Actuala administraţie locală este punctul slab al oricărei reforme fiscale

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

În timp ce premierul Victor Ponta crede că propunerea sa de Cod Fiscal reprezintă un moment epocal în istoria patriei noastre, în timp ce liberalii, ca nătângii, nu ştiu cum să ne mai explice că Ponta e un prost şi ar trebui să-şi dea demisia pe motiv că vrea scăderea TVA-ului (chestie liberală pe care nu mai ei ştiu cum să o facă), adevăratul călcâi al lui Ahile din noul Cod Fiscal e în cu totul şi cu totul altă parte…

dragnea descentralizare blogLa Ministerul Dezvoltării Regionale al lui Liviu Dragnea se lucrează, dar se lucrează mult mai cu pătura în cap decât a făcut-o Vâlcov la Finanţe, la o nouă Lege a administraţiei publice locale. În parohia lui Dragnea, care, poate, aţi observat… nu mai iese pe niciunde, nu mai are nimic de zis, se află adevărata slăbiciune a statului român – incapacitatea lui administrativă.

Vulnerabilitatea măsurilor propuse de Ministerul de Finanţe constă tocmai în faptul că, dacă, în caz de Doamne-Fereşte, ceva nu merge, iar statul rămâne fără bani de pensii, singura soluţie nu poate fi în niciun caz inventarea de noi taxe, aşa cum vor sugera, în curând, liberalii… Singura soluţie este reducerea cheltuielilor administrative.

Altfel spus, Noul Cod Fiscal are nevoie, pentru a funcţiona în parametrii de siguranţă pentru bugetul de stat, de o nouă Lege a administraţiei publice locale, una care să balanseze mai mult pe primării şi consilii judeţene susţinerea cheltuielilor, prin efortul propriu al comunităţilor. Or, exact asta nu au ştiut niciodată administraţiile locale din România să facă.

Obişnuite să pupe mâna care repartizează banul de la buget, şefii localităţilor sunt cei care au creat baroni, care, la rândul lor, au creat înfiorătoarele grupuri transpartinice de interese de la nivel central. Şi în PSD, şi în PDL, şi în PNL, puterea mafiilor dominante a venit, de fapt, din incompetenţa autorităţilor locale, din primitivismul administrativ şi, cel mai important, dintr-o Lege administraţiei locale care condiţionează primirea de bani de pupat mâna partidului, iar nu pe efortul de organizare al primarului.

În altă ordine de idei, Codul Fiscal propus de ministerul de Finanţe este un adevărat şah la legislaţia la care lucrează – sau nu, nu mi-e clar nici mie – Liviu Dragnea. Opoziţia guvernului Ponta nu vine de la defazaţii liberali din PNL, ci de la structura de bază a PSD – nemuritorii baroni care se regrupează acum sub mustaţa puternicului ministru al Dezvoltării, care nu are de ce să se bucure, în fapt, de scăderea taxelor…

Nu e filozofia PSD asta… dacă scad taxele, ei din ce dracu’ or să mai împartă prin judeţe? Aş spune chiar că la nivelul celulei de bază acest mod de a fi al statului nici nu prea poate fi înţeles. În absenţa unei poziţii serioase şi constructive a PNL, meciul stânga-dreapta, chiar la nivel de filosofie fiscală şi adminstrativă, se poartă acum în interiorul Guvernului.

Comentarii prin facebook

36 răspunsuri la Actuala administraţie locală este punctul slab al oricărei reforme fiscale

  • Pingback: Achimaş Cadariu este doar deschiderea… Războiul abia începe! | Biziday
  • Cris
    Martie 1, 2015 la ora 14:35

    Aceasta asa-zisa „relaxare fiscala” este de fapt o tzeapa care consta in transferul poverii fiscale de la multinationale spre iobagii de rand – persoane fizice, mici sereleuri, PFA-uri.

    Cine crede ca noi mai punem botul la asa ceva, se inseala.

    Răspunde
     
  • Stoenovici
    Februarie 28, 2015 la ora 15:59

    Cred ca se uita din nou ideea principala in acest Cod fiscal si anume de transferul poverii fiscale. Adica impozitul pe proprietate trebuie sa fie de un alar minim pe un apartament de 2 camere, si de aici proportional pe toate proprietatile. Acest cod e un pas inainte dar din nou este doar un pas mic. Singura explicatie este ca parlamentarii sint latifundiari masiv.

    Răspunde
     
  • ??????
    Februarie 27, 2015 la ora 22:37

    Citiți și voi,

    „Observați că Victor Ponta susținea la un moment dat că anul acesta se va ocupa și de redevențe pregătindu-le pentru 2016 ?”

    Răspunde
     
  • ??????
    Februarie 27, 2015 la ora 22:21

    Observți că Victor Ponta susținea la un moment dat că anul acesta se va ocupa și de redevențe prgătindu-le pentru 2016 ?

    Răspunde
     
    1. Cris
      Februarie 27, 2015 la ora 23:19

      Se ocupa cum s-a ocupat si de fondul de investitii de 1 miliard de euro promis de kazacii de la Rompetrol.

      Ponta e un impostor si un mincinos penibil. Se mai mira ca l-a mirosit lumea si nu l-a votat. O jivina de om, care l-ar fi depasit in mizerie pe lepra de Basescu daca ajungea in locul lui.

      Răspunde
       
  • Cris
    Februarie 27, 2015 la ora 12:32

    E IOBAGIE CURATA PENTRU SERELEURI, PFA-URI SI SALARIATI, VA SPUN. Impozite cat casa.

    Bani mai multi scosi cu forta din buzunar ca sa facem ce… Sa ajunga tot in circuitul „Elena Udrea”?

    Nu mai este dispus nimeni sa plateasca nicio taxa. Conformare voluntara ZERO !!!

    Răspunde
     
    1. Stoenovici
      Februarie 28, 2015 la ora 21:04

      Postarile tale suna ca doaga sparta. cinta incet la alta masa ca m-am saturat de omniprezenta ta. Si mai vino cu idei noi constructive daca poti daca nu bate coclaurile cu toti penalii.

      Răspunde
       
  • cip
    Februarie 26, 2015 la ora 22:34

    codul fiscal era bun, se aplica prost sau discretionar. am lucrat la stat si am plecat de scarba abuzurilor omniprezente la orice functionar cu putina functie. daca salariile ar merge la cei ce muncesc real, ar fi pampas…
    la patron, alta buba. ati vazut vreunul sa schimbe mertzul pe logan ca l-au doborat taxele? sau credeti ca scaderea fiscalitatii se va vedea in buzunarul muncitorului? vorba bancului: iti place bmw-ul meu? daca muncesti mai bine, mai mult si faci ore suplimentare, la anul pe vremea asta o sa imi iau unul mai smecher!

    Răspunde
     
  • CONSTANTIN MARIAN
    Februarie 26, 2015 la ora 22:31

    NIMENI NU ARE INTERES CA POPULATIA SA O DUCA MAI BINE.ALTFEL CUM SA MAI CUMPERE VOTURI PE 1KG DE ULEI

    Răspunde
     
  • Gheorghe
    Februarie 26, 2015 la ora 20:52

    De cind a aparut proiectul de cod fiscal seara de seara astept sa va exprimati opinia si despre impozitul pe cladirile nerezidentiale ale persoanelor fizice.Am facut eforturi disperate sa-mi asigur un venit acum la batrinete .Platim impozit pe venit, platim CASS,veniturile nu sunt constante ,sunt luni bune cind nu gasesti chiriasi.Ce credeti!

    Răspunde
     
    1. Stoenovici
      Februarie 28, 2015 la ora 15:51

      Sa ne uitam si la altii adica in Germania, unde persoanele fizice platesc impozite diferentiat pentru cladiri decit firmele

      Răspunde
       
  • agent de turism
    Februarie 26, 2015 la ora 19:16

    … asta vrea sa-mi bage soarele in pret !
    nu…. asta fu GRATIIIS !
    …. ceva de spariet !

    Răspunde
     
  • Andrei
    Februarie 26, 2015 la ora 10:22

    Stimabil Moise,
    In legatura cu administratia locala, vreau sa iti povestesc o situatie din satul Seuila de Mures, jud. Mures unde o anume societate comerciala a creat locuri de munca in agricultura si cu un impact destul de substantial in bugetul local. Si care este raspunsul comunitatii locale in frunte cu primarul lor? „Plecati de aici, ne-ati stricat drumurile cu camioanele si tractoarele voastre”. Tin sa precizez ca in respectivul sat drumul PUBLIC este neasfltal si tot compania respectiva, care da de mancare in acea comunitate, este de vina. Oare cand se vor schimba asemenea situatii create de mafioti care isi cumpara voturi cu zahar si ulei de la dl. Dragnea?!?

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 25, 2015 la ora 23:15

    Cei care nu pricepeti de ce Codul Fiscal romanesc e de kkt, nu va straduiti sa intelegeti. Nu aveti cum, daca n-ati lucrat o zi in viata voastra intr-o firma mica sau nu ati detinut o asemenea firma pentru a va da seama de sumele destul de mari care trebuie decartate la stat, in pofida castigurilor foare mici pe care le realizati. Ani de-a randul, Codul Fiscal romanesc a evoluat cu pasi rapizi spre o adevarata tzeapa fiscala de proportii – sume din ce in ce mai mari, tot mai forfetare (nedependente de castig), deductibilitati tot mai mici… taxare la valori umflate din burta. La asta se adauga o paleta destul de bogata de taxe parafiscale – tot felul de avize, autorizatii, hartzoage – care te seaca de numerar. Toti parazitii au ajuns sa elibereze hartii ca sa aiba un motiv sa incaseze bani.

    Felicitari tuturor celor inspirati care au pus lacatul refuzand sa accepte aceasta umilinta.

    Uitati-va in ochii senini a lui Ponta si Valcov. Habar n-au, in primul rand pe ce lume traiesc si in al doilea rand cu ce se mananca o firma si ce probleme are. Acesti oameni nu stiu si nici nu-i intereseaza. Banii si-i produc in mare parte prin coruptie nu prin munca in economie.

    Răspunde
     
    1. xman
      Februarie 26, 2015 la ora 07:28

      noul cod fiscal este inca in dezbatere publica, te sfatuiesc sa folosesti cabinet.ministru@mfinante.ro pana pe data de 27/02 pentru sugestii.

      Forfetarul pentru firmele foarte mici e o prostie, in timp ce costurile aprobarilor ar trebui reglementate („expertii” cer niste preturi absurde pentru orice, ex 400 de lei pentru o simpla masurare de teren care a durat 10 min), dar acum trebuie sa folosim acele canale pentru a modifica aceste lucruri, aruncam cu pietre dupa.

      Răspunde
       
      1. Marian
        Februarie 26, 2015 la ora 08:51

        like!

        Răspunde
         
  • kebelei mircea
    Februarie 25, 2015 la ora 22:51

    Domnilor miniştri nu vă mai obosiţi minţile lăsaţi la judeţe sau infintati regiuni strângem noi taxele inclusiv TVA şi accize şi plătim o taxa de solidaritate pt politică externă şi apărare . Fiecare comunitate ştie câţi medici sau poliţiştiare nevoie şi şi dacă primarul sau guvernatorul şi-a cumpărat Bentley

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 25, 2015 la ora 22:37

    Inainte sa va ganditi la reduceri de taxe faceti niste calcule sa nu cumva sa platiti mai mult…

    Răspunde
     
  • anca
    Februarie 25, 2015 la ora 21:53

    Cand vor disparea aceste clanuri mafiote de la conducerea tarii,vor fi mult mai usor de administrat si finantat serviciile in sate,judete,stat.

    Răspunde
     
  • Doru Vapor
    Februarie 25, 2015 la ora 21:32

    Bine zis Cris!

    Răspunde
     
  • Paul
    Februarie 25, 2015 la ora 21:28

    Tot timpul am votat cu liberalii.
    Daca continua pe filmul in care sunt acuma, pe mine (gunoiul acesta de partid-daca se adevereste) m-au pierdut ca votant si cred ca nu sunt singurul.
    Acum isi dau arama pe fata.

    Răspunde
     
  • Adrian
    Februarie 25, 2015 la ora 21:13

    Odata cu reducerea taxelor se poate inregistra, sub presiunea presei si a opiniei publice, o reforma reala la nivelul administratiei locale si la ANAF, ca si institutie de control in domeniul fiscal. Eu consider ca ANAF ar trebui sa fie urmatoarea institutiea care sa devina tinta unei modernizari similare cu cea a DNA. Odata cu reducerea poverii fiscale, usurarea/clarificarea procedurilor fiscale ar putea curata multe, atat la nivel central cat si local, precum si pentru persoanele fizice si juridice.
    Felicitari pentru emisiune si activitate!

    Răspunde
     
  • adrian
    Februarie 25, 2015 la ora 21:02

    Incerc sa fac o presupunere sa zicem ca scade tva-ul si se aplica relaxarea fiscala:
    1.se va pune in aplicare tacit (tipic psd) programul de restructurare in zona bugetara
    2.Romania stacneaza in toate domeniile lasandu-ne in urma cu cel putin 10 ani fata de europa.
    3.vor incepe campania de taxare in plus al salariatilor la privat in contul fondurilor de pensie.
    4. Pentru primarii vor trece la administrarea proprie luandana de pe orice cheltuieli. Automat impozite mai mari locale.
    Lumea trebuia sa inteleaga ca orice marire de pensii nu se poate face fara cresterea numarului de angajati,bugetul esye o suma fixa, nu un castig la loto. Nu este complicat, iti trebuie doar minte

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 25, 2015 la ora 20:36

    Nu stiu unde ati vazut voi scaderi de taxe. Intr-adevar se reduc niste cote procentuale care oricum erau exagerate si dispar niste taxe introduse abuziv in anii anteriori.. deci e de fapt o reparatie, o corectie.

    Taxele vor fi, de fapt, mai mari. Cine s-a uitat in Codul Fiscal a vazut ce se intampla cu taxele locale (impozitare la sange a iobagilor) cu SRL=urile si cu PFA-urile, adica exact micile entitati, care abia isi mai trageau sufletul sa nu moara, vor fi impinse spre groapa.

    Diminuarea unor cote procentuale este egala cu zero daca pe cash-flow-ul oamenilor si al firmelor nu raman mai multi bani, iar in actuala conjunctura raman de fapt mai putini… deci pacaleala totala.

    L-am urmarit aseara pa Darius Valcov la Gandul.info. Un mincinos si un invartitor la fel ca Ponta. Absolut penibil. Li se citeste lacomia fiscala in ochi, precum si faptul ca habar nu au de efectele negative pe care sunt pe cale sa le produca in economie.

    Tot ca in vremea lu’ Boc. O aroganta, o autosuficienta, un sictir fata de micile firme… de parca ar fi tot una daca traiesc sau dispar.

    Niste tembeli!

    Răspunde
     
    1. Paul
      Februarie 25, 2015 la ora 21:35

      Care sunt taxele alea marite?
      Cu ce procent si in ce cuantum?
      Iti spun de pe acum ca nu te atac, ci doar sunt foarte curios cum sunt omorate PFA-urile si micile SRL-uri.

      Răspunde
       
      1. Cris
        Februarie 25, 2015 la ora 22:35

        Se vede ca n-ai citit codul fiscal si nu stii modificarile. SRL-urile fara salariati trebuie sa plateasca un forfetar. PFA-urile trebuie sa plateasca CAS chiar daca au si contract de munca si, impozite pe locuinte majorate de 5ori ca la spatiile de afaceri. Taxele locale se majoreaza grav, afectand subzistenta. Toti cei care au mici afaceri sunt cocosati de taxe si fac coada la Registrul Comertului sa le inchida. Cine nu le inchide nu stie sa-si calculeze pierderile.

        Răspunde
         
        1. paul
          Februarie 26, 2015 la ora 14:13

          SRL fara angajati? Ciudat, dar oare cine munceste? Sau asa se face legal evaziune?
          PFA si platesti si CAS daca AI contract? Atunci daca EU am al doilea job de ce sa mai platesc CAS LA el? Nu de alta dar m-as angaja LA cineva pe doua ore si nu Mai platesc CAS LA PFA. Is smecher ce parere ai? Lasa sa plateasca scavii cu doua joburi CAS sau cei cu un job si pentru tine care platesti CAS pe Doua ore LA minim pe economie.
          Ia spune cat platesti impozit pe cladire pe an? Sa inteleg ca acest impozit este imens?
          Dad te rog spune cat dai pe an sa inmultim si cu 5 pe urma.

          Răspunde
           
        2. Alex
          Februarie 26, 2015 la ora 14:52

          Paul, nu iti consuma timpul cu astfel de specimene cum e Cris…e clar ca omul e anti doar pentru ca e anti Ponta…si asta e destul pentru a declara orice proiect un rahat.

          Nu o sa creasca nici un impozit de 5 ori…ci cu maxim 50%…adica la un apartament de 90m3 la care acum se plateste circa 185 lei/an se vor mai adauga inca Maxim 50%…o avere, ce sa spun, o sa ajungem la sapa de lemn.

          Iar omul stie el ceva cu „de 5 ori”, a prins din fuga o informative…vor putea fi crescute cu PANA la 500% impozitul pentru terenurile agricole care nu sunt lucrate, lasate in parloaga…si daca nu ma insel, aceasta supra taxare se va aplica dupa 3 ani consecutive de parloaga.

          P.s.
          Cris tata, mergi si ia o pastila, sau mai bine, elibereazate de hormoni ;), poate te va ajuta sa vezi altfel viata dupa o partida de „ce iti permiti”! 😉

          Răspunde
           
          1. xman
            Februarie 26, 2015 la ora 18:46

            baza impozabila se mareste cu 30%, art 435 alin 1 da dreptul la o cota de 0,2% fata de 0,1% in prezent (tine de primarie), la alin 4 spune ca mai platesti intre 5-10% daca nu ai facuta o evaluare la fiecare 3 ani (si sunt sanse sa vrei sa platesti aia 10%). Ajungem, in anumite conditii, sa avem un coeficient multiplicativ egal 2,83 fata de prezent (nu chiar 5).

            Daca am gresit ceva va rog sa ma corectati…

             
          2. Cosmin Moise
            Februarie 26, 2015 la ora 19:02

            Nu va mai bateti capul cu el, e un postac idiot, se numea ininte Crisoy sau asa ceva. Poateaza pe bani, probabil (ar fi un idiot si mai mare daca ar face-o gratis0 si habar nu are ce vorbeste,sunt niste idei servite cu care ne tot bate la cap! Nu stiu de ce nu-l modereaza!

             
          3. kkciosuldelahamangia
            Februarie 26, 2015 la ora 23:03

            sa nu uitam ca acest cod fiscal despre care se discuta, este doar un proiect, asa ca cei care nu s-au lovit de actualul cod, cu tot felul de taxe si impozite stufoase si daca nu au o firma mica, ar fi mai bine sa nu-si dea cu parerea in necunostinta de cauza.
            al doilea job ti-l permiti daca la primul esti angajat la stat de la noua la doua, iar in acest interval toata oboseala ta a fost a fost produsa de un relaxant solitaire.

             
  • Cris
    Februarie 25, 2015 la ora 20:23

    Pai nu mai impart in judete, de la centru. Spalarea de bani o sa se faca altfel. Nu mai colecteaza bugetul de stat taxe asa mari sa le repartizeze ulterior in teritoriu, ca ies discutii (DNA, etc) ci cresc abrupt taxele locale la iobagi (e prevazut in noul Cod Fiscal). In acest fel Guvernul nici usturoi n-a mancat nici gura nu ii miroase, primariile vor incasa singure o carutza de bani si nimeni nu va intreba pe ce se duc acei bani (borduri, panselute, firme de paza, parcuri in porumb, etc).

    E mai greu cu DNA-ul in teritoriu si asta e logica descentralizarii de taxe catre bugetele locale. Acolo functioneaza mecanismul masiv de sifonare la cote maxime. Uitati-va numai la Sectorul 3 din Bucuresti ce crime se petrec cu banii publici si nu se sesizeaza nimeni.

    La bilantul DNA, Ponta a scapat pe gura o tampenie, cik: „sa-i sanctioneze electoratul dupa ce fura 4-5 ani, nu DNA”. Pai asa mi-ar conveni si mie sa ma fac Primar… Imi merge din plin 4 ani din spagi, iar dupa aia „ma urinez” pe el de vot de sus, direct in capul iobagilor purtatori de stampila. Cum n-am probleme cu DNA-ul maresc brusc taxele locale la iobagi, fur de rup din banii pe care ii incasez la bugetul local, apoi imi bag picioarele in el de mandat si in ea de tara si ma mut in alta parte.

    La bugetele locale se va muta furtul masiv de resurse in anii urmatori, o sa vedeti, tocmai acolo unde DNA lucreaza prost…

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 25, 2015 la ora 19:49

    Dl Dragnea lucreza la Legea regiunilor, cea care pe langa baroni introduce titlul nobiliar de conte. Asta insemna cresterea cheltuielilor, nicidecum reducerea lor. Opozitia la reforma fiscala este de pretutindeni, doar motivele difera.

    Răspunde
     
    1. Cosmin Moise
      Februarie 26, 2015 la ora 19:07

      sefi peste sefi peste sefi! De ce nu peste judete sa se faca regiuni, peste regiuni provincii, peste provincii tinuturi etc! O tampenie! Da, regiuni, dar sa dispara judetele!

      Răspunde
       
      1. agent de turism
        Februarie 26, 2015 la ora 19:52

        da… nici sefi peste angajati nu sa poate !
        ……… niste inciudate si niste inbeznate, niste hazanii si niste frectionate, niste inculte si niste nespalate, niste …… invidioase!

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase