Nu deranjați poporul somnoros!

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Observatorii vieţii politice au constatat, în ultima săptămână, un soi de restauraţie a mafiei politice, după ce Parlamentul a redefinit integrităţile la care aleşii locali au voie, a păstrat alegeri profund nedemocratice cu un singur tur, ba chiar forţează o modificare a Codului Penal ce, vorba cuiva, ar trimite DNA-ul înapoi la flagranturi cu naşi de tren şi portari de la Municipal.

11221029_10200710173152628_265586666_oToate astea într-un climax al relaţiilor putere-opoziţie, devoalate, în final, printr-un joc al intereselor comune între preşedintele Iohannis şi premierul Ponta, între contractele lui Şova cu Turceni şi contractele Alinei Gorghiu cu Electrica şi, evident, între spaimele aleşilor PSD şi PNL faţă de acelaşi DNA.

Ceea ce mi s-a părut amuzant în toată desfăşurarea asta de evenimente este catalogarea ca restauraţie a unei stări de fapt care nici n-a început şi nici nu s-a terminat săptămâna asta.

Azi, unele instituţii, aşa cum sunt DNA-ul, DIICOT-ul, Antifrauda şi, poate, cine poate şti sigur, chiar şi SRI-ul, sunt mai puternice şi mai eficiente decât erau şi acum şase ani, dar şi acum şase luni, atunci când poporul sărbătorea ca prostul faptul că şi-a luat ţara înapoi.

E un soi de comoditate genetică în poporul ăsta al nostru, ai zice că nu e capabil decât de heirupisme la intervale rare, istorice… şi asta pentru ca, în lungile intervale dintre ele, naţiunea să se poată odihni într-un somn intelectual care, inevitabil, naşte fie monştri, fie complicaţii politico-istorice de toată jena.

După alegerile din toamna trecută, poporul a vrut să ştie că şi-a luat ţara înapoi, poporului i-a plăcut să creadă că poate avea încredere într-un preşedinte care să-i vegheze somnul liniştit. (Al naibii SOV, cum ne-a citit!)

Iar acum poporul acuză o restauraţie, când, de fapt, mafia politică n-a plecat nicio secundă din locul în care se afla, chiar dacă o parte a membrilor ei a mai ajuns, temporar, pe după gratii.

Haideţi să fim sinceri cu noi înşine, stimaţi cetăţeni… Ne-am amuzat de penibilul Varujan, care şi-a protejat imunitatea cu tămâie, n-am ieşit în stradă, iar ei au înţeles că ne place băşcălia mai mult decât protestele. Ne-am înfuriat ca focul de paie când l-au făcut scăpat pe Şova, iar ei, firesc, au înţeles că de paie suntem. Am preferat să interpretăm tăcerea unui mesia de la Cotroceni ca fiind înţelepciune, când, în cazul integrităţii, tăcerea era vinovată. Iar acum, burduşiţi cu perspectiva ieftinirii alimentelor, ne place să credem că democraţia e tot aia cu creşterea economică, ne place să visam atâta bunăstare încât corupţia nici n-ar mai trebui să se simtă, să ne afecteze într-un fel…

Suntem un popor tolerant la dezastre, le putem accepta, cu condiţia să nu ne deranjeze acuş’, imediat… Căci la fel am putut tolera, acum 1000 de ani, cucerirea treptată a Ardealului, apoi dominaţia otomană şi pe cea rusească, la fel cum am acceptat corupţia ca pe un fel de hoţie mai elaborată şi, deci, mai intelectuală. Tot aşa, la fel, vom uita nepăsători ceea ce azi ni se întâmplă, peste fix trei minute după ce veţi fi închis acest text, indiferent că l-aţi citit sau nu până la capăt.

Va rog să mă scuzaţi dacă v-am deranjat cu altceva decât doreaţi să auziţi! Somn uşor în continuare!

Comentarii prin facebook

61 răspunsuri la Nu deranjați poporul somnoros!

  • vASILE MICU
    Mai 11, 2015 la ora 16:28

    Din pacate la foarte multile place „sa foloseasca vorbe fara folos! Ar fi bine ca sa folsim cit mai putine vorbe, dar de insemnatate: SISTEMUL ACTUAL DE ORGANIZARE A SOCIETATII ESTE DEPASIT DE VIATA!CA ATARE ACESTA TREBUIE MODER- NIZAT!! Asfel incit IN ABSOLUT TOATE FUNCTIILE SA FIE ANGAJATI, DE LA PRESEDINTELE TARII PINA ULTIMUL FUNCTIONAR DOAR PE BAZA DE CONCURS DE COMPETENTA PENTRU FUNCTIA RESPECTIVA!!DE CATRE COMISII COMPETENTE SI INCORUPTIBILE!!! ASTA SE POATE REALIZA DOAR PRIN DECLANSAREA UNUI REFERENDUM NATIONAL in conditiile prevazute in actuala CONSTITUTIE!! In aceasta directie trebuie mobilizati cit mai multi cetateni doritori de UN VIITOR SIGUR PNTRU TOTI!Daca vor fi lasati sa continue cum intentioneaza vor modifica actuala CONSTITUTIE in asa fel incit sa se apere de orisice control, tip D N A si SCLAVI RAMINEM!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Mai 10, 2015 la ora 19:23

    Ca exemplu dezgustatopr de ipocrizie, dupa ce compatriotii nostri si-au exprimat vartos indignarea impotriva celor care s-au simtit afectati de insultarea simbolurilor religioase musulmane (vezi discutiile despre Charlie Hebdo), atunci cand peretele unui imobil bucurestean aflat in ruina a fost zugravit cu o imagine ce amintea de Sf Gheorghe, artistilor plastici le-a fost impus de public siu edili ca pictura murala sa fie stearsa in 48 de ore. Ceea ce s-a si intamplat, pe banii pictorilor, desigur, desi imaginea nu avea nimic ofensator la adresa Mantuitorului, a Sfantului Ghoerghe, sau a crestinismului. Si tuturor li se pare corect, fara sa fie afectata nicicum libertatea de exprimare. Evenimentul se incadreaza in seria celor care exprima elocvent cultura civica, respectiv „trezirea” la poporul nostru.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Mai 10, 2015 la ora 21:16

      Domnule Constantin, personal nu ma afecteaza cu nimic desenele de pe orice pereti sau din orice ziare/reviste. Nu ma consider parte a acestui tip de crestinism care se inchina la icoane, in care icoanele sunt facatoare de minuni si altele asemenea.
      Dar spuneti ca acel desen nu avea nimic ofensator la adresa sfantului Gheorghe sau a crestinismului. Sau nu ati vazut desenul, sau nu cunoasteti povestea cu safantul Gheorghe care a invins balaurul. Desenul este exact opusul povestii. In desen, daca observati, santul se uneste cu diavolul (balaurul din poveste) ca sa omoare nevinovatul calut alb/roz de langa ei. Intelegand crestinismul traditional romanesc, eu o vad chiar ca pe o provocare asemenea celor din publicatia franceza.
      Eu personal nu cred aceasta poveste si, dupa cum am spus, imi este indiferent daca aceasta poveste in imagini apare pe vereun perete, sau daca este stearsa de pe vreun perete. Dar pot fi obiectiv si pot observa ceea ce am spus mai sus.
      Deci nu vad nicicum ipocrizia de care vorbiti. Cei ce nu si-au dorit acolo acea pictura, cred ca sunt dintre cei ce considerau ofensatoare si desenele din publicatia franceza.

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Mai 10, 2015 la ora 23:58

      Inaintea comentariul meu la „poporul somnoros” am scris „Je ne suis pas Charlie”. Ma asteptam, insa, ca in urma actiunii de ingradire a dreptului la libera exprimare a artistilor bucuresteni, care nu au fost trasi in teapa precum cei francezi, sa iasa in strada nu 4 milioane de cetateni aparatori ai libertatilor cetatenesti, precum in Franta, nu 400 de mii, nici 40 de mii, dar, acolo, macar vreo 40 de oameni indignati. Ori, sa-i fi invitat vreo 2-3 deontologi din presa in emisiuni TV pe pictori pentru a le acorda sansa sa-si explice/apere opera si sa spuna daca omul pe cal cu batul in mana era o caricatura a lui Don Quijote, o reprezentare stilizata a Sf. Gheorghe, sau un jucator de polo. Altfel, unii rauvoitori ar putea intelege ca romanii se manifesta doar impotriva fundamentalistilor musulmani, iar atunci cand este vorba despre cei crestini, totul este OK, ceea ce nu cred ca este adevarat, compatriotii mei fiind profund toleranti. Si consecventi,nu-i asa?! Spre exemplu, daca dumneavoastra sunteti de acord cu cei care au reusit sa determine indepartarea picturii murale bucurestene, s-ar putea intelege ca sunteti de acord si cu cei care au reusit sa determine imputinarea caricaturilor pe teme religioase in „Charlie hebdo”. Dar, acum, pentru ca v-am explicat unde este ipocrizia, sunt sigur ca-i dezaprobati in egala masura pe cei care au actionat impotriva artistilor francezi, cat si a celor romani.

      Răspunde
       
      1. Stelian
        Mai 11, 2015 la ora 08:40

        Nici nu-i aprob, nici nu-i dezaprob. Eu consider libertate de exprimare atat pictura cat si nemultumirea celor care au cerut stergerea ei. Nu consider exprimarea unora mai importanta decat a celorlalti. Daca nu s-a ajuns la ucideri ca in cazul francezilor, mie mi se par ok amandoua exprimarile.

        Răspunde
         
      2. Stelian
        Mai 11, 2015 la ora 10:12

        Si tot libertate de exprimare consider ca este si tacerea celor pe care ii acuzati. 🙂

        Răspunde
         
    3. Alex
      Mai 11, 2015 la ora 15:13

      prietene Constantin, acel desen a disparut in 48h nu din cauza „puterii nemarginite” a bisericii sau a enoriasilor fanatici, ci din cauza ca nu aveau toate avizele de la primarie !!! 🙂
      Dinfericire, in tara asta, nu poti sa pictezi fatada blocului/casei cum vrei far sa ai autorizatie e ubanism!

      Deci hai sa lasam propaganda ieftina si de prost gust, ca nu toti suntem niste „desculti”! 😉

      Răspunde
       
  • Kristina
    Mai 10, 2015 la ora 16:55

    *ma tem ca este mai treaz si mai constient ca oricand.
    coborati mai jos de nivelul „europa fm” si tvr 1,aerogara cluj,BANEASA sau concediile de prin Europa.( fara a fi interpretat ca un atac la vreo persoana anume!)
    *imi veti da dreptate.
    poporul roman nu este ceea ce se arata zilnic pe la televiziuni.
    si asta se recunoaste.

    Răspunde
     
  • Nicolaescu
    Mai 9, 2015 la ora 22:22

    Moise, dar, tu, tu cand iti faci analiza propriei atitudini? Ma refer la sustinerea neconditionata si ipocrita a mafiei bancare, in cardasie cu politicienii, in problema imprumuturilor in CHF. Ai umilit zeci de mii de oameni nevinovati si ai scos la iveala din ceilalti romani rautatea, prostia si invidia. Ceri solidaritate, cand chiar tu ai contribuit la dezbinare…

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Mai 9, 2015 la ora 23:38

      Dar de ce-l intrebati asa ceva pe Moise? Cine si-a mai facut analiza propiei atitudini ca sa o faca si el? Toti ii analizam pe ceilalti. Chiar si dvs tot asta ati facut acum.

      Răspunde
       
    2. Sergiu
      Mai 10, 2015 la ora 17:11

      Se vrea o critica voalata la adresa Johanisului, d-le Guran? Pana nu a dat un ONG (american) peste el, nu a deschis nimeni discutia. Partea cealalalta este cunoscuta. Momentul pe care l-ati ales este interesant. Derapaje spre UE ale alesului, cumva?

      Răspunde
       
  • Constantin
    Mai 9, 2015 la ora 19:32

    Pentru „trezire” este nevoie sa existe un „semnal” de „wake up”, de cele mai multe ori o trompeta. Chiar daca evenimentul-declansator nu are legatura directa cu fondul problemei, poate declansa o mobilizare de forte sociale care sa produca revolutii. Spre exemplu, chiar acum se protesteaza impotriva defrisarilor abuzive. Nu am nicio indoiala ca in jurnalele de stiri de maine se va spune ca agentii provocatori prorusi au declansat actiuni anarhice, la fel ca in cazul manifestatiilor impotrica extragerii prin fracturare a gazelor de sist, ori a exploatarii cu cianuri a resurselor de la Rosia Montana. Scopul lor clar este sa descurajeze investitiile straine si sa pericliteze interesele comerciale ale firmelor occidentale in Romania. Din punctul meu de vedere, daca efectul va fi stoparea jafului din padurile patriei noastre, protestul poate fi organizat si de klingonieni. Asadar, amatorii de proteste pentru cauze nobile pot pofti afara din case. Vremea se anunta frumoasa, actiunile au loc in afara programului de lucru si a celui de fitness/sala, iar, cel mai important, zilele acestea nu este nici un meci de fotbal de interes extraordinar.

    Răspunde
     
  • Vasile Micu
    Mai 9, 2015 la ora 12:33

    Dragii mei,nu puteti sa va dati seama cit sunt de incintat de comentarii, dar indraznesc,scurt,sa va atrag atentia cit este de adevarata zicala: -nu vedeti pagurea din cauza copacilor! SISTEMUL CA ATARE ESTE VINOVAT! Democratia prost inteleasa asigura doar BANDITILOR PUTERA DE DECIZIE! IAR TURMABEHAIE MINATA SPRE ABATOR! SISTEMUL MERITOCRATIC ESTE SOLUTIA ! Va impor din tot sufletul meu ca sa va documentati! Scuze ptr. greselile gramaticale, dsar atentie la continut!VIITORUL ESTE AL SOCIETATII CONDUSE DE CEI COMPETENTI DOVEDITI PRIN EGZAMINARE!!!

    Răspunde
     
  • Catalin (CTL)
    Mai 8, 2015 la ora 23:05

    Anii astia m-am certat cu rude sau cunoscuti, am postat pe facebook sau biziday. Dar nu am iesit in strada. Cand m-am intalnit cu d-l Guran in centrul Oradei si vorbeam de realizari, imi spunea ca e meritul comunitatii. Poate. Dar ce nu e un merit pentru comunitatea mea e iesitul in strada in vremuri critice. Atitudinea. Lasa ca ies aia in Bucureati, Cluj, Timisoara sau Brasov. Din punctul asta de vedere sunt cam bleg, las sau comod. Sau poate toate combinate. E un semnal de alarma. Idealurile drepturilor omului nu se realizeaza printr-un singur meci, ci in fiecare minut, in fiecare zi, cu fiecare vorba sau fapta si la fiecare alegeri.

    Răspunde
     
  • Catalin (CTL)
    Mai 8, 2015 la ora 22:55

    Cammm… rusinos sa spun asta, dar stiti ce ? Mai rusinos e sa spui ca cei care ies in strada pentru un ideal, demonstrabil ca fiind legitim , nu sunt decat niste derbedei doar pentru ca ti-e tie frica sau rusine sau , pur si simplu esti prea comod sa-ti pui incaltarile. Lasa ca ies altii.

    Răspunde
     
  • nikea
    Mai 8, 2015 la ora 21:23

    de acord ca simtul civic abia acum,dupa 25 de ani inmugureste,incet,incet…
    insa faza cu de 1000 de ani, ardeal,marile imperii, ne duce inapoi la protocronisti si dan puric, ca sa nu zic vadim

    Răspunde
     
  • Logosfera
    Mai 8, 2015 la ora 20:27

    Am o intrebare (pe care o adresez tuturor celor care au dileme similare cu a lui Moise Guran): Ce rost are sa faci ceva in conditiile in care peste cativa zeci de ani tu, cel care ai fost scuipat si batjocorit primesti o eternitate in Rai iar aia care te-a scuipat, furat, schilodit psihic primeste o eternitate in Iad? Pentru ca astea sunt ipotezele cu care poporul roman lucreaza. De 2000 de ani (sau de cand dracu zice BOR). Nu de alta, dar eu nu gasesc un drum logic de la aceste ipoteze la „Hai sa-i tragem in teapa pe cei care ne fura”. Si sunt sigur ca nici dumneavoastra, domnule Moise Guran, nu aveti un drum logic pentru asta. Si, in conditiile astea, mirarea dumneavoastra se traduce prin: „de ce nu e poporul asta ilogic?”.

    Răspunde
     
  • Adrian Danescu
    Mai 8, 2015 la ora 20:10

    TU, persoana care citesti acesti mesaj, incearca in fiecare zi sa iti faci meseria cat mai profesionist cu putinta. Educa-te si invata-i si pe altii in jurul tau. Participa activ la consolidarea breslei din care faci parte. Dezbate probleme breslei si probleme societatii. Cauta solutii. SOLUTII. Restul sunt povesti.

    Răspunde
     
    1. Adrian Danescu
      Mai 8, 2015 la ora 20:14

      Corectura: problemele breslei si problemele societatii

      Răspunde
       
  • Paul
    Mai 8, 2015 la ora 17:28

    Ce gluma buna cu democratia asta.
    NU POTI AVEA DEMOCRATIE CU UN POPOR CARE NU GANDESTE.
    Pai daca nu gandesti tu, o face altul pentru tine si e posibil sa fie in dezavantajul tau.
    Cum poti spune ca este democratie cand votezi parlamentari pe care nu ii sti, de pe o lista care se modifica dupa bunul plac a catorva persoane.
    Mecanismul de conducere este putin mai complicat si cheama vitele la vot din 4 in 4 ani pentru a le da impresia ca aleg.
    CAT DE PROST ESTE POPORUL S-A DEMONSTRAT CAND TOATA LUMEA A FOST DE ACORD CU SCADEREA NUMARULUI DE PARLAMENTARI SI CU ASTA NU MAI SPUN NIMICA.

    Va doresc un weekend placut!

    Răspunde
     
    1. Licurici
      Mai 8, 2015 la ora 20:34

      @Paul, si ce este greșit dacă se reduce nr. trântorilor din Parlament, sau si taica-tu e pe acolo?

      Răspunde
       
      1. Dan
        Mai 8, 2015 la ora 21:57

        Prostia este ca au votat reducerea numarului de parlamentari si rezultatul a fost marirea numarului de parlamentari

        de la vreo 450 in loc sa scada cu 150 numarul parlamentarilor a crescut cu 150 si acum avem in loc de 300, asa cum s-a votat la referendum, avem vreo 600

        asta e prostia
        sa votezi ceva si rezultatul sa fie total opus

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Mai 9, 2015 la ora 13:50

          Asta arata foarte clar cat conteaza votul nostru. Putin spre deloc.

          Răspunde
           
      2. Paul
        Mai 10, 2015 la ora 15:43

        Dragule, nu numarul de parlamentari este problema, ci calitatea lor.
        Nu poti avea oameni de calitate daca „ii alegi de pe o lista”, nu ii cunosti, nu sti ce au facut la viata lor pana in momentul alegerilor.
        Tu mergi la vot si dai cu stampila pe o lista de la PSD,PNL,PRM, UDMR etc. , lista care este modificata dupa bunul plac al liderilor de partid pe care bineteles ca nu ii alegi tu(niciodata).
        Acuma daca e sa ne legam de numarul de parlamentari, scaderea lor este contrara principiilor democratice, adica suntem mai putin reprezentati.
        Tu esti de parere ca un om poate reprezenta in mod corect interesele la 60.000 de persoane?(sa presupunem ca populatia Romaniei este de 18 milioane si sunt 300 de parlamentari).
        Pai daca mergem dupa principiul asta io zic sa avem un singur parlamentar si numa bine scadem costurile, si legile se aproba mai repede(asta ar fi deja dictatura).
        Sper ca m-am facut inteles de ce fac afirmatia ca poporul roman este unul needucat si prin urmare prost.

        Răspunde
         
  • anca_de_ieri
    Mai 8, 2015 la ora 15:43

    Este ultima post-are pe acest site, din simplul considerent ca un user nu este unic, adica oricine poate scrie sub numele ‘anca’ orice, lasand de inteles ca este acelasi care-a scris ieri (cazul meu)… astazi nu am scris si nici n-o voi mai face vreodata, asa incat imi iau la revedere si plec acolo unde-mi este permis sa fiu doar o singura ‘anca’ (cu litere mici), fara a ma clona vreo tiza…
    Numai bien!

    Răspunde
     
  • Alex
    Mai 8, 2015 la ora 14:57

    wow! impresionant; a trecut mai bine de trei minute si m-am hotarat sa scriu comentariul asta.
    Personal cred ca sunt multi „treziti” in tara asta dar totusi este nevoie de o voce, un varf de lance care sa ne scuture nitzel si sa ne dezlipeasca din fata… compromisului.
    Superba emisiune, extraordinar articol!

    Răspunde
     
  • Cătălin
    Mai 8, 2015 la ora 11:15

    Ies si eu la protest. Unde si când? Toți zic dar nimeni nu face nimic. Televiziunile importante o ard cu Zăvoranca si Minune, la știri afli ca politicienii sunt rând pe rând eliberați de Jusititie (cercetați in libertate), Ponta a început sa reia campania electorală, primarul NIchita are amanta… Poporul este manipulat ca de obicei. Tema justiției a intrat intr-un con de umbra. Cineva vrea sa pună in zgarda procurorii DNA. De fapt cam toată clasa politica a înțeles ca trebuie reduși la tăcere procurorii si lucrurile își urmează cursul.
    Haideți in strada! Jos Ponta, jos Johannis jos toți !

    Răspunde
     
    1. ducu
      Mai 8, 2015 la ora 14:06

      jos jos, dar pe cine sa punem sus ? ca de ales avem de ales tot dintre cei care au fost pana acum
      nuam vazut sa apara vreun partid nou cu oameni noi si credibili
      apar partide noi dar sunt tot cu oameni vechi

      Răspunde
       
      1. Catalin
        Mai 9, 2015 la ora 00:02

        Iesim la protest, nu la revolutie. De pus punem la alegeri, nu acum. Nu pot 50.000 sa decida pt 20 mil. Ideea e sa le transmitem ca gata, nu mai vrem sa fim balcanici, nu mai vrem sa fim „africanii” europei. Vrem o justitie puternica, o justitie independenta care sa-i bage i puscarie pe hoti si corupti si astfel sa-i vonvinga e cei ce vin ca NU MAI MERGE ASA. Toti fura ca se poate, inca. Nu se mai poate – mai fura si nu mai baga bani ca sa ajunga la putere. Asa vor a ea loc si cei care chiar vor sa faca lucruri bune pt comunitate (exista si astfel de oameni).

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Mai 9, 2015 la ora 13:52

          Si’ cand „punem” care e diferenta intre ei?

          Răspunde
           
          1. Catalin
            Mai 10, 2015 la ora 02:16

            Votul e subiectiv. Nu exista o ecuatie care sa zica care e solutia optima. Totusi poporul (ca majoritate) s-a mai cultivat. A inceput sa nu mai poata fi convins cu sacosa si discursuri nationaliste. Poporul român va alege bine insa are nevoie de mai multi politicieni de calitate. Cand ii vom avea, vom stii. Deocamdata trebuie sa ne facem datoria civica de a reactiona atunci cand simtim ca politicienii o iau pe aratura. Asa trebuie. Cei ce zic: nu e treaba mea, sau sa iasa altii ca eu dau like pe facebook ca am alte treburi, gresesc profund.

             
          2. Stelian
            Mai 10, 2015 la ora 11:39

            IN mare parte aveti dreptate. Nu stiu insa daca poporul s-a mai cultivat sau daca sunt din ce in ce mai putini cei de varsta parintilor mei, care credeau ce vedeau la OTV. Cred ca se simte din ce in ce mai mult generatia care n-a trait in comunism.

             
  • AndreiM
    Mai 8, 2015 la ora 10:53

    Pai romanii au demonstrat din cele mai vechi timpuri ca sunt individualisti, inca din vremea lui Burebista. Si daca nu este ceva care sa nu ii afecteze direct, scaderea veniturilor sau a pensiilor spre exemplu, nu prea se agita. Asa se explica si evolutia regimului comunist roman, aberatii sociale intalnite doar in Coreea de Nord.Iar lipsa liderilor sociali adevarati acutizeaza neimplicarea sociala.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Mai 8, 2015 la ora 09:39

    O analiza pe deplin corecta. Totusi, ne-am luat si o gramada de tepe pe parcursul implicarii noastre sociale. De la Mineriade pana in prezent majoritatea manifestarilor socilale au marcat modificarea cu maxumum 1-2 grade a cursului pe care oricum mergea tara. Lumea nu doarme, doar nu are incredere. Iesim in strada sa-l dam jos pe numarul asta de circ, numit Ponta, si pe cine punem in locul lui? Pr Blaga si Vosganian ministrul economiei?
    De aceea iti recomand intrarea in politica. Alaturi de oameni care gadesc in felul in care gandesti tu. Daca nu apare un partid de tipul asta, cei ce l-au pus pe Iohannis presedinte, nici macar nu o se mai prezinte la urmatoarele alegeri. So o sa ramanem cu jegurile astea inca 4 ani.
    Poti sa-i zici Partidul oamenilor care numcesc in Romania.

    Răspunde
     
  • Emil
    Mai 8, 2015 la ora 09:03

    Eu cred ca directia actula este buna, problema e ca marea majoritate a cetatenilor si politicienilor este formata din oameni practici, ceea ce e bine daca vrei sa construieti ceva intr-un timp scurt sau vrei sa fii inconjurat de oameni care stiu sa se descurce in „jungla” dar nimic de durata nu se construieste fara un plan, fara a avea in vedere satisfactia viitoare si fara a include ca viitori utilizatori/beneficiari mai multe categorii sociale. Asta e una din defectele democratiei, niciodata nu vei putea sa-i multumesti pe toti si fiecare voteaza schimbarea care il afecteaza direct restul „not my problem”. Avem nevoie de mai multi idealisti dar pentru asta este nevoie in mod clar de cresterea puterii de cumparare a cetatenilor si de reformarea educatiei. Eu cred ca suntem pe calea cea buna numai ca e lunga si plina de pietre, nimeni nu doarme numai ca dureaza putin pana te dezmortesti si ca orice invatacel parcurgi totul incet cu grija si atentie nu te avanti erou in fata. Timpul le rezolva pe toate nu te agita dar pastreaza ritmul, ambitia nu consta in sprinturi ci in anduranta.

    Răspunde
     
    1. santamanta
      Mai 8, 2015 la ora 11:59

      @Emil, subscriu (am si eu durerile mele de taximetrist, insa n-am nimic de adaugat)

      Răspunde
       
  • corneliu
    Mai 8, 2015 la ora 08:57

    Fenomenal articolul.Nu citesc in fiecare zi parerea unei persoane care apare in media sa ma fii miscat atat dde mult.In 89 aveam 24 de ani,am iesit in strada sa scapam de dictatura,sa umblam liberi in lumea asta,,apoi in 90 am iesit in strada de doua ori.Odata ca Golan impotriva bolsevicului dde iliescu,apoi dupa ce a fost ales in 13-15 iunie.Dupa evenimente,am parasit tarisoara scarbit si speriat sa nu fiu arestat.Am revenit ca un idiot in 92,crezand ca daca voi fii in tara,se va schimba ceva.Ba chiar am ajuns sa fiu alaturi de CDR pana a iesit constantinescu presedinte.Dezastru din nou,coruptia parca exact in aceea perioada inghitise Romania.Din 2002 am hotarat ca nu mai apartin unui loc care nu mi se potriveste.A mai ramas cineva in Romania?Se pare ca generatia actuala are fundul bine tabacit.Cum este posibil sa fii tanar si sa nu reactionezi?Ce s-a intamplat in Romania este exemplul cel mai bun ca Coruptia dauneaza grav Sanatatii!Felicitari pentru articol,dar sincer….este doar un S.F.Poate ca a fost citit,dar de inteles ma intreb daca a fost inteles.Romanul a devenit o persoana dependenta de Capatos,Ferma vedetelor…ce e aia un miting?Ce este aia impotrivire impotriva sistemului?Romanul este indobitocit cu televizorul.Din pacate.

    Răspunde
     
  • dinu
    Mai 8, 2015 la ora 07:57

    Articole de agest gen, cu iesitul in strada, sunt doar asa sa nu tacem, e simplu sa scriem pe net, sa ne dam revolutionari

    In practica este complicat
    Sa iesi in strada si sa protestezi la modul serios trebuie sa crezi ca actiunea va avea un rezultat
    Pentru asta e nevoie de lideri, de organizare, de un plan, de cineva care sa-ti asugure protectia in cazul in care primesti amenda pentru miting, etc

    In al doilea rand, poate ca multi romanii sunt suparati pe politicieni dar nu atat de tare incat sa nu ii mai doreasca. Se vede asta in faptul ca de 25 de ani sunt votati aceeasi oameni si nu a fost nici un mare protest care sa oblige partidele sa vina cu alte persoane in fata alegatorilor

    in al treilea rand, policitienii nu sunt diferiti de marea majoritate a romanilor
    Oare este cineva care nu a dat sau nu a luat incalcand mai mult sau mai putin legea sau fiind la limita ei ?
    Fiecare se descurca cum poate si pe unde poate, iesitul in strada nu rezolva mare lucru atata timp cat nu exista organizare, iar ca sa existe organizare e nevoie de lideri credibili care sa mobilizeze cetatenii si sa le prezinte solutii
    Exista asemenea lideri care sa se implice ?

    Răspunde
     
    1. dinu
      Mai 8, 2015 la ora 08:12

      Scuze pentru micile greseli din textul de mai sus

      Revin cu o completare
      Nemultumurile oamenilor sunt multe dar sunt diferite si relative
      Multi vor spune ca nu e bun nu stiu cine sau nu e bine nu stiu ce dar poate sunt la fel de multi care spun ca e invers, e democratie, la fel ca si in presa, fiecare cu parerea lui

      Răspunde
       
    2. corneliu
      Mai 8, 2015 la ora 09:12

      In 89 nu a existat nici un lider,exista doar dorinta de a trai mai bine.Liderii se nasc,nu trebuiesc cautati,din pacate in Romania nu prea mai exista…

      Răspunde
       
      1. dinu
        Mai 8, 2015 la ora 09:55

        dar cum puteti compara 1989 cu ce avem azi ?
        atunci oamenii aveau lipsuri la nevoile de baza: mancare, caldura, lumina, programe TV, etc
        acum avem de toate, mergi la magazine si vezi ca sunt parcarile si cosurile cu alimente pline
        avem programe TV de ne saturam
        avem caldura, lumina, un anumit conformt are fiecare

        problema acum este de nedreptate, cand vedem ca altii fura prea mult si credem ca nu sunt pedepsiti, dar poate ca multi din cei care se revolta ar fura si ei daca ar fi in acele functii

        haideti sa nu ne mintim unii pe alltii

        si daca s-a iesit in 1989 tot nu suntem multumiti, spunem ca au ramas tot aia la putere
        poate ca asa o sa fie si acum, se vede clar, cand a fost Basescu am vrut pe altii, acum sunt altii, vrem pe ceilalti
        , zbatere degeaba

        Răspunde
         
      2. Gopo
        Mai 8, 2015 la ora 14:46

        Da, Corneliu…,da !Daca nu-i macelaresti in burtile mamelor lor si le dai o sansa sa traiasca !
        De acolo pleaca neputinta romanilor ca neam si tara !

        Răspunde
         
  • Ioana
    Mai 8, 2015 la ora 00:52

    Într-o democrație normală cetățenii își văd de treaba lor care probobail nu e politică. La schimbări majore poate se ingrijorează de mersul țării.
    Într-o democrație a la Ro cetățeanu’ tre să stea atent,încruntat la fiecare mișcare(mai bine spus derapaj) a guvernanților.
    Tu chiar crezi că toți oamenii pot face asta?Ar însemna să ieșim în stradă zilnic.
    Oamenii nu au cum să facă asta.
    Între timp oamenii tre să lucreze,să își caute slujbe,au copii,au părinți,au boli & alte probleme.Practic sunt prea multe derapaje ca oamenii să sară în sus.Ar însemna tot a doua zi să ieșim la protest.

    România e oală cu presiune …tre să ajungă lucrurile la limite inacceptabile &apoi sărim.
    A trebuit să moară un copil ca să se „rezolve” problema câinilor(batrânii,turiștii nu contează).
    Tre’ să moară mame,copii,bătrâni ca să se îmbunătățească sist de sănătate.
    Faptul că 50% din elevi pică bacul nu e grav.Dacă ajungem la 20% rata de promovabilitate poate ne trezim.

    O prietenă din Germania îmi spunea că preferă un guvern/parlament care se preocupă de chestii mărunte(unt,banane,castraveț,foenuri, aspiratoare)decât să se certe,să se implice în războaie.
    Pentru mine ăsta e testul democrației în Ro:când o să avem legi despre cum tre să fie castraveții înseamnă că nu o să avem lucruri mai importante de discutat care să ne afecteze prea tare sau care să producă un impact în societate.Înseamnă că am ajuns la o democrație stabilă.
    Când ajungem la o astfel de demcrație somnul poporului nu va mai fi problemă

    Răspunde
     
  • Gigi
    Mai 8, 2015 la ora 00:25

    Moise, creaza un eveniment pe Facebook si te asigur ca eu particip 100% si incerc si pe altii sa ii conving.
    L-as face eu insa am mai incercat si atunci cand l-au scapat pe Sova insa se pare ca nimeni nu misca (deci doarme cum zici tu) daca nu le cere asta cineva cunoscut si cu imagine buna. Daca cel pe care l-am votat acum cateva luni are nesimtirea sa tradeze milioanele de oameni care au sperat in el fii tu te rog acela ce ne cere (cat mai vocal) sa iesim in strada!

    Răspunde
     
  • anca
    Mai 8, 2015 la ora 00:05

    FANTASTIC,dl.MOISE,este primul articol (si va urmaresc de,sa zic doi ani),in care spuneti adevaruri dureroase(adevarul supara pe om ).Acest popor se plange toata ziua,tanjeste dupa ce au ceilalti de afara,dar nu e in stare sa gandeasca ca va ajunge sa nu mai aiba nici macar ce au acum.Au ajuns sa fie SFIDATI de toata OMENIREA pentru lasitatea lor.DA SFIDARE,ca niciun alt popor nu-si alege un presedinte pe dictonul”RAUL MAI PUTIN RAU”.Daca altii au ajuns sa ne impuna presedintele este din cauza acestui popor las,indolent,prost si slugoi.Nu este tolerant este cumplit de indolent si asteapta sa-i cada „para-n gura”.Nu, o sa ajunga sa multumeasca alora care ne vor ocupa complet,acum suntem partial pe motive inventate, iar ziaristii nostri primesc o paine alba de la ambasade numai pentru a manipula acest POPOR DE CARTON.MULTUMESC dl.Moise pentru acest articol!Bulgarii au iesit 50,000 in strada pentru 1 miliard de euro disparut,la noi sunt miliarde ,industrie,paduri disparute si romanul tace.Ii intereseaza mai mult ce seriale de prost gust mai sunt la TV,ba o manea.Deci asta este EDUCATIA acestui POPOR!

    Răspunde
     
    1. Roxana I.
      Mai 8, 2015 la ora 22:19

      Doamna Anca,

      Nu erau bulgari, ci fratii nostri de peste Prut – cei care au iesit in strada pentru miliardul de euro disparut din banci. In rest, sunt si eu de acord cu unele dintre aspectele destul de triste si neplacute din comentariul dvs…

      Răspunde
       
  • Chirita Madalin-Adrian
    Mai 7, 2015 la ora 22:45

    Cineva a spus : Daca votul tau ar fi contat nu te mai lasa nimeni sa votezi .
    Cat despre mafia curenta din toate institutiile statului … Sa fiti sanatosi !!! V-o zice un student cu mana pe inima in timp ce se gandeste cu ce sa plece „afara” . Avionul sau autobuzul ?- Asta e mare intrebare …..

    Răspunde
     
    1. Georgel
      Mai 8, 2015 la ora 11:44

      Faptul ca se dau peste cap la fiecare alegere si fac pe dracu-n-patru sa iti fure votul inseamna ca votul tau chiar CONTEAZA.
      Rumegati putin informatiile, treceti totul prin filtrul gandirii si nu mai luati drept axiome tot ce vedeti la tv sau gasiti pe internet.
      Pentru foarte multi romani, cea mai buna solutie (si singura) a ramas strainatatea. Foarte bine, insa e posibil sa ne trezim la realitate si sa ne dam seama cat de mult valoreaza tara asta abia in momentul cand o sa o pierdem, iar atunci va fi prea tarziu sa mai facem ceva.

      Răspunde
       
  • delahamangia
    Mai 7, 2015 la ora 22:14

    pai la noi dorm si studentii de vreo 25 de ani, in alte parti erau varful de lance, vocea progresista a schimbarilor…sau trezit si ei acum sa ,,protesteze” si sa aibe acele revendicari pe care stiu si copii de gradinita ca nu le vor obtine, probabil vor avea mai mult efect asupra razelor de luna la al cincilea patrar.

    Răspunde
     
  • Andrei
    Mai 7, 2015 la ora 21:50

    ” poporul somnoros ” ?! pai, mai somnoros decat a fost in ultimii ZECE ANI, nu cred sa mai fi fost vreodata poporul asta ! chiar asa, ce-ati facut voi astia, din presa, in ultimii zece ani ? UN DECENIU ? unde ati fost ? cine sau mai bine ce v-a inghitit verbul ? ca de patru luni sunteti foarte vocali, vreti de toate, aveti pareri, vreti scandal, batai in piata publica, dar zece ani, zece ani, unde ati fost, de ce n-ati latrat si in ultimii zece ani ca-i rau, ca-i nasol, ca tre’ sa se miste justitia, sa se miste economia, saracia, somajul, investiile ? v-ati trezit acum ca are Iohannis sa va dea, sa va faca, ca trebuie sa vorbeasca, cand voi zece ani n-ati vrut nimic de la basescu, ati fost MUTI ? lui basescu nu i-ati cerut nimic, n-a indeplinit toate dorintele sau muriti acum de foame ca nu primiti bani de propaganda ? moare presa propagasndista de foame ca nu-i platitia sa scrie de bine ! nu va este rusine ? ce-ati facut in ultimii zece ani ? iar de patru luni ce faceti ? care va sunt bilanturile persoanele, ce realizari personale aveti in ultimele patru luni ? ce ati produs pentru tara, penru familie, ca ati devenit foarte vocali ! Ati sustinut si intretinut, voi, presa, jurnalistii o stre de fapt, o stare de mafie, mafia poltica damboviteana ! Sa va fie rusine ! Ia fa , domnule Gran, ca ziarist independant si corect, un bilant al conducerii , mandatelor, realizarlor lui Basescu- Boc, ia spune-de ce na da cu plus ?

    Răspunde
     
    1. ion din balon
      Mai 7, 2015 la ora 22:45

      usor cu pianul pe scari…sa nu faci apendicita de la „uselita” :))

      Răspunde
       
  • florin
    Mai 7, 2015 la ora 21:36

    Bai, Gurane, scuza-ma, da’ am fost schimbu’ trei toata saptamana, m-a luat somnu’ pe canapea. Zi, manca-ti-as, ce facem? Ne-adunam, strigam, protestam? Io sint pe metereze

    Răspunde
     
  • Liviu
    Mai 7, 2015 la ora 21:36

    Daca se reusea intarirea si reformarea CNA-ului, era un castig enorm pentru societate. Puterea presei pusa in mainile cui nu trebuie, este o vulnerabilitate foarte mare.

    Răspunde
     
  • Marius
    Mai 7, 2015 la ora 20:47

    Noi mai formam o comunitate?Hai sa punem punctul pe…i ,domnii politicieni sunt responsabili pt.tot, fara exceptii,iar ei stapanesc de zeci de ani acest „haos”.Paine,circ media,manele,mancare cu basculanta si mediocritate.De ce pleaca elitele- se va reformula in…daca ai intelect functional si principii, de ce mai ramai? Singura opozitie reala nu-i votul,populatia,facebook-ul etc….se pare ca este DNA.

    Răspunde
     
  • Alin
    Mai 7, 2015 la ora 19:57

    Moise, se vede ca-ti pasa. Si mie imi pasa. Blatul PNL-PSD e clar. Ar fi fost bine ca aceasta restauratie sa nu se produca dar e prea tarziu. Cind vor simti efectele economice ale acestei restauratii se vor trezi si romanasii. Tu fa in continuare ceea ce faci ca faci bine. Spune-le romanilor adevarul – cind va ajunge cutitul la os isi vor aduce aminte de cuvintele tale. Ai un public fidel care suporta bine adevarul – pe noi nu ne abureste niciun politician din Romania si daca va „scapa” un partid nou in 2016 le-o vom plati USL-istilor cu virf si indesat. Hai Romania!

    Răspunde
     
  • M11
    Mai 7, 2015 la ora 19:46

    Daca ati cunoaste mai bine istoria neamului, ati trage si alte concluzii: nu ne-a luat nimeni Ardealul. Eram acolo, dar nu stiam ca era al nostru. 😀

    Răspunde
     
  • Da
    Mai 7, 2015 la ora 19:44

    Bine zis, Poate in 2019 o votam pe Kovesi, pana atunci cred ca ne lamurim cu Iohannis cu ocazia modificari codului pennal.

    Răspunde
     
    1. Roxana I.
      Mai 7, 2015 la ora 22:01

      Kovesi a zis deja ca nu candideaza in 2019. Si – in ce ma priveste – chiar am nevoie si imi doresc un alt fel de varianta de femeie Presedinte. Nu o persoana care sa fie documentata doar pe justitie – am mai spus asta…Vreau si visez la pun lider carismatic,cu idei interesante si viziune – dar nu am timp sa detaliez acum profilul liderului pe care il doresc eu si de care am nevoie…
      Iar in ceea ce priveste articolul lui Moise (in ansamblu), si eu sunt destul de preocupata. Nu dormeam astazi cand i-am asculaltat Biziday-ul de la 18.30 de la Europa Fm. Hai sa (ne) gandim mai bine in mod constructiv la ceea ce se poate face sau ce putem face – ajunsi in punctul asta. Eu recunosc ca sunt atat de obosita si am atat demulte de facut zilelele astea, ca nu-mi dau seama acum care ar fi cea mai potrivita idee si actiune…am sa ma gandesc foarte serios la asta.

      Răspunde
       
      1. Roxana I.
        Mai 7, 2015 la ora 22:09

        scuzati greselile datorate vitezei cu care am scris.
        Ex: – un* lider
        – atat de multe* de facut…samd

        Si o nuantare la mesajul meu anterior: daca vom avea o femeie Presedinte vreodata (in 2019 sau in viitor) – fiindca multa lume (chiar si multi prieteni apropiati de-ai mei) apreciaza ca Romania pur si simplu nu e pregatita pentru o asemenea varianta – si imi cer scuze ca nu pot sa detaliez acum fiindca nu am foarte mult timp…

        Revenind la articolul lui Moise – hai sa ne vedem ce-am putea face…poate ne vin niste idei, totusi…

        Răspunde
         
  • Noi
    Mai 7, 2015 la ora 19:36

    Mare adevăr grăiești Moise.
    Aceste este poporul roman, vorbește pe la colțuri si așteaptă sa ii rezolve ambasadele, UE, USA si alții problemele fie ele politice, militare sau economice eventual dacă mai primește si o „plăcinta” nemuncita este liniște si pace.
    Un popor de mameluci la care se potrivea foarte bine „împinsul de la spate” socialist.
    Somn ușor popor roman.
    Cer scuze fata de excepțiile de la regula.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase