TVA-ul nu-l face pe Ponta erou, dar cum ar fi să nu mai credem în eroi?

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

blog ponta supertva2

Nu sunt sigur că Victor Ponta a ales de inteligent ce este cea mai bună dintre variantele de relaxare fiscală. În acelaşi timp însă, cred că şi noi, trăitorii din ţara condusă temporar de Guvernul lui Victor Ponta, trebuie să ne ridicăm deasupra antipatiilor sau amiciţiilor la fel de temporare.

Înţeleg că un nene de la Comisia Europeană a declarat că el priveşte cu îngrijorare perspectiva reducerii TVA-ului la alimente în România. Aaa… păi staţi să vedeţi când o să vină FMI-ul, şi să vedeţi când or să facă ăia nişte simulări din care va rezulta că moare ţara dacă scade preţul gogonelelor… În partea ailaltă, văd pe Reuters cum frânează investiţiile lupta împotriva corupţiei, în timp ce statistică oficială arată clar o scădere a vânzărilor cu amănuntul, fix în perioada în care Antifrauda bătea din uşă în uşă, ca să întrebe de bonul fiscal.

Peste toţi şi toate, s-ar putea să-l fi văzut pe Soviani la Realitatea, făcând spume la gură despre cât de inconştient este Ponta când reduce TVA-ul, o idee, zice, a unui golan fiscal, care a inventat măsuri spectaculoase de relaxare fiscală ca să scape cu nişte tablouri cumpărate din şpagă. E vorba de Vâlcov, iar moderatorul, vorba vine, priveşte aprobator dizertaţia mitraliată a colegului Sov, căci, se ştie, gazda îşi face un titlu de glorie din războiul personal cu Ponta. Privitorul trebuie să-şi pleznit fruntea luminat: Aaa! Păi acuma e clar domne de ce vor ăştia să scadă teveaul… de ce n-aţi spus aşa?

Atâta doar, că sunt lucruri mai importante decât războaiele personale, sunt momente în care trebuie să fim uniţi, să facem un efort colectiv şi, evident, să trecem peste antipatii, fie ele şi faţă de Ponta. Nu zice nimeni că Primul Ministru trebuie să devină mai popular, dar la cât de ezitant şi bâjbâit s-a dovedit Ponta până acum, chiar nu e nevoie de prea multe forţe pentru a-l face să se răzgândească în privinţa scăderii TVA la alimente.

Iar reducerea TVA la alimente este o măsură bună, care trebuie susţinută, indiferent că eşti la putere sau în opoziţie, indiferent că eşti de dreapta sau de stânga şi indiferent că o anunţă Ponta, Vâlcov sau Pablo Picasso.

Bineînţeles că a scăzut cifra de afaceri în comerţ când a făcut Antifrauda controale, doar mulţi au închis magazinele de frică, dar să vă spun ceva ciudat, cu tot cu magazinele închise, s-a dublat numărul de bonuri fiscale emise, iar TVA-ul colectat a crescut semnificativ.

Bineînţeles că lupta împotriva corupţiei frânează investiţiile, mai ales pe cele publice, dar este un efect de moment, doar vorbim de investiţiile alea din care dispar între 10 şi 50% sub formă de şpagă. Ba, chiar, vreţi să va spun ceva… taxele pe produs, şi TVA-ul la alimente este o astfel de taxă, intră în calculul PIB şi, deşi sunt sigur că măsura anunţată de Ponta va frâna creşterea economiei pe trimestrul trei, uite, cei de la ING şi-au corectat estimările de creştere pe acest an, pentru 2015 şi pentru 2016.

Da, este un moment în care se schimbă o lume, şi nu e vorba doar de schimbări făcute prin intrarea la puşcărie a unei părţi importante a clasei politice. Se schimbă cam totul în societatea noastră, iar noi toţi trebuie să participăm în mod activ la aceste schimbări – de la bonul fiscal şi până la TVA-ul la alimente, de la antipatia pentru Ponta şi până la măsurile necesare pe care Guvernul României trebuie să le ia, indiferent cine îl conduce. Nu de eroi avem nevoie, dar noi toţi trebuie să facem lucruri, ca să nu le mai aşteptăm de la eroi.

Comentarii prin facebook

35 răspunsuri la TVA-ul nu-l face pe Ponta erou, dar cum ar fi să nu mai credem în eroi?

  • OCHI LUCIZI
    Aprilie 14, 2015 la ora 17:31

    Nu ma bag prea tare, dar sa tii minte ca eu am spus: NU!

    Răspunde
     
  • Mr. X.
    Aprilie 14, 2015 la ora 11:58

    Atit timp cit avem profesori de drept
    constituional care spun pe sticla, ca avem dreptul sa afcem ce spune legea, si nuca avem dreptul sa facem ce nu ne interzice legea, nu putem spune ca avem stat democratic.
    pe acest principiu s efca multe magarii alke organelor de control, indiferent care sun ele.
    Am mai vazut un prof de drept coemrcial care spunea ca rolul deschiderii unei afaceri este de a face profit. De und epina unde? Profitul nu e obligatoriu s ail fac azi miine sau peste 1 an, poate doresc sa il fac peste 5-10 ani.
    Mai sa zica ca rolul unei firme este acela de a da impozite ls stat.
    O mare minciuna economica. Firma poate s afaca elegal orice e posibil sa dea cit mai putine impozite. dar la noi te ia cu intrebarea: unde ai vazut in lege ca ai voie s afaci as aceva? desi nus crie nicaieri ca este ilegal.
    dar tu cum esti mic_mic nu poti sa te razboiesti prin instante cu ei,si devii astfel sclavul acestora

    Răspunde
     
  • SCORNILA
    Aprilie 12, 2015 la ora 13:31

    NU DEZAMAGITI tara !

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 11, 2015 la ora 11:32

    Ma gandesc ca unii colegi comentatori au nelamuriri citind textele mele care exprima nemultumirea cu privire la complicitatea autoritatilor (refuz ideea de incompetenta) la furtul banilor mei cu ajutorul vanzatorilor de facturi fiscale false. Adica, s-ar putea intreba unii, de ce sa dai bani, cand ti le poti confectiona singur pe calculator? In principiu, cineva dibaci isi poate face inclusiv o ştampila, alte documente ale unei firme oarecare si poate efectua operatiuni comerciale in numele ei. In cazul acesta este vorba despre infractiunea de fals, usor de depistat de organele de control si care se pedepseste aspru cf. CP, art. 317-322 . Ideea este sa folosesti instrumente fiscale false, fara sa fii prins. Si sa nu le falsifici tu, iar aparent pentru organele de control nici sa nu fi avut habar ca sunt false atunci cand le-ai utilizat. Este vorba despre inregistrarea in contabilitate a unor operatiuni comerciale fictive, prin care firma ta achizitioneaza anumite bunuri si servicii imaginare pentru care primeste facturi fiscale si chitante aparent valide, in realitate ele apartinand unor firme furnizoare care au fost dizolvate, se afla in insolventa, au activitatea suspendata, ori care nu au existat nciciodata (mai rar). Simuland platile pentru produsele cumparate, se scot astfel bani cash, eludandu-se plata taxelor si impozitelor. Pe de alta parte, in baza acestor facturi se poate solicita returnarea TVA in mod ilegal. De asemenea, prin aceste facturi se poate face spalare de bani. Cu ajutorul lor se pot introduce in circuitul comercial legal bunuri de contrabanda, falsuri, ori produse provenind din diverse alte tipuri de infractiuni. La un control de rutina actele respective au aspect legal. O industrie profitabila este tocmai infiintarea de firme-fantoma care sa emita facturi aparent in regula. Vanzarea documentelor acestora la marginea strazii (activitatea de desfacere a produselor acestei industrii) de catre fetele vesele din Colentina face ca pe langa „gaura la buget” (inclusiv in buzunarul meu, carevasazica) sa apara riscul ca intr-o farmacie sa se vanda un medicament fals, care sa puna in pericol sanatatea familiei mele, in alt magazin, o copie chinezeasca a unui ceas scump (ori componente ale acestuia, pentru service), sau de 12 ori mai multa Grasa de Cotnari pe piata decat a putut produce podgoria samd.

    Răspunde
     
  • un turist
    Aprilie 10, 2015 la ora 23:57

    Sa nu uitam un lucru: Unde este soare si lumina multa este si multa umbra!!!!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 10, 2015 la ora 16:58

    @George _ A ales consiliat, nici de inteligent, nici de prost ci doar mai pragmatic decat de obicei; meritul sau este ca a ascultat macar o data de economisti. Doar ca a ascultat in acelasi timp si de sfatul consilierilor politici, care l-au indemnat sa faca reducerea fiscalitatii in trepte, pentru a beneficia de un spor de imagine chiar inaintea alegerilor. Astfel, NU a ales masura cea mai buna pentru noi, ci pe cea mai buna pentru domnia sa. In plus, TOTI economistii, mai cu seama dl. Ionut Dumitru, un profesionist pentru acre am un sincer respect, au demonstrat cu argumente dintre cele mai diverse si mai pertinente ca introducerea taxei pe constructii speciale („pe stalp”) a fost o tampenie care a descurajat investitorii, fiind in fond o taxa pe investitie. Taxa pe caciula sotiei si cerceii fiicei mele a fost o prostie la fel de mare. Supraacciza a descurajat mobilitatea si transportul. In patria noastra se pare ca nu se intreaba nimeni care este legatura intre pretul carburantilor si mobiltate – a fortei de munca, a capitalului, a investitorilor etc – , cat se pierde in raport cu cat se castiga din mentinerea accizelor la un nivel ridicat si cat castiga americanii, spre exemplu, din stimularea transportului/circulatiei. (Dincolo de facilitatile nesemnificative acordate de statul roman firmelor de transport.) Este adevarat ca e nevoie si de infrastructura pentru transport. Pretul carburantilor ar putea include timbrul verde, pentru a inlatura taxa auto absurda si discutiile cu privire la masinile inmatriculate in Bulgaria. Prima de casare ar putea fi obtinuta tot de aici. In schimb, noi platim in benzina „centul Bancorex” stabilit de dl. Blanculescu. Era loc suficient pentru masuri economice pe care dl Ponta sa le fi adoptat in preajma alegerilor. Acum ar fi trebuit ca TVA sa fi revenit in general la cota de 19% pentru a stimula cresterea economica.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 10, 2015 la ora 16:28

    Vanzatoarele de facturi au absentat o singura zi. Asadar, fie „Antifrauda” a durat doar 24 ore, calmandu-se rapid dupa declaratiile duioase ale d-lui Ponta, fie fetele au lipsit joi de la treaba pentru ca au fost la vreo nunta. La noi in cartier, pentru cine nu stie, nuntile se organizeaza martea si joia. Astazi in Colentina facturile fiscale se vindeau iar la strada.

    Răspunde
     
  • George
    Aprilie 10, 2015 la ora 14:30

    Conteaza daca a ales de inteligent sau de prost cea mai buna varianta de relaxare fiscala ? CONTEAZA DOAR CA ALES-O PE CEA MAI BUNA. Iar masurile bune trebuie sustinute sau, cel putin, sa nu dam cu pietre. Moise are perfecta dreptate
    Ma uit stupefiat in Ziarul Financiar cum domnul ala de la consiliul fiscal da ca sigura prabusirea economiei sistemului solar din cauza ca Ponta a scazut TVA-ul la alimente. Aici sunt nevoit sa-i dau dreptate iar lui Ponta : consiliul respectiv este din pacate politizat la greu in ultima perioada. Nu vad nici o analiza serioasa acolo ci doar carcoteala din aia fara sens si fara rezultate. Carcoteala care o vad acum si in mare parte a presei, indiferent cat de „economisti” sunt ziaristii respectivi. E la fel ca atunci cand urlau ca Ponta a redus CAS doar ca sa castige alegerile. Poate ca de asta a facut-o – dar masura respectiva era ULTRA necesara pentru a sustine cat de cat si munca. Si vreau ca politicienii sa se intreaca in masuri bune , nu in palavre inutile de 2 lei. ALtfel ajungem ca blogerul ala care sustinea acum vreo 3 zile nici mai mult nici mai putin ca asa o aberatie cu reducerea TVA doar la alimente nu mai exista nicaieri in lume (intre timp evident materialul a disparut, noroc cu cei care au dat un print screen)

    Răspunde
     
  • Alexandru
    Aprilie 10, 2015 la ora 11:39

    Observ ca treiesc intr-o tara de analisti si specialisti care se pricep la toate, de la economie pana la justitie, politica externa.
    Moise apreciez modul logic si simplu in care prezinti lucurile. Societatea noastra este intr-un moment de schimbare si trebuie sa-l sustinem cu totii, de la reducererea TVA la alimente (o consider cea mai buna masura fiscala de pana acum)pana la activitatea DNA. Am trait intr-un sistem gresit, fara reguli care a inceput sa se schimbe si e normal se apara o rezistenta la schimbare aici intervine rolul vostru al formatorilor de opinie sa explicati pe intelesul tuturor si cat mai obiectiv, sa evidentiati beneficiile pe termen lung, sa intelegem cu totii ca dupa 25 de ani de mizerie nu se pot indrepta toate peste noapte este nevoie de timp si perseverenta. Regulie cu adevarat bune si durabile se fac in timp, chiar daca luam decizii grestie este important sa invatam din ele, sa ne corectam, numai asa putem progresa

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Aprilie 9, 2015 la ora 23:07

    Alimentele din import vor fi mai competitive prin scaderea TVA. Alimentele romanesti se ieftinesc marginal deoarece evaziunea pe lantul producator distributor procesator e de 60℅. Acolo TVA e zero iar zero e mai mic decat 9. ANAF da amenzi prin orase dar nu vor sta la poarta fermei in noroi sa controleze fluxul. Si daca controleaza ferma tocmai e in vaccinate si nu are timp de vanzari…Agricultura NU E fiscalizata, autorul ignora acest aspect. Importurile for trage PIB in jos!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 9, 2015 la ora 19:47

    De necrezut, dar adevarat! „Antifrauda” functioneaza. Astazi au disparut fetele cu facturi din Colentina, iar acesta, dupa cum am spus, este barometrul meu cu privire la frauda fiscala. De fapt, este evident, desi chiar FMI se face ca nu pricepe: nivelul veniturilor la Buget si micsorarea evaziunii sunt decizii politice. NU se poate fura la asemenea proportii fara implicarea directa a factorilor politici (ceea ce DNA demonstreaza in acest timp), sub coordonarea kleptocratilor si cu sprijinul „serviciilor”. Este suficient ca politicienii si guvernul sa adopte decizia de a fi aplicata legea, sa fie intreprinse controale si sa se administreze sanctiuni infractorilor, iar efectele sunt evidente si imediate.

    Răspunde
     
    1. Stoenovici
      Aprilie 9, 2015 la ora 22:25

      Pai acum sa vedem cum vor mai trai politaii care isi faceau plinul de la tiganii ce coordonau vinzatoarele de facturi colentiniste. Acum vine si momentul sa va uitati mai bine la fetele organelor ce locuiesc printre voi ca vecini cu BMW-uri si copii la facultati inalte.

      Răspunde
       
    2. Raluca
      Aprilie 11, 2015 la ora 10:02

      Oricine poate sa faca facturi fiscale, le putem face pe calculator, le putem cumpara de la librarie, ceea ce conteaza este sa fie evidentiate in contabilitate

      Răspunde
       
  • Inchirieri autocare online
    Aprilie 9, 2015 la ora 19:27

    :)) Ai avut curaj sa abordezi un astfel de subiect intens dezbatut dar din partea mea bafta mare! oricum felicitari pntru ideile puse la punct!

    Răspunde
     
  • cyphres
    Aprilie 9, 2015 la ora 10:58

    DA , REDUCEREA TVA-ului LA ALIMENTE ESTE BUNA !!! Nimeni nu vorbeste despre reducerea evaziunii in acest domeniu . Vorbeam cu un importator de carne si el spunea ca la nivel de importuri apreciaza ca evaziunea pe TVA este undeva la 80-90% . La fel este la legume , la fel la fructe . In concluzie , pentru un TVA de 9% nimeni nu cred ca va mai risca sa faca evaziune . Eu cred ca va creste colectarea de TVA prin aceasta masura . Si mai cred ca in timp vor disparea si bisnitarii din piete si , asa cum a zis Moise , va fi incurajata productia agricola autohtona .
    PS Cred ca mi-a revenit optimismul 🙂

    Răspunde
     
    1. Sergiu
      Aprilie 14, 2015 la ora 10:31

      Da, masura scaderii TVA este buna. Dar pentru cine? Am mai dat un post vizand aceasta problema, mi-a fost „moderat” (am strecurat si niste nasoale despre OMV, nu se cade, dar nu m-am putut abtine, asa, pentru echidistanta). Sa mai incerc o data:
      TVA este scazut la produsul final la alimente. Asta mi-a dat de gandit. Am cautat o lege, ceva, vizand reducerea fiscalitatii la producator (adica reduceri SI la procesul de productie), nu am gasit, in schimb am gasit lege care „reglementeaza” productia micului producator: nu mai poti produce aleator, trebuie fiscalizat totul, se taxeaza animalele din batatura (taxa de porc: ai in ograda porc, impozit 3 euro pe an) etc. Rezultat: creste fiscalitatea pentru micul producator, implicit cheltuielile. DAR scade pretul produsului final. Legea avantajeaza pe cei care comercializeaza produs final fara sa se implice in productie. Marii comercianti care nu produc sunt supermarket-urile. Legea ii avantajeaza pe ei. Daca legea ar fi venit acum cativa ani, cand capitalul romanesc in zona alimentatiei era mai mare decat cel strain, as fi apreciat legea. Am senzatia ca legea este praf in ochi. Sectorul capitalului romanesc ramas in piata, cu exceptia unor foarte inguste nise, este in agricultura. Legea va slabi enclavele de capital romanesc pe ramase pe piata – cele care, de bine de rau, reuseau sa faca o idee de concurenta „investitorilor” straini. Si in aceste conditii, domnule Guran, numiti aceasta lege ca fiind buna. Accept contraargumente.

      Răspunde
       
  • gherasim
    Aprilie 9, 2015 la ora 10:33

    ROMANII,ciudata rasa,le ie-i se supara,le dai se supara si mai tare.Acum se va vedea adaosurile nesimtite practicate de retele ,datorita faptului ca toti producatorii listati sunt obligati sa faca manevre pe TVA,pentru a sustine pretentiile conturilor,cand va scade acesta ve-ti vedea diferentele ,vo spune unul care lucreaza in industria alimentara ,am avut atat productie,distributie,depozit en-gross,magazine proprii.

    Răspunde
     
    1. Stoenovici
      Aprilie 9, 2015 la ora 22:28

      Mai bine ne-ai spune cam cit ai furat in timpul asta, asa doar ca sa vedem pentru studiul economic de propasire a patriei si nu a ta personala.

      Răspunde
       
  • Calin
    Aprilie 9, 2015 la ora 09:33

    Imbatarea cu apa…rece !
    Reducerea TVA la alimente este pentru multi un semn ca va creste consumul.Oare oamenii mananca mai mult?Sau vom face stocuri,doar sa creasca consumul?Nu cumva vor creste unele taxe?Pentru ca acum suntem in extaz ca avem un oarecare excedent bugetar,dar oare o sa-l mai avem si in continuare.In urma cu ceva ani,un alt intelept prim ministru,Tariceanu,a reusit sa ne duca la sapa de lemn,dupa un an cu o crestere economica de peste 8%,daca nu ma insel.Suntem extaziati de reducerea TVA,dar nu am vazut din partea guvernului o prognoza pentru viitor.De unde vor scoate acesti bani in viitor?Copil fiind la tara,parintii obisnuiau inainte de sarbatori sa ne cumpere haine noi,si unele cadouri,chiar daca dupa aceea urmau cateva luni de restriste.Masura domnului prim ministru cu reducerea TVA seamana oarecum cu acest obicei.Dramatic este ca in ultimii 20 de ani,nici un guvern,nu si-a asumat un proiect pentru Romania.Pacat,pentru ca si Ceausescu avea un plan cincinal.Masurile guvernelor noastre sunt luate in functie de interese de moment,de interese de grup si nu in functie de interesele romanilor.Moise,am ascultat o parte din emisiunea ta de ieri,erai foarte extaziat de reducerea TVA la alimente.Sunt curios,daca o sa fii la fel peste cateva luni?

    Răspunde
     
  • mircea rizac
    Aprilie 9, 2015 la ora 08:56

    ref la conducatori vorbalu Tanase vin ai nostri pleaca…sinoi tot….! Dar de ce cand se vrea ceva pt popor toata lumea cearta si se precepe la politica ca si la fotbal si etc .toate partidele promit la alegeri dar de facut deocamdata psd are balanta de partea lor vom vedea pa viitor PS e adevarat ca CE nueste de acord cu red.tva?

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Aprilie 8, 2015 la ora 23:57

    Eu nu inteleg cum poate sa scada cifra de afaceri in comert (ca si-au inchis unii magazinele de frica ANAF-ului), dar in acelasi timp sa creasca incasarile din TVA.
    Doar daca acea cifra de afaceri includea si ceva comert la negru/gri, dar cine calculeaza statistici care includ piata neagra/gri?

    Răspunde
     
    1. m
      Aprilie 9, 2015 la ora 18:43

      pai in principiu se poate, daca a scazut cifra de afaceri in comert, dar a crescut destul de mult ponderea vanzarilor cu tva 24 in dauna celor cu tva 9.
      Alta explicatie nu gasesc acum. Decat daca ANAF raporteaza productii record de tva la hectar.

      Răspunde
       
  • anca
    Aprilie 8, 2015 la ora 23:25

    Pana la urma acest ponta,nu mai zboara de la guvernare,sau ne-am pricopsit cu el inca o tura daca nu cumva candideaza iar la PRESEDINTIE?!Nu mai credeti in bazaconiile acestui mincinos,face valuri sa doarma mai departe la Palatul Victoria,si daca FMI o zice ca nu-i bine,OK,FMI a zis nu ponta.Asta pune tara pres pentru oricine asa ca….

    Răspunde
     
  • x
    Aprilie 8, 2015 la ora 22:34

    In afara sa il insulti pe Ponta, tu mai stii sa faci altceva?

    Răspunde
     
    1. Moise
      Aprilie 8, 2015 la ora 23:03

      cine? io?

      Răspunde
       
    2. oradean
      Aprilie 9, 2015 la ora 07:49

      Nici o insulta nu e suficienta pentru Ponta la cat a insultat el inteligenta romanilor de cand e prim ministru. Poate ca e momentul sa inteleaga ca romanii merita mai mult si ca insultele si injuriile care i se aduc, nu sunt degeaba.

      Răspunde
       
  • Caiteanu Dan
    Aprilie 8, 2015 la ora 22:15

    Trebuie sa mentionez ca nu sunt fan Ponta dar reducerea tva la alimente si in alimentatie publica cred ca este forte buna. Singura problema este daca ea este sustenabila.Consider ca pentru reusita acestui proiect, guvernul trebuie sa actioneze in trei directii:combaterea evaziunii gfiscale;atrgerea de fonduri europene si investitii publice.In ceea ce priveste evaziunea fiscala guvernul poate elabora o lege prin care tote platile mai mari de 8000 sau 10000 lei sa se faca numai prin trasfer bancar,atit intre petrsoane fizice cit si p.fizice si juridice.Sa se organizeze o loterie separata petru cei care platesc cumpraturile cu cardul,incurajind si obisnuind populatia cu acest mijloc de plata.Ddesigur mai sunt si alte metode de combatere a evaziuii fiscale.Un lucru este cert,noi populatia trebuie sa fim alaturi de guvern (fie ca ne place sau nu acest guvern) ptr. ca este in interesul nostru si al tarii.

    Răspunde
     
  • m
    Aprilie 8, 2015 la ora 21:42

    pai e bine ca INTENTIONEAZA sa le scada. Pana in iunie mai e drum lung. Eu cred ca permite situatia economica inclusiv scaderea taxarii muncii. Cat despre treaba cu Antifrauda, sa nu uitam ca vin Pastile si creste consumul, si-au facut bine socotelile, s-ar putea ca marea lupta cu evaziunea fiscala sa se opreasca aici. De vreo 25 de ani lupta impotriva evaziunii fiscale incepe cu buticarii. SI acolo intepeneste.
    Nu vi se pare ca deja Antifrauda a ramas fara suflu? 🙂 Iar tot de vreo 25 de ani cresc si scad taxele intr-un ritm ametitor 🙂
    Nu inteleg insa cum pot eu urma indemnul tau de a participa activ 🙂 Ce sa fac? Sa-l controlez pe buticarul de la colt zilnic? Sau pe inspectorul antifrauda? Sa trag repede pe dreapta sa poata ajunge mai repede cu masina branduita si girofazata la un evazionist? 🙂 Sa-i scriu o scrisoare de multumire lui ponta? Caruia din ei? Deputatului sau primului ministru? Sau ce altceva sa fac spre propasirea economica a tarii?

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 8, 2015 la ora 21:34

    „dispar între 10 şi 50%…” _ Intr-adevar, insa o parte dintre banii acestia se intorc in economie si se reflacta in PIB. NU este de dorit, insa, economia subterana, din motive mult si obiectiv discutate aici. Pe de alta parte, chiar daca nu este recomandat sa credem in mituri si eroi, imaginea publica a d-lui Ponta se amelioreza cu efecte pozitive implicite asupra sanselor domniei sale in alegeri. Masurile de relaxare fiscala, insa, sunt importante si benevenite indiferent de sprijinul pe care il primeste in acest fel dl Ponta.

    Răspunde
     
  • Kristina
    Aprilie 8, 2015 la ora 21:08

    Azi am fotografiat preturile selectiv la carne,oua,lactate,paine de pe rafturile „francezilor”adica Auchan si Carrefour.
    Bineinteles ca am facut si ceva provizii ca sa nu dau de banuit.
    *atentie
    La anul!,
    fix la vremea aceasta le vom compara !
    Sa vedem cata bunastare ne_a adus noua „iepurasul de 9%tva”la alimentele de baza,al guvernarii psd.
    Nu stiu de ce,dar am presentimentul ca ceea ce nu poti pune in cos anul acesta,nu vei putea pune nici peste un an !
    De ce?
    Simplu pentru ca nu l_ai putut pune nici anul trecut 🙂
    De ce?
    Pentru ca un trai mai bun,inseamna salariul bun,loc de munca!
    1700 lei brut nu ajung ,1050 lei este batjocura in toata regula !
    Asta nu se intelege!
    Scade taxa pe munca si totul va inflori in tara asta,
    Pana atunci ,doar vise spulberate
    Vor trece cumparatorii pe langa vitrine si atat.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Aprilie 9, 2015 la ora 00:26

      Doamna Kristina,

      Din pacate nu ati inteles nimic din aceasta masura.
      Degeaba a vorbit si Moise si multi alti analisti economici, din pacate dvoastra ca si multi alti romani nu va ganditi decat la propria persoana.
      Asta este, inteleg, dar pana nu veti reusi sa vedeti mai mutl decat cosul dvoastra sau al vecinului de cumpraturi, nu are rost sa va mai chinuiti.
      Va dau un hint: are legatura cu companiile producatoare romanesti, cu patronii si cu salariatii lor.
      Haters gonna hate :(. Si asta e specific romanilor, pe langa individualismul cras si dorinta de „descurcareala”

      Răspunde
       
      1. Kristina
        Aprilie 9, 2015 la ora 10:04

        Sa fiu si eu putin rautaciosa:
        1*domnule mihaiX „Io” nu sunt romanaca 100%
        deci nu pot fi atat de patrioata cum poate isi doresc unii sau „pusa pe descurcareala”… 🙂
        aici v-am citat 🙂
        2*ZICEAM ca :oamenii care au venituri mici in tara dv.Romania NU ISI PERMIT ALIMENTE DE CALITATE CU 24%,NICI CU 9%,NICI CU 30%!
        3*POATE dv.faceti parte din cei care traiesc cu 3.000-10.000euro si poate va vine usor sa calculati „BINELE” LA SCARA COLECTIVA,sa duceti grija aproapelui,
        CAND DE FAPT APROAPELE DV.(adica romanul de rand)NU ARE BANI SUFICIENTI NICI PT.PLATA FACTURILOR A IMPOZITELOR,NU MAI VORBESC DE HAINE !,acum in prag de PASTE.
        4*e usor cu buzunarul doldora si cu vacanta rezervata prin ELVETIA sau PORTUGALIA..,sa te dai destept si patriot.
        EU RAMAN PUTIN AROMANCA ,SCEPTICA SI ANTIPONTA !(cred ca se poate,am voie?)
        5*va pup,
        si sarbatori cu va este la indemana

        Răspunde
         
  • Silviu
    Aprilie 8, 2015 la ora 21:07

    Da, d-le Guran, dar masurile astea trebuie luate cu un graunte de sare: scazi TVA la alimente, dar pentru autohtoni. Pentru alimentele de import ar trebui sa se pastreze. Si sa nu imi vindeti minciunele cu „egalitatea fiscala”, au europenii mecanisme protectioniste care limiteaza accesul „cateilor” pe piata. In lipsa unor reduceri pentru producatorii autohtoni, masura are alt sens, cum mentiona careva (nu mai gasesc postul, era in sectia cu Facebook), masura asta duce la distrugerea micilor producatori, care vor fi concurati de supermarket-uri. Si stim ce iese din acest tip de piata „libera”.

    Răspunde
     
  • volwerine
    Aprilie 8, 2015 la ora 20:06

    Corect.

    Răspunde
     
    1. agent de turism
      Aprilie 14, 2015 la ora 16:48

      M-am plicticsit…….. !

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase