BIZIDAY: Miercuri, 29 aprilie 2015

Publicat la data de de Moise

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

32 răspunsuri la BIZIDAY: Miercuri, 29 aprilie 2015

  • Eugen
    Mai 3, 2015 la ora 15:21

    Domnule Guran
    Sa luam pe rand subiectele discutate in aceasta emisiune:
    SCADEREA PRETURILOR ca urmare a scaderii TVA. Poate pe dumneata care ai un castig mult peste medie (am inteles ca-ti permiti concedii in strainatate in locatii nu tocmai ieftine, ceea ce nu-si permite orice muritor, dar asta e treaba dumitale), poate nu te intereseaza scaderea pretului la raft, dar pe mine cu salariul minim pe economie, aceasta scadere face diferenta dintre o viata de mizerie si un trai ceva mai decent.
    Problema ADMITERII IN LICEE. Aici e greu de gasit formula ideala, deoarece si in versiunea preconizata se vor face discriminari. Pentru ca un copil mai putin dotat dar cu parinti cu o situatie financiara buna exista posibilitatea meditatiilor care sa-i pompeze in creer ceea ce n-a priceput din prima pentru ca nu-l duce mintea, iar pentru un copil foarte intelligent care se trage din parinti saraci si a urmat o scoala cu profesori slabi si deziteresati asta poate fi un handicap major (situatie foarte des intalnita pentru copii proveniti din mediul rural)
    PROBLEMA RATINGULUI de exemplu eu n-am timp sa urmaresc transmisiile in „direct” ci revad inregistrarile emisiunii folosindu-ma de o tableta si deci eu nu pot fi luat in consideratie la o „numaratoare” classica

    Răspunde
     
  • Goldmund
    Mai 1, 2015 la ora 00:09

    Doua lucruri:
    – daca Bugetul ar avea multi,multi bani, sa spunem 10 miliarde lei(cca. 2,4 miliarde euro)
    nu inseamna ca Romania ar avea bani pentru garile CFR ale Romaniei, pentru reabilitarea cailor ferate, pentru constructia de la zero(de la zero)a traseelor de cale rapida pentru trenuri rapide..Cu o astfel de suma (mare) s-ar putea doar repara podurile si cateva gari CFR…Asta e.
    -anca are dreptate, atata timp cat exista a3 si a1 si acel public care inca mai crede in comunism, ne miscam mai incet decat restul UE. Cu educatie si informatie putem inainta, altfel nu!

    Răspunde
     
  • anca
    Aprilie 30, 2015 la ora 22:55

    Alin,ai dreptate,dar la oameni trecuti de 56 de ani,crezi ca accepta sa-i destupi la minte?

    Răspunde
     
    1. Alin
      Mai 1, 2015 la ora 20:40

      @Anca
      Ai dreptate in privinta celor care au virsta [e care ai mentionat-o. Educatia functioneaza pina pe la 30-40 de ani. Dupa 50 de ani te lasa si resursele biologice, ca sa nu mai vorbim de toata uzura acumulata in timpul vietii.

      Răspunde
       
      1. Eugen
        Mai 3, 2015 la ora 15:41

        Multumesc de aprecieri, eu am 61 de ani si ma consider mult mai destept si mai instruit decat multi dintre pustanii de azi care sunt mult mai interesati de distractie si sex decat de completarea culturii. Poate din punct de vedere fizic nu mai fac fata ca inainte, dar din punct de vedere intelectual n-am remarcat scaderi majore.
        Si pe de alta parte daca suntem atat de „depasiti” de ce nu ne lasa dracului (vorba lui Moise) la pensie sa ne vedem linisstiti de tabieturile noastre

        Răspunde
         
      2. Eugen
        Mai 3, 2015 la ora 15:46

        @Alin
        Canva pe la 55 de ani inscriindu-ma la un concurs pentru un post de functionar public a trebuit sa fac si o evaluare psihologica, ocazie cu care am fost creditat cu un IQ de 135. E drept ca inscriindu-ma la concursul pentru acel post n-am dat dovada de prea multa inteligente, dar asta e alta poveste

        Răspunde
         
        1. un turist
          Mai 3, 2015 la ora 18:31

          Aline draga: Educatia functioneaza si la batrinete daca ai pe cine educa.Parerea mea este ca un om trecut de 50 este mai educat decit unul -30 exclus daca este alcoolist sau sub droguri.Gindeste-te bine la proverbul:Toata viata inveti si totusi nu le sti pe toate!!!sau: Nu te crede cel mai destept ca intotdeauna se gaseste nasul pentru tine!!!!Deci respect fata de cei ce au facut pina acuma lucrurile pe care le ai.

          Răspunde
           
    2. un turist
      Mai 3, 2015 la ora 18:39

      Draga Anca: Intrebarea este daca d-ta te simti in stare sa intorci lumea pe dos?????De ce nu o faci???Sau iarasi vorba Romanului: Hai sa ma dau mare ca eu am primit educatia din mijlocul scutecelor si restul prosti de impung.Scuze dar sint fff multi+56 mai educati decit d-ta!!!!!

      Răspunde
       
  • Radu
    Aprilie 30, 2015 la ora 16:59

    ATENTIE !!!

    S-a umblat la preturi in hipermarketuri. Scumpiri semnificative la produsele de baza – carne, lactate, legume fructe, dar si cele de 1 mai cum ar fi berea, carnea de mici, etc. In Auchan de exemplu un kil de morcovi costa 4.69 lei, mai scump decat bananele, portocalele sau grefele.

    E escrocherie pe fatza !!!

    Răspunde
     
  • hanna
    Aprilie 30, 2015 la ora 14:34

    Asta cu impozitarea ”ciubucului”m-a dat pe spate.Știu o țară unde bacșișul este legal,este scris mare la bar ( în această unitate (……)este de 10% din valoarea consumației. Dacă nu îl adaugi la nota de plată, te trezești cu cineva strigând după tine:”hei,dar (…..)meu unde este??? Și bineînțeles că te întorci și îl dai.Fără bon fiscal,tombolizat sau nu,el merge direct la cel/cea care te-a servit și care,de regulă este student(ă).Ca să nu mai spun că cea mai ieftină băutură alcoolică este berea. Berea cea mai ”mare” are…375 ml,costă de te spurcă și rareori vezi două sticle în dreptul unui consumator.Care consumator primește înaintea berii,dacă nu cumva este deja pe masă,un mic platou cu covrigei și alune din partea casei.Care…”casă” nu dorește să te amețești în localul ei,dorind să estompeze efectele alcoolului înainte de a fi prea târziu.Și aici vorbim de localuri aflate pe stradă. Da de ce m-a dat pe spate ?! Pentru că gubernoiu” acesta care impozitează bacșișul din restaurante,spitale,etc.a uitat cea mai mare ”bacșișăreală” din România,la care nea” Mitică sau dom” doftor doar poate visa.Ia zi măi Moise la câte milioane de pensionari vine poștașul cu pensia??? Și ăștia ce dau la ”ciubuc”: bon fiscal sau factură separată? Cu ștampilă sau fără? Aud? Și nu sunt pensionară.

    Răspunde
     
  • viorel
    Aprilie 30, 2015 la ora 11:46

    Mi-a disparut comentariul despre admiterea la liceu. Am suparat pe cineva?

    Răspunde
     
    1. viorel
      Aprilie 30, 2015 la ora 15:14

      Sunt curios de ce nu-mi apare comentariul cu admiterea.

      Răspunde
       
    2. Stan Lucian
      Aprilie 30, 2015 la ora 15:28

      A fost trecut automat la moderare pentru ca era prea lung. Orice peste 1500 de caractere trebuie sa fie vazut de moderator inainte de a aparea pe site.

      Răspunde
       
  • cristian
    Aprilie 30, 2015 la ora 11:13

    Sunt procesator de lapte si in acest moment lanturile pun presiune pe noi sa reducem preturile (fac licitatii inainte de termenul final al contractului pentru marca proprie).
    Ce ati spus dumneavoastra ca daca nu se ieftinesc preturile inseamna ca ajung ceva bani si la producatori este o utopie; noi nu putem creste preturile de vanzare catre magazine, doar lanturile vor profita de reducerea de TVA daca nu vor scadea pretul la raft.
    Sa va dau un exemplu: eu vand la Kaufland printr-un intermediar cascaval cu 19,22 lei/kg cu tot cu TVA si la raft kilogramul ajunge la 47 lei (adaus de 245%).
    Cum vi se pare?

    Răspunde
     
    1. Vlad
      Aprilie 30, 2015 la ora 13:32

      Ok d-le Cristian, dar de ce nu va vindeti produsele dumneavoastra cu 30 RON / kg asa cum o fac de exemplu multi procesatori de lapte de la noi din judet (Suceava) si care inregistreaza cifre de afaceri ametitoare an de an. Da, si-au luat inima in dinti si au facut o investitie in urma carora si-au deschis magazine de „desfacere” in toate mall-urile din Suceava si vreau sa va spun ca marea majoritate a oamenilor cumpara de la ei. De ce? Si calitativ si dupa pret, ofera un produs MULT SUPERIOR a TOT ceea ce se gaseste in supermarket.

      Răspunde
       
  • Viorel
    Aprilie 30, 2015 la ora 10:32

    Toata lumea uita ca evaluarea mationala la admitere este un examen in sine unde e drept conteaza si media pe anii de studiu V-VIII in proprtie mica.Si da, Moise ai dreptate ca va fi coruptie daca admiterile se vor organiza de catre licee din urmatoarele motive:
    -interesul mare este al directorilor liceelor transformate in colegii pentru a atrage cat mai multi elevi de clasa V-VIII pentru a primi mai multe fonduri bugetare.Elevii de clasa VIII-a a unui colegiu vor fi favorizati la admitere pentru a se creea ideea ca la respectivul colegiu copii de clasa V-VIII au parte de predare superioara altor scoli gimnaziale.In cazul acesta fraudarea se face prin predarea la cursuri unui gen de materie din care ulterior se vor alcatui subiectele de admitere. Ca argument sunt concursurile la mate, unde clasamentul este dominat de copii scoli organizatoare(ce propune subictele)in tipm ce la o olimpiada scolara cu subiecte nationale clasamentul este total diferit.
    -profesorii disciplinelor de admitere vor propune subiectele fiind supusi tentatiei de ale vinde
    -va dispare transparenta comisiei de corectare a lucrarilor si de rezolvare a contestatiilor pentru ca fiecare liceu va avea propriul regulament.
    -renuntarea la evaluare nationala si repartizarea computerizata o asemuiesc cu renuntarea la sistemul de achizitii public.
    Si cu toate ca nu este un subiect economic, Moise esti unul din putinii ce au forta sa provoci o dezbatere serioasa pe tema renuntarii la actualul sistem de admitere.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 30, 2015 la ora 06:44

    Daca se organizeaza admiterea intr-o institutie de invatamant pe baza unui concurs, un efect asteptat este acela ca va creste coruptia?! Poate n-am inteles bine. Adica, universitatile britanice, americane, sau de aiurea, care isi selecteaza studentii au atins forma cea mai inalta si subtila a coruptiei? Oare coruptia a devenit in patria noastra un fenomen fatidic, prezent la orice fel de concurs, astfel incat daca se doreste evitarea ei singura solutie este sa fie evitate concursurile?! Nu cumva acesta este un sofism inventat de cei care se tem de examene? Nu de alta, dar socialmente pare mai eficient sa fie supravegheata obiectivitatea concursurilor decat sa fie acceptati toti elevii la gramada la colegii precum Sf Sava, ori Gh Lazar. La inscriere in liceu se prezinta numerosi copii cu note mari in ciclul primar din localitati de pe intreg cuprinsul patriei, obtinute dupa criterii de evaluare extrem de eterogene.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Aprilie 30, 2015 la ora 08:06

      Iar va dau dreptate.
      E mult mai usor sa verifici daca un concurs e sau nu trucat, decat sa verifici daca notele din anii de scoala gimnaziala sunt date pe merit.

      Răspunde
       
    2. Vlad
      Aprilie 30, 2015 la ora 13:27

      D-le Constantin, din pacate, la noi in Romania liceele nu-si vor selecta candidatii pe criterii de cunostiinte, ci pe criterii financiare. De ce? Pentru ca acei parinti care au cumparat un loc la liceu pentru copilul lor isi vor permite sa investeasca in urmatorii 4 ani si in acea „pregatire” pentru copil. Deci profesorii care vor organiza concursul de admitere sunt pusi in fata unei situatii de win-win, adica acceptam elevul slab contra unei sume de bani, iar elevul fiind slab va opta pentru pregatire 4 ani de liceu, deci win-win.

      Răspunde
       
  • Stelian
    Aprilie 30, 2015 la ora 01:42

    In sfarsit i-a spus-o direct cineva si lui Ponta. Deja nu mai puteam asculta nici stirile la radio caci tot il auzeam cu chestiile astea aiurea ca va face el nu stiu ce (nimic) ca sa scada preturile in magazine, dupa reducerea TVA-ului. Multumesc Moise, m-ai racorit. Pentru ca ia-ti spus-o asa de bine si direct, ma fac ca n-am auzit dracuitura :).
    Acum ma macina altceva. Pe cine aveti in dreapta dvs in studio? Parca cereti la fiecare 10 secunde aprobarea cuiva sa spuneti ceva, sau confirmarea ca spuneti bine ceea ce spuneti.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 30, 2015 la ora 07:03

      Pe o piata concurentiala nivelul preturilor variaza in raport cu cerea si oferta, nu cu starea de spirit a primului-ministru. Consiliul Concurentei vegheaza sa nu existe o intelegere a marilor retaileri, spre exemplu, pentru stabilirea preturilor pentru anumite produse [la un nivel inalt]. Interventia directa a statului in fixarea preturilor este o practica anticoncurentiala, condamnata pe teritoriul UE, iar parghiile pentru un astfel de demers sunt putine. Opinia mea este ca dl.Ponta pur si simplu cauta un pretext pentru introducerea unor taxe. Eu sper sa tina seama de sfaturile celor care i-au explicat ca este o prostie de la care ar face bine sa se abtina. Preturile, inclusiv la alimente, chiar daca vor creste pe moment in Carrefour, spre exemplu, vor fi reglate de piata.

      Răspunde
       
      1. Stelian
        Aprilie 30, 2015 la ora 07:54

        Da, exact asa stau lucrurile. Cea mai mare prostie ar fi introducerea unei noi taxe. Pe care oricum o vor plati si cei ce nu vor fi „vinovati”. Eu totusi cred ca Ponta blufeaza si, dupa cum a spus si Moise, chiar cei carora Ponta li se adreseaza stiu ca el blufeaza. Nu poate impune in nici un fel marirea sau micsorarea preturilor produselor alimentare. Intradevar marii comercianti pot face intelegeri care sunt ilegale, dar eu cred ca oricum ei fac asa ceva de mult timp, ceea ce inseamna ca si-au dezvoltat si „tehnica” necesara.

        Răspunde
         
      2. Garett
        Aprilie 30, 2015 la ora 10:45

        Cum Romania este departe de a fi o piata cu adevarat concurentiala un control real chiar se impune!

        Răspunde
         
  • anca
    Aprilie 30, 2015 la ora 01:13

    Cum sa speram schimbarea in bine a romaniei, cand aproape 5 milioane de oameni se uita la A3?Deci educatia romanilor tinde catre 0,asa cum s-a exprimat cineva,IQ-ul romanilor este aproximativ cat # de la pantofi.
    Saraca ROMANIE!

    Răspunde
     
    1. Alin
      Aprilie 30, 2015 la ora 01:15

      Prin educatie Anca. 😉

      Răspunde
       
  • dan
    Aprilie 30, 2015 la ora 00:28

    Va semnalez o problema.pe nokia lumia 800 cu windows phone pe el nu se pot vedea inregistrarile emisiunilor.este o imagine neagra unde este pozitionat video-ul pe site, fara o optiune de play.

    Răspunde
     
    1. Beni
      Aprilie 30, 2015 la ora 11:34

      Cel mai probabil n-ai flash pe el. Problema tine de telefon, nu de site-ul lor.

      Răspunde
       
    2. Stan Lucian
      Aprilie 30, 2015 la ora 15:19

      Ce browser?

      Răspunde
       
  • Alin
    Aprilie 29, 2015 la ora 23:51

    Cita vreme problema notarii unitare nu este rezolvata tot timpul vor fi discutii in educatie. Solutia: informatizarea sistemului + remunerarea decenta a profesorilor + pedepsirea aspra a celor care nu respecta standardele profesionale dupa marirea salariilor. Nu se va intimpla in curind asa ceva.
    Moise, cel mai interesant public al tau e pe Internet. Cele mai interesante date de audienta sint cele din Google Analytics. 😉

    Răspunde
     
    1. Vlad
      Aprilie 30, 2015 la ora 13:28

      Comic, vroiam sa spun acelasi lucru.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Aprilie 29, 2015 la ora 23:17

    Dl Ponta se supara pe crestrea preturilor la supermarket?! Ei, stati putin, nu este chiar asa. Domnia sa vorbeste explicit despre unele TAXE pe care le-ar putea inventa pentru lanturile de supermarketuri. Taxa pe stalp poate capata forme nebanuite. Se poate inventa taxa pe week-end, spre exemplu (actiune de tip Orban), sau taxa suplimentara pe teren (in Romania supermarketurile sunt in orase, apropae de centru-poate fi o taxa in functie de suprafata comerciala in zona 0,1,2 samd) etc. Prin urmare,eu cred nu este vorba despre vreo taxa comerciala anticoncurentiala, asa cum sugereaza dl. Moise, desi in cele din urma asta ar deveni; un asemenea tip de taxa ar fi o prostie prea evidenta. Este vorba de fapt despre bani pe care dl Prim-ministru ii vrea de la supermarketuri. Dl Ponta are mai multi consilieri si nu toti seamana intre ei. Printre domniile lor se afla si unii pe probleme economice, care l-au sfatuit sa readuca TVA la nivelul de dinaintea crizei economice, dar mai sunt si consilieri politici, precum d-nii Palada, ori Sultanescu, sau altii asemenea. Citindu-le opiniile de prin ziare, se pot intelege mai usor declaratiile d-lui Ponta.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase