„De la capăt” – Povestea reală

Publicat la data de de Moise

Categoria: Diverse
Etichete: ,

Comentarii prin facebook

20 răspunsuri la „De la capăt” – Povestea reală

  • Andreea
    Martie 7, 2015 la ora 21:18

    Mirela si Mirel sunt oameni demini de urmat ca exemplu?! Serios?! Tot orasul Resita stie cum si-au deschis ei afacerile…tot orasul stie ca nenorocita aia isi bate angajatele. Tot orasul stie ca Mirel Bondoc e un interlop. Si atunci ce credibilitate sa mai aiba aceste video-uri si aceasta campanie daca ati ales astfel de „personaje” ca exemple de urmat?!

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 7, 2015 la ora 07:22

    Argumentele acestor oameni pentru a se intoarce in Romania nu sunt credibile, sunt o forma de ipocrizie…. E clar ca Romania a fost si continua sa ramana o tara praf la toate capitolele unui trai civilizat. Si atunci, de ce sa te intorci, sa faci ce, in Romania?

    Faptul ca Romania a ramas grav in urma tarilor civilizate se vede si mai clar pentru cineva care vine dupa cativa ani de stat intr-o tara civilizata. Ti se pare ca aterizezi direct „la tara” cand intri in Romania.. ca nu s-a schimbat nimic pe ulitza principala a satului.

    Si atunci, cum sa le crezi argumentele acestor oameni ???

    Răspunde
     
  • Rom
    Martie 7, 2015 la ora 04:14

    Foarte bine Moise. Nimic nu-i mai bun decit sa-i kasi pe oameni sa vorbeasca, sa spuna cum este acolo unde multi cred ca si ciinii au covrigi in coada, sa spuna de ce nu se intorc sau de ce s-ar intoarce. Spunea cineva „Suntem in stare sa o luam de la cap” – oricine, nu numai romanii, este in stare de asa ceva, pentru ca nu ai incotro. Sa mori? Pentru ca sa fii in stare, este un pret si pretul acesta poate sa fi diminuat incit acelasi efort sa fie valorificat in favoarea unei refaceri economice mai rapide. Asta este ceia ce trebuie sa faca romanii din tara.

    Răspunde
     
  • agent de turism
    Martie 6, 2015 la ora 20:02

    daca aparea ca o struto-camila poate avea sanse la eurovision.
    foarte frumos tricoul, vreau si eu unul!
    bravoooooooooooo !

    Răspunde
     
  • Panzanella
    Martie 6, 2015 la ora 15:52

    Daca am prezenta mai bine oportunitatile din Romania, primii care ar veni ar fi italienii, eu vorbesc des cu intreprinzatori de la ei, se informeaza in primul rind despre taxe, la ei au ajuns insuportabile. Foarte multi dintre ei au trebuit sa inchida afacerile acolo si ar fi venit la noi daca guvernantii nostri ar sti cum sa-i atraga. Nici acum nu-i tirziu, ar trebui de facut publicitate si oferit consultanza gratis celor interesati atit acasa la ei cit si la noi. Dumnezeu iti da, da nu-ti baga in straita, fa si tu ceva…

    Răspunde
     
    1. Cris
      Martie 6, 2015 la ora 17:54

      Nu exista oportunitati pentru micii intreprinzatori in Romania ci numai piedici, administrative si fiscale si o piata saraca lipita pamantului care n-are bani nici de mancare. Cine vine din strainatate si deschide ceva in Romania, sigur nu se pricepe la calcule.

      Răspunde
       
    2. vasi
      Martie 6, 2015 la ora 22:29

      Care oportunitati pentru straini, in afara de mana de lucru ieftina? ce sa le oferim strainilor? Deja suntem o oportunitate, fiind o piata de desfacere.. De salarii mici suntem satui.. de asta emigram.. Despre italieni va spun atat: vin si deschid firme in Romania pentru a-si angaja muncitori romani in Italia, pe care-i angajeaza pe salariul minim din Romania, iar diferenta le-o ofera sub forma de diurna care nu e taxata. Si atunci din nou o spun: singura oportunitate pentru un strain este salarul minim foarte mic de la noi, care este ajutat de stat sa ramana asa su faptul ca in acest fel fenteaza taxele din Italia.

      Răspunde
       
    3. vasi
      Martie 6, 2015 la ora 23:13

      Care oportunitati pentru italieni, in afara de mana de lucru ieftina? ce sa le oferim strainilor? Deja suntem o oportunitate pentru occident, fiind o piata de desfacere.. De salarii mici suntem satui.. de asta emigram.. Despre italieni va spun atat: vin si deschid firme in Romania pentru a-si angaja muncitori romani in Italia, pe care-i angajeaza pe salariul minim din Romania, iar diferenta le-o ofera sub forma de diurna care nu e taxata. Si atunci din nou o spun: singura oportunitate pentru un „investitor” strain este salarul minim foarte mic de la noi si faptul ca in acest fel fenteaza taxele din Italia.
      Si inca ceva, Moise: acest comentariu l-ai sters o data. Stiu ca e incomod ceea ce am spus si este opus mesajului pe care il transmiti. O mare parte din rudele mele sunt plecate in strainatate, iar treaba cu italienii care isi deschid firme in Romania doar ca sa angajeze romani in Italia, pentru care sa nu plateasca taxe, se poate dovedi.

      Răspunde
       
    4. Rom
      Martie 7, 2015 la ora 05:29

      Nimic nu este gratis nicaieri si nici nu trebuie sa fie – pai pe consultanti cine-i plateste? Iar teoriile cu oportunitati si investitii, inca nu este clar? Resurse ieftine si profituri mari si imediate, totul sub palaria coruptilor corupti de afara (si la taxe, si la preturi, si la rata de schimb, si la clauze preferentiate la ceie ce ii intereseaxa pe alti nu pe romani). Totul este planificat de sus dar manipulat sa fie privit de jos. Salariul minim adica un etalon economic pe post de venit din care sa traiesti? In Canada, plata orara minima o primesc elevii vara ca bani de buzunar, sau pensionarii ca un ajutor la pensie, si cel mai frecvent somerii carora li s-a terminat somajul si sunt impinsi la joburi respinse de altii. De emigranti nu mai vorbesc ca au cite doua joburi platite la minim ca sa faca fata – cind muncesti consumi mai putin pe mincare, viata de familie, deci economisesti. Chiar, de ce nu vin italienii sa munceasca in Romania, ca la ei somajul este de vreo 40%. Probabil ca vor sa ramiie in tara lor si vor face in asa fel sa le fie bine – sa asteptam sa luam exemplu de la ei (pina si la exemple strainii sunt mai „buni”).
      In America, discriminarea este ce i-a ridicat pe oameni in picioare, nu saracia (care nu lipseste) si nici lipsa grijei fata de om (sanatatea si veteranii de razboi). In Canada, probabil ca benzina, daca va ajunge la 1.5 dolari litru si asta prea repede (de la 0.80 la 1.10 s-a ajuns in vreo 2-3 saptamini, ca de la 1.30 la 0.80 in vreo 4 saptamini nu a deranjat pe nimeni), va fi probail un punct de referinta (benchmark). Deci trebuie sa fie ceva care uneste, dar poate fi si ceva care sa dezbine, sa atite pe unii contra celorlalti – asta trebuie evitat…

      Răspunde
       
  • Kitzcau
    Martie 6, 2015 la ora 13:47

    Inteleg mesajul campaniei, inteleg mesajul, dar sunt de acord cu comentatorii la aces articol. Exista totusi un motiv pentru care au plecat atat de multi dincolo si acest mini reportaj arata putini care au revenit si au investit in Romania. Acestea sunt exceptii. Marea majoritate nu se vor mai intoarce. Pot sa ii „cheme pamantul” toata ziua.

    Răspunde
     
    1. Cris
      Martie 6, 2015 la ora 14:10

      Nu au ce sa investeasca. S-au intors ca mureau de foame pe acolo, altfel nu ar fi venit inapoi. Nu exista motiv sa te intorci intr-o tara praf, precum Romania.

      Răspunde
       
  • gogu
    Martie 6, 2015 la ora 09:13

    da ma Vasi, la altii va duceti la cules de capsuni si la indreptat de banane, dar la voi in tara vreti sa fiti patroni..ia incearca sa iti faci o afacere in Germania si vezi ce taxe ai de platit acolo, vezi daca merge vreo smecherie..te pupa tati!

    Răspunde
     
    1. Kristina
      Martie 6, 2015 la ora 09:30

      Domnul @gogu,asa e.Aveti perfecta dreptate,nu mai ca pe acolo statul te mai incurajaza o perioada(adica nu te omoara din fasa ,ca sa zic asa)
      Iti poti planui afacerea pentru ca legile nu se schimba peste noapte,la bunul plac al guvernantilor!
      Iar firmele autohtone nu sunt subminate ca in Romania.
      Ar fi multe de povestit…
      Personal sunt convinsa ca daca plecam in 1990 cand mi s_a oferit oportunitate clar catre USA,azi eram un om bogat.
      Patriotismul nu tine de foame,stim cu totii.
      Dupa cum:
      nici o floare niciodata nu se face primavara nicaieri.
      (L_am votat presedinte pe Johannis cu trei maini si intru in depresie numai cand deschid tv.in limba romana)
      atat,deocamdata.

      Răspunde
       
      1. Rom
        Martie 7, 2015 la ora 04:46

        „nu mai ca pe acolo statul te mai incurajaza o perioada” – ati avut vreodata mai multi catei? Cind eram in Romania faceam teren si ajungeam la stine. Ciobanul arunca mincarea catre aia mai mici, sa apuce si ei ceva. Ciobanul este statul, care veneficiaza de pe urma dulaului mare, n-are timp sa astepte pe ala piele si os sa creasca. Stiti cite firme mici dispar dupa nici un an in Canada? Sunt falimentate de cei mari, care isi impun propriul mobil la pretul unic – pe net se vad doar comentarii de genul: „nu plati cit ti se cere pentru ca niciodata nu vei sti pentru ce-ai platit”. Acum citiva ani, citeam ca in Ontario, intr-o perioada scurta de vreo 2 ani, cind economia era buna, numarul fermelor s-a redus la jumatate dar terenul total acoperit de ele a ramas acelasi. S-au unit sa le mearga mai bine sau cei mari i-au papat pe cei mici? De ce credeti ca in germania ar fi altfel?

        Răspunde
         
        1. Kristina
          Martie 7, 2015 la ora 10:35

          Da asa e,am surse cu informatii despre Canada ,ai perfecta dreptate @saba.
          Numai ca avem nevoie si de CALITATE.
          De multe ori e ferma mica,cum spuneai tu se straduieste sa.aduca produse net calitative fata de una cu productie mult extinsa.
          Ce ar fi daca in Romania am avea doar produse made in China(si sa nu fiu discriminatorie in afirmatii) de proasta calitate,pentru ca au pretul cel mai de jos? si sunt comercializate prin toate hangarele !
          Nu,categoric oamenii trebuie sa stie ca au dreptul sa aleaga cu banii lor:servicii de calitate,produse,mancare de calitate.
          Si asta la romani incepe sa prinda.
          Stii tu,proverbul:”sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine”
          in rest,
          toate cele bune

          Răspunde
           
          1. Kristina
            Martie 9, 2015 la ora 09:50

            @saba(in traducere „bunic” era placut)
            Eu totusi raman intr-o nota optimista:
            Traiesc in secolul XXI si as dori sa zbor in cosmos si nu sa ma gandesc la exploatarea omului de catre om sau la razboiul vecinului.
            FIE CA DUMNEZEU sa ne apere de toate relele pe mine si pe poporul meu.
            Azi 9 MARTIE este o zi frumoasa pentru crestiniii de rit ortodox,
            SI sper sa fie la fel pentru toti.

             
    2. vasi
      Martie 6, 2015 la ora 16:01

      gogule: nu ai inteles nimic!
      Nu toti romanii se duc la cules de capsuni in occident, asa cum nu toti cei din Romania vor sa fie patroni. In Romania indiferent ca esti angajat sau patron, esti sluga cuiva, in special al statului si mai devreme sau mai tarziu ajungi muritor de foame daca esti om cinstit.

      Răspunde
       
  • vasi
    Martie 6, 2015 la ora 08:53

    Da, nicaieri nu e mai bine decat acasa. Din pacate, nici noi, care inca nu am luat calea strainatatii nu prea avem motive sa o mai lungim mult pe aici. Asa ca nu vad ce ar putea face o familie care s-a obisnuit cu un anumit standard de viata in occident dupa ce s-ar intoarce la mizeria si hotia din tara asta. Uitati-va numai la taxele si impozitele care trebuieac platite in cazul in care incerci sa faci ceva pe cont propriu, presupunand ca cei care decid sa se intoarca, vin in tara cu ceva rezerve financiare si poate cu un pic de mentalitate de antreprenoriat. Pai decat sa fie sclavii statului roman si muritori de foame, sigur vor prefera sa fie sclavii occidentalilor dar sa traiasca decent.

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 6, 2015 la ora 08:44

    Povestea reala este ca oameni plecati din Romania de foame, sa-si castige traiul pe alte meleaguri, ajung sa se intoarca in tara pentru ca nu mai suporta regimul de sclavie si umilinta din tarile in care au plecat. Situatia nu mai e ca inainte de criza, somajul e in floare, cheltuielile sa stai pe acolo fara job sunt foarte mari si atunci lumea revine in tara africana numita Romania, pacalindu-se ca va fi mai bine…

    Răspunde
     
    1. Rom
      Martie 7, 2015 la ora 04:29

      @Cris, nu ma tin dupa dvs, dar „Situatia nu mai e ca inainte de criza”, nu este tocmai asa. Niciodata, dar absolut niciodata, emigrantii nu au dus-o bine – in Canada, la calea ferata, au facut ,umcile cele mai periculoase si au fost platiti cu sub ui dokar cind omologii lor canadieni lucrau usor si primeau 11. Numai un exemplu. Discriminarea a existat dintotdeauna, este ca un reflex de aparare al natiunilor. Cind traiam in Romania, nu ne uitam la straini ca la felul „paispe”. Cind an vizitat Romania, am fpst izbit de felul cum eram tratat – nu spun ca nu-mi place sa fiu tratat bine, dar nici „tamiiat” nu-mi place sa fiu, sunt totusi roman. Ma intelegeti? Me revolta sa vad printre romanii intorsi, de aia cu nasul pe sus, dar asa sunt invatati de cei care-i timit. Cei din reportajul lui Moise sunt adevaratii romani.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase