Victoria Bisericii misionare asupra poporului său barbar

Publicat la data de de Biziday

de Moise Guran

Eu cred, la modul sincer, că despre capacitatea managerială a Preafericitului Daniel nici nu are rost să mai discutăm. Este dincolo de orice îndoială… Doar aşa, de exemplu, vă spun că, în paralel cu minuţioasa organizare naţională pentru strângerea de semnături şi adeziuni la ora de religie, Biserica Ortodoxă a avut şi un plan B, un plan aplicat deja în unele unităţi şcolare, şi anume acela de a deschide un soi de cabinete de religie…

daniel blog

În sensul de laboratoare şcolare, dacă n-aţi înţeles… cum ar fi cel de fizică, în care probezi tensiunea electrică şi legea lui Ohm, sau cel de chimie, în care pui fenoftaleina în sodă, la fel şi un laborator de religie, în care copiii pot experimenta minuni, după cum aflăm din Ziarul Lumina… un fel de laborator de învieri…

Nu glumesc, deşi îmi vine să rad, dar dincolo de râs şi de absurditatea unei astfel de idei, subliniez, deja aplicat, parţial, şi pentru care pare a exista un plan naţional de extindere, existenţa unui plan de backup este întotdeauna marca unui bun administrator.

De aia spun… Patriarhul Daniel e cel mai tare! Biserica are cel mai stabil trust de presă şi, evident, propagandă, site-urile legionare îl ridică în slăvi, că doar le finanţează prin reclame la cărţi religioase, politicienii îl doresc de partener că doar îi învredniceşte cu voturi, iar şcoli fără apă curentă vor primi totuşi bani pentru un laborator de religie.

Deşi nu mă număr printre cei câţiva rătăciţi ateişti extrem de vocali pe Facebook şi doar atât, aş vrea să îl critic astăzi constructiv şi democratic pe Patriarh. În ciuda eficienţei sale dovedite cu prea plin în cei câţiva ani de când conduce Biserica Ortodoxă, eu cred că efectul final al acestei incisive campanii de a pune Biserica în toţi şi în toate va fi exact prea plinul.

Liniştita şi comunitara noastră biserică strămoşească se transformă pe zi ce trece într-o instituţie de prozelitism agresiv, de care multora cât de curând o să ni se întoarcă.

Preotul ortodox este un membru respectabil al comunității. La țară, de multe ori, el este un gospodar ca toți ceilalți – ară, mulge vacile, dar ține și slujbe. Să faci din preotul ortodox un soi de misionar iezuit, trimis să civilizeze poporul barbarizat de internet şi modernism TV, sau să duci lupta cu un darwinism inexistent până pe băncile şcolii, pentru a speria copiii din clasele primare în încercarea evidentă de a le seta destinul şi dezvoltarea armonioasă, această este în final o agresiune împotriva societăţii.

Poate mă înşel eu, dar în ciuda pseudo-referendumului făcut cu adeziunile la ora de religie, Biserica Ortodoxă nu se îndreaptă spre o pacificare cu societatea noastră ci, din contra, acţionează deja ca un simbiot intrat într-un război de dominaţie chiar cu gazda.

O spun cu calm creştinesc şi, de-oi greşi, sunt gata să întorc şi celălalt obraz – cine scoate sabia, de sabie va muri…

Părinte Patriarh, aţi devenit un lider prea eficient… lăsaţi-o mai uşor, că deja ieşiţi în evidenţă! Cruciadele au fost războaie în toată regula dar s-au încheiat demult. Cruciada de infiltrare pe care atât de eficient o purtați cu societatea românească, seamănă deja prea mult cu un război în care îi descosiderați pe români, le folosiți teama de progres pentru a-i manipula, dar le folosiți și complexele de inferioritate pentru a vă justifica autarhia și pentru a vă alimenta puterea. Nu e normal. Rolul Bisericii este să aducă totuşi pacea.

romanii

Comentarii prin facebook

60 răspunsuri la Victoria Bisericii misionare asupra poporului său barbar

  • Kristina
    Septembrie 18, 2015 la ora 11:29

    “Banul este ochiul dracului” este valabil pana la înălțimea Tibetului (si acolo la Dalai Lama tot banul dicteaza)
    Asa ca nu poate fi patriarhul nostru ortodox cel mai ipocrit lider spiritual al lumii.
    v-am mai scris eu pe aici ,pe colo:
    Nu are nici in clin nici in mânecă credinta in Dumnezeu cu popii,patriarhii ..etc.Azi ecumenicul este cam tot una cu politicul.
    daca vrei pt.copilul tau o educatie religioasă numai tu ,ca
    părinte esti singurul in masura sa o insuflii sau nu.

    Răspunde
     
  • Ana
    Septembrie 18, 2015 la ora 10:09

    Credeam ca este un subiect inchis. M-am inselat.
    Acum, la inceputul anului scolar, in unele scoli din Bucuresti li se cere parintilor care nu sunt de acord ca copii lor sa frecventeze ora de religie sa completeze o cerere in acest sens.
    De fapt, ni s-a dat celebra cerere prin care parintii solicitau ca copilul sa participe la orele de religie si ni s-a cerut sa specificam ca NU dorim sa participe!!!

    Răspunde
     
  • ovidiu calborean
    Iunie 22, 2015 la ora 12:49

    pentru inceput, sunt botezat ortodox. doi, ar fi ca nu stiu cm am ratat o emisiune despre, probabil, a patra putere in stat (sau, ca sa apelez la un truism, “statul din stat“), adica biserica romana ortodoxa. si trei, mentionez insistent ca fac mari eforturi sa fiu obiectiv. sa le luam pe rand, scurt, ca sa nu plictisim poporul.sunt botezat ortodox, primul din neamul meu, deoarece biserica greco-unita sau greco-actolica a fost omorata cu manivela lui t34 si largul concurs al fratilor intru credintza ortodocsi. asta-i cu partea politica. cat despre “cel mai credincios popor“, adica cel roman, sa ne oprim aici. ca sa nu ne facem de minune. a1 n-am “trecut“ la greco-catolici fiindca nu-s suficient de ipocrit. la doi, am de spus ca urmaresc cu mare placere emisiunile lui guran, desigur, atunci cand apuc. deoarece nu-s fan tv, retele de socializare, telefonie mobila si alte porcarii care ne infecteaza viatza. ceea ce nu inseamna ca nu-s bune ca instrumente. si atat. no` si acum vine partea grea: biserica ortodoxa romana. trebuie sa precizez ca lucrez intr-o institutie care are legaturi permanente cu sus numita. si pot sa va spun si sa va dovedesc un lucru, anuma ca biserica ortodoxa romana, pe scurt, BOR, lucreaza de ani buni numai in interesul propriu; nu neaparat impotriva romanilor, asta ar fi o exagerarea, dar, cu sigurantza, in interesul propriu. mai mult, indirect, impotriva patrimoniului cultural. alta data, vin cu detalii…

    Răspunde
     
  • Marius-Adrian Calin
    Martie 20, 2015 la ora 20:18

    Am impresia ca foarte multi dintre cei care au comentat aici sunt oameni certati in primul rand cu sinele propriu. Sunt constient ca sunt mici lucruri care nu sunt bine puse la punct in BOR, dar BOR suntem noi, nu doar ierarhii sau preotii. Multi dintre cei care sustin ca Biserica este un instrument de indoctrinare nu sunt altceva decat oameni indoctrinati la randul lor cu aceasta idee. Nu nu merg la Biserica, nu citesc nimic din invatatura ei, dar cu toate acestea isi dau cu parerea foarte simplu si acid despre orice, mai ales legat de Biserica. Un lucru firesc penru tipologia umana care isi poate schimba parerea prin manipulare de la o zi la alta. O persoana cu o opinie si o viziune diferite nu ataca niciodata, ci isi spune civilizat punctul de vedere care nu este la fel. Atacul direct si mai ales murdar scoate la iveala gradul de educatie si nivelul de civilizatie. Nu am scris pentru a apara Biserica, ci pentru a scoate in evidenta domnule Guran, ca multi dintre romanii care va urmaresc primesc toate informatiile pe care le oferiti ca norme. Sa preiei tot ceea ce spune un jurnalist drept norma, jurnalist pe care personal il apreciez, fara a incerca sa verifici, este un semn al culturii de jos. Mult succes, domnule M.G.!

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 19, 2015 la ora 14:32

    Intrebarea la carea acest nejustificat de Preafericit Patriarh ar trebui sa raspunda este de cand se face mantuirea unui popor prin betoane armate si televiziuni si nu prin fapte bune catre cei saraci si suferinzi.

    Poate il invitati intr-o emisiune, dle. Guran, sa ne explice si noua cum se implica concret BOR in eradicarea saraciei si foamei celor mai napastuiti semeni ai nostri. Si poate intrebati si vreun viitor ministru de Finante cum se face ca BOR nu plateste impozite si de ce nu se corecteaza aceasta aberatie care n-are niciun Dumnezeu.

    Răspunde
     
  • marius
    Martie 19, 2015 la ora 13:35

    si totusi ateisul a facut 30 milioane de victime in rusia sub stalin , in china sub mao nu se stie exact iar in cambogia lui pol pot au fost masacrati peste un sfert dintre cambogieni, cred ca au uitat de dragostea pt aproapele. pai daca a-ti obtinut dreptul de a nu face orele de religie, supararea nu poate sa vina ca 90% au ales sa se faca orele de religie . sa vezi cat sacrificiu de sine pt binele global . sau supararea vine ca copii invata ca a fura este un pacat . pai nu vorbiram noi ca saracia vine din coruptie =furt .

    Răspunde
     
    1. Robert Alexandru
      Martie 20, 2015 la ora 05:38

      Există un singur furt: furarea de către Biserică a meritelor celorlalți: Popa, sau părinții îl învață pe copil să fie bun, corect. Popa, sau părinții îi spun copilului “nu-i lua jucăria dacă nu vrea să ți-o dea”, ” lasă-l și pe el să se joace cu jucăria ta”, “fii cuminte, nu-l lovi, jucați-vă împreună”? Popa, sau părinții îl învață ” bune”, “nu-i bine”, ” rău”? Asta ca să nu mai vorbim de educatoare… Popa îl ia gata educat și se împăunează cu meritele altora, iar asta ESTE FURT. În plus, popa nu aduce nimic bun, decât deformarea motivațiilor și îndemnul la o mentalitate sclavagist/feudală, de supușenie oarbă, teamă de bau-bau, acceptare a slugăriei, umilirii și a plății escrocilor și a vânzătorilor de iluzii. Popa ia un om demn și drept prin sine și i se vâră, ca un parazit, în cuget, slăbindu-l, storcându-i vlaga (și banii, și ceea ce muncește), deformându-l, în scopul de-al face sluga și unealta sa/lor oarbă și negânditoare!

      Răspunde
       
  • daniel
    Martie 19, 2015 la ora 01:19

    ÎȚI MULTUMIM,
    DOMNULE MOISE GURAN, CA NEAI AJUTAT SA NE DAM SEAMA DE CINE EȘTI ÎN REALITATE, ȘI CE HRAM PORTIL,DAR ȘI PENTRU FAPTUL CA PRIN ACESTE EMISIUNI DESCOPERIM CA PRINTRE FRATII ȘI SURORILE DIN BISERICA CEA, UNA, SFÂNTA, SOBORNICEASCA ȘI APOSTOLEASCA, SUNT ATÂTEA NEGHINE, DE CARE DOMNUL A ȘI SPUS , DAR VĂ VENI ȘI VREAMEA SECERISULUI ȘI ATUNCI VĂ FI SCRSNIREA DINTILOR PLATA PENTRU TOT ȘI TOATE……daniel p.

    Răspunde
     
    1. Robert Alexandru
      Martie 20, 2015 la ora 05:44

      @daniel: așadar așa sunt, gândesc și pot neoLEGIONARII! Așadar, în Actorul și sălbaticii lighioanele astea nu erau exagerate defel! Așadar de-asta au fost vânați și de Antonescu, și de Dej…

      Răspunde
       
    2. Iulius
      Martie 20, 2015 la ora 12:40

      BOR e ste cea mai mare si mai veche Păcăleala…mai nou si organizație mafiota.(nici o manevra fără profit economic pe termen scurt sau lung)

      Răspunde
       
  • marenouche
    Martie 19, 2015 la ora 00:40

    ce este crestinismul? = un alt fel de iudaism (discovery channel); ce este un popa? = un alt fel de e.v.r.e.u.; ce este romanul? = un intrus (in acceptiunea celor mai sus mentionati,nu va mai exista). Aveti idee de ce etnie este basescu Traian?

    Răspunde
     
    1. Robert Alexandru
      Martie 20, 2015 la ora 07:44

      de ce nu continui ideea?

      ce este românul? Posibil un urmaș al celor din Legiunea a XIII-a, IUDAICA …? unde numele indică locul din care erau recrutați soldații? De aici și Aiud, Adjud… etc?

      Răspunde
       
  • mihai
    Martie 18, 2015 la ora 23:12

    Frate, deci pentru asta te scot de la prieteni si nici la emisiunile tale n-o sa mai ma uit. Nu de alta, dar dai dovada de lipsa de diplomatie plus ghiorlanie, ca toti ceilalti de altfel, fata de niste valori nationale stramosesti. Ma asteptam la altceva din partea ta, mai in conformitate cu prestanta pe care incerci sa ti o asumi. Te ai prins prea tarziu, acum e too late sa mai iesi in evidenta cu discursuri din astea.

    Răspunde
     
  • pintilie carmen
    Martie 18, 2015 la ora 21:58

    Sper ca Preainaltul sa citeasca articolul dumneavoastra. Eu am semnat, din politete, formularul adus de baiatul meu (elev in clasa XI-a) in legatura cu ora de religie si ca mine au facut multi parinti.La acasta ora baiatul meu nu a facut nimic, nu au invatat nimic, doar pentru nota zece era incantat. Acest lucru a fost confirmat si de baiatul meu cel mare , care a fost la un alt liceu, nici acolo la ora de religie nu se invata ceva.Copiii mei au invatat din familie sa-si faca o rugaciune, la scoala nu au facut nimic.La Biserica nu ai voie sa folosesti candelute sau lumanari cumparate din oras, doar cele de la ei sunt bune, altfel nu-ti citeste preotul coliva.Nu exista predica fara sa ti se aminteasca de contributia pentru Catedrala Mantuirii Neamului si lista e lunga. Ma gandesc serios si eu si sotul, sa trecem la catolici.

    Răspunde
     
    1. daniel
      Martie 19, 2015 la ora 00:54

      Drum bun,

      Răspunde
       
    2. Robert Alexandru
      Martie 20, 2015 la ora 07:54

      1. multe semnături s-au obținut de la o pauză la alta, pentru că profesorii aveau “sarcină” de sus să “îndeplinească norma”. Au semnat și părinții plecați din țară, și cei ai elevilor în abandon, ba chiar și cei plecați din țară cu copii cu tot.
      2. este o discrepanță vădită între notele la Religie și notele la alte obiecte.
      3. Ministerul Educației REFUZĂ de peste două decenii să reglementeze situația celor care nici până acum nu au vrut să facă religia, PEDEPSIND elevii în respectiva situație prin OBLIGAȚIA DE A STA DE POMANĂ, PE CORIDOARE, sau OBLIGÂNDU-I SĂ ASISTE totuși la rugăciunile în cor și închinăciunile celorlalți, oră după oră…
      4. V-ați gândit că fie catolici, fie ortodocși, cam tot același lucru e? Unii cu statui, ceilalți cu icoane, corupți și corupători și unii, și ceilalți… trăitori din banii celor care muncesc… și obligați să-i păcălească să le plătească…

      Răspunde
       
  • vasile
    Martie 18, 2015 la ora 21:55

    Mda …Religia , cel mai mare instrument de conducere si prostire a maselor

    Răspunde
     
    1. Robert Alexandru
      Martie 20, 2015 la ora 07:38

      Ce s-a scos din manuale și școli?

      Eminescu, de pildă? Cu al său Împărat și proletar? Din care putem cita:


      Religia – o frază de dânșii inventată
      Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug,
      Căci de-ar lipsi din inimi speranța de răsplată,
      După ce-amar muncirăți mizeri viața toată,
      Ați mai purta osânda ca vita de la plug?

      Cu umbre, care nu sunt, v-a-ntunecat vederea
      Și v-a făcut să credeți că veți fi răsplătiți…
      Nu! moartea cu viața a stins toată plăcerea –
      Cel ce în astă lume a dus numai durerea
      Nimic n-are dincolo, căci morți sunt cei muriți.

      Răspunde
       
  • Mishu din Sibiu
    Martie 18, 2015 la ora 20:39

    Va admir de mult, dar acun ati intrecut orice asteptare a mea. Aveti perfecta dreptate. Se incearca indobitocirea noii generatii cu tot feluri de grozavii care se vor intampla daca, citez, nu credem in D-zeu cel viu si sfant, incheiat citatul. Nu pot crede ca in scoala se accepta asa ceva. Adica nu pot intelege cum….. Am fost profesor, am renuntat la aceasta nobila meserie, dar sunt profund dezamagit de “informatiile” pe care fiul meu le primea la scoala la ora de religie. Le-am combatut si o voi face de cate ori voi avea ocazia, drept pentru care , nu am acceptat ora de religie. Si nu ii voi permite fiului meu “placerea” de a vizita asemenea cabine, chiar cu riscul sa fiu nevoit sa il pedepsesc. Nu vreau ca fiul meu sa fie convins ca BASMELE religioase au un cat de mic sambure de adevar. Cred in D-zeu, dar in felul meu, si nu accept ca niste fanfaroni cu dorinta acerba de a propavaduii o minciuna sfruntata, sa isi bata joc de un copil imocent. Oricare ar fi el. Si mai ales daca e vorba de al meu. Asa ca…aveti un sustinator infocat in aceasta cauza. P.S. Cele doua entitati, radio si tv, platesc cumva impozit?….Ce se intampla daca refuz cu indarjire plata oricarui abonament, fie el si sinbolic, in cazul in care statul acesta ma va obliga sa o fac? Ca in privinta taxe la biserica, deocamdata, si-au pus pofta in cui….ha ha ha

    Răspunde
     
    1. eu eu
      Martie 19, 2015 la ora 16:36

      Ministrul finantelor , acum fost deja , Vilcov … a raspuns intr-o emisiune tv in care facea vorbire despre noul cod fiscal, cum ca …. da orice venit trebuie impozitat. Dar nu a raspuns concret cand a fost intrebat de ce nu sunt impozitate averile bisericii ( terenuri , cladiri etc.).. cat despre televiziunea bisericii este un ONG scutit de plata impozitului.

      Răspunde
       
    2. Robert Alexandru
      Martie 20, 2015 la ora 07:59

      Dar CONCURENȚA NELOIALĂ?

      Dacă Biserica deschide HOTELURI, PENSIUNI etc., scutite de taxe și susținute din banii escrocați de la cei păcăliți cu spaime și iluzii deșarte? Unde este concurența corectă?

      Și la fel, referitor la publicații, posturi de radio și televiziune, intreprinderi economice… toate scutite de taxe, toate subvenționate din banii luați de la populație, toate concurând pe plătitorii cinstiți de taxe și impozite

      Răspunde
       
  • Valentin
    Martie 18, 2015 la ora 20:17

    BOR la burtarie!

    Răspunde
     
  • kkciosuldelahamangia
    Martie 18, 2015 la ora 19:40

    buna dimineata Ev Mediu.

    Răspunde
     
  • COSTEL HRISCU
    Martie 18, 2015 la ora 19:34

    Jose rival spunea despre filipine ca peste tot miroase a religie numai in manastiri nu si asta acum 100 de ani Noi in privinta asta santem la fel cu ei adica cu 100 de ani in urma -Moise! adevaratii ateisti au o atitudine miloasa fata de extrem de vocalii ortodocsi.

    Răspunde
     
  • Flicker
    Martie 18, 2015 la ora 18:55

    Sa nu-i spui asta unui popa ca-ti rupe picioarele, te face pocait si te linseaza lumea.

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 18, 2015 la ora 17:43

    O fi cu Dumnezeu sau cu Mamona…?
    Sincer acum, uitati-va, numai, ce fatzuca are….

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 18, 2015 la ora 16:25

    Tocmai citeam ca a descins Antifrauda Fiscala in centrul vechi si a inchis cateva localuri pentru ca i-a gasit pe aia cu cativa marunti in sertar, banii lasati de oameni in plus, la nota de plata pentru ospatar, nebatuti pe casa de marcat FISCACACALA !!!

    In tot acest timp BOR in frunte cu personajul din poza spala zeci de milioane de euro anual, bani care nu sunt impozitati sub nicio forma, avand caracter sfantit..

    Nu l-am auzit pe tembelul de Valcov sa spuna ceva de introducerea unor case de marcat in biserici precum si de aplicarea unui impozit pe veniturile bisericesti. Altfel, aberatii cu toptanul..

    PS: Personal, as fi preferat ca impostorul de Victor Ponta sa-si dea demisia si un nou Cod Fiscal sa fie propus de viitorul Guvern care sa si-l asume, sa nu mai dea vina pe “greaua mostenire”…. Asa era normal si logic, numai ca Romania nu e o tara normala, e o tara africana.

    Răspunde
     
  • mihaela
    Martie 18, 2015 la ora 16:17

    mai lasati-ma cu biserica, asta, ca e o adevarat afacere pentru , unii si prostii de romani pun botul.
    Tin cladiri impresionante goale, cladite cu sudoare oamenilor,in loc sa faca locuri pentri cei nevoiasi.
    Nu cred ca Isus si-a facut biesici si asezaminte el s-a dus la oamenii si i-a ajutat, era modest, nu impopotonat ca si astia, zic ca sunt travestiti, cu aurul ala pe ei si toate zoalele, ale , un mic de smerienie , nu au. Sa le fie rusine, mai au si celulare, masini si etc. si grasi, bine mersi.
    mai lasa-ma cu prostiile astea ce le tot baga la oamenii in cap. profita de oamenii, ca sunt necajiti si mai putini informati, ca sa le bage tot felul de prostii in cap, ca sa ii manipuleze si sa le ieie banii.
    Neseriosi, ce mai, e o intsitutie ca si oricare alta, care iti suge banii.

    Răspunde
     
    1. Robert Alexandru
      Martie 20, 2015 la ora 08:03

      Isus? Care Isus?
      De ce nu Făt-Frumos?
      De ce nu Ileana Cosânzeana?


      ah, personajul ĂLA?
      Cel despre care se zice că spunea “lasă părinții!”?
      Cel despre care se povestește că spunea “ia-ți sclavi…”?

      Răspunde
       
  • popescu
    Martie 18, 2015 la ora 15:53

    Eu am renuntat de mult sa urmaresc emisiunea lui Moise Guran, el face pe desteptul si isi da cu parerea despre toate domeniile, crezand ca cei care il urmaresc sunt niste idioti si asculta toate prostiile lui.Daca ar avea frica de Dumnezeu nu ar ataca biserica, dar ce sa-i facem…Doamne miluieste, imi este mila de Moise Guran, desi are un nume biblic, este departe de Moise din vechiul testament.

    Răspunde
     
    1. Da
      Martie 18, 2015 la ora 16:21

      Ce treaba are Dumnezeu cu Biserica?

      Răspunde
       
  • Dumitru
    Martie 18, 2015 la ora 15:37

    Cred ca ne abatem de la adevaratele probleme atunci cand transformam totul intr-un razboi intre “credinciosi” si “atei”. La o adica ma intreb ce mantuieste pe om, pupatul icoanelor, claditul bisericilor sau manifestarea dragostei fata de aproapele tau. Si cand spun aproape nu ma refer la ruda sau vecin… Trebuie sa plecam de la principiul ca, credinta este cea care uneste, religia este cea care dezbina, iar problema este ca religia este cea promovata. “InaltPreaManagerul” ar da o dovada de calitati daca ar reusi sa aduca oamenii la deja prea multele biserici construite, nu sa le faca cate o biserica fiecaruia si nici sa le-o duca acasa, la scoala, la spital, etc.CRED in Dumnezeu cu toata puterea si as avea sentimentul ca biserica imi este un sprijin pe calea mea spre a deveni omul care Dumnezeu ma vrea sa fiu atunci cand ma va invata sa imi doresc sa fac bine de dragul lui Dumnezeu si nu de frica Satanei. Cand vor reusi sa ii faca pe oameni sa fie mai buni si nu doar sa se simta mai vinovati si neputinciosi, cand nu se vor mai intrepune atat intre om si Dumnezeu, cand vor propovadui iubirea si iertare in locul fricii si a pedepsei, atunci voi sprijini cu toate mijloacele actiunile lor.

    Răspunde
     
    1. shogun
      Martie 20, 2015 la ora 13:31

      De multe ori fondul nu se mai vede din cauza formelor care ar trebui sa-l reprezinte. Daca Biserica ar scoate in fata spitalele, caminele de batrani, centrele pt tineri si defavorizati sau cantinele pt saraci organizate cu banii din donatii, de la stat, etc. atunci nu ar iesi in evidenta doar mana intinsa, ci mana care mangaie pe cei in nevoie. Desi nu Biserica e neaparat nevoita sa faca toate acestea, ci sa ne invete pe noi sa facem fapte bune. Rolul ei este sa ne ajute sa-L cunoastem pe Dumnezeu si sa dezvoltam relatia cu El. Asta nu se vede. Mai ales pt cei neinteresati si pt atei. Cine are ochi de vazut sa caute adevarul.

      Răspunde
       
  • Catalin
    Martie 18, 2015 la ora 14:47

    Nenea Guran se pricepe la toate … Biserica nu este misionara , poporul nu este barbar . Prin acest titlu va manifestati nemultumirea fata de rezultatul campaniei impotriva ortodoxismului . Decizia parintilor de a-si inscrie copii la ora de religie nu tine de campania anti BOR nici de faptul ca romanii sunt un popor religios . Reactia parintilor este direct proportionala cu introducerea in scoli a educatiei sexuale . Fiecare parinte cauta sa-si protejeze copilul de ceea ce crede el ca este nociv . Oamenii au ales raul cel mai mic . Faceti o campanie pentru introducerea istoriei tuturor religiilor in scoli daca vreti sa aveti suncces in campania care va anima .

    Răspunde
     
  • UnUngur
    Martie 18, 2015 la ora 14:27

    Intrebare(poate ne ajuta Moise cu un raspuns): Daca ai 18 milioane de abonati, te face un mare manager sau ceva?….eu nu mai inteleg nimic din emisiunea asta econimica.

    Răspunde
     
  • Ion Pozitiv
    Martie 18, 2015 la ora 14:16

    Cred ca se impune o ofensiva impotriva avortului, purtata de BOR in colaborare cu Parlamentul. Doar orele de religie vad ca nu duc la o rezolvare a acestei probleme nationale.

    Răspunde
     
  • Florin Raducioiu
    Martie 18, 2015 la ora 13:43

    ,, L ordine aiuta la memoria e fa risparmiare tempo ! ,,

    Răspunde
     
  • Marian Radu
    Martie 18, 2015 la ora 13:38

    Domnule Guran,
    Va apreciez si va urmaresc emisunea de pe TVR relativ constant.Lucrez in vanzari si ma intereseaza domeniul economic.
    Referitor la subiectul de mai sus consider ca logica si necunoasterea subiectului va jucat o festa in acest caz.
    -Este evident faptul ca intr-un cabinet de religie nu faci minuni(desi nu sunt excluse,este o chestiune stric de credinta dar aici este alt subiect)nu acesta este rolul lui.Este ca si cum ati spune ca intru-un cabinet de astronomie repetati primul pas al omului pe Luna….Rolul cabinetului de religie este altul(tehnic vorbind) ,nu este cazul sa-l discutam acum.
    -Din linkul pus de dvs rezulta ca este singurul cabinet de religie,deci asta nu arata o ofensiva sau un plan B…este o incercare laudabila a unui profesor de asi face bine treaba.Chiar daca ar fi mai multe cabinete nu arata un target clar in sensul sugerat de dvs.
    -Nu se pune problema de prozelitism (cumva este o problema faptul ca sunt majoritari ortodocsii?)atata timp cat exista si alte variante(participarea la alt cult,sau sa nu participi etc).Mai mult decat atat cum dvs si cu mine ne urmarim interesul nu este normal ca si Biserica sa-l urmareasca pe al ei?De ce noi avem dreptul si biserica nu?
    -Evident ca un rol al bisericii este sa aduca pacea dar intodeauna in Romanica noastra draga vor fi unii permanent nemultumiti care vor poza in ipostaza de majoritari.Faptul ca satisfaci peste 90% din cereri iar sub 10% nu reusesti din motive obiective sau dintr-o anumita stangacie in abordare asta nu inseamna ca biserica dezerteaza de la idealul pe care si la propus.
    Totusi nu este de dorit sa cadeam in plasa nationala ca ne pricepem la tot,inclusiv la religie (vezi nuvela Popa Tanda de Slavici)…
    Numai bine va doresc,
    Marian

    Răspunde
     
  • George Becali
    Martie 18, 2015 la ora 13:04

    ,, Graba nu-i de la Dumnezeu ! ,,

    Răspunde
     
  • Breban Stefan
    Martie 18, 2015 la ora 13:04

    Fiecare are dreptul sa isi exprime liberul arbitru. Nu te forteaza nimeni sa mergi la biserica sau sa faci donatii (bisericii sau unor organizatii pe care le sustii), insa e bine sa o faci. Asta e prima mea opinie.
    Legat de numarul mai mare de biserici decat de spitale si scoli explicatia este din punctul meu de vedere simpla. Crestinii cred ca viata vesnica (dupa moartea trupului) este infinit mai importanta decat viata pamanteasca. Si eu cred la fel. Asta este a doua opinie a mea.
    Activitatea misionara a bisericii este o componenta normala, intalnita la toate cultele religioase (din cunostintele mele). Asta este a treia opinie a mea.
    Pentru cine se intreaba sunt crestin ortodox.
    Crestinii (nu doar ortodocsii) stiu ca religia crestina iti propune iubirea semenilor, inclusiv a celor care iti fac rau. Nu toti crestinii, din pacate, reusesc sa aplice aceasta porunca. Ce sa mai asteptam atunci de la atei?
    In final vreau sa adaug ca nu am destula credinta sa fiu ateu. Ultima fraza este inspirata din titlul unei carti si inseamna ca nu am destula credinta sa cred ca noi oamenii venim din nimic si ne indreptam spre nimic, asa cum considera unii atei.

    Răspunde
     
    1. Robert Alexandru
      Martie 20, 2015 la ora 07:36

      “iubirea creștină”? Uitați-vă la agresivitatea manifestă a legionarilor.
      Cât l-au “iubit” pe Iorga, de pildă…

      Răspunde
       
  • Gica Popescu
    Martie 18, 2015 la ora 13:03

    ,,…. nu trebuie sa te grabesti, trebuie sa pleci la timp ! ,,

    Răspunde
     
  • Gheorghe Hagi
    Martie 18, 2015 la ora 12:59

    ,, Ne miscam si noi mai cu talent ?!,,

    Răspunde
     
  • Elena Ceausu
    Martie 18, 2015 la ora 12:55

    Nu vad de ce este scutita biserica de impozitul pe activitatea comerciala.Are ateliere de productie, magazine de vanzare a produselor, etc. deci comert.Acest impozit trebuie sa fie venit la buget.Un alt venit mare pentru bugetul statului poate fi scos din legalizarea prostitutiei si impozitarea acestei activitati care se face la vedere (vezi anunturile din ziare cu atatea locuri de masaj, etc).

    Răspunde
     
  • gogu
    Martie 18, 2015 la ora 12:52

    “Eu as vrea un BOR care:
    se implica in comunitatea
    are spitale si cantine pt nevoiasi
    ofera sprijin celor bolnavi si care au nevoie de bani pt o operatie in strainatate
    etc…etc.”

    Subscriu!!

    Răspunde
     
  • je me
    Martie 18, 2015 la ora 11:51

    BOR realizeaza ca daca nu actioneaza puternic acum, in 20 ani devine minoritara.
    Generatiile curente se duc, iar din urma tinerii nu prea sunt interesati de biserica. Chiar daca BOR face orice sa le intre in suflete, rata de reusita zic eu ca e mica.

    Eu as vrea un BOR care:
    se implica in comunitatea
    are spitale si cantine pt nevoiasi
    ofera sprijin celor bolnavi si care au nevoie de bani pt o operatie in strainatate
    etc…etc.

    In schimb ce vad?
    Spalare pe creier, mertane si jeepane…odajdii cat mai grele si incarcate cu aur….pupatori de moaste.
    Amin.

    Răspunde
     
  • Michael
    Martie 18, 2015 la ora 11:26

    Sunt crestin ortodox, am avut mare incredere in Patriarhul Daniel, dar consider ca Biserica merge intr-o directie profund gresita. O comparatie pentru cei care au citit ei insisi Evangheliile: consider ca Biserica actuala s-a transformat in ceea ce reprezentau Sinedriul si preotii pe vremea lui Iisus Hristos: prea mult formalism, prea putina toleranta si iubire fata de semeni. Sa nu fiu inteles gresit: nu ma refer la preotii plini de har, ci la acei preoti „misionari” din noua generatie trimisi de Daniel sa stranga bani pentru Biserica. Biserica a devenit prea mult o institutie, in loc sa fie un for spiritual. In plus, apropierea unor fete bisericesti (in special calugari) de valorile legionare este ingrijoratoare, pentru ca ei reprezinta un mijloc eficient de propagare in societate a unor astfel de valori.

    @Mircea Novac: Se vede ca nu stii ce presupune in acest moment ora de religia in scoala. Iti spun eu, ca parinte al unui copil din ciclul secundar: copiii invata din clasele primare si pana la sfarsitul liceului teologie ortodoxa. Dupa mine, ora de religie ar trebui sa insemne altceva: educatie morala si spirituala pe baza valorilor Vechiului și Noului Testament unanim recunoscute in societatile crestine. Dar nu se intampla asa ceva. Intrucat vorbim de o disciplina predata in scoala si nu intr-o biserica, ar trebui sa primeze interesul copilului, nu al Bisericii.

    @Sorin Balmez: Si care este parerea ta? Sau erai doar in trecere pe aici?

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 18, 2015 la ora 11:26

    Ca orice primar care se respecta si Preafericitul CEO Daniel a inteles ca nu poti sa iei o spaga cinstita, binecuvantata, de la niste constructori, daca nu construiesti ceva, din banii companiei BOR.

    Aceste laboratoare pline de Duh Sfant vor ajuta, la fel ca si Mega-Catedrala mantuirii prostilor… la izbavirea spirituala a iobagilor din aceasta tara, ca aia materiala inca mai asteapta.

    Răspunde
     
  • MMA
    Martie 18, 2015 la ora 11:23

    Succesul orei de religie are o explicatie mult mai laica decat se afirma. Procentul de cererri de inscrieri din motive de convingere religioasa, chiar daca este unul important (probabil) este mult mai mic in realitate. De fapt, o mare parte din elevi s-au inscris la ora de religie pentru simplul fapt ca media la aceasta ora se ia in calcul la media generala iar asta influenteaza substantial optiunile elevilor pentru admitere in licee sau facultati. Ia sa scoata media de la ora de religie din calculul mediei generale, sa vedem cati se vor mai inscrie sau cati vor ramane inscrisi. Fac aceasta afirmatie in cunostinta de cauza, ambele fiice ale mele, una in clasa XI si cealalta in clasa XII-a precum si majoritatea colegelor lor s-au inscris la ora de religie doar pentru ca notele mari (oarecum implicite) ridica media generala.

    Răspunde
     
  • Al
    Martie 18, 2015 la ora 11:13

    BOR sa ma scuteasca. Nu mai faci diferenta intre BOR si pocaiti, mormoni si restul.
    Dumnezeu e in suflet. Nu e nici in catedrala lu’ peste si nici in maculatura bisericeasca – forme fara fond. Singurul fond identificabil este rolul propagandistic.

    Răspunde
     
    1. agent de turism
      Martie 18, 2015 la ora 13:09

      pardon ? !

      Răspunde
       
  • meee
    Martie 18, 2015 la ora 11:08

    PS: NU sunt de acord ca e un bun manager! el fura startul… bill gates de exemplu s-a descurcat platind impozit, avand concurenta si neprimind bani nerambursabili, ceea ce nu este cazul patriarhului.
    Ca sa judeci un bun manager trebuie sa-l compari in conditii cat de cat similare… ori daniel are infiorator de multe avantaje

    Răspunde
     
  • meee
    Martie 18, 2015 la ora 11:07

    rolul bisericii este sa fie un parazit care traieste de pe banii fraierilor.
    asta cu pacea e doar imaginea care vrea sa si-o faca… desi, biblia (mai ales vechiul testament) si istoria ne arata ceva opus pacii.
    o sa ne transformam intr-un popor divizat… unii care urasc biserica si altii capabili sa omoare pentru ea… nu cred ca este directia corecta.

    Răspunde
     
  • Scandal
    Martie 18, 2015 la ora 10:13

    Fenolftaleina*

    Răspunde
     
    1. Moise
      Martie 18, 2015 la ora 14:30

      Turnesol

      Răspunde
       
  • pov
    Martie 18, 2015 la ora 09:59

    Până la urmă, BOR are o anumită doctrină pe care trebuie să o promoveze. Dacă adepţii altor doctrine, precum cea marxistă de tip occidental (aşa-numitul marxism cultural) s-au “înfiltrat” până la cel mai înalt nivel în România, atunci şi adepţii acestei ideologii/ religii ar trebui să îşi poată promova valorile şi credinţele.
    .
    Ce sugerează Moise este că după valorile creştine creştinismul ar trebui să moară fără să se zbată, fără luptă, să se predea de bună voie şi să îşi lege ştreangul de gât şi să aştepte ca adversarii doctrinei creştine să împingă scaunul de sub el. Sunt aproape 2000 de ani de când creştinismul a decis că nu va întoarce obrazul. Să o facă acum?

    Răspunde
     
  • adrian
    Martie 18, 2015 la ora 09:35

    Dupa cca 25 de ani de ”libertate” urmare a spontanei revolutii a ”poporului” ce observam : agenti de paza,jandarmi,mascati,case de amanet,FARMACII,BISERICI NOI,venituri mici,etc. OARE O FI NORMAL ?

    Răspunde
     
    1. Marian Radu
      Martie 18, 2015 la ora 13:49

      Sigur este biserica de vina ca tara mere prost…nu noi ca am ales pe cine am ales!Si mai ales ca nu ne implicam suficient de mult comunitar…

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Website
Comentariul*
 caractere rămase