Aberaţia cotelor de imigranţi… Este, de fapt, o discuţie despre bani

de Moise Guran

Eu ştiu un banc cu un gospodar bavarez pe care îl chema Hans şi avea un ciobănesc german superb, pe care îl botezase Boateng. Ca pe fotbalistul de la Bayern Munchen. Şi a venit un american şi a zis: Îţi dau 5000 de dolari pe câinele tău. Şi Hans a zis: Nu-l dau. A venit un canadian şi i-a spus: Îţi dau 10.000 de dolari pe câinele tău. Şi Hans a zis: Nu-l dau. Apoi a venit un francez mai culturalizat, aşa, şi i-a spus: Îţi dau 500 de euro pentru Boateng. Şi Hans a zis: Ia-l! Un vecin mirat, l-a întrebat Dar Hans…. cum de te-ai despărţit de Boateng pentru doar 500 de euro, când aveai oferte de 5000 şi de 10 mii de dolari. La care Hans a zis: Păi din America nu se mai întorcea, dar din Franţa, până mâine seară, Boateng e înapoi acasă.

În toată povestea asta cu refugiaţii sunt câteva chestii aparent ilogice. Lumea se isterizează, de exemplu, pe cotele de refugiaţi, dar pierde din vedere imigrantii-au-taiat-gardul-din-sarma-ghimpata-ridicat-de-ungaria-la-granita-cu-serbia-18513130detalii… Primul, şi cel mai important, se referă la finanţarea cazării lor până la integrare cu 6000 de euro pe cap de refugiat într-un an. Să-l trecem şi noi cu vederea, deocamdată. Al doilea, cel mai dezbătut… e cum ţii un imigrant în România, când visul vieţii lui e să trăiască în Germania? Nu-l poţi închide în lagăr, că nu suntem nazişti, ca Orban!

Deci i se asigură cazarea şi e liber să stea sau să plece, nu? Păi atunci el va face fix precum câinele neamţului Hans… Dacă e liber şi Europa rămâne un spaţiu deschis, până mâine seară va fi în Germania. Rezultă logic că fie Europa nu va mai fi un spaţiu deschis, ci fiecare ţară va fi un lagăr de refugiaţi, fie cotele repartizate vor funcţiona doar ca tabere de triere pentru cei care, oricum, tot în Germania vor ajunge. Şi, odată cu ei, şi banii Uniunii Europene. Înmulţiţi 6000 de euro cu un milion de refugiaţi şi o să ajungeţi la 6 miliarde de euro. Nu e mult pentru Germania, dar cum ar fi dacă în doi-trei ani două milioane dintre ei ar deveni contributori la bugetul Republicii Federale? Şi asta pe banii celorlalte ţări UE, care se isterizează şi fac un joc pe care l-am mai văzut!

După 1989, Germania a avut două probleme majore de integrare… prima privind integrarea economică a RDG-ului, după căderea Zidului, a doua privind integrarea săracilor veniţi din Polonia, Ungaria, România sau Bulgaria, care voiau să devină şi ei nemţi. Şi, deşi oficial Germania a afişat o răceală neprietenoasă faţă de aceştia din urmă, de fapt Germania s-a folosit de regulile europene pentru a-i tria pe cei mai inteligenţi, cei mai curajoşi şi cei mai muncitori dintre est-europeni. Fără ei, Germania nu ar fi azi ce este din punct de vedere economic, şi nici reunificarea Germaniei n-ar fi fost un prag uşor de trecut.BN-KE291_0906MI_H_20150906124321Azi, 20% dintre rezidenţii Germaniei unite au o origine non-germană, dar jumătate dintre ei au fost naturalizaţi. Europeni şi neeuropeni. Printre ei şi tatăl ganez al jucătorului meu preferat de la Bayern Munchen, Jerome Boateng. Acesta s-a născut la Berlin acum 27 de ani, iar mama sa este nemţoaică. Tatăl lui Jerome Boateng a rămas musulman, la fel şi fratele său Kevin Prince care joacă la Herta Berlin. Jerome nu şi-a declarat public religia, dar sigur nu e musulman, cel puţin nu unul practicant. Asta pentru că acum câţiva ani, după o victorie răsunătoare, Boateng l-a stropit cu bere pe colegul său, musulman practicant Frank Ribery. Surpriză însă, Ribery nu i-a tăiat capul lui Boateng, nici nu s-a aruncat în aer în staţia de metrou de la stadion, pur şi simplu n-a mai vorbit o săptămână cu Boateng. După care i-a trecut.

stiri verificate

Comentarii prin facebook

31 răspunsuri la Aberaţia cotelor de imigranţi… Este, de fapt, o discuţie despre bani

  • Simona
    Septembrie 20, 2015 la ora 21:58

    Noi nu suntem in stare sa ne ținem romanii acasă si ne e frica ca vin sirienii peste noi….cel mai bine ar fi sa punem mâna pe soarta Nostra , sa-i băgam pe Hoții ăștia la pușcărie si sa li se confiște averea , sa ne apucam de facut copii si sa trăim in țara noastră decent cu sirieni sau fără sirieni. Nu sirienii sunt problema noastră, problema noastră suntem noi….dupa 26 de ani tot niște hoți si niște otrepe votam….asa ca Draga Moise nu mai bate câmpii cu câinele alsacian ca scroafa e moarta la noi in coteț.

    Răspunde
     
  • Raluca
    Septembrie 20, 2015 la ora 21:51

    aliniati indemnizația deingrijire/creștere copil la contribuția individuală CĂ-S si natalitatea va creste. Nu putem sa facem copii care sa facă fotosinteza. Ati uitat ca bancile ne toaca salariile cu creditele pe care le-am luat ca sa cumpăram apartamentele făcute de Ceaușescu ???? Stați liniștit Domnule Guran , peste 30 de ani populația României nu va mai avea copii de loc dar bancile UE isivor fi recuperat toate creditele , comisioanele si dobânzile umflate iar tinerii sirieni vor putea sa le ia gratis ca noi oricum vom fi niște bătrâni senili sau oale si ulcele fără moștenitori. Asta e prețul libertății de dupa 89 . Ca in toate celelalte aspecte esențiale ale vieții prostia si domnia costa, azi in CHF , maine in bătrâni fără pensie dar cu ratele plătite, poimâine in minoritari….

    Răspunde
     
  • Nicu
    Septembrie 19, 2015 la ora 18:15

    Domnule Guran, e bine ca acesti oameni sa fie ajutati. Cel mai bine ar fi daca sint ajutati la punctul de plecare ( Siria, Turcia etc ).

    Pe de alta parte, ce faci cu ei daca nu se integreaza ? Stau o perioada in centrele de primire si dupa aceea ii trimitem de unde au venit ? Sau ii tinem la noi?

    Si de muncit nu au sa se dea in brinci.

    Pe de alta parte, exemplul cu Boateng ramine numai un exemplu, pentru ca se pot da si un numar de contraexemple.

    20 % din nemti au alte origini ? Sint toti musulmani ?

    Cred ca trebuie sa fim putini seriosi ( si nu agresivi ), pentru ca nu o sa creasca consumul la noi petru ca avem acesti oameni in tara.

    Răspunde
     
  • Ionescu MM
    Septembrie 16, 2015 la ora 18:13

    Dle Guran, in zilele acestea este foarte „trendy” sa fii de partea saracilor emigranti. Da bine, e un fel de „Uniti salvam” (miscare pe care o apreciez, de altfel). Dar, dle Guran, va pun o singura intrebare: CATI imigranti ati accepta in U.E. ? 100.000 ? 1.000.000 ? 10.000.000 ?? Dle Guran, daca nu vor face TOTI ca ungurii, sa blocheze granitele vor veni nu milioane, ci poate UN MILIARD de saraci din lume. Asta vreti ???? Chiar v-ati pierdut ratiunea ??? Nu vedeti ca vorbim aici, in cea mai mare proportie de emigranti ECONOMICI ?

    Răspunde
     
    1. Nicu
      Septembrie 19, 2015 la ora 18:18

      Probabil ca domnul Guran este un idealist.

      Răspunde
       
  • romanii
    Septembrie 16, 2015 la ora 12:08

    Romanii nu au ei ce sa manance si vreti sa primim COTROPITORI INVADATORI pagani pe teritoriul tarii noastre crestine pentru care STEFAN CEL MARE SI SFANT si-a dat viata !?

    Răspunde
     
  • Pingback: Business, as usual | Biziday
  • timeteam
    Septembrie 15, 2015 la ora 21:08

    Eu zic numai una:.. ce ar fi daca s-ar interzice prin lege la nivel regional (si apoi treptat si incet la nivel global) a religiilor si sectelor care propovaduiesc instigarea la violenta impotriva celorlalti..asa cum a fost si cu fascismul si cu comunismul.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Septembrie 15, 2015 la ora 20:10

    „Incercarile de a construi o societate multiculturala in Germania au esuat complet”, a declarat sambata cancelarul Angela Merkel, citata de BBC. Ea a declarat la Potsdam ca asa-numitul concept „multikulti” – potrivit caruia oamenii vor trai fericiti unul langa altul – nu a functionat, iar imigrantii trebuie sa depuna mai multe eforturi pentru a se integra, inclusiv sa invete limba germana.

    La o reuniune cu tinerii din Uniunea Crestin-Democrata (CDU), Merkel a afirmat ca „la inceputul anilor ’60, tara noastra i-a chemat pe muncitorii straini sa vina in Germania, iar acum ei locuiesc aici. Ne-am mintit o vreme, spunandu-ne ca nu vor sta, ca la un moment dat vor pleca. Insa nu aceasta e realitatea”.
    „Si, bineinteles, incercarea de a construi o societate multiculturala si de a trai unul langa altul… a esuat, a esuat complet”, a spus Merkel. DUPA CARE URMEAZA, HALUCINANT (zic eu): „Cancelarul german a precizat insa „foarte clar” ca imigrantii sunt bineveniti in Germania.”
    Deci: „…de a trai unul langa altul… a esuat, a esuat complet” iar pe de alta parte sunt „bineveniti in Germania”… halucinat … nu cauta SA EXPLICI asta Moise pentru ca nu are sens … e absurd …

    Răspunde
     
  • Lucia
    Septembrie 15, 2015 la ora 18:24

    Trist dar adevarat. Deocamdata sunt direct vizati primitorii de ajutoare sociale, de f curand s-a dat un verdict la tribunalul din Berlin pt sistarea ajut social unui cetatean european, se pregatesc legislatii priv accesul la piata muncii, inclusiv neplata ajut de somaj in cazul acelorasi cetateni.

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Septembrie 15, 2015 la ora 15:29

    Observ de vreo 25 de ani ca romanilor le e teama ca-i invadeaza ungurii, rusii, mayasii sau extraterestrii…
    Tot de 25 de ani observ ca romanii NU baga de seama ca invadatorii sunt romani de-ai lor, care fura 6 miliarde de euro pe an (vezi Curtea de Conturi)
    Dragi prostovani, „arabii” vostri sunt Oprescu, Chiliman, Udrea, Videanu, Hrebenciuc…plus alte mii si mii!

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Septembrie 15, 2015 la ora 19:31

      Va marturisesc ca imi place ca aveti simtul umorului. Tot asa, in gluma, indraznesc si eu sa va adresez cateva intrebari, cu riscul de a ma identifica cu „prostovanii”, insa cu scuza ca au caracter exclusiv retoric. Sustinerea financiara a receptionarii, intretinerii si integrarii migrantilor, gestionarii eventualelor actiuni teroriste (ale celor 2% dintre migranti care conform specialistilor – D Cameron, Elias Bou Saab etc.- sunt teroristi), se face cu fonduri publice. Cum despre cresterea cheltuielilor si scaderea taxelor tocmai s-a dezbatut aprig in contextul accentuarii deficitului bugetar, este da asteptat ca o sporire suplimentara a cheltuielilor publice sa conduca la o majorare a taxelor. Intrebare: sunt de acord cetatenii romani cu o crestere de taxe pentru sprijinirea umanitara, cu caldura, a imigrantilor asiatici? Oare cat de prostoivani pot fi prietenii nostri unguri, care de teama extraterestrilor au inchis frontiera cu serbia? Dar pentru a construi un gard la frontiera cu Romania? Cat de prostovani pot fi germanii , care de frica invaziei mayase au inchis frontiera cu Austria?!

      Răspunde
       
      1. Ionut D
        Septembrie 16, 2015 la ora 20:05

        Ati inteles tot, dar de fapt n-ati inteles nimic. Furturile pe care le fac „alesii neamului
        ” depasesc cu mult costurile INTRETINERII imigrantilor (nu am spus integrare, deoarece peste asta trebuie in primul rand vointa, atat din partea lor cat si din partea noastra, nu bani).
        Imigrantii nu vor sa vina in Romania, logic de altfel. Noi pur si simplu suntem nebuni cand credem ca vine Hassan sa se arunce in aer in RO. Pana se detoneaza ii fura cineva telecomanda. E bine ca ascultam totusi de toti politicienii politici corect, cu priviri de pesti fierti si ne consideram „mici nazisti” pentru ca vrem sa se respecte legea si ne dorim ca fenomenul migratiei sa fie stopat la sursa, nu rezolvat in europa.

        Răspunde
         
  • cetatean r
    Septembrie 15, 2015 la ora 14:08

    domnule Guran,
    asistam la o problema globala generata de politicile aberante ale marilor puteri. nu cred ca integrarea migrantilor arabi este o solutie. trebuie tratata cauza nu efectul, decat o integrarea unor cetateni mai bine cheltuirea banilor europeni pentru rezolvarea rapida prin distrugerea cauzei adica atat a isis cat si a adeptilor dictatorului sirian(nici unii nu sunt de fapt deranjati suficient de marile puteri, atacurile de aviatie sunt in fapt o frectie cu diana la un picior de lemn, fara un atac coordonat la sol) iar banii europeni sa fie destinati reconstructiei tarilor distruse de razboi (de ce nu un nou plan Marshall). Pana atunci calmarea situatiei prin ajutorarea migrantilor pe loc si reintoarcere acestora cat mai curand acasa. situatia se va complica foarte mult si la frontierele statelor europene vor avea loc conflicte de frontiera care pot genera conflicte intre tarile europene adica exact ce doresc teroristii isis.

    Răspunde
     
  • Tbc
    Septembrie 15, 2015 la ora 13:31

    Eu nu inteleg cum si cine selecteza refugiatii, daca sunt 6000 genii parca n-ar fi o problema sa-i primim.

    Răspunde
     
  • Cris
    Septembrie 15, 2015 la ora 08:12

    Felicitari pentru debutul la Digi24… Chiar a fost interesanta emisiunea, cu subiecte pertinente.

    E greu de spus daca mai exista Schengen sau nu. Cert este ca frontierele UE au picat ca niste bete de chibrit la prima fortare mai serioasa. Ce ar fi daca in America s-ar putea intra la fel de usor, cu barca ??? Ar fi America plina de tziygani si sirieni.

    Eu am mari indoieli ca acesti oameni strabat mii de km pentru a munci in Germania. Peste 80% din ei se duc pentru ajutoare sociale si o ciorba calda acolo…

    Răspunde
     
  • Caraba
    Septembrie 15, 2015 la ora 01:17

    „finanţarea cazării lor până la integrare cu 6000 de euro pe cap de refugiat într-un an” – contravine cu legea 15 din 2 aprilie 1996: majoritatea refugiatilor provin din Afganistan si Iraq calatorind via Siria si perioada maxima de sedere in Romania este de 6 luni plus (eventual) 3 luni, si nu este vorba de „integrare” (care probabil implica acordarea cetateniei) ci de sedere „în condiţiile stabilite de lege pentru străini”.
    Despre tranzitarea spre Germania a imigrantilor (trec si eu peste cele 6 miliarde de euro, care nu pot fi luate in Germania pentru ca trebuie „rambursati” statului care finanteaza „în limitele disponibilităţilor financiare”), nu stiu cum este cu fotbalistii aia, dar sa traiesti cu arabi care sunt convinsi ca au toate drepturile, nu este tocmai la fel ca si cu ciinele din poveste. Arabii israelieni stiu ca au drepturi dar stiu precis in ce conditii – Romania nu are aceasta experienta si populatia va avea mari probleme. Si nici eu nu sunt nazist, cum nici ungurii nu sunt (ei probabil ca s-au informat mai bine). In orice caz, ciupercile (parazite) nu cauta neaparat soare „german”, se vor inmulti unde vor avea conditii prielnice (nu este vorba de bani, ci despre pasaport european – care se poate obtine, cred, si din Romania).

    Răspunde
     
  • Constantin
    Septembrie 15, 2015 la ora 00:23

    Se intampla ca asupra acestui subiect sa am acceasi opinie cu autorul articolului. Dincolo de comentariile si luarile de pozitie emotionale ale catatenilor, in fond este vorba despre interese politice si manipulare. Iar, unde este vorba despre manipulare, mass-media este unul dintre instrumentele favorite si eficiente. Cei cu optiuni politice de dreapta sunt impotriva acceptarii neconditionate a valului migrator asiatic, in vreme ce adeptii stangii pastreaza optiunile internationaliste (care la un moment au mers pana la desfiintarea statelor-inclusiv dezmembrarea Romaniei, dupa cum ne amintim), doresc primirea tuturor celor care vor sa ajunga in Occident (mai putin romanii si bulgarii, desigur). Lor li s-au raliat cetateni cu opinii mai moderate, ori mai radicale, inclusiv adeptii „occupy nowhere”, sau anarhistii de ambele extreme. O atitudine neutra este cea care face haz de situatie, precum cea a Charlie hebdo, care propune la promotie „2 menu enfent pour le prix d’un”, pentru ca arabi sunt destui, iar marea este mare. Dupa gustul meu, glumele Charlie sunt un pic cam picante, dar cei de stanga „sunt Charlie” si sustin libertatea totala de exprimare.

    Răspunde
     
  • m
    Septembrie 14, 2015 la ora 22:35

    Sincer sa fiu, m-au obosit rau conationalii mei, si tu Moise, si aia primitori, si aia neprimitori.
    Am inteles ca deja sunt in Romania peste 4000 de sirieni, nu stim daca teroristi, invadatori, refugiati sau emigranti, habar n-avem de ei, nu le-am dat nici macar un pahar de apa, dar ne perpelim pentru aia 1700 care o sa vina si o sa plece precum cei din Letopisetul doamnei care mai scrie din cand in cand pe aici. Acum se reaseaza taberele pro si contra tribunului etern. N-ai ambitie daca nu bagi un articol cu ceva implicatii economice sau macar sociale. Ohh, dar la astea se sacrifica doamna :). Bai da` mai munceste cineva corect, aplicat, cu rezultate in tara asta? Se mai distreaza careva? Mai face cineva altceva in afara de a se plange, de a se certa sau de a baga de vina? Ok, din cand in cand nu-i bai, da` una-ntruna…

    Răspunde
     
  • popescu
    Septembrie 14, 2015 la ora 21:02

    Domnule moise daca va vindeti asa ieftin va dau eu 6000 si puteti pleca in Getmania si puteti contribui la sistemul german puteti manipula si acolo pentru un salariu decent. Rusine. Se invarte in mormant Stefan cel Mare si Sfant.

    Răspunde
     
    1. All
      Septembrie 14, 2015 la ora 23:01

      Ai uitat sa zici de tepes.

      Răspunde
       
  • Nick
    Septembrie 14, 2015 la ora 18:57

    Noi nu suntem doriti dar cote de alocare stiu sa ne faca? Atunci sa se descurce cu politica internationala si cea economica! Ca noi vom primi, pe cine merita sa fie la noi! Schoengen, nu este pentru noi si nu va fi degraba, dar …noi trebuie sa fim ceea ce am fost dintotdeauna… „Granicerii Europei!”

    Răspunde
     
  • szilbereisz zoltan
    Septembrie 14, 2015 la ora 18:23

    dl Guran…dl Orban va avea dreptate…cu vorbe nu se pot rezolva aceste probleme….eu nu cred ca noi eram instare sa rezolvam mai bine aceasta problema a emigranti..lor…timpul va demonstra aceasta problema.Ungaria nu inchide granita in fata refugiatilor de drept…ei sunt primiti in continuare….in media romaneasca se vehiculeaza multa neadevaruri

    Răspunde
     
  • Gigi
    Septembrie 14, 2015 la ora 18:22

    Mereu i-am dat dreptate lui Moise, dar aici nu. Nu cred ca ai trait printre sirieni, arabi, algerieni, etc. acestia nu se schimba si nu se lasa schimbati de cultura tarii in care merg pentru ca leste interzis de imami. Uita-te la UK, care nu a reusit, uita-te la Franta care nu a reusit decat sa ii faca mai islamisti. Nu i-aeducat si nici nu au fost naturalizati. Iar povetsea demigrafica este pur si simplu o gogoasa politica, ei nu devin consumatori sau muncitori harnici care vor ajuta neamtul la pensie. vor face enclave si se vor rascula, vor schimba fata Germaniei. Am locuit 4 ani in tari nord africane, ei nu se schimba ci vor impune schimbarea. De ce nu au fost in stare sa rezolve singuri in Siria problema? Ei nu pot fi pasnici pentru ca nu sunt lasati sa gandeasca pasnic.

    Răspunde
     
  • sandy
    Septembrie 14, 2015 la ora 18:16

    Daca vedem la o scara mai mare… sunt ca rromii care vin din Franta, 300-1500euro sa vina inapoi.
    La „emigrantii” astia cineva a pierdut/cheltuit niste bani, au lasat o bruma in fiecare tara prin care au trecut (in afara de gunoaie).
    Ceea ce e de retinut ca: acesti oameni au fost desradacinati de tara lor (sunt ai nimanui acum), tara vanduta si probabil in cel mai apropriat moment exploatata pt minerale/metale/combustibili, o parte din ei au „ramas” pe drum. Este un mod josnic de a face „Germania” sa plateasca pentru ceva (ca inceputul primul razboi mondial) si sa se cucereasca o tara/o zona fara razboi si sa fie implicati.
    Nu vin astia in Romania nici fortati.

    Răspunde
     
  • marius iasi
    Septembrie 14, 2015 la ora 18:01

    Sunt multe argumente sa nu ne isterizam. Problema e ca ele nu functioneaza pe isterici.
    Internetul romanesc a devenit atat de urat in ultimul timp, atata xenofobie si ura, atata prostie pura. Am citit comentarii ca sa-i impuste, ca sa-i arunce in mare, maimutoi islamisti, si altele de genul. Si nu putine.

    Răspunde
     
  • alex_b
    Septembrie 14, 2015 la ora 17:50

    Sa ramai in Germania nu este chiar asa usor, nu stiu ce impresie au ei, dar nu alearga cainii cu covrigi in coada. In primul rand ca daca nu ai cetatenie ai mai putine drepturi, iar daca nu esti din UE sederea ta depinde de viza, care poti sa primesti pe 1-5 ani si totul sa fie ok si dupa 5 ani sa nu mai primesti si sa fii nevoit sa pleci din tara. Viza o primesti daca ti-ai gasit un job, de asemenea apoi de poti inregistra la o primarie (pentru a primi dreptul de sedere). De aceasta inregistrare la primarie (Anmeldung) depind foarte multe lucruri, pentru ca fara asta nu iti poti face un abonament la mobil sau deschide un cont bancar de ex.

    Deci fara un job aici nu poti pleca asa usor in Germania, chiar daca esti refugiat in Romania. UN angajator va avea mai putine batai de cap sa angajeze pe cineva din UE fata de non-UE.

    Răspunde
     
  • A
    Septembrie 14, 2015 la ora 17:30

    Domnule Guran, dumneavoastra sunteti un om cu capul pe umeri si as putea spune ca foarte destept si va apreciez foarte mult, sincer daca maine ati candida la presedentie v-as vota fara doar si poate si fara sa stau pe ganduri dar cateodata consider ca trebuie sa gandim si mai putin economic, adica din punct de vedere economic sunt perfect de acord dar acesti oameni au altceva in cap si alte planuri cu Europa, nu vin astia la munca in niciun caz, poate nici la distrus Europa ca sa nu exagerez dar nici prea bine nu o sa fie cu ei si bani de urma astora nu face nimeni…poate sa le dam bani nemtilor pentru ce potop lasa astia in urma

    Răspunde
     
  • Ina
    Septembrie 14, 2015 la ora 17:20

    Nu e numai despre bani, ci și despre libera circulație prin Europa: în primii ani după căderea Cortinei de Fier, emigranții din țările foste comuniste au fost oameni calificați în diverse domenii. În ultimii ani a plecat forță de muncă slab calificată sau chiar de-a dreptul necalificată ori neinteresată de muncă. Azi, criza imigranților arabi oferă Occidentului pretextul perfect de a reinstitui controlul la granițe, astfel încât țările bogate să poată din nou alege cine rămâne și cine pleacă dintre imigranți. Inclusiv dintre imigranții est-europeni.

    Răspunde
     
    1. Lucia
      Septembrie 15, 2015 la ora 18:23

      Trist dar adevarat. Deocamdata sunt direct vizati primitorii de ajutoare sociale, de f curand s-a dat un verdict la tribunalul din Berlin pt sistarea ajut social unui cetatean european, se pregatesc legislatii priv accesul la piata muncii, inclusiv neplata ajut de somaj in cazul acelorasi cetateni.

      Răspunde
       
  • MMA
    Septembrie 14, 2015 la ora 17:11

    Legat de migrantii alocati Romaniei ai omis un lucru: Romania nu este in Schengen deci, terotetic, un migrant nu ar putea trece granita in Ungaria in drumul lui spre Germania. Dar, daca stau sa ma gandesc, legatura dintre aducerea in discutie a intrarii Romaniei in Schengen si acceptul Romaniei de a prelua migranti parca nu mai e atat de lipsita de logica.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase