sa vina!Treziti-va!Voi jurnalistii sunteti manipulati?Alegeri anticipate?Nu aveti timp sa va organizati…daca observati asta vrea si PNL u cu presedintele…sa repete figura din 2014…sa castige pe vot anti PSD!Pragul electoral este de 5 %,mult prea mare pentru un partid nou infiintat pentru anticipate.To respectul pentru piata si va doresc sa continuati…dar nu trebuie sa pierdem ce a castigat generatia noastra.Nu putem merge pe totul sau nimic!Un guvern interimar din tehnocrati ajuta pe toti si nu incurca strada!!!Cine nu vede asta va fi mai vinovat moral decat Piedone!

    Răspunde
     
  • CRISTI
    Noiembrie 8, 2015 la ora 13:56

    Ar fi pacat sa nu incercati macar sa va implicati in schimbare, nu doar ca realizator de emisiuni!Veti putea macar sa spuneti ca ati incercat, daca ii lasam doar pe hoti sa conduca si nimeni nu le va lua locul totul va fi ca in Caragiale:sa se schimbe dar sa nu se modifice nimic…

    Răspunde
     
  • Ramona
    Noiembrie 8, 2015 la ora 13:52

    Eu cred ca ceea ce s-a intamplat in aceasta saptamana in Piata ar trebui sa trezeasca spiritul civic al populatiei pe viitor (inclusiv prin exercitarea dreptului la vot). Nu trebuie sa iesi in strada doar atunci cand se produce o tragedie. Trebuia sa se iasa in strada atunci cand nu s-a ridicat imunitatea lui Vosganian, care plangea cu lacrimi de crocodil, lui Sova, care a fost miraculos salvat de „mir”, sau Elenei Udrea (si multi altii, astea sunt exemple recente). Nu sunt de acord cu Parlament unicameral, de multe ori au fost oprite legi cretine in cea de-a 2a camera, deci cred ca e mai bine sa se analizeze de 2 ori. Dar sunt de acord cu nr de 300 de parlamentari, si asa nu-si justifica activitatea in conditiile in care multi sunt absenti, dorm sau stau pe tablete. Sunt convinsa ca fenomenul coruptiei este prezent in toate statele, dar conteaza amploarea acestuia, iar la noi acest lucru este evident. Si Moise cred ca mai trebuie sa se perfectioneze atunci cand face analize economice, am observat unele „gafe”, mai ales ca poate influenta opinia publica, in rest urmaresc cu interes emisiunile sale si ii apreciez munca. Sa dea drumul la autostrazi odata si sa se reduca coruptia, aceasta este o taxa asupra investitiilor si a cresterii economice. Iar ca si concluzie, partea proasta e ca nu toata populatia Romaniei constientizeaza cat de mult ne-au tras in jos deciziile politice din ultimii 26 de ani, fiind la coada UE in ceea ce priveste nivelul de trai, alaturi de Bulgaria.

    Răspunde
     
  • Florin
    Noiembrie 8, 2015 la ora 13:36

    Asa cum multi vad nuante in alb sau negru, la fel e si cu interpretările pe care unii sau altii le dau celor spuse/scrise de tine.Nu e greseala sau vina ta, ca interpretările lor ii duc spre asemenea canalizar. E cu atât mai ciudat ca acesti oameni refuza cu obstinatie sa accepte spusele tale ca asta e ceea ce-ti place sa faci, asta te simti bine sa faci si asta-ti doresti sa faci. Ramai la asta, continua sa faci asta. O faci bine, „bine rau” cum zice un amic de-al meu si lasa de-o parte aberatiile celor ce nu inteleg asta, încercând sa-ti pună on carca ceva ce tu nu poti, nu vrei, nu accepti sa duci. Continua asa! Ramai asa!

    Răspunde
     
    1. Fernandovidiu@yahoo.com
      Noiembrie 8, 2015 la ora 20:31

      Florin , tu din c categorie faci parte tata , vb d
      Placeri , pasiuni , esti genul ficus in societate
      Care sta degeaba , cand tu vei lua contact cu
      Sistemul baiete sa te vad atunci ce lectii de pasiunea
      Mai dai , du te si mananca seminte …

      Răspunde
       
  • imo
    Noiembrie 8, 2015 la ora 13:17

    Respectele mele.de acord cu tine Moise.as sugera o dezbatere pe tema Curte cu jurati.week end linistit.

    Răspunde
     
  • miclaus ciprian
    Noiembrie 8, 2015 la ora 13:08

    Sunteti un trust de presa cu informații exacte si corecte despre evenimentele ce ne înconjoare, fiti la fel

    Răspunde
     
  • ovi
    Noiembrie 8, 2015 la ora 12:52

    MERGETI LA O BERE ROMANI , cartile se joaca in alta parte , pt k noi vorbim nu jukam ;))))))

    Răspunde
     
  • redboy
    Noiembrie 8, 2015 la ora 12:45

    Stiu ca este la moda Razboiul Stelelor.
    Este o intriga subtire acolo…a luptei pentru putere.
    Nimic nu este nou sub soare…si acolo si in Romania este vorba de lupta pentru putere.Si mai mult…cine beneficieaza de aceste lupte si razbaie.
    Iar singurul beneficiar al acestei lupte este presedintele…omul care mi-a demonstrat dupa demisia premierului ca 5 ani sunt prea multi.
    In discursul lui a pierdut timp aiurea incercand sa ne convinga de maretia lui,ce misto a fost el la minisamitul ce s-a desfasurat la Bucuresti.Evident nimeni nu era interesat.Cam inadecvat…dar cu asta sunt obisnuit deja.
    A acuzat administratia locala si centrala…de parca el nu a facut parte sau face parte din ea?
    Primaria lui din Sibiu are autorizatie de protectie impotriva incendiilor?
    Evident…este politician dar prea ipocrit pentru gustul meu.
    Apoi ,intr-o noapte a mintii a spus ca au trebuit sa moara oameni ca guvernul sa-si dea demisia.
    Omul asta ori este baut ori nu stie limba romana.
    Nu cred ca este nebun sau ca are cumva legatura cu incendiul si plecarea guvernului dar intr-o tara inebunita de conspiratii nu poti sa vorbesti in felul asta.
    Si a mai spus ceva care m-a dezamagit profund.Incercand sa vorbeasca cu alegatorii lui…alo domnule presedinte, nu sunteti in campanie electorala…a spus ca se adreseaza celor care l-au ales.
    Sa inteleg ca discursul nu era pentru mine?
    Sa inteleg ca presedintele Romaniei nu este presedintele Romaniei ci doar presedintele celor care l-au ales?

    Răspunde
     
    1. redboy
      Noiembrie 8, 2015 la ora 12:55

      Mai este ceva ce nu am spus.
      A trebuit sa fac o introducere mai mare.
      Presedintele johanis nu este in masura sa faca nimic.In ochii mei nu va fi decat un politruc.
      Asteptati degeaba de la el reforme constitutionale,guverne performante.
      Poate ca stiti asta…si poate asteptati aceste lucruri din anturajul lui…dar priviti cu atentie oamenii de care se inconjoara…sunt acestia in stare sa faca asta?
      Nu vedeti ca nu discuta cu cei care au alte pareri?
      Asa ca va rog domnule Guran…treziti-va!
      Va rog sa fiti o voce care este critica la adresa noi puteri…macar pe dumneavoastra va mai asculta cineva.

      Răspunde
       
      1. N!ck
        Noiembrie 8, 2015 la ora 15:26

        Piata se poate „aduna” si intr-un singur glas sa ceara presedintelui sa fie arbitru, sa fie mediator.
        Si piata mai poate cere partidelor ca acestea sa sprijine un guvern de tehnocrati cu un mandat pana in 2020.
        Fara acest guvern de tehnocrati partidele se vor „napusti” din nou asupra structurilor centrale si locale dupa alegerile din 2016.

        Răspunde
         
  • Alex
    Noiembrie 8, 2015 la ora 12:36

    Personal, iti respect decizia si te inteleg 100%. Si sunt de acord cu analiza ta! Avand in vedere rolul tau, cred ca este mai important decat unul de posibil premier. Tu trezesti minti, dezvolti dezbateri. De ce autostrada? Ce e cu codul silvic? Cum e cu coruptia si licitatiile ilegal atribuite? Asta este rolul tau, si il faci foarte bine! Iti multumesc, in concluzie, pentru coloana ta vertebrala 🙂 Weekend placut!

    Răspunde
     
  • N!ck
    Noiembrie 8, 2015 la ora 12:32

    „Un Cioloș, sau un Croitoru, sau oricine altcineva nu va putea să facă ce vrea el și nici chiar toate cererile din Piață nu le va putea pune în practică. Dar va putea pune bazele a ceva nou, evident, cu condiția să aibă susținerea Parlamentului.”

    Ai perfecta dreptate Moise!

    Eu cred ca este nevoie de un guvern de tehnocrati care nu poate sa functioneze fara un pact de sustinere intre principalele partide. Iar un astfel de pact de sustinere poate fi obtinut acum sub presiunea strazii. Cu alte cuvinte, sper ca pot fi “convinse” partidele sa semneze sub arbitrajul presedintelui un pact de sustinere al unui guvern de tehnocrati care sa „depoletizeze” toate structurile centrale si locale.

    Este foarte important ca acest guvern de tehnocrati sa nu se schimbe in urma alegerilor parlamentare din 2016. Astfel incat acele alegeri sa reprezinte “resetarea” clasei politice, o clasa politica ce va functiona fara miza unui “guvern” al lor.

    Eu cred ca acest guvern de tehnocrati va fi sprijinit de toti (Academia Romana, Consiliul Fiscal, etc) astfel incat sa-si duca la bun sfarsit obiectivul principal,
    depolitizarea tuturor structurilor centrale si locale…

    Răspunde
     
    1. ovi
      Noiembrie 8, 2015 la ora 12:47

      ATENTIE : gUVERNUL DE TEHNOCRATI SA NU AIBA OAMENI CARE AU MAI LUCRAT LA STAT !!!!

      DE CE ? pana si lui Ciolos i au fluturat un DOSAR ! , ORICE om care a lucrat la stat e santajabil 100/100

      pt ca a lucrat pe legi strambe , proaste , interpretabile si sistemul s a indestulat din PIXUL LUI !!!

      CEI mai periculosi oameni sunt cei din PRIVAT 100/100 care sunt cu adevarat liberi , independenti si nu pot fi intorsi cu cheita de la spate .

      guvern de tehnocrati sa fie atunci dar cu oameni LIBERI ne manjiti de stat sau contracte cu statul , ei vor putea schimba ceva altfel PUTIN PROBABIL !!!

      Răspunde
       
      1. N!ck
        Noiembrie 8, 2015 la ora 14:57

        Corect! Trebuie tehnocrati care sunt fara pata!

        Si mai ales trebuie ca acest guvern sa ramana la carma si dupa alegerile din 2016.
        Este foarte important ca principalele partide sa semneze un pact prin care se obliga ca vor sustine acest guvern de tehnocrati si dupa 2016.

        Eu cred ca existenta unui guvern independent de jocurile politice din campania electorala va duce la „resetarea” clasei politice.
        Sigur ca rolul de arbitru, rolul principal, in toata aceasta constructie il are presedintele.

        El poate ramane in istorie ca fiind artizanul primenirii clasei politice.

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase