Taxele scad pentru că statul nu ştie ce să mai facă cu banii

Publicat la data de de Biziday

de Moise Guran

ponta-blog-1

Economia creşte şi trecem acum printr-o conjunctură rar întâlnită. Toţi pompează bani la stat, iar statul nu ştie ce să facă cu banii.

În primele două luni ale anului 2015, bugetul României a arătat într-un fel în care n-a mai arătat niciodată. Lasă faptul că veniturile au crescut datorită impulsului economic şi reducerii evaziunii fiscale, dar pe partea de cheltuieli se întâmplă, de asemenea, ceva greu de imaginat.

Achiziţiile de bunuri şi servicii au scăzut cu 10%, dar, din păcate, şi subvenţiile şi investiţiile statului au scăzut cu până la 40%.
blog-2_minusCum, la nivelul administraţiilor locale toate cheltuielile sunt la aproximativ acelaşi nivel ca şi anul trecut, rezultă că administraţia centrală a fost cea care a făcut, în acest început de an, o economisire atât de mare, încât de la un deficit de 3 miliarde anul trecut, pe total, acum, bugetul statului are un excedent de 2 miliarde. Iar, după trei luni, 3,5 miliarde, zice premierul Ponta.. Bravo dom’le! Deci, în total, un plus de 5 miliarde de lei, şi asta în condiţiile în care, din reducerea CAS-ului, statul a pierdut în două luni nici jumătate de miliard.

Vă spuneam că aşa ceva nu am mai văzut şi că, de când sunt eu jurnalist pe economic, a trebuit tot timpul să critic excesele autorităţilor în risipirea banului public. Acum, situaţia este diametral opusă – mă văd nevoit să critic statul pentru faptul că nu ştie ce să facă cu banii şi nu este în stare să îi investească în economie şi să creeze locuri de muncă.

Nu-i vorbă, excedentul este mai bun decât deficitul excesiv, dar şi să stai cu două-trei miliarde în conturi, când geme ţara de persoane fără ocupaţie… nu-i păcat de Dumnezeu?

Discutând cu ascultătorii la România în Direct, cineva a observat faptul că, dacă statul ar reuşi să creeze locuri de muncă suficient de repede prin investiţii în infrastructură, atunci ar avea bani şi de scăderea TVA-ului.

Observaţia este corectă, cu condiţia ca cineva să judece atât economia, cât şi veniturile statului, într-un mod mai dinamic, nu aritmetic. Dacă zici – scad TVA-ul cu patru puncte, rezultă că trebuie să cresc alte taxe, atunci gândeşti aritmetic.

Dacă zici, uite, creez 5000 de noi locuri de muncă printr-o investiţie, să zicem într-un drum, iar fiecare dintre cei angajaţi acolo va avea în medie 1000 de lei, pe care îi va cheltui pe mâncare, şi atunci rezultă că vor creşte cu un milion încasările din TVA, atunci se cheamă că ai reuşit să surprinzi dinamica economiei.

Acesta este şi motivul pentru care n-am fost niciodată fanul scăderii TVA-ului când statul a avut de ales între o astfel de măsură şi reducerea taxelor pe muncă.

Şi, apropo, în acest început de an, creşterea încasărilor din TVA acoperă de cinci ori scăderea CAS-ului din toamnă…

Şi, ce credeţi, această creştere a consumului, la care asistăm acum, vine doar din pomeni sociale, sau vine de la oameni care au salarii mai mari şi, deci, consumă ceva mai mult?

Categoria: Diverse
Etichete: , , , , , , ,

Comentarii prin facebook

37 răspunsuri la Taxele scad pentru că statul nu ştie ce să mai facă cu banii

  • Darius Valcov
    Aprilie 7, 2015 la ora 13:03

    Imediat ce s-a pus DNA-ul pe incatusat escroci guvernamentali, a rezultat excedent bugetar.

    Daca intra DNA si in spalatoriile de bani numite „primarii”… putem rambursa toata datoria externa intr-o zi.

    Advarul crud este ca fiscalitate excesiva din ultimii ani a finantat HOTIA in Romania si nu dezvoltarea si infrastructura.

    Răspunde
     
  • Dan
    Aprilie 7, 2015 la ora 12:35

    S-a ajuns in acesta situatie si din cauza sau datorita, mai bine spus, DNA-ului si politicului.
    Pot sa va dau un exemplu din experienta mea, chiar din aceste zile. Am participat la o licitatie si fiind cu pretul cel mai mare dintre toti cei patru ofertanti, Beneficiarul, mai bine a anulat licitatia si deci lucrarea de infrastructura (apa canal) decat sa o atribuie firmei pe care o reprezint (singura oferta admisibila in urma evaluarii de catre comisia de evaluare) cu toate ca oferta noastra financiara s incadra in bugetul avut la dispozitie de catre Beneficiar!!! Si asa se cumuleaza bani la buget! Ce mai pot spune….

    Răspunde
     
  • Cezar
    Aprilie 7, 2015 la ora 12:14

    Ce sa faca cu banii in exces la buget? de armata si nevoile ei curente si urgente au auzit? Alea 5 miliarde de lei le pot la MAPN-ului sa nu mai stam capra in fata rusilor. Le pot da medicilor sa nu mai paraseasca sistemul, le pot da scolilor sa faca WC-uri la tara e.t.c Dac baietii nu mai pot fura, nici banii nu-i mai cheltuie! Nenorociti de oameni!

    Răspunde
     
  • Cris
    Aprilie 7, 2015 la ora 11:37

    Secretul lui Bachus (Darius Valcov) – corifeul Codului Fiscal:

    Produsul infracțional obținut în urma săvârșirii infracțiunilor față de care se efectuează cercetări ( trafic de influență și efectuare de operațiuni financiare, ca acte de comerț, incompatibile cu funcția, atribuția sau însărcinarea pe care o îndeplinește o persoană ori încheierea de tranzacții financiare, utilizând informațiile obținute în virtutea funcției, atribuției sau însărcinării sale) a fost depozitat într-un seif, lăsat spre păstrare unei persoane apropiate, acesta conținând următoarele:
    – 90.000 dolari,
    – 1.323.850 lei,
    – 3 lingouri de aur, în total 3 kilograme,
    – un tablou cu ramă aurie, inscripționat RENOIR,
    – un tablou inscripționat JEAN COCTEAU,
    – o pictură pe lemn, inscripționat AUREL ACASANDREI.

    Ulterior, ca urmare a perchezițiilor domiciliare, s-au identificat 101 tablouri, despre care există indicii că ar fi fost achiziționate, prin interpuși, de către inculpatul Vâlcov Bogdan Darius, cu banii presupus obținuți din comiterea infracțiunilor pentru care se efectuează cercetări, în respectiva cauză. Pe tablouri figurează semnătura unor pictori celebri cum ar fi PABLO PICASSO (două gravuri și un desen în cărbune), ANDY WARHOL, NICOLAE TONITZA, ȘTEFAN LUCHIAN, GHEORGHE PETRAȘCU, CONSTANTIN PILIUȚĂ, CORNELIU BABA, HORIA BERNEA, OCTAV BĂNCILĂ etc.

    Răspunde
     
  • OCHI LUCIZI
    Aprilie 7, 2015 la ora 11:33

    sa isca ceva… ? o fi Esca ma !

    Răspunde
     
  • SCORNILA
    Aprilie 7, 2015 la ora 10:59

    daca aduci RAZBOIUL.. poate crezi ca vei fi presedinte ?! na, judeca si tu !

    Răspunde
     
  • Mihaela
    Aprilie 7, 2015 la ora 10:37

    Tocmai am vazut comparatia pe care o faceti cu salariile medicilor rezidenti in Romania si Franta. O informatie superfiaciala ca intotdeauna cand vorbim si comparam salariile. In Romania 300 de eur reprezinta un salar minim si inca 0,32 din acest salar minim, aproximativ. In Franta, salarul minim fiind de 1.458 € in 2015, atunci un medic rezident in Franta care are pe luna 1300 de eur, nu este platit nici macar cu salariul minim. Exact ca si parlamentarii care vor salarii ca cei europeni fara sa avem oficial un venit minim asemanator europenilor.

    Răspunde
     
  • Cine este autorul afirmatiei de mai jos
    Aprilie 7, 2015 la ora 07:28

    „Ţară de secături, ţară minoră, căzută ruşinos la examenul de capacitate în faţa Europei…
    Aici ne-au adus politicienii ordinari, hoţii improvizaţi astăzi în moralişti, miniştrii care s-au vândut o viaţă întreagă, deputaţii contrabandişti…
    Nu ne prăbuşim nici de numărul duşmanului, nici de armamentul lui, boala o avem în suflet, e o epidemie înfricoşătoare de meningită morală”.

    Cristian Tudor Popescu, Andrei Pleşu, Dan Puric sau Emil Hurezeanu ???

    Răspunsul corect:

    Octavian Goga, în 1916!!!

    Răspunde
     
  • anca
    Aprilie 7, 2015 la ora 03:34

    PM a recunoscut ca nu se pricepe la economie dar a promis ca o sa invete.Nici pana in ziua de azi nu a reusit sa inteleaga ce -nseamna economia.Iar ministrii de finante care i-am avut,ioana petrescu a mers la Telaviv sa i se explice cum trebuie sa calculeze redeventele,valcov a considerat ca-i mai bine sa-si faca o expozitie de arta in pereti.Despre ce competenta vorbim?Nimeni din GUVERNsau PARLAMENT nu este interesat de soarta tarii si a poporului.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 7, 2015 la ora 06:21

      Asa este, doamna anca, PM nu are habar de economie, dar de data aceasta a fost convins sa ia in considerare sfaturile consilierilor in domeniul economic. Este prima data. Probabil spera la unele avantaje electorale. Eu cred, ca si dumneavoastra, ca ar trebui grabnic inlaturat din functie. Dar, asta nu trebuie sa impiedice masura absolut necesara pentru economia nostra, de reducere a taxelor. Asadar, observatia dumneavostra este corecta, masurile de relaxare fiscala nu reprezinta rodul gandirii d.lui PM, ci al economistilor care se afla in preajma sa. Imi pare rau ca asta ar putea fi in avantajul politic al d-lui Ponta, dar ma gandesc ca este mult prea important pentru economia tarii mele, pentru viitorul meu si al copiilor mei, ca taxele sa fie reduse acum, iar TVA sa revina la cota de 19%, decat cariera d-lui Ponta, pentru a amana masurile de relaxare fiscala.

      Răspunde
       
  • valcov
    Aprilie 7, 2015 la ora 01:13

    🙂
    Chiar nu intelegeti? Este excedent bugetar pentru ca in primul trimestru nu s-au facut despagubiri, achizitii, etc. Cu alte cuvinte, nu s-a furat.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 7, 2015 la ora 06:24

      Desi o spuneti aparent in gluma, este adevarat, mai putine furturi de proportiile halucinante ale celor din fondurile retrocedarilor, reprezinta mai multi bani la buget.

      Răspunde
       
    2. Cris
      Aprilie 7, 2015 la ora 11:55

      Exact! Chiar asa si este. Cum s-au oprit primariile din furat in draci, a rezultat excedent bugetar. Nu e de gluma.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Aprilie 6, 2015 la ora 23:17

    Taxele scad pentru ca in Romania, una dintre cele mai sarace tari din Europa, sunt cele mai multe si printre cele mai mari de pe continent. In sfarsit, prim-ministrul este dispus sa asculte sfaturile unor consilieri in domeniul economic. Scaderea taxelor conduce implicit la crestere economica. Este impulsul de care economia Romaniei are nevoie pentru a iesi din cercul vicios al cresterii taratoare. Veniturile la Buget, superioare asteptarilor, sunt exact atat cat era firesc sa fie prin imbunatatirea gradului de colectare. Odata cu efectul de conformare al agentilor economici, rezultat dupa scaderea taxelor si iesirea la suprafata a unei parti tot mai mari din economia gri/neagra, se preconizeaza o crestere economica sustinuta. Fenomenul este cat se poate de firesc in contextul in care nivelul evaziunii fiscale este urias, iar gradul de colectare este sub 60%. Orice masura de relaxare fiscala NU poate avea alt efect decat cresterea veniuturilor la buget. Orice masura de inasprire a controalelor NU poate avea alt efect decat cresterea gradului de colectare si implicit a veniturilor la buget. NU este nicio surpriza cand furturile din banii publici sunt atat de mari: absolut orice masura in scopul conformarii este de natura a avea rezultate „spectaculoase”, pentru ca se colecteaza atat de putin, incat un efort, chiar si minuscul, de a mari veniturile la buget, aduce sume colosale. Pentru ca furturile din banii publici sunt colosale. Eu, sclavul kleptocratiei, vreau ca taxele sa scada in sfarsit, asa cum am fost convins ca a fost necesar ca ele sa creasca la un moment dat. TVA trebuie sa revina la 19% pentru ca NU mai exista conditiile care au impus majorarea sa la 24%. Aceasta taxa trebuia sa scada inca de acum doi ani, creand in astfel conditiile propice relansarii economiei romanesti. Acum scaderea ei NU mai poatre intarzia fara a considera aceasta eventuala intarziere un act criminal la adresa economiei si societatii noastre in ansamblu, prin efectele ei.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 6, 2015 la ora 22:37

    Domnule Dan, da, statul roman va lasa sa faceti investitii private, in conditiile legilor (legislatia de mediu, legislatia muncii, planurile de organizare teritoriala etc.) asa cum se intampla in toate tarile europene. Altfel, da, puteti construi aeroporturi, porturi, sosele, autostrazi, diguri, instalatii pentru irigat, puteti planta paduri, puteti face turism in delta. De altfel, multe dintre acestea se fac in prezent prin investitii private. Problema este ca NU sunt bani pentru investitii private. Daca aveti bani, puteti investi. Daci si Ford NU doresc sa construiasca autostrazi, ci doresc ajutoare de stat. Tot statului ii cer si sa construiasca autostrazi. Este adevarat ca mediul investitional romanesc este mai putin atractiv decat in alte tari, iar lipsa infrastructurii (rutiere, de telecomunicatii etc.) si coruptia sunt elemente esentiale de descurajare pentru ISD. Astfel ca investitorii straini ne ocolesc. Tocmai de asta eu sunt de acord cu actiunile anticoruptie, cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor, liberalizarea economiei inclusiv prin reducerea taxelor. Adica, daca banii raman la cetateni si la agentii economici, ei pot constitui resurse pentru investitii private, cele despre care vorbeati dumneavoastra, pentru ca cele din banii publici NU se fac. Iar atunci cand se fac, NU sunt eficiente, dupa cum foarte bine observati.

    Răspunde
     
  • Paul
    Aprilie 6, 2015 la ora 22:25

    In Romania „investitiile” inseamna furt si ineficienta.

    Urmeaza ca d. Ponta sa recunoasca sa nu suntem in stare sa contruim autostrazi si sa le concesioneze pe 30 de ani (sau mai putin – in functie de oferta)

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 6, 2015 la ora 22:51

      Asa este, investitiile din banii publici sunt ineficiente, pentru ca banii sunt zeciuiti de kleptocratie. Este si motivul pentru care banii europeni sunt evitati in Romania: un control mai strict asupra felului in care sunt cheltuiti, face ca ei sa nu poata fi furati, prin urmare, NU sunt atractivi. Asadar, prefer ca banii care reprezinta un eventual excedent bugetar sa acopere diminuarea veniturilor la buget rezultata din SCADEREA TVA. Banii ramasi in mediul privat sunt mai bine administrati de catre cei care ii detin decat fondurile publice, administrate de politicienii [eventual] corupti. Acesti bani NU pot fi furati precum banii publici. Investitiile private sunt, astfel, mult mai eficiente. Avem suficiente experiente nefericite socialiste si de economie centralizata pentru a mai avea incredere in buna administrare a fondurilor de catre stat. In Romania, intr-un asemenea context, DNA a castigat o cota de incredere nesanatos de mare pentru o tara civilizata. Despre [in]eficienta administrarii bunurilor publice se invata inca din primii ani de studentie la ASE.

      Răspunde
       
      1. Dan
        Aprilie 7, 2015 la ora 19:18

        Bai nene constantin. Despre ce dracu vorbim noi aici.
        Cum nu sunt bani, cand omu asta iti spune aici ca este excedent, ce dracu esti tamp?

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Aprilie 7, 2015 la ora 23:22

          Stimate domn, va multumesc pentru atentia pe care mi-o acordati, insa este posibil ca din graba sa va fi adresat mie dupa ce ati citit un comentariu apartinand unui alt coleg, in care sa fi fost vorba despre lipsa vreunor bani. Ori, poate, motivul pentru care modul dumneavoastra de adresare este ireverentios se explica prin aceea ca nu v-a iesit propria socoteala. In fine, daca veti reciti textul meu cu mai multa atentie exista sansa sa-l intelegeti. PS Desi varsta mea este oarecum inaintata, aceasta nu este nicidecum un argument in favoarea utilizarii apelativului infantil „nene”, care ma face sa ma simt chiar mai batran decat sunt in realitate.

          Răspunde
           
  • Constantin
    Aprilie 6, 2015 la ora 22:22

    Daca este nevoie de medici, NU inteleg de ce comunitatile NU au nevoie si de profesori. Cum spuneam alta data, romanii se tem de moarte, dar nu se tem daca mor prosti. 5000 lei pentru un medic rezident. De ce nu si pentru profesori?! Ansolut toate tarile care au cunoscut procese de dezvoltare sustinuta au inceput prin a investi in EDUCATIE, nu in sanatate. Imbunatatirea sanatatii a fost o consecinta a cresterii nivelului de educatie!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 6, 2015 la ora 22:17

    Da, nu se mai fura TVA daca scade de la 24% la 20%. Reactia de conformare din partea agentilor economici a fost dovedita la scaderea precedenta. Avantajele revin la consumator, nu la comerciant. TVA este taxa pe consum, iar reducerea ei stimuleaza consumul. Cum dumnezeu, la alimente functioneaza, iar la galosi nu?! Cresterea cererii duce la cresterea ofertei si la investitii. Este evident ca unii jurnalisti se impotrivesc scaderii TVA, adoptarii monedei unice, etc. dar, haideti sa nu ametim publicul contrazicandu-ne! Cresterile de consum NU se mai duc in importuri (fapt afirmat chiar in emisiunea Biziday), oferta interna diversificandu-se in anii din urma, iar obiceiurile de consum ale populatiei, de asemenea. Cat preiveste importul de alimente, ma refer la materia prima – lapte, cartofi etc- el nu este cu nimic mai mic decat in privinta bunurilor de larg consum. Investitiile de stat sunt, conform experientei anterioare si teoriei economice, mai putin eficiente decat cele private. De ce trebuie sa ajunga banii la stat?! De ce sa nu ramana la consumatori?! Personal, m-am saturat de socialism pana peste cap! La fel, de ineficienta investitiilor publice!

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Aprilie 6, 2015 la ora 23:55

      Sunteti optimist. Pentru multi a plati tva este sinonim cu falimentul. Eu recunosc ca nu-l plateam nici cand era 19%, de ce vi se pare asa usor de platit cand va fi 20%?

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Aprilie 7, 2015 la ora 22:55

        Stimate domn, este simplu, s-a numarat. Un nivel mai mic al taxelor determina cresterea gradului de conformare al agentilor economici. Nu are legatura cu optimismul, ci cu asumarea riscului. Atunci cand suma obtinuta prin neplata datoriilor catre stat este mare, „ça vaut la peine”, insa atunci cand este vorba despre putini bani, riscul de a fi sanctionat este evitat. Este un banal calcul cost-beneficiu. Desigur, pentru amatorii de senzatii tari si adrenalina, ori pentru cleptomani, neplata taxelor poate fi privita ca un divertisment. Oricand vor fi si din acestia, insa statistic s-a demonstrat ca numarul lor scade odata cu reducerea fiscalitatii.

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Aprilie 8, 2015 la ora 09:28

          Domnule Constantin, am facut referire la afirmatia dvs: „Da, nu se mai fura TVA daca scade de la 24% la 20%.”
          Prin ceea ce am spus am vrut sa scot in evidenta ca reducerea taxei unice ar fi o prostie acum. Celelalte variante prezentate de Moise mi s-au parut mult mai bune din punct de vedere economic. Bine ca a fost calauzit bine si Ponta si a luat decizia de a micsora tva-ul la alimente.

          Răspunde
           
          1. Constantin
            Aprilie 9, 2015 la ora 06:52

            Domnule Stelian, era necesar ca TVA sa fi revenit la cota de 19% deindata ce conditiile economice care au dus la cresterea ei au disparut. Adica, in conformitate cu evolutia economiei patriei noastre, dar si cea la nivel european, in urma cu aproximativ doi ani. Presupun ca ati fost impotriva maririi TVA decisa de guvernul Boc, nu-i asa? Daca este asa, amintiti-va, va rog, argumentele.

             
  • Corneliu V.
    Aprilie 6, 2015 la ora 21:29

    Excedentul trebuie investit in oameni, gen cursuri de specializare, recalificare, reorientare profesionala combinat cu crearea de noi locuri de munca in sectoare (energie, agricultura, transporturi, etc.) vitale progresului unei tari.

    Răspunde
     
  • Ortansa
    Aprilie 6, 2015 la ora 21:11

    le dau dreptate celor ce au scris mai sus:nu pot fura politicienii ca le cam batzaie fundul cu DNA,avem excedent la buget;nu fac nimic cu ei ca se oftica de mor pt ca nu-i pot baga in buzunare;de nevoile tarii ii doare in cot,nu investesc ei banii,ii tin la ciorap ca poate trece furia DNA si ii fura pe urma;in concluzie:fratilor,cati bani o fi avut tarisoara asta,cat s-a strans si mai ales cat s-a furat,realizati ca dimensiune???

    Răspunde
     
  • Dan
    Aprilie 6, 2015 la ora 20:53

    Eu maine vreau sa fac IN Romania:
    – infrastructura rutiera
    – infrastructura feroviara
    – infrastructura fluviala
    – diguri, irigatii
    – pod peste Dunare cu BUlgaria
    – pod peste Dunare cu Ucraina
    – Aeroporturi in 10 municipii
    – impadurirea zonelor cu alunecari sau care au fost defrisate, sau sunt ale statului si nu au copaci.
    – vreau sa maresc litoralui cu 500, cum vor acum la MAMAIA, eu il vreau tot de la nord la sud
    – vreau sa fac turist in delta dunarii-

    Dar ma lasa statul ROMAN?
    MA Lasa politicienii romani sa fac toate aceste lucruri?
    NU, NU cred.
    De ce nu lasa guvernul romanie pe DACIA Si ford sa-si faca autostrada singuri?????
    De ce nu lasa statul pe navrom sa faca pod peste dunare?
    De ce nu lasa statul pe GAbrie gild sa exploateze zacamantul de la rosia montana?
    PAi va spun eu, nu au dat spaga cat trebuia.
    Daca cotizau cu 1000 de tablouri si vreo 100 de lingouri, acum exloatau, dacia avea autostrada, iar navrom pod.
    UN stat care reduce investitiile este un stat pe moarte.
    Cand veti dresa magarul sa nu mai manance, nu veti mai avea cu ce lucra.
    O zi fara munca inseamna o noapte fara somn.
    Domnule MOISE, dumneavoastra platiti taxe, ca eu le voi manca, bea si distra, si pe ale mele si pe ale dumneavoastra.
    Ne vedem peste 30 de ani, la cimitir, sa vad ce luati dumneavoastra pe lumea cealata si ce o sa iau eu.

    NIMIC.

    Am pierduc 25 de ani din viata si tinerete degeaba, cand o sa ajung la 50 de ani, o sa fim doar o cifra, mai moare un fraier.
    Sper sa faca doamna coliva buna.

    Răspunde
     
    1. ion marius
      Aprilie 7, 2015 la ora 10:16

      La podul peste Dunare cu Ucraina, eu zic sa ii punem deja dinamita la baza, ca nu se stie, daca vor sa il foloseasca rusii.

      Răspunde
       
  • dan
    Aprilie 6, 2015 la ora 20:41

    Statul are excedent bugetar? Pai sa cumpere nenorocitele alea de F16-uri odata + cateva fregate militare ca sa nu ne mai rugam sa ne viziteze cate un USS -XXX o data pe luna.

    Răspunde
     
  • Dan
    Aprilie 6, 2015 la ora 20:37

    Atata timp cat nu esti tras de maneca de nimeni si nu patesti nimic, este normal sa nu vrei sa faci nimic.
    Daca politicienii plateau cu capul, averea si capul membrilor familiei eram langa Europa, dar asa au trecut 25 de ani de discutii si vor mai trece inca 25 de ani cu aceleasi discutii, distrugearea fabricilor, infrastructurii care mai este cat de cat. Apoi ne pune jugul de gat biserica in frunte cu politicienii. In acest moment Romania s-a intors la 1866. RUSINE.
    Vor reduce taxele in 2015, vor castiga alegerile in 2016 si vom ramane colonie.
    Sa ne fereasca Dumnezeu de razboi, ca nu vor merge politicienii, ziaristii artistii si altii la razboi. Tot prostii vor muri pe front.
    Asa ca vorbele jurnalistilor si achetele DNA sunt in vant, daca eu sunt inchis pentru 500 lei, iar cei care fura miliarde, nu patesc nimic, sau cel mult arest la domiciliu.(daca ai domeniu de vreo 50 de ha, e mai bine ca la mall).
    Avem nevoie de tractoare. Avem nevoie de autobuze. Avem nevoie de autostrazi. Avem nevoie de servicii medicale decente, fara conditionari si atentii, pentru ca la brutar nu da-i 2 lei pe paine in loc de 1 leu. Avem nevoie de profesori care invata copii, nu sa astepte comisioan si atentii de la parinti.
    Domnule Moise va faceti audienta si salariu pe invrajbirea claselor sociale.
    BNR trebuie sa lucreze pentru cetatean nu pentru interesele proprii si ale bancilor.
    MEdicii trebuie sa lucreze in folosul comunitatii ca de asta ne este oprit din salariu CASS.
    Degeaba va dau eu dumneavoastra salariu 1.000.000 de euro pe an sa conduceti tara daca nu aveti raspundere. Daca era stipulata in contract o clauza ca platiti cu capul copilului dumneavoastra, va garantez ca mergea totul struna,dar asa cand furi 5 lei, 500 si nu te pedepseste nimeni, iti permiti sa furi si 500 milioane de euro.
    Dispari tu, apare altu, apoi altu si noi cetatenii nu ne mai vedem calzi niciodata.
    Dupa momentul 0, 1989, am zis ca o sa fie bine, dar parerea multora este ca cetateanului de rand nu ii merge chiar bine.
    Degeaba le merge unora bine, daca celor multi le plangem de mila.
    Sunt oameni la 50 de ani care muncesc pe rupte, in special femei, care pe langa 8 ore de munca, mai presteaza 8 ore de munca acasa.
    RUSINE.
    Veniti cu solutii nu cu invrajbeli.
    Suntem satui de invrajbeli de la ILIESCU, acum dorim altceva, vrem DREPTATE,EGALITATE.
    AM o intrebare pentru dumeavoastra,DE CE NU ISI PETREC OAMENII CU CEVA BANI VACANTA in
    Romania?
    Simplu:sa nu vada prostimea cum se sparg in figuri de nobili

    Răspunde
     
  • tudor
    Aprilie 6, 2015 la ora 20:06

    statul trebuie sa faca marile proiecte de infrastructura (drumuri cai ferate) nu ford sau renault sau nokia care a si plecat. statul trebuie sa lege zonele istorice intre ele. Moldova nu are nici o autostrada macar (moldova rosie dealtfel). Dar acum nu fac nimic pentru ca nu le iese nimic (la comisioane ma refer – cand ieseau se facea, vezi Bechtel)

    Răspunde
     
  • Cristi M
    Aprilie 6, 2015 la ora 19:13

    Le dau eu o sugestie ce sa faca cu banii! In jud. Timis, daca trebuie sa iti faci o analiza la computer- tomograf, cu co-plata, nu platita de CASS, te programeaza peste doua luni, din lipsa de fonduri. De cate ori ai sanse sa dai coltul in acest timp.

    Răspunde
     
  • Lucian
    Aprilie 6, 2015 la ora 18:42

    Nu pot vedea reportajul intreg din cauza reclamelor din dreapta. am doar eu problema asta?

    Răspunde
     
    1. Stan Lucian
      Aprilie 6, 2015 la ora 18:54

      Multumesc pentru observatie. A fost corectat.

      Răspunde
       
  • mee
    Aprilie 6, 2015 la ora 18:16

    ponta stie ca e vazut varza politic si isi joaca ultima carte: scaderea TVAului, masura care il poate propulsa in alegeri…
    ce conteaza ca au scazut investitiile?! oamenii nu se uita la asta!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase