Dragă Activistule, niciodată, dar niciodată NU lovi un poliţist!

de Moise Guran

De când cu telefoanele astea deştepte, toată lumea filmează pe toată lumea, ceea ce, în mod evident, enervează pe toată lumea. Şi de aici discuţiile degenerează, iar un protest democratic poate să nu mai aibă loc doar pentru că oamenii neviolenţi nu vor să se amestece cu cei violenţi.

Am evitat pe cât posibil să comentez incidentele, neclare până acum, din Centrul Vechi de weekendul trecut. Într-un final a apărut şi înregistrarea needitată a incidentului dintre mai mulţi protestatari de profesie şi doi poliţişti de la Locală, incident soldat, în final, cu spargerea capului unuia dintre poliţişti.

Nu ştiu exact de ce pe poliţişti îi enervează atunci când sunt filmaţi cu telefonul mobil. Am observat asta în mai multe situaţii şi vreau să precizez din start faptul că dreptul la imagine se referă la domeniul privat. Când ieşi pe stradă sau în orice loc în care mai au şi alţii acces, se presupune că îţi asumi modul în care arăţi şi în care te porţi, aşadar imaginea ta este cea pe care singur ţi-ai creat-o.

De aceea, oricine te poate filma, te poate da pe facebook, pe youtube, oriunde… Singura chestie pe care nu o poate face este să îţi folosească imaginea în mod comercial fără acordul tău. Deci nu îţi poate pune faţa într-o reclamă, de exemplu. Aşadar, şi domnii poliţişti de la locală, naţională, de la circulaţie, jandarmerie şi chiar şi de la mascaţi trebuie să accepte faptul că pot fi filmaţi şi asta este legal. Desigur, este un gest de frondă şi poate fi nepoliticos să filmezi în mod ostentativ pe cineva fără să îi ceri acordul, dar lipsa de bun simţ nu este interzisă.

Pe de altă parte, aş vrea să le atrag atenţia teribiliştilor care au sărit la bătaie cu poliţia că nimic, dar nimic, nu justifică un astfel de gest, cu atât mai puţin pe acela de a lovi un poliţist sau orice altă fiinţă vie cu o sticlă în cap. Violenţa nu are legătură cu democraţia, dacă ţi se pare că Organu’ comite un abuz, filmează-l, dă-l pe reţele, fă-l de ruşine, fă plângere împotriva lui, dar NU LOVI UN POLIŢIST!

Cum faci diferenţa între un huligan şi un activist când şi unul, şi celălalt fac tămbălău, sar la bătaie şi lovesc poliţişti? Dar, invers, cei de la Uniţi Salvăm sau de la alte grupări civice, cum vă aşteptaţi ca cetăţenii paşnici să vină în stradă la un protest democratic justificat, când toleraţi în rândurile voastre teribilişti violenţi sau care chiar vor să fie arestaţi pentru a apărea la televizor, sau chiar oameni ce îşi doresc o stare de anarhie?

 

Puştii ăia care s-au luat la bătaie cu poliţiştii locali riscă până la şapte ani de puşcărie, iar dacă un judecător va considera că sticla care i-a spart capul poliţistului a fost un atentat la viaţa acestuia, le vor putrezi oscioarele în puşcărie. Şi asta doar pentru că într-o seară frumoasă de vară, au băut două beri şi au vrut să strige în creierii nopţii, pe străzi, că nu trebuie tăiate pădurile. Nu e păcat de tinereţea lor? Dar de capul poliţistului nu e păcat? O avea şi ăla familie, un copil acasă? De ce să-l identifici cu Ponta, cu Iohannis sau cu cine urăşti tu mai mult? Haideţi să găsim, şi unii, şi alţii, mai multă toleranţă, înţelegere şi, mai ales, pace frate!

stiri verificate

Comentarii prin facebook

68 răspunsuri la Dragă Activistule, niciodată, dar niciodată NU lovi un poliţist!

  • Paul
    Ianuarie 14, 2017 la ora 20:19

    Dar polițai au voie cînd sînt sesizați telefonic la 112 au dreptul să intre peste tine in casă dacă nu le-am prezentat actele să tragă de mine și să mă ia la bătaie că are ură personală pe mine și să profite de o banală sesizare făcută de mama că navea motiv să mă de-a afar să mă evacueze și stăteam linist la cafea in care un polițist de la secția 5 Craiovița NOUĂ din Craiova a intrat peste mine în casă și a început să mă lovească, să tragă de mine să mă lovească și el și jandarmul e normal e corect ce se întâmplă?

    Răspunde
     
  • valentin
    Octombrie 12, 2015 la ora 17:17

    Ca om al legi, impui respectarea legi în fața pedofililor, mafioților, drogaților, criminalilor, să fii filmat iar filmul să apăra pe internet sau post tv e un pericol la siguranța agentului sau familiei acestuia. Folosiți internetul cu inteligență fără a leza securitatea agentului.

    Răspunde
     
  • sandu
    Iunie 24, 2015 la ora 18:20

    Moise, imi cer scuze. Am incurcat emisiunea cu articolul, ambele fiind pe aceias data.

    Răspunde
     
  • sandu
    Iunie 24, 2015 la ora 17:57

    sters din greseala?

    Răspunde
     
  • tavy
    Iunie 18, 2015 la ora 21:59

    Priviti ce nu s-a dat la antena 1 .politistul local. este lovit cu picioarele de catre un borfas devenit vedeta peste noapte si promovat de catre moderatorii televiziunilor .Asa Romanie, asa trai .Promovam huliganii. drogatii. cocalarii. Felicitari Simona Gherghe ,antena 1 ,sunteti josnici.Distribuiti acest video sa il vada toata Romania va rog. Culmea este postat exact de aceia care vor sa isi dovedeasca inocenta si nevinovatia .dar de fapt ei se afunda inca o data in ridicol si se vede clar cine provoaca. Nu reiese nimic ca ar fi vreun foc de arma .ci este un sunet procesat sa para o impuscatura care o aveti pe monica tatoiu la prieteni pstati acest video sa vada ce promoveaza la tv cu alti bagatori de seama.

    Răspunde
     
  • sandu
    Iunie 18, 2015 la ora 20:08

    De la „Street Delivery” si „Uniti Salvam”…
    …Un politist local pune pistolul la tampla unui tânăr care a îndrăznit să strige pe stradă: „Toate partidele ne-au tăiat pădurile”
    …Fiecare cetatean, propriul politician
    …Cetățenii nu mai vor partide noi cu oameni vechi, ci partide noi cu oameni noi, credibili, onești, nepătați de aranjamente și grupuri de interese
    …Presiunea publică dă roade
    Revenit acasa, sunt inca nitel ocupat dar l-am auzit intimplator pe Moise spunind ca s-au inmultit „marxistii” si ca este bine ca meseria de „postac” sa fie descurajata. Asa am ajuns la articolul cu pricina. Observ ca se comenteaza civilizat, pro si contra – foarte bine. Nu inteleg de ce se da amploare unui conflict minor (chiar daca abuzul fortelor de ordine vs. libertatea de exprimare, nu-i de colea) si este dat uitarii adevaratele cauza care eu dus la acest conflict. Unii amintesc de lipsa bunului simt sau a educatiei, altii „uniforma nu te face zmeu”, si altele. De fapt este vorba de aservirea tarii si a poporului, puterilor straine (indiferent de punct cardinal). De aici se deschide evantaiul lipsei unui program real de refacere economica, lipsa locurilor de munca, nivelul de trai care lasa foarte mult de dorit. Suficiente motive de tensionare, de pe urma careia nu vor intirzia sa profite … manipulatorii interesati (nu neaparat postaci).

    Răspunde
     
    1. ion
      Iunie 19, 2015 la ora 08:15

      La ora 01 noaptea se protestează…se poate legitima si dupa,mai ales când ai de aface cu tineri bauti ,in grup …..

      Răspunde
       
  • m
    Iunie 17, 2015 la ora 22:25

    Unii politisti, locali sau nu sunt infractori, unii activisti sunt infractori. Asta nu inseamna ca toti politistii si toti activistii sunt infractori. Nu mai generalizati. Cam la fel e cu jurnalistii… Daca activistu` lu peste a gresit, o sa plateasca. La fel politistul”local”
    Cam aiurea sa arunci acum umbre peste cei care ies in strada. Ne-a disparut orice simt al echilibrului, dam de un caz si ne apucam sa-l umflam. Tipic romanesc …Traiasca Antena3!

    Răspunde
     
    1. m
      Iunie 17, 2015 la ora 22:27

      da` suntem mereu in spume cand altii pe-afara generalizeaza la fel cand un concetatean da in cap unuia de-al lor…Zi-le Moise…

      Răspunde
       
  • Constantin
    Iunie 17, 2015 la ora 20:42

    Introrcandu-ma de curand de la Tg Jiu spre Rm Valcea, am facut un mic popas la Polovragi, unde intru intr-o crasma sa-mi iau un suc si-o cafea. La o masa, doi domni cu o jumatate de genocid in fata injurau de mama focului americanii si pe Obama. Nu ma-ntrebati de ce, ca n-am prins inceputul „dezbaterii”. Dar, ma gandesc la ce noroc au avut ca nu s-a nimerit nici un ziarist pe-acolo, caci ar fi aparut imediat stirea: „Hipsterii din judetul Gorj s-au alaturat protestelor euroscepticilor din Bucuresti. Activistii antiglobalizare au provocat dezordine in spatiul public.”. Autoritatile n-au intervenit pentru ca sefu’ de post bea si el la alta masa langa ei. Spre ghinionul celor din Bucuresti, politistii de la „locala” sectorului 3 nu s-au nimerit in acelasi timp la aceeasi masa cu hipsterii.

    Răspunde
     
  • Costa Fagarasanu
    Iunie 17, 2015 la ora 13:55

    hai sictir ! daca crezi ca-n ’89 sa murit ca Romania sa devina stat politienesc . pe viitor o documentare corecta te va feri sa scri genul acesta de mizerie in care cetateanul de rand este de vina pentru ABUZUL POILTIEI COMUNITARE …

    Răspunde
     
  • aniel
    Iunie 17, 2015 la ora 13:35

    Maestre:
    1: ești penibil. Argumentele tale sunt de autobaza!
    2. Citește, dacă nu pentru prima data, atunci cu atenzie Decizie 52 a autorității de protecție a datelor (www dataprotection ro) și hotărârea CJUE în cauza C-212/2013

    Pe scurt: dezvaluirea de imaginilor cu persoane vizate, înregistrate pe spațiul public, poate presupune contraventii!

    Răspunde
     
  • Sergiu
    Iunie 17, 2015 la ora 12:33

    Va specializati pe subiecte facile, domnule Guran.

    Răspunde
     
  • Garett
    Iunie 17, 2015 la ora 12:07

    De acord cu „nu lovi un politist” dar, unde era politistul in povestea asta??
    Eu am vazut doar doi terchea-berchea burtosi, fosti „gardieni publici”, cel mai probabil cu studii minime finalizate la FF, cu mintile luate si umflate de o bucata de carpa cu pretentii de uniforma care isi arata muschii fata de niste cetateni. Bun, prosti, scandalagii, nu conteaza, sunt CETATENI! Adica, au si drepturi pe langa faptul ca raspund pentru faptele lor. Ori n-am vazut sa le fie protejate aceste drepturi ci, cin contra, doar incalcarea lor grosolana intr-o maniera huligano-comunista!
    Despre ce vorbim?
    Supunere oarba in fata oricarui decrebrat cu pretentii de „politist” local?
    Sau apararea drepturilor cetatenesti? Vorbim despre o tara civilizata sau SA-ul lui Rohm?

    Răspunde
     
  • motto
    Iunie 17, 2015 la ora 12:05

    Draga Activistule, nu lovi niciodata, dar niciodata un aparator al intereselor marilor companii din Romania. Daca se intampla invers, taci si inghite.
    Sponsored by Petrom!

    Răspunde
     
  • Pingback: Activism 101: Polițistii Locali sunt Poliție | Manuel Cheta
  • romeo
    Iunie 17, 2015 la ora 11:18

    Draga Moise, problema este mult mai „adanca „. Eu cred ca aceasta situatie este mai degraba generata de lipsa de autoritate a politistilor ( nationali si locali ), lipsa generata de faptul ca, acestia ani de zile s-au compromise in tot felul de activitati incompatibile cu statutul lor : luari de mita, protectia infractorilor , etc. motiv pentru care in opinia publica s-a instaurat acest sentiment ca nu te poti baza pe ei. Daca faci o paralela cu politistii americani, iti va fi usor sa realizezi ce spun. Acolo nu misca nimeni in front in fata politistului, a AUTORITATII.Deci cam aici trebuie lucrat, la sporirea autoritatii politistilor, printr-o educatie mai temeinica a acestora, printr-o selectie mai riguroasa, prin eliminarea celor care se abat de la normele statutului de „om al legii”, printr-o monitorizare mai atenta a activitatii acestora. Sunt suficiente parghii de a augumenta activitatea acestora, trebuie numai vointa, poate chiar si politica.

    Răspunde
     
    1. calin
      Iunie 17, 2015 la ora 12:58

      @romeo in state ai dreptul sa porti ascuns o arma letala, pe care o poti achizitiona foarte usor. Din acest motiv politistul american te ia mai tare, de aceea el se comporta autoritar.

      Ar mai fi ceva: ei au slogan „to protect and serve”, noi avem „lege si ordine”. Da un pic de gandit, asa-i?

      Răspunde
       
      1. sandu
        Iunie 18, 2015 la ora 18:07

        Corect si nu prea. „te ia mai tare” chiar si cind stie ca n-ai nimic, chiar si cind esti minor sau femeie in virsta sau gravida,.. Despre lozinca cu servitul.. nu prea.. Tot cu ordinea dupa legea unora ramine.

        Răspunde
         
  • Robespierre
    Iunie 17, 2015 la ora 09:52

    Dreptul de a protesta si a te opune abuzurilor depaseste autoritatea uniformei. Este drept ca aceste proteste nu trebuie sa atinga si drepturile altor persoane. Daca ne-am supune orbeste uniformei n-ar fi fost niciodata 22 dec. Deci la abuzul de uniforma si arma trebuie raspuns la fel. Donc AUX ARMES CITOYANS !!

    Răspunde
     
    1. Stelian F
      Iunie 17, 2015 la ora 14:41

      Ati dat cu sticla in cap unui om in uniforma in 22 dec ’89? Eu nu. Si nici n-am vazut asa ceva. Ba din contra, tocmai autoritatea pe care o aveau militienii si militarii au facut sa nu iasa un razboi civil atunci, pentru ca nimeni n-a iesit in strada sa bata militari si militieni.

      Răspunde
       
  • giovanni
    Iunie 17, 2015 la ora 09:48

    unii politisti forteaza limita legii si se cred personaje din filme americane,parerea mwea este ca multi dintre ei merita calcati in picioare,comportamentul lor cere asta,provoaca pur asi simoplu

    Răspunde
     
  • Soficaru Mihai Adrian
    Iunie 17, 2015 la ora 09:42

    Ok, justitia sa faca dreptate. O singura intrebare am : de ce a trebuit sa traga de la distanta aia in cap ????!!!!!

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Iunie 17, 2015 la ora 10:16

      Cine a tras in cap la cine??? Ca pana la urma s-a demonstrat ca nu s-a facut uz de arma (letala sau neletala) Despre ce vorbim?!?

      Răspunde
       
    2. Moise
      Iunie 17, 2015 la ora 12:34

      Pai n-a tras nimeni in nimeni. Asa spune smurdul. „Copilu” avea intr-adevar o lovitura la cap, nu e clar cum a capatat-o, dar s-a si tavalit ca Lacatus, cu mult talent. Singurul cu adevarat lovit cu sticla in cap a fost politistul.

      Răspunde
       
  • mihai stefan
    Iunie 17, 2015 la ora 07:44

    Asta e un aspect- niste debili au senzatia ca schimba lumea daca sufletelul lor explodeaza pentru paduri dupa un festival in centrul vechi.
    Dar am observat ca evitati ceea ce mi se pare tema reala a acestui film si exista in multiple variante pe internetul asta in care ne invartim- niste semianalfabeti care au terminat cu greu ciclul primar s-au trezit cu autoritate si cu drept de port arma (unii chiar reala, nu doar de jucarie). Abuzurile repetate pe care le fac acesti domni care se afla in subordinea primariilor (vezi si cazul Nichita, pe un alt aliniat, dar din acelasi registru) sunt consecinta directa a lipsei lor de respect chiar pentru lege.

    Răspunde
     
  • Adi
    Iunie 17, 2015 la ora 05:01

    Cine a inceput bataia, cine are dreptate nu se stie. Adevarul o fi la mijloc.
    Insa este impardonabila atitudinea lui Moise care dezinformeaza in stil specific „ziaristic” cand spune ca fiind pe spatiul pubilc poti fi filmati fara acordul celui filmat. GRESIT !!! Ia mai studiati voi un pic legea audiovizualului dar mai ales carta drepturilor omului capitolul dreptul la propria imagine! Chestia cu „esti pe spatiu public deci te pot filma” este scuza penibila a celor din presa sa scape de plangeri in justitie in fata celor care nu cunosc legea. Legea spune clar NU AI VOIE SA MA INREGISTREZI FARA ACORDUL MEU. fara alte detalii ca spatiu public sau privat sau alte baliverne. Si cand spun inregistrez ma refer la foto, video, audio. Daca mai si publici inregistrarea cu o persoana fara acordul ei apoi chiar ai dat-o cu muci’n fasole si esti deja de penal. Cunosc cazuri concrete cand persoane filmate chiar cu acceptul lor in privat dar publicate imaginile de terte persoane pe youtube apoi aparut la stiri au facut plangere si s-a lasat cu amendarea postului de catre CNA dar si o amenda penala a celui care a postat filmul pe Youtube.
    Deci ? Cum ramane ? Corectam si noi afirmatiile eronate din text si le spunem romanilor care le sunt drepturile ?

    Răspunde
     
    1. Roxana I.
      Iunie 17, 2015 la ora 07:54

      De acord cu dvs., nici eu nu impartasesc opinia lui Moise ca daca esti in spatiul public (sau de exemplu in anumite locuri publice) poti fi filmat, inregistrat sau fotografiat in orice conditii… Insa sunt de acord cu celelalte idei expuse – in special cu cele referitoare la violenta si lipsa de toleranta si intelegere mai exacerbata in zilele noastre. Si in legatura (si) cu subiectul dezbatut la „Romania in direct” de luni, indiferent de cautarea si gasirea variantei celei mai potrivite in dilema Politie locala/Politie sau Jandarmerie, posibil ca unii dintre politisti locali, jandarmi, politie chiar sa aiba nevoie de mai multa pregatire si educatie (fara a generaliza in sens negativ) – ma refer la anumte „training-uri”, formare si instruire continua sau periodica pentru a-i ajuta sa gestioneze mai bine (si mai fericit) anumite situatii. Bineinteles, si pornind de la premisa unei societati civile, activisti, protestanti – whatever! – mai educati si civilizati si acestia :)…

      Răspunde
       
    2. calin
      Iunie 17, 2015 la ora 13:08

      @adi in loc s-o dai cu „Ia mai studiati voi un pic legea audiovizualului”, ce-ar fi sa ne lamuresti tu daca tot o cunosti. Nu-ti imagina ca oamenii angajati aici vor raspunde la sutele de mesaje. Nu asta e slujba lor.

      Răspunde
       
      1. Adi
        Iunie 18, 2015 la ora 09:46

        Art. 73 Noul cod civil Dreptul la propria imagine (1) Orice persoană are dreptul la propria imagine.(2) În exercitarea dreptului la propria imagine, ea poate să interzică ori să împiedice reproducerea, în orice mod, a înfăţişării sale fizice ori a vocii sale sau, după caz, utilizarea unei asemenea reproduceri….. nu apare nici o referire la spatiu public sau privat deci se subintelege ca ORIUNDE ai acest drept la propria imagine. Mai mult constitutia prevede ca art. 30 alin. (6) : Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine. De asemenea citez din hotararea CEDO in Cauza Von Hannover, (în J. Fr. Renucci, Tratat de drept european al drepturilor omului, Editura Hamangiu, Bucureşti, 2009, p. 249) in care Curtea a statuat faptul că „viaţa privată trebuie protejată chiar şi în locurile publice” !!!
        mai este si Decizie CNA nr. 80 din 2002 Art. 4. (1) Inregistrarile continand imagini sau/si convorbiri ale unei persoane nu pot fi difuzate decat cu acordul acesteia. (iarasi nu se face nici o referire la spatiu public sau privat )

        Atentie, in comentariul meu nu ma refer la cazul de fata cu bataia ci la afirmatiile lui Moise cf. carora daca esti pe spatiul public nu mai ai drept asupra imagini tale. Aceasta afirmatie este gresita si trebuie corectata ! Altfel nu sunteti cu nimic mai buni decat jurnalistii de 2 bani care mint si incalca legea pentru „senzational” si audienta

        Răspunde
         
        1. sandu
          Iunie 18, 2015 la ora 18:20

          Corect si ma mira ca Moise nu cunoaste.. Ar fi trebuit..

          Răspunde
           
  • marcel
    Iunie 17, 2015 la ora 03:21

    Face parte din categoria Romanul este prost.Un politist comunitar platit din banii nostri mii ce lei lunar plus multe alte beneficii pornind de la sporuri,spitale speciale etc etc bate un tanar care ia dat buletinul sta cu mainile ridicate si ii cere politistului sa se legitimeze.Singura vina a tanarului este ca a baut o bere in plus.Eu asta vad in prima parte a filmarii apoi politistul devine extrem de agresiv cu o fata sau baiat pe care il sugruma de gat.Daca cineva vede altceva in filmulet sa-mi spuna si mie ca poate sunt eu chior.

    Răspunde
     
  • marcel iosif
    Iunie 17, 2015 la ora 03:05

    Catre Antisocialul.Eu mergeam linistit noaptea cu masina si in intersectie ma prinde culoarea galben.Nu franez brusc ca sa nu iea prin parbriz si continui sa merg linistit.O masina de politie ma opreste .Nu bausem aveam toate actele in regula etc.Mi se noteaza toate datele intr-un caiet nu mi se face proces verbal dar mi se spune ca amenda pentru trecut pe galben este 900 RON.Un taximetrist imi explica ca imi pot da o amenda de 900-1800 Ron pe care o voi gasi la administratia fimanciara cand ma duc sa platesc inpozitul pe locuinta.Le trebuie doar o hahalera de taximetrist care sa declare si semneze ca eu am refuzat sa semnez procesul verbal.Domnul Guran ma sfatuieste sa ma duc in justitie dar uita sa-mi spuna de unde iau ca 10 mii ron pentru procese.

    Răspunde
     
    1. popescu
      Iunie 17, 2015 la ora 08:27

      Trecerea pe culoarea galbena a semaforului se considera rosu. Trebuia sa iesi prin geam. Dar tot legea spune ca la semafor si trecerea de piwtoni reduci viteza in limita evitarii orice pericol.
      Eu iti anulam permisul si te examinam iar. Garantat nu meriti permis auto cu o asemenea atitudine.

      Răspunde
       
      1. Ionuț B.
        Iunie 17, 2015 la ora 10:18

        Pardon! Legea spune destul de clar că oprirea la culoarea galbenă este obligatorie doar atunci când se poate face în condiții de siguranță. Asta exclude situațiile când ai 40-50 km/h și se face galben chiar în fața ta iar o frână bruscă te-ar face să te oprești în mijlocul intersecției sau te-ar pune în situația de a fi lovit de cel din spate și proiectat în afara carosabilului unde ai putea chiar acroșa pietonii ce așteaptă culoarea verde.
        Vezi art. 53, (1)

        Răspunde
         
    2. popescu
      Iunie 17, 2015 la ora 09:31

      Aici legea e de vina. Daca specifica, fara interpretari, era simplu.
      Huligan, dupa ora 22 primeste drept pedeapsa 1000 zile in folosul comunitatiii.
      Si oricum acesti tineri sut in outside.
      -Dupa ora 22,
      – bauti,pusa fiola la sectie
      – politistul vb cu o persoana care era identificata prin buletin, nu cu intreg grupul.
      -ulraj. Ofensa la organul legiii.
      Tinerii activisti au gresit, nubau nici o scuza. Erau in USA, ERAU DEJA MORTI.
      Viata legiuitorului este la fel de importanta, chiar daca legiuitorul este gras, inapt sau prost.
      Lipsa legilor coerente, neinterpretabile si coerente.
      Libertatea ta nu trebuie sa afecteze libertatea mea.

      Răspunde
       
  • Nicolae Soloma
    Iunie 17, 2015 la ora 00:21

    Domnu Guran
    In democratie, (nu in Romania)un politist nu are dreptu sa se apropie de un manifestant,
    In Romania inca se folosesc extractile, (cei ce sunt mai galagiosi)ca pe timpul securitati, poi cum vreti sa mai mearga oameni sa manifesteze

    In democratie, daca in satul tau exista gaze de sist si tu te opui extractiei de gaze de frica, statul iti cumpara casa si te muta la 100-200Km sa te simti in siguranta
    in Romania, am vazut cu toti batrana de la televizor a stat in arest cateva zile
    nici macar televiziunile nu iau sarit in ajutor
    Doar ceva radical mai ajuta Romania, daca se mai vrea democratie

    Pe 16 noiembrie la londra am fost la ambasada, toata ziua nu a venit politia, chiar daca am strigat, au venit seara si au inconjurat ambasada, nimeni nu sa legat de noi

    Ce e Democratia???

    Răspunde
     
    1. Costy
      Iunie 17, 2015 la ora 02:04

      ce este greșit in Românie e faptul ca amenzile sunt administrative cu alte cuvinte primesti amenda si te ștergi unde vrei tu cu hârtia si atât ,pe când in alte state europene nu a o plătești se transforma in munca in folosul comunitații. De aici se trage tupeul extrem al unora fata de o autoritate a statului .
      In unele state civilizate este respectata uniforma indiferent dacă aparține poștașului ,gunoierilor sau polițistului si se ia atitudine fata de omul pe care o îmbracă in cazul când acesta face un abuz pe cale legală nu cu tupeu de borfaș . Văzând clipul după părerea mea polițistul a considerat ca s-a creat o stare de necesitate care legal ii da dreptul sa tragă fără somație adică a considerat ca viața colegului este pusă in pericol iar cel învinuit se opune arestării

      Răspunde
       
  • Emil
    Iunie 17, 2015 la ora 00:12

    Nu pot sa zic ca e un subiect interes national, ceeea ce se vede in video-ul asta reiese ca niste recalcitranti o cauta cu lumanarea, imi e sila de astfel de oameni. Nu ma intereseaza de ce erau acolo sau ca erau minori dar la modul in care se comporta in mod sigur nu au cei 7 ani de acasa si nu ma mira ca au probleme. Eu sunt pacifist de fel dar extrem de paranoic, pe principiul cainele incoltit te musca, oamenii sub influenta alcoolica si mai ales in grup si care „se cred jmecheri” pur si simplu cer bataie, nu poti sa-i ignori sau sa-i ocolesti dar nici sa te linseze nu ii poti lasa. Iar din postura unui om al legii daca ii incapaciteaza nu pot sa comentez, din ce se vede e un butoi cu pulbere gata sa explodeze care le pune viata in pericol.

    Răspunde
     
  • ciprian
    Iunie 17, 2015 la ora 00:10

    Judecati unii gresit, sunt cumva alte drepturi cetatenesti, intru-un civil si cel ce este foloseste haina statului? Unii cred ca sunt favorizati , de colegii de munca ce ii sustin.

    Asta e adevarul stimati cetatenii ai acestei tarii. Interesul poarta fesul.

    Răspunde
     
  • andrei
    Iunie 16, 2015 la ora 23:37

    E un sir de evenimente. „Politia” (ca aici inteleg ca atributiile sunt si nu sunt) cere acte, oamenii nu le dau cu una cu doua (fiindca se impart amenzi aiurea, fapt obiectiv). Dar astia in uniforma sar calul rau. Sa iei pe ala de mana sa ii iei telefonul cand nimeni nu ameninta nimic, sa pornesti o altercatie, ca mai apoi unu sa tina pe ala de gat si altul sa traga in cap de langa el… sigur ca ambele parti au un punct de vedere, dar mi se pare ca locala sare calul rau. piciorul ala e la pistol. sticla in cap vine mai tarziu, cine a proiectat-o s-o plateasca, e treaba lui, dar sa nu amestecam lucrurile. se vede cum politia pune mana pe aia fara vreun motiv intemeiat. statele unite nu sunt deloc un model in ce priveste interventiile fortelor de ordine. doar cineva fara informatii poate da exemplul lor. dincolo de lege, astia de la locala au fost inumani in opinia mea. exista filmarea cu incidentul, exista filmarea cu starea in care e adus si lasat omul ala pe asfalt. verdictul legal ramane judecatorilor, atata zic ca militia putea sa opereze sper aplanarea conflictului si a facut exact invers

    Răspunde
     
  • Dragos Dumitru
    Iunie 16, 2015 la ora 23:27

    De ce induci lumea in eroare Moise? Politistii au fost agresorii aici, ceilalti au reactionat dupa ce prietenul lor a fost impuscat in cap (executat pe la spate, in mod nazist). Sticla aia a lovit politistul dupa ce a impuscat in cap un adolescent de 19 ani.

    Răspunde
     
    1. Iahim
      Iunie 17, 2015 la ora 03:06

      Nu stiu cine dezinformeaza pe cine, cine sunt activistii, cine ii finanteaza si interesele cui apara (fie el politist sau activist), cine pe cine pazeste, care este defapt interesul fiecaruia, etc. In zilele pe care le traim razboaiele (fie ele teritoriale, economice sau media) se poarta altfel*.
      Tot ce pot sa zic legat de acest subiect e ca am auzit in multe ocazii cum suna un pistol cu gaze/aer comprimat cand se trage cu el. Iar tragerea cu o astfel de arma de la o distanta atat de mica in zona capului poate avea rezultate fatale. Din fericire in aceste film dupa parerea mea se aude un pistol armat care trage dar care nu are si incarcatorul (tubul de aer comprimat sau gaz).
      Imi este clar oricum ca in acest caz nici una dintre parti nu are dreptate, politistul local nu avea voie sa poarte acea arma si sa ameninte cu ea in stanga si in dreapta un grup de adolescenti. Cat despre activisti, bravo lor, sa strige in continuare, sa apere valorile in care cred, dar sa se astepte si la consecinte…violenta va naste intotdeauna violenta.

      *( Vladislav Surkov aka. Nathan Dubovitsky – Without Sky „It was the first non-linear war. In the primitive wars of the 19th and 20th centuries it was common for just two sides to fight. Two countries, two blocks of allies. Now four coalitions collided. Not two against two, or three against one. All against all.” )

      Răspunde
       
    2. alex
      Iunie 17, 2015 la ora 06:45

      Dragos….NKVD-ul impusca in ceafa, deci stalinist/comunist…

      Răspunde
       
  • hybris
    Iunie 16, 2015 la ora 23:05

    Domnule Moise,

    Nici macar nu am putut sa citesc pana la capat articolul, sticla l-a lovie pe gardian dupa ce l-a impuscat pe copilul de 17 ani. Ce este neclar, ai pus si filmarea, ce sticla ati vazut in cap la gardian, sa fim seriosi. Maine poimaine o sa ne ziceti ca politicieni sunt asa cum sunt pentru ca romanii sunt lenesi.
    17 ani pentru numele lui Dumnezeu si daca ii dadea o sticla in cap nu avea dreptul sa il impuste, sa ii dea 7 ani de puscarie nu sa il omoare! Dumnezeule !

    Multumesc !

    Răspunde
     
    1. hybris
      Iunie 16, 2015 la ora 23:12

      Credeam ca doar ponta face de rusine 40-cistii, dar vad ca toti sunteti copiii lu’ ceausescu, toti sunteti la fel. Rusine! Ii iei apararea lu’ unu care impusca un copil de 17 ani !

      Răspunde
       
      1. Iahim
        Iunie 17, 2015 la ora 03:11

        Cred ca nu ai inteles nimic…

        Răspunde
         
        1. hybris
          Iunie 17, 2015 la ora 09:35

          Ba da boss, am inteles foarte bine dar sunt revoltat pe generatia lor pentru ca li se pare normal ca burtosu’ sa ne impuste in cap. Nu m-ar fi mirat sa fi fost si tuns cand a iesit din sectia de politie.

          Răspunde
           
  • Flikr
    Iunie 16, 2015 la ora 22:27

    Haide bah ca ala care se vedea Rambo, tragea in stanga si-n dreapta. Politistii prea se vad smecheri, vorbesc urat, folosesc violenta nejustificat, atat verbala cat si fizica. Niste hoituri grase. E adevarat nu trebuia sa-i dea ala o sticla in fata, dar nu cred ca i-a dat-o degeaba. Sigur a fost provocat. N-ati vazut ca au dat amenzi aiurea pentru participare la un protest? La plimbarea de la Cotroceni ii protejau pe aia. Prea multi securisti in functiile de conducere ale jandarmeriei si politiei.

    Răspunde
     
  • florin
    Iunie 16, 2015 la ora 22:19

    Moise, niciodata sa nu spui niciodata. Calitatea umana a politistilor, statistic vorbind, lasa de dorit. In cazul de fata sunt de vina si unii si altii.
    Daca tu spui ca niciodata nu trebuie sa reactionez la o nedreptate, violenta fizica, verbala, jigniri de la o autoritate a statului, politie, jandarmerie, etc, atunci si eu iti spun ca tu nu trebuie sa pui la indoiala autoritatea parlamentului si dreptul de a legifera. Asta nu iti suna bine, nu?
    Deja orice spui in afara de economic ma scoate din sarite si incet, incet imi devii antipatic.
    Sa te fereasca Dumnezeu sa ajungi la mana Politiei Romane…(conduse de Gabriel Oprea)

    Răspunde
     
    1. Dan
      Iunie 16, 2015 la ora 23:05

      A spus sa nu reactionezi cu violenta fizica. Cu forta. Cu pumnii. Actioneaza prin justitie, militare pasnica. Fara violenta!

      Răspunde
       
      1. florin
        Iunie 17, 2015 la ora 11:30

        La violenta nu se poate raspunde decat cu violenta sau fuga. Fight or run

        Răspunde
         
  • Kristina
    Iunie 16, 2015 la ora 22:11

    5,91 lei/litru benzina la OMV Petrom (18:49h).
    L-a alte statii s-a dus mai sus .
    e un pret saltaret tare pentru ultima saptamana.SI AFECTEAZA MULT,MULTE !

    mai intereseaza pe cineva de ligamentele operate pe la turci ale premierului roman?
    sau de betivanii nocturni care s-au luat la bătaie cu poliția intr-o infundatura a capitalei ?hm…

    Răspunde
     
  • Dan
    Iunie 16, 2015 la ora 21:51

    Dle Guran, mai bine v-ati intreba ce cauzeaza escaladarea asta de furie si violenta din societate care se manifesta in crestere contra reprezentantilor statului. (vezi masina Anaf cu parbrizul spart din VV etc).
    Sa fie oare atitudinea parlamentarilor ? Sa fie oare ranjetul zilnic lui ponta ? Dar al lui Gadea sau mircea badea de la antena 3?
    Sa fie oare execesele de zel ale jandarmeriei din ultimii 3 ani? ( Pungesti, martea neagra)
    Sa fie oare lipsa de reactie (tot) a jandarmeriei atunci cand marsul/mitingul este facut si organziat de „cine trebuie” (plimbarea de la Cotroceni)

    Răspunde
     
    1. Alt Dan
      Iunie 16, 2015 la ora 23:04

      Lipsa de educatie. Pentru toate cele enumerate, de vina este lipsa de educatie. Iar pentru lipsa de educatie, de vina suntem noi toti.

      Răspunde
       
    2. Militarul
      Iunie 16, 2015 la ora 23:19

      Romania nu e departe de o revolutie, pare-se ca emigrarea alaturi de reluarea cresterii economice sa ne fi salvat in ultima clipa, daca s-ar mai fi domolit si furturile, deoarece e demonstrat ca delapidarile statului cresc peste rata de crestere a PIBului.

      Si sunt sigur ca si atunci, fiecare general cu arma sa va servi bucatica de putere caruia ii e loial, ne-ezitand sa traga in civili, si nici in unitatile militare conduse de rivali.

      Fara UE am fi ajuns mai rau decat Ucraina, soarta noastra ar fi semanat Siriei.

      Răspunde
       
  • Mm
    Iunie 16, 2015 la ora 21:46

    Tinerii frumosi si liberi.Uniti salvam betia si prostia.

    Răspunde
     
  • Alex
    Iunie 16, 2015 la ora 21:27

    Mă așteptam la o analiză corectă și imparțială de la dvs., așa cum v-ați obișnuit cititorii. Este dezamăgitor ca dvs., un formator de opinie, să fiți atât de subiectiv și să mai lăsați și loc de interpretări… De ce nu vorbiți strict pe lege?

    Răspunde
     
  • Razvan
    Iunie 16, 2015 la ora 21:20

    Dragilor, „in SUA, leaganul democratiei” e argument de copii care au vazut cateva filme, SUA e un stat cu criminalitate foarte crescuta si cu politie militarizata, ce detine recorduri mondiale in domenii cum ar fi tara cu cele mai multe morti prin impuscare sau cel mai mare numar de puscariasi pe cap de locuitor (~1% din cetatenii SUA au fost condamnati la inchisoare !). Cred ca directia in care ar trebui sa tindem e cea civilizata si nu catre starea de fapt si amenintarea permanenta dintr-o asemenea tara.

    Lasand asta la o parte, copii aia au depasit limita din prostie, teribilism si/sau ca sa impresioneze vreo fata, si ar trebui sa plateasca. Asta nu scuza insa cu nimic incompetenta garnisita cu aroganta (intocmai ca in proverb) a „atletilor” angajati ai Politiei Locale, care e clar ca nu pot gestiona o asemenea situatie, facand-o sa escaladeze din propriile greseli. Eu ca cetatean asa de pe margine, care doar plateste taxe si se mai si asteapta la una-alta din partea autoritatilor drept consecinta, sunt foarte deranjat ca dolofanii aia in uniforme platite de la buget nu stiu sa vorbeasca politicos si sa se prezinte cand se adreseaza unui cetatean (indiferent cine e, chiar daca e beat sau prost are aceleasi drepturi si statut), nu sunt in stare sa se descurce elegant pentru a elimina tulburarea linistii publice, tot ei recurg la violenta fara vreun motiv si cand li se raspunde cu aceeasi moneda nu sunt in stare sa imobilizeze doi copii uscati fara uzul armei.

    Răspunde
     
  • gica
    Iunie 16, 2015 la ora 21:15

    Poate ar trebui sa invatam si in Romania respectul fata de lege si cei care o apara.
    Daca vrei sa filmezi, filmeaza-te cum te legitimezi frumos si faci ce ti se cere si apoi da-i in judecata daca iti incalca drepturile.
    Nu pot ajunge niste adolescenti manga sa-si faca dreptate.
    In alte tari ii inpusca pe bune.
    (nu sunt polititst, sunt doar scarbit de nesimtirea romanilor)

    Răspunde
     
    1. Gigica
      Iunie 16, 2015 la ora 22:49

      Pai in primul rand nu ar trebui sa arate respect fata de lege cei care afirma ca apara legea?

      Eu vad doi militieni, pt ca deja m-am lamurit de capacitatile lor, nu i-as numi politisti pt ca am avut de-a face la viata mea cu politisti si nu ii jignesc bagandu-i in aceeasi oala cu astia. Un militian are deja o carte de identitate in mana si este suparat ca este filmat. De ce? Inainte de a cere actul cuiva trebuie sa se prezinte si sa solicite politicos actele la control. Legea il obliga sa faca asta. Nu era niciun conflict. Conflictul l-au generat ei cand au incercat sa ia (sau fure) telefonul unuia. Parerea mea ca nici macar un militian nu-mi poate fura telefonul pt ca asa are el chef. Filmandu-l in exercitiul functiei nu incalc legea. Consider ca intr-un stat democratic si puternic am dreptul sa-mi apar proprietatea chiar si de un militian. Iar scoaterea pistolului este un gest care nu isi avea loc aici. Doi militieni cat usa cu niste mogaldete de „activisti” de ar alerga militianul cu cate 4 in spate fara probleme. Ala nu avea voie sa scoata pistolul, la fel cum nu avea voie sa se supere ca e filmat, cum nu avea voie sa agreseze pe cineva si cum nu avea voie sa incerce sa-i ia unuia telefonul.

      Politia trebuie sa stie sa aplaneze un conflict, militienii astia doi au generat unul din nimic. Cine a spus ca avem de-a face cu doi paznici a avut dreptate.

      Si cand vorbiti de tari civilizate uitati de SUA. Hai sa incercam cu Norvegia, Suedia, Danemarca, Finlanda.

      Răspunde
       
  • Dan
    Iunie 16, 2015 la ora 20:59

    Greșit: „Şi asta doar pentru că […] au vrut să strige în creierii nopţii, pe străzi, că nu trebuie tăiate pădurile.”
    Corect: pt că au sărit la bătaie. Dacă doar strigau nu era pericol de pușcărie.

    Răspunde
     
    1. Mm
      Iunie 16, 2015 la ora 21:45

      Daca „striga” pe strada au probleme legate de deranjarea ordinii publice.Deci nu se poate sa urlii pe strada,mai ales noaptea,ca deranjezi baaa!

      Răspunde
       
  • Daniel
    Iunie 16, 2015 la ora 20:56

    Eu as spune mai simplu „nu lovi un om”, indiferent ca e politist sau activist. Ca nici unul, nici celalalt nu este indreptatit sa isi imparta dreptatea cu pumnul.

    Ce parere ai Moise?

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Iunie 16, 2015 la ora 20:49

    În New York o ceata de nespălați au atacat în miezul zilei un gardian de la zoo. L au bătut și aruncat peste gardul tigrilor siberieni. Au fost împușcați de patrula la 10 minute după incident…

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase