Dacia nu este marcă germană, dar Europa este

de Moise Guran

Începem azi cu un autodenunţ. Sunt printre românii care deţin o maşină Volkswagen, exact modelul cu motor de 2000 cc, turbo, motorină, cu intercooler, despre care nu mi-e clar nici până acum dacă e modelul prins de americani cu softul care păcăleşte emisia de noxe. Culmea cinismului, care, sincer să vă spun, mă cam apasă, deşi teoretic n-aş avea motive să mă simt vinovat, e că am plătit zero lei taxă de poluare, asta pentru că în acte scrie că maşina este euro şase. Acum înţeleg că n-ar fi. De asemenea observați în dreapta acestui articol o reclamă la Volkswagen, unul dintre partenerii Biziday. În rândurile următoare o să vă mai spun câteva chestii la fel de cinice, care sigur nu vă vor plăcea, ca să vedem către ce poate evolua acest mega-scandal, dar și către ce putea să evolueze.volkswagen 2 mica pbzAţi observat poate că nemţii au sesizat imediat potenţialul acestui scandal de a afecta toate mărcile de maşini germane. Asta pentru că Volkswagen este un simbol al unei epoci şi al unui mod de viaţă, la capătul căruia se află exact motivaţia valului de imigranţi arabi din aceste zile.

În 1934, atunci când Hitler îi cerea lui Ferdinand Porsche să deseneze o maşină populară, (asta înseamnă Volkswagen în traducere) o maşină ieftină şi accesibilă, el punea de fapt bazele conceptului de auto-nation pe care avea să-l îmbăţişeze Germania 30 de ani mai târziu.

Influenţat de Hjalmar Schacht, geniul economic din spatele reconstrucţiei Germaniei între cele două războaie, inclusiv a perioadei naziste, planul lui Hitler era în esenţă simplu – facem autostrăzi ca să dăm de lucru oamenilor, iar apoi facem maşini, adică produse cu valoare adăugată mai mare, pe care să le cumpere muncitorii de la autostrăzi.

Ne place sau nu să recunoaştem, succesul acestui plvolkswagen 4 mare pbzan şi înainte, dar şi înnodat după război, a fost modelul preluat şi aplicat în toată Europa civilizată şi, de fapt, a fost motorul prosperităţii sale de mai târziu.

Un automobil înglobează produse ce dau de lucru de la siderugie şi până la industria maselor plastice, iar azi, în Europa, industria automobilului presupune 12 milioane de slujbe, adică peste 5% din slujbele de pe continent. Alte milioane de slujbe sunt create în mod indirect şi, dacă azi maşina germană este, prin preţ, departe de conceptul de maşină populară pe care îl gândise Hitler, de fapt aceasta este explicaţia cinică a prosperităţii continentului european.

Ceea ce nu scuză sub nicio formă crima cu premeditare pe care au pus-o la cale cei de la Volkswagen. Nu e un accident ceea ce s-a întâmplat, crearea unui soft care să păcălească legislaţia este o inginerie, o acţiune calculată, elaborată, o premeditare. Dar, dincolo de Touareg_exhaustfaptul că această descoperire face într-adevăr pulbere celebra vorbă „maşina germană e maşină germană„, eu vă spun că mult din prosperitatea de azi a Europei civilizate a fost creată şi subzistă datorită acestei industrii. De aceea nici nu cred că europenii vor face foarte mult tam-tam. Aţi observat poate că ministrului francez de finanţe i-a luat vreo trei zile până să ceară în mod public o anchetă la nivel european. Sunt gata să pariez că, înainte de acest pas, ministrul respectiv a dat unele telefoane la Renault şi la Peugeot, ca să se asigure că ai lui n-au probleme similare.

Și, în final, să vă mai spun o întâmplare pe care puţini o mai ştiu… În 1999, înainte de a privatiza Dacia, Radu Vasile, premierul de atunci, a ignorat total interesul unei companii germane pentru uzina românească. Acesta este motivul pentru care francezii au şi cumpărat Dacia foarte ieftin, că n-au avut concurenţă. De fapt, au avut, căci Volkswagen cumpărase şi el caietul de sarcini de la licitaţie. Dacă azi Dacia ar fi fost o marcă Volkswagen, aşa cum este Skoda, am fi riscat un faliment naţional după un astfel de scandal. Ignoranţa şi incompetenţa oficialilor români, peste decenii, ne salvează. Și astea sunt cele mai cinice ironii, dar sunt ale istoriei.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

60 răspunsuri la Dacia nu este marcă germană, dar Europa este

  • Zgonea in 60 sec.
    Septembrie 26, 2015 la ora 14:58

    Taxa de poluare in Romania nu se calculeaza pe emisia de noxe (nitrium-oxide), se calculeaza pe emisia de CO2 (carbon dioxid) scrie clar gr.CO2/km. Oricum este o taxa menita sa protejeze importatorii de masini noi din gasca lui Tariceanu. Cu 12000 euro cat costa cel mai slab citroen iti cumperi supermasina noua sh din Germania.

    Răspunde
     
    1. Zgonea in 60 sec.
      Septembrie 26, 2015 la ora 15:03

      aproape noua*, and btw legislatia in domeniul noxelor in Europa este foarte permisiva dovada ca masinile pe motorina reprezinta 40% din numarul toatal fata de USA unde sunt 1%. Dar si OMV e companie germana (ma rog, austriaca), ca si Otto de altfel.

      Răspunde
       
  • N!ck
    Septembrie 24, 2015 la ora 14:05

    Foarte bun articolul lui Moise dar pacat ca nu aduce in discutie si „boala” numita LACOMIE.
    Martin Winterkorn a demisionat iar in urma lui ramane „seriozitatea germana” grav afectata.
    A stiut Martin? Au stiut si alti oficiali din Germania sau UE? Greu de spus, cert este ca avem inca un exemplu de buna „afacere in stil german”.

    Răspunde
     
  • Ionut
    Septembrie 24, 2015 la ora 12:06

    Salut, nu va fi nici o cadere, vom mai discuta dupa ce se limpezesc apele. Oricum la noi iti determina noxele la inmatriculare. Pentru necunoscatori, masina nu avea nimic pentru a pacali testul de noxe ci softul de pe testerul de noxe din fabrica vw era manarit pentru a emite procentajul aferent normei de poluare. Pana atunci vw rules.

    Răspunde
     
  • Cippo
    Septembrie 24, 2015 la ora 08:05

    Cu tot respectul însă Dacia dacă ar fi fost cumpărat de Grupul VW nu ar fi dat faliment în urma unui astfel de scandal, asa cum nu va da faliment nici VW! Actionarii Grupului VW stau foarte bine dpdv financiar și al lichiditatilor,amintind aici un mic stat ce ocupa locul 2 în lume cu PIB-ul pe cap de locuitor(Qatar cu 100.000 USD) ! Pentru ca VW sa fie românesc ar trebui ca fiecare locuitor din cei 22mil sa scoată din buzunar 2300euro și aceasta în condițiile în care acțiunile s-au devalorizat cu 40 %.Daca VW ar da faliment (ceea ce este imposibil).. Uniunea Europeană s-ar prăbuși!Noi cei din departamentul tehnic cunoaștem mult mai bine situația și va spun cu tărie că acuzele americanilor nu au drept tinta poluarea..

    Răspunde
     
  • bogdan bancos
    Septembrie 23, 2015 la ora 21:17

    Asta-i frectie. Un mai vechi prieten de-al meu lucrează la Ferrari, el îmi explica , că au hăli unde fac spionaj economic desfăcând total toate ultimele tipuri de masini pt a vedea noutățile mecanice si electronice care alte fabrici de automobile le scot pe piață. Sunt convins ca treaba asta o fac toti producătorii. NU ESTE POSIBIL CA CEILALȚI PRODUCATORI SA NU FI ȘTIUT CE FACE VW IAR DACA AU TĂCUT TOTI ANII ACESTIA INSEAMNA CA AU FĂCUT-O SI EI !!! Nu cred că v-a plăti cineva vreo amenda după ce se va demonstra ca si ceilalți fac aceeași chestie

    Răspunde
     
    1. Dan
      Septembrie 24, 2015 la ora 16:52

      Pai in 2010 Alfa Romeo a zis public ceva de genul: „cum face VW de trec toate testele. Extraordinar, probabil lucreaza cu tehnologii extraterestre fiindca cu toate inovatiile si tehnologiile existente pe piata nu ar avea acum.”

      VW a replicat atunci ca avansul tehnologic german este nemaipomenit si ca ei sunt un exemplu pentru toti producatorii auto…
      E clar, cineva i-a tinut in brate pana acum pe cei de la VW insa devenise atat de greu incat l-au scapat din brate pe jos :).

      Răspunde
       
  • Jilaveanu Mircea
    Septembrie 23, 2015 la ora 14:38

    De fiecare data cand merge ceva rau in tara apare ceva ca romanul sa uite de ce il doare.
    NU STITI DE CE NU MAI PRIMIM PENSIILE VIAGERE?
    Poate stie doamna ministru Rovana Plumb,sa ne spuna public si noua.
    Va multumim de ajutor.

    Răspunde
     
  • Un cititor obiectiv
    Septembrie 23, 2015 la ora 13:51

    Incercati subliminal sa ne induceti un fel de „Ciocu mic fiindca VW v-a creat locuri de munca!” si mai rau de atat, ne distrageti atentia si ajungeti la incheierea articolului prin a-i face incompetenti pe cei care au guvernat Romania in `99…. WTF, ce legatura are una cu alta?

    Ca o concluzie la acest articol care nu as fi crezul ca il veti scrie vreodata, putem produce de ex. arme cu care sa facem rau omenirii insa sa nu fim judeacati ca le-am fabricat fiindca am creat locuri de munca muncitorilor care le-au construit..
    Putem arunca cianuri in Dunare insa daca oferim locuri de munca atunci trebuie ca nimeni sa nu ne judece fiindca am creat locuri de munca..

    Asadar diferenta intre ilegal/imoral si legal/moral tine doar de „Va rugam sa nu va luati de ei fiindca au creat locuri de munca”…
    Asta e un exemplu pentru noile generatii?? Asa vreti sa evoluam, pe premisa asta????

    ps. Va confiscau cei de la VW masina daca nu scriati articolul asta?

    Răspunde
     
  • cip07
    Septembrie 23, 2015 la ora 12:02

    Mi-am luat masina marca „Renault” acum 10 ani, sedus de un pret mai mic si de prestigiul firmei. Dupa 10 ani de folosire moderata, pot spune ca urmatoarea masina va fi orice numai Renault nu. Cu revizii la zi la reprezntanta, alimentat la aceeasi pompa 10 ani, am ajuns sa schimb turbina (dupa ce au stricat-o in service reprezentanta Renault) , sa inlocuiesc intreg motorul mai apoi, fara sa am vreo vina. Am toate motivele sa regret ca nu este Volkswagen in locul Renault in Romania.

    Răspunde
     
  • Roxana I.
    Septembrie 23, 2015 la ora 11:38

    Opinia unuia dintre ”cârcotașii” de pe-aici se leagă tot de concluzia (și din punctul meu de vedere exagerată) din final (un posibil ”faliment național” dacă Dacia ar fi fost preluată de VW). Eu sincer nu cred asta și pentru că în general economia românească (nu numai piața auto) contrazice foarte multe reguli, e un pic ”atipică” 🙂
    Iar în legătură cu alte câteva afirmații de pe-aici:
    – @ AlaȘ cine-a zis că Obama e prost?
    – @ Ionel Gigel: cred că ”melcul” de la Craiova e american, nu neamț (aici nu sunt f. sigură – ar trebui să verific un pic și nu am timp acum…
    O zi cât mai simpatică 🙂

    Răspunde
     
  • popescu
    Septembrie 23, 2015 la ora 11:35

    Schema asta este moartea motorului diesel. Viitorul este electric. Unii isi fac autodenunt si isi toarna cenusa in cap. Dar lucrurile sunt manipulate spre interesul electric.
    In cativa ani va cadea si benzina in pacat.
    Cea mai buna reclama este cand iti torni cenusa in cap.

    Răspunde
     
  • Kristina
    Septembrie 23, 2015 la ora 10:45

    punctual:
    Dacia este o masina buna.
    In zonele de munte la altitudini avem ceva problem in rest este in regula si consumul este in avantaj cand parcurgi mii de km săptămânal(si nu prin orase la semafor 🙂
    nu o dau pe un Volkswagen chiar daca are 2000 cc si e turbo si fie el cel mai cel 🙂

    prin Europa stau lucrurile altfel (intradevar nemtii isi innoiesc des masinile personale).
    la noi situatia e putin altfel.

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Septembrie 23, 2015 la ora 09:37

    CEL mai mult mi a placut sugestia can acest scandal ar putea afecta tipul de societate si prosperitate la care aspira migrantii din siria.

    Răspunde
     
  • santamanta
    Septembrie 23, 2015 la ora 09:35

    succesul Europei, cat si al Americii -parca Ford a fost cel care a revolutionat industria auto (a car for every family), nu consta in datul aiurea de lucru oamenilor (sau de aia a facut Ceausescu canalul si palatul?), oamenii odata avand masina au putut sa calatoreasca, si nu doar in concediu, sa vada cum traiesc altii, ci sa-si caute de lucru in alta parte.
    migratia, adevaratul motor al economiei (mama americii), a devenit mult mai simpla cu ajutorul automobilului.
    PS: multi romani contribuie la made in Germany pe la Timisoara, Sibiu sau BV angajati la Siemens, Conti si o multime de alte firme automotive mai mari sau mai mici, si parca intereseaza pe cineva in Romania cate noxe emite masina, jipan sa fie.
    si nu ma deranja ca aia cu status VW faceau misto de hyundai-ul meu, care nu se strica de loc si nu cere ingrijiri, in timp ce ei numai de service discuta

    Răspunde
     
    1. radu
      Septembrie 23, 2015 la ora 10:54

      Moise ce anume se va intampla cu industria automotive din Ro?
      Cat de impactata ar fi Romania daca fabricile din Brasov, Sibiu, Cluj sau Timisoara nu mai au comenzi?
      Cati oameni risca sa ramana pe termen scurt/mediu fara loc de munca?

      Intreb pentru ca sunt aproape de a semna contract cu o firma de IT pe automotive plecand din IT pentru retail si in noile conditii as cam ramane la vechiul job.

      Răspunde
       
  • formatii nunta iasi
    Septembrie 23, 2015 la ora 09:18

    Toata gama wv a facut o smecherie la motoarele diesel. La relanti, nu le poti tura mai mult de 2 mii si un pic de ture. Pt mine acest lucru a fost clar ca e favut ca sa iasa noxele la teste. In trafic poti merge si cu 5000 de ture. Credeam ca se stie asta din 2009 de la primele motoare euro 5. Dar uite ca abia acum s-au prins americanii. Europenii inca se fac ca ploua. Oricum toata gama asta e varza la fiabilitate. Daca vrei sa socializezi cu mecanicii iti cumperi vw sau skoda, seat, audi…

    Răspunde
     
    1. Dl.Tiburon
      Septembrie 23, 2015 la ora 09:57

      la testare masina nu e testata la relanti, e pusa pe dyno, cel putin cand faci RAR-ul; dupa, dumnezeu cu mila.

      Răspunde
       
    2. Sabotor
      Septembrie 23, 2015 la ora 10:23

      Cum, mă, să-l turezi la relanti?

      Răspunde
       
      1. Ion
        Septembrie 23, 2015 la ora 12:13

        Probabil se refera la „scos din viteza”

        Răspunde
         
  • Alex
    Septembrie 23, 2015 la ora 09:14

    OFF TOPIC (nu am gasit rubrica de contact): FELICITARI pentru newsletter! Finally 🙂 Pentru noi cei care, dupa zile dificile la servici, nu ne mai tin balamalele sa vedem emisiunea de la 22.00.

    Multumesc si felicitari si pentru alegerea facuta (Digi)! Spor in toate

    Răspunde
     
  • alexandru
    Septembrie 23, 2015 la ora 08:52

    Moise, ai dusterul care e fain, ai vandut cielo ul, inseamna ca ai vandut si peugeotul pe care il aveai de ani buni, nu?
    Ai luat cumva golf sau passat?
    Eu unul am un logan 2 luat prin rabla,de care sunt foarte multumit

    Răspunde
     
  • bogdanescu
    Septembrie 23, 2015 la ora 08:39

    In conditiile unei prefigurate crize de supra-productie era doar logic ca americanii sa transeze lucrurile in stilul lor caracteristic: omorarea adversarului/concurentei.
    Sa recunostem ca au ales solutia cea mai eficienta: focusarea pe piata interna (a.k.a. eliminarea unui concurent important de pe piata interna pentru a crea piata pentru masinile lor).

    Răspunde
     
  • Radu
    Septembrie 23, 2015 la ora 08:17

    In primavara lui 2014, cand Franta cocheta cu ideea de a livra navele Mistral Federatiei Ruse, a aparut scandalul cu BNP Paribas si amenda record cu care era amenintata. A cazut afacerea Mistral, a disparut si amenda record.
    FIFA a afost decapitata (in urma unui scandal de care se stia de ani de zile) pentru a nu se organiza CM in Federatia Rusa.
    La doua zile dupa ce ministrul german de externe sustinea ca va colabora cu Federatia Rusa la rezolvarea situatiei din Siria apare ” das skandal”.

    Si inca mai sunt multe „scrisori” cu care, La un caz, iar pac! la Razboiu’. Dar mi-e groaza cand o sa ne forteze pe gat TTIP-ul.

    Răspunde
     
  • error frynn
    Septembrie 23, 2015 la ora 07:39

    Oh, come on. Ideile astea le-a avut Ford cu mult inainte de Hitler.
    Amploarea scandalului e data mai mult de faptul ca in Germania multa lume are actiuni VW si multe fonduri de pensii si asigurari au investit in ele. Plus ca afecteaza si statul, care prin Landul Niedersachsen e implicat la greu in actionariat.

    Răspunde
     
  • radu
    Septembrie 23, 2015 la ora 03:29

    Ce impact crezi ca are acest scandal asupra industriei automotive din romania? Ma refer la fabricile de subansamble in special si la industria de it specializata pe auto.

    Răspunde
     
  • pmk
    Septembrie 23, 2015 la ora 02:57

    poate este OT dar, un petrolier sau un cargobot de clasa mare polueaza intr-un an cat 50 milioane de masini. Sunt 800 milioane masini in lume, numai 16 nave din astea polueaza la fel de mult ca toate autoturismele din lume la un loc. Si sunt cam 90 000 de asemenea nave in lume. Merg cu petrol crud. Acolo nu mai conteaza norme euro 6 and shit, aia pot sa polueze in liniste, dar noi cu masinutele noastre trebuie sa platim mii.

    Răspunde
     
  • Dana
    Septembrie 23, 2015 la ora 00:51

    Despre cele 400 de masini Polo VW comandate de Ministerul de Interne la un pret „fara concurenta” nu amintim?
    Cand producem o masina serioasa ca Dacia, de ce importam Polo?

    Răspunde
     
  • Calin
    Septembrie 23, 2015 la ora 00:26

    Moise, iti garantez ca absolut toate, dar toate marcile mint. Consumul este direct in legatura cu gramele de C02. Practic ecuatia este consum ori 23.8 si rezulta emisii de Co2 in grame/km.
    Pai daca te uiti in cartea tehnica a oricarei masini vei gasi ca ce raporteaza ei ca si consum mediu nu este nici pe departe de realitatea de pe strada. Nu am avut pana in ziua de azi o masina care sa pot spune da frate, atata zice la carte, atata consuma. Pai si atunci cand ei iti spun ca motorul scoate 120 de grame de C02 si tu realizezi ca masina in loc de 4.5 la suta mediu cat spune producatorul, iti ia cu cel putin 1 litru mai mult, nu e clar ca de fapt scoti si C02 mai mult? Esti mintit din momentul in care ai deschis o brosura si agentul de vanzari a deschis gura, cam tarziu ne isterizam pentru cinismul celor de la VW.

    Răspunde
     
  • stefan lucian
    Septembrie 23, 2015 la ora 00:23

    Este deosebit de frumos sa vedem cum conducatorii americani sunt ingrijorati de poluare,cand ce sa vezi ei nu au luat parte la absolut nici o negociere de reducere a noxelor emise de autovehicule(gradual euro II-VI) si in aceeasi idee au retras brusc o companie de taxi ce folosea masini electrice. Sanatate!

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Septembrie 22, 2015 la ora 23:29

    VAG va plati 18 miliarde amenda dar prestigiul este iremediabil pierdut. Regret ca am A3 nou…

    Răspunde
     
  • Gabi
    Septembrie 22, 2015 la ora 23:24

    Moise, stai liniștit cu mașina ta, e vorba de motoarele 2000cc, diesel, turbo, intercooler, Euro 5. Cele Euro 6 chiar respectă normele de poluare. Nu ai de ce să te autodenunți.

    Răspunde
     
  • un anonim
    Septembrie 22, 2015 la ora 21:55

    Pana la urma nimeni nu zice nimic de calitatea masinii. Calitatea, confortul … etc … nu sunt date de norma de poluare.
    Daca vrem sa fim ecologisti ne luam masini electrice. Oricum …. normele astea sunt niste gaselnite de doi lei pentru a mai lua niste bani de la fraieri(cumparatori).
    Eu ii felicit pentru aceasta gaselnita.
    printr-un calcul simplu se poate demonstra posibilitatea ca o masina euro 2-3-4 sa poata polua mai putin decat una euro 5-6 pe unitatea de timp. Conteaza cat de mult mergi cu masina.
    Eu cred ca beneficiarul final nu are nimic de pierdut din acest scandal … doar daca, ipotetic vorbind, VW da faliment si pe langa o groaza de locuri de munca se pierde si o masina de calitate de pe piata.
    P.S. Drept raspuns VW ar trebui sa lanseze automobilul electric cu autonomie de minimm 1000 de km …. sa isi spele rusinea …:).

    Răspunde
     
  • Martin
    Septembrie 22, 2015 la ora 21:42

    America polueaza cel mai mult la nivel mondial, sunt printre putinii care n-au semnat tratatul de la kyoto privind reducere emisiilor de dioxid de carbon,de cand sunt asa de afectati de wv, nu cumva apare un interes economic, de a ingropa cel putin in america aceasta marca, cei de la GM trebuie sa-si vada in continuare de motorele lor cu consum mic.

    Răspunde
     
  • Cosmin
    Septembrie 22, 2015 la ora 21:09

    He’ll, yeah, am prins marele poluator din SUA… Suvurile v8, mândria americanului cu buricul iestit de sub maieul cu steagul și cu vulturul tatuat pe sub parul de pe piept, nu poluează mai mult de cat un kkt de tdi de 2 litri…
    Ba as putea spune ca, de fapt, pe țeava unui suv v8 american nu ies noxe ci doar ‘murica freedom

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Septembrie 22, 2015 la ora 21:37

      Nu este vorba de poluare, ci de inselatorie, de minciuna bine gandita si pusa in practica.

      Răspunde
       
      1. Dan D.
        Septembrie 23, 2015 la ora 01:14 Răspunde
         
  • Rain On Me
    Septembrie 22, 2015 la ora 20:24

    Vanzarile de autoturisme si SUV-uri diesel in SUA sunt minuscule, numai 0.84% in 2014, singurii producatori care au vandut masini cu motoare diesel sunt VW, BMW, Mercedes, Porsche, Jeep si Chevrolet. VW a avut aproximativ 53% din acest procent de 0.84% marketshare.
    Mai important decat amenda substantiala pe care o vor plati guvernului american este daca au trisat si in Europa unde marketshare-ul la diesele este semnificativ. O eventuala amenda de la UE la acelasi nivel cu cea din SUA ii poate duce in faliment.

    Răspunde
     
    1. Bogdan popa
      Septembrie 22, 2015 la ora 20:37

      Un lucru interesant este daca dand la o parte acest soft prin rechemari masive masinile nu vor ajunge sa aiba performante mai scazute ( mai multi CP =mai poluant) si atunci vor incepe procese individuale impotriva VW. La fel in UK, unde se plateste taxa pe an in functie de poluare, s-ar putea sa aiba proces. Daca VW pierde cota de diesel vanduta in Europa atunci s-ar putea sa aiba mari probleme.

      Răspunde
       
    2. Liviu
      Septembrie 23, 2015 la ora 00:58

      Nu in Europa n-au trisat. In SUA incepând cu 2009 era obligatoriu 0,08 la NOx in Europa asta este valabil abia pt EURO6 din 2014, in Europa in perioada 2009 – 2014 era obligatoriu 0,18 la NOx.

      Răspunde
       
  • Cosmin Moise
    Septembrie 22, 2015 la ora 20:08

    S-au facut de cacao! Acum nu-i mai crede nimeni si toate masinile din grup vor fi blamate! Vor fi crezute si zvonurile alea cu ” una facem pentru Europa devest, alta pentru est! Probabil ca in VW-ul tau Moise sunt numai chinezarii si turcisme si consuma cu 5 litri peste cat se lauda! Te sfatuiesc sa o vinzi repede pana nu ajunge mai ieftina ca Cielo-ul! Vor inventa la RAR o categorie noua, pe langa Euro 4, Euro 5, Euro 6: EURO 6VW! Si adio inmatriculare.
    Hai ca te descurc eu! Iti dau 5000 de coco pe ea, ca-mi esti simpatic!

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Septembrie 22, 2015 la ora 20:21

      Inteleg ironia, dar nu vor fi blamate masinile. Ele sunt foarte bune si fiabile. N-au descoperit un defect al masinii, ci o minciuna a nemtilor. Intr-un fel parca regret ca de acum nu ma mai pot raporta la „seriozitatea nemtilor”. „Seriozitatea” din cauza careia am crezut ca n-au luat Dacia, caci gandeam ca ar fi fost prea seriosi ca sa dea spaga pentru asta.

      Răspunde
       
      1. Cosmin Moise
        Septembrie 22, 2015 la ora 21:05

        Ia vezi ce zic internautii de VW Polo si motorul 1.2 TSI! Si totusi nu te simti prost cand iei un Euro 6 care e de fapt un Euro 3 vopsit? C u muuuulti bani? Oare ce-o mai fi vopsit pe acolo? Oare cand o vei vinde nu o sa ai probleme,,,?

        Răspunde
         
  • Sorin Dumitrache
    Septembrie 22, 2015 la ora 19:21

    Pt. Dl. Popescu
    Campania lui Moise Guran referitoare la produsele romanesti este foarte buna.
    Va scriu din occident (din ipocritul occident) unde toata lumea este indemnata sa cumpere produse din tara lor si unde multa, foarte multa lume o si face.
    Discutia este mai complexa si nu este nici timpul si nici locul aici.
    Asadar, poate cu alta ocazie, dar am sa zic ce zice si Moise: cumparati produse romanesti!!!

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Septembrie 23, 2015 la ora 00:48

      Cred ca aveti dreptate, este cu adevarat cinic sa detii o masina straina si sa sfatuiesti pe ceilalti sa-si cumpere una romaneasca. Pe de alta parte, suntem norocosi ca fabricam doar Dacia, iar aceasta apartine Renault. Americane, nu fabricam, productia de la Craiova situand-se mult sub orice estimare. Rover, avem noroc ca nu fabricam pentru ca am fi ajuns la faliment national, cum am fi ajuns si cu Volkswagen. Cu Peugeot, care a incerca de asemenea sa produca in Romania, ne-a lovit acelasi noroc, cu Mercedes la fel samd. Ghinionul a cazut pe statele vecine care-si vad economiile prosperand datorita industriei auto. La noi Renault nu trebuie sa aiba concurenta, iar cine doreste o masina mai acatarii cumpara una fabricata la vecini. Pentru ceilalti, sunt recomandate produsele romanesti.

      Răspunde
       
      1. Sorin Dumitrache
        Septembrie 23, 2015 la ora 20:01

        Mai citeste o data textul meu si arata-mi unde am vorbit de masini!
        Eu vorbeam de produse in general.
        Moise, poate facem o data o discutie despre produse in general si, ca sub puncte, despre produele proprii vs cele din strainatate.

        Răspunde
         
  • Adrian
    Septembrie 22, 2015 la ora 19:18

    1. Articol gol. Doare vorbe.
    2. Volkswagen, masina germana.
    3. Germania, pro imigratie ilegala. Volkswagen, actiune premeditata de inselare.
    4. Pe acest site, reclama la Volkswagen.
    5. Moise, cand mergi acasa, in Volkswagenul tau, dupa o emisiune in care sustii pozitia Germaniei fata de aceasta imigratie, sper sa ai acelasi zambet, ca in emisiune, conducand o masina demna de scarba, dar care plateste reclama siteului.

    Răspunde
     
  • Bobo
    Septembrie 22, 2015 la ora 19:16

    Ipocrizia vw a determinat multe companii sa investeasca mult in inovatii si sa vanda produse la pret mai mic ( Ford, grupul PSA) si deci sa aiba profit mult mai mic pentru ca sa tina pasul.În momentul cand s-au negociat normele EURO, normal ca pozitia VAG a fost pro ca doar ei furau. Nu o sa dea faliment, dar o sa le mai taie din figuri si aroganta.

    Răspunde
     
  • Avicenna
    Septembrie 22, 2015 la ora 19:06

    Va rog din suflet sa nu uitati lucrul asta de fiecare data cand decideti sa va cumparati un autoturism cu motor diesel: http://www.bbc.com/news/health-18415532

    Răspunde
     
  • NameInFlame
    Septembrie 22, 2015 la ora 18:53

    Implicatiile financiare ale acestui scandal sunt uriase. VW a pagubit bugetele statelor care se bazeaza pe calculul taxelor la masini luand in calcul emisiile, cum e celebra noastra taxa de poluare. Ce se va intampla acum cu masinile VAG importate si pentru care s-au platit deja aceasta taxa?

    Răspunde
     
  • Daniel
    Septembrie 22, 2015 la ora 18:22

    Sintagma „Faliment national” din ultimul paragraf mi se pare mult exagerata. Sa inteleg ca Cehia ar fi in situatia asta din cauza ca VW detine Skoda?

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Septembrie 23, 2015 la ora 00:35

      Cu siguranta, Cehia, la fel ca si Slovacia, state micute si cu economii „slabute” in raport cu Romania, vor ajunge in scurt timp la faliment.

      Răspunde
       
  • Ala
    Septembrie 22, 2015 la ora 18:14

    Este foarte interesant modul un care a fost descoperita aceasta buba. 2 „nimeni” se apuca ei intr-o zi sa faca „neste studii” si pac ! Cade cel mai mare producator auto mondial. In conditiile in care in SUA, musca intra cu pasaport si tantarii pparta microfoane. „Tanti” l-a suparat pe „unchiu” si unchiu ii de-te un „sex surpriza” 🙂
    In acest context inleg de ce, cei doi „nepotei” favoriti din Est (Romania si Polonia) sunt cei mai tacuti in „criza cu ciuhabii”.
    Muktumim nene !!! 🙂

    Sa mai ziceti ca-i Obama prost ! La ce disponibilizari o sa faca VW, mai are nevoie Germania de emigranti ?

    Răspunde
     
  • Emil
    Septembrie 22, 2015 la ora 18:13

    Eu cred ca motivele nevinderii Dacia Pitesti catre VW este ceva mult dincolo de ignoranta si incompetenta. Mult mai probabil, nu si-au luat parandaratul si gata.

    Răspunde
     
    1. Ionel Gigel
      Septembrie 22, 2015 la ora 18:20

      De unde stie lumea sigur ca VW a vrut sa ia Dacia. Au luat caiwtul de sarcini zice Moise dar puteau sa se retraga oricand. Si de ce a fost o privatizare proasta? Azi fac 350000 de masini care se vand plus piese pt alte fabrici. Wtf e o povestw de succes in toata regula Dacia. Mai avem o poveste cu nemti la Craiova care merge ca un melc.

      Răspunde
       
  • Ionel Gigel
    Septembrie 22, 2015 la ora 18:12

    Buna ziua

    Nu stiu ce sa zic dar furnizorii echipamentelor pentru euro 6 nu sunt prea multi. Iar astia livreaza la toti fabricantii. De la Lada la BMW. Vorbim probabil de Bosch sau Delphi. E clar ca VW a fost bine lucrat pe piata americana. Dar cred ca o sa urmeze si alti producatori.
    Apoi pe piata americana vinde Nissan care e in alianta cu Dacia. Sa speram ca aia nu mintit.

    Daca nu au mintit Renault Nissan „tant mieux” pentru Dacia. Mai castiga piata devla Skoda

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase