Iliescu nu e o fantomă din Game of Thrones

de Moise Guran

Nu e nimic mai păgubos decât uitarea. Poate doar ignoranţa. Uitarea şi ignoranţa au acelaşi efect asupra fiinţei umane, o extrag din axa timpului, căci nici cei care au uitat de unde vin, nici cei care n-au ştiut vreodată, nu mai au exact reprezentarea viitorului. Trăiesc întâmplător într-un prezent continuu, tâmp şi superficial, fără cauze şi fără perspective.12176153_10201238961091996_1898684354_oM-am minunat să văd câţi oameni de 40-50 de ani i-au urat lui Ion Iliescu viaţă lungă, ca să apuce o sentinţă în dosarul unui război prea civil de acum 25 de ani. Pentru mulţi dintre tinerii care populează discotecile din centrul vechi al Bucureştilor probabil că este greu de imaginat o invazie a minerilor pe acolo. Da’ ce, în Vale n-aveau cluburi, de ce să vină în Centrul Bucureştilor? Și dacă tot au venit… este de neimaginat azi să te apuci să baţi oamenii când poţi să bei cu ei, să fugăreşti tineri cu toporul doar pentru că sunt tineri sau pentru că poartă ochelari sau pentru că par aşa… mai intelectuali. De droguri ce să mai vorbim… cred că mulţi dintre cei care au azi 20-25 de ani nici nu înţeleg secvenţa cu minerul care spune că s-au găsit la peneţeu droguri, maşină de scris şi valută… Cât despre anchetarea lui Ion Iliescu… bătrânelul poate fi cel puţin boring, cel mult uncool.

Și totuşi, lumea noastră de azi s-a născut din acele conflicte ale unui război ce nu s-a terminat nici în decembrie 1989, nici în iunie 1990, ba chiar nici în 1996 sau după mineriadele din 1998 sau 1999.

Nu se terminase nici în 2007, când Centrul Vechi începuse să devină centrul de distracţii al Bucureştilor, căci, în acelaşi an, Parchetul oprea începerea urmăririi penale a lui Ion Iliescu şi îl dădea afară pe procurorul Dan Voinea, care încercase să facă asta.

Adevărata întrebare este dacă azi, când Ion Iliescu este doar investigat în legătură cu mineriadele de acum 25 de ani, azi, când tinerii nu mai ştiu cine sunt Marian Munteanu sau Virgil Măgureanu, iar Ion Iliescu şi chiar Nicolae Ceauşescu par nişte stafii din Game of Thrones, întrebarea este dacă azi acea lume a murit cu adevărat sau ea este încă aici, prezentă, în temerile şi spaimele celor care au peste 40 de ani, în vinovăţia mută, nespusă a celor de peste 65 de ani şi în ignoranţa derutată a celor de până în 30 de ani.

Milioanele de decreţei ce îi urează acum pe facebook viaţă lungă lui Ion Iliescu ştiu că acesta nu va face nicio zi de puşcărie, căci e prea bătrân.

Dar abia o sentinţă în acest proces ar fi reperul în timp al unei generaţii care ştie că i-au fost furate decenii, că a fost handicapată în viaţă exact de o lansare pe un drum strâmb, nedrept, de pe care abia acum începe să se corecteze. Nu, uitarea nu e o soluţie pentru nimeni, iar necunoaşterea trecutului cu atât mai puţin, căci te predispune la greşeli pentru viitor. De data asta, haideţi să ducem acest proces până la capăt, rugându-ne împreună ca Ion Iliescu să aibă sănătate şi o viaţă cât mai lungă.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

47 răspunsuri la Iliescu nu e o fantomă din Game of Thrones

  • santamanta
    Octombrie 23, 2015 la ora 10:08

    nu e vorba doar de iliescu, ci de toti securistii implicati, de la magureanu la vice-generalul gabi-siguranta-nationala oprea, fostul bodyguard al lui cozma miron.
    no justice, no peace -asta prinde poate si la tinerii cu ochelari, care fara sa dea spaga nu pot sa-si rezolve nevoile

    Răspunde
     
  • redboy
    Octombrie 22, 2015 la ora 21:03

    Inca o manipulare…inca o generatie spalata pe creier.
    Ii inteleg pe cei care au suferit…nu inteleg tinerii de astazi care judeca cu dispret un trecut inca apropiat si prea putin cunoscut.
    Ii inteleg pe cei care au vrut mai mult…nu inteleg inversunarea lor.
    Inteleg pe cei care cer dreptate…nu ii inteleg pe cei care sunt plini de satisfactie cand aud ca un om batran va fi judecat?
    Ce castiga ei…nimic.
    Au judecat un om inainte…este comunist iliescu.
    Si in Franta sunt comunisti…si au fost si la putere.
    Pe aia nu ii judeca nimeni.
    vad o generatie intreaga spala pe creier…ca cica le-au furat unii viitorul fara sa vada ca in trecutul mult mai apropiat altii i-au adus aproape de ruina!
    Acum am aflat cum isi platea doamna udrea postacii…si ca sa se acopere scandalulavem altul.
    Si de unde vine…tot de la procurori.
    Imi este scarba si sila.Cei care in ziua de astazi cred ca asa se face dreptatea sunt cei care pun temelie unui regim autoritar.
    Desteapta-te Romane!
    In 1990 macar cei care l-au votat pe Ilescu nu aveau o cultura democratica.Vrem de la ei ceea ce noi nu suntem in stare sa facem.
    Eu interb aceasta socetate abulica…care se vrea si capitalista….unde sunt banii?
    De bani nu se ingrijeste nimeni???

    Răspunde
     
  • N!ck
    Octombrie 22, 2015 la ora 18:15

    „[…]Parchetul oprea începerea urmăririi penale a lui Ion Iliescu şi îl dădea afară pe procurorul Dan Voinea, care încercase să facă asta.”
    Sunt curios daca se vor cerceta si aceste fapte din 2007 in legatura cu Dan Voinea. Cu toate ca eu cred ca nu se va face nimic pentru ca justitia inca este „bolnava” si inca nu are „anticorpi”.

    Răspunde
     
  • BAF exportatoru
    Octombrie 22, 2015 la ora 17:50

    NeaNelu, ca neaNelu. Cine poa’ sa-l ierte, sa-l ierte. Cine poa’ sa-l uite, sa-l uite.
    Ceea ce insa nu trebuie uitat, ( si era bine daca se amintea in articol) este faptul ca cum o dai, cum o cotesti, tot de mana rosie, lunga si ubicua a Rusiei te lovesti.

    Răspunde
     
  • Diana
    Octombrie 22, 2015 la ora 16:28

    buna ziua domnule Guran,

    intrebati in text daca acea lume a generatiilor lase a murit, NU,inca o traim, si o vor trai si generatiile viitoare cate vreme ne lipsete EDUCATIA, sub toate formele ei: pornind de la cei 7 ani de-acasa, educatia scolara utila, educatia civica, respectul fata de ceilalti , etc.

    Răspunde
     
  • MAFTEI GABRIEL
    Octombrie 22, 2015 la ora 16:19

    Nu are importanță dacă mai face sau nu pușcărie cu executare. Chiar dacă primește o zi de pușcărie cu suspendare, pedeapsa este imensă. Verdictul ar fi CRIMĂ ÎMPOTRIVA UMANITĂȚII. În fața istoriei va fi veșnic condamnat.

    Răspunde
     
  • Elena
    Octombrie 22, 2015 la ora 15:15

    Am auzit in aceasta dimineata acest reportaj la radio. Eram intr-un mijloc de transport, foarte obosita, insa am tresarit putin auzind stirea si chiar m-a facut curioasa. Acum chiar ma mir ca am dat de articolul asta chiar in aceeasi zi in care am si auzit de continutul lui.
    Singura fraza pe care mi-o amintesc foarte bine e chiar cea ingrosata: „M-am minunat să văd câţi oameni de 40-50 de ani i-au urat lui Ion Iliescu viaţă lungă, ca să apuce o sentinţă în dosarul unui război prea civil de acum 25 de ani.” Cred ca era vorba de Europa FM, nu sunt sigura de post.

    Răspunde
     
  • Lucian A.
    Octombrie 22, 2015 la ora 15:02

    Tine-o tot asa Moise. Uite ca eu am 27 de ani, dar incerc pe cat posibil sa inteleg ce si cum si sa discern adevarul de propaganda. Dar mai e mult pana departe…

    Răspunde
     
  • radu
    Octombrie 22, 2015 la ora 12:59

    Din păcate este tardivă pedepsirea acestui monstru al politicii românești.Practic nu mai au ce să-i facă, prea bătrân,procesele durează,asta s-a și vrut de fapt,lungirea momentului când hahalerele ce și-au bătut joc de țara asta să fie prea bătrâne ca să mai pățească ceva, de facto.Tragismul situației este altul,faptul că mulți români de atunci l-au acceptat pe Iliescu & Co erau în sinea lor încă tot comuniști și de aici și sprijinul direct sau indirect al acestora față de politica și acțiunile acestuia.Și n-au fost puțini(sunt și acum),căci noile vremuri anunțau lucruri groaznice pt. ei-concurența pe piața muncii,munca eficientă,apariția patronajului,nu va mai avea nimeni grijă de iei precum se făcea că o face statul,etc.Dacă va fi un proces cinstit și-l vor condamna pe Ilici,fie și degeaba(cu suspendare,sau post mortem),va fi bine doar din punct de vedere moral și istoric.

    Răspunde
     
  • popescu
    Octombrie 22, 2015 la ora 11:40

    „Un popor care-si ingroapa sau neaga istoria e un popor fara perspective” -un mesaj pentru toate generatiile.

    Unii au mancat la ratia ca Romania sa aibe industrie, au economisit 50 pentru o pensie linistita.
    Iar altii au furat in 25 de ani ce au economisit unii in 50. Gen Tiriac, Patriciu,Ioan Niculae, vindeti TArom pe un dolar si noi o facem profitabila. Pai si un copil de 4 ani o face profitabila ca o vinde cu 5 dolari rezultand un profit de 4 dolari.
    Unii plang dupa pensie iar altii se plimba cu iahtul, iar celor fara copiii le ramane numele in istorie. (De altceva nu au fost in stare).

    Ion Iliescu trebuie sa cunoasca istoria reala pana ajunge la cimitir. Toti tradatorii de patrie si nea trebuie sa cunoasca adevarata istorie pana ii mananca viermi

    Răspunde
     
  • Șerban
    Octombrie 22, 2015 la ora 09:25

    Moise, generalizezi. Știu eu un grup foarte mare de persoane, cu vârste cuprinse între 20 și 35 de ani, care se bucură de punerea sub acuzare a bunicuței, tocmai pentru că nu au pierdut vremea prin Centrul Istoric, ci s-au documentat despre ceea ce nu se predă în școală. Și mai știu că acest grup va bea o șampanie, fix înainte de necrolog. Universul le aranjează pe toate! 😉

    Răspunde
     
  • valahul
    Octombrie 22, 2015 la ora 08:56

    Parca fusesera alegeri in Mai 1990.
    Iar Iliescu cistgase cu 85%.
    Deci cei din Piata Universitatii vroiau alt presedinte/guvern decit cei 85%.
    Din ce imi aduc aminte, demonstrantii au dat foc Politiei Capitalei, Min de Interne, SRI si masinilor/dube/autobuze de politie. Autoritatile nu au putut sa stapaneasca revolta.
    Da, intrucit fortele de politie nu au facut fata, a inceput Razboi Civil. Iar cei 85% au cistigat. Nu-i asa ca cei 85% erau prosti, iar 15% erau destepti? Ce mai avem nevoie de democratia pentru care a fost Revolutia? Ne convine democratie numai cind iese cum vrem noi? Sau doar cei destepti au voie sa voteze?

    Eu imi mai aduc aminte ca multi bucuresteni chiar s-au bucurat ca au venit minerii in 90.
    Erau mii, poate zeci de mii de bucuresteni care i-au intimpinat cu flori pe mineri. Chiar a scos FSN cu forta zeci de mii de Bucuresteni cu flori in 90?

    Sper sa nu se uite istoria chiar de tot.
    Noroc cu internetul ca te poti informa si verifica veridicitatea altor postari/comenturi.

    Ion Iliescu are multe pacate si trebuie sa raspuna. Cel mai mare pacat este ca a intretinut/permis o coruptie devastatoare pentru populatie.

    Răspunde
     
    1. Popescu
      Octombrie 22, 2015 la ora 15:08

      Mari actori, cantareti medici,elite intr-un cuvant, inca ii aduc omagii lui Ion Iliescu &co, pentru ca si ei au participat si incasat la jaf. Nu a incasat omul de rand, pentru ca nu avea pile, cunostinte si relatii.
      Omul de rand a mancat la ratie, a suferit de frig si a murit pe front pentru bunastarea elitelor.Sclavagism modern.

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Octombrie 22, 2015 la ora 21:21

      Daca nu ati inteles pentru ce am fost in Piata, aveti posibilitatea sa citi inca o data comentariul meu, care va poate ajuta. Dl Diamandescu a ordonat incendierea autobuzelor, asa cum arata dovezile publicate in luna iunie an de an in ultimul sfert de veac.

      Răspunde
       
  • Stefan
    Octombrie 22, 2015 la ora 08:24

    Uite, iti zic parerea mea sincera ca tanar de 20 ani.

    Ai dreptate, ca nu trebuie uitata istoria. Insa ridicarea civililor la ranc de forta militara e ceva ce nu va mai vedea lumea civilizata. Nu e nevoie de o sentinta pentru asta.

    Iliescu e un om dintr-o alta epoca. Eu nu imi permit sa il judec. Sa spui ca Iliescu e o jigodie/un minunat e o abordare cretina. Poate ca a facut greseli. E greu sa nu faci greseli cand ai pe maini cladirea unei noi tari intr-un nou sistem.

    Eu nu imi dau cu parerea daca e vinovat sau nu. Ii las pe cei in cunostinta de cauza sa dea verdictul istoric. Si tu Moise..aveai 16 ani pe atunci. Eu nu ii doresc sa faca puscarie. E ipocrit. E usor sa arunci cu pietre (din acelasi scaun in care te uiti la Game of Thrones) intr-un om care a avut pe umeri tara asta 11 ani.

    De curiozitate…cu cine ai votat in 90 si 2000?

    Răspunde
     
    1. Corneliu
      Octombrie 22, 2015 la ora 11:32

      E clar, nu ai înțeles esența articolului; nici nu ai cum să înțelegi ce s-a petrecut înainte de 1990 și 10 ani după 1990; ar fi trebuit să trăiești în vremurile alea, să experimentezi viața de atunci; singura șansă e să găsești persoanele potrivite, cu limbaj clar, coerent, cu un nivel superior al educației, care să-ți deslușească înțelesul a ceea ce s-a petrecut atunci…

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Octombrie 22, 2015 la ora 21:32

      Domnule Stefan, exprimarea dumneavoastra ar putea parea unora putin cam „tare”. Eu, spre exemplu, cred ca este o abordare cretina sa nu fie observat faptul ca dl Iliescu a daramarea unei importante parti din economia nationala care putea fi eficienta, unele sectoare fiind strategice. A cladit, in schimb, kleptocratia care a transferat averea publica in proprietate personala. Dar, nu trebuie sa ma credeti neconditionat. Consultati datele statistice si presa vremii. Inclusiv cea straina, spre comparatie si obiectiva informare. Apoi, priviti in jurul dumneavoastra cu obiectivitate si incercati sa aflati o explicatie pentru starea social-economica mizerabila in care traim.

      Răspunde
       
  • Enache Corina
    Octombrie 22, 2015 la ora 07:56

    Majoritatea comentariilor arata ca lumea nu s-a schimbat. E destul de naspa ca cei care gandesc intr-un anume fel si se exprima fara nicio responsabilitate ar putea fi, intr-o alta situatie favorabila lor, nistea „nea nelu” sau „ceausescu”.

    Răspunde
     
  • Ovidiu Dima
    Octombrie 22, 2015 la ora 07:47

    Sa NUuitam mineriada din 1991, un alt episod din aceasta mascarada a istoriei post-decembriste…! Atunci, intr-o fatidica zi de 25 septembrie, au murit nevinovati 2 tineri care credeau intr-o viata mai buna, mai curata… Unul din ei era Andrei Frumuseanu… Dumnezeu sa il odihneasca in pace!…

    Răspunde
     
  • Ovidiu Dima
    Octombrie 22, 2015 la ora 07:42

    Sa nu uitam nici mineriada din septembrie 1991… Atunci, intr-o fatidica zi de 25, au murit langa cladirea „g”uvernului 2 tineri care credeau intr-o viata mai buna, mai corecta… Unul din ei era Andrei Frumuseanu… Dumnezeu sa il odihneasca in pace…!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Octombrie 22, 2015 la ora 07:29

    Pentru unii dintre noi 1990 este mai aproape decat pentru altii. Scuzati-ma, d-le Moise, dar cred ca gresiti. Am fost in P-ta Universitatii pentru ca FSN, putere legislativa, executiva, administrativa si sindicat in acelasi timp a candidat in alegeri. Astfel, procesul electoral a fost profund viciat, rezultatul era previzibil, iar „comunismul”, adica linia a doua a Securitatii si PCR a ramas la conducerea tarii. A fost un act esentialmente nedemocratic. In Romania comunism NU a fost nici inainte de 1989, ci un sistem politic autoritar in care rolul „serviciilor” era important. Acest sistem, s-a perpetuat pana astazi, cu efecte dezastruoase, lucru previzibil inca din 1990. „Comunismul”, in aceasta forma specifica Romaniei si Albaniei, NU a cazut in 1996, dovada ca dl Constyantinescu a refuzat sa mai candideze, desi ar fi fost votat (nu si partidele care il sustineau), fiind prefereat d-lor Vadim si Iliescu. Dar, „Sistemul” l-a vrut pe dl Iliescu inapoi la Cotroceni, pentru a putea desavarsi furtul fabulos din averea tarii si a se stabili mai bine la conducerea statului. „Neclaritatile” din 1990 au fost din partea Occidentului care l-a sprijinit pe Iliescu si pe prietenii sai. Pentru noi lucrurile au fost clare inca de atunci si, din nefericire, NU ne-am inselat. Cei ajunsi la putere au adus prejudicii inestimabile Romaniei. Si conduc in continuare statul, direct, sau prin apropiatii lor.

    Răspunde
     
  • toma ioan
    Octombrie 22, 2015 la ora 06:26

    Vad ca opinia generala este ca tinerii sunt niste tampiti si batranii sunt niste stalpi ai societatii,scuturi ale democratiei,scuzati ironia.Haideti totusi sa vedem cine voteaza comunistii de la PSD la toate alegerile ,ca sa vedeti de ce a rezistat acest partid pana acum.

    Răspunde
     
  • Corneliu
    Octombrie 22, 2015 la ora 05:38

    Bravo Echipei si lui Moise!
    Bine documentati, cu argumente pertinente.
    Continuati cu curaj sa va spuneti punctul de vedere, chiar daca din platou vi se fac semne sa o lasati mai moale cand vorbiti corect despre tovarasul iliescu si ai lui.
    De abia astept emisiunea viitoare!

    Răspunde
     
  • ω
    Octombrie 22, 2015 la ora 04:44

    Draga Moise Guran, nu vreau sa comentez despre mineriada ci despre reportajul cu oradenii care si-au cumparat case in Ungaria.
    Ai afirmat ca intelegi cum au invatat dacii limba latina. Asta inseamna ca la Suceava si-au cumparat case si terenuri romanii dacii romanizati de la Alba Iulia si i-au invatat pe dacii suceveni sa vorbeasca.
    Cate cuvinte dace (dacice) avem in Dictionarul explicativ al limbii romane DEX cand noi ne tragem din daci si din romani?

    Răspunde
     
  • vasile
    Octombrie 22, 2015 la ora 03:10

    diferenta dintre cehi,polonezi,nemti si romani e mare. La ei nomenclaturistii si sforarii din servicii nu au ajuns la putere. Noi ne-am ferit de straini si de ideea tampita ca aia ne vor noua raul si tarisoara…pe care indivizii astia au vandut-o la bucata dupa ce au falimentat-o. Se intreaba cineva de ce unul ca Iliescu nu a fost niciodata deranjat de justitie? Ce crime s-au petrecut in zilele lui 89, doar ptr a instaura teama si teroarea, ce nemernicii s-au petrecut in 90 si 91 cu buna stiinta si cu acordul lui Iliescu. Urmarea: exodul romanilor din tara lor si discreditarea tarii in lumea larga. Am ramas cu imaginea brutelor care bateau pe strada oameni doar ptr ca erau altfel decat ei. Am ramas in saracie si manipulabili ptr o galeata cu ceva de mancare in ea. Si am ramas corupti, inerti asteptand sa ni se dea ceva,minuni de la moaste sau promisiuni de la diversi indivizi alesi te miri cum, dezinformati de posturi tv, de zvonuri si de vorbe in vant. Nu avem educatia sa intelegem cum functioneaza o societate normala ptr ca am trait intr-una bolnava, plina de minciuni si de incompetenta.Daca va uitati cat de saraci sunt oamenii batrani, pensionarii si cei de la sate o sa intelegeti de ce sunt alesi indivizii astia care sfideaza din Parlament, Guvern si institutiile celelalte ale statului. Nimeni din psd nu si-ar permite sa atace monstrii sacrii Iliescu, Nastase si cum s-or mai numi ei. Istoria, da istoria nu va fi cunoscuta niciodata. Comunistii falsifica datele mereu.

    Răspunde
     
  • Alina
    Octombrie 22, 2015 la ora 00:11

    Subscriu opiniei în sensul că ați făcut o generalizare ușor nedreaptă, domnule Guran. În rest, vă urmăresc cu interes emisiunile și postările de pe blog. Numai bine!

    Răspunde
     
  • viforel
    Octombrie 22, 2015 la ora 00:02

    Va salut !
    Pai are si pt ca Dn Moise Guran spunea ca nu I Iliescu a condus efectiv tara atunci, ci Militaru, Iliesiu, si Brucan….
    Da da….are perfecta dreptate … Si daca trebuie ca acei 3 mamuti cu dogme comuniste sa aduca democratia am vazut ca ea a venit dar violent. Dintre toti am sa l remarc pe Brucan (scolit si in Rusia si in America), care vazand ca inevitabilul se va produce a lansat celebra fraza ca omanii(stupid people) vor vedea cum este democratia peste 20 de ani. De fapt mesajul nu ne era adresat noua(nu uitati rasul sarcarticde la final). Mesajul a fost adresat comunistilor,activistilor si securistilor carora le a dat de inteles ca au 20 ani la dispozitie sa acumuleze dupa care o sa vina democratia. Ca nu sa vrut sa se opreasca raul de la inceput, a fost ne promulgarea legii lustratiei(punctul 8 de la Timisoara). Toate tarile au adoptat imediat acea lege(Cehia,Slovacia,Polonia,RDG)…Doar noi nu doream. De ce ?
    De aceea comunismul a plecat mai greu de la noi, dar ne a costat ani si o lipsa de imagine.

    Răspunde
     
  • Catalin (CTL)
    Octombrie 21, 2015 la ora 23:35

    Ma uitam la arhiva asta de cand e infiintat blogul, numai luni cate au trecut, dar articole. Eu am trecut prin criza pe blogul Biziday. Viata lunga si prosperitate si echipei al carei nume il porti, blogule. Dar cu alt inteles decat urarea catre d-l Ilici.

    Răspunde
     
  • Angela
    Octombrie 21, 2015 la ora 23:35

    Ar trebui redeschis si finalizat corect si dosarul Revolutiei dar asta n-o vom vedea niciodata poate , cine stie ce secrete contine dar pentru tinerii ucisi ar trebui facuta dreptate si ar mai trebui redeschis si dosarul procurorului Panait si adevaratii vinovati ,cel care a comandat si cel care a executat acea nelegiuire sa fie inchisi pentru multi ani , asa ar trebui .

    Răspunde
     
  • Catalin (CTL)
    Octombrie 21, 2015 la ora 23:31

    Sanatate si viata lunga, domnule Ion Iliescu !

    Răspunde
     
  • Marian
    Octombrie 21, 2015 la ora 22:59

    La mineriada din iunie ministru al apararii era Victor Atanasie Stanculescu nu Militaru.
    Vine cam tarziu trimiterea in judecata. Trebuia trimis inca din 1996 cand s-a schimbat conducerea tarii.

    Răspunde
     
  • Nadia
    Octombrie 21, 2015 la ora 22:45

    Bună seara!
    Am trăit aproape dublul numărului de ani din 1990 până azi, înainte de 1989.A fost și bine, a fost și rău.
    Nostalgică…DA.Dar, voi tinerii, chiar cei de 35-40 de ani, nu vreți să acceptați că generații întregi de pensionari, au nostalgia anilor frumoși ai tinereții, ai puterii și ai visurilor. Nu avem nostalgia REGIMULUI.
    Și, iar DA, dl Iliescu să trăiască ani mulți !Oricum, această judecată a venit prea târziu .Evident, detenție nu va face, este mult prea bătrân.Sentința îi va umbri ultimii ani și, cum, cu răutate a spus-o nora mea, va intra în cartea de istorie cu tinicheaua de coadă.Nici rudele victimelor nu vor avea satisfacția dorită, de a vedea pe cineva plătind, pentru toată suferința lor, pentru cei dragi pierduți.
    Este o vorbă: dacă te răzbuni te bucuri o zi, dacă ierți, te bucuri o viață.

    Răspunde
     
  • sonny jupiter
    Octombrie 21, 2015 la ora 22:37

    Asa e, noi cei de 40-50 de ani suntem in ambele tabere, unii uituci pentru ca asa le convine, unii amintindu-si mereu adevarul dureros. Din nefericire majoritatea celor care ii ureaza viata lunga lui Iliescu nu mai sunt in tara, au plecat cu speranta ca macar copiii lor sa aiba un viitor, altul decat cel trasat de „tovarasu'”.

    Răspunde
     
  • Andreea
    Octombrie 21, 2015 la ora 22:08

    Știți, domnule Guran,pare-mi-se puțin „aiurea” generalizarea, nu de alta, dar în urmă cu 25 de ani tinerii care aveau vârsta celor blamați astăzi au avut de suferit, zic. Și să fim sinceri, nu toți „își pierdeau vremea” cu lectura sau cu universitatea la fel ca ieri, la fel ca mâine.

    Încât despre Iliescu: se poate, numai să nu se prăpădească până la recurs (într-un viitor apropiat sper să existe o sentință). Deh, măcar 10 ani, cu toate că genocidul și instrumentarea dosarului se plătesc mai scump. Și-ar mai fi de schimbat și imaginea sa… nu de alta, dar mulți bunici și multe bunicuțe îl văd ca pe un erou al patriei. Hai să nu-l lăsăm să adopte imaginea de victimă a sistemului.
    Să auzim numai de bine!

    P.s. 22 și-o săptămână, profesor, viitor drd., specializarea istorie.

    Răspunde
     
    1. Razvan
      Octombrie 21, 2015 la ora 23:06

      Sa stii ceva: eu ii urez „La multi ani!” lui Ion Iliescu nu pentru eventualele zile care le va petrece in puscarie (pentru ca, oricum, nu va prinde tare multe la anii sai) ci pentru chinul de a fi tarat prin tribunale, supus oprobiului public si intrat in dizgratia unei intregi natiuni (inclusiv a orbilor care pana acum l-au crezut si votat) dar mai ales vreau sa-l mai vad multi ani in viata pentru spaima ca, totusi, isi poate trai condamnarea si inceperea executarii pedepsei.

      Doar asta mi-a putea da satisfactie, in ceea ce il priveste pe el personal, pentru ca, in rest, raul a fost facut si tineretea mi-am pierdut in Romania creeata de el si camarila sa …

      Răspunde
       
  • Andrei C.
    Octombrie 21, 2015 la ora 22:06

    Am 27 de ani si am prins mineriadele la o varsta frageda din care nu imi mai amintesc nimic, dar parintii mi-au explicat intotdeauna ce s-a intamplat la Revolutie si in ’90 in Piata Universitatii. Si de atunci tot timpula am incercat sa aduc aminte oamenilor ce s-a intamplat, mai ales celor de varsta mea. In fiecare an, la facultate, puneam documentarul de Stere Gulea colegilor de camere. Si am avut destui colegi de camera care credeau ca iliescu a fost un simplu presedinte, dar care mai apoi au aflat adevarul.

    Răspunde
     
  • Manole
    Octombrie 21, 2015 la ora 21:57

    E un dinozaur ce trebuie sa dispara pentru ca intr-o zi sa-l putem arde in motor. Nu-i cea mai buna metafora dar simpla disparitie a lui l-ar transforma in cel care l-a dat jos pe Ceausescu si nu in cel care a la declarat pe tiran ” intinatorul idealurilor comunismului” Cred ca nu va face inchisoare, uman nici nu-i doresc, dar arest la domiciliu ar fi o pedeapsa ce l-ar sterge din istorie si ne-ar da dimensiunea dezastrului produs de „criminalul viselor generatiei decreteilor”

    Răspunde
     
  • catalin
    Octombrie 21, 2015 la ora 21:55

    Ar trebui dus procesul la capat si da, speram sa aiba o viata lunga in sensul asta. Dar speranta mea este ca prins la stramtoare ar vorbi si am scapa de multe lichele care acum au locul caldut si conduc din umbra!

    Răspunde
     
  • Cosmin
    Octombrie 21, 2015 la ora 20:46

    *ţârrr… ţârrr*
    – Taxi Pelican.
    – Bună ziua, o maşină pe Ion Iliescu, vă rog.
    – Este o stradă?
    – Nu, o rugăminte. …

    Răspunde
     
    1. aCID
      Octombrie 21, 2015 la ora 21:58

      Bine de toooooooot! Uf ce m-am distrat… dar ai răbdare întîi cu sentința, ok? După aia poți să suni la toate firmele de taxi din RO. 😉

      Răspunde
       
    2. StefanV
      Octombrie 21, 2015 la ora 23:22

      Sa nu cumva sa fie o strada peste 10 ani.

      Răspunde
       
  • Simona
    Octombrie 21, 2015 la ora 20:18

    Domnule Moise Guran in general imi plac articolele dumneavoastra, dar azi nu cred ca ati nimerit-o, pentru ca tocmai generatia asta tanara, este cea care nu voteaza cu PSD-ul in general, iar generatia care a trait din plin comunismul pare sa sufere de amnezie si nostalgia vremurilor tineretii. Desigur observatia e pur statistica, sunt destule exceptii in ambele tabere…

    Răspunde
     
    1. Elena U.
      Octombrie 22, 2015 la ora 15:17

      Generatia tanara stie sa fuga. Nu va manca niciodata generatia tanara la ratie pentru mandria Romaniei. Generatia tanara stie pe 10-20de euro.
      Stiu femeile din ziua de azi sa faca mancare?
      Stiu femeile din ziua de azi de familie?
      Stiu femeile din ziua de azi de copiii?
      Cariera, fast -food si pizza, ceva de 25 si cardul ala in euro.nu accepti te schimba.
      Asta e majoritatea. Nu te supara. Persoanele participante la discutie se exclud.

      Răspunde
       
    2. Elena U.
      Octombrie 22, 2015 la ora 15:23

      Baiatu ala de la HI-Q ti se pare tie ca este batran? 3 octombrie 1979 si tineretul pesedist este mult mai mult.
      Informeaza-te draguta.
      Tineret mandria tarii care nu platiti taxe pe munca.

      Răspunde
       
  • Alexandru
    Octombrie 21, 2015 la ora 20:05

    Perfect de acord… O zi măcar sa facă pușcărie! Simbolic! Trecutul e trecut.. nu mai ai ce face. Dar un exemplu trebuie dat.

    Răspunde
     
  • All
    Octombrie 21, 2015 la ora 20:02

    Am 25 de ani si desi merg in cluburi in centrul vechi, ii urez lui Iliescu un calduros „La multi ani”.
    Moise, sa stii ca ignoranti sunt de toate varstele si poate nu ai idee cati ignoranti sau uituci au 40-50 de ani.

    Răspunde
     
    1. yns99
      Octombrie 21, 2015 la ora 20:19

      Ai dreptate ,daca ar fi mai multi cei de varsta ta macar care sa gandeasca asa m-as simti mult mai bine dar nu e asa .

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase