Să mai și învățăm câte ceva

de Moise Guran

Emoţia publică a fost extrem de puternică în aceste zile, încă mai este, dar noi trebuie să învăţăm să facem lucrurile bine şi în alte momente decât cele în care ne aflăm sub un astfel de impuls. Compasiunea este un sentiment uman, iar naţia noastră stă mai bine decât alte naţii la nivelul inteligenţei emoţionale. Totuşi, pentru a putea deveni cu adevărat civilizaţi, va trebui să învăţăm să acţionăm tot timpul cu grijă de semeni şi cu compasiune, va fi necesar să ne însuşim cunoştiinţe legate de modul în care trebuie să acţionăm sau să reacţionăm în situaţii dramatice, dar şi în cele obişnuite, nedramatice.12208133_10201266158491914_224638773_nVa trebui să învăţăm că nu e nici creştineşte, nici măcar uman nu este să dai like pe facebook unor poze cu oameni carbonizaţi, la fel cum e lipsit de respect, faţă de aceiaşi morţi, să îţi reverşi furia la televizor în zi de doliu naţional, sau să încerci să canalizezi furia publicului, care în astfel de momente cere urgent un responsabil.

Aşa, şi după ce responsabilul este târât la televizor, arătat camerelor şi linşat public, asta va schimba aplicarea normativelor de incendiu? Va schimba modul în care autorităţile aplică o legislaţie care, deşi există, este atât de stufoasă încât lasă, în mod inevitabil, portiţe de scăpare.

Ne învaţă această furie măcar faptul că sângele donat nu poate fi conservat decât un număr de zile şi că e nevoie tot timpul de sânge într-o ţară ca a noastră? Suntem pe locul doi în Europa la accidente rutiere, în medie pe şoselele noastre mor cinci oameni pe zi, dar nu, nu ei au nevoie de sânge, ci cei care scapă din aceste accidente, iar răniţii sunt zeci, în fiecare zi. Ne învaţă găsirea rapidă a unui vinovat după o astfel de tragedie să trecem măcar o dată pe an pe la un centru de donare?

Probabil toate cluburile din Bucureşti vor fi închise în heirupul controalelor de acum. Ok, să le închidă, dar a măsurat cineva cât de late sunt uşile unei biserici? Și acolo sunt aglomerări de zeci sau sute de oameni, şi acolo sunt materiale inflamabile, chiar dacă nu sunt artificii și nu se fumează.

Va trebui să fim tot timpul atenţi, nu numai după tragedii, va trebui să ascultăm şi să reacţionăm ordonat la apelurile autorităţilor în caz de urgenţă, chiar dacă nu îţi place politicianul care o coordonează, va trebui chiar să învăţăm diferenţa dintre rockeri şi satanişti. Mai presus de toate, va trebui să învăţăm că fiecare viaţă trebuie respectată, indiferent a cui e, va trebui să fim mai toleranţi cu ceea ce cred, gândesc sau spun semenii noştri, dar va trebui să învăţăm să fim mai intransigenţi, mai exigenţi când vine vorba de respectarea legii.

Credeţi-mă, după ce vom şti toate acestea, nu vom fi în mod necesar mai puţin sensibili sau mai puţin umani. Dar vom avea mult mai puţine situaţii în care vom simţi nevoia să ne exprimăm cu furie emoţia.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

44 răspunsuri la Să mai și învățăm câte ceva

  • mihai
    Noiembrie 7, 2015 la ora 09:46

    D-le Guran, vorbele tale au un mare impact social, asa ca nu voi insista in a mentina importanta emisiunilor tale.
    In mediu ziaristic s-a batut cimpii de iuteala lui Iohanis vis a vis de negocierile cu strada.
    Erau necesare dint-un motiv f. important CLIMA, VREMEA, IARNA. Nici un om cu scaun la cap nu-si putea permite sa umple spitalele cu varii probleme de sanatate specifice. Trebuia/e sa ne miscam repede.
    AIIa sintem la granita UE si NATO linga RUSII nu era/este nevoie de instabilitate mult timp. O asemenea pozitie ingrijoreaza tot NATO, respectiv UE. Avem razboi linga noi, cred ca nu-i nevoie sa dezvolt.
    TREBUIA DEZAMORSATA SITUATIA. Iohanis a facut-o.
    Economia trebuie sa merga, sistemul bancar(vezi de ce-i bun Isarescu). Sa lase prostile -Chirila si CTP. Sintem in prag de iarna trebuie sa ne misca „mai cu talent” sa punem oameni unde trebuie, nu e timp de lalaiala

    Răspunde
     
  • redboy
    Noiembrie 4, 2015 la ora 10:09

    Poate ii cloneaza…ca altfel nu inteleg cum o sa rezolve problema.
    Arafat a vorbit despre un plan de actiune.Macar isi fac un plan dar ma indoiesc ca vor putea sa faca ce vor doar cu aceasi oameni.
    Acum sa revenim la patronii de cluburi.
    Astia ar trebui sa se afle la inchisoare..toti.Preventiv!Ca sunt un pericol social!

    Răspunde
     
  • redboy
    Noiembrie 4, 2015 la ora 10:01

    Domnule Guran!
    Va spun ca Bisericile sunt controlate de departamentul de prevenire din cadrul ISU si mai mult…inainte fiecarei mari sarbatori religioase (Craciun,Paste) sunt iar controlate.Toate usile de la biserici noi se deschid in exterior si au latimea prevazuta de norme.Daca respecta toate normele…toate bisericile nu stiu…dar va spun ca alea care nu le respecta nu primesc aviz.Mai sunt probleme cu bisericile vechi…ca inaintasii nostrii nu aveau habar de normele de astazi..asta e.Si vine directia care se ocupa de patrimoniu si spune ca nu se poate interveni pentru a se indrepta problemele…ca este cladire de patrimoniu si nu mai intru in in detalii ca toti le cunoasteti ca traiti in Romania.
    Grav este altceva…grav este ca multe scoli nu au aviz de functionare de la ISU.Nu mai vorbesc despre securitatea la cutremur…ca nu terminam nici maine.
    Acum sa revenim la oile noastre…pai daca si-au certu scuze cativa patroni de cluburi noi gata..am inghitit galusca?
    Spun ca au dat spaga,ca au platit taxe…dar uita sa spuna ca au castigat bani pe care intr-o tara civilizata nu i-ar fi castigat niciodata,ca in loc sa investeasca in propia afacere…ca era a lor nu a mea au fost in vacante exotice si si-au luat masini de ramai masca si nu intelegi cum se poate.
    Si mai este ceva..PROPIA RASPUNDERE.
    S-a auzit la televizor cati oameni are ISU pentru inspectie PSI…100.Poate sunt mai multi dar ma indoiesc.Acum guvernul vrea sa-i puna sa mearga si noapte prin cluburi.

    Răspunde
     
  • Divort Rapid
    Noiembrie 4, 2015 la ora 09:17

    Nemultumirea din aceste zile arata ca institutiile statului nu mai functionea in scopul pentru care au fost create. Nu doar clasa politica trebuie schimbata ci si sistemul in sine, institutiile regandite pentru un scop in slujba oamenilor nu a propriilor angajati!

    Răspunde
     
  • Nicoleta
    Noiembrie 3, 2015 la ora 20:18

    Tu vorbesti de compasiune, de toleranta ? Mai bine ai tace din gura, nu ne mai da atatea sfaturi. Cata compasiune si toleranta ai avut fata de cei cu credite in chf? Nici una, ne-ai facut prosti si lacomi, ne-ai facut cu ou si otet, oameni s-au sinucis. Moise Guran esti un fals, pentru mine esti un nimeni, e usor sa vorbesti fara sa fii in situatia respectiva, asa ca taci dracului din gura! Nu avem nevoie de sfaturile s i opiniile tale, tine-le pentru tine!

    Răspunde
     
    1. Doctor
      Noiembrie 3, 2015 la ora 21:09

      @Nicoleta
      Plateste-ti creditul, nu mai sta pe internet!

      Răspunde
       
      1. nicoleta
        Noiembrie 4, 2015 la ora 00:11

        Doctor-Stai linistit ca imi platesc creditul, nu-mi duce tu gria, esti cumva purtatorul de cuvant al Dl Guran sau insusi Guran? Deranjeaza adevarul?

        Răspunde
         
        1. nicoleta achita ratele la timp
          Noiembrie 4, 2015 la ora 09:10

          Nico te rugam sa iti achiti ratele la timp. Ciocul mic. Ai semnat ai luat banii , ai dat din codita si a fost bine.Acum achita ratele.Nu trebuie nimeni sa intervina sa te ajute daca ai fost o afafica si ai semnat.Numai un ciurii-burii ca tine ia bani de la banca si pe urma i se umfla vena-n gat de ciuda…Hai..hai taci si achita…la timp !

          Răspunde
           
  • stefan
    Noiembrie 3, 2015 la ora 19:50

    Dle Guran, dragi cititori, vedeti ca lucrurile se desfasoara cu repeziciune. Suntem multi omeni indignati si furiosi in tara asta, dar deja sunt initiatori de opinie care ne vor impartiti in grupuri mici pe diverse criterii. Au murit oameni nevinovati pentru o vina colectiva. Pentru memoria celor care au pierit si a celor care sufera inimaginabil haideti sa ramanem uniti indiferent ca sunteti religiosi, atei, rockeri, minoritati diverse. Durerea nu are culoare si apartenenta. Durerea ne uneste. Nu uitati, cei incoltiti in aceste momente vor cauta sa ne dezbine, presa si facebook-ul vor juca un rol crucial. Aveti grija ideile cui le promovati. Trebuie sa ramanem uniti pentru ca sa se intample o schimbare de proportii … altfel acei oameni nevinovati au murit degeaba, si noi ca societate suntem condamnati si condamnabili.
    TOTI, ca tara. Multumesc.

    Răspunde
     
  • Viorica
    Noiembrie 3, 2015 la ora 19:18

    Pacat, mare pacat de acesti tineri care si-au frant aripile cand au inceput sa zboare. Dar, cea care i-a ucis este lipsa de organizare in acesta tara; ori lipsa de organizare duce la haos. Credeti ca daca ar fi existat proceduri de control, un fel de chestionar pe care sa-l completeze cel care merge in control (chiar un tanar fara experienta fiind) nu ar fi iesit la iveala pana acum toate neregulile descoperite in urma acestui dezastru? Si daca aceste chestionare ar fi publicate astfel incat orice muritor, inainte de a intra intr-un local ar vedea daca mai iese viu de acolo? Nu, noi mai bine le inchidem pe toate, le impunem niste conditii ca nu le pot indeplini nici in 10 ani (nici ca documente nici ca investitii). La nivelul fiecarui judet, a fiecarei localitati, ar putea sa existe o ” carte de vizita” pentru fiecare organizatie in care are acces publicul. In acel moment, te vei gandi de doua ori inainte de a intra intr-un loc public sau altul.

    Răspunde
     
  • Cristi
    Noiembrie 3, 2015 la ora 18:48

    Tanara decedata astazi la spitalul Sf Pantelimon din capitala, se chinuia sa-si salveze familia de la executare silita (executare ce este programata pe data de 16 noiembrie), datorita unui credit in franci elvetieni, contractat de tatal ei in anul 2008. Mama ei a fost rapusa de de cancer. Eu nu as mai vorbi de semeni, compasiune sau de canalizarea urii…

    Răspunde
     
    1. Doctor
      Noiembrie 3, 2015 la ora 21:12

      @Cristi
      Nu inteleg legatura dintre incendiu si credite. Se dadeau franci elvetieni in clubul Colectiv, sau ce?

      Răspunde
       
      1. nicoleta
        Noiembrie 4, 2015 la ora 00:12

        Doctor te deranjam rau noi astia cu creditele…..

        Răspunde
         
  • popescu
    Noiembrie 3, 2015 la ora 18:36

    Cred in dumnezeu, dar asta nu inseamna ca trebuie sau sunt obligat sa merg la biserica sau sa pup poala popii. Sau sa stau in genunchi.
    Dumnezeu este peste tot. Biserica si preotii sau patriarhul nu sunt dumnezeu.

    Răspunde
     
  • N!ck
    Noiembrie 3, 2015 la ora 18:09

    „Ok, să le închidă, dar a măsurat cineva cât de late sunt uşile unei biserici? Și acolo sunt aglomerări de zeci sau sute de oameni, şi acolo sunt materiale inflamabile, chiar dacă nu sunt artificii și nu se fumează.”

    Oare cine sa le masoare? Cat timp exista primarii care nu au nici ele avize de la ISU? Dar despre scolile si gradinitele care nu au nici ele avize de la ISU oare de ce nimeni nu vorbeste?

    Răspunde
     
  • Adi
    Noiembrie 3, 2015 la ora 15:01

    Cu toții căutăm vinovatul/ vinovații, nu privim o clipă împrejurul nostru, chiar în sufletul nostru să vedem cum este. Cei care se cred „curați” se autoexculd. Zilnic merg prin oraș, București, este valabil și pentru alte orașe mai mari, și văd oameni ce-și expun în comportamenrt tot ce au mai rău (nu afac apel la înfrănare, fiecare alege ceea ce crede că e corerect). Aplicarea unor proceduri nu te face responsabil, ci conștiința, demnitatea, bunul simț, alte valori pe care noi, societate, nu le vrem, nu sunt aducătoare de câștig material, ori câștig imediat.
    Cum ar fi societatea dacă fiecare ar miza pe calitate, nu pe success, pe demintate, nu pe supunere etc. Sună utopic pentru unii, cunoașterea mecanismelor ne răpune cunoașterea superioară. Regret nespus cele întâmplate, dar îmi plânge inima și pentru mine/noi cei rămași. Lucrez în domeniul construcțiilor și cunosc căt de greu se obțin avize, autorizații etc., cât durează să-ți deschizi un business sau să-ți faci o casă, dar asta nu te împedică să fii OM ca ființă, nu doar OM biologic. Nu deschid subiectul legat de Dumnezeu, îl las pentru cei ce-l stăpânesc.

    Răspunde
     
  • Adnana
    Noiembrie 3, 2015 la ora 14:47

    Continui,ca nu am mai avut loc.La firma unde lucrez ,in acest compertiment am doi colegi.Ei se ocupa de tot ce trebuie pentru o firma cu 100 angajati:relatia,legaturile cu organele abilitate,cu institutiile statului,cu ministerele si alte organizatii de la care avem nevoie de avize,aprobari,de unde vin controale,etc.Intrebare: care e primul lucru la care il faceti cand urcati in masina,autoturismul personal???Va puneti centura!!! Asa scrie la procedura!Ca poate va loveste un timpit in timp ce stationati,nu?Nimic nu e intamplator, numai ca traim intr-o tara de „smecheri”.Nu respectam, ca suntem smecheri!Daca o strada are sens unic,de ce se circula in sens invers?daca scrie parcarea interzisa, de ce parcam? Si exemplele ar putea continua. Pentru orice regula avem o explicatie ca sa o incalcam: ma grabeam, n-am vazut,e mai ieftin,mi-a cerut spaga….

    Răspunde
     
  • Adnana
    Noiembrie 3, 2015 la ora 14:22

    Buna ziua,d-le Guran.Am sa intru brusc in subiect: cine se face vinovat de evenimentele tragice de vineri seara?!Las la o parte responsabilitatile institutiilor statului si vreau sa scriu despre responsabilitatile noastre.Exista legi si proceduri pe care nu le respectam,deloc! Si anume:conform normelor Europene,toate institutiile si firmele trebuie sa aiba un compartiment care se numeste ” managementul calitatii si audit intern „care: constata eventuale nereguli si disfunctionalitati,elaboreaza si/sau perfectioneaza proceduri,asigura implementarea procedurilor si organizeaza controale privind respectarea acestor proceduri.In cadrul acestor proceduri sunt trecute si persoanele responsabile cu fiecare actiune,in parte.Auditul intern se desfasoara cat de des este nevoie,conform unui grafic intern,stabilit de catre compartiment impreuna cu sectiile sau birourile sau activitatile care exista in cadrul firmei.De aici o sa du cateva exemple simple:acest compartiment stabileste cat de des este nevoie sa faci o simulare de incendiu,de cutremur,de avarie la electrica, de avarie la gaze,de toate problemele care pot apare intr_o institutie/firma la un moment dat.In functie de rezultate sau de eventuale accidente ivite (ex. accidentarea unei persoane la locul de munca ,din varii motive)se perfectioneaza procedurile si se asigura implementarea lor. Trebuie sa ne controlam noi intai,sa ne organizam noi intai si pe urma sa asteptam sa ne „cada” in cap un ajutor de la organele abilitate.

    Răspunde
     
  • CriNic
    Noiembrie 3, 2015 la ora 14:15

    Trist moment să remarcăm faptul că grădinițele, școlile, universitățile sau bisericile nu au afișate planuri pentru evacuare în caz de pericol, nu au ieșiri de siguranță (ba mai mult, multe uși la capete de coridoare sunt ferecate cu lacăte), nu sunt dispuse cu extinctoare, semnalizări luminoase etc. Ba mai mult, câte instituții publice NU sunt găzduite de clădiri vechi în care s-a mai făcut o sală de grădi în mansardă, s-a mai alipit o cameră pentru centrală fără autorizație (stat în stat!!!), s-a mai improvizat vreo toaletă improprie?

    Răspunde
     
  • mihai
    Noiembrie 3, 2015 la ora 13:16

    TEST

    Răspunde
     
  • mihai
    Noiembrie 3, 2015 la ora 13:08

    Fara sa fiu habotnic ori nebun, legat de/numai de religie. Cert Romania este o tara ordoxa, credinta romanilor este rationala, opinez, nu scelerata. Pt. oameni accidentati cu arsuri interne unde stiinta medicala nu prea poate face multe, banui ca DIVINITATE ESTE TARE IMPORTANTA,ca atare conducerea biserici, acel BOR ca intermediari/mediatori intre popor si DIVINITATE trebuia sa faca. Ce si cit nu-i treaba mea nu stiu, dar a aduce/ruga, aminte pt. acei tineri, acolo unde s-a petrecut evenimentul nenorocit, sigur se putea. Oamenii nu-si vor pirde CREDINTA IN ISUS, D-ZEU, IN biserica, ICOANE, SFINTI,samd, da in aceasta conducere bisericeasta si intreg aparat clerical sigur.
    O VORBA SIMPLA: CUM VA PUTEA UN POPA SA-I SPUNA UNUI TINAR SA NU-SI PIARDA CREDINTA/SPERANTA IN D-ZEU, CIND ACESTI POPI N-AU PUTUTSA VINA SA AJUTE, DIN VINA CONDUCERII. NU CUMVA AU ALES PROST?

    Răspunde
     
  • Stelian
    Noiembrie 3, 2015 la ora 12:42

    Eu ma intreb ce s-ar fi ales daca era o catastrofa ca in ’77. Toti sunt depasiti de un incendiu la un club. Dar daca era tot orasul?

    Răspunde
     
  • Kristina
    Noiembrie 3, 2015 la ora 12:28

    Atentie!
    Domnule jurnalist , GURAN Moise aici nu e vorba de „emoție publică..” nici nu iti mai citesc articolul ca e penibil.
    E VORBA DE URA,NICI MACAR DE REVOLTA NU MAI POT SIMTI.
    URA E TOT CE AM FAȚA DE POLITICA /POLITICIENII astia:TARATORI/TRĂDĂTORI SAU GUNOAIE(cum preferati) aduse in față de fosti turnători si menținute de 26 de ani in fruntea Romaniei.
    Nu continui.Nu imi este rusine de ce scriu.Stiu ca nu am voie sa fac amenințare dar sa ferească Dumnezeu sa iasă vreunul in calea mea.pe aici sa-i ferească Dumnezeu!
    In afara sunt niste rahati oricum !
    Si GUNOIAE SUNT INCLUSIV CEI CARE II MAI PROMOVEAZA PRIN TELEVIZIUNI !

    Răspunde
     
  • Victoria
    Noiembrie 3, 2015 la ora 12:12

    Buna ziua. Poate ar fi o idee buna sa facem noi ceva concret pentru ca inutil schimbam pe cineva cu altul identic (trebuie si asta dar sa nu ne punem sperante). Tinerii sunt mai receptivi la incalcarea drepturilor lor. O idee cred ca ar fi ca tineri din domeniu sa creeze un site in care tinerii sa reclame neregulile pe care le constata in diferite domenii (siguranta, spagi, drepturi, etc.) iar media sa il faca cunoscut pentru ca degeaba exista daca nu este mediatizat. Acesta sa fie conectat cu institutiile statului care sa prezinte concluziile verificarii si masurile luate.Sa existe legi care sa le impuna acest lucru. Media sa critice lipsa de reactie a autoritatilor si lipsa masurilor. Sa se mediatizeze si sa se informeze in scoli (preuniversitar sau universitar) pe intelesul tuturor ce fapte incalca legea si care sunt pedepsele. Cred ca am vazut ceva foarte potrivit la domnul Danilet (cred ca ceva de acest gen le poate capta atentia).

    Răspunde
     
    1. popescu
      Noiembrie 3, 2015 la ora 14:09

      Si daca mediatizam? Ce ? Ce se intampla? Uite cazul Udrea? Nimic. Nici un leut recuperat. Uite cazul Oprea. Nimic. Deja s-a uitat. Mai vrei exemple?
      NU MAI MERGE CU GRI. NU MAI MERGE CU MA ABTIN. ALB SAU NEGRU. DA SAU NU. MURIM SAU TRAIM.

      Răspunde
       
  • lelita Ioana
    Noiembrie 3, 2015 la ora 12:08

    Dumnezeu ne-a avertizat pt ceea ce va urma in cazul unui cutremur, daca nu luam masuri si cand ar putea fi zeci de mii de victime….

    Răspunde
     
  • lelita Ioana
    Noiembrie 3, 2015 la ora 12:06

    E adevarat,dar tot atat de adevarat este faptul ca traim vremuri halucinante,ca normalitatea nu mai are cum sa se manifeste si poate nici nu trebuie s-o faca,in astfel de catastrofe….!Nu trebuie sa ne pierdem busola vietii,asta nu!!!Dar oameni suntem si emotia mult prea puternica…!Eu cred ca nu trebuie nimeni condamnat pt ca si-a aratat suferinta…..!Tot ce a fost,fotografii,etc,face parte din nebunia generala pe care o traim in aceste zile,nu e nimic de condamnat aici,ci numai de plans….Nu putem cere nimanui sa fim oameni cu bune cu rele,caci asa e omul,mai ales romanul..Orice altceva,manifestare,etc ar fi fost educat,civilizat ,dar rece,artificial,inuman….Medicii,sistemul sanitar:RESPECT!!!!!Biserica,sub orice CRITICA!!!!!!!!

    Răspunde
     
  • Ana
    Noiembrie 3, 2015 la ora 10:59

    Pe noi tinerii ne-a marcat foarte tare acest eveniment tragic deoarece în fiecare weekend toate cluburile sunt pline.Niciodată în acesti ani de când merg în cluburi nu mi-am pus întrebări de genul „Oare din ce material este făcut tavanul?” „Câte uși de evacuare sunt?” etc..si pana la urma nu noi trebuie sa fim atenți la așa ceva..pt ca atunci când mergi în club nu te gândești ca te poate astepta moartea dupa colt.Din momentul intrarii, iti lasi viata in mâinile patronilor (și nu doar ale lor).Eu de la 14 ani merg în club deoarece pe nimeni nu interesa sa-mi ceara un buletin.Asta e o alta problema.Atunci nu realizam ca nu este un mediu potrivit pt.minori..și acum sunt din ce în ce mai multi.Vara asta cand am fost în America a fost un atentat langa cafeneaua la care eram eu, la un hotel.În 5 min.au aparut deja 5 mașini de politie..in 1p min.era închisă strada!! (asta în conditiile în care traficul din New York este infernal!) Ne mai miram ca toți tinerii „fug” în străinătate? Unde primești respect și siguranta, pe langa salarii mari!Daca trece și acest eveniment fara sa se schimbe nimic, numai noi suntem vinovati..pt ca daca toti scriu pe blog,dau share, like sau se trezesc sa apara la tv nu schimbam nimic.Lupta o castigam prin fapte, nu prin vorbe.

    Răspunde
     
    1. Razvan
      Noiembrie 3, 2015 la ora 11:53

      Bine zis, Ana!

      Răspunde
       
  • Boby
    Noiembrie 3, 2015 la ora 10:22

    Dle Guran, chiar pareati un om mai inteligent. Ori sunteti vandut campaniei deja existente, ori poate m-am inselat eu pana acum. Comparam cluburile cu bisericile?? DA, bisericile sunt foarte des controlate de pompieri, informativa! Si in biserici exista mereu usi duble si late. Poate asta nu stiati, in cazul in care nu ati intrat niciodata in vreuna. Insa presupund ca tot ce am zis eu nu era adevarat, sa lasam cluburile sa fie pericol public, sa imbogatim patronii si cei carora le dau spaga, doar pentru ca asta se poate intampla si in alte parti? Firul logic de la cluburile bomba la biserici e atat de alambicat incat ma intreb care sunt adevaratele oi, cei pe care-i numiti „pupatori de moaste” sau cei ca dumneavoastra care au asemenea gandire si care se refera la Biserica legat de orice s-ar intampla in tara asta.

    Răspunde
     
    1. garcea
      Noiembrie 3, 2015 la ora 10:50

      Ah, au iesit preotii pe internet de cand discursul a inceput sa vizeze biserica. Drepti, la datorie. Nu te mai zbate ca un peste pe uscat, bisericile sunt la fel de periculoase in caz de incendiu. Eu nu am vazut biserica sa aiba mai mult de o iesire si sa nu aiba lumanari aprinse constant. Acum sa ne gandim si cine merge in biserici. De bine de rau cei care petrec prin cluburi sunt tineri. Pot iesit la timp si, cum s-a si vazut, pot sa si salveze pe altii. Pai oare e acelasi scenariul intr-o biserica plina de batrani, unii care abia merg? Hai, ti-ai facut datoria de postac la bisericii. Poti sa te intorci in anonimat acum.

      Răspunde
       
      1. Boby
        Noiembrie 3, 2015 la ora 11:17

        Amice, nu sunt nici preot , nici batran, chiar am sub 30 de ani.
        Remarcam doar o lipsa de logica, cum remarc si la tine. O iesire dubla e suficienta pentru ca oricum nu sunt 500 de oameni ca intr-un club. Si nu sunt doar batrani. Ce-mi plac oamenii care vorbesc despre lucruri pe care nu le-au vazut niciodata. Cam ca presa noastra.
        Limbajul tau atat de tolerant si inteligent e foarte amuzant ca al oricarui om fara argumente. Continua sa crezi ca gandesti liber , o sa devii o oaie perfecta a societatii noastre consumeriste si avida de senzational.

        Răspunde
         
    2. rares
      Noiembrie 3, 2015 la ora 11:19

      Boby, cu toata stima gresesti!(1. fiecare are dreptul la opinie, iar daca nu esti de acord cu opinia celuilalt nu ai niciun drept sa insulti…vezi moise guran parea inteligent etc etc) Cat despre mine, n-am intrat in multe biserici ca un credincios ci mai degraba ca un turist…dar NICIODATA nu am vazut un sistem de sprinkele sau indicator pentru instinctor.
      De ce sa nu compar biserica cu un club sau magazin…ca la o adica oamenii tot asa se strang, foc deschis exista in amandoua locatiile, iar iesirile nu sunt cu mult mai late sau mai multe…haide sa privim problema obiectiv. Aici nu e vorba de credinta, religie, zeitati….este vorba despre fapte. Daca e sa urmez gandirea dvosta, la o biserica in flacari as putea zice..sa-l lasam pe dzeul bisericii sa stinga focul, nu? Din nou, haideti sa ne axam pe fapte concrete si nu religii sau biserici. De ce nu se vorbeste despre cele 500 de spitale (vai de capul lor) si cele 18000 de biserici, de ce nu au venit preotii cu uleiul lor miraculor care vindeca orice, unde e facatorul de minuni si bani arsenie boca? De ce moastele cine stie carui om nu au facut minuni? De ce noi ca popor suntem atat de batuti in cap si nu intelegem ca fara fapte nu exista nimic? Pentru ca ne complacem… Alinare si putere familiilor, sanatate celor din spitale! Fie-le tarana usoara!

      Răspunde
       
      1. rares
        Noiembrie 3, 2015 la ora 11:32

        Poate Boby, il vei numii un eretic…cu permisiunea admin-ului mai jos un link. luati-va doua minute

        Răspunde
         
      2. Boby
        Noiembrie 3, 2015 la ora 11:38

        Data viitoare cand vei fi turist, cauta si vei gasi extinctor. Eu merg doar de Paste si Craciun la biserica, nu incerc sa-i apar. Au si ei pacatele lor.
        Nu sunt idiot , nu am spus sa ne rugam si sa nu facem nimic, nu sa asteptam miracole. Nici nu ma intereseaza ce crede fiecare, nu e vorba de religie aici.
        Insa e vorba de o logica elementare si o influenta subliminala la care nu suntem constienti. Ni se distrage atentia de la ce e important.
        E o tampenie mare sa spui: lasa cluburile sa fie bombe, bisericile nu le verifica nimeni.
        Iar asta cu bisericile vs spitale e la fel, ceva fals. Pe langa faptul ca nu cred ca sunt atat de multe si majoritatea sunt vechi de sute de ani, cine a oprit guvernul sa deschida spitale? Patriarhu? Hai sa fim seriosi, au aruncat de sute de ori mai multi bani pe borduri, panselute si stadioane. Si pe timpul Boc parca s-au si inchis spitale, ca erau goale.

        In loc sa punem presiune pe politicieni, ne luam de alte prostii. Tipic romanesc

        Răspunde
         
    3. Mihaela
      Noiembrie 3, 2015 la ora 11:51

      Bravo! Chiar ma intrebam daca se remarca trimiterea catre biserica. Furia oamenilor fata de lucrurile pe care nu le inteleg si de care nu le pasa este imensa si total inutila. Axati-va pe ceea ce e cu adevarat important: schimbati-va voi insiva in bine si restul va veni de la sine!

      Răspunde
       
    4. badea cartzan
      Noiembrie 3, 2015 la ora 12:19

      Ce pretentie poti mai poti avea de la biserica,de la popi,cand se dusera ei in Grecia(si nu in cea antica…) si furara o bucata de falanga,de prin partea locului,ca sa ne-o aduca la paupat…?!Deci e de rasu’ plansu’ ce se intampla cu biserica la noi,cat s-a putut demonetiza,de am ramas pana si fara acest reper,pe care de bine de rau il aveam,precum copiii pe parinti….Suntem de cacao,un talmes balmes de nu se mai intelege nimic,decat ca trebuie sa facem o schimbare radicala,sa evoluam in sfarsit,sau sa involuam daca nu putem altfel….Dar asa nu mai merge!!!

      Răspunde
       
  • An
    Noiembrie 3, 2015 la ora 10:21

    In multe lucruri nu sunt neaparat de acord cu tine. Dar rezonez in totalitate cu acest articol. Este, probabil, unul dintre cele mai bune de pe site si unul esential pentru aceste zile. Ma inclin!

    Răspunde
     
  • popescu
    Noiembrie 3, 2015 la ora 10:19

    Pana la urma tot mortii sunt vinovati.
    ?!
    De ce nu-si asuma nimeni responzabilitatile?
    Patronii, primaria, politia locala, Anaf, anpc, firma care a furnizat artificiile, guvernul pentru ordonantele, parlamentarii pentru legile strambe, bisericile pentru lipsa de implicare. NImeni nu e vinovat? Chiar?
    Pana si Tvr, o institutie publica care este platita din banii nostri nu a avut bunul simt sa ne informeze despre ce se intampla in tara. O singura demisie la tvr.
    Asteptem restul de demisii de la institutiile statului.
    Vrem legi normale. Vrem respect pentru taxele si impozitele platite. Unde este normalitatea promisa domnule presedinte johannis ca a trecut un an? Si singurul lucru facut a fost marirea salariului, dumneavostra si politicieni.
    Unde e PONTA s-a facut mic, dar putea sa fie copilul lui la acel concert.
    Si hopa, a inceput sa apara la declaratii domnul OPrea, generalul Oprea.
    Gata s-a terminat cazul cu politistul omorat de o groapa in asfalt.
    Intr-o luna uitam de acest incident. Oltenii de la Craiova au uitat in 12 ore, dansau si se bucurau la festivalul haiducilor.
    Nu se v-a schimba nimic. Mortii vor fi doar o statistica din care nu am invatat nimic.
    Dar preotii vor castiga ceva. Sunt curios cati bani au cerut pentru oficierea de slujbe si de ce statul roman inca in subventioneaza. Dubla impozitare.
    Rusine. Rusine.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 3, 2015 la ora 09:21

    Crestineste este sa ne rugam pentru iertarea pacatelor semenilor nostri, crestini sau de alta confesiune. Cei care dau „like” nu sunt neaparat crestini, cum s-au declarat a nu fi nici cei care s-au pregatit cu mantrele lor sa moara arzand in flacari. Chiar daca nu suntem de acord, trebuie sa respectam optiunea fiecaruia cu privire la religie, rocker, sau depechesist. Am vazut un medic psihiatru frumusel care apare des la TV pretinzandu-se unul dintre initiatorii marsului de comemorare. Spunea ca este totodata un protest, o initiativa de schimbare „nepolitica”. Domnia sa nu stie ca toate schimbarile pe care le-a mentionat sunt eminamente politice. Sau stie si doreste sa obtina el insusi capital politic.***Pedepsirea vinovatilor, da, are rol educativ-exemplificativ si previne repetarea faptelor ilegale.***Suntem pe locul al doilea in Europa la accidente rutiere, dar suntem pe ultimul loc in privinta sigurantei circulatiei pe drumurile publice. Politistii nostri urmaresc amantele primarilor, in loc sa-mi faca viata mai sigura. Coruptia este o cauza cu mult mai importanta pentru esecul social in care traim decat lipsa constantei donatorilor de sange.

    Răspunde
     
  • andrei
    Noiembrie 3, 2015 la ora 06:47

    E pacat pentru toti acesti tineri. Insa tot atatia tineri isi pierd viata ZILNIC pe soselele din Romania in accidente rutiere datorita lipsei de infrastructura. De astia nu ne pasa ca sunt doar statistici…In doua saptamani cand va aparea alt scandal/tragedie evenimentul va fi uitat…

    Răspunde
     
    1. toma ioan
      Noiembrie 3, 2015 la ora 07:02

      Este foarte adevarat ce spune Andrei.Sunt multi morti de care Romaniei nu-i pasa.In timpul tragediei de la clubul Colectiv un copil de un an se stingea pe un pat de spital din Alba dupa ce a luat un virus fiind internat la Cluj.Mi se pare o tragedie la fel de mare.

      Răspunde
       
  • Alex
    Noiembrie 3, 2015 la ora 04:47

    Dumnezeu sa ii odihneasca! De azi, cand doliul s-a incheiat, putem discuta altfel!

    Răspunde
     
    1. garcea
      Noiembrie 3, 2015 la ora 11:01

      Ce tot il aduceti pe dumnezeu in discutie, ah? „dumnezeu sa-i odihneasca”, „ne rugam la dumnezeu pt ei”. Voi nu intelegeti ca dumnezeul vostru nu exista, si mai rau, daca ar exista a permis sa se intample chestia asta. N-a dat o mana de ajutor, n-a soptit patronilor de club ca nu e bine cu buretele ala, n-a soptit alora cu pirotehnicile sa-i avertizeze. Spalati-va la fund cu dumnezeul vostru. Si nu va mai rugati pentru ei, ipocritilor. Ridicati-va din genunchi si mergeti si facet ceva concret. Gen, donati sange.. IN FIECARE SAPTAMANA. Nu doar acum, ca e rost de tragedie. Eu sper sa nu fi ajuns la dumnezeu tinerii care au murit, pentru ca daca exista sunt sigur ca nu vor sa-l cunoasca.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase