Țara nu poate fi prezidată de o pagină de facebook

Publicat la data de de Moise

Io, când mă supără câte unu pe Facebook, îi dau unfriend. Cred că așa a făcut și Iohannis cu Șova . Auzi, atâta tupeu la el, să sfideze justiția! Unfriend Șova! Președintele țării e o pagină de Facebook… dacă îmi spunea cineva asta acum patru luni, îl lăsam în treaba lui … Azi, îmi dau seama că, totuși… poate cineva n-a înțeles că Facebook n-are toată lumea, dar, toți ar trebui să avem un președinte.

facebook

Cred că am depășit perioada de grație pe care noul președinte a avut-o după alegerile din 16 noiembrie 2014. Șase milioane de români s-au dus și au votat omul ăsta în turul doi, dar trei milioane dintre ei n-au făcut-o și-n primul tur. De ce s-au dus în turul doi ăilalți trei milioane? Ca să aibă un președinte popular pe Facebook, sau ca să nu ajungă Ponta președinte, cu toată garnitura de corupți pe toate funcțiile statului? S-au dus pentru ca nația să aibă un lider în momente de criză, sau ne lipsea un ficus la Cotroceni?

S-a spus, după alegerile din 16 noiembrie, că ne-am luat țara înapoi. Ne-am luat pe dracu țara înapoi!

Potrivit Constituției României, președintele este garantul respectării Constituției și arbitrul, mediatorul situațiilor în care există conflicte între puterile statului sau/și între stat și societate.

După ce a dat un comunicat pe Facebook, Klaus Iohannis s-a sinchisit totuși să sesizeze Curtea Constituțională, oarecum inutil, pentru că DNA-ul ceruse deja Consiliului Superior al Magistraturii să facă acest lucru, după votul din Senat împotriva lui Șova.

Așa, și după ce Curtea Constituțională va constata încălcarea flagrantă a Constituției, ce se va întâmpla? Nici Iohannis, nici Curtea Constituțională, nici nimeni, cu excepția Senatului, nu poate da o hotărâre a Senatului, o hotărâre pentru ridicarea imunității senatorului Dan Șova. Fără hotărârea respectivă, DNA-ul nu poate face nimic împotriva lui Șova.

Eu zic că, după acest anemic joc instituțional de glezne, senatorii majorității vor trage de timp, vor supune eventual din nou la vot, ne vor arăta din nou că ei sunt deasupra legii. Aici nu avem atât un conflict între justiție și parlament, cum zice președintele, avem, nu un conflict, ci o prăpastie, o ruptură imensă între Parlament și însăși societatea pe care acești parlamentari antisociali ar trebui s-o reprezinte.

Și, pentru Dumnezeu, suntem la a treia tentativă neagră de acest fel!

Ceea ce noul președinte nu pare a fi înțeles încă, este că, noi toți, societatea, avem nevoie, în primul rând, de un altfel de lider decât ar fi fost Victor Ponta dacă ajungea președinte. Vă dați seama că, poate, la fel, printr-un status pe Facebook, putea să reacționeze, așa la mișto, și președintele Victor Ponta, dacă el ar fi câștigat alegerile? Ce? Îl durea wall-ul să zică că nu va trece cu vederea ce s-a întâmplat în Senat?

Păi, și atunci de ce l-am mai votat pe Iohanis? Ca să fie un președinte de ceremonii? Sau ca să apere societatea atunci când societatea este amenințată și îi cere?

Nimeni, nici domnul Iohannis însuși, nu pare să înțeleagă că un punct de vedere al președintelui este o instituție în sine. Nu îi cere nimeni să facă circ, să înjure, dar, așa cum am mai spus, opinia publică este mai puternică decât orice majoritate parlamentară. Nu de proceduri și de Curtea Constituțională le este frică parlamentarilor care își refac majoritatea când e vorba de scutul antipenal. Dar de opinia publică ei chiar se tem.

Aveți în spate opinia publică domnule Președinte, e timpul să vă înțelegeți puterea și, mai ales, îndatoririle!

Comentarii prin facebook

51 răspunsuri la Țara nu poate fi prezidată de o pagină de facebook

  • dan
    Martie 31, 2015 la ora 21:03

    Moise

    Eu cred ca observatia ta legata de tara guvernata de FB este doar o particica din tablou, poate ca ar trebui sa ne amintim ca multe verticale de decizie si opinie se duc la vale, modalitati noi de comunicare par sa le ia locul. Uite-te de ex care era audienta ta pe online anul trecut si cat a scazut yr to yr pe sticla. cati urmaresc BzDay online si cati in direct. Uite-te la tirajele din presa si la audiente. Trendul asta a aparut in Nov la alegeri, gandeste-te la anul pe vremea asta care va fi proportia online vs old style. Sau hai sa zic altfel, cand estimezi ca vei renunta la telefonul fix?

    Răspunde
     
  • petnick78
    Martie 30, 2015 la ora 22:19

    pe la biserici cand vine anaf sa vada ca tata popa cere citeva sute de lei ptr ce face fara a taia macar chitanta ?

    Răspunde
     
    1. evaziune
      Martie 30, 2015 la ora 22:52

      De BOR nu se atinge ANAF, desi au fost articole de ziare ref vin vandut in cantitati industriale desi nu putea fi produs doar pe proprietatile BOR, etc.

      Cate gogoserii tb sa inchizi pt a recupera stergerea a 400 mil. dolari (ce trebuiau recuperati de la Rompetrol)? Dar amanarea unei noi legi a redeventelor (1 an + macar inca 1 an, ca va fi electoral)? Dar mafia produselor petroliere (din Prahova de ex.), a fructelor si legumelor importate, a cerealelor exportate si reimportate la alta incadrare, a alcoolului, etc? Dar corporatiile ce exporta capital si0si reduc pe hartie profitul prin importarea la preturi supraevaluate, etc.? Dar firma petroliera ruseasca ce a avut sechestru cateva zile pt ca facea o evaziune de sute de milioane de euro, urmand ca din profitul viitor (ce nu a existat atatia ani pe hartie si nici nu va exista), statul sa recupereze banii datorati? Exemplele pot continua cu firmele ce capuseaza sanatatea, etc.

      Răspunde
       
  • scarlat
    Martie 30, 2015 la ora 12:49

    Eu nu inteleg de ce nu facem o petitie sa completam Art. 89 – Dizolvarea Parlamentului din Constitutia Romaniei cu :
    „(4) Preşedintele României poate dizolva Parlamentul daca poporului işi exprima vointa cu privire dizolvarea Parlamentului prin referendum sau daca Parlamentul incalca rezultatele unui referendum cu privire la alte probleme de interes naţional.”

    LA URMA URMEI POPORUL ESTE MAI PRESUS DE PARLAMENT SI PRESEDENTIE !!!

    Răspunde
     
  • Adi
    Martie 30, 2015 la ora 11:15

    Ei Moise, e dreapta vorba aia: „Rau cu rau dar mai rau fara rau”, asa-i? Esti baiat destept, stii la ce ma refer.

    Răspunde
     
    1. tablouri si altele
      Martie 30, 2015 la ora 22:36

      Nu se vorbeste de ceva important: de cartile rare din bibliotecile de stat (a fost la un moment dat si o B. a Guv) ce nu sunt inregistrare corespunzator ori la valoarea reala ori au fost „disparute” (sunt usor de trasportat in locuri sigure). Daca inainte de ’89 era Fundul S de carte inaccesibil publicului astazi milioane de carti din BN sunt inaccesibile (lipsa cataloage si inventariere, etc.). Idem cu tablourile din muzeele din Romania (in afara de neinventariere completa li se da valoare de inventar de 1 leu, ca la animalele din zoo – dar nici ele nu merita asta). Nu tb sa uita depozitul national de timbre care sta inca la Posta Romana (in curs de privatizare), ca si cand ar fi al ei nu al statului roman (legea prin care e trasferat la BNR zace in Parlament de ani). Valoarea contabila este mult sub cea reala (practic cumperi Posta si recuperezi banii din vanzarea timbrelor – ce a ramas dupa ce s-a furat din ele). Avem o situatie sistemica de jaf organizat, ce va continua. De aceea pot apare tablouri din muzee in colectii ale politicienilor, etc.

      Răspunde
       
  • Serban Duca
    Martie 30, 2015 la ora 10:45

    De ce președintele ar trebui sa apară si sa-si prezinte poziția personal? Pentru ca pe Facebook poate se scrie oricare dintre consilieri sau, de ce nu, bucatarul de la Cotroceni!

    Răspunde
     
  • Lacra
    Martie 30, 2015 la ora 10:21

    Da, poate ca presedintele nostru ar trebui sa iasa nitel pe la tv. Ne este greu, dupa Base, ca sa ne obisnuim fara iesiri zilnice(aproape).
    Pe de alta parte, sa fim sinceri, in afara de sfanta indignare si de sesizarea pe care a facut-o si care nu e deloc inutila(vine, totusi, de la presedintele tarii) altceva nu prea are ce sa faca. Sa ne agite si sa puna de-o revolutie? Nu cred ca e cazul. Sa avem rabdare, acusica vor fi alegeri. Poate vom fi mai inspirati, desi, cu actuala clasa politica avem de ales intre hoti si hoti.

    Răspunde
     
  • MARIA PUSA
    Martie 30, 2015 la ora 02:51

    Stimate domnule Guran, eu nu ma voi referii la faptul ca presedintele utilizeaza Facebookul. Nu ma prea intereseaza acest aspect. Ceea ce ma intereseaza e faptul ca el , presedintele trebuie sa fie aparatorul dreptatii, democratiei, libertatii individuale si/sau collective ale romanilor, sa apere independenta si autonomia tarii. Cu privire la coruptia extinsa nu pot sa cred ca presedintele nu are habar ce se petrece in tara si ca incepand din 1989 tara a intrat pe mana guvernantilor care s-au rortit, s-au tot rotit si au profitat, au furat( sa o spun pe sleau si s-au folosit de putere ca sa creeeze o clica politica corupta) si s-au folosit de banii publici pentru a-si face averi de milioane de euro, nu lei.Acest flagel trebuie starpit si CONFISCATE AVERILE. Nimic altceva nu poate adduce tara la o normalitate democratica decat confiscarea averilor si dizolvarea parlamentului iar fostii si actualii alesi sa nu mai poata sa detina functii publice. Sa intervina DNA, sa dea socoteala fiecare parlamentar ce avere are si cum a ajuns sa o optina. Domnul presedinte , ca professor , trebuie sa stie cat am suferit noi, sanatatea si alti bugetari din cauza clasei politice si cuvernantilor corupti.
    Daca domnia sa nu va face nimic in acest sens atunci ROMANIA VA FII PIRDUTA .

    Răspunde
     
  • ilie
    Martie 30, 2015 la ora 02:07

    Problema nu e la Iohannis, Problema e la Ponta! Cum ar arata Romania, de exemplu, cu un guvern unde prim mionistru ar fi Mihai Ghyka. Chiar asa, de ce nu-l invitati , macar o data pe saptamna sa aveti o emisiune de comentariu macroeconomie, pe boierul Ghyka?

    Răspunde
     
  • de-a dreptul caraghios cu acest facebook !.....
    Martie 29, 2015 la ora 21:33

    l-am votat pe Johanis ca sa nu iasa Ponta dar in prezent simt ca ceva mai mult sta in loc si nu evolueaza. Am mari indoieli ca tara se va reprinde… Presedintele nu inteleg ce face concret pt noi ca popor …, poate ma insel…, dar sincer asta simt.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 29, 2015 la ora 18:22

    DA, avem un presedinte facebook, care nu intelege nimic din functia pe care o ocupa.
    PRESDINTELE – trebuie sa dea comunicate, sau sa apara pe sticla- de preferinta la televiziunea PUBLICA, unde sa explice „BOBORULUI” care a avut taria si DORINTA sa schimbe ceva, dar, PRESEDINTELE se adreseaza celor de pe FACEBOOK si nu POPORULUI care la ales sau nu, sa-i convinga si pe cei care nu lau votat ca este PRESEDINTELE tuturor.
    Normal era sa-i invite, nu sa-i cheme la ordin, pe presedintii celor doua CAMERE si PREMIR, la discutii si bineinteles partidele parlamentare, pentru a gasi o solutie clara si concreta.
    Ce deducem – Mentalitate COMUNISTA a PRESEDINTELUI, EU SUNT MECENA EU STIU TOT SI CE SPUN EU ESTE ADEVARUL
    GRESIT
    Un om nu poate fi a tot stiutor, iar un om care accepta critici este un om normal, un om care refuza critica….. are ceva.
    Colaboratorii (consilierii) PRESDINTELUI ar trebui sa fie oameni integrii si sa-l sfatuiasca bine privind relatia PRESEDINTE – SOCIETATE CIVILA, la momentul actual nu se vede si nu se simte.
    Sper sa am un presedinte care sa inteleaga functia de MEDIATOR intre puterile STATULUI si sa comunice corect si sa fie inteles de „BOBOR”

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Martie 29, 2015 la ora 22:57

      Dupa cum vad, se face ca iar suntem mai multi cei care ne asternem opiniile sub textele d-lui Moise utilizand acelasi nickname. Gazda caruia-i apartine blogul ne primeste cu generozitate si folosesc prilejul pentru a-i multumi inca o data, dar gandurile celor care-si semneaza comentariile aidoma pot diferi, asa cum se intampla adesea si in ceea ce ma priveste. Asadar, adresandu-ma in primul rand celor care ma cunosc, imi ingadui sa le transmit tuturor cititorilor ca in ciuda unor minore erori de redactare, puse pe seama grabei si vechimii tastaturii, ma straduiesc in continuare, spre deosebire de tizii mei, sa pastrez frazarea coerenta si corectitudinea gramaticala in exprimare.

      Răspunde
       
  • Da
    Martie 29, 2015 la ora 16:46

    Așa, și după ce Curtea Constituțională va constata încălcarea flagrantă a Constituției, ce se va întâmpla? Nici Iohannis, nici Curtea Constituțională, nici nimeni, cu excepția Senatului, nu poate da o hotărâre a Senatului, o hotărâre pentru ridicarea imunității senatorului Dan Șova. Fără hotărârea respectivă, DNA-ul nu poate face nimic împotriva lui Șova.

    Si atunci de ce postarea atunci pe moment a lui Iohannis a fost o masura „rea”? Adica daca el legal nu poata sa faca nimic, de ce ar fi mai indicat ca Iohannis sa fi dat o declaratie la TV fata de una pe FB, care mai apoi a fost preluata de mass-media si a ajuns pe TV.

    Cam multa nostalgie la dictatura Basescu. Incep sa cred ca unii chiar au sindromul stockholm, adica nu vor un presedinte jucator, dar uneori sa se comporte ca si Basescu care iesea la TV si dadea declaratii despre orice, oricand, atacand pe unii si altii!

    Nu neaparat sa o faca pe o ziarista tiganca imputita, dar sa il faca pe Sova un magar las!

    Răspunde
     
  • Kristina
    Martie 29, 2015 la ora 16:26

    „Io”(in tradicere libera „EU”,pt.limba romana):
    Tin sa va dezamagesc prin faptul ca am de mai multi ani un presedinte pe facebook pe nume Barack Obama(„Have your moment with the President”…asa suna ultimul slogan tip facebook la Casa Alba)
    Faptul ca Iohannis Klaus(presidinte al romanilor din noiembrie 2014) vrea sa plagieze(sa imite) o normalitate de tip americanesc,este fix treaba dumnealui .
    Sincer vorbind,ar trebui sa si poata face acest lucru!
    Din nefericire pentru el ,nu are cum,NU ARE MIJLOACELE NECESARE ! nici pe sfert sa iunsufle NORMALITATEA pe care o arata presedintele de la Casa ALBA.
    SINCER VORBIND, AR TREBUI SA RENUNTE LA SLOGANURI SI LOZINCI partidiste,
    este total in defavoarea dumnealui.
    SI SA INCERCE SA COMUNCE ALTFEL CU POPORUL CARE I-A DAT VOTUL DE INCREDERE.

    Răspunde
     
  • gheorghe.
    Martie 29, 2015 la ora 15:08

    Ma gindsc Gurane(D-le Guran) ca urmaresti cu tot dinadinsul un post in politica.
    Au mai fost citiva care asa au ajuns acolo SUS de TOT.
    Eu nut-ti(dau unfriend).Uneori te sustin ca mai apoi sa nu te cred

    Răspunde
     
  • alex
    Martie 29, 2015 la ora 13:02

    Moise iti dau o idee pt un documentar care daca ar fi bine facut, ar ajuta foarte mult tara asta:Cum actioneaza mecanismul de supunere permanenta a romanului in tara lui, atat de catre stat(sau chiar UE,FMI,US) cat si de catre privat(multinationale,investitori gen chevron, etc…).
    Stiu ca ai curaj si cred ca ar fi chiar necesar un astfel de film pt trezirea natiei.Succes…

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 29, 2015 la ora 10:26

    Asa cum anticipat, la marile demonstratii anticoruptie tip „Mani pulite” din Bucuresti au participat numerosi cetateni, aproximativ o suta. In mod neinspirat, organizatorii au planificat manifestatia la ora la care se difuza la TV „Suleiman Magnbificul”. Mare greseala. Sper sa devina clar un lucru altfel evident, pe care l-am mai scris, dar cred ca este util sa-l repet, anume ca nivelul constiintei civice la concetatenii nostri se afla sub nivelul de trai. Ca doar o crestere a nivelului educatiei, impreuna si implicit cu nivelul de trai vor duce la constientizarea problemelor cetatii. Este singurul mod in care poate evolua modul de selectie a reprezentantilor desemnati in functii publice. Modificarea Constitutiei de catre actualul parlament (cf. procedurilor, desigur) este de asteptat sa ne aduca o lege fundamentala si mai proasta decat cea actuala. Vedeti spre exemplu intentia actuala de modificare a Legii ANI. Traim intr-o kleptocratie in care parlamentul pare sa fie un fel de Cupola. Cu toate ca adevaratii Conducatori nu sunt vizibili, iar politicienii pe care-i injuram sunt doar marionetele lor. Dl Iohannis este, la randul domniei sale, doar una dintre ele, iar dl. Basescu n-a fost foarte departe, cu tot nonconformismul aparent al domniei sale. Ganditi-va doar la ideea ca DNA ar putea fi un simplu instrument al serviciilor secrete. Servicii in care se afla in fond arhitectii si beneficiarii kleptocratiei din Romania. Aasadar, puteti dormi linistiti, exista cineva care vegheaza. Iar dumneavoastra, va puteti bucura ca a fost arestat un senator samd (oricum nu-i este confiscata averea obtinuta ilegal). Niciodata nu veti primi explicatia pentru intangibilitatea lui Stelu si Remus, spre exemplu, sau cine este si ce face dl Coldea, pentru ca s-ar putea face legatura cu adevartii Conducatori. Pot fi facute, de asemenea, emisiuni cultural-distractive la TV despre anticoruptie, in care realizatori, parerologi, ori politicieni corupti sunt invitati sa-si dea cu parerea despre alti politicieni corupti samd. Este vesel.

    Răspunde
     
  • Dan
    Martie 29, 2015 la ora 08:56

    Trebuie schimbata urgent constitutia! Fara o schimbare a Constitutiei nu se poate face nimic NUMAI BLA BLA BLA-uri!
    In primul rand ar trebui introduse in Constitutie niste articole prin care se poate dizolva Parlamentul mult mai usor!
    De exemplu, daca se ajunge la suspendarea Presedintelui si in urma votului popular se respinge cererea aprobata in Parlament AUTOMAT Parlamentul sa fie dizolvat si alegeri anticipate.
    Dl. Johannis clar ca nu este un politician si daca si-ar fi permis sa ”urecheze” Parlamentul acesta fara nici o jena il suspenda! In acest timp Dl. Tariceanu ar fi presedintele tarii!!!!!
    Ok, la ora actuala clar ca nu ar avea nici o sansa ca aceasta supendare nu ar fi votata de popor dar nu se stie ce se va intampla peste 1 an! Ponta ramane prim ministru, mai mult decat atat va ramane presedintele PSD-ului si popularitatea ii va da ”aripi”.
    SINGURA NOASTRA SPERANTA O REPREZINTA DNA-ul! Aceasta institutiei va influenta si schimba Roamnia in urmatorii ani! Este trist dar daca exista oameni curajosi si insetati de dreptatea acestora va trebui sa le predam tara!

    Răspunde
     
  • C.B.
    Martie 29, 2015 la ora 01:20

    Este cu adevarat scandalos! Pe Johannis l-am votat si in turul 1, si in turul 2. Cont pe Facebook NU am si refuz sa-mi fac. DACA JOHANNIS NU VA RENUNTA SA TRANSMITA COMUNICATE PE FACEBOOK, IN CALITATEA LUI DE PRESEDINTE AL ROMANIEI, NU IL VOI MAI VOTA NICIODATA!

    Răspunde
     
  • ccp
    Martie 28, 2015 la ora 22:52

    Ha ha ha,vorba lunga saracia omului…stind voi si discutati aici despre johannis(sper ca am scrs corect numele prizidentului),nu observati ce vi se pregateste..noul cod fiscal,care reprezinta o crestere aberanta de taxe(daca cine mai crede ca reducerea tva o sa aduca reduceri de preturi,atunci si-o merita)…chiar si desfiintarea impozitului pe divident e omae minciuna(lucru aratat si explicat de 2 contabili,eu neavind tangenta cu domeniul respectiv)…pfa-urile carora impozitele li se vor dubla,sa nu mai vb de impozitele pe proprietate…….dar dormiti in pace,ponta si johannis vegheaza…amindoi

    Răspunde
     
    1. Cris
      Martie 29, 2015 la ora 10:57

      Exact! Asta tip si eu pe aici de multa vreme dar Moise se face ca n-aude. Ba chiar l-a si laudat pe interlopul de Valcov pentru initiativa, fara sa citeasca noul Cod Fiscal pana la capat si sa vada ca, de fapt, banii pe care ii vom plati la stat sunt mult mai multi si reducerile de taxe sunt praf in ochi.

      Răspunde
       
      1. ccp
        Martie 30, 2015 la ora 22:59

        Frate,ori d-nu Moise este foarte ocupat,ori se face ca nu vede,ori si d-sul face parte din peisajul tabloului propagandistic lansat de tvr…l-am urmarit in seara astă si m-a cam lasat masca..omul,daca chiar este bine intentionat,priveste harta prea de aproape,se pierde in detalii si scapa ansamblul cu totu…vb aia”nu vede padurea de pomi”…daca intereseaza pe cineva pot sa detaliez ce si cum….

        Răspunde
         
  • Bogdan
    Martie 28, 2015 la ora 21:19

    Domnule Guran, aveti dreptate dar parlamentarii sunt oare singura casta din Romania care isi apara interesele si in fata carora noi restul suntem neputinciosi? Am eu ca cetatean cum sa l sanctionez pe functionarul de la primarie sau pe primar pt ca mi a lasat de 4 luni aleea din fata blocului neasfaltata dupa ce a fost sparta cap-coada nejustificat in decembrie? E doar un exemplu care ilustreaza ca in tara noastra cetateanul de rand este practic neputincios in fata abuzurilor

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 28, 2015 la ora 19:50

    Corifeul Codului Fiscal:

    Declaraţiile de avere ale fostului ministru de Finanţe Darius Vâlcov nu acoperă nici 10% din valoarea celor 101 tablouri confiscate de anchetatori, fără să mai punem la socoteală lingourile de aur şi teancurile de lei şi dolari ascunse într-un seif. Darius Vâlcov nu explică de unde a avut bani pentru investiţii şi nu admite nici că ar fi luat şpagă.

    Răspunde
     
  • santamanta
    Martie 28, 2015 la ora 19:03

    parca era vorba de mari demonstratii anti ponta, sova si alti miruiti, gata sa explodeze mamaliga..
    doar gura mare pe facebook

    Răspunde
     
  • adrian
    Martie 28, 2015 la ora 15:11

    ma repet… de ce nu se foloseste aceeasi masura pt toti politicienii? la Vosganian si alti PNL-isti nu te-ai sesizat d-le Moise, dar la PSD -isti faci tam-tam! sa dea D-zeu sa-i inchida pe toti politicienii, deopotriva, cu musca pe caciula! „si in 2 temniti large cu de-a sila sa-i aduni/sa dai foc la puscarie si la casa de nebuni” zicea candva Eminescu….

    Răspunde
     
  • Vali
    Martie 28, 2015 la ora 13:03

    Ma asteptam sa veniti, careva, din aceia care va dati destepti si scrieti mult, si cu vreo solutie. 🙁

    Poate nu e prea tarziu sa aplicam Punctul 8 din Proclamatia de la Timisoara (prietenii stiu de ce!… )… pentru ca daca s-ar fi aplicat atunci, cu totul altfel ar fi aratat tara noastra azi.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 28, 2015 la ora 11:09

    Am avut permanent o atitudine retinuta in fata exploziei de bucurie populara care a urmat alegerile prezidentiale. Argumentele au fost legate de asteptarile mult prea mari si mult prea increzatoare, dupa parerea mea, ale compatriotilor, pe de o parte si de experienta anterioara a primarului K Iohannis pe care am cunoscut-o nemijlocit si din presa locala. Dar de aici si pana la a aduce jigniri presedintelui este o distanta pe care vad ca unii colegi comentatori au parcurs-o cu dezinvoltura. Dupa cum spun unele comentarii, de altfel, Parlamentul are nevoie de o reforma urgenta. O noua Constitutie este necesara (dincolo de legile si regulamentele de functionare a camerelor), iar aceasta NU poate veni inainte de viitoarele alegeri parlamentare. Mascarada initiata de USL a fost oprita din proprie initiativa. O reforma a intregii clase politice este necesara dupa parerea mea, dar dupa cum se vede, postacii functioneaza in continuare, personaje tot mai importante, apropiate celor care conduc din umbra kleptocratia, sunt vizate de DNA, scena politica si cea economica sunt ravasite. Acestea se petrec pe un fond de neincredere in noile formatiuni politice (a se vedea experienta nefericita numita PPDD) si cu impotrivirea constanta a „serviciilor”, a caror implicare in sustinerea infractorilor este in continuare ignorata de Justitie. Asadar, din motivele aratate, o reforma reala in Romania (si comparatiile cu furturile bunurilor publice din Germania de Est, sau Cehia de dupa 1990 sunt cu totul lipsite de fundament) nu cred ca este posibila, in ritmul actual de salubrizare, inainte de 20 de ani. Conditia este, repet, ca ritmul sa nu incetineasca. Adica, peste o generatie, atunci cand marii arhitecti ai kleptocratiei de astazi vor fi morti ori foarte batrani, faptele penale se vor fi prescris, iar averea le va fi ramas fiilor si fiicelor lor.

    Răspunde
     
  • vladut
    Martie 28, 2015 la ora 09:59

    Avem presedinte virtual. A fost ales pe facebook si se comporta ca atare.

    Răspunde
     
  • agent de turism
    Martie 27, 2015 la ora 21:56

    da ii CURAT CURAT ? !

    Răspunde
     
  • OCHI LUCIZI
    Martie 27, 2015 la ora 21:45

    AU TRECUT 4 LUNI DIN MANDATUL DE PRESEDINTE, DLE IOHANNIS ASTEPTAM SA VEDEM ,,ROMANIA LUCRULUI BINE FACUT !,,
    AMR…? ,,CUM 1 ZI !,, SUCCESURI………. !

    Răspunde
     
  • anca
    Martie 27, 2015 la ora 20:53

    Iohannis a renuntat „sa ne luam tara inapoi”dupa ce a facut reciclarea la Washington, chiar inainte de depunerea juramantului.Tara trebuie sa fie in haos,noi sa ne bestelim unii pe altii din motive neintemeiate,si tara sa fie jupuita,jecmanita atat de guvernanti,parlamentari,senatori etc.plus de cei de afara.Astai presedintele dorit,dar nu de noi.

    Răspunde
     
  • Valentin
    Martie 27, 2015 la ora 20:39

    „Potrivit Constituției României, președintele este garantul respectării Constituției”
    Atunci care-i scopul Curtii Constitutionale?

    Răspunde
     
  • lorenzo
    Martie 27, 2015 la ora 20:17

    In fostul mare oreas Craiova zero participanti.T’uiprazumasii.

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 27, 2015 la ora 19:28

    Iohannis s-a nascut intr-o zodie norocoasa. In circumstante normale, intr-o tara normala la cap (nu e cazul Romaniei) nu ajungea presedinte prin cugetul liber al votantilor.

    Dar romanul tot voteaza de cativa zeci de ani nu din convingere ci ca nu cumva sa iasa ceilalti. De asta avem si un parlament care acum nu ne place dar care a venit la putere cu o majoritate de tip PCR, prin vot liber, democratic.

    Răspunde
     
  • psyho
    Martie 27, 2015 la ora 19:26

    L-am votat pe Iohanis. Acum ma gandesc daca are IQ mai mare de 60.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Martie 28, 2015 la ora 00:37

      Tu si multi altii. Mai bine va gandeati inainte si dadeati altuia votul in primul tur. Nu stiu cum de v-a pacalit. eu am zis din prima clipa ca nu sare de suta.

      Răspunde
       
  • Nicu
    Martie 27, 2015 la ora 18:34

    Da sunt in acord cu faptul ca tara nu trebuie condusa de o pagina de Facebook.Chiar incep sa ma enervez cand aflu de pe Facebook cum si ce mai face presedintele meu!Daca incepe vre-un razboi(doame fereste)o sa aflam de la facebook??vom fi nevoiti sa dam like&share si apoi sa plecam pe front?

    Răspunde
     
  • mihaix
    Martie 27, 2015 la ora 18:07

    Moise, acum te-ai prins ?

    Eu le-am zis tuturor, din campanie, ca omul acesta nu exista. Nici macar ca marioneta, nu face nimic. E presedintele perete, omul blana, doarme pe el, si nici nu le prea gaandeste si pricepe. Ghinion 🙂

    Răspunde
     
  • Ceausescu
    Martie 27, 2015 la ora 18:03

    Ma.. voua va este dor de mine, cred.. asa-i ?? :))) Ma reincarnez curand.

    Răspunde
     
    1. Contabila
      Martie 28, 2015 la ora 22:02

      si eu as candida la, pardon m-ar avantaja giucaria cu reincarnarea !

      Răspunde
       
  • Da
    Martie 27, 2015 la ora 18:00

    E greu de zis, daca presedintele ar iesi si parlamentul tot nu l-ar baga in seama, atunci l-ar obliga la dizolvare.

    Răspunde
     
  • ion
    Martie 27, 2015 la ora 16:52

    Panica la Cotroceni. Facebook este cazut in acest moment!

    Răspunde
     
    1. emanuel
      Martie 28, 2015 la ora 11:25

      N-are cum sa pice facebook-ul la Cotroceni. STS (Serviciul de Telecomunicatii Speciale) a cerut marire de buget pt a lega palatul presedintelui prin fibra optica speciala si tehnologie de ultima generatie speciala direct cu serverele facebook din California. Aceeasi conexiune speciala e asigurata si la Sibiu :))

      Răspunde
       
  • santamanta
    Martie 27, 2015 la ora 16:47

    nu le am cu constitutia, insa cum nu e rep prezidentiala, johannis nu poate face mare lucru, decat sa le zica sa le fie rusinica parlamentarilor (care dupa cate stiu la fazele cu base, pot suspenda oricand presedintele daca-i enerveaza prea tare).
    asa ca, presedinte ok avem.
    vreti alegeri anticipate, iesiti verilor in strada, scoateti parlamentarii de urechi si aveti grija sa nu alegeti alti penali (ca cei din slatina primar, de exemplu, de fapt afara de sibiu putine exceptii)
    PS: nici io n-am facebook, se vede insa (romaniacurata sau alte surse) ce se intampla, unde-s problemele (sova si clanurile, nu iohannis) si chiar ce s-ar putea face.
    johannis singur nu poate, chiar daca i-ar prelua mass media toate mesajele (asa rare si netrunchiate daca se poate).
    ori demonstrati, ori lasati-o miruita

    Răspunde
     
  • Liviu
    Martie 27, 2015 la ora 16:23

    Adeziune la dizolvarea parlamentului prin referendum

    Răspunde
     
  • raku
    Martie 27, 2015 la ora 16:18

    u mad bro?

    Răspunde
     
  • alunelu
    Martie 27, 2015 la ora 15:57

    Va legati de presedinte ca a reactionat tarziu si aveti impresia ca o sesizare a Curtii Constitutionale se scrie singura, nu trebuie cercetare si documentare, care iau timp. Pentru ca pe net e plin de template-uri de sesizari la CC pentru orice situatie posibila.

    Răspunde
     
    1. Ema
      Martie 29, 2015 la ora 21:07

      @alunelu lasa ca stie Moise cum trebuie sa faci o sesizare. A mai cazut un mit in tara asta, mitul Moise Guran.

      Răspunde
       
  • imperfectuldescompus.ro
    Martie 27, 2015 la ora 15:26

    Ceea ce s-a întâmplat în cazul lui Șova reprezintă o oportunitate de a discuta (de această dată serios) despre dimensiunea și rolul parlamentului. Deși nu sunt deacord cu mascarada referendumului electoral din 2009 cu privire la parlament unicameral, o dezbatere serioasă se impune. Altfel această instituție fundamentală într-o democrație se va autocompromite atât de mult încât discuția să depășească etapa parlamentului unicameral ajungând în punctul extrem de periculos în care să ne întrebăm dacă mai avem nevoie de parlament.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase