BIZIDAY: Luni, 30 martie 2015

Publicat la data de de Biziday

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

31 răspunsuri la BIZIDAY: Luni, 30 martie 2015

  • aladin
    Aprilie 1, 2015 la ora 22:40

    ALOOOOOOOOOOO
    DAR CE-I CU CAMPANIA PRO-AMERICANA PT RAZBOI CU RUSIA?????????

    Răspunde
     
  • ssdfgh
    Aprilie 1, 2015 la ora 16:46

    Domnule Guran,faceti o greseala imensa cand sustineti aceasta campanie a statului.Nu se pune problema daca se platesc taxele ,ci de ce se platesc taxele.Sunt sigur ca evaziunea nu ar mai fi la cotele ;a care pretindeti dumneavoastra ca este daca statul in loc sa fure acesti bani ar face ceva cu ei in folosul celor de la care ii ia.Credeam ca suntrti mai inteligent si ca sunteti capabil sa ganditi in perspectiva.Cum puteti dumneavoastra sa cereti buticarilor sa si plateasca taxele cand lucrati la o televiziune care are datorii de sute de milioane de euro.Inainte sa faceti emisiuni despre nenorocitii de comerciani care nu si platesc taxele eu as propune niste emisiuni despre nenorocitii de politicieni care fura fara nici-o jena.Va garantez ca daca maine ar fi stopata evaziunea si s ar plati toate taxele,iar in bugetul statului ar intra de 2 ori mai multi bani s-ar intampla un singur lucru:S ar fura de 2 ori mai mult.ATAT.nu am avea spitale,autostrazi sau scoli.

    Răspunde
     
  • ferencz
    Aprilie 1, 2015 la ora 12:01

    Greu se mai poate face profit in tara asta. Adevarul acesta necajeste deja aproape pe toata lumea. Nu inteleg cum creste GDP.-ul in asa conditii. Preaslavita economie de piata deja nu are nicio legatura cu oamenii, ci mai degraba cu tiparnite, achizitii si subventii.

    Trebuie gasit de undeva curajul de a decide ca asa nu mai departe, si ori ne angajam in tara, ori in strainatate. Ma refer la noi astia ‘buticarii’.Pentru ca buticul nu mai produce, si ajungem sub conditia umana.

    Răspunde
     
  • cosmin
    Aprilie 1, 2015 la ora 10:02

    ce fac cu restul de 0.2 lei pe care clientul nu il ia si il lasa pe tejghea si de la 200 de client sa zicem 20 lei is in plus dar nu ca nu am dat bon. ce fac cu ei ii arunc la gunoi….distrugere de moneda.
    alta . cu ce sint eu devina ca casiera nu a dat bon cind ia a semnat ca a fost informata de consecinte.
    amenda trebuie data casierului pt ca atunci o sa bata bon orice ar zice patronul

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 1, 2015 la ora 07:11

    @Florin _ Intr-adevar, neplata datoriilor la Buget creeaza avantaje concurentiale pentru agentii economici respectivi, iar unele societati comerciale cu capital de stat pot obtine in acest fel privilegii. Dar aceasta NU este treaba d-lui Ionut Dumitru si domnia sa nu la acest lucru se refera. De altfel, documentul aflat pe site-ul Consililui Fiscal contine idei care contrazic alte documente si luari de pozitie anterioare, in care era recomandata reducerea taxelor si impozitelor in scopul relansarii economice si apropierii PIB real de cel potential, spre exemplu. Opinia mea este, de asemenea, in concordanta cu concluziile acelor documente si consider necesara, asemenea altor economisti cu care am ocazia periodic sa discut pe aceasta tema, in primul rand reducerea TVA si a CAS la angajat, ulterior la angajator, apoi scaderea numarului de impozite aberante aplicate firmelor (vezi constructiile speciale), a nivelului lor si abia la urma sa se reduca [unele] accize (precum cea aberanta pe caciula sotiei mele si pe cerceii fiicei mele). Reducerile de taxe si impozite vor determina mai multi agenti economici sa platesca ceea ce nu achita in prezent (asa cum in repetate randuri dl. Moise a aratat in emisiunea Biziday), iar controalele sustinute, dar oneste, vor duce la cresterea gradului de colectare (printre cele mai mici in prezent din Europa).

    Răspunde
     
  • anca
    Aprilie 1, 2015 la ora 01:43

    ANAF sa se ocupe si de tirurile care intra in tara noastra cu fructe,legume fara sa plateasca.
    Daca americanii au creat situatia din Ucraina pentru intereselele lor,de ce sa fim noi cei care o sa avem de suferit.Cu promenada militarilor americani pe strazile noastre, abia atunci o sa fim expusi.Sa multumim lui basescu,ponta si iohannis.O sleahta de corupti.

    Răspunde
     
  • Vlad
    Aprilie 1, 2015 la ora 01:27

    D-le Guran,
    V-am urmatit in emisiunea din 30 martie.
    Mi s-a parut ca le cam tineti parte celor de la ANAF.
    Eu pot sa va spun ca sunt fermier(lucrez 60 ha teren arabil) si am avut un control Anaf_antifrauda in 2014 in perioada treieratului. Au venit la depozitul de cereale (bineinteles inopinat) un inspector si o inspectoare. Stocurile de cereale erau in regula si au inceput sa caute prin dosarele contabile.
    Se vedea ca erau chiar nervosi ca actele erau in regula: productia vanduta cu contracte la diversi agenti economici, incasari 90 % prin banca. Si pana la urma m-au amendat cu 8.000 de ron..de ce? Pentru ca nu am scos raport zilnic pe zero in zilele in care nu am avut vanzari. Le-am explicat ca eu nu am magazin si ca mi-am luat casa de marcat (desi legea nu ma obliga),pt. ca uneori mai vand ambulant in piata.
    Acum ma judec cu ei in instanta, pt. ca m-au incadrat total gresit la un articol din legea caselor de marcat, cum ca nu am pastrat si arhivat toate rapoartele zilnice. M-am intrebat daca mai merita sa fac productie agricola in tara asta.
    Au fost controlati atunci si alti fermieri, toti au fost amendati abuziv. Din pacate ei, nu au avut curaj sa-si apere drepturile in instanta, au platit amenzi uriase.

    Răspunde
     
  • Bit
    Martie 31, 2015 la ora 22:59

    Reducerea CAS inaintea reducerii TVA are urmatoarea logica: reduci taxa pe activitatile care produc valoare (munca) si pastrezi taxa pe consum (TVA).

    Răspunde
     
  • Radu Nasui
    Martie 31, 2015 la ora 18:29

    Salut Moise,ce zici daca s-ar da o lege prin care tva-ul la produsele de baza si nu numai,sau macar o parte din el,ca si asa e prea mare,sa li se restituie o data pe an sau la 6 luni cumparatorului si in felulul acesta toata lumea ar cere bonuri de casa…stiu ca ar genera cozii imense la ghiseiele,dar un sistem de genul acesta,pus bine la punct,de ce nu, cu un sistem.online in care să iti bagi singur nr bonului intrun cont personal pe siteul.fiscului,de unde la final de an sa poti sa faci si plata impozitelor,dupa ce ti s-au restituit banii de pe tva…e o parere doar…

    Răspunde
     
  • Mihai
    Martie 31, 2015 la ora 15:32

    D-le Guran, dar daca nu se aduna suficienti bani „din cauza” scaderii TVA-ului de ce sa nu scada cheltuielile?

    De exemplu s-ar putea comasa niste comune care nu se sustin financiar!

    Răspunde
     
  • xman
    Martie 31, 2015 la ora 13:32

    Potrivit Legii nr. 145/2014:

    In situatia in care vanzarea se va desfasura in piete agroalimentare, targuri si piete ambulante, producatorii agricoli vor fi obligati sa inscrie, la sfarsitul fiecarei zile, intr-o fila corespunzatoare, produsele agricole si cantitatile totale vandute in ziua respectiva.

    Nu mai cumpara nici-un restaurant produse de la producatori, de cand cu ANAF! In loc sa se ocupe de tirurile care intra in tara fara nici-un control, m-au aranjat tot pe mine, producatorul local, pentru ca nu pot sa dau o fila la fiecare cumparator… In loc sa se faca legi prin care sa fie incurajate achizitiile de la producatorii locali, se fac astfel de controale!

    Sunt impresionat de activitatea ANAF, imbecilitatea lor merita o statuie! Pentru asa ceva trebuie iesit in strada Moise, nu pentru nemultumirile, personale, legate de o persoana!!!

    Inca astept un raspuns pentru solicitarea codului EORI! (am deja o saptamana)

    Răspunde
     
    1. eu
      Martie 31, 2015 la ora 14:45

      hi hi n-ai inteles ca nu conteaza ce vb pe aici,conteaza sa vb,deoarece contorul site-ului merge,apar sponsorii apar banii,d-nu Moise isi poate plati taxele ca un antrepenor cinstit….si unii-s fericiti(acuma nu poate tot prostu sa fie fericit ,ca nu sintem in rai,sintem in romania )

      Răspunde
       
  • ady
    Martie 31, 2015 la ora 12:38

    Ce spui de faptul ca te duci la niro si daca nu cumperi de minim 200 lei nu primesti f factura? De ce nu se vrea sa se introduca plata cu cardul? De ce la un salariat cu 8 ore si unul cu 4 ore la salar minim platesti la stat 1050 lei? De ce nu este interceptata marfa care vine din turcia la cargo fara factura,pentru ca se stie ca turcu nu da factura?

    Răspunde
     
  • Trubadur
    Martie 31, 2015 la ora 12:32

    Pentru ca iti plac cifrele, fa-ne tu o demonstratie la TV cu un calcul despre ce inseamna sa faci comert si ce cheltuieli ai. Ca altii iti tot explica pe aici, dar abrevierea ANAF iti e mult prea justa ca sa vezi exhaustiv situatia !
    „E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune” !

    Răspunde
     
  • Florin
    Martie 31, 2015 la ora 11:21

    Ponta are (din pacate) dreptate. Consiliul Concurentei sustine acum ca prioritar este scaderea CAS (si nu TVA etc cum vrea Ponta) dar in octombrie au dau aviz negativ scaderii CAS si tipul ala a iesit si spunea ca daca se reduce CAS vin sfarsitul lumii, ca e electorala etc. Scuze, acest consiliu al concurentei este cam politizat si nu mai are deloc rolul pentru care a fost creat.

    Răspunde
     
    1. Roxana I.
      Martie 31, 2015 la ora 22:02

      Da, partial aveti dreptate. Presedintele Consiliului Concurentei a fost numit in functie in 2009 (in iunie parca) in mandatul fostului presedinte din „ograda” PDL. Si anul trecut a fost confirmat (pentru un al doilea mandat) tot de catre fostul presedinte Basescu. Nici eu nu stiu sa-ti spun de ce opinii radical radical diferite pe aceeasi tema…

      Răspunde
       
      1. Roxana I.
        Martie 31, 2015 la ora 22:08

        radical diferite*… Insa nu vreau sa generalizez, e vorba de seful institutiei, nu de functionarii de acolo…

        Răspunde
         
  • thejack
    Martie 31, 2015 la ora 11:13

    Am lucrat la carrefour in Cluj. Sefa casierilor ne spunea ca la final de zi era normal sa avem in casa un plus ori minus de 50 de lei. Inmultiti asta cu 40 de case X cate locatii au in Ro. Bat la fundul gol toti buticarii in Cj.

    Răspunde
     
  • Florin
    Martie 31, 2015 la ora 11:09

    Confirm ce spune Moise : noua directie anti-frauda e diferita fata de Garda veche, astia noi sunt mult mai civilizati, chiar mi-au placut la controale (bine , eu nu sunt buticar ci fac afaceri B2B deci vorbesc doar in numele meu).
    Vechea Garda devenise chiar imposibil de suportat, erau nu doar spagari ci complet lipsiti de o educatie minimala, „tractoristi” cum le spuneam eu. Cel putin la mine in judet, spagarii toparlani au fost dati afara la schimbarea in noua structura, au ramas cei care erau OK. Sper sa nu se schimbe 🙂

    Răspunde
     
  • Alex
    Martie 31, 2015 la ora 10:43

    statul nu gaseste personal…hmmmm…Moise poate te interesezi de concursul de intrare in MAE care va intra de curand in al doilea an de desfasurare – fara interviul final. ar fi interesant de stiut de ce

    Răspunde
     
  • Alex Desdea
    Martie 31, 2015 la ora 10:21

    Moise draga nu mai faci sens din ce in ce mai mult vad. Tu ai spus evaziunea cu tva este de 50% si tu spui ca daca o sa plateasca buticurile mai mult o sa fie mai bine in tara. Dar ai spus ca mai sunt doar 100.000 de firme mici in tara, deci astea sunt responsabile pentru 70 de miliarde euro evaziune ?

    Sa stii ca in 2009 erau vreo 500.000 de firme de astea mici si evaziunea tot 50% era. Deci acum ca au disparut 400.000 de buticuri dupa logica ta ar fi trebuit sa dispara si evaziunea, si sa ramina numai comerciantii corecti la absolut.
    Intelegi ce spun eu Moise ? Nu poti acuza o firma care a declarat 1000 ca face evaziune pentru 50 de ron. Tva-ul neplatit in cazul asta este de sub 10 ron dar cel platit vreo 200. Nu vad logica ta ca o astfel de firma poate sa faca parte din vreun circuit de evaziune care sa adauge la acele miliarde de euro. Si tot nu vad cum inchiderea firmei o sa invete o lectie pe cineva, daca acei 50 de ron sau 5 ron sunt o greseala a unui angajat.

    Este patetic sa ai o firma si sa dai 3000 de ron in fiecare luna la anaf, ei sa-ti mareasca taxele, sa-ti inventeze datorii pe care chiar ei spun ca nu le ai, sa-ti blocheze conturile si sa-ti distruga orice plan de afaceri pe care te bazezi sa-ti recuperezi investitita, si dupa toate astea tot pe tine sa te inchida cu scuza ca cei 3000 de ron nu erau tot ce puteai sa dai. Si acum dupa ce ai sa stai inchis vreo 2 luni ai sa vii la coada la anaf si ai sa dai tu tot ce ai si nu ai facut inca.
    Firmele fantoma din bucuresti cu sediul fiscal in ghetou si care nici nu depun declaratii fiscale s de care se roaga fiscul sa plateasca, astea nu sunt verificate de fetitele anaf. Aceste firme aduna milioane de euro datorii la tva si carti de munca si nu prea sunt prinse pentru ca patronii sunt niste cetateni din alte tari asiatice si africane dar controlate de golani romani. Chiar si anaful spune ca nu poate face nimic la o firma daca nu mai exista, si nu are nmic in patrimoniu si patronul este din Uganda.

    Nu prea mai faci logiga Moise draga. Daca se inchid astea 100.000 de firme ramase o sa fie evaziunea 0%. Incearca tu sa muncesti de pa 9:00 la 22:00 7 zile pe saptamina si sa dai la stat de 10 ori cit vecinul tau, dar la final de luna sa faci tot fiti bani face el ca angajat pe la vreo fabrica. Dar tu mai dai si de munca la oameni si platesti autorizatiile la primarie de 20 de ori cit da el in impozit.

    Bine ca ne-ai confirmat ca mai sunt doar 100 mii de buticuri, eu creadeam ca sunt 200.

    Răspunde
     
    1. Trubadur
      Martie 31, 2015 la ora 11:44

      Alex Desdea, ii invidiez pe cei care lucreaza de la 9 la 22, am programul mult prelungit pentru ca sunt „patron” si trebuie sa fiu puterea exemplului !
      Si esti mult prea logic pentru aceste realitati, prea bine le-ai punctat ! Sunt rautacios cu Moise pentru ca am observat ca ne ponegreste de multa vreme, dar trebuie sa-l intelegem, nu e un Dalai Lama al finantelor si are si el capacitate limitata. E „profesional” sa vii la TV si sa-ti dai cu opinia dar uite ca poate unii comentatori de pe aici si multi altii nefericiti nacuti in RO nu au acest privilegiu !
      Daca am fi avut si noi, romanii, sustinerea financiara a marilor lanturi comerciale, sau macar avantaje din partea statului, puteam lupta si ramane corecti. Ce nu au decimat retailerii internationali, va reusi fiscul.
      Hai liberare si ….emigrare !!!

      Răspunde
       
  • restaurant nunta
    Martie 31, 2015 la ora 08:31

    Cred ca ar fi trebuit facut curat prima data in curtea guvernului, dar asa cum se intampla in trecut tot pe bietul sclav tragi sa iti aduca mai multi bani la buget ca sa aiba ei de unde fura. Nu cred ca aceasta clasa de politicieni ne merita.

    Răspunde
     
  • Radu
    Martie 31, 2015 la ora 07:14

    De data aceasta nu sint de acord cu tine, Moise. Intr-adevar principiul este corect, toata lumea trebuie sa-si plateasca taxele dar de ce mereu ” victimele ” sint doar micii buticari, iar pe marii smecheri nu-i atinge nimeni, nici odata? Incepeti cu rechinii si terminati cu plevusca! Asta-i ordinea fireasca! A doua chestiune: cum controlez eu, cetateanul ce face statul cu banii mei? Nu am cum!

    Răspunde
     
  • Da
    Martie 31, 2015 la ora 03:42

    Ia explica tu Moise de ce ANAF a secretizat recuperarea prejudiciului de 60 milioane euro din dosarul lui Dan Voiculescu?

    Vad ca esti fan ANAF, sa platim taxe, eu zic din contra sa facem o greva fiscala, pana cand statul o sa ne respecte.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Martie 31, 2015 la ora 01:21

    Da sa platim taxe. Care ajung in buget, mai departe in fondul de rezerva la dispozitia primului ministru si de acolo ce sa vezi, urgenta mare sa mai lucram la cupola de aur a undei biserici (ca cea din Fagaras de exemplu).
    Ca Romania sa progreseze e nevoie sa si cheltuim banii colectati cu cap. Si in momentul de fata nu se intampla asa.

    Răspunde
     
    1. Mih
      Martie 31, 2015 la ora 08:09

      Ponta o sa fie cel care stinge lumina in țara asta. Sa rămână el si cu cele doua mafii: biserica si guvernul.

      Răspunde
       
  • Stelian
    Martie 31, 2015 la ora 01:17

    Moise cred ca va dati seama ca nici in minus nu trebuie sa iasa casa unui magazin, caci este vorba de aceeasi evaziune, doar ca patronul se crede smecher si ia bani din casa mereu ca nu cumva sa iasa plus casa, gandindu-se ca daca iese in minus cei de la ANAF nu mai pot pretinde ca s-au incasat bani fara bon fiscal. Numai ca inspectorii stiu multe astfel de siretlicuri, doar ca pana acum le treceau cu vederea pentru spaga pe care o primeau. Le va fi foarte greu, daca nu imposibil, sa traiasca fara spaga aia. Poate sunt oameni noi la antifrauda, oameni care nu erau invatati asa mult cu mita pana acum.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 30, 2015 la ora 23:57

    „The Taming of the Shrew”. De ce-mi tot vine in minte titlul asta?! Ma face sa ma gandesc la relatia presei romanesti cu FMI. M-am obisnuit ca orice-ar zice Fondul, sa fie contrazis deindata. Orice. Accept ca poate exista o ratiune chiar si in lucrurile aparent irationale. De data asta, spre surprinderea mea, lucrurile stau altfel. Sa fi fost oare imblanzita scorpia? Habar n-am, dar dintr-o data vad acordul cu pozitia FMI a majoritatii formatorilor de opinie din patria noastra. TVA trebuie sa ramana 24%. Mai, sa fie, eu ziceam ca trebuia sa fi revenit la 19% inca de acum doi ani. Economistii pe care-i cunosc zic cam la fel. Este posibil, oare, ca cineva sa incerce sa tranteasca guvernul?! Daca este asa, este cineva care nu poate sa o faca castigand simpatia majoritatii electoratului, dar cinstit este sa nu o faca in detrimentrul bunastarii mele si a familiei mele.

    Răspunde
     
    1. tot eu
      Martie 31, 2015 la ora 11:20

      imi pare rau ,dar tu chiar crezi ca reducerea tva-ului va da pretul inapoi?eu sincer ma indoiesc si cred doar ca vom ramine cu codul ala fiscal care daca se uita cineva o sa vada ca va duce in faliment toate pfa-urile ,(acolo sint trecute multeFORFETARE si nicidecum scutirea de impozit pe dividend cum o tot da d-nul Moise Guran pe post….chiar crezi ca vei duce o viata decenta?…nu frate vei vedea incontinuu (daca le vei mai vedea) tunuri ale statului roman protejat de institutiile de represiune(politie,justitie,anaf si care drac or mai fi)…..singura solutie o reprezinta ca cei angajati la stat sa-si(in orice institutie) SA-SI IA MIINILE DE PE DOMENIUL PRIVAT,fara firme,fara favoruri de sute de milioane etc…..a, nu le convine?..sa lase pe altii care le convine..acum nu pot sa am o privire panoramica asupra societatii romanesti(ca nu sint johannis),dar statului ii trebuiesc o mina de oameni recompensati decent(nu pensii de sute de milioane sau salarii incepind cu 10000 ron ca nu-i nimeni atit de valoros in tara asta)si inlaturat tot stresul la care este supus….nu-i convine?hai frate in domeniul privat la bouticari unde te imbogatesti rappid din cauza ca faci evaziune,te duci in Hawai la plaja o data pe luna(bineinteles cu avionu personal),iti permiti sa intretii vreo 3-4 amante si tot tacimu

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Aprilie 1, 2015 la ora 06:52

        „SA-SI IA MIINILE DE PE DOMENIUL PRIVAT” _ Ma bucur, stimate domn, ca avem opinii similare cu privire la liberalizarea activitatilor economice, inclusiv prin reducerea ori inlaturarea taxelor. Patria noastra este pe locul patru in lume si pe primul in Uniunea Europeana in privinta numarului de taxe pe care o firma trebuie sa le plateasca. Aceasta se reflecta in mod negativ in nivelul de competitivitate pe care societatile comerciale romanesti il au prin comparatie cu celelalte din statele membre UE, spre exemplu.

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase