(P) Cât de important e să vină ambulanța la timp?

Publicat la data de de Moise

10 SMde Sînziana Maioreanu, CEO Aegon România

Adela lucrează la Aegon din ianuarie 2012. E pasionată de marketing și întotdeauna și-a făcut treaba cu sârguință, din drag pentru domeniul în care s-a specializat. Despre industria asigurărilor, mi-a explicat de curând, avea păreri împărțite, însă s-a angajat la Aegon deoarece percepea compania ca fiind una onestă, activă într-un domeniu controversat. Deși nu avea deloc experiență în asigurări, a privit job-ul drept o provocare și, împreună cu un sentiment de apartenență la o echipă frumoasă, a rămas la noi ani buni.

În iunie 2014, lucrurile s-au schimbat. Tatăl ei a fost diagnosticat cu cancer, un diagnostic pe care nu îl suspecta nimeni, și Adela și-a petrecut lunile de vară pe holurile unui spital din Cluj.

Elder therapist consulting young patient at home

“Nu pot descrie durerea și neputința simțite atunci. Sunt obișnuită să țin lucrurile sub control, să mă zbat pentru a rezolva provocările ce-mi apar. Cu toate astea, în acele momente, viața părintelui meu drag era în mâinile unor străini”, mi-a povestit ea. Din fericire, situația tatălui meu a avut finalul dorit, însă, în săptămânile petrecute la Chirurgie III, le-am văzut pe toate: oameni chinuiți de bolile proprii sau de suferința celor dragi, oameni bucuroși că au reușit să mute ceea ce li se părea că sunt munți sau oameni zdrobiți de durere și tristețe. Dar cel mai trist mi s-a părut să văd oameni care, pe lângă grija sănătății, erau chinuiți de gândul că nu au bani să depășească momentul. M-am bucurat atunci că părinții mei sunt oameni întelepți. Au știut să își asigure o sumă de bani astfel încât singura noastră prioritate din acea perioadă să fie însănătoșirea lui tata, fără să ne frământe gândul că ne luăm de la gură ca el să se facă bine. Am înțeles atunci că la Aegon nu am un job, am o misiune și sunt norocoasă că se potrivește cu cea a companiei pentru care lucrez: îmi doresc să-i ajut pe oameni să-și asume responsabilitatea propriului viitor financiar.”

Să fim înțeleși, clinica în discuție e una dintre cele mai bine dotate din țară, cu doctori buni și onești. Cu toate astea, o dată cu orice spitalizare, apar cheltuieli inevitabile. Și nu sunt sume neglijabile.

Deși fiecare dintre noi am trăit sau am auzit de o poveste similară cu cea de mai sus, studii recente ale prestigioasei companii de cercetare GfK România au reflectat o realitate îngrijorătoare pentru România: conaționalii noștri nu-și fac asigurări de viață, nu se pregătesc pentru momente precum cel prin care a trecut colega mea.

Înainte de a vă explica ce cred eu că stă, de fapt, în spatele acestei situații, permiteți-mi să trec în revistă, pe scurt, principalele tipuri de asigurări de viață.

Asigurările de risc sunt produse financiare care garantează plata unei sume de bani persoanei desemnate drept beneficiar, în cazul producerii evenimentului asigurat. O astfel de asigurare reprezintă, în economiile moderne, “un minim de igienă financiară” al oricărei persoane active în câmpul muncii, încă din tinerețe. De ce? Din respect pentru sine și pentru cei dragi: în caz de nevoie, asiguratorul plătește asiguratului bani pentru intervenții chirurgicale, spitalizare, convalescență sau, în caz că acesta moare, o sumă substanțială beneficiarilor asiguratului.

Asigurările cu componentă de economisire sunt produse financiare mixte, cu durată îndelungată, care, pe lângă componenta de asigurare, oferă și posibilitatea de a economisi o sumă de bani. Practic, pe toată durata contractului, asiguratul are liniștea că se poate baza pe o sumă de bani în caz că pățește ceva, iar la finalul contractului își primește banii plătiți înapoi, chiar cu o dobândă garantată.

Asigurările cu componentă investițională sunt, de asemenea, produse financiare compozite, adresate pesoanelor care doresc să își plaseze bani în unități de fond. Ele includ atât protecția în caz de producere a evenimentului asigurat, cât și posibilitatea de a obține profit, în funcție de evoluția piețelor financiare internaționale.

Revenind la decizia românilor de a nu se asigura…

Cele mai frecvent întâlnite argumente, conform GfK, pentru care conaționalii noștri nu-și fac asigurări de viață sunt “nu îmi permit” și “nu am încredere”. Din punctul meu de vedere, aceste argumente nu se susțin și vă voi explica în continuare de ce.

Există, în România, asigurări de risc care pleacă de la un cost de câțiva lei pe lună. Aegon, de exemplu, distribuie prin Banca Transilvania un produs care costă între 5 și 15 lei lunar, în funcție de riscurile pentru care asiguratul vrea să fie acoperit. Astfel, în caz de deces sau invaliditate din accident, suma primită este de 40.000 de lei, iar pentru fiecare zi de spitalizare, asiguratul primește 50 de lei.

Poate unii dintre voi veți spune că suma sau riscurile acoperite nu sunt suficiente. Iar eu vă voi spune că, astăzi, există în România, la Aegon sau la alte companii, produse potrivite oricăror nevoi și așteptări. Ceea ce ne lipsește unora este asumarea responsabilității că o asigurare de viață ține de un minim de “igienă financiară” a fiecăruia dintre noi. Dacă o aveți, vă felicit! Dacă nu o aveți, vă invit să o contractați chiar azi.

Cât despre lipsa de încredere în companiile de asigurare, vă spun doar atât: ca în orice industrie, există furnizori mai buni și mai puțin buni… Din nefericire, în țara noastră, exemplele pozitive se propagă mai greu, pe când aspectele negative sunt intens promovate. Asta nu înseamnă că practicile condamnabile, adesea mediatizate, sunt regulă generală în industrie: există multe companii oneste, care își respectă angajamentele față de clienți. Trebuie doar ca aceștia să se documenteze puțin înainte de semnarea unui contract și să aleagă produsul potrivit, de la o companie cu o reputație curată.

Revenind la colega mea…

Povestea tatălui Adelei poate fi a oricăruia dintre noi. O poveste cu provocări și încercări neprevăzute, pentru care ne dorim un final fericit. Tatăl ei a avut întelepciunea să se pregatească pentru această situație și, când a întâlnit-o, și-a canalizat toată energia pe a se face bine, fără să aibă grija cheltuielilor.

Prin povestea colegei mele am încercat să vă explic, astăzi, care este rolul nostru: asigurările sunt ca o ambulanță. Nimeni nu-și dorește să le folosească, dar, la nevoie, ne dorim ca ele să acționeze prompt, profesionist și fără ezitare.  Pentru ca asta să se întample, în primul rând, ambulanța trebuie chemată!

Comentarii prin facebook

9 răspunsuri la (P) Cât de important e să vină ambulanța la timp?

  • dana
    Mai 10, 2015 la ora 13:52

    Adela, imi pare rau pentru tatal tau. Tie insa ar trebui sa iti para si mai rau ca folosesti o poveste din familie ca sa promovezi serviciile corporatiei la care lucrezi. Trist

    Răspunde
     
  • Asigurarile - schema piramidala de hotie
    Mai 10, 2015 la ora 01:23

    Eu am avut o asigurare medicala si de accident pt strainatate, si mi-a intrat pe trahee un jeleu in forma de ursulet (doar capul ursuletului), nimic grav, dar a trebuit scos la UPU cu un instrument cu camera pe care mi l-au bagat pe nas.

    Dupa 1 an de proces am obtinut rambursarea banilor pe procedura UPU,

    La munca m-am electrocutat, nimic grav, insa reflex am tras mana si cu surubelnita mi-am spart un dinte. Nu e nici accident de munca acoperit de firma, nici accident acoperit de asigurarea de mai sus, ci autoflagelare.

    M-am apucat de nebun sa-mi scot dintii din gura cu manerul de la o surubelnita!

    Răspunde
     
  • niko
    Mai 9, 2015 la ora 19:16

    Vrajeala cu banditii.asiguratorii nu fac nimic altceva decat sa faca bani cu sacul pe spinarea naivilor.Daca cititi cu atentie legea referitoare la asigurarile obligatorii ale locuintei veti ajunge la concluzia ca cel putin 50% dintre proprietari pot refuza perfect legal o astfel de asigurare iar in cazul in care primeste amenda si face contestatie castiga fara nici un fel de problema.Si asta cu legea in mana aratandu-i judecatorului articolul si paragrafele in cauza.Nu uitati ca legea e ca o bariera peste care sar dulaii pe sub care trec cateii si de care se impiedica doar prostii.

    Răspunde
     
  • CIPRIAN ILIE
    Mai 9, 2015 la ora 10:39

    Ce sa-i faci. În loc să ne intereseze de siguranta si linistea noastră ne interesează de veniturile altora. „Să nu va asigurati ca le veti umpleti buzunarele agenților si al asiguratorilor” Asta e mentalitatea noastră asteptam sa aibă altii grijă de noi(copii, stat)

    Răspunde
     
  • valentina
    Mai 8, 2015 la ora 19:13

    „Promt, profesionist si fara ezitare” fiind vorba despre ambulanta, nu asigurarea care din ezitare si tergiversare si-a facut o reputatie… Am vrea sa citim despre experiente pozitive, care au fost despagubiti pe loc pt. ca boala si accidentele nu asteapta sa se pronunte expertizele companiilor de asigurari… Toti sintem de acord ca ideea e buna, ceea ce ne retine este partea cu dupa verificarea evenimentului asigurat.Conditii scrise microscopic, situatii neacoperite, procese interminabile etc. etc.

    Răspunde
     
  • roman
    Mai 8, 2015 la ora 11:56

    ce-mi plac sfaturile venite de la cei care trebuie sa vanda…

    Răspunde
     
  • vlad
    Mai 8, 2015 la ora 11:18

    Pacat ca unii dintre noi nu isi pot face asigurare de viata chiar daca vor. Cum este cazul meu, eu fiind pompier militar. O rusine, dupa parerea mea, in caz ca patim ceva nu avem asigurare de viata, iar daca capacitatea noastra de munca nu mai exista suntem dati afara fara nici un beneficiu. In orice alt stat civilizat serviciile de urgenta au cele mai bune asigurari de viata si sunt platite de stat din momentul angajarii, la noi maxim te-ar duce in spatele casei si te-ar impusca ca pe un animal ranit.

    Răspunde
     
    1. aCID
      Mai 9, 2015 la ora 09:37

      Ma intreb daca autoarea articolului citeste vreunul din comentariile astea si daca tine seama de ele. 😉

      Răspunde
       
      1. Asigurarile - schema piramidala de hotie
        Mai 10, 2015 la ora 01:30

        Autoarea articolului e creatia fictiva a unei firme de publicitate, iar tatal dansei a avut cancer cam ca blogherita aceea care i-a prostit pe prosti sa-i dea banii!

        La noi nici RCAul nu merge, cine-si pune sanatatea sau locuinta pe seama astora greseste.
        Cea mai buna asigurare de locuinta este sa ai doua locuinte, iar cea mai buna asigurare de viata, e un pistol!

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase