Azi reîncepem România în Direct. Dezbaterea verii: Codul Fiscal

de Moise Guran

Moise-Guran-isi-intra-de-azi-in-paineReluăm de astăzi (ora 13.15, de luni până vineri) emisiunea România în Direct, programul ce vă permite dumneavoastră ascultătorii Europa FM să vă spuneți opinia în direct la radio. Cea mai importantă temă de dezbatere a acestei veri a reprezentat-o întoarcerea Codul Fiscal în Parlament de către președintele Klaus Iohannis, după ce fusese aprobat aproape cu unanimitate la finalul lunii iunie.

O scurtă recapitulare a evenimentelor mai întâi:

  • – proiectul de Cod Fiscal a fost făcut public pentru prima dată în luna martie a acestui an, dar asta după mai bine de șase luni în care au existat consultări cu mediul de afaceri în special;
  • – a surprins Opoziția prin numeroasele prevederi liberale, chiar ultra-liberale după unii; deși discuțiile despre cota generală de TVA au monopolizat discursul public, proiectul inițial mai prevedea reducerea accizelor la carburanți, renunțarea la impozitul pe infrastructură, reducerea impozitului pe micro, în funcție de numărul de angajați, impozit zero pe dividende, plafonarea CAS-ului, iar apoi, din 2017 scăderea lui; dar atenție, mai prevedea și un soi de descentralizare ce permitea autorităților locale să majoreze impozitele pe proprietate.
  • – încurajat de veniturile mari la buget, Guvernul a devansat data și de la 1 iunie a redus la 9% TVA-ul la alimente și servicii alimentare
  • – totuși în Codul ieșit din Parlament la finalul lunii iunie s-a renunțat la reducerea impozitului pe micro și s-a convenit ca impozitul pe dividende să scadă la 5%; în același timp, cota generală de TVA ar fi urmat să scadă de la 24 cât e acum la 19%
  • – acesta din urmă a fost principalul argument ce a determinat mai întâi BNR, iar apoi și pe președintele Iohannis să declare că acest proiect ar fi fost nesustenabil și să ceară reexaminarea lui
  • – deloc de neglijat, în paralel au pornit și discuțiile privind majorări salariale în sectorul bugetar; deja guvernul a adoptat o ordonanță ce majorează de la 1 octombrie cu 25% salariile din sănătate
  • – între timp sesiunea extraordinară convocată la finalul lunii august a eșuat, PSD și PNL s-au înțeles să rediscute Codul Fiscal în sesiunea ordinară din această toamnă, dar, mai important, în varianta agreată, majoritatea măsurilor prevăzute în proiectul original vor fi amânate pentru 2017, discuțiile concentrându-se pe reducerea TVA la 20%, iar nu la 19%, așa cum se votase în iunie.

O vară destul de densă așadar, o vară cu doi actori principali destul de puțin prezenți, mă refer la premierul Ponta și la președintele Iohannis, dar o vară cu discuții pe contre purtate mai mult între personaje secundare, așa cum sunt liderii celor două partide și chiar, dacă mi se permite, cu tot respectul, guvernatorul Mugur Isărescu. Acum, la sfârșitul verii, noi aici la România în Direct vom trage linie și vom calcula în ce măsură interesul nostru al tuturor, căci Codul Fiscal este un plan legat de taxele noastre, în ce măsură interesul nostru al tuturor a fost sau nu reflectat în acest evoluții.

Vă adresez o întrebare simplă, dar o să vă rog pe fiecare dintre dumneavoastră să vă argumentați răspunsul. Nu mă aștept la o discuție de experți, ci la una de cetățeni care plătesc taxe. Așadar întrebarea de astăzi este dacă președintele Iohannis a procedat înțelept sau dacă a procedat greșit, atunci când a decis să nu promulge Codul Fiscal, ci să îl trimită în Parlament pentru a fi rediscutat. 

Vă reamintesc, pentru a intra în direct trebuie să vă înscrieți la cuvânt sunând la 0372/069599 (număr cu tarif normal).

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

25 răspunsuri la Azi reîncepem România în Direct. Dezbaterea verii: Codul Fiscal

  • ananda
    Septembrie 4, 2015 la ora 22:38

    Vi se pare normal ca un PFA sa plateasca CAS 26%, iar acum sa mai creasca cu inca 10%? Vi se pare firesc ca, desi nu ai profit in primul an, statul sa te oblige sa platesti cas si cass? Am tot auzit ca dupa 1 iunie, oamenii de afaceri vor discuta cu cei din guvern si va fi mai bine: taxele se vor plati pe net, firma ti-o vei putea infiinta tot pe net, in 10 minute, ca la Londra sau ca in toata lumea civilizata, si-asa mai departe. Dupa 1 iunie, evident ca nu s-a mai auzit nimic, oamenii de afaceri au plecat in vacanta. Cat va mai dura? Trebuie sa plecam toti din tara? De ce nu-si poate infiinta cineva o firma fara sa plateasca atatea taxe? De ce guvernul nu face sa fie atat de rentabile intreprinderile, agricultura si ce mai exista la stat incat impozitele sa fie decente?

    Răspunde
     
  • Alex
    Septembrie 2, 2015 la ora 11:04

    Eu cred ca, codul fiscal in varianta originala a fost foarte bine gandit. Valcov a preferat sa se duca la puscarie, decat sa pice codul fiscal din cauza vinovatiei lui (nu ca nu ar fi meritat sa mearga sau ceva).

    Apoi, cineva, banuiesc eu asa ca Dragnea, s-a gandit ca liberalii urmeaza sa vina la putere si nu merita un asemenea avantaj pus in varianta originala de catre PSD, si s-a gandit sa il saboteze dar vina sa pice tot pe natangii de liberali. Asa ca a plusat cu majorarea salariilor prin Ponta, asa cum suntem de acord, intr-o maniera negandita, comunista, barbara, cu 25% pentru toata lumea. Absurd!
    Total atacabil, acum prin alta marioneta, Alde Isarescu. Nu pot sa il uit pentru asta. In loc sa atace marirea salariilor vehement, a dat in codul fiscal. De, e mai popular asa.

    Asa ca presedintele, a picat in plasa de a respinge, dupa luni si luni de zile. E o mare nenorocire si denota prostia d-lui Iohannis pe care l-am votat cu toata inima. Dupa ce din martie stiam de codul fiscal, discutat si aprobat in unanimitate, era ca si facut, in sfarsit lucrurile se stabilizau, pe fagasul normal, intelegeam si eu strategia Romaniei pe termen lung si am putut as imi fac un plan de afaceri, mi-am facut companie, la fel ca multi altii, vine august si dl Iohannis sparge visele reducand Romania inapoi in statul feudal unde luptele pentru putere nu se termina niciodata si pleaba are de suferit. Cum a putut sa distruga stabilitatea in ultimul moment, sa alunge investitorii dupa 6 luni??

    Răspunde
     
  • ovi
    Septembrie 2, 2015 la ora 00:56

    Prea mare birocratia de la noi. Am venit azi acasa cu o sacosa mai sa se rupa, plina de registrele necesare pentru o intreprindere individuala.Sincer m-am cam intristat cand am vazut cate sint in sacosa. Am mai si fost umilit la ANAF ca m-au pus sa numerotez foile de la registru special pentru inregistrarea banilor personali. M-am simtit deja tratat ca un infractor..Tipa de la ghiseu a ras spunand:stati sa vedeti cand va vor veni impozitele….
    Oare asa e si in celelate tari din UE sau doar la noi se cer atatea registre si taxe raportate la salariu?Acolo oamenii sint mult mai relaxati, deci exista un sistem care sa nu ne chinuiasca. Intrebarea este cand?

    Răspunde
     
  • UN OARECARE
    August 31, 2015 la ora 20:35

    De citit ptr cei care au punctul de lucru acasa:
    Art. 459. – (1) În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în
    proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea
    impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidențial conform
    art. 457 cu impozitul determinat pentru suprafaţa folosită în scop
    nerezidenţial, conform art. 458.
    (2) În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu
    fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se
    calculează conform art. 457.
    (3) Dacă suprafeţele folosite în scop rezidenţial şi cele folosite în
    scop nerezidenţial nu pot fi evidenţiate distinct, se aplică următoarele
    reguli:
    a) în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu
    fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se
    calculează conform art. 457;
    405
    b) în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu
    fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar cheltuielile cu
    utilitățile sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfăşoară activitatea
    economică, impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor
    art. 458.

    In cazul meu un cabinet de contabilitate, voi face urmatoarele:
    1 merg si declar la registru comertului exact suprafata folosita.
    2 Nu reevaluez cladirea deoarece este mai convenabil tariful /mp de la art 457 respectiv 1000 ron mp. suprafata declarata 10 mp * 1000 * 2% =un impozit local de 200 lei + diferenta pe persoana fizica.

    Răspunde
     
  • Mihai Maier
    August 31, 2015 la ora 18:30

    Greu de raspuns la intrebarea ta Moise pentru ca is convins ca presedintele are unele informatii pe care eu nu le am. Poate si Isarescu sa aiba aceleasi informatii care l-au rasgandit?

    La TV cand revii?

    Mihai

    Răspunde
     
  • bogdan
    August 31, 2015 la ora 17:04

    Nu pricep de ce se bate atit apa-n piua cu reducerea impozitului pe dividende? Va inflori economia in felul asta? Vor deveni afacerile mai profitabile?

    Pin la urma dividendele sunt un venit personal, care a r trebui impozitat ca orice venit sau chiar ca orice salariu. De ce un salariat cu 5000 de euro net tre sa plateasca, CAS, CASS, somaj, etc iar unul care are firma si scoate banii ep dividende plateste mai putin? Nu incurajam in felul asta ca doar cei cu salarii mici sa ramana salariati, iar restul sa-si faca firme si contracte de consultanta? Pin la urma ca salariat platesti 45%, ca firma 30-35%. Daca scadem impozitul pe dividende la 5% si ajungem ca firma sa plateasca 20-25% impozit, mare parte din salariile de macar 1000 de euro se vor muta pe firma. Si atunci cine va mai plati CAS, CASS, somaj? Doar fraierii cu 1000-1500 de lei?

    Inteleg intr-o oarecare masura taxa pe stilp, inteleg supraacciza la carburant (desi as prefera niste autostrazi de banii aia, mult mai utile economic). Dar nu inteleg de ce e asha mare revolutie fiscala reducerea impozitului pe dividende.

    Răspunde
     
    1. sm_noname
      August 31, 2015 la ora 18:17

      Pentru Bogdan
      Impozitul pe dividende reprezinta o dubla impozitare (acum nu doresc sa ii iau apararea celor care sunt asociati intr-o firma, ci sa dau un exemplu), mai exact asociatul/asociatii aduc bani sau altele in unitate si doresc sa obtina un profit. Doar ca, o data se plateste impozit pe profit de 16% sau impozit pe venit de 3%, dupa care se mai plateste inca si impozitul pe dividende.
      Dupa parerea mea personala, aceasta decizie poate venii in urma a doua posibili doleante:
      – cei de la ANAF deja doresc sa obtina venituri din dividende, deoarece pentru moment majoritatea unitatilor nu repartizeaza profitul si nu acorda dividende (nu vor sa plateasca cei 16% impozit);
      – sunt cateva persoane care au reusit sa faca lobby in asa fel, incat dupa mai multi ani pot sa-si scoata dividendele din firma cu un impozit redus (totusi 11% ii ceva).

      Răspunde
       
    2. Stelian F
      August 31, 2015 la ora 19:07

      Total gresit calculul dvs.
      Un salariat plateste in jur de 30% impozite pe acel salariu. Angajatorul plateste si el 23% pentru aceeasi bani platiti ca salariu net angajatului.
      Angajatorul (producator) vinde un produs cu 1000 lei, sa spunem. Pe materiale sa spunem ca plateste 500 de lei. Pe utilitati sa spunem ca mai plateste 100 lei. Deci partea lui din banii pe produsul vandut este de 400 lei.
      Toate impozitele le plateste din acesti bani.
      In primul rand plateste TVA pentru 400 lei.
      Din banii ramasi plateste salariile plus partea lui de impozite la aceste salarii. Daca aveti pe cartea de munca 1000 lei salariu brut, acela este salariul dvs. Angajatorul dupa ce va da dvs 1000 lei (salariu net plus impozitele dvs) mai plateste si el 230 lei la stat, cei 23% partea lui de impozite la salariul dvs.
      Din banii ramasi plateste taxa pe stalp si nu mai stiu daca mai sunt alte impozite asemenea caci am inchis firma de mult.
      Ce-i ramane se numeste profit care este impozitat cu 16%
      Ca sa-i ia plateste impozit pe dividende 16%.
      Acum ia adunatile dvs si vedeti ca angajatorul pe banii ridicati din firma nu plateste numai 30-35% asa cum spuneti dvs. Ci mult mai mult, caci aceeasi bani sunt impozitati de mai multe ori.

      Răspunde
       
    3. Stelian F
      August 31, 2015 la ora 19:22

      Salariatul plateste mult mai putin impozit decat angajatorul si nu are stresun angajatorului de a plati salarii, de a avea stocul de materiale necesare, de a plati impozitele enumerate mai sus, de a produce in conditii ridicate de productivitate si calitate, de a vinde produsul fabricat…
      Aceste toate griji le are pe langa grijile angajatului pe care si el le are, familie, rate, reparatii casa/masina..

      Răspunde
       
  • mihai
    August 31, 2015 la ora 16:56

    Se creste povara fiscala pe dividende 16% + 5.5% anul viitor. Se pierde o ocazie buna pentru a incuraja initiativa privata autohtona dar din pacate se vrea colonizare.
    RUSINE ! dati salarii imbecililor de bugetari sa va voteze gunoaie ce sunteti ! ( cu exceptia medicilor care merita chiar mai mult ) Pe termen lung toti pierdem bugetari sau privati !

    Răspunde
     
    1. Sil
      August 31, 2015 la ora 21:13

      In sfarsit ai pus punctul pe i. Codul in foema acruala creste la greu impozitele: dividende de la 16% la 21.5%, pfa-uri de la 16% la 32%, se introduce impozitul pe apartamentele unde au sediul firmele si e de 20 de ori mai mare..
      Problema e ca dupa declaratiile de azi ale lui Ponta referitoare la canicula, sunt mai mult ca sigur ca forma initiala a codului nu ramanea asa, o modifica ponta pana la urma sa fie cum e mai rau pt firme si bine pt bugetarii puturosi si asistatii sociali..

      Răspunde
       
      1. Dan
        Septembrie 1, 2015 la ora 08:13

        De unde le scoateţi?

        Răspunde
         
  • UN OARECARE
    August 31, 2015 la ora 16:49

    Codul Fiscal in forma initiala a avut pentru prima data o logica cap coada. De fapt a fost o redistribuire a bugetului, foarte putine scaderi(scade Tva-ul, scade Impozitul pe dividende, creste sanatatea, creste contributia la pensie, cresc impozitele locale, scade acciza). Prima scadere de CAS a durat exact 3 luni, dupa care s-a majorat baza si tot acolo s-a ajuns. La fel ar fi fost si cu codul votat, ne bucuram 6 luni dupa care reveneam la aceeleasi sume de bani achitate. Nimeni nu s-a plans cand a crescut salariul minim (baza de impozitare) care practic a anulat scaderea Cas-ului. In cazul impozitului pe dividende s-a prezentat reducerea la 5% cand de fapt corect ar fi fost 5% impozit +5,5% sanatate. Dupa interventia marilor specialisti care au transformat bancile in ghisee de achitat facturi, vom avea in 2016 un impozit de 16% + 5.5% sanatatea. Impozitarea dividendului pentru nerezidentii care detin peste 10% din capitalul social impozitul este zero!(ce zic specialistii?) Amanarae plafonarii CASS si CAS va atrage costuri suplimentare pentru toti platitorii de taxe. PFA-urile in 2016 vor avea un an de cosmar. Cel mai corect ar fi ca forma votata sa intre in vigoare in totalitate in 2017 (pacat ca specialistii au zis ca nu se poate din 2016), cu exceptia cotei de TVA care poate intra din 2016. Sper sa se coreleze impozitele si taxele astfel incat sa nu platim mai mult decat in 2015.

    Răspunde
     
    1. sm_noname
      August 31, 2015 la ora 18:36

      Penntru UN OARECARE
      Nu in toate cazurile se plateste sanatate (5,5%) pentru dividende, ci doar daca nu se obtin deja anumite tipuri de venituri (ex: salarii, din activitati independente etc.).

      Din pacate cei cu PFA/II/IF daca vor trebui sa plateasca obligatoriu si CAS (pensie) de 10,5%, indiferent daca deja platesc deja aceasta contributie si pentru alte venituri o sa fie durere.

      Răspunde
       
      1. un anonim
        August 31, 2015 la ora 19:52

        Nu se plateste sanatate in actualul cod. in cel nou nu sunt exceptii. se va cumula 5.5% la toate sursele de venit.
        art 176 (codul trimis spre promulgare)
        (2) Pentru persoanele fizice care realizează venituri din dividende,
        baza lunară de calcul a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate
        171
        reprezintă totalul veniturilor brute din dividende, în bani sau în natură,
        distribuite de persoanele juridice, realizate în cursul anului fiscal precedent,
        raportat la cele 12 luni ale anului, şi nu poate fi mai mare decât valoarea a
        de 5 ori câştigul salarial mediu brut prevăzut la art. 139 alin. (3), în vigoare
        în anul pentru care se stabilește contribuția.
        Pana anul acesta Pfa-ul era scutit daca era salariat sau putea sa opteze ptr acel minim, de la anul baza de calcul este diferenta intre venituri si cheltuieli. Singura veste intradevar ca procentul este de 10.5. Plafonarea cel putin ar trebui sa intre din 2016.

        Răspunde
         
  • Robert
    August 31, 2015 la ora 16:32

    Dupa mine a procedat bine. Deoarece, mi-e cel putin, imi pare ca sunt mult prea multe reduceri vs promisiunile de cheltuieli (salarii, etc.).
    Pe de alta parte acuzam ca nu putem face deficit mai mare si nu avem bani de investitii, dar atunci de ce reducem taxe in loc sa reintroducem acei bani in investitiile atat de necesare (autostrazi, etc.)?
    Din punct de vedere politic, imi pare o capcana a domnului Ponta. Simtind ca poate va fi nevoit s-a renunte la guvernare sub presiunea acuzatiilor, a lasat cartoful fierbinte pt. noul PNL, care neputand sa se descurce cu toate majorarile de cheltuieli si scaderea incasarilor la buget o sa fie nevoit sa ridice unele taxe, la anul PSD-ul urmand sa strige „noi le-am redus, iei le-au crescut, votati-ne pe noi”

    Răspunde
     
  • Dragos
    August 31, 2015 la ora 16:31

    Nu cred ca a facut bine domnul presedinte LIBERAL Iohannis pentru ca a dat sansa unor schimbari aberante. Se aplica CASS la toate veniturile, dar fara plafonul de 5 salarii medii, dar plafonul minim de 12 salarii a ramas. A fost amanata reducerea de impozit pe dividende, deci la anul se va plati 21.5% (crestere efectiva de taxa), taxa pe constructii a ramas, la fel si acciza la benzina, iar preturile nu vor scadea prea mult pe motive de reducere TVA.
    Economia nu e punctul forte al domnului presedinte, dar macar cei cativa consilieri puteau sa sugereze o scadere a cheltuielilor statului pentru reducerea deficitului si nu pastrarea si marirea unor taxe aberante.

    Răspunde
     
  • mefisto
    August 31, 2015 la ora 15:35

    Pentru mine ca si mic intreprinzator nu e nicio diferenta, noul cod fiscal rade IMM-urile care au mai ramas in picioare. Se pare ca asta e unul dintre scopurile acestuia (si de dinainte si de dupa retrimiterea la Parlament). Pur si simplu ii incurca o clasa medie puternica.
    Pe Carrefour si pe ceilalti de aceeasi dimensiune nu am de ce sa-i plang de mila. Vor externaliza profitul ca de obicei. Produsele nu se vor ieftini, la o reducere atat de mica a TVA-ului nu se va complica nimeni.

    Răspunde
     
  • N!ck
    August 31, 2015 la ora 14:50

    Depinde de care parte a baricadei esti. Daca esti membru PNL presedintele a facut bine ca nu promulgat codul fiscal. Daca esti de partea oamenilor de afaceri, a majoritatii parlamentare si nu in ultimul rand a cetatenilor atunci presedintele a facut rau.

    Răspunde
     
  • Sorin
    August 31, 2015 la ora 14:17

    Da, a fost bine ca a fost retrimis, desi nu din motivele lui Iohannis. Si eu cred ca un TVA atat de mic la toate produsele ar fi dus la nesustenabilitate. Tema TVA-ului a devenit un concurs de supralicitare pana la un nivel la care cineva sa zica „gata, prea mult”. Cred ca masura de scadere a TVA-ului a fost pusa acolo ca subiect de negociere in scopul de a trece codul fiscal iar intentia autorului a fost sa nu se modifice atat de mult TVA-ul si sa se ajunga eventual la un TVA diferentiat si pentru alte produse (produsele energetice de exemplu) iar TVA-ul general sa ramana acolo la 24 %. Celelalte masuri, impozite locale diferentiate, taxarea mai mica a muncii, impozit pe dividende redus samd erau cele cu adevat importante si ar fi ramas la fel. Un fel de distragere a atentiei.
    TVA-ul diferentiat la produsele energetice ar fi creat efecte benefice si pentru angajati si pentru angajatori, si ar fi impulsionat consumul de produse made in RO (cu exceptia gazului Rusesc).
    Probabil ca Iohannis a cerut retrimiterea codului ca sa nu il lase pe Ponta sa isi tina cupa in mana, poate sunt rau, dar adevarul e ca nu a dat semne ca ar faceo si din alte motive.
    Pana la urma o idee buna, modificata atat de mult pana s-a creat o rezistenta din partea celor considerati „mai cu cap”, Isarescu imi vine in minte.
    Oare este incompetenta sau sa-i suspectam ca atunci cand au votat consesul ambele parti se gandeau cum sa-i saboteze si cum sa faca sa para ca e vina celuilalt.

    Răspunde
     
  • TOMA
    August 31, 2015 la ora 13:53

    Reducerea fiscalitatii tratata simplist, cu rasciotul.
    Deficienta majora a masurilor o reprezinta, in afara deficitului bugetar de 1, 2 sau 3%. lipsa analizelor de fundamentare a taxelor,impozitelor si contributiilor ca mecanisme si instrumente predictibile si sustenabile pentru determinarea resurselor financiare si constructia unor bugete care sa asigure si sa furnizeze stabilitate economico-sociala pe termen mediu si lung, prin:
    1) Echilibrarea nivelului si structurii diverselor categorii de taxe,impozite si contributii in raport de necesarul resurselor financiare bugetare pentru functionarea statului de drept intru progresul comunitatii in armonie si justitie sociala, cu gradul de suportabilitate de catre cetatean si de capitalul economic, precum si echilibrul intre sectoarele si activitatile economiei nationele.
    2) Echilibrarea contributiilor la formarea veniturilor bugetare intre CETATEAN –in tripla sa calitate de propietar al fortei de munca si de bunuri mobile si imobile, consumator de bunuri si servicii publice si private si contribuabil la bugetele de stat si local, direct si/sau indirect, si OPERATORII ECONOMICI prin utilizarea capitalului ,propriu si/sau imprumutat, ca generator de uzufructu-profit.
    3).Utilizarea cu economicitate, eficacitate si eficienta a taxelor,impozitelor si contributiilor colectate, astfel,ca banul contribuabilului sa fie folosit în folosul lui și numai în folosul lui, orice cheltuială sa fie făcută cinstit.

    Răspunde
     
  • Vrabie George Teodor
    August 31, 2015 la ora 12:45

    Nu pot aprecia detaliile tehnice ale acestui cod fiscal, nu sunt in masura sa imi dau cu parerea daca e viabil din punct de vedere economic; dar pot spune ca era de dorit sa fie promulgat pentru ca, politic vorbind, reprezenta un consens pentru aceste partide aflate in parlament, ambele parti, putere si opozitie fiind de acord cu prevederile acestuia..Acest aspect devine important daca ne gandim ca, un guvern poate fi schimbat, urmeaza alegeri, dar fiind acceptat de ambele parti, forma un punct de stabilitate extrem de important pentru evolutia economica.

    Răspunde
     
    1. cristi
      August 31, 2015 la ora 13:15

      Problema este ca atunci cand dai toti se bucura si le percep ca un drept castigat pe care este foarte greu sa il mai iei inapoi (sa ne amintim cresterile bugetare aiuritoare ale lui Tariceanu si ce greu a fost pentr guvernarea Boc sa ia decizii nepopulare care i-au sinucis politic). Asa si cu codul asta fiscal: foarte multe reduceri care nu aveau sustenabilitate practica tinand cont ca nu veneau la pachet si cu o reforma serioasa a statului.

      Răspunde
       
      1. UN OARECARE
        August 31, 2015 la ora 20:14

        Din pacate BOC nu a luat nicio decizie, a fost o marioneta. Deciziile luate pe langa faptul ca au fost nepopulare au fost si ineficiente.(impozit forfetar pe cifra de afaceri, tva 24%,limitarea deductibilitatii TVA la achizitionarea de autoturisme)vestita OUG 34/2009. De morti oricum numai de bine.

        Răspunde
         
      2. Dan
        Septembrie 1, 2015 la ora 08:43

        Domnu’ Cristi, aveţi dreptate: eu zic să vină Boc înapoi la guvernare, sau PN(D)L, că tot ăia sunt. Şi să mai ia domnu’ Cristi o tăiere de salarii de 25%, sau hai 50%, că oricum „au fost crescute aberant de Tăriceanu”, să aducă CAS înapoi la 31% sau chiar 40%, ce naiba? – că doar trebuie susţinut fondul falimentar de pensii, eventual să ridice TVA 30% ca să se adune mai mulţi bani la buget din banii rămaşi după tăierea salariilor şi creşterea CAS-ului… mai zic?
        Nu poţi băga toţi bugetarii în aceeaşi oală, după cum nu poţi băga toţi „capitaliştii” în aceeaşi oală, mai ales cu doctrine liberale emise de persoane care au fost toată viaţa plătiţi de la bugetul de stat.
        Noi suntem o familie mixta, 1 bugetar + 1 PFA. Ia să te duci tu, ca bugetar, în control la o firma care învârte şi poate chiar fură zeci, sute sau mii de milioane de lei noi, cu un salariu care abia îţi permite să plăteşti rata + întreţinerea locuinţei. (Nu mai zic că trebuie să faci controlul cu o legislaţie de câteva sute sau chiar mii de pagini în spate, cu toate modificările pe ultimii 5 ani verificaţi, başca riscul de a scăpa ceva din vedere, oricât de mic, dar care îţi poate fi imputat). Iar, apoi să vină un idiot şi să îţi ia şi un sfert din salariu, că are el viziuni macroeconomice în timp ce-şi asfaltează drumul prin faţa porţii casei din Cuca Măcăii. Bugetarul nu înseamnă doar semipensionara acră de la vreun ghişeu, ajunsă acolo pe pile, dar care ia aceeaşi bani ca si cel din control… doar un exemplu.

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase