Regele e gol! Să vedeți cum a ajuns gol amuzantul, scriitorul, ultimul rege al TVR…

de Moise Guran

Văd că și dacă scriu cu negru pe alb cifre și lucruri foarte clare, tot se mai gasesc oameni care nu pot citi un text, sau nu-l pot înțelege. E cam tehnic ce-i drept, iar eu poate că am greșit amestecând în același text negocierile cu TVR cu blocarea conturilor. O să reformulez pe scurt, poate astfel devin mai clar: Am suspendat negocierile pentru că TVR nu mai poate garanta că va avea curent electric în septembrie. (Poate nu știți cum a fost când s-au tăiat telefoanele, sau mediafaxul sau alte surse). Am cerut demisia președintelui TVR pentru că a adus instituția în această situație, nu pentru că vrea să scape de mine. E normal să vrea să scape de mine și tocmai l-am informat prin articolul precedent că am scăpat eu de el. Am dat detaliile contractului dintre Biziday și TVR pentru a arăta cum se pot face emisiuni de calitate prin externalizarea costurilor și cu încasări mari. TVR nu a încasat 39 de mii de euro, a încasat peste 200 de mii de euro și asta vânzând publicitatea pe emisiune foarte prost, la tarife dubioase. (Vreți să vă spun cu cât făceau cei de la TVR asocieri de imagine pe emisiunea mea, înainte să pun piciorul în prag? Nu vă spun, că-s chestii jenante pentru ei, ditamai directorii.) Dar chiar și așa, acei 200 de mii de euro sunt bani reali, obținuți fără efort, iar costurile TVR sunt costuri care rămân tot alea și cu și fără emisiunea mea, căci sunt costuri cu o infrastructură. Vreți să vă spun că TVR își calculează de exemplu costurile cu un grup de montaj (în fapt un Mac mai vechi de cinci ani) la 350 de euro pe zi? Doar Macul, editorul îl plătesc eu. Vă dați seama că nu face vechitura aia atâția bani în total, cât se presupune că e costul TVR într-o zi cu montajul emisiunii Biziday? Au scos cifrele astea acum, din burtă… le face cineva la ordin. E amuzant, TVR își scrie acolo că facem împreună și că îmi dă grup de montaj, dar eu am cumpărat pe banii noștri grup nou de montaj (7000 de euro a costat), că al TVR era vai steaua lui, dar tot prin sistemul TVR trebuie exportata emisia, deci prin macul lor vechi, că emisia e difuzată de TVR. Și ei evaluează că asta costă 350 de euro pe zi. Zâmbim? Cine lucrează în tv știe cât de aberante sunt tâmpeniile astea, dar ele nu contează că-s doar pe hârtie… Așa le și spune în argoul intern – BANI TVR. Ei nu există, sunt doar cifre în catastife, evaluări ale unei baze materiale care tot atâta face și dacă stă și dacă nu stă. În timpul ăsta, ca să facem emisiunile, noi am cumpărat trei camere și mașină pentru filmare…dusterul ăla cu care am apărut peste tot, ce credeți că e? Am angajat operatori, trimitem pe teren, filmăm reportaje, pe care, atenție! noi le punem la dispoziția TVR fără bani, gratis, deși noi ar trebui să primim de la ei reportaje. Primim doar bruturi de la conferințele de presă. Și suntem mulțumiți când știrile au benzină să trimită o echipă la conferințele de presă. Când n-au, trimitem noi.

Dar, mă rog, ideea era alta și trebuia să le separ… Am vrut doar să arăt cum poate TVR funcționa eficient și cum își poate plăti și datoriile și poate avea și bani de transmisii ale Campionatelor de fotbal. De aceea le-am cerut să publice contractul cu Biziday, și ăsta e motivul pentru care, în final, am publicat eu principalele prevederi. Nu ca să mă dau mare! Eu sunt jurnalist, nu manager. Dar oricine se poate descurca mai bine decât directorii TVR. Din păcate, întreaga conducere a TVR e căzută din lună. Și nu, nu spun asta pentru că aș vrea eu la conducerea TVR. Dar, chiar și în cazul (cel mai probabil) că nu voi mai face emisiuni la TVR, ce ar trebui să fac acum, când televiziunea e cu conturile blocate? Să tac sau să vorbesc? Sunt bani publici, pentru Dumnezeu! Resurse irosite de niște unii care nu știu decât să ceară taxe mai mari și ștergeri de datorii de la stat, niște unii preocupați doar să își păzească funcțiile.

Și nu, nu vorbesc acum prima dată despre asta… Am prezentat soluția aici, pe acest site acum aproape un an, i-am spus personal și domnului Stelian Tănase atunci cum poate eficientiza activitatea TVR. Pur și simplu omul este depășit, nu înțelege, nu că e prost, se pricepe la tot felul de intrigi, dar e scriitor, nu e manager. Eu îi spuneam să prioritizeze banii din taxă către știri, sport și cultură, el îmi spunea la ce cărți mai lucrează. O poezie de om! Simpatic, nimic de zis, fascinant, poate, atunci când nu ține morțiș să epateze, cu simțul umorului uneori… chiar voluntar.

(Când l-a adus pe Kelemen Hunor în studioul 10 a intrat întâmplător peste noi în birou. M-a întrebat de ce încă mai sunt pe acolo. Era după emisiunea în care l-am criticat. Eu am râs și i-am oferit un scaun, că era palid rău, umorul răutăcios nu pare să-l ajute. Altă dată a venit cu un liberal, la fel, l-a băgat în studiou, după care s-a ciocnit de mine… De ce miroase aici a fum de țigare, m-a întrebat sever? Pentru că aici este scrumiera și locul de fumat amenajat de Administrație pe acest etaj, i-am răspuns amuzat.)

Ăsta e Stelian Tănase, probabil ultimul rege al TVR, așa cum îl știm azi. Un om care s-a luat pe sine atât de mult în serios, până azi când vai, trebuie cu toții să constatăm că regele e gol… Și Cascadorii Râsului devine o serie melodramatică… După blocarea conturilor, înțeleg că Tănase a decis restructurarea Știrilor și a Sportului. Lasă închiderea TVR News, lasă faptul că TVR 2 Cultural nu va avea de unde producție HD așa că, de facto, transformarea sa în HD înseamnă doar difuzarea unui foarte scurt șir de reluări puține, dar domnul Tănase lovește astfel în sensurile fundamentale de a fi ale televiziunii publice, în principalele motive pentru care TVR primește taxa TV de la cetățeni – știrile, sportul și cultura. NU, emisiuni ca a mea nu au nevoie de bani din taxă, am demonstrat-o, poate și Pătraru s-ar putea descurca, la o adică, dar Știrile vor rămâne fără benzină pentru mașini în câteva zile. (Sunt însă mașini cumpărate recent, dar pentru care TVR nu are șoferi, că i-a concediat… mai zâmbiți? vă mai întrebați cum poate o televiziune să cheltuiască anual 140 de milioane de euro?)

Ultimii care chiar muncesc la foc continuu în televiziunea aia, cei de la Știri și de la Sport, sunt restructurați? Deci ce a înțeles domnul Tănase că trebuie să facă cu banii din taxă, dacă restructurează știrile, sportul iar culturalul îl trece în HD fără a avea nici producții HD nici bani pentru ele? Și cum își imaginează dl Tănase că cineva, de la Fisc sau de la Guvern îi va ridica poprirea pe conturi pentru niște creanțe aflate aproape de termenul de prescripție? Cine va risca să se ducă la pușcărie pentru ca să aibă Stelian Tănase 120 de milioane de euro cu care să facă comicării financiare?

Astea sunt motivele pentru care am cerut demisia președintelui TVR. NU că m-am enervat eu, sau că vrea să scape de mine… ci pentru că incompetența lui duce la închiderea TVR. Despre asta e vorba. Eu nu ameninț că plec, în fond contractul nostru este anual, el expiră în fiecare an și mereu TVR a venit cu tot felul de cereri suplimentare, modificări de ore de emisie… în fine, de data asta TVR nu are cu ce plăti curentul. E groasă! Deci eu ce fac? Trebuie să plătesc, la rândul meu, salarii colegilor mei. Aștept să rezolve domnul președinte situația sau caut un alt post tv unde să fac emisiunea? TVR nu mai are perspectiva de a porni nici măcar Mac-ul ăla vechi prin care trebuie să exportăm emisiunea în regie, dumneavoastră ce ați face în locul meu?

Deci, domnule Tănase, mai zic o dată (ultima, după care mă opresc, că nu vreau să las impresia unui război personal) poate după întânirea cu cei de la ANAF vă prezentați totuși demisia, asumându-vă astfel înfiorătorul eșec și lăsând o șansă pentru evitarea opririi emisiei TVR. Nu vă imaginați cât rău ar însemna asta …

Oricine poate fi analist, însă nu orice analist poate fi manager. 

stiri verificate
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

50 răspunsuri la Regele e gol! Să vedeți cum a ajuns gol amuzantul, scriitorul, ultimul rege al TVR…

  • Matei C
    Iulie 28, 2015 la ora 22:13

    ASA este Emisiunea lui GURAN e f interesanta
    Lui nea TanASE II PLACE PORCARIA LUI dINESCU CU SATRA BLUI ! o TAMPENIE !

    Răspunde
     
  • Cezar
    Iulie 27, 2015 la ora 16:02

    Moise, un generator, o garsoniera ca ca OTV-ul si repornesti emisia in regie proprie. Poate intre timp reusesti sa primesti i linecta de la CNA. Sau poate pleaca Tansase si vine altul mai competent in locul lui! Sau poate nu….pacat!

    Răspunde
     
  • doru
    Iulie 27, 2015 la ora 10:34

    TVR inseamna stirile, sportul, biziday si Patraru. Fara astea ajung la nivel de B1. Succesuri!

    Răspunde
     
  • Alex Grivei
    Iulie 26, 2015 la ora 12:11

    @moise offtopic: ce parere ai despre cresterea dolarului? Mie mi se pare ca afecteaza grav comertul (in contextul in care probabil 80% din marfurile non-alimentare se negociaza in dolari) si asta e rau pt ca zona gri a comerrului din romania continua evaziunea, altfel nu ar mai fi competitivi, at inregistra pierderi si ar multi ar da faliment. Teoretic cresterea de 25% a dolarului intr-un an calendaristic ar tb sa incurajeze productia interna si comercializarea marfurilor cu provenienta ue. Insa acestea ori nu exista, ori sunt prea scumpe pt o tara cu salariu mediu REAL de aprox 300 euro / cap de locuitor. Asadar, ce se intampla cu dolarul? Ce ar tb sa faca un antreprenor al carui business se bazeaza pe marfuri extra comunitare? Scuze pt offtopic, insa cred ca pe multi intereseaza subiectul.

    Răspunde
     
  • razvan
    Iulie 26, 2015 la ora 08:00

    Mi-a mai venit o idee.Sa ramanem fara televiziune publica.Costa mult.Sa o vanda guvernul viitor unui trust mare de televiziuni care vrea sa vina in Romania.Un bun exemplu este RTL Grup.Pe sediul mare al TVR din strada Dorobanti sa vedem mare insigna RTL.Vad ca RTL are posturi in Croatia chiar cu numele acesta-RTL.Deci nu sunt asa departe de tara noastra.

    Răspunde
     
  • Florin
    Iulie 26, 2015 la ora 02:39

    chiar si eu, economist de profesie, gasesc utila emisiunea ta, Moise, si sunt interesat sa o urmaresc in continuare; fa o alegere, apuca-te de treaba, si pune emisiunea si pe site, pentru cei ca mine, care te pot urmari doar pe net; salutari de la Paris.

    Răspunde
     
  • florin70
    Iulie 25, 2015 la ora 12:02

    Acum am aflat ca nu vei mai avea emisiune la tvr imi pare rau deoarece te urmaream pe net si stiu ca vei gasi o cale ca sa spui lucrurilor pe nume.Din cauza ca asa merge Romania ca si tvr-ul am ales demult sa plecam din tara,dar poate ne intoarcem acasa

    Răspunde
     
  • razvan
    Iulie 25, 2015 la ora 07:33

    m-am uitat aseara la jurnalul de opt seara al BNT(Tleviziunea nationala a Bulgariei).Grafica,prezentarea este mai buna decat la TVR.Cred ca ar fi mai bine ca TVR sa se inchida definitiv ,iar urmatorul guvern sa decida daca va mai infiinta o televiziune pe care sa o plateasca de la buget.Mai bine ar fi sa nu se mai faca nici o televiziune de genul TVR.Ma gandesc la ce zicea Dinu Patriciu cu libertarianismul.Daca nu suntem in stare sa cheltuim eficient banii,mai bine sa nu-i mai cheltuim.

    Răspunde
     
  • nik
    Iulie 25, 2015 la ora 01:03

    gurane cum e cu productia biziday la tvr si pofitul la srl. imi plac cei ca tine de dreapta care sunt buni de dat din gura iar smecheria cat casa

    Răspunde
     
    1. costicamusulmanu
      Iulie 26, 2015 la ora 21:46

      draghe, dacă nu lucrezi la tvr, caz în care comentariul meu e superfluu, ia un creion și notează cu liniuță, pe 2 coloane cine ce pune la bătaie și cine cît încasează; îți dă cu mult plus pentru tvr, ceea ce înseamnă că omul (guran în speță) aduce acolo, nu duce acasă; în altă ordine de idei domnule guran am, în calitate de economist, o rugăminte: să faceți de cîte ori aveți ocazia uz de un termen din economia „socialistă” dar care este pe înțelesul tuturor și are un caracter exhaustiv: PLUSVALOARE; n-o mai ia nimeni în seamă!

      Răspunde
       
  • Mishu
    Iulie 24, 2015 la ora 23:09

    Va respect domnule Guran pt verticalitate. Sunteti printre putinii jurnalisti din Romania care inca isi merita titulatura asta. O sg observatie as avea. Stirile si sportul trebuie restructurate. Am lucrat 5 ani in TVR (in singurul departament care munceste-tehnic) si stiu cum merge treaba acolo. Stiti la fel de bine numarul producatorilor si prezentatorilor in comparatie cu numarul de jurnale. Numarul pilelor si al oamenilor care nu fac nimic dar au salarii grase.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Iulie 24, 2015 la ora 15:32

    Efectele politizarii.

    Răspunde
     
  • irina
    Iulie 24, 2015 la ora 14:28

    Trebuie sa facem ceva,va rog din suflet nu putem sta cu mainile in san la infinit tot plangand ca suntem umiliti si batjocoriti, emanatii politici din functiile cheie ne distrug pe toti,numai sa simta ca esti competent in ceea ce faci, ca incep sa te sape la radacina.
    Moise Guran, te apreciez foarte mult si te sustin,doresc sa privesc emisiunea Biziday in continuare. Poate , daca ai timp te ocupi putin si de nou infiintata Agentie a Zonei Montane, o noua structura a ministerului agriculturii, care se naste putreda cu oameni prafuiti, incompetenti si rutinati.Agentia Zonei Montane are sediul la Vatra Dornei, dar din pacate acolo legea nu functioneaza,toate lucrurile se fac dupa ureche.Am participat la un concurs de recrutare pentru o functie de consilier in cadrul acestei structuri corupte deja,desi are un singur angajat,dar am ramas cu un gust amar,nu s-a aplicat nicio regula din cele specifice concursurilor pentru functia publica, s-a copiat cu legile pe masa, la acel concurs mai mult baremele de corectare a subiectelor au fost date pe sub mana unor concurenti.Sa le fie rusine lasilor si incompetentilor!

    Răspunde
     
  • Andrei
    Iulie 24, 2015 la ora 14:27

    Acoperirea nationala este importanta dar sunt sigur ca acoperirea pe urban este de ajuns

    Nu cred ca ponderea pe rural era prea mare, sunt putini oameni acolo interesati de emisiuni economice care te pun pe ganduri (e adevarat, nici in urban nu sunt foarte multi)

    Ar fi 2 posturi Digi si Realitatea fiecare cu plusurile si minusurile lor

    As vrea sa il vad la Digi dar acesta are deja o emisiune asemanatoare si are acoperire limitata

    Realitatea este mai partizan si este greu sa te strecori printre emisiunile unor populisti gen RB

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Iulie 24, 2015 la ora 14:29

      corectie

      Ar mai fi PTO TV – cred ca acolo ar avea succes

      Răspunde
       
  • Cristi
    Iulie 24, 2015 la ora 13:05

    Daca ai reusi sa rezolvi problema acoperirii, decizia ar fi probabil mai usor de luat sau macar…ar rezolva o parte a ecuatiei. Oricum, consider ca este important pentru noi ca natie, sa avem in continuare un jurnalist obiectiv care sa ia in piept morile de vant pentru a schimba mentalitati si pentru a inspira poate… si pe altii sa ii urmeze exemplul (nu sa renunte la principii pentru o ‘cale mai usoara’). Este important sa avem si noi o varianta romaneasca de ‘The Newsroom’. PS: Nu stiu daca publicarea contractului si “suspendarea” negocierilor a fost o manevra de negociere sau o simpla rabufnire. Se pare totusi ca le-ai oferit pretextul perfect celor care nu te vor in TVR de a da vina pe tine pentru aceasta eventuala plecare.

    Răspunde
     
  • Cristi
    Iulie 24, 2015 la ora 13:04

    TVR sau privat? Decizia e grea iar rezultatul, din pacate, nu depinde doar de Moise. Nu vreau sa ma gandesc la ce framantari te macina acum Moise. Pe de o parte, acoperirea pe care ti-o ofera televiziunea nationala e greu de gasit in alta parte iar plecarea de la TVR ar putea insemna pierderea accesului la masele de oameni obisnuiti carora incerci sa le oferi o ‘educatie’ (unul din motivele pricipale pentru care ai ales probabil aceasta meserie). Pe de alta parte, prelungirea contrctului pentru inca un an te pune intr-o situatie extrem de neplacuta. Si nu ma refer aici doar la nesiguranta financiara a ta si a angajatilor Biziday. Ma refer la lupta continua pe care va trebui sa o porti cu o astfel de caracatita, desi nimeni nu garanteaza ca nu vei da peste alta caracatita daca pleci. Ma refer la conditiile contractuale pe care trebuie sa le accepti si care sunt evident impuse cu scopul de a iti distruge audienta si de a te pune in imposibilitatea de a ramane. Si nu in ultimul rand, ma refer la presiunile la care va trebui sa faci fata in conditiile in care 2016 va fi an electoral (iar daca pleaca Tanase…va veni in loc un ‘Nastase’).

    Răspunde
     
  • N!ck
    Iulie 24, 2015 la ora 11:02

    Pacat ca TVR-ul este o miza foarte importanta pentru clasa politica si nu poate fi „eliberat” de influenta ei nefasta.
    Cat timp Biziday.ro va publica online inregistrarile emisiunilor va fi in regula pentru cei care au acces la internet.
    Dar oare va fi in regula pentru cei care urmareau emisiunea pe TVR si din toamna nu vor mai avea nici o posibilitate sa o vada?
    Oare nu e corect sa existe solidaritate si sa „ne mobilizam” pentru ca aceasta emisiune sa ramana la TVR? Pentru ca este o emisiune de succes din toate punctele de vedere! Si vrem ca ea sa ramana in acelasi format si la aceeasi ora la TVR!

    Răspunde
     
  • George
    Iulie 24, 2015 la ora 10:51

    Deja Stelian tanase se auto-victimizeaza ca e victima lui Ponta – deci daca se ia curentul in septembrie, va tipa ca e o razbunare politica etc etc etc. Stim deja reteta de la Realitatea – cum incearca fiscul sa le spuna ceva de datoriile imense pe care le au, cum urla ca sunt persecutati politic de Ponta – si scapa. Asta e, unii sunt mai smecheri fata de fraierii care isi platesc taxele. Fiecare sistem are Grecia lui.

    Răspunde
     
  • Kristina
    Iulie 24, 2015 la ora 10:17

    Moise GURAN este un model de jurnalist altfel decat se obosesc televiziunile sa ne prezinte(recomande)fara doar si poate.

    Si iar supăr daca spun: pe TVR2 !
    🙂 argument principal:
    Biziday nu ar mai sta atat pe tuse cand se transmit meciurile din nu stiu care cupa,liga sau
    patinajul artistic,eruvisionul,etc.etc.

    nu ma vad pe mine scriind pe blogul altora,de prin alte televiziuni.

    Lasati-l sa se desfasoare încă.

    Răspunde
     
  • pavel
    Iulie 24, 2015 la ora 10:05

    da, majoritatea dintre voi aveti mare dreptate. inclusiv moise. il cunosc de peste 20 de ani, am lucrat cu el si prin alte televiziuni. este un om vertical si corect.el si patraru sunt singurii care mai mentin ceea ce ar trebui tvr-ul sa comunice populatiei.:impartialitate, stiri „la cald”, profesionalism. dar, se pare ca „stelica fara frica”doreste sa afunde tvr-ul in caderea finala. o cadere la care au contribuit nefast si cinic valentin nicolau, tudor giurgiu, lazescu si c.a-urile aferente acestor presedinti.
    pacat. lucrez in tvr si de ani buni politicul capuseaza aceasta institutie cu angajati care (majoritatea dintre ei)ar putea oricand sa dea clasa multor televiziuni particulare.
    de 20 de ani, in peretii si coridoarele tvr-ului s-au perpetuat apucaturile comuniste, grupari de familii mafiote, rubedenii cu sacose pline de bani si produse,o camarila care preda stafeta de interese meschine si periculoase.
    totul a ramas intr-o abureala intretinuta metodic , institutia este eviscerata financiar anual de catre politruci aserviti gruparilor mafiote politice. iar cand acesti viermi politici descind la tvr, ei aduc si implementeaza in aceasta institutie aceleasi comportamente si decizii pe care le-au invatat si practicat anterior.
    moise, ti-o spun ca un vechi coleg si prieten: pleaca de la tvr cat mai ai timp. barca se scufunda in toamna asta.capitanul stelica va fi debarcat, se va intra in insolventa. nu ii lasa sa isi bata in continuare joc de tine.
    cu drag.

    Răspunde
     
  • Sebastian
    Iulie 24, 2015 la ora 09:34

    Toata stima domnule Guran. Eu sunt unul dintre cei care au cedat nervos si ca urmare traiesc la 16000km de „acasa”. Daca am avea mai multi ca dvs infiltrati chiar si in politica, economie, invatamant, sanatate, infrastructura, etc _ acolo unde se iau decizii importante, sung sigur ca intreaga tara ar avea numai de castigat. Pacat ca 3D printing nu se poate aplica si pe fiinte umane.
    Toate cele bune.
    Sebastian

    Răspunde
     
    1. Razvan
      Iulie 30, 2015 la ora 14:31

      Subscriu total la afirmatiile tale.
      Cred ca singura solutie e ca oameni de valoare sa se ‘infiltreze’ in structurile astea pe care le tot criticam.Vorba lui Platon, cine nu se implica in viata politica ajunge sa aibe ca si conducatori, indivizi inferiori lui.Si eu am ‘cedat nervos’, dar urmarindu-l pe Guran, parca m-as intoarce acasa.
      Salutari din Viena.

      Răspunde
       
  • Romi
    Iulie 24, 2015 la ora 07:39

    Salut Moise !
    Eu zic aşa : nu eşti perfect dar, eşti mult peste medie ! Felicitări pentru ceea ce ai devenit şi pentru ceea ce ai stârnit în cloaca asta din TVR ! Probabil că ştii mult mai multe decât spui. Dar am totuşi două întrebări : cum se face că nu răspunde nimeni din cei care au condus TVR până acum, nu au avut fiecare un contract de management ?

    Răspunde
     
  • Vlad
    Iulie 24, 2015 la ora 05:45

    Nu cred ca poate merge la digi24 pt ca exista o emisiune asemanatoare, Business Club cu Stelian Muscalu.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Iulie 23, 2015 la ora 23:37

    Subscriu pentru DIGI.
    Daca sunt baieti destepti te-au contactat deja, considitie sa fie emisiunea pusa online si sa se poata vizion indiferent de reteaua de internet de pe care accesezi streamul. Cat timp exista online pentru a putea fi vizionata si de cei care nu pot sta in fata TV_ului la ora fixa nu prea are importanta unde te duci dar altii nu mai prea sunt. Ori sunt aproape de faliment, ori cu probleme serioase de care fel or fi ele, ori sunt „senzationali, extraodrinari” si plini de „breaking news”…
    „The spice must flow”… 🙂

    Răspunde
     
  • Alin
    Iulie 23, 2015 la ora 23:34

    Vremea istoricilor, a filosofilor si a poetilor la pupitrul tehnic a trecut. Ori pui mana si inveti ce este un buget, un plan de business si cum se administreaza o afacere, ori lasati-ne va rugam in pace. Sa-i spuna cineva domnului Tanase ca TVR trebuie sa dezvolte mai multe legaturi cu prezentul si cu viitorul decat cu istoria.

    Răspunde
     
  • tudor
    Iulie 23, 2015 la ora 23:14

    Dl. Guran, vorbiti cu managementul de la Digi24. Poate se gaseste o formula, mai ales ca ei au spatiu seara din plin, dupa emisiunea lui Prelipceanu. Si cred ca intr-un fel ati fi compatibil cu politica editoriala de la acel trust.
    Cu stima.

    Răspunde
     
    1. Ovidiu
      Iulie 24, 2015 la ora 00:13

      Pe Digi24 emisiunea ar arata si mai bine! 🙂 Sper ca emisiune sa continue.

      Răspunde
       
  • Andrei
    Iulie 23, 2015 la ora 23:14

    In locul tau as difuza emisiunea online. Eu unul as vira bani lunar pentru a avea o emisiune impartiala si de calitate, ca intr-un fel sa va mentinem activi mereu orientati in interesul nostru.Sunt convins ca sunt multi ca mine, avem nevoie de asa ceva.Sunt surprins (placut) ca ai ajuns pana si aici.

    Răspunde
     
  • ovi
    Iulie 23, 2015 la ora 23:14

    Pleac-ai nostrii,vin ai nostrii…

    Răspunde
     
  • adani
    Iulie 23, 2015 la ora 23:10

    Chiar o sa imi para rau daca nu o sa te mai vad la televiziunea nationala. Acolo ar fi cel mai bine sa ramai Moise, pt ca „se prinde” din Bucuresti pana in Cuca Macaii. Insa in caz ca te muti, alege o televiziune neutra politic si cat mai obiectiva, cea mai buna varianta fiind digi 24, care din pacate ajunge la putina lume din tara.

    Răspunde
     
  • fanu'
    Iulie 23, 2015 la ora 22:33

    D-le Moise, de ce sa te opresti la canale tv, cand destinul tau e consilierul presedintelui?

    Răspunde
     
  • Ion
    Iulie 23, 2015 la ora 22:03

    Gurane, ai creeat o marca, un nume, Biziday. Te mai opresti in TVR?

    Hai vinde emisiunea la ce canal vrei tu, dar anunta-ne si pe noi unde.

    Răspunde
     
    1. fanu'
      Iulie 23, 2015 la ora 22:26

      Da n-o dai la Antena 3 sau Romania TV, ca am blocat canalele.

      Răspunde
       
      1. Ion
        Iulie 23, 2015 la ora 22:44

        Mda, ai si tu dreptate.

        Gurane, reformulez: Orice in afara de A3 si RTV. Ok? 🙂

        Răspunde
         
  • anonim
    Iulie 23, 2015 la ora 21:58

    Si dupa toate astea sa vezi ca toata lumea arunca cu noroi…
    E ceva de vis. Suntem pusi toti intr-o mare oala …
    Dar nu toti sunt cumetri cu sefii, nu toti trag chiulul. Si daca e sa fie o noua restructurare noi suntem primii pe lista….
    Pacat….
    Sunt convins ca nimeni nu crede la fel

    Răspunde
     
    1. Ion
      Iulie 23, 2015 la ora 22:07

      Anonim, micut, dragut. Welcome to the club. 🙂

      Răspunde
       
  • anonim
    Iulie 23, 2015 la ora 21:55

    Sa continuam…
    Sau iarna. Majoritatea colegilor cauta o stire undeva la caldurica. Dar stiristul, mai ales cel din provincie tebuie sa furnizeze si noapte materiale cu boschetari inghetati in canale (a mirosit cineva la minus 20 de grade o locuinta de sub pamant) Va sigur ca nu miroase a primavara, masini blocate pe drumuri judetene iyolate din cauya unor inconstienti care mai apoi suna la TVr sa i filmeze cum nu vin cei de la drumuri sai scoata din troian…
    Asta in conditiile in care colegi din structurile centrale au salarii el putin duble pentru maxim o stie pe zi iar sefii lor iau cat primesc eu in jumatate de an….Oare in cabinetul 1 s au stiut vreodata lucrurile astea ?! Ma indoiesc si nu stiu daca ar interesa pe cineva…
    Stirile trebuie sa mearga indiferent daca afara sunt 38 de grade sau minus 25, daca ai avut bani sa platesti medicamentele pentru ala mis sau daca poti ajunge la tara la tatal care are nevoie de medic dar salvarea nu poate ajunge acolo din cauya drumului blocat de zapada….Indiferent daca ai cu ce merge (bani) sa cumperi un cadou unui coleg/a sau prieten care se casatoreste. E frustrant sa stii ca faci totul pentru jurnalul ala de stiri si ca reciprocitate nu prea exista….
    Poate nu trebuiau scrise toate aceste lucruri.
    Dar e pacat. Si doare.
    Si altceva nu stiu sa fac…
    De ce nu plec in privat ?!
    Am facut 5 ani de stiri pentru ora 17 si dupa asta mi au trebuit aproape 4 luni de terapie sa scap de cosmaruri cu sinucigasi care ma fugaresc pr strad

    Răspunde
     
    1. Cetateanul Surmenat
      Iulie 24, 2015 la ora 16:34

      Imi vine cu un ochi sa rad si cu altul sa plang la comentariul tau. La propriu. De asta Romania e o comedie tragica. Moise astept cu drag noile tale emisiuni oriunde vor fi. Sunt singurul motiv pentru care mai urmaresc audiovizualul din Romania. Salutari din Nurnberg.

      Răspunde
       
  • m
    Iulie 23, 2015 la ora 21:50

    digi, bre Moise.
    TVR nu moare, se transforma 😉
    Sunt prea multi bani de manarit pentru a fi lasat sa moara.

    Răspunde
     
  • biro
    Iulie 23, 2015 la ora 21:47

    mergi la digi24 sigur vei avea audienta… dar nu vei mai putea face publicitate, acum ce vei alege tu… oricum poti sa faci emisiunea si pe site pentru ca e bine pus la punct si sigur va avea succes

    Răspunde
     
  • anonim
    Iulie 23, 2015 la ora 21:46

    De ce „Anonim” ? Pentru ca am o varsta la care altcineva nu ma va mai angaja (decat daca vin cu o pila foarte mare dar din pacate nu am). Sa vedem….
    Am apropae 20 de ani in presa din care 13 si putin (e 13 ?!)in televiziune (5 ani in privat – Pro Tv) si restul in TVR. Restul pe la ziare. Va intrebati de ce ma plang. Pentru ca am avut nenorocul sa ma nasc in alt oras decat capitala muut iubita….
    Si care e problema ar zice toata lumea ?1
    Lucrez la stiri….
    Dar la un studio regional al TVR. Pentru 2.000 de lei pe luna fac cel putin 3 stiri pe zi. Saptamanal din aceste stiri, cel putin 3 intra pe jurnalele TVR 1, TVR 2 si chiar pe BiziDay. Am avut materiale pentru care Moise Guran a multumit in direct pe post (si nu i omul care sa foloseasca periuta…) Pana aici nimic deosebit. Insa stirile nu inseamna doar doua trei sincroane prin oras ssu la vreo instititie publica din oras. Inseamna si cate 14 ore pe teren efectiv. Cum se poate ? Foarte simplu. Pleci in locuri in care exista pericol iminent de inundatii din cauza viiturilor provocate de ploi torentiale. Dimineata la ora 6.30 cand pleci de acasa sa lasi copii la cresa si la scoala nu ai timp bei macar un pahar de lapte… Si mai ajungi sa pui mana pe un covrig sau o tartina de la un coleg sau de la un jandarm/pompier care merge ca si tine sa si faca treaba pe la 4 dupa amiaza….Iata de ce sunt hipertensiv si am probleme grave cu stomacul. Nu pot sa ma operez
    ca cine stie…Cat oi fi in spital vine altul si – mi ia locul

    Răspunde
     
  • nartip
    Iulie 23, 2015 la ora 21:28

    * TVR a fost întotdeauna o vaca de muls.AM AVUT ACOLO FOSTI COLEGI – si mai sant cativa- si am date din interiorACOLO AU FOST/SANT NEAMURI DE GENARATII INTREGI,DESCENDENTI,CARE PENRTU A-SI CREA LOCURI PROFITABILE AU CREAT O CARACATITA PRIN CARE CE PUTEA FACE UN SINGUR OM,EI SEMNAU 10…cu cel mult 10% din activul de azi poate deveni o televiziune rentabila,profitabilaTREBUIE INSA DARAMAT TOT SI PORNIT METODIC DE LA ZERO! *

    Răspunde
     
  • Alex
    Iulie 23, 2015 la ora 21:21

    Punct si de la capat.
    Digi 24.

    Răspunde
     
    1. fanu'
      Iulie 23, 2015 la ora 22:39

      Nu Digi, ca eu am Dolce.!!!

      Răspunde
       
      1. tudor
        Iulie 23, 2015 la ora 23:19

        Digi24 este gratuit pe net si are si arhiva cu delay de 24h…. asa ca achizitioneaza un smart tv :)). glumesc!

        Răspunde
         
      2. GicaPopa
        Iulie 24, 2015 la ora 19:07

        Digi24 e în lista must carry a CNA, ar trebui să se prindă indiferent de distribuitor.

        Răspunde
         
  • Mihai Daniel
    Iulie 23, 2015 la ora 21:21

    Unde se duc cei 100 si ceva de milioane de euro anual. Ar fi interesanta o analiza marca biziday despre cum se cheltuiesc acei bani.

    Răspunde
     
    1. catalin
      Iulie 24, 2015 la ora 20:48

      Ar fi interesanta o analiza a unor angajati TVR. 🙂

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase