De ce un inspector fiscal corupt nu şi-ar putea dori scăderea TVA…

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

În ţara noastră, patronii se împart în două mari categorii – unii care lunar, când plătesc dările la stat, sunt aproape de apoplexie, iar alţii care, la intervale regulate de timp, plătesc Fiscului o amendă modică, dublată de o şpagă cam de aceeaşi valoare cu amenda, comisarului ce a aplicat-o. Primii sunt obsedaţi de ziua de salarii… Nu e nimic mai stresant pentru un angajator decât să n-aibă bani ca să îşi plătească salariile. Cei din a doua categorie sunt stresaţi tot timpul, deşi, teoretic, ei sunt protejaţi. Dar nu se ştie niciodată cine îţi calcă pragul.

anaf saormerie

Şi acum, fiţi atenţi… de vreo săptămână pe toate canalele media – tv, radio dar mai ales bloguri şi internet, e un adevărat concurs național de relatat fapte scandaloase ale Fiscului. Cum au venit ei, comisarii, şi au închis, ca roboţii, un magazin pentru un leu cinzeci în minus în casă… da’ nu pierde statul mai mulţi bani?…  sau cum au închis cârciuma cutare, că erau 50 de lei în plus, bacşişurile chelnerilor… dar de cazul de la Buzău, cu bătrânii pe care îi impozitează statul că erau, fără să ştie, acţionari şi luau un leu dividend, aţi auzit? Strigător la cer! Şi chiar este!

Lume se crucește, suduie pe Facebook, la Realitatea zici că e carnaval de ştiri din astea, iar cel mai bun furnizor este ziarul Adevărul, că are şi reţea naţională.

Deja s-a creat o tensiune naţională, de zici că suntem iar în Dosarele X, după episodul vasluienii şi americanii, acum urmează episodul buticarii şi comisarii… mai au un pic şi-i iau la bătaie cu pietre… Şi mie mi-au plăcut Dosarele X, dar frumuseţea filmului era că se prezentau situaţii aberante, după care aberante rămâneau… La noi, parcă lucrurile au întotdeauna explicaţii.

De fapt, printre buticari se află imediat când e campanie antifraudă. Aproape la fiecare început de an se desfășoară câte una, de regulă în ianuarie, când se închide bugetul pe anul trecut şi mai trebuie bani. Vine circulară, sar ăia în maşini şi o iau prin sate şi oraşe cu amenzile… Şi totul e ok, că toată lumea ştie cum decurge problema…. Sau nu e?

Anu’ ăsta a început mai prin februarie şi este într-adevăr diferită.

Când e campanie de sus, ştie toată lumea, vine garda, controlează sau nu (de regulă nu), găsește nereguli sau nu, dar amendează sigur, iar apoi pleacă. Prin judeţe şi oraşe, oamenii se cunosc între ei, comisarul şi patronii pot fi şi amici, oricum, ideea e că, atunci când intră Antifrauda în prăvălie, de principiu patronul ştie că are de plătit o amendă proporţională cu vadul comercial, plus o şpagă cam cât amenda. Nu mult… nu mai puţin de 100 de euro, că jigneşti comisarul, şi până la 500, 1000 de euro, dacă magazinul e plasat mai pe centrul târgului.

Ei bine, de data asta lucrurile sunt un pic altfel. Ia hai să enumerăm împreună câteva detalii:

  1. 1. Contextul în care se întâmplă actuala campanie s-a suprapus, în mod nefericit, peste povestea cu ministrul de Finanțe plimbat în cătuşe pe la DNA… Aur, tablouri, milioane… efectul asupra contribuabilului este de augmentare a furiei – Adică ăluia i-au închis magaziunul pentru 50 de lei pe plus în casă, iar pe voi vă conduce mafiotul de Vâlcov… pe ăla de ce nu l-ați prins, măi eroilor de la Fisc? Zbang! Scriem la blog!
  2. 2. Controalele pe la buticari au fost demarate concomitent cu campania (destul de anemică din păcate) privind loteria bonului fiscal. ANAF a decis să facă asta pentru a pune o presiune dublă asupra comercianților – dacă și cumpărătorul îți cere bon, și mai și vezi că umblă Antifrauda din magazin în magazin, din cârciumă în cârciumă, ai nu două, ci 200 de motive să dai bon fiscal.
  3. 3. Problema este că, dacă toată lumea dă bon fiscal, inspectorii ăia de la Antifraudă vor fi nevoiți să trăiască din salariul mizerabil de trei-patru mii de lei … Adică ce, dumneavoastră credeați că evaziunea fiscală e sat fără câini? Un inspector fiscal simte evaziunea în aer, din momentul în care a intrat într-un magazin …o amușină… De fapt, oricare dintre noi își poate da seama atunci când intră într-un butic dacă merge cu bon sau fără bon…. e vorba de modul în care te măsoară din privire vânzătorul sau patronul locului… Eşti de la Antifraudă? Ai putea fi… sau nu… nu eşti, dau bon doar dacă cere… Deci, ca să revenim, evaziunea mică, de butic, o ştie şi comisarul de la Fisc, staţi liniştiţi… După atâția ani în care s-au creat adevărate relații simbiotice între comerciant și comisarul care îl controlează, ia şi șpaga, dar îl şi amendează, de fapt relaţia este una de protecţie.
  4. 4. Acu’, hai să o luăm şi altfel… dacă toată marfa trece prin casă… Dumneavoastră consideraţi că ăla de la Fisc va fi fericit? Ar fi o situație ce nu s-a mai văzut, iar oamenilor le e frică de necunoscut… Adică, de unde o să mai dea buticaru’ suta de euro şpagă? Comisarul are și el rată la bancă, copii de trimis la facultate, o soție cu pretenţii de soţie de comisar, na!, toate astea înseamnă bani. Buticarul, pe de altă parte, îşi pune şi el problema… Păi credeți că e ușor să fii buticar? Dacă va plăti toate taxele, cum dracu’ să mai scoată și profit, când profitul lui este exact TVA-ul ăla pe care nu-l plătește statului.

Şi brusc, așa și dintr-o dată, ne-apucă pe toţi furia… De aia zic, parc-am fi în Dosarele X … fapte strigătoare la cer, abuzuri prosteşti…. firesc, toată presa, sare la gâtul Fiscului (nu a comisarului şpăgar, ci a ideii de Fisc), asta deşi este atât de evident că respectivele cazuri relatate vor fi desfiinţate de orice instanţă de Contenţios, de principiu pentru că lipseşte pericolul social.

Întrebarea este ce le-a venit ăstora de la Antifraudă… Sunt idioţi? Vă asigur că NU sunt. Şi nici aşa mulţi şpăgari, precum erau la Gardă, nu mai sunt… S-a mai curăţat Fiscul, ştiu sigur, dar n-avea cum să devină alb perfect. Mai sunt câţiva, pe ici, pe colo… şi, zic eu, exact ăia sunt ăi cu abuzurile. V-am spus, nu-s proşti… iar excesul de zel este, de fapt, un mod de protest. Fără evaziune n-ar mai exista nici corupţie, iar banalul bon fiscal are o putere pe care nu v-o puteţi imagina de a schimba ţara noastră.

Iar rostul acestei campanii cu bonuri şi controale este relativ simplu de înţeles… dacă nu cresc încasările din TVA, n-are cum să scadă TVA-ul.

E la mintea cocoşului. Întrebarea este … ne trebuie şi inteligenţă ca să avem taxe mai mici? Păi da, măcar atât de multă câtă au cei câţiva deştepţi de la Antifraudă care înţeleg că la un TVA mai mic e mai puţin de furat, deci sunt şi şpăgile mai mici.

Comentarii prin facebook

147 răspunsuri la De ce un inspector fiscal corupt nu şi-ar putea dori scăderea TVA…

  • Pingback: Cioloş, Fiscul şi O Problemă De Trei Simplă | Biziday
  • aha
    Octombrie 31, 2015 la ora 19:56

    Are dreptate cine a spus ca in medicina NU se fac controale. In spitale e mare nenorocire, se munceste mult, sunt reguli clare. DAR in privat nu se controleaza nimic. Deschide oricine orice, face oricine orice, oamenii corecti nu sunt suportati, nu se descopera nici munca la negru, nici evaziunea.

    Răspunde
     
  • cristi
    Aprilie 29, 2015 la ora 18:13

    ponta reduce o taxa si introduce zece, dar am o intrebare ce face statul pentru noi?

    Răspunde
     
  • anonim
    Aprilie 11, 2015 la ora 11:11

    duceti-va la splital clinic bagdasar arsenii unde brancardierii pentru droguri ia banii oamenilor prosti din provincie baga la investigatii asistentilor exemplu c.t si dupa aceea provine cocaina din ilfov popesti .

    Răspunde
     
  • Maddy
    Aprilie 2, 2015 la ora 17:52

    Am deschis un magazin (care s-a dovedit a fi un butic) intr-o zona rurala (la 5 km de oras), acum 1 an, am calculat americaneste profitul(media pe 12 luni) si am constatat ca imi convine sa platesc la stat 1500 lei impozit pe venit (3%) doar ca deja am luat prima amenda, si nici nu ma gandesc sa dau spaga la nimeni, prefer sa inchid si sa plec din tara, idee cu care ma impac tare greu si ma doare sa las patria asta pentru arabi si libanezi.Am luat amenda 1000 lei ca nu aveam un caiet de retragere a marfurilor. Doamnele au stat mult in magazin, fara un motiv intemeiat ca practic nu au controlat altceva, mi-au aratat legitimatiile si au intrebat de caiet, au cumparat un dispozitiv de bagat ata in ac pentru care au platit 2 lei si le-am dat un bon lung si lat si apoi au hotarat sa dea amenda, mi-au dat si o lege gresita din care sa ma documentez cu privire la reduceri, si eu constiincioasa am notat oug…si am ajuns la masuri impuse in perioadele de canicula, ha ha, m-am prapadit de ras sa constat ca marele comisar habar nu are pe ce planeta se afla, si am plans cand am platit in 48 de ore ameda de 1000 de lei redusa la 500 si nu mi-am mai platit rata la banca. Am primit si un advertisment de la o doamna de la itm care a constatat grave nereguli in regulamentul de ordine interioara si anume lipsea Sf. Paraschiva si nu mai stiu ce bla bla tot sarbatoare. Foarte grava a zis ca data viitoare ne ciufulim (expresie profesionala). Nu a zis nimic de spaga, amenda sau altceva, mi-au lasat invitatie si m-am prezentat cu actele la itm si am corectat tot si pentru ei am tot respectul pentru ca asa mi se pare normal, sa primesti si advertisment ca nu ai cum sa stii toate legile imposibile din tara asta. Ce e drept si eu platesc la fm angajatului pt cat munceste , ceea ce nu voi mai face cand va intra in vigoare noul cod fiscal pentru ca mai bine muncesc singura, dau angajatul afara si platesc 1530 la stat decat sa am un angajat. Si ca sa am 2 angajati cu norma intreaga nu face atata buticu.Si in legatura cu ANAF…inca nu a ajuns la mine dar as sustine pe totii colegii de meserie. Comertul e greu si esti furat din toate partile, stat,controale si clienti.

    Răspunde
     
  • Marius
    Aprilie 2, 2015 la ora 16:08

    Buna ziua,

    Din pacate magazinele mici traiesc doar din evaziune, acesta este adevarul. Am doi prieteni care traiesc din doua standuri intr-un angro si isi permit sa conduca masini foarte scumpe, sa plece in vacante exotice, afacerile lor sunt mici dar profita la maxim, trag ca firmele lor sa fie un pic pe profit in acte iar in rest direct in buzunar ! Pai este corect ?
    Daca nu iti permiti sa lucrezi legal atunci trebuie sa inchizi afacerea, nu este statul obligat sa te subventioneze pe tine.

    Răspunde
     
  • sdgfhjk
    Aprilie 1, 2015 la ora 18:41

    …da, sa creasca incasarile pt. a putea cumpara ei un pix cu 10 lei – care in librarii este 1 leu – prin firmele apropiatilor, pt. a avea ei de unde sa adune averi colosale…da…dati bonuri, dati bonuri, sustineti furatul cu milioanele…

    Răspunde
     
  • m
    Aprilie 1, 2015 la ora 10:37

    Bai, l-am auzit de dimineata la radio pe unu` de la finante cred, zlatneanu(cred ca asa il chema, il scriu cu litera mica din vina lui:))
    masterpiece!
    „saracii nu produc gunoi, deci taxa nu ii afecteaza pe cei saraci”
    pe masura ce creste revolta, scade speranta…

    Răspunde
     
  • sorin
    Aprilie 1, 2015 la ora 10:18

    Buticarii , afaceristii mici si mijlocii trebuie sa se invete sa traiasca civilizat… Sa plateasca naibii taxe. Acum 7 ani aam organizat nunta la un retaurant … La sfarsitul evenimentului patronul mi-a adus o coala A4 scrisa cu pixul x meniuri inmultit cu atatia ron/meniu = 270 milioane. Acum sa inmultim cu 8 asemenea evejimeente pe luna ssi apoi cu sapte ani si je dam seama de nesimtirea de care dau dovada patronii romani. Vor taxe mici dar nu platesc nimic la stat…. Pai logic e sa platiti naibii mai intai si apoi sa scada taxele … Japitze ingrasate din furt.

    Răspunde
     
    1. m
      Aprilie 1, 2015 la ora 10:39

      hai sa nu generalizam
      apoi, te intreb, de ce nu i-ai cerut factura, bon? Nu cumva pentru ca era mai scump? La „mici intelegeri” de genul asta, dupa care ne dam in vant noi ca popor, nu poate fi vinovata doar o parte, stii? 🙂

      Răspunde
       
  • ionut popescu
    Aprilie 1, 2015 la ora 08:28

    am fost importator. plateam tva la valoarea facturii de import inca din vama, iar luna urmatoare plateam tva-ul aferent adaosului la toata marfa vanduta. chiar daca incasarea se intampla in medie la 200 de zile.
    acum sunt exportator. nu fac nimic altceva decat sa cumpar marfa din tara si sa o vand in alte tari din UE. la fiecare vanzare am tva de recuperat, si nu putin. dar nu e nicio problema, pentru ca luna urmatoare pe 25 imi recuperez tva-ul de la statul român…

    Răspunde
     
  • Liviu H
    Aprilie 1, 2015 la ora 08:13

    D-lor se pare ca ANAF-ul , D-l ponta a uitat de cea mai mare sursa de venit la buget ! Impozitarea cersetorilor ! Pai da le-ar confisca „marfa”,i-ar amenda si i-ar inchide pentru 1-3 luni ca si in cazul firmelor 🙂 ! Ar omora doua muste dintr-o lovitura ! Bani la buget si am scapa de ei :-)))( o perioada )

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 1, 2015 la ora 00:32

    Domnul Ionut Dumitru (ID) nu are treaba in mod direct cu concurenta, iar de cele mai multe ori am considerat ca analizele realizate de CF, pe care il conduce, sunt juste (desi nu pot avea in domnia sa chiar atat de multa incredere pe cat spune dl. Moise). Ceea ce sustine dl ID era ca pentru a se incadra in tinta de deficit (aproximativ 1,5% ESA) guvernul trebuie sa reduca cheltuielile. Nu este suficienta cresterea veniturilor. Ori, in aceste conditii, performantele economice vor fi si mai reduse, generand venituri la buget si mai mici decat cele estimate (inclusiv luandu-se in calcul cresterea gradului de colectare a TVA). Asta se traduce in crestere de deficit, fiind periclitate rezultatele consolidarii fiscale anterioare (dupa un lunga perioada de critici, dl ID lauda , iata, performantele bugetare ale guvernului Ponta). Dincolo de abordarea artimetica a bugetului, indraznesc cateva observatii. Consider exagerata ponderea estimata de catre CF a deficitului bugetar in PIB la 3,1%, explicatiile din documentul (care poate fi consultat pe site-ul institutiei) fiind nesatisfacatoare. Scaderea TVA stimuleaza prin cerere cresterea economica. Argumentele inspirate de teoria keynsiena a cresterii bazate pe oferta par neconvingatoare chiar si pentru autor, altfel un bun economist. Scaderea CAS la angajator, dupa cum s-a vazut, NU disponibilizeaza fonduri pentru investitii, ci se duce in profit. Cresterea cererii, in schimb, atrage ISD, stimuleaza productia si crearea de noi locuri de munca. Increderea guvernului vine din cresterea gradului de colectare a taxelor ca urmare a intaririi disciplinei fiscale. In structura consumului, dupa cum spunea dl Moise nu demult(si INSSE), ponderea produselor din import a scazut, iar consolidarea cresterii economice se bazeaza pe consum. Este nevoie de un astfel de impuls, altfel economia patriei noastre devine captiva intr-o crestere taratoare din care nu mai poate iesi.

    Răspunde
     
  • Lucian
    Martie 31, 2015 la ora 22:09

    Moise intreaba-i te rog pe cei de la ANAF cate biserici au verificat in actiunea asta foarte tare. Si apoi sa ii intrebi si cate butice de la sat au verificat. Numaibine

    Răspunde
     
  • Dan
    Martie 31, 2015 la ora 19:38

    Eu va propun ceva.
    Decat sa ne inchida ANAF 1 luna, mai bine dam noi patronii angajatii in somaj si deschidem o alta firma. Apoi facem angajari , poate chiar aceeasi angajati.
    Dar atunci vreau sa-l vad pe desteptul de PONTA ce face. Inclusiv pe nenea GURAN.
    Cate biserici a controlat ANAF? NU primesc chitanta la inmormantare, nu primesc chitanta la botez, nu primesc bon la lumanare, iar la o citire de morti obligatoriu 5 lei, fara bon.
    BISERICA Este cea mai buna si rentabila afacere, primesti si de la vii si morti si bolnavi.
    Cate cabinete medicale a controlat ANAF?
    CAte automate de cafea a controlat ANAF? Ca nu primesc bon la cafea si beau cate 3-4?
    Cate controale a facut ANAF, la tonomatul de sucuri si dulciuri din ssefiul administratiei fiscale?
    CAte bonuri da restaurantul din cadrul parlamentului? zero.
    CAte bonuri emit firmele de catering cand livreaza mancarea la finante?
    Cand imi da avocatul bon si chitanta?
    Cand imi da profesorul de mate si romana, chiar si limbi straine, bon? Sau chitanta la afterschol si catering?
    M-am saturat sa fiu jefuit de reprezentantii statului roman.
    CAnd imi face si mie guvernul: sosele fara gropi, cand imi ofera niste servicii medicale decente, fara cadouri, cand imi ofera un sistem de invatamnat normal?
    CAnd imi da statulroman pensie?
    Sunt roman, traiesc in Romania, platesc taxe in Romania, dar sunt tratat ca un hot, un neplatitor de taxe, sunt tratat ca un gandac. Dar acel roman care munceste in occident sinu plateste taxe pe munca in Romania si da spaga la spital si este tratat inaintea mea, mult mai bine si civiilizat pentru ca a dat cadoul.
    NU este normal ca nici eu sa nu mai platesc CAS, CASS si impozit pe salariu? Eu cred ca da.
    LA scoala,daca vine marlandezul din europa cu sacosa de versace, cadou la doamna educatoare, copilul lui este ce mai bun din clasa, iar al dau este discriminat pentru ca nu ai avut bani sa platesti perdeaua, gardianul de la firma de paza, pentru ca esti prost si ai ramas acasa. De ce platim atatea servicii de politie si eu sunt obligat sa platesc firma de paza la scoala? Cum deosebeste un gardian, un copil care invata la aceasi scoala.
    RUSINE tuturor tradatorilor de patrie si neam.

    Răspunde
     
    1. Paul
      Martie 31, 2015 la ora 20:50

      Dragule sunt de acord cu faptul ca trebuie controlati toti.
      Ce nu intelegi tu e faptul ca firul trebuie sa se rupa undeva si se pare ca prima fibra din fir in cazul acesta sunt buticarii.

      Răspunde
       
      1. Dan
        Aprilie 1, 2015 la ora 21:12

        Dragule. Tu nu intelegi ca si buticaru trebuie sa traiasca. EU NU POT TRAI CU 300 PE LUNA. ATATA IMI RAMANE DUPA CE PLATESC TAXE. tU TRAIESTI CU 4000 IAR EU CU 300. nu.
        TREBUIE SA FAC EVAZIUNE CA SA TRAIESC SI EU. Tu muncesti la stat si iei spaga, vinzi un pix de 1 leu cu 10 lei, sau imi vinzi hartia de la anaf cu bonl fiscal cu 3,5lei. Si tu ai dreptul sa traiesti, iar eu nu. Pe tine nu te intreaba nimeni minic, iar eu dupa ce ca muncesc 16 ore pe zi, trebuie sa fiu si jefuit de anaf.
        Care e difernta dintre un logan de la ANAF ca si consum, si LOGAN la buticar.
        PAi iti spun eu, LOGANUL de buticar consuma 8 litri , iar loganul de anaf consuma 14litri. Cine e hotul? Consumul dat de dacia este 8.
        Cati bani plateste buticarul taxe si cat plateste „un tradator de patrie si neam” adica unu care munceste in occident.
        NU te supara pe mine dar …………….. cine bate campiiiiiiiiiiiiiiii
        Intai tai de la smecheri si apoi ameninti fraieriiiiiiiiiiii.

        Răspunde
         
        1. Paul
          Aprilie 2, 2015 la ora 06:53

          Daca nu poti sa faci fata dai faliment sau iesi in strada si iti ceri drepturile.
          Nu furi restul de persoane care o fac legal.
          Nu protestezi pentru perpetuarea furtului.
          Eu nu am 5 ani la dispozitie sa vad schimbari.
          In doi daca nu se schimba ceva am plecat din tara definitiv.
          Is curios cum o sa iti evolueze planul de vanzari cand mai bine de jumatate din populatia tanara din tara e afara si restul care au ramas is din ce in ce mai sarari.
          Din colegii mei peste jumatate sunt afara si numarul lor creste in fiecare zi mai ales acum in ultimul timp.
          Poate e mai bine sa ramaneti voi de voi, COMUNISTI EVAZIONISTI.

          Răspunde
           
  • alex
    Martie 31, 2015 la ora 18:46

    Dl.Moise revin cu ideea de a face un documentar despre cum e supus romanul sa traiasca in frica, amaraciune si rusine. Puteti apela si la dl.Florin Colceag care a dezvoltat adevarate fractale functionale care demonstreaza modul in care se actioneaza concertat pt a tine poporul sub jug.Psihologii vad si ei lucruri interesante.De asemenea alti specialisti in domeniu ne pot arata de ce patinam in gol si cadem mereu la piedica pe care ne-o pun cei ce ne tin in lanturi. Informatia va da puterea multora ca sa actioneze si sa se trezeasca.Succes.

    Răspunde
     
  • Florin
    Martie 31, 2015 la ora 18:38

    Sunt unul din beneficiarii primei amenzi data de anaf in 2014. 12.500 ron… L-am intrebat pe inspector daca suma inscrisa pe procesul verbal este corecta, in conditiile in care ora casei de marcat indica ora de vara si spatiul destinat vanzarii engross fata de endetail nu era bine delimitat. Mi s-a condirmat ca amenda este mai mica fata de alti contribuabili si ca ei nu sunt un organ dw preventie ci doar de sanctionare contraventionala. Prima idee… Am sa scriu 1. Ponta a pierdut alegerile 2. Ponta vrea bani la buget pentru bugetari si nu pentru privati 3. Ponta a pierdut alegerile si consudera ca mediul privat nu l-a sprijinit 4. Ponta are conexiuni cu OMV si Lukoil adica rusii. Ponta il are la mana pe Johanis 6. PSD nu a sustinut niciodata mediul de afaceri ci partea de bugetari 7.PSD mizeaza pe reducerea TVA ca si miza a alegerilor din 2016 8. PSD a datintotdeauna cu o mana si a luat cu doua. 9. In mediul de afaceri se vorbeste inca din 2012 de asasinarea privatilor autohtoni in favoarea marilor magazine frantuzesti si germane 10. Si da, visteria nationala este goala iar dezbaterile viitoarelor contracte cu statul in interiorul PSD sunt atat de intense incat Ponta risca functia. 11. Cel care are acte spunea un mare sef de serviciu anaf este controlat pentru ca are… Daca n-ar avea ar fi curat lacrima… Ca si rromii nostri, nu? 12. Infiintarea Garzii Financiare in 1992 a avut acelasi impact ca la infiintarea antifraudei, in sensul ca au fost la fel de duri si uneori abuzivi. Acum, se da un semnal ca joaca s-a cam terminat pt evazionistii care fac intr-adevar concurenta neloiala. Doresc antifraudei oameni destoinici, care sa faca diferenta intre o neglijenta a unui salariat platit sa emita un bon fiscal si un administrator care se chinuie sa plateasca toate taxele sisa dezvolte si afacerea. Domnule Guran, adauga in blogul tau ca acei comercianti care fac mica evaziune fiscala reprezinta maxim 30% din prejudiciul adus colectarii, iar cealalta evaziune a gurelelor albe sunt produse dw marile magazine prin export de profit… inca necontrolabil de statul roman. Va multumesc.

    Răspunde
     
  • Paul
    Martie 31, 2015 la ora 17:38

    Daca eu am un aprozar si fac evaziune fiscala de ce as tine surplusul de bani in casa? sau poate am prea multi bani in portofel?
    Daca am batut pe casa mai mult decat am efectiv inseamna ca spal bani, lucru care eu l-as face nu la butic ci mai degraba la ceva jocuri de noroc unde nu se poate verifica originea banilor.
    Daca casa e pe minus te fura casierul sau e imbecil.
    Eu pe buticari si nu numai i-as verifica altfel.
    Cat ai nene venit net (profit) pe an?
    Pai cam vreo 20.000 EUR?
    Si BMW-ul de 100.000 de unde il ai?
    Suma nejustificata confiscata la care sa se adauge un plus de 100% din banii tai plus FACULTATE.
    AS OBLIGA PE TOATA LUMEA SA DECLARE CE ARE SI DE MINTE SA SUFERE CONSECINTELE. CU MENTIUNEA CA DATELE SA FIE CONFIDENTIALE SI LA ELE SA AIBE ACCES DOAR CEI DE LA ANAF IN CAZUL IN CARE SE PORNESTE UN CONTROL.
    DEGEABA AI BANI DACA NU II POTI CHELTUI.

    Răspunde
     
    1. Dan
      Martie 31, 2015 la ora 19:14

      PAi si ce facem cu 5 milioane de romani care muncesc in occident si acasa nu au 1 leu venit?
      Si pe deasupra au BMW de 100.000 si se scade a intretinere, nu plateste impozit pe salariu, cass, cas, somaj, alte taxe.
      Cei care muncesc afara sunt un fel de turisti, iar in Romania pensionarii sunt mai multi ca muncitorii.
      De ce acesti turisti nu platesc taxe in ROMANIA, pentru ca pensionarii au platit taxe pentru scoala lor, mediacatia lor, vaccinarea lor, etc?

      Răspunde
       
      1. Paul
        Martie 31, 2015 la ora 20:28

        Ce face omu in alta tara e treaba lui.
        A platit acolo taxe pe banii castigati.
        Si o sa plateasca si aici daca o sa investeasca sau o sa cumpere ceva-binenteles daca dai si tu bon cand cumpara de la tine.
        Ce mai vrei sa plateasca si aici?
        Ca sa plateasca taxe aici trebuie sa munceasca aici.
        Sau nu cumva vrei ca romanii din strainatate sa munceasca acolo si sa plateasca taxele in tara in locul tau?

        Răspunde
         
        1. Dan
          Aprilie 1, 2015 la ora 21:21

          PAi e mai usor sa fugi de probleme, apoi sa pui buticarii sa munceasca.
          Pai atunci de ce ceri pensie in romania, dupa 25 de ani munciti in occident?
          De ce vrei sa fii tratat in spitale e stat, unde buticarul plateste cass, si nu te duci la privat?
          Ce ce vrei ca copilul tau sa aibe aceleasi drepturi cu al meu, daca tu nu platesti taxe pentru statul roman?
          De ce mai vii acasa daca este asa bine in occident?
          De ce nu ramai acolo?
          PArintii nostri (acualii pensionari) au mancat la cartele, ca comunismul sa ridice drumuri, apartamente, fabrici uzine, iar voi cei care ati fugit in occident si l-ati lasat pe criminalu de ION ILiescu sa jefuiasca aceasta tara, de ce aveti pretentii acum?
          De ce mai veniti acasa? UNde erati cand trebuia sa luati masuri?
          Unde sunteti acum, cand va calca PONTA in picioare, unde o sa fiti cand vine razboiul?
          VA spun eu in occident.
          Atunci da-mi un singur motiv pentru care sa platesc taxe.
          In tara asta doar unii contribuie, iar toti vor drepturi.
          NU frate, toti contribuim, oentru ca eu platesc pensie si tatalui si mamei tale, pentru ca tu ai plecat in ociident la munca si nu platesti taxe pe munca in romania.
          Eu de ce sa dau 53% din ce castig la stat, si tu sa nu da-i nimic.
          Iar la urma platesti ca si mine impozit la casa, masina si esti turist, dar petru sanatate, pensii, somaj, ajutorare sociale , nu da-i nimic.
          Gandeste un pic, inainte sa pui presiune pe mine micul buticar. Trebuia sa lupti alaturi de mine, nu sa fugi.

          Răspunde
           
          1. Paul
            Aprilie 2, 2015 la ora 07:07

            Daca am lucrat de exemplu in Germania, si sa presupunem prin absurd ca revin in tara dupa pensie.
            Satul german imi plateste pensia si asigurarea de sanatate asa cum o face statul roman pentru concetatenii care se trateaza in strainatate sau se muta in Germania dupa pensionare.
            Copii au acelasi statut.
            Crezi ca am sa lupt pentru un excroc care nu da bon?
            Crezi ca tineretul are simtul de patriotism dupa ce statul le-a furat cei mai frumosi ani din viata?
            Crezi ca noua generatie este indobitocita de stat si biserica asa cum ati fost voi?
            Protestezi pentru evaziune fiscala dar nu incerci sa schimbi nimica.
            Definitia nebuniei este sa faci acelasi lucru in mod repetat si sa astepti alte rezultate.
            O sa va treziti odata, poate. Poate o sa fie prea tarziu.
            Nu esti nimica altceva decat un hot ordinar care ne fura pe toti restul care platim.

             
          2. Paul
            Aprilie 2, 2015 la ora 07:13

            Si inca ceva.
            Sa inteleg ca prin a lupta alaturi de tine inseamna sa fur alaturi de tine?
            Esti jalnic tu si toti cei care se plang aici.

             
    2. Dan
      Aprilie 1, 2015 la ora 21:25

      PAi si tu ai din occident 100.000 de euro.
      Plateste si tu 16% impozit, 5,5% cass si vreo 250 pe luna la pensii ca pfa. ca srl 53%.
      Ca doar amandoi suntem cetateni romani si vrem sa ne cumparam BMW.
      A tu nu platesti in romania, pentru ca ai platit in occident. Si cu ce ma incanta pe mine asta?
      Plateste tata in romania, ca eu aici platesc nu in occident, aici ai nevoie de spital, autostrazi, scoli, biserici, cimitire, buticari,etc.

      Răspunde
       
  • mihaio
    Martie 31, 2015 la ora 16:42

    Vorba lui MARIAN, la stomatologi se lasa sume mari de bani fara bon.

    Insa va intreb pe toti, daca ceri bon, iar medicul iti zice „Bine, dar te costa cu 24% mai mult” (iar la stomatolog se dau sume mari nu ca la paine), mai insisti sa primesti bon?

    Va intreb pe voi, eu nu stiu ce sa raspund, multumes.

    PS: am patit asa ceva in Bulgaria, cu o agentie imobiliara… am ales sa nu primesc factura.

    Răspunde
     
  • Al
    Martie 31, 2015 la ora 16:03

    @ Bala Bancea:
    Pe bune??? pe tine te tine treaz noaptea problema ca un buticar sau o mie de buticari incaseaza 50 de lei in plus… In loc sa gandesti ca la fiecare benzinarie angajatii fac facturi de sute de mii de lei (din cei care nu-si iau bonurile) prin care se deduce tva (bani care nu mai intra in visteria statului). Sau ca se fac facturi fictive la firme infiintate pentru o luna de zile dupa care dispare. Trezeste-te te rog!!!

    Răspunde
     
  • fgdfg
    Martie 31, 2015 la ora 15:52

    Am avut un magazin ca suprafata egala cam 1/2 din penyy in centrul BV…vanzarea mergea foarte prost…a venit unul de laGarda pe nume Barbusoiu si m-a amendat cu 20 mil prin 2004…am zis ca nu am atatia bani…a urlat la mine zicand ca ~banii asia ii faci intr-o zi de munca~I-am replicat…ok te angajez la mine si tot ce incasezi in ziua aia sut ai tai…si vei vedea daca fac 20 mil intr-o zi…Individul a incerct sa ia spaga de la un aprozar…i se zicea in BV ~80 milioane~asta era porecla….a intrat DNA-ul si l-au saltat…

    Răspunde
     
  • Roman Maria Monica
    Martie 31, 2015 la ora 13:41

    Sunt reprezentanta unei mici fabrici de paine si gogoserie situata in sectorul 4.la gura de metrou „Aparatorii Patriei”,unde avem inchiriat spatiul comercial.In ziua de 23.03.2015 s-a efectuat un control de catre ANAF,control care in prima parte s-au facut monetarele la gogoserie(s-a gasit leu pe leu) si paine(s-a gasit diferenta in casa de marcat de 17,50 lei).S-au luat la verificat toate actele si au ajuns la concluzia ca intreaga unitate se va inchide pentru 30 de zile si s-a dat o amenda de 11000 lei,platita in 48 de ore cu 6000 lei.La controlul efectuat s-au mai gasit 187 de coci de paine care au fost date la maia.S-a inchis intreaga unitate,lasand in pragul sarbatorilor pascale 25 de oameni fara locuri de munca,cu datorii la banci,cu chirii neplatite.Era ultima sarbatoare mare in care (inaintea sosirii perioadelor de concedii)mergea putin mai bine ca de obicei.Am rugamintea la toti oamenii care cunosc acesta unitate sa spuna daca este corect acest lucru.De ce s-a venit numai la noi in control??Unitati care erau langa noi, de panificatie”Luca” ,”Georgi” nici macar n-au fost „vazute „.Nu a contat ca pentru toti cei 25 de angajati avem contracte de munca pe perioada nedeterminata pentru care platim la stat in jur de 12000 lei impozite pe salarii,c.a.s.s.,etc.,TVA-ul care se plateste,impozit pe profit,profit pentru care am luat locul 1,in Top Profit Romania pentru intreprinderi mici in 2013 si in 2014 locul 3.Cat pierde statul in o luna de zile de suspendare a activitatii noastre??Controlul s-a efectuat de la ora 13 si 30 de minute pana la ora 20 si 30 de minute.Este normal???Nu cumva sunt alte interese?! Cu respect ,Monica Roman

    Răspunde
     
  • OCHI LUCIZI
    Martie 31, 2015 la ora 13:16

    Cand o sa-mi faci ,,profit,, (nu-i termenul exact) la pensia mea de 780 lei atunci o sa-ti aduc si eu profit in afacerea ta! Pardon, jobul tau !
    ,,Succesuri !,,

    Răspunde
     
  • andrei
    Martie 31, 2015 la ora 12:54

    buna ziua,
    in ultimele zile aud tot mai des de magazine si restaurante inchise pentru sume minore, insa astept cu nerabdare sa aud ca cei de la anaf merg sa verifice si biserici si manastiri.
    Stimate domn Moise Guran poate faceti o remarca si pe aceasta tema. multumesc anticipat

    Răspunde
     
  • MARIAN
    Martie 31, 2015 la ora 12:20

    MAMA SI-A FACUT DANTURA A COSTATU 40MILIOANE

    NU I S-A DAT NICI UN BON FISCAL,CAND I-A CERUT

    DOCTORUL A RAS SI A INTREBAT O LA CEI TREBUIE

    Răspunde
     
  • iulikat
    Martie 31, 2015 la ora 11:43

    Domnule Moise Guran sunt unul dintre cei care va urmăresc cu interes emisiunile pe care le moderati de aceea va propun o provocare si anume : Te provoc sa stati la o casa de marcat din orice supermarket sau orice magazin de cartier care are încasări de cel putin 5000 lei pe zi si la sfarsitul zilei de munca sa ne supui ce suma a iesit minus sau plus asta cel putin 3 zile la rând în aceeasi locatie cu o conditie sa nu arunci la gunoi acei banuti mici pe care clientii nu vor sa ii ridice ca rest si sa inmanezi fiecarui client bonul fiscal si restul corect.

    Răspunde
     
  • Marius
    Martie 31, 2015 la ora 08:30

    Tocmai vad la televizor: Spataru evaziune de 42 mil euro?! Toti buticari din tara nu pot face evaziuna asta intr-o mie de ani. Unde au fost autoritatile pana acum si cati bani vor recupera?! Cunosc persoana care a facut 3 ani de inchisoare pentru un car de bostani furat de pe camp; nu zic trebuia pedepsit pentru furt, dar va intreb acum cat timp a fost inchis Nastase si pentru cati bani?!!!!!Ce suma s-a recuperat din furtul dovedit si cat este cel ne dovedit, real? Care au fost urmarile pentru toate privatizarile facute asa cum au fost facute si cine a platit si plateste in continuare pentru toate problemele pe care le-au produs?!!!
    Nici macar in DNA nu am incerdere. Sunt doar cativa tapi ispasitori care s-au lacomit si nu a mai vrut sa imparta cu cine „TREBUIA”. Toate institutile statului, toate, sunt gandite, realizate si functioneaza doar pentru a strange bani de la cei care muncesc, bani pe care ii impart cei de la putere cu cei din opozitie.
    DA sa se respecte legea, dar de toti!!! Sunt oameni care au imunitate in fata legii, legal, si mai sunt si cei care o au pe alte cai.
    Buticarii doar supravietuiesc in timp ce oameni care au impins tara in prapastie isi ascund averile pe la rude si prin alte tari; si au imunitate.
    Pe scurt statul roman este opresiv pe toate planurile: cu investitorii romani (ei sunt importanti nu cei straini), cu profesori, cu medici (toti cei capabili si tineri pleaca o stim), cercetatori (capete luminate si capabile) isi breveteaza inventiile in alte tari (si ce ne mai mandrim noi cu asta).
    Am 33 de ani iar dintre colegi mei de liceu mai suntem doar 3 sau 4 in tara; printre cei plecati sunt care au devenit investitori pe alte meleaguri; de ce acolo si nu aici?!
    Nu buticari sau orice alt IMM sunt problemele acestei tari!!! Cunosc destule persoane cu IMM care au fost nevoiti sa restranga activitatea iar acum au 3-4 angajati iar inainte de 2008 au avut 20-30. Astfel de cazuri se vor inmulti in urma a ceea ce se intampla. Multi vor renunta din cauza stresului; se vor pierde si mai multe locuri de munca, vor emigra mai multi oameni. Daca cineva crede ca toate acestea vor aduce tara pe drumul cel bun, se inseala amarnic, si este rupt total de realitate. Daca nu ii lasam sa munceasca pe cei care inca isi doresc asta am dat de naiba. Da, abuzurile pot fi contestate in instanta dar inseamn bani si timp care nu va mai fi disponibil pentru munca ci investitorul va trebui sa-l aloce pentru a se apara.

    Răspunde
     
  • alex
    Martie 31, 2015 la ora 07:27

    Buna dimineata,
    Nu as dorii sa-mi mentionati numele in cazul in care veti dezbate subiectul acestui comentariu.
    Va intreb pe dv.,poate stiti un raspuns, unde se ,,duc,,plusurile casierelor la companiile mari (gen Metro,Selgros…..) ptr ca este imposibil ca la inchiderea de casa o casiera sa nu aiba plus in casa(am lucrat la o companie de acest gen),iar minusurile din greseli de incasare se imputa din salariile lor.???????????
    Este corect ca aceste companii sa ignore legile din Romania si sa nu fie controlate de acesti indivizi de la ANAF?
    O zi buna!
    Cu respect Alex

    Răspunde
     
  • rzw
    Martie 31, 2015 la ora 01:00

    IMPOZITUL PERSONALIZAT ESTE SINGURA SOLUTIE

    Răspunde
     
  • eu
    Martie 30, 2015 la ora 23:26

    Am privit emisiunea in seara asta si am ramas cu gura cascata,apoi m-am infuriat si apoi dupa ce m-am calmat,hai sa ma bag su eu in seama…am impresia ca d-lui Moise ii scapa imaginea de ansamblu ,priveste harta prea de aproape…de acord ca toata lumea trebuie sa plateasca taxe,dar sa-mi vars si eu oful:30000 ron pensie la stat,salarii de peste 10000ron la stat in aparatul represiv,crsteri aberante de preturi la utlitati si resurse pe care statul le-a vindut gratis,un sistem de invatamint care nu e capabil sa se adapteze necesitatilor societatii,….taxe pt ce?AA…pt autostrazi la preturi colosale….eu imi desfasor activitatea intr-un mediu concurential…azi sint miine poate nu,se imbolnaveste copilul(D ne,fereste) ..ce fac ?ma duc sa dau anunt la tv sa ma ajute lumea cu mii de euro?…..D-nu Moise,statul trebuie sa-mi recistige intii increderea …nu cind esti corect si ti-i greu te trezesti cu un forfetar de ti se face rau…sa mai spun?statul (in domeniul meu) pregateste sute de oameni prin cursurile de reconversie profesionala si le da drumul pe o piata unde nu mai EXISTA CERERE…saracu om ce sa faca?lucreaza acasa ,la negru, sa nu moara de foame si eu il intelg……gata m-am racorit…si apropo ,va rog cititi codul ala fiscal sau puneti un contabil sa va explice(eu asa am facut) si veti afla cu stupoare ca este exact opusul a ce spuneti d-voastra la tv..incep sa cerd ca reprezentati doar un instrument propagandistic…

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Martie 31, 2015 la ora 00:18

      Pai, iata, stimate domnule eu, noul cod fiscal scade taxele catre administratia centrala si permite cresterea taxelor locale. Descentralizare. desfiinteaza taxa pe stalp, siloz samd. Vor fi, asadar, preturi mai mici la achizitii. TVA redus, prin ujrmare o posibila crestere a cererii. Vedeti, insa, ca nu tuturor le convine. Unii nu sunt de acord pentru ca oricum erau contra, dupa modelul Occupy nowhere. Altii, se considera atat de „de dreapta”, incat sunt impotriva partidelor de stanga chiar si atunci cand propun masuri de dreapta. Exista si unii care vor sa darame guvernul si, daca in sondaje nu stau prea bine, iar altfel nu pot, incearca o mobilizare populara impotriva noului cod fiscal. Daca doriti implinirea cerintelor mentionate de dumneavoastra puteti sustine cu toata convingerea reforma fiscala. Si platiti taxele, pentru ca, intr-adevar, prin cresterea gradului de colectare, se realizeaza echilibrarea bugetara. Se reduc exact taxele ale caror cresteri au determinat proteste din partea celor care in prezent spun ca este bine sa fie mari.

      Răspunde
       
      1. tot eu
        Martie 31, 2015 la ora 14:21

        Taxele oricum le plaresc stimabile,dar eu m-am saturat de ce vom face,bla,bla,bla..pt mine conteaza ce s-a facut adicanimic..sinteti prost informat in privinta codului fiscal..recunosc ca nici eu nu l-qm citit integral ci niste contabili mi-au facut un rezumat acilo unde eu sint interesat direct…mea culpa daca am fost dezinformat sau manipulat..eu am facut propaganda acestui cf si am zis ca trebuie sa fi nebun la cap sa practici evaziune in aceste conditii,dar exista un mare dar,am constata ca acest cf nu e decit un cal troian…sinteti cumva bugetar de lux?sau aveti salariu de lux poate…ma rog in romania fiecare e cu realitatea lui..nu sint impotriva actiunilor anaf-ului,eu sint impotriva acelor smecheri care isi zic stat si cu banii mei sau ai altora vor ei sa astupe tunurile date sau cele ce vor veni,salarii de mii de euro(pe care nu-i merita absolut nimeni in tara asta)am dezvoltat mai mult in alte post-uri si deja ma dor degetele…daca opinia dvs e a dvs. o respect,daca e izvorita din manipularile pietei nu sinteti decit un alt rroman care isi consuma energia aiurea ….va doresc numqi bine si daca calatoriti in uk dati un semn de viata,poate ne vom intilni

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Aprilie 1, 2015 la ora 21:25

          „daca calatoriti in uk …” _ Nu, stimate domn. Daca ei nu ma vor, nici eu nu-i vreau. Primind o invitatie cu aproape doi ani in urma, am declinat-o exact din acest motiv. Imi castig banii cu greu, iar britanicii nu merita sa primeasca nimic din munca mea. La fel am procedat si in privinta invitatiilor/calatoriilor in Franta pe vremea Presedintelui Sarkozy, ori in Italia in perioada manifestarilor xenofobe la adresa romanilor. Am recomandat aceeasi atitudine si copiilor mei, dar nu m-asculta deloc, domnule! 🙂

          Răspunde
           
        2. si eu
          Aprilie 2, 2015 la ora 19:10

          ANAF este o Potera moderna si strange bani doar pentru hrana aparatului represiv NU pt echilibrarea bugetara… Aparatul represiv e in continua cresteresi e foame de bani, poporul a vrut 300 de parlamentari si sunt 600 ( plus secretari,consilieri,etc), Politia, Jandarmeria, Armata toate sunt pline de generali facuti la apelul bocancilor, pe spagi uriase, ce iau salarii nesimtite si ulterior pensii nesimtite. De ce din banii mei sa platesc pensii de mii eura securistilor din vremea lui Ceausescu, care au arestat si maltratat oameni nevinovati, le-au furat averile si acum huzuresc pe banii contribuabililor. Am sa platesc taxe cand o sa publice lista cu securistii comunisti pedepsiti pentru ororile si umilintele comise .

          Răspunde
           
  • misha
    Martie 30, 2015 la ora 23:00

    Am urmarit emisiunea din dvs din seara de 30.03.2015.
    Sincer nu am inteles nimic din ea ca si concluzie decat ca s-a batut apa in piua, astfel:
    ANAF nu-si face treaba cum trebuie dar totusi isi face treaba,
    Ponta e de vina dar nu are nici o vina,
    salariile bugetarilor sunt mici si trebuie sa creasca dar nu trebuie sa creasca …
    Apropo de salarii si de descentralizare.
    Sa va zi o poveste. Am lucrat la o societate care avea mai multe puncte de lucru (sectii)
    Ce si-a zis directorul, sa de-a mana libera sefilor de sectii sa organizeze ei treaba local adicaaa sa descentralizeze ca sa scape el de „protestele salariatilor din teritoriu” de la punctele de lucru.
    Ce s-a intamplat in final?
    S-a dus de rapa totul in aproape cinci ani societatea a intrat in faliment si a plecat care incotro cu bocceaua in spate.
    Unde credeti ca duce descentralizarea totala?
    LA DESTABILIZAREA TARII.
    Razboiul economic se duce sub o comanda unica centrala. Nu se bate fiecare parte in parte asa cum se bate minge pe maidan, unde alearga toata gramada fara cap cand in stanga cand in dreapta cand in fata cand in spate.
    Cand sustii descentralizarea totala sustii slabirea unitatii statului roman.
    ATENTIE, DACA PIERDEM INDEPENDENTA ECONOMICA PIERDEM INDEPENDENTA POLITICA DE A NE STABILI PRIORITATILE. SI DACA PIERDEM INDEPENDENTA POLITICA CE CREDETI CA URMEAZA?
    Asa ca domnule Guran, nu va jucati cu ideile despre descentralizare oricat de frumoase ar parea.
    UE a cerut crearea unor organisme regionale in tara noastra pentru a se putea coordona mai lesne proiectele de dezvoltare.
    CINE CERE REGIONALIZAREA TARII ARE ALTE SCOPURI.
    Si in final uite un exemplu de descentralizare: spitalele trecute in subordinea primarilor. Ce s-a intamplat cu aceste spitale? Sunt subfinantate iar serviciul medical oferit e sub orice critica.
    OARE PUTEM FI ATAT DE CRETINI SI SA NU OBSERVAM CA DESCENTRALIZAREA E CU DEDICATIE PENTRU BARONII LOCALI.
    SI CE-O SA AVEM? O SA AVEM VOIEVODATE, CNEZATE, DUCATE, COMITATE SI ALTE ASEMENEA MICI PRINCIPATE ALE BARONILOR LOCALI, CARE VOR DUCE IN FINAL LA FARIMITAREA TARII.
    Sper ca nu o sa puneti pariu ca nu se intampla asa, deoarece a mai fost un pariu facut cu agricultura si iata ca nici acum nu ne-am revenit.
    HAI SA VEDEM SI MAI DEPARTE DE LUNGUL NASULUI UNORA INTERESAT DEOARECE SOMNUL RATIUNII NASTE MONSTRI !!!

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Martie 31, 2015 la ora 00:28

      Moise cred ca stie toate aceste lucruri, dupa cum a si spus in exemplul cu posibilele salarii nesimtite ale rudelor primarului. Pe termen foarte lung el are dreptate, printr-o legislatie desteapta, toti vor sti pe ce cheltuie primarul banii, iar el spera ca oamenii nu vor mai alege pe un primar care a facut asa ceva. Treaba e ca va Romania nu-si poate permite sa astepte asa de mult, ca alegerile sa aduca numai oameni cinstiti si capabili in fruntea oraselor si judetelor, Si eu cred ca ar fi un dezastru o asa descentralizare acum, sau in viitorul apropiat. Complicat de condus tara asta…

      Răspunde
       
  • romyka
    Martie 30, 2015 la ora 22:57

    Domnule Moise, ANAF-ul s-a luat la tranta cu micii boutique-arii, cum spuneti dvs, pt ca acolo este loc de bataie de joc. Sunt foarte de acord cu emiterea bonului fiscal si cu suspendarea activitatii in cazul lipsei acestuia. Dar ca sa inchizi un magazin pt. o lipsa sau chiar pentru un plus mic, este o bataie de joc. Banuiesc ca si dvs.ati lasat 10-20 de bani vanzatoarei si acestia pe parcursul programului se aduna, asta nu inseamna ca nu s-a emis bon pt o marfa iesita din magazin. Marile lanturi de magazine sunt foarte greu digerabile, au o armata de avocati si de aceea se ia ANAF-ul de micii intreprinzatori. Tin sa va spun din interiorul Kaufland-ului ( si acelasi lucru se intampla in toate lanturile de magazine) ca niciodata nu iese csa unei casierite. Intotdeauna se iese pe plus sau pe minus, dar nu se merge in control acolo. Practic este aproape imposibil sa iasa casa. Este foarte usor sa constati, dar le doresc acelor inspectori sa lucreze macar 1 saptamana ca vanzator si sa vedem daca le iese casa. Si nu va ganditi ca sant cine stie ce specialisti acei insspectori, am vazut unii din ei care nu au ce cauta in sistem, nu stiu nimic, dar au fost angajati in baza nepotismului. Nu stiu daca dvs. ati gestionat vreo afacere, cand cumperi ca revanzator de la Metro sau alt en-gross,un suc de exemplu, chiar mai scump decat il cumpara un cetatean din supermarket-ut de cartier, ce adaos poti sa pui aceluiasi suc ca sa il vinzi. Nu mai spun de tigari unde adaosul este reglementat la 3-4 % iar statul iti ia 3 % ca neplatitor de TVA, ce mai ramane comerciantului. Trebiue sa platesti utilitati, angajati, chirie unde este cazul si sa iti mai ramana si ceva ca sa ai cu ce supravietui, sa duci la copii. De aceaa este evaziune. Asta e noi astia mici nu ne permitem sa avem avocati si incet incet vom fi din ce in ce mai putini, spre marea bucurie a supermaket-urilor si a Hypermarket-urilor. VIVA inchiderii boutique-urilor.

    Răspunde
     
  • florin
    Martie 30, 2015 la ora 22:51

    Ar trebui platite taxele, casa aiba parlamentari nostri ce fura ? Am platit CAS ani de zile ca atunci cand am nevoie de un doctor bun sa ma duc la particular ? Am platit in aciza la motorina 7 bani pe litru pentru autostrazi, unde sunt ? Am platit in fiecare an rovinieta ca sa merg prin gropi ? De ce sa mai platesc domnule, doar pentru vorbe ?

    Răspunde
     
  • taxe
    Martie 30, 2015 la ora 22:49

    Da platim taxe, ca sa le fure PONTA.
    Pai nu platim destule taxe, ce face guvernul pentru noi? Il apara pe SOVA, il apara pe Vosganian.
    Pentru ce sa platim taxe cand suntem la limita supravetuiriiiiiiiii?

    Pentru ce sa platim taxe, da-mi niste motive.
    SPitale nu, sosele, autostrazi nu, ((petic peste petri peste petic, astfaltam toata soaseaua cap coada), gradinite nu, scoli nu.
    Pentru ce sa platim taxe?
    Sa se sparga guvernul in figuri?
    Sa luati taxa tv, cand unii nu au curent electric? Chiar nu va este rusine?
    Da, chiar si tie domnue GURAN, nu-ti este rusine, ca traiesti din taxa mea tv.
    Cum revin taxele platite de contribuabil inapoi catre el? RUSINE

    Răspunde
     
  • 1qlee
    Martie 30, 2015 la ora 22:33

    HAi sa va spun ultima bomba:
    ANAF-ul a inchis o gradina zoologica, pentru ca a gasit „un leu in plus”

    Răspunde
     
  • Dan
    Martie 30, 2015 la ora 22:19

    Cate cabinete medicale a controlat ANAF?
    CAte spitale a controlat ANAF? Ca platesc asigurare medicala (CASS) si sunt tratat cu medicamentele de acasa?
    CAti profesori a controlat ANAF? Si CAte Afterscool?
    Problema nu e la butucari. Problema este la FURNIZORI. OBLIGA furnizorii sa nu mai vanda marfa fara factura si eu nu mai pot produce 10 covrigi cu 100kg de faina si 1000metri cubi de gAZ.
    NU tai frunzele la copac, ci tai copacul de la tulpina.
    Da controalele trebuie facute, dar de sus in jos.
    Da controale trebuie facute, dar obliga-ma sa dau bon, dar nu ma injosi prin afisarea de plancarde.
    Si unde este egalitatea in drepturi cand sunt controlati doar buticarii, iar marile supermarketuri fac evaziune zilnic.
    la 1000 de cumparatori cate 10 bani de la fiecare client, cat are fiecare casa in plus?
    UN mare hot a facut noul cod fiscal, pentru a acoperi gaurile lor, din banii micilor comercianti.
    Dar subventiile pentru marile companii?
    De ce sunt obligat sa platesc taxa radio?
    De ce sunt obligat sa platesc taxa TV?

    Răspunde
     
  • Robert
    Martie 30, 2015 la ora 22:17

    Cu siguranta exista o evaziune fiscala colosala in Romania si evident comisarii ANAF lovesc doar in cei aparent „nevinovati”.
    Cu siguranta mici bisnitari ce cumpara de la en gross si vand la magazinul lor nu platesc taxe la stat.Au intrare pe o stcla de bere si vindeau 500 de sticle pe aceeasi factura,fara a emite bonuri fiscale.
    In balanta cu un prestator de servicii ce nu isi poae incasa banii decat emitand o factura,bisnitarul(pardon comerciantul) face bine mersi venit/profit fara a avea griji.
    Emiterea bonului fiscal este o obligativitate.Cea mai mare lovitura pentru comercianti nu este aceasta actiune.Asta este praf in ochi,comparativ cu introducerea platii integrale cu cardul,cum este in Norvegia.Atunci adio evaziune.
    Comisarii ANAF sa ia la picior targurile auto,targurile saptamanale,unde nici nu s-a inventat bonul fiscal,sa ia la purecat bisnitarii de masini ce nu au nici un venit legal,dar si-au facut case,au conturi grase si vand nestingheriti masini de zeci/sute de mii de euro.
    Este totusi un abuz colosal sa inchida o afacere pentru 10 ron plus sau minus !
    Daca stam si gandim,nu se gandeste in Romania cu capul si cei ce ne conduc au nisip in loc de creier!
    Eu intreprinzatorul,daca mi s-a inchis magazinul/afacerea,incepand cu a doua zi emit deciziile pentru incetarea activitatii si trimit salariatii in somaj(doar nu sunt prost sa le mai platesc cartile de munca),adio plata impozit si plata tva pe perioada inactivitatii.
    Ce castiga statul ? O amenda pe care o platesc in 5-6 luni daca nu am bani in cont,timp in care tin activitatea inchisa,statul va incasa amenda,dar o va vira tot salariatilor mei pe care i-am trimis in somaj.In plus le-a platit asigurari medicale s.a.m.d.Mai mult a pierdut in astea 5 luni!
    Sunt de acord cu stoparea evaziunii,dar a evaziunii adevarate.Daca mergi intr-un mare depozit en gros si ceri factura pe marfa cumparata nu ti se mai da marfa.
    Acolo ce este comert ?

    Răspunde
     
    1. iar eu
      Aprilie 2, 2015 la ora 19:21

      Cand mai mergi in NORD, Norvegia, Suedia, Danemarca, etc tarile date exemplu pentru corectitudine(sic) intreaba te rog un fermier de reni – Cati reni are ? Stii ce iti va raspunde… este SECRET, Traditie, etc, stii de ce ? pentru FISC sa nu plateasca impozit pe renii lui, munciti cu sudoare, el fiind sclav la animale ( nu stapan la animale), cine are animale stie ce inseamna sa le intretii. La noi te pacaleste cu o subventie pe cap de animal, pentru a te prinde in evidenta… nordicii cand sunt controlati cate animale au… ii roaga pe inspectori sa le numere … prin padure…
      Mai usor cu corectitudinea la altii…

      Răspunde
       
    2. acul in carul cu fan
      Aprilie 2, 2015 la ora 20:25

      mai tata, ma uit cu ochii cat cepele la ce zici tu aici cu plata asta integrala cu cardul, cred ca nu intelegi ca un vanzator ca sa vanda o parlita de cartela electronica la care nu stiu daca se castiga mai mult de 2 lei mai trebuie sa muncesti 5-10 min sa ii activezi clientului extraoptiunea. Tu ai impresia ca toti pensionarii si natiile alea de asistati social si miile de analfabeti o sa faca recent parte dintr-un sistem de plata cu cardul? mai asteapta un deceniu si atunci poate…

      Răspunde
       
  • kkciosuldelahamangia
    Martie 30, 2015 la ora 22:17

    ca intr-un stat democratic de tip comunist, guvernul iarta de datorii marii datornici, vezi CFR marfa de exemplu, dar incearca sa- sugrume cu controale si amenzi pe micii ciocoi care vand trei eugenii si doi covrigi cu o singura gaura. adica un mic buticar care se aprovizioneaza cu marfa cat intra in portbagajul propriei masini face evaziune mai mare ca si un magazin care este aprovizionat zilnic cu zeci de tone de marfa transportata cu tirurile ?
    stii foarte bine ca orice firma din oricare domeniu fara evaziune nu ar rezista mai mult de trei luni de zile pe piata din cauza taxelor si impozitelor.

    Răspunde
     
  • dan
    Martie 30, 2015 la ora 22:13

    Daca tot este nebunia asta cu inchis magazine pt diferenta de numerar in casa, ar face bine atat pentru tara cat si pentru micii comercianti sa se efectueze asemenea controale si la hypermarketuri unde cu siguranta se vor gasi diferente de numerar, avandu-se in vedere cate case de marcat au fiecare dintre acestea si poate ca nu ar fi deloc rau sa fie inchise si acestea pt o perioada, cu atat mai mult cu cat nu trebuie facuta discriminare intre marii si micii comercianti. Ce ziceti de asta? Cu putina presiune poate se vor intampla si asemenea controale, chiar daca, in principiu, hypermarketurile emit bonuri fiscal, dar in acelasi timp jupoaie furnizorii si pacalesc frecvent clientii printr-o politica de afisare a preturilor de multe ori mincinoasa.

    Răspunde
     
  • Dan
    Martie 30, 2015 la ora 22:11

    Cati bani a recuperat statul de la Becali, GICA POPESCU, PATRICIU, ADRIAN NASTASE si alti mari evazionisti?

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 30, 2015 la ora 20:39

    Asiguram un serviciu pentru o cafenea in centrul Bucurestiului. La un moment dat au renuntat la serviciul nostru. Costa destul de putin dar au avut impresia ca sunt bani platiti inutil. Ei bine sa asiguri serviciul extern resurse umane si ssm nu e chiar inutil. Patronul, arab de fel, a sustinut ca se descurca el, da o spaga si rezolva. Acum o saptamana am vazut deja celebrul afis ANAF in geamul cafenelei. Se pare ca de data asta nu s-a descurcat. Nu ma bucur de problema lui dar nu pot sa nu remarc ca isi merita soarta. Avea atat de multe nereguli acolo incat nici nu e de discutat.

    Răspunde
     
    1. Tiberiu Cazacioc
      Martie 30, 2015 la ora 21:38

      Evaziunea fiscala, de oricine ar fi facuta, determina lipsa de competitivitate a economiei romanesti, falsifica concurenta, lipseste bugetul de bani (infrastructura,educatie, etc.), nu stimuleaza creativitatea. Toti pierdem pe termen lung si Romania ramine in acelasi decalaj de sute de ani, ramine in urma. De ce tarile mai putin corupte, cu cea mai scazuta evaziune si o democratie avansata sunt si cele mai dezvoltate din lume?

      Răspunde
       
  • 1qlee
    Martie 30, 2015 la ora 20:36

    Din pacate ne invartim dupa degetul mic.
    Chiar nu s-a dovedit dupa atatea arestari ca EVAZIUNEA ADEVARATA SE FACE CU ACTE?
    Iintrebare:
    In cati ani ar strange un buticar prin evaziune cea mai mica spaga a unui „CIOCOI”? Oare i-ar ajunge o viata?

    Răspunde
     
  • VLADIMIR
    Martie 30, 2015 la ora 20:11

    LA PARTERUL BLOCULUI UNDE LOCUIESC ESTE UN CABINET MEDICAL DE GINECOLOGIE
    CAM 15 FEMEI PE ZII SUNT PROGRAMATE
    STIU SIGUR CA NU SE DA NICIODATA BON FISCAL
    ZILNIC DOCTORUL INCASEAZA CAM 30MILIOANE VECHI
    ALATIRI E UN CHIOSC UNDE DIN INTAMPLARE MA AFLAM CND A VENIT ANTIFRAUDA…SPRE UIMIREA MEA CABINETUL MEDICAL AFOST OCOLIT
    OARE DE CE

    Răspunde
     
  • constantin
    Martie 30, 2015 la ora 19:12

    este ft corect ca se incearca sa se elimine asa zisa ”mica evaziune” despre care stim cu totii ca este ”muuuulte”….greseala este ca se incearca sa se pedepseasca PRESUPUSA fapta de evaziune pe baza indubitabelelor dovezi: cativa banuti plus sau minus in casa…CORECT ar fi sa se pedepseasca FAPTA de a nu elibera bon fiscal chiar si ptr 1 leu….lucru ft usor de de observat si de dovedit in majoritatea dughenelor, birturilor,tarabelor din piete etc. Am si o propunere: sa se institue un premiu(procente din amenda) ptr orice persoana care aduce dovezi clare ca un anume comrciant nu a eliberat bon fiscal…sunt convins ca,la cata tehnica este pe piata,dovezile ar veni potop daca ar fi un interes pecuniar la mijloc…dupa modelul Pescariu: denunti pe altii si ramaii si cu bani…

    Răspunde
     
  • ion
    Martie 30, 2015 la ora 19:00

    Cred ca un boicot general cu inchiderea tuturor magazilelor pe termen nelimitat ar fi o buna solutie pt mizeria asta.Iar e de plecat din tara asta….Va mai pleca inca un val dupa miscarea inteligenta a lui Tonta…si tot asa pana raman doar guvernantii…

    Răspunde
     
  • marcel
    Martie 30, 2015 la ora 18:49

    moise ar trebui sa vezi cum se intretine o afacere si pe urma sa faci comentariieste usor sa vorbesti fapte 0000000000
    pentru catva banuti cat de corect ia fi te poate inchide nu trece in registru unic ca te-a verificat
    daca tea inchis 3luni si esti magazin alimentar ce mai gasesti neexpirat dupa 3luni ce faci cu salariati cu chiria oare marfa care expira nu are si ea tva inpocit,cas sanatate etcnu este mai mare perderea la bugetul statului,,,,,,,,,,,,,

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase