Președintele României trebuie să oprească acest circ

de Moise Guran

În timp ce Alina Gorghiu şi Călin Popescu Tăriceanu îşi trimit bezele, iar generalul Oprea salută respectuos, cu mâna la chipiu, lângă un steag de la Cotroceni, în PSD umblă un zvon, confirmat de Liviu Dragnea, că pesediştii îşi vor răsturna propriul guvern dacă nu se dă liber la legea pensiilor speciale. Vai de ei! Ce au fost şi ce-au ajuns! Altădată negociau bugete, bani de cheltuit… acum îl şantajează pe Ponta că vor şi ei pensie… Chiar nimeni nu sesizează situaţia aberantă în care am intrat?

ponta floare blog

Da, este adevărat, există o frână constituţională ce, teoretic, îl împiedică pe preşedintele Iohannis să suspende un ministru, fie el şi prim-ministru, trimis în judecată pentru fapte săvârşite înainte de a avea această calitate. Practic, niciodată Curtea Constituţională nu a judecat o astfel de decizie a preşedintelui… până acum s-a discutat numai pe începerea urmăririi penale. Preşedintele poate da o altă interpretare articolului 109 din Constituţie în care se spune negru pe alb că trimiterea în judecată a unui membru al guvernului atrage suspendarea sa din funcţie.art_109_webȘi, dacă acum 25 de ani, când a fost scris acest articol, părinţii Constituţiei noastre nu îşi puteau imagina că un premier poate fi, în acelaşi timp, şi inculpat, preşedintele Iohannis trebuie să-l suspende pe Victor Ponta nu din calcul politic, ci pentru protejarea instituţiei Guvernului României.

Haideţi să ne imaginăm o situaţie ce poate interveni oricând… Uite, în rechizitoriul procurorilor, la pagina 96, se spune că Oltenia, complexul energetic prejudiciat de faptele de care sunt acuzaţi Șova şi Ponta, nu a comunicat dacă se constituie parte civilă în cauză. Altfel spus, o mare unitate de stat din România, aflată în subordinea guvernului, dar care acum face concedieri şi are mari greutăţi financiare, nu s-a hotărât dacă să ceară sau nu nişte milioane de la cei despre care procurorii spun că au prejudiciat-o.

O avea asta legătură cu faptul că Laurenţiu Ciurel, inculpat şi el în acest dosar, şi bun prieten cu premierul, conduce în continuare complexul şi, la fel ca şi Ponta, nu vede motive de demisie? Dar dacă DNA-ul va considera că Ciurel este influenţat de Ponta şi că amândoi împiedică astfel înfăptuirea justiţiei? Dacă procurorii îl vor pune pe premier sub control judiciar? Că nicio lege nu-i împiedică…

O astfel de situaţie, aberantă în esenţă, l-ar pune pe premier în imposibilitatea de a-şi exercita mandatul. Desigur, i-ar da şi preşedintelui Iohannis suficiente motive pentru a-l suspenda din funcţie, dar dincolo de legi şi proceduri, chiar trebuie să trecem noi, ca ţară, printr-o astfel de situaţie?

Mie mi se pare că preşedintele nu are motive să mai aştepte. Ar trebui să rişte o contestaţie la Curtea Constituţională. Și dacă această instanţă spune că un premier poate rămâne pe funcţie şi dacă a devenit inculpat, atunci chiar nimic nu mă va mai mira vreodată.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

37 răspunsuri la Președintele României trebuie să oprească acest circ

  • grigoras mihai
    Septembrie 28, 2015 la ora 17:27

    se face tam-tam de o noua prop. legilatislativa in PENAL––E O MARE PROSTIE, se vede ca a fost militian, nu dezvolt. Propun sa mearga la scoala

    Răspunde
     
  • m
    Septembrie 22, 2015 la ora 12:08

    Sa nu-i subestimam totusi pe alesii nostri, marea lor problema e DNA nu pensiile speciale.
    Pentru a castra DNA ii cred in stare sa rastoarne Guvernul Ponta, pentru pensii speciale… sa fim seriosi 🙂

    Răspunde
     
  • Vali
    Septembrie 22, 2015 la ora 11:00

    Eu spun ca nu va mai facti bine fratilor, never ever.

    Răspunde
     
  • Marian
    Septembrie 22, 2015 la ora 10:17

    Moise, las-o in pace cu politica. In Polonia oamenii spun ca economia merge cu atat mai bine cu cat se cearta mai mult politicienii, pt ca atunci n-au timp sa strice lucrurile din zona de business.

    Răspunde
     
  • Kristina
    Septembrie 22, 2015 la ora 10:07

    fix ,vechea poveste (meteahna)din presa noastra interna:
    pro basescu (cu tentaculele ei) sau pro psd (care chipurile se divide)
    🙂
    despre refugiati ,..imigranti nimic,liniste totala? am vazut,ca plâng de mama focului numai daca se rătăcesc prin Romania 🙂
    scandinavii sunt hotărâți sa ne returneze tiganii prinsi cu cersitul pe la ei.cand au vazut ce situatie (vile si conace)au in Romania au rămas muți .
    ce sa mai :păzea ca ne vin „investitori”
    astea da probleme 🙁
    Nu locurile de munca ,salariile sau autostrazile (astea nici in visele românilor nu reprezintă adevarate probleme)
    La final de intrebam:cum?,da de ce?e posibil ?,e chiar asa ceva?…

    Răspunde
     
  • N!ck
    Septembrie 22, 2015 la ora 09:49

    Un adevarat presedinte ar chema la negocieri toate partidele pentru a rezolva aceasta problema. Situatia este defavorabila guvernului si trebuie rezolvata rapid. De accea presedintele trebuie sa puna piciorul in prag si sa ceara parlamentului sa corecteze legile astfel incat magistratii sa raspunda in cazul unor dosare facute cu rea credinta.
    Pentru ca nu este normal ca un premier sa conduca un guvern daca este invinuit de spalare de bani asa cum nu este normal ca un procuror sa nu pateasca nimic dupa ce premierul trimis in judecata de el a fost achitat.

    Răspunde
     
  • alex
    Septembrie 22, 2015 la ora 09:45

    Daca Johanis ar fi preluat staff-ul lui Basescu poate astazi se misca mai cu talent.Parca nici n-am avea presedinte.
    Vad ca Ponta insista sa se faca de ras pana la capat.Cand esti prost e greu sa iti dai seama de situatiile care vin peste tine. Daca mai esti si ingamfat, ai pus-o….

    Răspunde
     
  • ionut
    Septembrie 22, 2015 la ora 09:19

    Domnule Guran, constituirea Complexului ca parte civila nu inseamna ,,infaptuirea,, justitiei ! Nu manipulati! Ponta si Sova pot fi foarte bine judecati si condamnati si fara aceasta constituire. In alta ordine de idei insistati atat de mult cu imaginea Romaniei care este stricata, ca nu e posibil, ca rade Europa….nimic mai fals. Europa are problemele ei si nu este interesata cat de putin de situatia Prim Ministrului roman. Poate doar de pozitia lui (si a tarii) in cazul refugiatilor.Si daca ar fi asa ce ati prefera un Prim Ministru cu probleme de imagine in Europa dar cu rezultate in tara sau unul cu imagine buna (chiar, Boc o fi avand imagine buna) care taie salarii pentru a plati retrocedari frauduloase si fabuloase?? In plus pentru mine este de neinteles ca un om cu pregatire dv. sa luati aceasta trimitere in judecata ca pe un dat al sortii, ca pe ceva divin de neatacat!!! OK din 2008 in 2012 Ponta si Sova nu erau ,,prioritati,, pentru DNA dar in 2012 Ponta devine potential Prim Ministru si in acel moment devenea (sau trebuia sa devina) PRIORITATE ZERO !!! Ce face DNA ? NIMIC !!! Nici in 2012, 2013, 2014 spre sfarsit cand, surpriza, aflam ca Primul Ministru al Tarii este cercetat de procurorul Uncheselu, proaspat transferat de la Craiova, fara o experienta deosebita !! Unde ati mai pomenit asa ceva ??? Cine l-a cercetat pe Clinton in SUA? Cum apara DNA interesele tarii, permitand unui potential infractor sa ajunga in functie si sa conduca 3 ani ? Sincer, vi se pare OK ?

    Răspunde
     
    1. greenforest
      Septembrie 23, 2015 la ora 12:35

      Stimate Ionut,

      Nu ai adus nici un argument ci doar incerci sa il aperi pe Ponta, intreband de ce Clinton nu a fost cercetat si de ce nu l-au cercetat mai repede, etc. Nu faci decat a deviezi de la subiect. Iar subiectul este: De ce premierul romaniei este in functie atata timp cat este cercetat penal, si mai mult, presupusul pagubit este sub controlul lui. Asta e subiectul. Sincer vi se pare OK?

      Daca vreti sa stiti de ce nu a fost cercetat Clinton, ar trebui sa ii intrebati pe americani. Dar vi se pare OK ca nu a fost cercetat Clinton?

      Sau mergem pe ideea ca daca se fura la americani, avem si noi voie?

      Luam doar exemplele negative(din punctul meu de vedere) de la altii? Sau incercam sa luam ce e bun?

      Răspunde
       
  • Stelian F
    Septembrie 22, 2015 la ora 00:07

    Offff, iar o luam de la capat cu incarcarea emisiunii maine? 🙁

    Răspunde
     
  • Alex
    Septembrie 21, 2015 la ora 23:44

    Comunism nu ne-a placut, democrație nu ne place….unde doamne iarta-ma e regele? Pur și simplu ne trebuie un zeu să ne arate calea cea dreaptă căci ni s-a stricat busola rău de tot. Așteptăm o minune care întârzie să mai apăra. Doamne ajuta-ne!

    Răspunde
     
  • Ionuț
    Septembrie 21, 2015 la ora 23:29

    Să spunem că ai dreptate… Și cine vine în locul lui Ponta, domnule Moise?! Blaga, Boc și premier Predoiu? Cei care au făcut harcea-parcea țărișoara asta? Sau îl vrei tot pe Basescu?

    Răspunde
     
  • anca
    Septembrie 21, 2015 la ora 23:18

    Toti acesti impostori stau la guvarnare cat timp fac jocurile Bruxelles-ului si ale lui uncle sam.Cand vor termina cu praduirea tarii au plecat si guvernantii actuali.Ce constitutie,asta-i constitutie,fac interpretari dupa cum le sunt interesele.

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Septembrie 21, 2015 la ora 23:40

      „Cand vor termina cu praduirea tarii au plecat si guvernantii actuali.”
      Niciodata nu se termina cu „praduirea” unei tari.

      Răspunde
       
  • Daniel sihastrul
    Septembrie 21, 2015 la ora 22:06

    Am început cu un președinte”defect” mai contează că continuăm cu un premier „stricat” ?

    Răspunde
     
  • Tudi
    Septembrie 21, 2015 la ora 21:25

    al dracului Moise ! TOTI suntem complice a lui Ponta. O societate normala ar iesi in strada. Este RUSINOS sa avem astfel de jocuri politice, si este o Lasitate ca oamenii sunt spectatori !

    Răspunde
     
  • dan
    Septembrie 21, 2015 la ora 20:40

    DOMNULE MOISE GURAN….daca ai un salariu de cateva mii de euro si cred ca ai! te doare in …..de cine pica si se ridica in guvern eeeee nu toti au avut norocul tau si traiesc pe un salariu mult mai mic de 900 lei dar…..acest om pe nume Victor Ponta incearca si a reusit sa mai puna la 80 la suta dintre noi ceva la amaratul de salariu si e S i n g u r u l care se gandeste si la ROMANI de acea putin ne intereseaza imaginea atata timp cat ROMANI o duc rau ce folos ca avem un guvern imaculat si Romani mor de foame nu locuri de munca si cersim prin Europa cea puuuuuraaaa!!

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Septembrie 21, 2015 la ora 21:08

      Nu cersim domnule prin Europa. Muncim. Si nici locurile de munca nu le cersim. Mergem la interviu si angajatorul ne angajeaza. Exact ls fel ca orice cetatean care locuieste aici, fie ca s-a nascut aici, fie ca nu.

      Răspunde
       
    2. Soare Stefan
      Septembrie 21, 2015 la ora 21:12

      Sunt bune firimiturile?Te multumesti cu atat?Vai de noi!

      Răspunde
       
    3. Vlad Toma
      Septembrie 21, 2015 la ora 21:15

      Ei, vedeti, omul de mai sus este tinta PSD.

      Răspunde
       
      1. Vlad Toma
        Septembrie 21, 2015 la ora 21:16

        numitul „dan„

        Răspunde
         
        1. cuc
          Septembrie 22, 2015 la ora 00:25

          Poate Socrate a avut dreptate. Marea vulnerabilitate a democratiilor este faptul ca majoritatea votantilor sunt…

          Răspunde
           
  • Geo
    Septembrie 21, 2015 la ora 20:30

    Credeam ca e vorba de … primarul CIUREL, din anii ’90 :)))

    Răspunde
     
  • Dan
    Septembrie 21, 2015 la ora 19:38

    Da, si atunci prostimea, suspendarea pt ca a incalcat constitutia, il punem pa tariceanu vro 2 sapt presedinte sa ne rezolve niste treburi.

    Răspunde
     
  • Stelian F
    Septembrie 21, 2015 la ora 19:36

    Moise, chiar daca ai dreptate, nu-ti dau dreptate. Tu acum ii ceri presedintelui, un presedinte pe care l-ai vrut altfel decat precedentul presedinte, sa faca exact ce ar fi facut Basescu. Sa duca la limita interpretarea constitutiei.
    Spui ca parintii Constititiei nu si-au putut imagina ca se poate ajunge aici? Pai nu prea s-au gandit mai deloc la multe altele, daca ne uitam cate au ajuns la CCR spre clarificare. Cred ca au fost niste parinti vitregi totusi.

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Septembrie 21, 2015 la ora 19:44

      Adica ai dreptate, asa ar trebui sa procedeze presedintele, dar n-ai dreptate cand ii ceri asta. 🙂

      Răspunde
       
  • vali
    Septembrie 21, 2015 la ora 19:32

    Draga Chris, ai si dovezi ca un fost presedinte e alcoolist si ca a pus la pastrare zeci si sute de milioane, sau strigi doar asa, ca nu-ti place moaca lui si ai auzit si pe altii zicand chestii?
    Daca te-ar chema in judecata ai putea demonstra ceva?
    Nu ca zic, dar vreau sa spun.
    Aici este o discutie despre fapte reale reprobabile, nu emotionale.

    Răspunde
     
  • Chris
    Septembrie 21, 2015 la ora 19:09

    Am si eu o intrebare ptr tine, Moise !
    Pentru cine faci jocurile ? Esti atat de anti-Ponta cum n-ai fost NICIODATA cu alt politician care a FURAT natiunea asta cu zeci si sute de milioane de euro si care s-au pus bine ` la pastrare ` , mai ales fost presedinte ) alcoolist ) .

    Răspunde
     
    1. Mihai
      Septembrie 21, 2015 la ora 19:14

      Draga Chris, a mai existat o astfel de situatie vreodata in Romania? Normal ca omul e pornit precum multi altii cand zilele trec si noi ne facem de cacao in toata Europa cu un prim ministru urmarit penal… Ok, mai sunt multi alttii, sa speram ca le va venii tuturor sorocul in instanta, insa nici unul dintre ei nu are o functie atat de importanta in stat si nu afecteaza atat de mult imaginea tarii.

      Răspunde
       
      1. coke
        Septembrie 21, 2015 la ora 20:22

        Ce-mi place mi retorica asta. Sigur ca n-a mai existat niciun precedent ca asta pana acum. Ca pe Boc, dupa ce-a indatorat tara, a crescut TVA-ul si-a avut ani intregi de scadere economica, l-au ales clujenii. Si culmea, ca Boc pare imaculat, chit ca exista denunturi pe la DNA cum ca Boc ar fi primit bani negri pentru partid de la un fost ministru care a recunoscut ca si-a cumparat mandatul de ministru. Sigur, el nu e deranjat, chit ca-n dosarul Microsoft s-au furat niste sute de milioane de euro. Prioritatea numarul unu, judecand dupa faptul ca joi e trimis in instanta si deja luni e primul termen, e suma uriasa incasata de Ponta de la un privat, el avand la acea vreme aceeasi calitate, de privat. Uriasa suma de 2-3.000 de euro lunar. Dar pana la urma ne meritam soarta. Premierul cu imprumut la FMI, cu scaderi de salarii si cresteri de taxe castiga un mandat de primar, premierul care plateste imprumutul, da inapoi salariile, scade taxele si are crestere economica intra-n puscarie.

        Răspunde
         
        1. solomon
          Septembrie 21, 2015 la ora 20:42

          Oi avea dreptate intr-o mina, dar in cealalta…nu. Pe marfa ce o cumparam pe vremea lui Boc cu o suma, acum trebuie sa platesc aproape dublu. Hait!.

          Răspunde
           
          1. Vio
            Septembrie 21, 2015 la ora 21:32

            #Solomon, pe unde ai deprins cunostinte de economie?ce s-a intamplat in economie in perioada actuala comparativ cu perioada lui Boc?ca avem oarecare deflatie, ce nu a inregistrat Romania in toti acesti 25 de ani.ce factor de indexare a crescut si iti influenteaza in formula de calcul a pretului de acum comparativ cu perioada guvernului Boc?E ata de trist si cred ca dureros sa nu intelegi nimic din ce se intampla in jurul tau din punct de vedere economic.Nu exista nici cel mai mic plus pe care Guvernul Boc sa il aibe fata de Guvernul Ponta daca pui pe foaie, in primul rand deciziile luate pe plan economic si efectul lor in piata si indicii macro si microeconomici.Jenant!

             
          2. ionut
            Septembrie 22, 2015 la ora 09:29

            NIMIC MAI FALS !!!! E STATISTICA !!! UNELE SUNT MAI SCUMPE DAR SUNT SI UNELE MAI IEFTINE !!!

             
        2. narcis
          Septembrie 21, 2015 la ora 21:22

          Prima reintregire a fost facuta cu banii lui Boc, urmatoarele din credite externe. Datoria la FMI s-a stins prin rostogolire si a crescut datoria guvernului cu 11 miliarde de euro. ponta e judecat pentru o gainarie, cand are dosare grele de la 500 milioane euro stersi unei firme private straine pana la impiedicarea voita a exprimarii unui drept fundamental. Sa-i judece pe toti pt gaurile mari date bugetului, nu numai pentru mici gainarii!

          Răspunde
           
          1. Vio
            Septembrie 21, 2015 la ora 21:52

            Atunci cand iei cele mai incostiente decizii economice care nu au situatie de comparatie in toata Europa si sa le faci toate la un loc si apoi sa mai iei si imprumut, un mix de decizii care incalca toate ideologiile politice si economice(tai salariile uniform, numai liberalism nu poti sa consideri aceasta decizie, incarci tva-ul, ai dat fix in companii) numai daca la fel de incostient trebuie sa fii ca parca tot aia care fac macelul acesta economic a reparat.E ca si cum incerci sa imi vinzi un rahat(scuze vocabularul, e cel mai bun termen pentru aceasta comparatie), explicandu-mi ca nu e ceea ce pare si e un lucru bun, cand evidenta, realitatea, normalul, imi spune ca tot rahat e!invit astfel de oameni sa devina si cetateni ai Greciei, ca ati perfecti pentru niste experimente financiare drastice .

             
    2. All
      Septembrie 21, 2015 la ora 19:34

      Ce atitudine vrei sa aiba un om normal intr-o astfel de situatie?

      Răspunde
       
    3. Dan
      Septembrie 21, 2015 la ora 19:39

      Nu va zice astia la antene ca in viata merge pe dovezi, sau PSD-ul va prostit de tot, ca merge cum vor ei.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase